handdator

Visa fullständig version : minis journal II


Sidor : [1] 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22

mini
2006-01-03, 19:44
Okej, en ny journal.

Jag inledde igår min strikta deff, till skillnad från slarvdeffen tidigare. Ska hålla på i tio veckor och hoppas på fem kilo ner. Upplägget är i princip lågt på kcal, lågt på kolisar, högt på cardio och bibehållen intensitet vid styrketräning. Kommer ha en moderat och kontrollerad ätardag per vecka där jag ökar på kolisarna.

Använder Fairing Complete, Omega3 och multivitamin. Har en burk Glutamin hemma som jag lika gärna kan bruka. Har idag inhandlat en burk Kre-Alkalyn vilket ska bli spännande att prova.

Tränar fyra eller fem dagar styrka i veckan.
Kör någon form av förbränning fem morgnar i veckan. Antingen morgonpromenad eller crosstrainer. Två dagar/vecka kör jag längre cardio på dagen. Detta är planen.

Så, om tio veckor hoppas jag kunna lägga upp en bild på en någorlunda hård mini.

mini
2006-01-03, 19:55
Dagens pass då.
Ben. Jag ogillar att träna ben, men det måste väl göras.
Hade bett om hjälp med mina böjar som jag slarvat med, så vi började där.
Efter uppvärmningsset blev det

3x8 @ 60 kg djupa böj. Kändes inte så tungt som jag förväntat mig. Blev lite fladdrig i sista, men det kändes inte på något sätt omöjligt. 65 nästa vecka?
Avslutade med ett par set på 40.

Benspark tre set. En sexa på 40 kg, sedan två mycket assisterade sexor till. Arg och trött. Men bara lite. Arg alltså.

Sissysquats, nytt för mig, tre set?

Avslutade med lätta raka mark. Börjar få lite grepp om dem nu.

Totalintrycket är att det var ett ganska bra pass.

Krampus
2006-01-03, 19:57
Akta dig för benpress.
I´ll be watching you!

mini
2006-01-03, 20:02
Akta dig för benpress.
I´ll be watching you!
Benpressen var bortforslad. På lagning tror jag. Det blir nästa vecka. Jag är kung i benpress!

Jay-Z
2006-01-03, 20:20
Schyssta böj, damnit. Vad har du för träningsbakgrund? Och hur länge har du styrketränat?

mini
2006-01-03, 20:25
Schyssta böj, damnit. Vad har du för träningsbakgrund? Och hur länge har du styrketränat?
Hm, jaaa du.
Första gången jag satte foten på ett gym var väl 6-7 år sedan. Det innebär ju inte att jag tränat så länge. Varit periodare, men nu har jag tränat sammanhängande och hårt 17 månader. Innan det har jag skaffat mig styrka genom att mocka skit och rida hästar, plus ett och annat gatuslagsmål.

Jax
2006-01-03, 21:07
Varför tränar du? Mål?

mini
2006-01-03, 21:16
Varför tränar du? Mål?
Bli snygg?
Nä, primärt för volym nu, men har lite svårt att inte bli viktkåt. Så, stor och stark kan man väl säga.
Och, icke att förglömma, för att det är skitkul.

Jax
2006-01-03, 21:19
Bli snygg?
Nä, primärt för volym nu, men har lite svårt att inte bli viktkåt. Så, stor och stark kan man väl säga.
Och, icke att förglömma, för att det är skitkul.
Vikter är mycket roligare än volym, släpp efter för kåtheten.
Skitkul låter dessutom som en väldigt bra anledning att träna.

Allan
2006-01-03, 21:26
Såg bra ut. Kolla i garderoben nu efter bättre böjskor så blir det nog ordning på det!


allan
slavdrivare

mini
2006-01-03, 21:29
Såg bra ut. Kolla i garderoben nu efter bättre böjskor så blir det nog ordning på det!


allan
slavdrivare

Check!

mini
glad slav (som f.ö. höll på att trilla i trappan till porten då benen inte riktigt bar)

Jorgen
2006-01-04, 16:10
Nätta fröken böjer bra. Åååå, sissysquats, vilken underbar övning det är. Superseta den med bensparken och känn det bränna. :D

tinus
2006-01-04, 16:20
Nätta fröken böjer bra. Åååå, sissysquats, vilken underbar övning det är. Superseta den med bensparken och känn det bränna. :D

Den combon är oslagbar! Ska jag köra ikväll!! :hbang:

Kul med en journal Mini :thumbup: trevligt att det finns fler enormt viktkåta flickor här ;)

Kör hårt!!

mini
2006-01-04, 18:42
Dagens pass: axlar och triceps.

Pressar i smith, stång only ( :em: ) 3x10
Lyft åt sidan i maskin. Började på 2 set a 35 kg tror jag, sänkte till 30, 25. Eller något sådant.
Lyft åt sidan i kabel, 3x8 lätta.
Baksida i maskin, 3x12 @ 25 kg.

Pushdowns 3 set 10 8 7 @ 40 kg.
Dips 9 6 7 assisterad på sista repsen i de två sista seten.
Omvänd tricepsextension på ganska låg vilt och ganska många reps. Orkade inte räkna. Trött.
Dipsmaskin. Började på 2x12 @ 40 kg och fortsatte neråt tills jag tog slut.


Deffen känns fortfarande utmärkt (fan om den inte skulle göra det redan tredje dagen). Började dagen med 45 minuter på crosstrainern.

mini
2006-01-04, 18:44
Jörgen: bränna? Nä, det låter ju jobbigt...

Tinus: absolut viktkåt. Lite för ibland. Men tack!

Cilia
2006-01-04, 19:28
Såg bra ut. Kolla i garderoben nu efter bättre böjskor så blir det nog ordning på det!


allan
slavdrivare
antar att det är pumpsen hon ska kolla efter?
för vad annars kan man ha för skorl liggandes i garderoben som man inte vet om? *g*



en journal till jag måste följa.
måste nog snart dra ner på arbetstiden *L*

Jorgen
2006-01-04, 21:54
Jörgen: bränna? Nä, det låter ju jobbigt...
Nejnej, det är skönt.

mini
2006-01-04, 22:17
Nejnej, det är skönt.
Du vet att det finns klubbar som välkomnar sådana som tycker att det är skönt när det gör ont? Och nu tänker jag inte på gym.

Nitrometan
2006-01-04, 22:20
Du vet att det finns klubbar som välkomnar sådana som tycker att det är skönt när det gör ont? Och nu tänker jag inte på gym.
Fight club?

Annars ligger SL-klubbar bra till.

Säkert vilken tävlingsinriktad kampsportklubb som helst också.

Jorgen
2006-01-04, 22:22
Du vet att det finns klubbar som välkomnar sådana som tycker att det är skönt när det gör ont? Och nu tänker jag inte på gym.
Nej, det kände jag inte till. Vet du mer om det där?

Jay-Z
2006-01-04, 22:26
Du vet att det finns klubbar som välkomnar sådana som tycker att det är skönt när det gör ont? Och nu tänker jag inte på gym.

MMA? Shootfighting?

mini
2006-01-04, 22:28
Ordning i tråden! *slap*

mini
2006-01-06, 00:19
Jaja, lite mer kan ni väl tramsa?
Nåväl, idag var det gymledigt. Började istället dagen med en 90 minuters vilsegång i rask takt.
Senare på eftermiddagen blev det 45 minuter crosstrainer.
Trerätters middag hos mor som gick bra då jag kryssade riktigt smidigt mellan fällorna. Det blev jobbigt först när chokladen plockades fram till kaffet, men det gick att avstå. Kände mig duktig. De andra tjockisarna hade dåligt samvete.

Jay-Z
2006-01-06, 00:35
De andra tjockisarna hade dåligt samvete.

