handdator

Visa fullständig version : Nytt år, nytt liv, nya möjligheter..


GarageVickis
2006-01-03, 20:18
Som sagt, nu börjar jag!
Nytt liv och nya möjligheter..
Jag är en "tjej" på 33 år som gillar att träna!! Kör styrka och kondis ungefär varannan dag. Sen lägger jag in vilodar då jag känner att jag behöver det, ibland så har det kanske blivit 2 vilodar/vecka ibland inga.. beror på formen.
Mitt mål..jaa att gå ner 10-12 kg, helst innan sommaren. Att klara av att genomföra den svenska klassikern. Sen styrkemässigt så har jag inga direkta mål, bara att mina relativt stora muskler *flex* börjat synas under allt fläsk.

Mina förutsättningar är att jag tränar nästan enbart i mitt garage, går en distansutbildning så var 3 vecka så tränar jag på ett riktigt gym på "bortaplan" om ni förstår..
Jag är alltså lite begränsad då jag är hemma. Men jag har en 20 kg stång, flera mindre stänger och vikter till dom. En skruttig maskin där jag kan köra rodd, latsdrag, biceps och triceps (JÄTTEDÅLIGT glid i den.. har försökt att smörja den), plus att jag har en massa hantlar, ända upp till 40 kg tror jag. Har fått låna dom..
Så ser min verklighet ut ungefär..

Återkommer med träningen om en stund..

GarageVickis
2006-01-03, 20:28
Träningen igår:
Morgonpromenad 55 min.
Längdskidor 80 min, ca 15 km

Träning idag:
Morgonpromenad 55 min.
Styrka:
Rodd *grr27* (jäkla tröga maskin) 50kg 3 set á 15 reps
Latsdrag (samma tröga maskin) 50 kg 1 set á 10, 9, 9.
Raka marklyft (Längesedan jag gjorde den) 40 kg 3 set á 15 reps
Situps och vanliga rygglyft
plus att jag gjorde ca 10 chins med lite hjälp.. :em:
Jag hade tänkt att ta en promenad efter det men jag hade gubben borta så jag kunde inte lämna mina flickor.. så är det ibland..

Matmässigt så har det varit 2 jättebra dagar, ätit jätterätt och bra.. så ska jag fortsätta..

GarageVickis
2006-01-04, 21:36
Det var inte så många som hade lagt märke till mina noteringar, nåja, det gör ingenting, har ju inte hunnit skriva så mycke än..

Dagens träning, det blev tyvärr ingen morgonpromenad i morse, men jag åkte istället längdskidor i 1 timme och 50 min, ett bra pass.. :) Vilka underbara skidspår det var ikväll..

Maten blev väl så där, ganska ok. Blev bjuden på lunch, tog igen det dom övriga målen istället..

GarageVickis
2006-01-06, 20:45
Träningen för torsdagen blev som följer..
En lite kortare morgonpromenad.

Sen ett bröstpass.. det blev lite kort, ont om tid..
Körde själv utan passare, därför blev vikterna lite lägre på stången. (klarade för 2 veckorsedan nytt PB i bänkpress 70 kg :cool: )
Bänkpress
20kg*35,
30kg*20,
55kg*10,
55kg*10,
55kg*10

Hantelpress på plan bänk
21kg*10,
23,5kg*4,
21kg*10

Hantelpress på sned bänk
18,5kg*7,
18,5kg*8,
18,5kg*8

Sen gjorde jag lite utfall..

Efter det blev det ca 50 min rask promenad.

Maten var okej..

mela
2006-01-06, 20:48
Bra bänk :thumbup:

GarageVickis
2006-01-06, 21:01
Mela
Tack så mycket.

mela
2006-01-06, 21:03
Hur länge har du tränat? :)

Fettecke
2006-01-06, 22:45
Detta kan bli kul att följa... du va ganska stark iaf.!

märkte att du körde marathon i bänk också... 35 reps :D

vad väger du in på förästen ?... har du nå kort... du verkar ganska bitig med den statistik du har ;) (om du inte tävlat dvs?)

GarageVickis
2006-01-06, 22:54
Jag har tränat ca 2 år, inte så seriöst hela tiden, har börjat försöka träna lite mera klokt nu.
Iochmed att jag är mer eller mindre självlärd, har läst mycke och sökt på internet för att få veta hur man ska träna, så om ni ser nått fel jag gör, så säg gärna till..
Det är jätteroligt att träna på ett gym några gånger i månaden, (iom att jag pluggar på bortaplan var tredje vecka) så är det så roligt att se hur andra tränar, och då upptäckte jag att jag var nog lite stark ändå.. :em:

Ni kommer att märka att jag inte kör speciellt mycke ben, jag har så grova (feta) ben som det är redan nu, försöker träna dom med löpning och skidor och cykling istället..

Tävlat i styrke? nej, aldrig..

GarageVickis
2006-01-06, 22:57
Hur mycke jag väger.. FÖR mycke.. över 70 kg iaf.. på mina 167 cm är det på tok för mycke.. men jag jobbar som sjutton på det nu..
Kort, ja, det har jag.. kommer kanske sen, lite blyg är jag ju allt..

Träningen idag då?? nej idag blev det vilodag.. skönt.. Lite bakis, var på jättetrevlig fest igår..

GarageVickis
2006-01-08, 00:57
Dagens träning:

Idag blev det ett armpass, hade tänkt att åka skidor, men det var -20 grader, så de bidde inge..

Biceps curl hantel:
18,5kg*8
18,5kg*7
18,5kg*6

Triceps push downs i maskin:
25kg*12
25kg*12
25kg*12

Biceps curl med z-stång:
32kg*12
32kg*12
32kg*12

Triceps kick back med hantel:
13,5kg*15
13,5kg*15
13,5kg*15

Biceps hammarcurl:
16kg*10
16kg*10
16kg*10

Triceps dips på bänkar:
15kg (på låren)*15+5 st utan vikt
15kg*15+5
15kg*15+5

Det blev ett ganska hyfsat pass, tog direkt efter en promenad på 55 min, trots kylan, det biter lite skönt i kinderna.. :)
Nej, nu är det dax att gå och :sleep: om kylan släpper sitt grepp så har mina döttrar skidtävling imorgon..