Sånt kan man leva på länge. Bra jobbat att undvika frestelsen, fast det kanske var skönt att den här middagen kom den första veckan på deffen och inte vecka 9?

mini
2006-01-06, 00:44
Sånt kan man leva på länge. Bra jobbat att undvika frestelsen, fast det kanske var skönt att den här middagen kom den första veckan på deffen och inte vecka 9?
Det kommer tyvärr flera. Det är några i släkten som fyller år januari februari. Dock brukar det bli lördagar, och om jag bara tänker mig för ska jag nog klara det också. För inte kan man väl tacka nej till att fira sin mors födelsedag med hänvisning till att man bantar?

jakke
2006-01-06, 00:54
Det kommer tyvärr flera. Det är några i släkten som fyller år januari februari. Dock brukar det bli lördagar, och om jag bara tänker mig för ska jag nog klara det också. För inte kan man väl tacka nej till att fira sin mors födelsedag med hänvisning till att man bantar?
gymTT skulle göra det....
Annars brukar lite sbf lösa allt

mini
2006-01-06, 00:56
gymTT skulle göra det....
Annars brukar lite sbf lösa allt
Sbf?
Jag kommer att närvara, men titta förebrående på de andra när de äter dessert.

jakke
2006-01-06, 01:00
Sbf?
Jag kommer att närvara, men titta förebrående på de andra när de äter dessert.
Sunt bond förnuft..
Jo, planering löser allt.
Längtar tills jag kommer bort från mamma och pappas mat så jag kan fortsätta min diet

Cilia
2006-01-06, 11:21
Bra att du avstod från frestelserna.
Ett alternativ är att åka bort och därmed "missa" födelsedagen *L*
kanske inte så poppis bara.

men nu back to track.
var är adresserna till dom där klubbarna du talar om? *wiggling eyebrows*

Kaboffastar
2006-01-06, 11:27
Lycka till mini !

mini
2006-01-06, 18:44
Ryggpass idag.
Fick leka vid sidan av de stora pojkarna (och så Cinna :D ). Kul att få ansikte på några fler.

Började med chins fyra set. Första setet spräckte jag mitt pb med typ 7 reps och gjorde 16, de sista fyra med assistans. Sedan räknade jag inte riktigt de andra, men de låg runt 10, 8, 7 eller så. Nöjd är jag iaf.
Så hantelrodd, 3x8 @ 21 kg.
Latsdrag med smalt grepp 12 @ 45 kg, 2x8 (?) @ 52 kg.
Stångrodd 12 @ 40 kg, 8x2 @ 50 kg. (tror det är pb.)
Korsrygg 3x12

Så lat var jag idag.
Gissar att Kre-Alkalynet ger effekt då jag orkar mer. Men pump, det får jag fortfarande inte.

Jay-Z
2006-01-06, 18:47
Bra pass och seriöst imponerande chins.

Jag måste beställa sånt däringa Kre-akakfapdpoasd.

mini
2006-01-06, 18:53
Bra pass och seriöst imponerande chins.

Jag måste beställa sånt däringa Kre-akakfapdpoasd.
Alltid värt att prova. Så kanske du blir lika stark som jag.
Jag fuskar dock och har remmar. Men tack.

Cilia
2006-01-06, 20:14
Bra pass där, va stark du är
chinsen var totalimpressiv

hade du kul?

men jag vet inte vad Kre-Alkalynet är och vad gör det?
vet inte heller vad pump är har nog aldrig haft det.

mini
2006-01-06, 20:21
Bra pass där, va stark du är
chinsen var totalimpressiv

hade du kul?

men jag vet inte vad Kre-Alkalynet är och vad gör det?
vet inte heller vad pump är har nog aldrig haft det.
Tack, jag är lite impad själv faktiskt.
Visst var det kul. Rygg är alltid kul att köra! Och det är som sagt kul att få ansikten till namn, och kroppar till anikten.
Kre-Alkalyn är små lila kapslar. Det är ungefär det jag vet, så jag klistrar:
http://www.kolozzeum.com/product_info.php?cPath=27&products_id=150

Cinna
2006-01-06, 23:20
16 chins va inte illa du, otroligt imponerande *yourock*


Bra gym ni hade därute förresten :)

mini
2006-01-06, 23:34
16 chins va inte illa du, otroligt imponerande *yourock*


Bra gym ni hade därute förresten :)
Tack. Det var kul att träffa er!
Jag tycker gymmet är trevligt och funktionellt. Kändes dock ovanligt fullt när vi helt plöstsligt var 7 eller hur många vi nu var. Jag missade dina böjar, hörde bara Krampus sucka över hur låååång tid det tog. :D

Allan
2006-01-07, 13:16
Bra jobbat igår!


allan

Pudzianovski
2006-01-07, 13:23
16 chins är riktigt bra. Grymt.

Angående pump så kan man inte misslyckas med att få pump om man gör ryggresningar.

mini
2006-01-08, 22:07
Igår var en lugn dag med endast en lång morgonpromenad. Slarvade med cardion. Skäms.

Idag promenerade jag med min mor. Det kändes vuxet och trevligt. Var tvungen att inte ha så mycket i kylskåpet, bara för balansens skull, så hon köpte mig en liter mjölk.

Så var det dags för ett extrainsatt pass för vader och mage, dessa styvmoderligt behandlade muskler.
Vader i benpressen 5x12 @ 115 kg+släde.
Stående enbenspressar 3x10 @ 10 kg. Koncentrerade mig på att inte fuska och glömma pressa upp de sista millimetrarna.
Roman chair 4x10
Kabelcrunches 2x12 @ 25 kg, 2x10 @ 30 kg.

Jaha, ett ganska tråkigt och oinspirerat pass.

Dämpade mitt dåliga samvete med 45 minuter crosstrainer på kvällen.

Davil
2006-01-09, 07:17
Lycka till med deffen !

Riktigt bra chins och starkt i benböj :hbang:
Kör på i samma takt :whipped:

mini
2006-01-09, 07:52
Tack till er som uppmuntrar! Blir jätteglad.
Böjarna är inte så bra än, men de ska bli.

Vägning imorse. Bara 0.3 ner på sex dagar. Känner mig som en av deltagarna på Biggest Loser som stått still i vikt och ser på när konkurrenten Kaboffastar har tappat tio gånger så mycket. Morr.
Men men, det är bara att köra på, lite hårdare, lite striktare. Jag kommer igen.

Dagens träning blir boobs och biceps. Ett av mina favoritpass.

Cilia
2006-01-09, 07:58
usch så tråkigt att köra vader men grattis till att du kom iväg iaf det är mer än vad man kan säga om en latmask som jag.

apropå jmf med viktminskning så beror det väl på vad du har satt upp för mål och hur många kalorier du äter mindre än du förbrukar. du vet bättre än att bara jämföra en variabel när det är flera som påverkar utgången.


btw så pratade jag med M igår och berättade att du hade gjort 16 chins.
Då sa han att jag bör mobba dig och att man inte bör ha med sånna personer att göra *L*.
så nu har jag ett nytt uppdrag.

mini
2006-01-09, 08:05
btw så pratade jag med M igår och berättade att du hade gjort 16 chins.
Då sa han att jag bör mobba dig och att man inte bör ha med sånna personer att göra *L*.
så nu har jag ett nytt uppdrag.
Haha, du skulle aldrig mobba mig Cilia. Du gillar mig, jag veeet det! :booty:
Du kan ju glädja honom med att min uppsats går åt helvete och att jag inte börjat träna någon kampsport än.

hangatyr
2006-01-09, 08:11
16 chins?? :bow:

du är bizarr!

mini
2006-01-09, 08:19
Men det var inte 16 godkända strikta, det var med remmar och hjälp på de sista.
Men tack. :D

tinus
2006-01-09, 08:48
Vad grym du är på chins!! :thumbup: Själv är jag riktigt kass på den övningen,vet inte riktigt vad jag ska skylla på..För tunga ben? :laugh:

Kaboffastar
2006-01-09, 14:56
Tack till er som uppmuntrar! Blir jätteglad.
Böjarna är inte så bra än, men de ska bli.

Vägning imorse. Bara 0.3 ner på sex dagar. Känner mig som en av deltagarna på Biggest Loser som stått still i vikt och ser på när konkurrenten Kaboffastar har tappat tio gånger så mycket. Morr.
Men men, det är bara att köra på, lite hårdare, lite striktare. Jag kommer igen.

Dagens träning blir boobs och biceps. Ett av mina favoritpass.

Det låter bra, jag väntar på dig vid mållinjen ;)

haha, skämt åsido, är du säker på att du inte nallat av chokladen ?

Nu ska jag ge mig haha , jag tror att det viktiga är att man inte ger upp ! Man anstränger sig ju inte för ingenting och ger man inte upp så går det inte att misslyckas så enkelt är det.
Desutom så är det inte "bara" med 0,3 det är 2 futtiga hekto från 0,5 kg i veckan vilket är ditt mål. Ibland kan ett litet bakslag sätta fart på motivationen också för den delen.

Vet att du kommer klara det :thumbup: Hårdkörning tills på måndag nu ! Lycka till. :)

Jay-Z
2006-01-09, 15:23
Vägning imorse. Bara 0.3 ner på sex dagar. Känner mig som en av deltagarna på Biggest Loser som stått still i vikt och ser på när konkurrenten Kaboffastar har tappat tio gånger så mycket.

Han är för jävlig den där kaffluffostaropramen.

0.3 behöver inte alltid betyda 0.3, så lugn i stormen och gör inga panikändring á la 4 timmars cardio. Om du har skött dig så är det troligtvis mer, men att du vid vägningstillfället kanske höll lite mer vatten osv osv. Om man vill ha maximal utdelning på vägning så ska man nog väga sig varje dag och räkna ut ett medelvärde imho. Alternativt att göra kalipermätningar eller måttbandsmätningar, vilket är mer rättvisande.

Ironbabe
2006-01-09, 16:00
Men det var inte 16 godkända strikta, det var med remmar och hjälp på de sista.
Men tack. :D
Med eller utan remmar så är ju antalet mycket bra :thumbup:

Låt oss säga att du fick hjälp med 3-4 st, hur många tror du kan göra 11-13 chins överhuvudtaget?? Föringa inte din prestation, jag tycker det var GRYMT :hbang:


ps. Du gör ca 14 st fler än jag iaf :em:

Cilia
2006-01-09, 20:10
och att jag inte börjat träna någon kampsport än.
kan tjalla att det har inte han heller gjort på länge hehehehehe
dessutom börjar han få lite lovehandles, han som alltid har varit stenhård!!!
men jag var snäll och nämnde ingenting. Jag menar vem är jag att påpeka ngt sådant?

mini
2006-01-09, 22:26
Det är oroväckande hur vänlig du börjar bli Cilia. Eller är du som jag, en mjukis som tycker att det känns tryggt att kriga lite vid tangentbordet?

Dagens pass då. Bröst + biceps.
Värmde upp med lite lätta plana pressar. Sedan:
Plan hantelpress 10, 8, 7 @ 19 kg
Lutande hantelpress 10, 8, 8 @ 17 kg
Flyes 3x10 @ 10 kg
Pec dec 2x10 @ 20 kg, 8 @ 15 kg, 20 @ 10 kg

Stångcurl 11, 8, 6 @ 25 kg
Hantelcurl 3x6 @ 10 kg (här borde jag varit starkare)
Hammercurl med rep 10, 10, 8 @30 kg
Kabelcurl över bänk 3x8 @ 20 kg
Avslutade med ett set bamsecurls bara för att mina armar är så snygga då. :D

Ett riktigt bra pass faktiskt. Om jag kisar ser jag antydan till en ådra på axeln. När den kommer ska jag fria.

Cilia
2006-01-10, 08:04
Det är oroväckande hur vänlig du börjar bli Cilia. Eller är du som jag, en mjukis som tycker att det känns tryggt att kriga lite vid tangentbordet?
förstår inte vad du menar *visslar*

mini
2006-01-10, 20:31
Ingen träning idag mer än 45 minuter cardio. Och, jag kunde inte motstå att ställa mig på vågen imorse, och då visade den att jag tappat 0.5 på 7 dagar. Allt är som det ska vara alltså. Nöjd (ända till mitt tåg var 17 minuter försenat, men inte ens det kunde få mig ur balans någon längre tid).

Cilia
2006-01-10, 20:40
45 min cardio är väl inte fy skam?
vad är det om inte träning?
du börjar få en lika skev verklighetsuppfattning som jag, skärpning!!! *L*

Jorgen
2006-01-10, 20:42
Duktig Mini. :thumbup:

mini
2006-01-11, 19:43
Idag blev det ingen morgoncardio då jag gick till tåget 06.00 och redan det är några timmar för tidigt för mig att vara vaken egentligen. Jag planerar dock att köra någon halvtimma ikväll, om jag inte slocknar i min fåtölj innan.

Dagens pass blev axlar+triceps. Skulle egentligen kört ben, men är inte helt fräsch i vänster lår sedan förra veckan, så det blir imorgon istället.

Hantelpress 4x10 @ 10 kg. (Svagt)
Sidolyft i maskin 12, 10, 7 @ 30 kg, och så ett avslutande set med +20 reps varav de flesta assisterade.
Sidolyft i kabel 3x8
Sidolyft hantel 3x8 @ 5 kg. SLUT!
Baksida axel i omvänd pec dec 2x12 @ 20 kg, 2x8 @ 25 kg.
Baksida i kabel (facepulls, var det så?) 3x12 @ 25 kg.
Möra axlar som börjar se riktigt bra ut.

Pushdowns rep 3x8 @ 35 kg. Lätta.
Dips 11, 6, 7
Extensions över huvudet 4x10 @ 25 kg.
Dipsmaskin 2x10 @ 60 och så pumpade jag ur det sista med fallande vikt.

Nöjd med passet. Ffa axlarna börja få form och struktur. Är dock ganska oliksidig.
Kände mig stark och pigg och glad! Och jag älskar kommunala anläggningar eftersom jag är starkare än minst hälften av besökarna. Skojigt.

Kaboffastar
2006-01-11, 19:55
Riktigt bra bröst/biceps pass där mini ! stark som fan.

Cilia
2006-01-11, 20:21
du kan få köra ett axelpass med mig
jag tycker det är svårt att hitta bra axelövningar.

6 är tidigt, det tycker jag med.

mini
2006-01-11, 20:29
du kan få köra ett axelpass med mig
jag tycker det är svårt att hitta bra axelövningar.

6 är tidigt, det tycker jag med.
Absolut. Inte på lördag dock, vi får skjuta upp det. Ska kolla om jag jobbar helg veckan efter. Vad kör du på söndag, mer än buffésvull?

Cilia
2006-01-11, 20:30
Absolut. Inte på lördag dock, vi får skjuta upp det. Ska kolla om jag jobbar helg veckan efter. Vad kör du på söndag, mer än buffésvull?
tänkte inte lördag heller, ska vara träningsledig då.
kör bröst på söndag om vi kommer dit *eg*
antingen nästa helg eller efter min semester.

mini
2006-01-11, 20:47
tänkte inte lördag heller, ska vara träningsledig då.
kör bröst på söndag om vi kommer dit *eg*
antingen nästa helg eller efter min semester.
Vaddå OM vi kommer dit??? Vi är ju med på listan. Finns ingen återvändo, kyckling.