GarageVickis
2006-01-08, 22:03
Träningen i dag söndag:

Morgonpromenad ca 55 min (-23 grader)

Sen väntade jag på att det skulle bli varmare, men det blev det inte, så då for jag ock åkte skidor i 60 min iaf.. (bara -20 grader då)

Kallt men skönt.. :thumbup:

Nu väntar en veckas studier på borta plan, ska bli kul att få träna på ett riktigt gym då.. *flex*

Rapportering kommer efter veckan, dåligt med internet tillgång..

pellep
2006-01-09, 01:54
tråkigt stark :) keep it up

GarageVickis
2006-01-15, 22:25
Nu har jag kommit hem igen, lite tidigare än jag hade tänkt pga familjetragedier.. :( , men det blir inte riktigt som man har tänkt alltid..

Jag hann träna 3 bra pass förra veckan innan det hände..

Ett ryggpass, axel och mage, och ett bröstpass, kommer inte ihåg vilka vikter jag körde på riktigt, på bröstpasset gjorde jag därimot nytt PB i bänk, 60 kg *8,7,7.. vilket jag är nöjd med, även rätt ok på hantelpressen på snedbänk 21,2 kg *8,7,6.. :cool:

Ska försöka hitta igen mig själv och ta itu med träningen.. den har inte varit prio 1 dom sista dagarna tyvärr..

wintersnowdrift
2006-01-15, 23:14
Hej Vickis!

Vad kul att du funderar på Klassikern (och åker längdskidor, vi är inte så extremt många här på Kolozzeum :)). Är det Tjejklassikern eller den "stora" du vill göra?

Jag är själv mitt uppe i Klassikern, har "bara" Vasaloppet kvar nu och försöker åka så mycket skidor jag bara kan. Tyvärr är snöförhållandena i Stockholm inte optimala men vintern har varit ganska okej hittills. Avundsjuk på er som bor i Norrland är jag dock :). När hade du tänkt inleda din Klassiker; med vilket lopp?

//Kristin

GarageVickis
2006-01-17, 17:57
Wintersnowdrift: kul med en till som gillar skidor!! Jag åkte vasaloppet -04, på tiden 6,47. Det var jättehäftig upplevelse!!
Självklart är det den riktiga klassikerna jag tänker köra.
Kanske att jag börjar med vasaloppet i år, men det beror lite på om vi får några biljetter till fotbolls VM, då börjar jag nog med vansbrosimningen (är isåfall i tyskland då vätternrundan går).
Har för första gången prövat på triathon i sommras, vi hade en lite mini triathon här hemma, (200 m simning, 10 km cykling och 2,5 km löpning) Det var ju jättekul!! Jag vann!!

GarageVickis
2006-01-17, 18:33
Testar att sätta in en liten biceps.. vet inte om det kommer att funka.. *rolleyes*

GarageVickis
2006-01-17, 18:38
Min träning har inte blivit av på några dagar, min familj har behövt mig, och det har tagit all min kraft att vara "psykolog", men mina morgonprommisar har jag orkat med (med nöd och näppe), nästan varje dag.. trots att jag har varit jätte :sleep: trött då väckaren har ringt..
Ska se om orken finns i morgon, hoppas det..

GarageVickis
2006-01-17, 18:48
J-A dator.. jag hade ju tänkt att lägga till en bild i min profil.. men den vill inte ta emot den.. *grr27*
Nåja, får försöka senare..

Stumpis
2006-01-17, 20:28
Tjo-flöjt! Här har vi en stark dame!
Imponerad! :bow:

GarageVickis
2006-01-17, 22:31
Stumpis: Tack så mycke! Du är inte så tokig själv heller..

GarageVickis
2006-01-18, 10:57
Morgonpromenaden i morse var inte så skön, -11 grader och snöstorm.. men det blev ändå 55 minuter.. :thumbup: stolt över mig själv att jag tog mig ut trots vädret..

GarageVickis
2006-01-18, 21:19
*cry* när ska orken komma tillbaka?? jag blir tokig.. :furious: undra om jag håller på att bli sjuk eller nått.. helt utan ork, måste nog försöka göra en tidig kväll..sova lite fler timmar än vanligt kanske..
Nåja, imorgon kanske jag känner mig bättre..

mela
2006-01-18, 21:30
Morgonpromenaden i morse var inte så skön, -11 grader och snöstorm.. men det blev ändå 55 minuter.. :thumbup: stolt över mig själv att jag tog mig ut trots vädret..

fy satan.. det hade jag aldrig utsatt mi själv för :D
mäkta imponerad :bow:

GarageVickis
2006-01-18, 21:33
fy satan.. det hade jag aldrig utsatt mi själv för :D
mäkta imponerad :bow:
[fy satan.. det hade jag aldrig utsatt mi själv för
mäkta imponerad]

Tack.. men jag gör det även för hundens skull, annars skulle jag aldrig få nån studiero här hemma..

emmzan
2006-01-18, 21:35
[fy satan.. det hade jag aldrig utsatt mi själv för
mäkta imponerad]

Tack.. men jag gör det även för hundens skull, annars skulle jag aldrig få nån studiero här hemma..

Ah får du ut vovven i kylan? Min hund gillade aldrig längre promenader när det var under säg minus 10. Hon ställde sig med så många ben som möjligt ovanför snön och tittade förebrående på mig :D

GarageVickis
2006-01-18, 21:37
[QUOTE]

Min hund älskar snön, ju mer det blåser och snöar detso bättre tycker hon om det.. lite knäpp men gullig..

Fettecke
2006-01-18, 21:39
Testar att sätta in en liten biceps.. vet inte om det kommer att funka.. *rolleyes*

"Hörrö, biffen... vad är det på 3:an ikväll"... :bow: :bow:

GarageVickis
2006-01-18, 21:43
"Hörrö, biffen... vad är det på 3:an ikväll"... :bow: :bow:

3an?? :confused:
inte vet jag..
Fattar lite trögt ibland.. :em:

GarageVickis
2006-01-18, 21:47
VARFÖR går det inte att lägga in en profil bild för mig???? :furious:
Det kommer bara upp J-A error, error..

Fettecke
2006-01-18, 21:52
3an?? :confused:
inte vet jag..
Fattar lite trögt ibland.. :em:

hehe, kanske lite långsökt.. men ett citat jag kommer ihåg sen tidigare...
en konversation mellan en Stor/grov man och en tanig kille... den tanige sägger till den Grova... "hörrö biffen....."

Det jag ville få fram, var just Biffen (GarageVickis ---> Biff) skippa 3an och dedär ;)

GarageVickis
2006-01-18, 21:55
hehe, kanske lite långsökt.. men ett citat jag kommer ihåg sen tidigare...
en konversation mellan en Stor/grov man och en tanig kille... den tanige sägger till den Grova... "hörrö biffen....."