Diana
2006-01-11, 20:48
fajna pass minisen! trevligt me frammstegen i axelpartiet :thumbup:
kl 6? :eek: då går man väl o lägger sej.. :confused: :angel:
Det är oroväckande hur vänlig du börjar bli Cilia. Eller är du som jag, en mjukis som tycker att det känns tryggt att kriga lite vid tangentbordet?
.
:D

Allan
2006-01-11, 21:31
Med eller utan remmar så är ju antalet mycket bra :thumbup:

Låt oss säga att du fick hjälp med 3-4 st, hur många tror du kan göra 11-13 chins överhuvudtaget?? Föringa inte din prestation, jag tycker det var GRYMT :hbang:


ps. Du gör ca 14 st fler än jag iaf :em:

Han som hjälpte till säger att det var tolv på egen hand, och sen hjälpte han inte till så mycket med de fyra sista. Och han vet vad han pratar om. Tyvärr gynnas inte folk med små händer av chinsstången på Fairings.


allan

mini
2006-01-11, 21:40
Okej, jag erkänner - Jag rockar fett!
:hbang:

mini
2006-01-12, 21:38
Började dagen med 40 minuters crosstrainer samt att glömma kycklingen i ugnen.

På kvällen - ben. Körde lite lättare framsida och lite mer baksida. Har hört att det ska finnas en muskel där också. Nåväl:
Benpress, lugn uppvärmning, sedan
8, 7, 6 @ 130 kg + släde. Stoppet är satt för långt upp för mig, skulle behöva fem centimeter till för att få det djup jag vill ha.
Benspark 3x8 @ 30 kg, tog det lugnt.
Sittande lårcurl 2x12 @ 20 kg, 2x10 @ 25 kg.
Raka mark 3x10 @ 45 kg.
Kickback i kabel (vad den nu kan heta egentligen) 4x10 @ 15 kg.

Ganska lätt pass men med bra tempo.
Undrar dock hur folk har tid att jobba? Hur har man tid till det roliga då liksom?
Imorgon vilar jag från gymmet och kör två cardiopass istället.

Jorgen
2006-01-12, 21:54
Började dagen med 40 minuters crosstrainer samt att glömma kycklingen i ugnen.
Förvirrad? :D

Bra pass annars. Kommer att bli skönt att gå i trappor i morgon.

Herkulez
2006-01-12, 21:55
Förvirrad? :D

Bra pass annars. Kommer att bli skönt att gå i trappor i morgon.
tror nån lider av kolisbrist :D

bra pass mini kör hårt nu :thumbup:

mini
2006-01-12, 22:19
Förvirrad? :D

Nä, jag lider liksom du av sömnbrist. Det lär vara något som går nu.
tror nån lider av kolisbrist
Kolisar? Hm, jag minns vagt att det finns något som heter så, men jag kan inte minnas vad det är eller hur det ser ut.

Jorgen
2006-01-12, 22:24
Nä, jag lider liksom du av sömnbrist. Det lär vara något som går nu.
Går en liten epidemi just nu. Men det skall enligt säkra källor vara ofarligt.

Kolisar? Hm, jag minns vagt att det finns något som heter så, men jag kan inte minnas vad det är eller hur det ser ut.
:D

http://samui.50megs.com/icecream.jpg

mini
2006-01-12, 22:55
Hallå, kan någon mod radera ovanstående trakasserier eller???

Cilia
2006-01-13, 08:41
inga problem jag har rapporterat inläggen med vädjan om att banna ovanstående medlemmar *nickar förnuftigt*

bra benpress!

Ironbabe
2006-01-13, 10:22
Okej, jag erkänner - Jag rockar fett!
:hbang:
Sådär ja!! Now we talking.. :thumbup:

Herkulez
2006-01-13, 10:23
:D

http://samui.50megs.com/icecream.jpg
shit det var lågt av dig jorgen :D

skillz
2006-01-13, 10:58
Började dagen med 40 minuters crosstrainer samt att glömma kycklingen i ugnen.

På kvällen - ben. Körde lite lättare framsida och lite mer baksida. Har hört att det ska finnas en muskel där också. Nåväl:
Benpress, lugn uppvärmning, sedan
8, 7, 6 @ 130 kg + släde. Stoppet är satt för långt upp för mig, skulle behöva fem centimeter till för att få det djup jag vill ha.
Benspark 3x8 @ 30 kg, tog det lugnt.
Sittande lårcurl 2x12 @ 20 kg, 2x10 @ 25 kg.
Raka mark 3x10 @ 45 kg.
Kickback i kabel (vad den nu kan heta egentligen) 4x10 @ 15 kg.

Ganska lätt pass men med bra tempo.
Undrar dock hur folk har tid att jobba? Hur har man tid till det roliga då liksom?
Imorgon vilar jag från gymmet och kör två cardiopass istället.


Måste väl gå att ändra stoppets position?!
Har aldrig hört om en benpress med fasta stopp innan.

mini
2006-01-13, 12:35
Måste väl gå att ändra stoppets position?!
Har aldrig hört om en benpress med fasta stopp innan.
Visst går det att flytta, med hjälp av en sexkantsnyckel och en kraftig borr. Benpressen är ett hemmabygge som jag förstått det, och stoppet är fast.

mini
2006-01-13, 12:53
Sådär ja!! Now we talking.. :thumbup:
Jag ser fram emot att kunna göra 23 tävlingsstrikta som jag hört att man kan göra om man är tillräckligt stor och stark. :bow:

Jay-Z
2006-01-13, 13:07
Visst går det att flytta, med hjälp av en sexkantsnyckel och en kraftig borr. Benpressen är ett hemmabygge som jag förstått det, och stoppet är fast.

Var det inte du som var händig? :D

Cilia
2006-01-13, 13:46
Visst går det att flytta, med hjälp av en sexkantsnyckel och en kraftig borr. Benpressen är ett hemmabygge som jag förstått det, och stoppet är fast.
jag har en borrmaskin!
det där grejar vi en mörk natt

JJ
2006-01-13, 13:48
Eller så kör du med träskor. Har du tur exploderar de i ett moln av träflisor och så är du tuffast på gymmet :thumbup:
Fast det kanske du redan är?

mini
2006-01-13, 18:57
Eller så kör du med träskor. Har du tur exploderar de i ett moln av träflisor och så är du tuffast på gymmet :thumbup:
Fast det kanske du redan är?
Hm, jag har ett par gamla platåpjuck på vinden tror jag. Har även lovat att böja i stilettklack någon gång. Kanske ska börja öva i benpressen?

mini
2006-01-14, 18:01
Idag tog jag en 90 minuters morgonpromenad (eller, morgon, klockan var 9.30 när jag gick, men ändå). Solsken, vindstilla, men kallt. Skönt var det i alla fall.

Något senare än jag tänkt mig åkte jag till Fairing för att köra rygg.
Efter några uppvärmningsset mark så blev det
Mark 8, 7, 6 @ 100 kg. Första åttan var plättlätt, sista reppen i sexan var tung och ful.
Chins 12, 7, 10 eller något sådant. Med hjälp på de sista som vanligt.
Rodd i maskin, ingen aning om vikter eller antal, droppset, tungt, underarmarna grät, jag gillar inte Allan nåt mer.
Avslutade med straight arm pulldown eller vad det nu kan heta. Många reps, lätt vikt.

Är jäkligt nöjd med mina mark. Ja, hela passet, men att första åttan var så lätt var kul. Kommer dock att vara blå längs skenbenen och på knäna.

Grisen
2006-01-14, 18:17
Bra pass! Väger inte du typ 50 kg? Då är det grymt bra att träna på 100 kg i marklyft.

Är jäkligt nöjd med mina mark. Ja, hela passet, men att första åttan var så lätt var kul. Kommer dock att vara blå längs skenbenen och på knäna.

Köp fotbollsstrumpor, då slipper du problemet.

Big_Vik
2006-01-14, 18:28
Bra pass! Väger inte du typ 50 kg? Då är det grymt bra att träna på 100 kg i marklyft.



Köp fotbollsstrumpor, då slipper du problemet.


Jag tycker inte det är något problem. Du är väl man mini? :D

Kul att se att en tjej gör 20 chins mer än mej :hbang: ..eller kanske inte kul, men imponerande :)

mini
2006-01-14, 18:30
Bra pass! Väger inte du typ 50 kg? Då är det grymt bra att träna på 100 kg i marklyft.



Köp fotbollsstrumpor, då slipper du problemet.
Hm, 50 + kan man nog säga... Och ja, jag ska inhandla några käcka knästrumpor. Har sett randiga fina på hm. Jag har en randiga-strumpor-fetich.

Yankeee
2006-01-14, 18:40
Hm, 50 + kan man nog säga... Och ja, jag ska inhandla några käcka knästrumpor. Har sett randiga fina på hm. Jag har en randiga-strumpor-fetich.

Kan du inte köpa såna där dödsmetallarstrumpor (eller är det punk?)? Svart/vita du vet?

Eller rosa.

http://www.redhaze.com/acatalog/DCB.jpg

mini
2006-01-14, 18:45
Kan du inte köpa såna där dödsmetallarstrumpor (eller är det punk?)? Svart/vita du vet?

Eller rosa.

http://www.redhaze.com/acatalog/DCB.jpg
Å, de rosa var fina! Men de ser inte så kraftiga ut. Men jag kommer se snygg ut medan jag blir blå i alla fall.

Cilia
2006-01-14, 21:38
bra pass, skönt att det inte är rygg imorgon

mini
2006-01-15, 14:08
Dagens heta benbild

mini
2006-01-15, 14:12
Nu

Cilia
2006-01-15, 14:12
Dagens heta benbild
que?

mini
2006-01-15, 14:14
que?
Du är för snabb...

Cilia
2006-01-15, 14:15
Du är för snabb...
I know .................................................. .................eller du för långsam!! *Eg*

justa blåmärken bruden!
vad hände där, nattaktiviteter eller har du gymmat *visslar*

Baha
2006-01-15, 14:17
Vad har hänt med benen? sparkat ned nån pensionär?

mini
2006-01-15, 14:29
Vad har hänt med benen? sparkat ned nån pensionär?
Ja...
Rodd i maskin, ingen aning om vikter eller antal, droppset, tungt, underarmarna grät, jag gillar inte Allan nåt mer.

Yankeee
2006-01-15, 14:37
Nu blir jag besviken, i mina fantasier har du haft håriga mansben. Du vet, håret sticker ut genom dina rosa/svarta strumpor. Det om något är nice.

Kaboffastar
2006-01-16, 08:45
Hur har det gått nu då mini ? :)

Davil
2006-01-16, 09:31
Mark 8, 7, 6 @ 100 kg. Första åttan var plättlätt, sista reppen i sexan var tung och ful.

Mäktigt imponerande !

Blivande SL:are kanske ? :D

Hrmf...Nice ben-bild, stackars ben :)

mini
2006-01-16, 10:32
Gårdagens pass var bröst och biceps på Frescati. Körde med Cilia, det är kul med partnerbyte.

Plan hantelpress 10, 8, 7 @ 19 kg
Lutande dito 3x10 @ 16 kg
Bänk blev 2 set på 40 kg och 2 set på 45. Reps mellan 5 och 8.
Flyes 3x10 @ 10 kg

Stångcurl 12, 8, 6 @ 22 kg
Scottcurl med hantel ca 3x10 @ 9 kg
Hammercurl i rep 3 avslutande set.

Passet var lite ofokuserat men mycket trevligt.

mini
2006-01-16, 10:41
Blivande SL:are kanske ? :D

Man vet aldrig... :D Och tack.

mini
2006-01-16, 10:41
Yank: this is for you.

Cilia
2006-01-16, 10:41
Gårdagens pass var bröst och biceps på Frescati. Körde med Cilia, det är kul med partnerbyte.

Plan hantelpress 10, 8, 7 @ 19 kg
Lutande dito 3x10 @ 16 kg
Bänk blev 2 set på 40 kg och 2 set på 45. Reps mellan 5 och 8.
Flyes 3x10 @ 10 kg

Stångcurl 12, 8, 6 @ 22 kg
Scottcurl med hantel ca 3x10 @ 9 kg
Hammercurl i rep 3 avslutande set.

Passet var lite ofokuserat men mycket trevligt.
bra vikter!! *L*

men vad menar du med ofokuserat?
störde jag dig eller?

mini
2006-01-16, 10:42
bra vikter!! *L*

men vad menar du med ofokuserat?
störde jag dig eller?
Absolut, jag kunde liksom inte gå in i den där bubblan där jag bara grymtar och är okontaktbar.

Cilia
2006-01-16, 10:45
Absolut, jag kunde liksom inte gå in i den där bubblan där jag bara grymtar och är okontaktbar.
näähhää så det kan bli ännu värre?!?!?! *pondering*

hangatyr
2006-01-16, 10:46
du är verkligen galet stark. benen ser ut som om du gått en och annan thaiboxningsrond, blåmärkiga som de är.

mini
2006-01-16, 10:46
näähhää så det kan bli ännu värre?!?!?! *pondering*
Haha, jag var ju social igår!!! Det min fröken var mitt mest utåtriktade jag man kan se i träningssammanhang.




Okej, nu ljög jag lite, men bara lite.

Yankeee
2006-01-16, 19:11
Yank: this is for you.

Oj, nu blir det inte lätt att somna ikväll.

AFanatic
2006-01-16, 22:15
Missad journal?! Imponerad av din styrka, fina vikter du leker med. :thumbup:

Löjtnant Blank
2006-01-17, 01:58
Hittade också hit på omvägar. Du gör väldigt bra ifrån dig, vännen. Ser fram emot att se bilder på slutresultatet!

Nitrometan
2006-01-17, 10:53
Sockor...

http://us.st11.yimg.com/store1.yimg.com/I/absolutesocks_1880_4716443.jpg

eller

http://us.st11.yimg.com/store1.yimg.com/I/absolutesocks_1879_14657165.jpg

Kanske kan vara nåt?

mini
2006-01-17, 23:31
Nitro, de var superfina, skicka till mini c/o F!-kansliet?

Började dagen med 30 minuter crosstrainer. Mörkt ute, halt, isigt, kallt. Vill kunna gå sköna morgonpromenader snart, kan det inte bli vår typ imorgon? (Hm, kom just på att jag inte kommer ha speciellt många tidiga morgnar framöver, så det kan nog bli att jag kan sova till det ljusnar. Skönt!)

Dagens pass på gymmet: vader och mage.

Vader i benpress 6x10 @ 125 kg + släde. Kontrollerade fina.
Enbens i stående vadpress 4x10 @ 10 kg.
Pumpade ur det sista i två högrepset, brände fint.

Roman chair 3x10
Crunches 3x10
Repcrunches 3x10 @ 25 kg

Hade gravidmage, nästan lika stor som Ironbabes, förmodligen pga lika delar hormoner och för mycket kaffe tillsammans med lite snålt med krubb. Var tvungen att knacka lite på den för att höra om någon svarade. Hörde bara ett eko, och möjligen lite skvalp av allt vatten jag håller just nu. Till och med mina vader ser helt släta ut, och då är det inte bra.

Cilia
2006-01-18, 08:17
Det är bara att bita ihop och gå ut och gå. Mörkret är din vän bla bla bla
För du ska inte tro att vi arbetare vill höra talas om sovmorgnar på vardagar. Det är inte direkt motiverande för arbetsmoralen i det här samhället.

Du gör alltså en Jörgen och kör vader separat. Jag orkar aldrig träna vader tycker dom får det dom vill ha ändå på ngt sätt.

Du kanske har en alian där inne som inte vet hur han ska svara när du knackar?
Vi kan döpa honom till mono.

mini
2006-01-20, 11:05
Gårdagen:
Gick en timslång morgonpromenad (joho, det är fortfarande morgon vid 09.00) i kylan. Inte helt angenämt, men jag kände mig väldigt duktig.

På eftermiddagen var det benträning.
Böj. Uppvärmning på 20, 40, 60 kilo.
4 @ 80 kg. Gick fint.
1 @ 90 kg. Hade kanske klarat ett till?
1 @ 100 kg. Wohoo, jag är Pippi! Tungt, men det gick.