Det jag ville få fram, var just Biffen (GarageVickis ---> Biff) skippa 3an och dedär ;)

Okej.. :) då är jag med.. tack lr nått.. ;)

Fettecke
2006-01-18, 21:57
Okej.. :) då är jag med.. tack lr nått.. ;)
hehhe,lugnt... :D långsökt va de om inte annat... :em:

GarageVickis
2006-01-18, 22:13
Nu jäklar ska jag träna imorgon.. man blir ju så inspirerad av att sitta här och läsa alla journaler.. :bpump:

Fettecke
2006-01-18, 22:24
Nu jäklar ska jag träna imorgon.. man blir ju så inspirerad av att sitta här och läsa alla journaler.. :bpump:
Vilka läser du ?

GarageVickis
2006-01-18, 22:28
Vilka läser du ?

Jag far runt lite.. läser flest "tjej" journaler.. så man har nått att jämföra sin egen träning med..

Fettecke
2006-01-18, 22:42
Tips:
Sväng in på din favorit-journal... klicka sedan på thread-tools -> Subscribe in this thread... acceptera.

För att sedan snabbkolla alla dina "favoriter", så går du in på quicklinks -> subscribed threads...

Väldigt bra om du följer många trådar och vill ha pejling på dom, och lätt att se alla...

GarageVickis
2006-01-19, 17:14
Tips:
Sväng in på din favorit-journal... klicka sedan på thread-tools -> Subscribe in this thread... acceptera.

För att sedan snabbkolla alla dina "favoriter", så går du in på quicklinks -> subscribed threads...

Väldigt bra om du följer många trådar och vill ha pejling på dom, och lätt att se alla...

Tack för tipset..

Morgonpromenaden i morse var lite kylslagen.. -25 grader, det bet bra i kinderna.. såg ut lite så här om kinderna då jag kom in igen.. :em: Det blev en lite kortare variant ca 40 minuter..
Men NU ska jag gå ut i garaget och träna, man vill då inte ge sig ut ut, där är det nu -27 grader.. brrrrrrrr
Återkommer sedan med rapportering av min träning..

GarageVickis
2006-01-19, 21:01
Jiippii.. det blev ett träningspass.. :hbang:

Biceps curl med hantel:
18,5kg * 5
16,2kg * 10
18,5kg * 5
Inte så värst bra.. *grr* kände mig svag..

Triceps push downs i min tröga maskin:
25kg * 12
25kg * 12
25kg * 12

Biceps med EZ stång:
32kg * 12
32kg * 12
32kg * 12

Triceps smal bänk press:
30kg * 15
35kg * 12
40kg * 10

Biceps curl i min tröga maskin:
20kg * 6
20kg * 7
20kg * 7

Triceps dips mellan bänkar med vikt på låren:
15kg *15
15kg * 15
15kg * 15

Med tanke på omständigheterna så var det ett okej pass.. kan bättre.. men det kommer..

mela
2006-01-19, 21:05
-25 grader? märks att du bor långt norrut :D
I gbg har vi kanske -5 och då stannar jag helst inomhus :em:

GRYMT stark i biceps :eek: :hbang:

GarageVickis
2006-01-19, 22:39
-25 grader? märks att du bor långt norrut :D
I gbg har vi kanske -5 och då stannar jag helst inomhus :em:

GRYMT stark i biceps :eek: :hbang:

Tack, men jag kände mig inte alls så stark idag.. ingen motivation liksom.Men den kommer tillbaka, det vet jag..

Har suttit och pluggat hela dagen, hjärnan är helt slut nu.. dax att gå och :sleep:

Stumpis
2006-01-20, 15:28
Tyckte ditt armpass var grymme-bra, med eller utan motivation! :)

GarageVickis
2006-01-21, 14:08
Tyckte ditt armpass var grymme-bra, med eller utan motivation! :)

Tack så mycket..
Men jag blev lite sjuk, så det var kanske därför min motivation inte var där den skulle vara..
Har vilat och pluggat istället.. nog så bra.. har tenta om 1 vecka, och iom att jag har skrivit MVG på dom 2 tentor vi hittills har haft, så vill jag ju fortsätta med det... men det gäller att ha en massa disiplin.. :whipped:
Nåja, kanske det blir lite skidåkning om mitt halsont släpper, för nu har kylan släpps sitt värsta tag om oss, men då har vi istället fått en MASSA snö, det har väl kommit ca 2-3 dm det senaste dygnet..

GarageVickis
2006-01-22, 18:45
*cry* ont i halsen.. snuvig.. skallebank.. igen träning idag heller.. :furious:
Varit på mina flickors skidtävling hela dagen, och inte blev min förkylning nått bättre av det.. suck.. får försöka att ställa in mig på att plugga lite mer istället, så när jag blir bättre kan jag träna lite mer då.. eller nått..
Det känns som huvudet är fullt med sirap just nu.. nåja får försöka att :sleep: lite mer, dricka te med vitlök i osv.. då blir jag säkert frisk..

GarageVickis
2006-01-23, 22:58
Sovit som en gris inatt.. men är fortfarande inte helt okej.. sparar mig till imorgon.. då himmlars..

GarageVickis
2006-01-23, 23:03
måste kolla om det går att lägga ut bilder.. jag får inte in någon bild i min vänstra profil spalt.. varför??

GarageVickis
2006-01-25, 08:38
*cry* *grr27* :furious: .. Jag blir galen.. nu har jag åkt på en låsning i halsryggen.. kan inte röra på huvudet.. men som tur är har min vän som är naprapat en tid till mig kl 10.

Jag undrar när jag kan komma igång med träningen igen?? Har bara kunnat ta fjesiga promenader sista dagarna.. börjar att klättra efter väggarna..

Kanske det blir träning i morgon, om naprapaten får lös mina låsningar.. *hoppas,hoppas,hoppas*

GarageVickis
2006-02-03, 20:10
Nu är jag hemma igen efter studier på annan ort..

Åkte på en ordentlig låsning i halsrygg/bröstrygg, kunde inte träna förrän i tisdags
Och iochmed att jag inte hade tränat på nästan 2 veckor försökte jag att ta det lite lugn, ville inte att låsningarna skulle hoppa tillbaka..


Träningen tisdag, rygg/baksida axlar:

Ryggextentioner i en sån där ställning (vet inte vad den heter):
10 kg * 15 reps * 3 set

Latsdrag:
45 kg * 15
50 kg * 12
50 kg * 12

Rodd:
Jag kommer inte ihåg på hur mycke jag körde på.. :em:
Men 3 set blev det iaf..