Benspark. Okänt antal reps @ 40 kg, avslutade med dropset.

Utfall (heter det utfallsgång eller gående utfall eller vad?). 4 vändor med som mest 2x11 kg belastning.

Avslutade med två övningar för baksidan. Har ingen aning om belastning eller antal, jag bara gjorde som jag blev tillsagd. Mycket foglig var jag.

Okej, jag tycker om Allan igen. Jag är lite rädd, men det är ju befogat.

Cilia
2006-01-20, 11:08
Kanonbra pass men jag blir lite orolig över din foglighet.

mini
2006-01-20, 11:10
Kanonbra pass men jag blir lite orolig över din foglighet.
Han tvingade mig att lova att skriva snälla saker Cilia. Jag var rädd! *snyftar*

Cilia
2006-01-20, 11:12
Han tvingade mig att lova att skriva snälla saker Cilia. Jag var rädd! *snyftar*
förstår det
men nu blir jag ännu mer orolig.
Blir du rädd för karlar?
förstår om det var en elak kärring men en mesig man?!?!?! *puzzled*

Jay-Z
2006-01-20, 16:43
1 @ 100 kg. Wohoo, jag är Pippi! Tungt, men det gick.


Riktigt stabilt!

Men det där med att du är Pippi finns det vissa i min närhet som protesterar mot. :D

mini
2006-01-20, 21:25
Jay, såklart är din Pippi überPippi, jag är bara hangaroundPippi.

Morgonpromenad idag igen. Glasögonen snöade igen på halva vägen. En timma blev det, ny ganska tråkig runda mellan industrier och bredvid en ganska stor väg, men längden var bra och det var plogat och relativt isfritt. Den funkar.

På eftermiddagen blev det axlar och triceps.
Sidolyft 3x12 @ 5 kg, 2x8 @ 6 kg
Pressar 3x10 @ 10 kg (Skulle velat ha ett par kilo tyngre, men fann tiorna ganska tunga, varför så klen?) Avslutade med droppset.
Lyft framåt 2x8 @ 6 kg (Min vänstra axel kändes inte helt fräsch.)
Framåtlutade sidolyft 10 @ 5 kg, 3x8 @ 6 kg (Borde hämtat tillbaka femmorna, jobbar bättre och striktare med dem, är för stolt för att gå ner i vikt bara.)
Baksida i kabel med rep 3x12 @ 25 kg tror jag.

Pushdowns 3x8 @ något.
Dips 10, 8, 6
Kabel över huvud 4x12 @ 25 kg
Dipsmaskin, började på 6 @ 70 kg, gick neråt i 10-kilos intervall till 20 kilo, mycket kort eller ingen vila, pumpade ur det sista.

Nöjd med passet. Lite klen i axlarna, men så länge de växer ska jag inte grina över det.
Spegeln i omklädningsrummet var perfekt för att posa lite. Några konstiga blickar fick jag, men det får man ta.

Jorgen
2006-01-20, 21:28
Spegeln i omklädningsrummet var perfekt för att posa lite. Några konstiga blickar fick jag, men det får man ta.
Kanske för att du var inne på herrarnas? *flex*

mini
2006-01-20, 21:37
Kanske för att du var inne på herrarnas? *flex*
Tänkte inte på det, klart det var för att jag dwarfade dem allihop med min mäktiga hästsko!

Jorgen
2006-01-20, 21:38
Tänkte inte på det, klart det var för att jag dwarfade dem allihop med min mäktiga hästsko!
TRICEPS ÄR EN MÄKTIG HÄSTSKO!
:hbang: :hbang: :hbang: :hbang: :hbang:

emmzan
2006-01-20, 21:39
Igensnöade glasögon är ju toppenkul. Själv ägnar jag mig mer åt att gå från iskallt utomhus till tokvarmt inne i fuktiga mjölkrum och inse att jag aldrig får bort den jäkla imman på glasögon.

Munskydd och glasögon går ännu sämre ihop. Varje andetag så befinner man sig i tjockdimma därinnanför. Kontaktlinser nästa.

mini
2006-01-20, 21:40
TRICEPS ÄR EN MÄKTIG HÄSTSKO!
:hbang: :hbang: :hbang: :hbang: :hbang:
Håller på att bli. Snart syns den också, om deffen fortsätter gå som den ska. Om jag inte börjar hallucinera om glass och går i sömnen till kurden på hörnet och handlar iskallt chokladknark.

mini
2006-01-20, 21:43
Igensnöade glasögon är ju toppenkul. Själv ägnar jag mig mer åt att gå från iskallt utomhus till tokvarmt inne i fuktiga mjölkrum och inse att jag aldrig får bort den jäkla imman på glasögon.

Munskydd och glasögon går ännu sämre ihop. Varje andetag så befinner man sig i tjockdimma därinnanför. Kontaktlinser nästa.
Jag har linser, men jag orkar inte ta på dem för att gå promenix. Det blir nog så om det snöar nästa gång jag går. Eller så får jag flytta till Järna så man kommer undan med att ha cyklop när man är ute och går i blötväder.

Jorgen
2006-01-20, 21:45
Håller på att bli. Snart syns den också, om deffen fortsätter gå som den ska. Om jag inte börjar hallucinera om glass och går i sömnen till kurden på hörnet och handlar iskallt chokladknark.
Mmmmm, glass. :eating:

Cilia
2006-01-20, 22:17
TRICEPS ÄR EN MÄKTIG HÄSTSKO!
:hbang: :hbang: :hbang: :hbang: :hbang:
Bilder!!!!!!!!!!!!!

mini
2006-01-23, 19:04
Ah, jag tar alla chanser jag får att beundra mina triccar i spegeln. Kommer bilder i april. :D

Gårdagens pass: rygg.
Chins med 5 kg hjälp bara för att jag inte begrep hur man fällde knäplattan 12, 10, 7, 6
+15 kg 5 reps, +30 kg 5 reps.
Stångrodd 4x8 @ 50 kg
Smala latsdrag 8 @ 50 kg, 8 @ 55 kg, 2x6 @ 60 kg.
Hantelrodd 3x8 @ 20 kg
Lats-kabelövning (namn?) högreps, räknade inte.

Kändes ok. Var lite trött och stressad, visste inte riktigt om jag skulle träna eller inte, men jag fick höra att det var dåligt för moralen att ställa in så jag körde på.

Cardion har blivit lidande då jag har jobbat och haft andra, trevligare (tack Cilia) åtaganden denna helg. Nu är det ny vecka, nya tag. Jag älskar måndagar!

Jorgen
2006-01-23, 19:12
Du tränade på bra Mini. Finfina stångroddar. :thumbup:

Cardio är tråkigt. En väldigt onödig uppfinning.

JJ
2006-01-23, 19:15
Jag älskar måndagar!

Freak..

Cilia
2006-01-23, 20:32
Ah, jag tar alla chanser jag får att beundra mina triccar i spegeln. Kommer bilder i april. :D

Gårdagens pass: rygg.
Chins med 5 kg hjälp bara för att jag inte begrep hur man fällde knäplattan 12, 10, 7, 6
+15 kg 5 reps, +30 kg 5 reps.
Stångrodd 4x8 @ 50 kg
Smala latsdrag 8 @ 50 kg, 8 @ 55 kg, 2x6 @ 60 kg.
Hantelrodd 3x8 @ 20 kg
Lats-kabelövning (namn?) högreps, räknade inte.

Kändes ok. Var lite trött och stressad, visste inte riktigt om jag skulle träna eller inte, men jag fick höra att det var dåligt för moralen att ställa in så jag körde på.

Cardion har blivit lidande då jag har jobbat och haft andra, trevligare (tack Cilia) åtaganden denna helg. Nu är det ny vecka, nya tag. Jag älskar måndagar!
April!!!
inte tusan kan vi vänta tills april heller?