Sen gjorde jag en annan rodd variant, använder rep, och drar bak och upp med armbågarna, så armbågarna kommer högt upp.. vet inte heller om den har nått namn.. den tar då på baksida axlar..
Kommer inte heller här ihåg på hur mycke jag körde.. 3 set iaf..


Träning onsdag Bröst/mitten axlar:

Hantelpress på sned bänk:
16,2 kg * 15
18,4 kg * 12
18,4 kg * 12

Gjorde en ny övning för att komma åt nedre delen (pars decendes) på pectoralis major, står i en dragmaskin, håller i en rak stång axelbrett, drag ner vikterna mot magen med raka armar, har den nått namn tro??
gjorde även här 3 set på ?? kg (jag är ju inte van att träna i maskiner, så jag kommer ju aldrig ihåg vilka vikter jag kör på, måste försöka komma ihåg att ta med mig mitt träningsblock och skriva upp mina vikter)

Sen blev det 3 set i pec decken, jag tror att jag körde på typ 25-30 kg där.. eller inte..kanske..

3 set i en sån där flys maskin, (mittersta deltan)

Som avslutning blev det framåtlutade dips:
12, 12, 10


Träning tordag armar:

Biceps hantelcurl:
16,2 kg * 10
18,4 kg * 8
16,2 kg * 10

Triceps pushdowns i maskin (i en sån där cabelcrossmaskin):
45 kg * 15 (gånger 3 set)

Biceps curl i samma maskin:
45 kg * 15
50 kg * 15
50 kg * 15

Triceps rep i samma maskin:
45 kg * 15 (gånger 3 set)

Biceps curl med ez stång:
27 kg * 15
32 kg * 12
32 kg * 10

Triceps dips mellan bänkar:
15 kg * 15 + 5 (gånger 3 set)

Det blev väl ett hysat pass med tanke på att jag har haft så ont i nacken så länge, ville inte lasta på en massa tunga vikter.. Dom kommer till veckan.. :cool:

Nu ska jag gå och sätta mig och se på tv med mina flickor och kanske smaka lite *popcorn* ..

GarageVickis
2006-02-03, 20:13
Glömde ju att säga att jag har gått morgonpromenader varje morgon den här veckan på 60 min.

GarageVickis
2006-02-06, 09:09
I helgen så har jag varit borta, vi kidnappade en kompis som fyller 40 år. Så det blev inget tränande.
I morse så hoppade jag över promenaden, det var - 30 och lite blåst.. *rolleyes*
Inte direkt lockande att gå ut, höll på att frysa ihjäl då jag gick och hämtade tidningen (har 150 m till postlådan)..
Nåja, det får bli lite fysiologi plugg istället, sen blir det att gå ut i garaget och träna lite styrka.. *flex*

GarageVickis
2006-02-06, 18:12
Åhhhh..skönt..skidor... :hbang:
Det blev ju "varmt", kl 06,45 i morse var det -30, 3 timmar senare var
det -10, stigit 20 grader på 3 tim, rätt coolt..
Så jag åkte ca 15 km skidor. Höll på ca 1.15. Hade väldigt låg fart, lite snuva, plus att min nacke inte är riktigt bra. Men det var jätteskönt iaf.. :thumbup:

mela
2006-02-06, 18:15
GRYM Biceps :eek:

GarageVickis
2006-02-06, 18:23
GRYM Biceps :eek:

ohh.. tack så mycke.. :)

GarageVickis
2006-02-06, 22:54
Det blev ett litet styrkepass också ikväll..
Körde lite ben, rumpa och mage.. Har inte kört ben (specifikt) på länge, så jag kommer nog att ha en skön träningsvärk imorgon.. :hbang:
Nu ska jag gå och :sleep: ..

GarageVickis
2006-02-07, 10:45
Det blev en skön morgonpromis på 55 min, trots blåst och -8 grader. Det var bra för min begynnande träningsvärk i bena..
Ska ladda om med lite lunch :eating: och sen ut på ett pass skidor..

GarageVickis
2006-02-07, 17:15
Det blev ett härligt träningspass i längdspåret tillsammans med min lillebror, vi åkte ca 13 km, lite lösa spår var det (det har kommit snö) men ändå jättehärligt.. mina ben kändes lite tunga idag.. :furious: .. men det beror nog på benpasset igår..

GarageVickis
2006-02-07, 17:18
Är det någon som kan ge mig lite tips på vilka benövningar jag ska köra, har bara tillgång till hantlar och stänger, vill inte bygga på en massa massa just nu, mina lår är nog kraftiga som dom är. Ska gå ner i vikt först, annars så ryms jag inte i några jeans :em:
Men jag vill ändå köra lite ben iaf..

mela
2006-02-07, 18:17
Är det någon som kan ge mig lite tips på vilka benövningar jag ska köra, har bara tillgång till hantlar och stänger, vill inte bygga på en massa massa just nu, mina lår är nog kraftiga som dom är. Ska gå ner i vikt först, annars så ryms jag inte i några jeans :em:
Men jag vill ändå köra lite ben iaf..

knäböj och utfall.. men du behöver inte köra jättetungt om du inte vill bygga

GarageVickis
2006-02-07, 18:22
knäböj och utfall.. men du behöver inte köra jättetungt om du inte vill bygga

Tack, då tänker jag rätt.. känns bra i mina ben och rumpa idag.. plus att det var 2 veckor (drygt) sen jag åkte skidor, så mina ljumskar känns också..

mela
2006-02-07, 18:41
Tack, då tänker jag rätt.. känns bra i mina ben och rumpa idag.. plus att det var 2 veckor (drygt) sen jag åkte skidor, så mina ljumskar känns också..

gottigt :D
träningsvärk i ben är hemskt *cry*

GarageVickis
2006-02-07, 18:50
gottigt :D
träningsvärk i ben är hemskt *cry*

skrattar varje gång jag ska sätta mig ner, musklerna fungerar inte riktigt, jag tvärsätter mig.. duns.. men det är så skönt med träningsvärk.. :thumbup:

mela
2006-02-07, 18:53
skrattar varje gång jag ska sätta mig ner, musklerna fungerar inte riktigt, jag tvärsätter mig.. duns.. men det är så skönt med träningsvärk.. :thumbup:

usch.. som att gå av bussar.. folk puttar ut en till slut :D

GarageVickis
2006-02-07, 22:01
Gick ut i garaget och körde ett litet pass:

Rodd:
30 kg * 30
50 kg * 15
50 kg * 15
50 kg * 15
*grr27* j-a tröga maskin..