Bra pass annars och tack det samma själv.
jag var ytterst fundersam på kvällen där men andra verkar ha gillat det om man läser i pressen iaf. Jag gillade apan men det är väl don efter person .......




Cardio är tråkigt. En väldigt onödig uppfinning.
äsch da!
du har bara inte fått en släng av sjukan än

Jorgen
2006-01-23, 20:35
äsch da!
du har bara inte fått en släng av sjukan än
Pfff, jag är en gammal löpare och orinterare i grunden. Jag har haft min cardio för ett rätt bra tag framöver känner jag.
Men jag kommer säkert att göra ett tafatt försök att dra igång igen när snöskiten försvinner och det blir lite varmare.

Cilia
2006-01-23, 20:38
Pfff, jag är en gammal löpare och orinterare i grunden. Jag har haft min cardio för ett rätt bra tag framöver känner jag.
Men jag kommer säkert att göra ett tafatt försök att dra igång igen när snöskiten försvinner och det blir lite varmare.
ska inte spamma sönder mini-me journal men jag vet att du är det.
jag ville bara lura fram det ur dig och det som är kul med dig är att du är så lättläst.
man rycker i ett snöre och du sprattlar *L*


















men jag gillar dig ändå .................................................. .................................... eller pga det kanske *s*

mini
2006-01-23, 20:41
April!!!
inte tusan kan vi vänta tills april heller?

Bra pass annars och tack det samma själv.
jag var ytterst fundersam på kvällen där men andra verkar ha gillat det om man läser i pressen iaf. Jag gillade apan men det är väl don efter person .......





äsch da!
du har bara inte fått en släng av sjukan än
Du får ju se mig live, vad gnäller du på? Jag är bäst i 3D.

Jag var också fundersam, men läste recensionen i SvD idag. Den var positiv, men det var ju inte ett så tydligt ställningsdtagande? Texten var mer ett studium i brukandet av kulturpretentiösa finord. Nåväl, den sista av de tre rockade.

Jag vill gärna att du håller ditt jobbigt flåshurtiga cardiomissionerande utanför min slackerjournal. Tack på förhand.

Edit: och det gäller Jörgen också!

Jorgen
2006-01-23, 20:42
Edit: och det gäller Jörgen också!
Förlåt. :em:

mini
2006-01-23, 21:22
Förlåt. :em:
Här trodde man att du var på min sida i kampen mot cardio, och så kommer du med dessa nya chockerande fakta. Skämmas ska du, sannerligen. Träna cardio i lönndom minsann.

Jorgen
2006-01-23, 21:23
Här trodde man att du var på min sida i kampen mot cardio, och så kommer du med dessa nya chockerande fakta. Skämmas ska du, sannerligen. Träna cardio i lönndom minsann.
Jag var ung. Jag visste inte bättre.

Jag blev lurad.

mini
2006-01-23, 21:29
Jag var ung. Jag visste inte bättre.

Jag blev lurad.
Ehum...
http://www.kolozzeum.com/kolozzeum/showpost.php?p=1301957&postcount=131
Jag ber dig notera den sista meningen. Förnekar du att du kommer att utföra kardiovaskulärt arbete i framtiden?

Jorgen
2006-01-23, 21:32
Ehum...
http://www.kolozzeum.com/kolozzeum/showpost.php?p=1301957&postcount=131
Jag ber dig notera den sista meningen. Förnekar du att du kommer att utföra kardiovaskulärt arbete i framtiden?
Absolut inte. Frågan är bara hur stor omfattningen kommer att bli.

Och fröken är väl medveten om att hennes cardiovaskulära aktivitet vida överskrider min för tillfället?

mini
2006-01-23, 21:38
Absolut inte. Frågan är bara hur stor omfattningen kommer att bli.

Och fröken är väl medveten om att hennes cardiovaskulära aktivitet vida överskrider min för tillfället?
För tillfället är det bara tangentbordsaktivitet på mig, snart kommer det vara promenad ut i köket. Men imorgon blir det både morgonpromenad och bröst + bicepsträning. Ska prickskjuta inre bröst tänkte jag. Declinepressar kanske?

Jorgen
2006-01-23, 21:42
Ska prickskjuta inre bröst tänkte jag. Declinepressar kanske?
Om du tar en bänk och ställer den så att den lutar åt sidan och sen kör hantelpress med en hantel så tar det skiiiiiiiitbra på insida bröst. :thumbup:

mini
2006-01-24, 22:33
Dagen började med morgonpromenad 70 minuter.

Bröst + biceps på gymmet:
Bänk. Uppvärmning på 20, 40, 45 kg. Arbetsset 6, 5, 5 @ 50 kg. Inte bänkat på länge så jag är ganska nöjd. Kommer gå fort att öka några kilo då jag är starkare i bröst nu än när jag körde sist.
Lutande hantelpressar 3x8 @ 16 kg.
Flyes 4x10 @ 10 kg.

Stångcurl 8, 6, 6, @ 27,5 kg. PB (kollat i Stumpis journal och insett att jag måste öka!)
Hammercurl i kabel 3x8 @ 30 kg.
Koncentrationscurl 4x7 @ 9 kg.

På kvällen hejdade jag min första impuls att knäppa på datorn det första jag gjorde när jag kom hem från skolan, så jag ställde mig 30 minuter på crosstrainern. Trååååkigt.

tinus
2006-01-25, 08:32
Duktig flicka! Crosstrainer beroende är MYCKET bättre än datorberoende :D

Anar att det blev ett par PB´n under passet,eftersom du skrev att du ökat.. ?Grattis till dem! :thumbup:

mini
2006-01-26, 19:22
Hm, crosstrainerberoende kommer jag aldrig bli. Det är ju tråkigare än att vika tvätt.

Dagen började med 45 minuters morgonpromenad. Efter halva sa min mp3-spelare upp sig.

Dagens pass på gymmet: axlar och triceps

Militärpress 1x8 @ 27,5 kg, 3x5 @ 32,5 kg, 1x6 @ 27,5 kg
Sidolyft 4x10 @ 6 kg
Dito i kabel 3x10 @ 5 kg
Baksida rep+kabel 3x12 @ 35 kg
Baksida hantlar 3x10 @ 5 kg
Axelträningen kändes bra, starkare än vanligt.

Pushdowns rep 3x8 @ 35 kg
Frenchpress 3x6 @ 30 kg
Kabel över huvud 3x10 @ 25 kg eller liknande
Blev lite kort.

Sedan rusade jag till bussen för att åka till jobbet och sedan skolan.
Ska tillbringa 30 minuter på den där rackarns crosstrainern senare. Dags att det börjar hända något snart igen.

Lepras
2006-01-26, 21:58
shit va stark du e :thumbup:
grymt!

Cilia
2006-01-26, 22:05
bra pass mini-me.
är lite nöjd över att jag inte behöver crosstraina så här sent
då är det ok att gå upp tidigt.



edit:
Lepras där har du ngt att lära *L*

mini
2006-01-26, 22:15
Äh, lepras är ju sötast på gymmet, jag måste ju vara stark för att imponera.
Cilia, jag kan lika gärna ha tråkigt på kvällen som på morgonen. På kvällen kan jag ju se på tv samtidigt dessutom. Gör det något mer uthärdligt.
Imorgon är det prommis igen.

Lepras
2006-01-26, 22:39
Äh, lepras är ju sötast på gymmet, jag måste ju vara stark för att imponera.
Cilia, jag kan lika gärna ha tråkigt på kvällen som på morgonen. På kvällen kan jag ju se på tv samtidigt dessutom. Gör det något mer uthärdligt.
Imorgon är det prommis igen.