Baksida axelrodd:
20 kg * 15
25 kg * 15
25 kg * 12

Latsdrag:
50 kg * 12
50 kg * 10
50 kg * 8

Flyes med hantel:
11 kg * 15
11 kg * 15
11 kg * 15

Drag till hakan med stång:
32 kg * 8
27 kg * 15
27 kg * 12

Nåja det blev en ganska bra dag, morgonprommis, skidåkning och ett litet styrkepass.. *flex* ganska nöjd.. :cool:

GarageVickis
2006-02-09, 17:43
Träningen i går (onsdag):
Först morgonpromenad på 55 min.
Sen blev det ett pass skidåkning, ca 15 km. Det är så härligt då man kan åka i dagsljus, -4 grader och fåglarna har börjat om att kvittra.. man kan ju inte begära så mycke mer.. :)

GarageVickis
2006-02-09, 20:44
Jaha, då blev det ett styrkepass i kväll:

Bänkpress:
20 kg * 30
30 kg * 15
55 kg * 8 (PB utan passning *flex* )
55 kg * 8
55 kg * 8

Frontlyft med viktplatta:
15 kg * 15 * 3 set

Hantelpress på lutande bänk:
18,6 kg * 12
21 kg * 10
21 kg * 8

Axelpress hantel:
13,6 kg * 12 * 3 set

Pushdowns för nedre pectoralis major:
15 kg * 15
20 kg * 15
20 kg * 15

Sen blev det en promenad på 1 timme och 15 min.

GarageVickis
2006-02-09, 20:45
Glömde av att skriva att jag tog en morgonpromis på 55 min i morse..

Stumpis
2006-02-10, 09:32
Fint jobbat! :thumbup:
Härligt med ett nytt PB oxå! :)

GarageVickis
2006-02-10, 09:45
Det blev en morgonprommis idag, men nu ska jag gå och packa. Vi ska åka iväg till fjällen och åka telemarksskidor i backe hela helgen :cool: hoppas att solen kommer att skina på oss..
Mina ben kommer att få jobba som bara den i helgen, det är jättejobbigt att åka telisar, men skitkul!!!!

GarageVickis
2006-02-13, 22:09
Fint jobbat! :thumbup:
Härligt med ett nytt PB oxå! :)

Tack så mycke.. :)

GarageVickis
2006-02-13, 22:18
Hemkommen efter en underbar helg i skidbacken.. :cool: strålande sol -4 och massor med telisåkning..

Träningen idag måndag:

Morgonprommis 55 min

Styrketräning:
Biceps koncentrations curl:
11 kg * 12
11 kg * 15
13,6 kg * 6

Triceps push downs:
25 kg * 15
27,5 kg * 10
27,5 kg * 10

Biceps curl EZ stång:
32 kg * 12
34,5 kg * 8
34,5 kg * 8

Triceps press mot pannan stång:
20 kg * 15
30 kg * 8
30 kg * 8

Biceps hamercurl:
16 kg * 8
16 kg * 10
16 kg * 8

Triceps smal bänkpress:
35 kg * 15
40 kg * 12
40 kg * 12

Det blev ett hyfsat pass med tanke på att jag har lite ont i scalenerna och levatorn..

Sen tog jag en promenad på en dryg timme.

GarageVickis
2006-03-20, 10:54
Hej igen!
Har haft ett uppehåll från skrivandet här.. men nu är jag tillbaka.
*uppdate* Har härmed anmält mig till alla deltävlingar i "En svensk klassiker" och betalat, så nu är det bara träna på, kommer att bli lite mer kondisträning nu.
Har även påbörjat idag min "deff".. så nu j-vlar :whipped: mitt mål är att gå ner 8-10 kg..
Kommer att skriva ner hur jag tränar och vad jag äter och så hoppas jag på lite fler kommentarer på vad jag gör rätt och vad jag gör för FEL..
Så... "I´m baaack.." :naughty:

GarageVickis
2006-03-20, 23:07
Min "första" dietdag avklarad!

Före morgonprommis:
Kaffe och 2 äggvitor

50 min promenad

Frukost:
40 g havregryn
10 g nötter
2 dl lättmjölk
2 äggvitor

Mellis:
En bar (18 protein, 20 kolisar och 7 fett)

Lunch:
125 g lax
100 g kokt, kallnad, återuppvärmd potatis
grönsaker

Middag:
130 g kyckling
100 g (kokt vikt) basmatiris
wookade grönsaker

Träning:

Bänkpress:
20 kg/20 reps
30 kg/15
60 kg/8
60 kg/8
60 kg/7

Hantelpress på sned bänk:
13,5 kg/15
18,6 kg/12
18,6 kg/12
18,6 kg/10

Frontlyft med viktplatta:
15 kg/15
15 kg/15
15 kg/15

+ olika magövningar.

Mellis(direkt efter träningen):
3 dl lättmjölk
30 g proteinpulver

Kvällsmål:
125 g lättkesella
Fun light

Summering av dagen.. rätt okej tycker jag, har bestämt mig för att väga och skriva upp allt jag äter nu ibörjan, har tidigare haft problem att gå ner i vikt, får inte dom resultaten jag vill ha. Men nu hoppas jag på det bästa.. :)

GarageVickis
2006-03-21, 22:57
Dag nr 2 klar!

Maten idag..

2 äggvitor
kaffe

Morgonpromenad 50 min

Frukost:
40 g havregryn
10 g cashewnötter
50 g banan
2 dl lättmjölk
2 äggvitor

Mellis:
30 g proteinpulver i vatten

Lunch:
150 g kyckling
100 g (kokt vikt) basmatiris
Wookade grönsaker

Mellis:
Proteindrink:
½ banan, 2 dl lättmjölk, 2 msk lättkesella, 4 msk havregryn, fun light

Middag:
125 g lax
100 g ris
60 g avokado
Blandade grönsaker

Promenad 60 min

Mellis:
30 g proteinpulver

Kvällsmål:
Proteindrink:
3 msk lättkesella, 2 dl minimjölk, 20 g proteinpulver, 1 msk fun light

Det var dagen i stort, men jag har varit väldigt aktiv hela dagen, så det känns lite nu.. är fortfarande lite hungrig..
men lite sömn på det här blir nog bra..
:sleep: :sleep: :sleep:

GarageVickis
2006-03-22, 10:56
Huualigen så trångt det är här inne... :)

Nåja jag skriver ju ändå för min egen del, men nog hade det varit kul med någon lite komentar..

Om det nu är någon som läser här så kanske jag kan få ett svar..

Fråga:
Jag har lagt upp din diet att jag ska vara riktigt duktig 6 av 7 dagar och kunna unna mig lite mer 1 dag under helgen. Men hur mycke svävar ni andra ut på era "ätardagar"?
Har förstått att det är bra att äta lite mer 1 dag för att "lura" kroppen lite, eller??
:confused:

GarageVickis
2006-03-22, 23:40
Här kommer dag nr 3!!!
Det går bara bra än så länge, hoppas att det håller i sig..

Började dagen med lite proteinpulver (30 g), skjutsade min dotter till skolan, sen hade jag tänkt ta en morgonprommis efter det, men det kom nått ivägen, så det blev efter lite om och med frukost istället..
40 g havregryn
10 g cashewnötter
2 dl minimjölk
2 st äggvitor (80 g)

Sen blev det jobb och plugg ett tag, sen så snörde jag på mig löparskorna och for ut och joggade 7 km i luuugn takt, det tog ca 35 min, har härmed avklarat löppass nr 2 för året.. ojoj vad det är roligt att springa.. :naughty:

Då jag kom hem tryckte jag snabbt imig 2 st riskakor och en massa vatten, sprang igenom duschen för att stressa iväg och hämta dottern igen. Seeeeeeennn blev det lunch:
100 g (kokt vikt) basmatiris
120 g tonfisk
50 g avokado
grönsaker

Mellis blev tyvärr bara en banan, ett dåligt val. Men omständigheterna runt omkring gjorde att jag inte hade så mycke att välja på..

Middagen blev som följer:
170 g kycklingfilé
100 g fullkornspasta (kokt vikt)
grönsaker

Och mitt nyss nedsvalda nattmål bestod av:
250 g lätt kesella
10 g solroskärnor
fun light

Nu ska jag gå och sussilulla.. :sleep: så jag orkar upp och bränna ännu mer fett imorgonbitti..

Eva_E
2006-03-24, 09:02
Hej Vickis!
Ser att du känner dig lite ensam i din journal, så jag vill mest bara visa att jag läser... Tufft av dig att anmäla dig till klassikern! Vill bara peppa dig lite: en bekant till mig var så trött och frustrerad efter fullföljd Vätternrunda att han, alltså bokstavligt; slängde cykeln i sjön!!! Nä, jag håller mig nog till löpningen än så länge tror jag... Vi kanske ses på Lidingö i höst!

Ätardagar har jag ingen åsikt om, brukar försöka hålla mig ifrån såna. Jag kör med "punktfrosseri" för egen del - ett par riktigt riktigt goda middagar i veckan, då jag ger blanka hundan i allt vad kalorier heter, och enstaka godisar och efterätter. Riktiga frossardagar mår jag bara dåligt av, alltså inte dåligt samvete utan rent fysiskt dåligt, får huvudvärk och blir konstig i magen...

Slutligen: Hatten av för din disciplin att köra styrketräningen hemma! Det skulle inte jag klara av, det är jag säker på!

Eva

Fed up
2006-03-24, 10:05
Huualigen så trångt det är här inne... :)

Nåja jag skriver ju ändå för min egen del, men nog hade det varit kul med någon lite komentar..

Om det nu är någon som läser här så kanske jag kan få ett svar..



min jorunal är inte heller överbefolkad direkt... vi kanske ska göra en deal? jag peppar i din så peppar du i min! :thumbup:

Stumpis
2006-03-24, 12:30
Fråga:
Jag har lagt upp din diet att jag ska vara riktigt duktig 6 av 7 dagar och kunna unna mig lite mer 1 dag under helgen. Men hur mycke svävar ni andra ut på era "ätardagar"?
Har förstått att det är bra att äta lite mer 1 dag för att "lura" kroppen lite, eller??
:confused:

Jag har ingen direkt ätardag, utan gör som så istället att fredagkväll och lördagkväll äter jag lite godare och unnar mig även vin, kanske godis eller chips en av kvällarna. Sen lördag på dagen äter jag bra mat, och på söndagen är det som en vardag med maten igen. En ätardag där man stoppar i sig allt möjligt bara för ätardagens skull är inget som lockar mig. Har jag på en vecka blivit av med sötsuget vill jag inte förstöra det med en frossardag och sen börja om igen... :whipped:

Vad ligger du på för intag nu under din diet då?

GarageVickis
2006-03-27, 11:17
Jag har ingen direkt ätardag, utan gör som så istället att fredagkväll och lördagkväll äter jag lite godare och unnar mig även vin, kanske godis eller chips en av kvällarna. Sen lördag på dagen äter jag bra mat, och på söndagen är det som en vardag med maten igen. En ätardag där man stoppar i sig allt möjligt bara för ätardagens skull är inget som lockar mig. Har jag på en vecka blivit av med sötsuget vill jag inte förstöra det med en frossardag och sen börja om igen... :whipped:

Vad ligger du på för intag nu under din diet då?

HEJA! vad glad jag blir då någon skriver här..

Har inte ätit godis på över 1 år nu, och jag har varit värsta godisgrisen. Så mitt sötsug är i princip helt borta.. kan ibland då jag ska ha mens eller ägglossning att jag blir sugen på nått sött, men då tar jag till 70% choklad (vilket jag ibland unnar mig, räknar inte det som "godis") och då blir jag nöjd på en liten ruta.
Har inte räknat ut mitt intag så himla noga än, men ska göra det. Har under 1 veckan gått ner ca 1½ kg, vilket känns riktigt bra.

GarageVickis
2006-03-27, 11:17
min jorunal är inte heller överbefolkad direkt... vi kanske ska göra en deal? jag peppar i din så peppar du i min! :thumbup:
Ja, vi får lov att göra det.. ;)

GarageVickis
2006-03-27, 11:20
Hej Vickis!
Ser att du känner dig lite ensam i din journal, så jag vill mest bara visa att jag läser... Tufft av dig att anmäla dig till klassikern! Vill bara peppa dig lite: en bekant till mig var så trött och frustrerad efter fullföljd Vätternrunda att han, alltså bokstavligt; slängde cykeln i sjön!!! Nä, jag håller mig nog till löpningen än så länge tror jag... Vi kanske ses på Lidingö i höst!




Ska precis anmäla mig till Lidingöloppet, har betalt och anmält mig till alla övriga loppen, har du sprungit lidingöloppet tidigare? Och du kanske ska springa i år??

Eva_E
2006-03-27, 11:27
Ska precis anmäla mig till Lidingöloppet, har betalt och anmält mig till alla övriga loppen, har du sprungit lidingöloppet tidigare? Och du kanske ska springa i år??

Jag sprang LL för två år sedan för första och enda gången! Var anmäld i höstas också, men hade en envis hälseneinflammation hela hösten så jag fick ställa in *cry* .

Och ja, det är ganska troligt att jag kommer att springa Lidingöloppet i år igen. Velar lite fram och tillbaka mellan 15 och 30 kilometer bara... Planerar att springa en halvmara i slutet av maj, och bestämmer mig sedan.
Vill du ha träningstips och förstahandsinformation om loppet så är det bara att fråga på!
Lycka till än en gång!

Eva

GarageVickis
2006-03-27, 11:37
Jag sprang LL för två år sedan för första och enda gången! Var anmäld i höstas också, men hade en envis hälseneinflammation hela hösten så jag fick ställa in *cry* .

Och ja, det är ganska troligt att jag kommer att springa Lidingöloppet i år igen. Velar lite fram och tillbaka mellan 15 och 30 kilometer bara... Planerar att springa en halvmara i slutet av maj, och bestämmer mig sedan.
Vill du ha träningstips och förstahandsinformation om loppet så är det bara att fråga på!
Lycka till än en gång!

Eva

Hur jobbigt är det på en skala 1-10, om jag tycker det en 5:a att springa tex tjejmilen.
Har sprungit en del kortare lopp, millopp osv. (PB tjejmilen 47 min), vad är det du tycker jag ska tänka på i min träning inför LL? Nu kommer min träning vara ganska så varierande i vår och sommar iom att jag ska göra Vätternrundan först, sen Vansbrosimingen och sen LL. Men min tanke är att då jag väl springer så kommer passen att vara långa, istället för så jättemånga intervallpass, siktar inte in mig på någon speciell tid, ska bara komma i mål. Vettigt eller??
Det blev lite rörigt det där.. :em:

Eva_E
2006-03-27, 12:16
Hur jobbigt är det på en skala 1-10, om jag tycker det en 5:a att springa tex tjejmilen.
Har sprungit en del kortare lopp, millopp osv. (PB tjejmilen 47 min), vad är det du tycker jag ska tänka på i min träning inför LL? Nu kommer min träning vara ganska så varierande i vår och sommar iom att jag ska göra Vätternrundan först, sen Vansbrosimingen och sen LL. Men min tanke är att då jag väl springer så kommer passen att vara långa, istället för så jättemånga intervallpass, siktar inte in mig på någon speciell tid, ska bara komma i mål. Vettigt eller??
Det blev lite rörigt det där.. :em:

Inte rörigt alls!

De första 14-15 kilometrarna är inte jobbiga alls, bara ett par pyttesmå backar. Ta det LUGNT under det avsnittet, du behöver all ork du har för fortsättningen. Kilometer 15-20 innehåller ganska många korta men branta backar, lite lagom så man blir mör... För sen börjar det på riktigt! Efter passeringen av målområdet har du 1 mil kvar. Det är den som är det riktiga Lidingöloppet. Några riktigt riktigt vidriga backar har du där! Den ökända Aborrbacken är inte den enda... Och du: det är helt OK att gå i Aborrbacken, t.o.m. ganska klokt. Sista kilometern är belöningen - det går lätt utför, du börjar höra publiken, benen får ny kraft. Och så har du fixat det!!
Man kan inte jämföra Tjejmilen och LL på samma skala! LL30 är väldigt mycket jobbigare, men mycket vackrare, mycket roligare också.

Jag skulle skita i intervallträning! Däremot ska du träna så mycket du bara kan i backiga terrängspår. Det är jättejätteviktigt!!! Och långa pass, som du skriver, det är också bra. Träna gärna på att äta och dricka under passen. Testa vilka sportdrycker du tål! Jag fick magknip av den som serverades när jag sprang, och det var inte roligt!

Ett sista tips: gå in på www.puls.se, löparforumet!

Eva

GarageVickis
2006-03-27, 15:07
Inte rörigt alls!

De första 14-15 kilometrarna är inte jobbiga alls, bara ett par pyttesmå backar. Ta det LUGNT under det avsnittet, du behöver all ork du har för fortsättningen. Kilometer 15-20 innehåller ganska många korta men branta backar, lite lagom så man blir mör... För sen börjar det på riktigt! Efter passeringen av målområdet har du 1 mil kvar. Det är den som är det riktiga Lidingöloppet. Några riktigt riktigt vidriga backar har du där! Den ökända Aborrbacken är inte den enda... Och du: det är helt OK att gå i Aborrbacken, t.o.m. ganska klokt. Sista kilometern är belöningen - det går lätt utför, du börjar höra publiken, benen får ny kraft. Och så har du fixat det!!
Man kan inte jämföra Tjejmilen och LL på samma skala! LL30 är väldigt mycket jobbigare, men mycket vackrare, mycket roligare också.

Jag skulle skita i intervallträning! Däremot ska du träna så mycket du bara kan i backiga terrängspår. Det är jättejätteviktigt!!! Och långa pass, som du skriver, det är också bra. Träna gärna på att äta och dricka under passen. Testa vilka sportdrycker du tål! Jag fick magknip av den som serverades när jag sprang, och det var inte roligt!

Ett sista tips: gå in på www.puls.se, löparforumet!

Eva

Tack för all info!!
Jag bor 500 meter från ett jättetufft terrängspår, där man kan förlänga backarna nästan hur långt som helst, så det är där jag kommer att tillbringa min sommar.. :D
Brukar dricka på mina löparpass, alla över 50 minuter i princip. Mina långpass ligger mellan 2-3 timmar, men dom är ju inte så himla många. Men jag kommer att satsa på ännu fler sådana i sommar.
Sen så har jag ju åkt vasaloppet -04 så jag vet vilken sort som passar mig, men jag tror inte jag är speciellt kinkig.. :)

Har avverkat mina 3 första löppass för i år, och dom har legat på 5, 7 och 7 km. Nu i början medan jag vänjer kroppen med att springa så har jag 2 vilodagar mellan passen, kör styrke där i mellan.
Hur tycker du jag ska fortsätta härifrån, hur fort törs man öka längden på passen? Hoppas att isen försvinner från vägarna, det är bara vissa vägar som är isfria än.
Än en gång, tack! :)

Fed up
2006-03-27, 15:10
gud jag får mjölksyra i benen och andnöd bara av att läsa om allt skenande. :D

Eva_E
2006-03-27, 15:38
Tack för all info!!
Jag bor 500 meter från ett jättetufft terrängspår, där man kan förlänga backarna nästan hur långt som helst, så det är där jag kommer att tillbringa min sommar.. :D
Brukar dricka på mina löparpass, alla över 50 minuter i princip. Mina långpass ligger mellan 2-3 timmar, men dom är ju inte så himla många. Men jag kommer att satsa på ännu fler sådana i sommar.
Sen så har jag ju åkt vasaloppet -04 så jag vet vilken sort som passar mig, men jag tror inte jag är speciellt kinkig.. :)

Har avverkat mina 3 första löppass för i år, och dom har legat på 5, 7 och 7 km. Nu i början medan jag vänjer kroppen med att springa så har jag 2 vilodagar mellan passen, kör styrke där i mellan.
Hur tycker du jag ska fortsätta härifrån, hur fort törs man öka längden på passen? Hoppas att isen försvinner från vägarna, det är bara vissa vägar som är isfria än.
Än en gång, tack! :)

Jättebra att du kör långa pass! Det händer konstiga saker med människokroppen efter två-tre timmars löpning...

Hur du ska gå vidare? Det finns ju en tumregel som säger att man inte ska öka träningsdosen med mer än 5% per vecka... men det tycker jag gott du kan rucka lite på såhär i början. En variant är att du ökar passen med en kilometer i veckan, så gjorde jag själv när jag började springa långt inför mitt LL. Du har ju gott om tid, ingen idé att stressa. Sen när det börjar bli sommar kanske en idé är att variera passen så att vartannat blir "långt" och vartannat "backigt". Många träningsprogram jag sett har även upplägget att man tar en lugnare vecka ungefär en gång i månaden. Särskilt viktigt när löpmängderna börjar bli längre.
Jag längtar också efter barmark! Här är asfaltvägarna i princip isfria, men jag vill springa i skogen ju!!!

Eva

GarageVickis
2006-03-29, 12:19
Jag längtar också efter barmark! Här är asfaltvägarna i princip isfria, men jag vill springa i skogen ju!!!

Eva

Jag hatar att springa efter vägarna, vill också in i skogen.. men det kommer, det kommer, fast igår så fick vi 5 cm med "härlig" nysnö *grr27* så det är lätt att börja tvivla..
men jag blundade för det och for ut och sprang i 35 min iaf.. kändes bra då jag kom hem, att jag tog mig ut ändå..

Har avverkat 1½ vecka på min "diet" och det går jättebra.. -2 kg. :cool: gud vad jag äter, varannan timme.. "rap"..

GarageVickis
2006-04-05, 09:56
Det var ett tag sen..
Jag har nu avverkat ca 2½ vecka av min "deff".. och det går ganska bra, har gått ner ca 5 kg. Jag springer ungefär varannan dag och styrketränar varannan, och det funkar bra. Försöker att köra tunga styrkepass, är nere på ca 8 reps istället för som oftast 12-15 reps.

Jag ska nästa vecka och göra ett sån där kroppsmätning, där dom mäter fett, vatten, muskler, organ osv.. Det ska bli spännande.. Är det någon som vet hur tillförlitliga dom mätningarna är. :confused: Det är på Step In jag ska göra det.

Nu ska jag gå och ta hand om min sjuka dotter, feber och hosta har hon, hoppas bara jag klarar mig från att få samma..

GarageVickis
2006-04-05, 09:58
Är det någon som vet av en sida på nätet där man kan mata in vad man har ätit och få reda på hur mycke fett, kolisar, protein och kcal maten innehåller. Paulun hade ju en sån sida förrut, men den finns inte kvar längre.

GarageVickis
2006-04-22, 14:30
Hejåhå..
Det var länge sedan jag skrev, här är allt helt kaotiskt, men det blir väl bättre så småningom.
Försöker att plugga till mina sista 2 tentor, suck inte lätt då vädret också rycker i en.. har plockat fram cykel nu, för att börja nöta till baken till Vätternrundan, nu gäller det att ha :whipped:
Har varit och gjort en BIA mätning och mitt resultat blev att jag ska gå ner ca 7 kg.

Så här såg resultatet ut i %:
Vatten: 51,2 %
Fett: 28,9 %
ECM (extra cellulär massa): 25,5 %
BCM (body cell mass, alltså organ och muskler): 45,6% :cool: vilket var ett högt värde fick jag veta (det var ca 9 kg mer än snittet), alltså har mitt tränande i garaget gett resultat..

Löpningen går ganska bra, förutom nu då jag har blivit dunderförkyld igen. Åker bort hela nästa vecka, får försöka att kurera mig då, så jag hinner få ihop så många mil som möjligt på min cykel..

Fed up
2006-04-22, 14:39
Hejåhå..
Det var länge sedan jag skrev, här är allt helt kaotiskt, men det blir väl bättre så småningom.
Försöker att plugga till mina sista 2 tentor, suck inte lätt då vädret också rycker i en.. har plockat fram cykel nu, för att börja nöta till baken till Vätternrundan, nu gäller det att ha :whipped:
Har varit och gjort en BIA mätning och mitt resultat blev att jag ska gå ner ca 7 kg.

Så här såg resultatet ut i %:
Vatten: 51,2 %
Fett: 28,9 %
ECM (extra cellulär massa): 25,5 %
BCM (body cell mass, alltså organ och muskler): 45,6% :cool: vilket var ett högt värde fick jag veta (det var ca 9 kg mer än snittet), alltså har mitt tränande i garaget gett resultat..

Löpningen går ganska bra, förutom nu då jag har blivit dunderförkyld igen. Åker bort hela nästa vecka, får försöka att kurera mig då, så jag hinner få ihop så många mil som möjligt på min cykel..


Var gjorde du mätningen och vad kostade det?

GarageVickis
2006-04-22, 14:57
Var gjorde du mätningen och vad kostade det?

Jag gjorde den på Step In, och det kostade mig ingenting :cool: dom hade nått erbjudande under tjejkvällen på stan, att om man bokade in sig så fick man en mätning och en gratis träningsvecka hos dom. Men jag vet att det kostar 250 kr, för min man gjorde också en.

Sen så är det ju bra att göra en uppföljning efter ca 3-4 veckor, vilket jag ska göra, och då kostar det 150 kr.

GarageVickis
2006-04-29, 19:30
Har nu gjort bort mitt första "riktiga" cykelpass. Cyklade drygt 3 mil, på ca 1 timme.. så nu kommer jag att få fantastiskt ont i rumpan. Men det var skönt att komma ut på cykeln igen, lite variation mot min löpning.