:naughty: aa, du försöker flörta med miiigg,,haha
får försöka visa min sk "styrka" på bröstpasset imorn,,tänker pröva lyckan på 50kgs hantlarna om det känns rätt,, önks amig lycka och vällust *rolleyes*

Cilia
2006-01-27, 08:41
Kör Lepras på Fairing?
man kanske ska byta. Göra sig besväret att ta sig ut till vildmarkerna istället för över gatan *g*

Lepras
2006-01-27, 09:11
Kör Lepras på Fairing?
man kanske ska byta. Göra sig besväret att ta sig ut till vildmarkerna istället för över gatan *g*

noop , kör inte på fairing..

mini
2006-01-27, 16:31
Lepras måste ju vara sötast på alla gym, så hold your horses tant Cilia och lev på minnet istället.

Dagen började med 55 minuter morgonpromenad.

Passet på gymmet blev ben.
Böj. Värmde på 20, 40, 60. Arbetsset 3x3 @ 80 kg. Ungefär hälften blev riktigt djupa, fegade lite.
Benpress 4x8 @ 120 i superset med
Benspark 3x6 @ 35 kg. Avslutade denna med dropset.

Raka mark 4x12 @ 47,5 kg (börjat få koll på utförandet nu)
Sittande lårcurl 2x10 @ 27 kg, 2x8 @ 30 kg
Baksida i kabel 12 @ 15 kg, 12 @ 17 kg, 2x12 @ 20 kg

Måste börja träna benen bättre och hårdare. Tycker tyvärr att benpasset är veckans segaste. Diciplinen är väl sådär.

Blir eventuellt en promenad till idag, ner till centrum för att köpa lördagens extravaganser - glass! Blir Häagen Dazs tror jag.

Lepras
2006-01-27, 18:44
sjysta böj *flex* mina är pinsamma jämfört
Häagen Daz--kan tipsa om god glass sörja,-köp vanilj, köp cafe cookies o blanda- :eating: själv känner ja mig jättetjock o ska leva sunt dom närmsta timmarna :D

mini
2006-01-28, 19:18
Dagen började med en 80 minuters morgonpromenix vilken även ledde in på konsum där en halvliter glass á 50 riksdaler samt en chokladmuffin. Dessa två underverk väntar mig ikväll.

Planerade att vara på gymmet i tid idag, men det bidde inte så riktigt. Nåväl, trillade in strax före fyra, på schemat stod rygg. Hade fått för mig att köra ett pass med bara roddar, så sagt och gjort.

Stångrodd. Uppvärmning på 20 och 40 kilo. Arbetsset 8 @ 50 kg, 3x8 @ 55 kg (PB), 12 @ 40 kg. (Weii, kändes grymt bra.)
Hantelrodd 3x8 @ 23 kg. (PB igen!)
Kabelrodd 8 @ 52 kg, 3x7 @ 60 kg (och PB igen)
Kabel+rep-grej från övre trissan 12 @ 35 kg, 12 @ 40 kg, 2x12 @ 45 kg (och, tänka sig, PB här också)

Blev några pumpset stångrodd samt 2+2 set underarmsträning medan jag väntade på att duschen skulle bli ledig.
Totalt är jag supernöjd med passet. Det är jobbigt men effektivt att vilja imponera på pojkar. Kommer dock bli ett extra pass lats i veckan.

Jorgen
2006-01-28, 19:26
PB på PB. :hbang: Riktigt bra pass, du har gjort dig väl förtjänt av glassen och en chokladmuffin ikväll. *flex*
Jag blev imponerad iallafall. :thumbup:

*yourock*

mini
2006-01-29, 22:56
Smileymissbruk beivras i denna journal. :whipped: (Men tack)

Dagen började med morgonpromenad, 85 minuter fyllda av ångest för det 0.8 extra kilot vågen kastade mot mig idag. Jag vet, det är vatten, men jag har svårt att värja mig mot siffror.

Dagens pass blev bara ett bröstpass, får ta igen det i veckan eller nästa.
Bänken var upptagen, så jag började värma på plana hantelpressar 11 och 16 kg. Så blev den ledig och jag pilade dit.
Bänkpress 5 @ 50 kg. Lovade att prova på 55 och hade tur som fick passning, så jag fortsatte på 3 set @ 55 kg. Gjorde dock bara de första repsen själv, fick hjälp med typ 4 extra i varje set.
Hantelpress lutande 4x8 @ 16 kg.
Flyes 4x8 @ 11 kg. Dropset.

15 minuter cardio efteråt.

Jorgen
2006-01-29, 23:06
Smileymissbruk beivras i denna journal. (Men tack)
Grymt bra pass asså. :bow: *flex* *yourock* :bow: :hbang:

AFanatic
2006-01-29, 23:25
Grymma bänkar. :hbang:

mini
2006-01-29, 23:29
Grymt bra pass asså. :bow: *flex* *yourock* :bow: :hbang:
Skit också, jag får inte svara med en smiley. Så, inlägget nedan är bara till dig Jörgen.

mini
2006-01-29, 23:29
*slap*

mini
2006-01-29, 23:31
Grymma bänkar. :hbang:
Tack. Just bänk känner jag mig inte så grym i, men jag har återupptagit bänken efter att ha kört hantelpressar ett par månader, så nu hoppas jag det ska hända grejer.

AFanatic
2006-01-29, 23:44
Tack. Just bänk känner jag mig inte så grym i, men jag har återupptagit bänken efter att ha kört hantelpressar ett par månader, så nu hoppas jag det ska hända grejer.

Äh jag tycker definitivt du ska känna dig grym i bänk. En del gör inte ens 3 reps på 55 kg och ännu fler kan inte ens få upp 50 kg. Du har ju styrkan på din sida iaf om man kollar till både chins och mark.

Kör på! :thumbup:

Bobo
2006-01-30, 00:07
Ja skitbra bänkar (+ allt annat) tro mig jag kämpar på 30 jävla kg (vilket iof är kasst) men 55kg ÄR bra!!

Thats it :devil: har just duktigt nog strukit 100g inplanerad chokladglass från dagens fodertabell, men efter att ha läst nåt hedniskt här om både Häagen Daz och nån sörja med glass och kakor beger jag mig omedelbart mot frysen och oboyburken :(

Kaboffastar
2006-01-30, 07:30
way to go mini ! Bra pass hela tiden.
Väntar med spänning på en liten resume av veckan som varit. *popcorn*

mini
2006-01-30, 22:08
Tack för peppning alla. Jag ska försöka sluta vara så kritisk. Summering kommer ingen, mer än såhär: *cry*

Imorse blev det ingen morgonpromenad då jag åkte hemifrån tidigt (tyst alla byggjobbare, tidningsutdelare och andra morgonpigga, 0800 är supertidigt!) för att gå i skolan. När föreläsningen var slut möttes jag av strålande sol och plusgrader, så jag promenerade från universitetet via Roslagstull och vallhallavägen till.. hallå där, vem har bytt plats på Sveavägen och Karlaplan?? Jag frågade en östermalmsdam (Pirre?) om vägen och kom såsmåningom rätt. Nåväl, en trevlig promenad ägnad år trevliga tankar.

Kvällens gympass blev biceps + mage.
Stångcurl 10, 8, 7, 7 @ 27,5 kg
Hammercurl med hantel 4x8 @ 10 kg (provade 11, det var tungt)
Bicepsmaskin 4x8 @ 11 kg

Mage, 3 set av vardera Roman chair, crunches med 5 extra kg, repcrunches på 40 kg, benlyft. Totalt 16 set mage, mer än jag körde under hela 2005 tror jag.

Hade planerat 20 minuter cardio, men det blev bara 15 då huvudvärken för att jag druckit dåligt under dagen bultade.

På bussen hem satt jag bredvid ett gäng på ungefär 1000 tonårstjejer (eller om det var fyra). De pratade om Big Brother, pinsamma mammor och Jimmy Jansson. Det kändes katabolt.

AFanatic
2006-01-30, 22:19
På bussen hem satt jag bredvid ett gäng på ungefär 1000 tonårstjejer (eller om det var fyra). De pratade om Big Brother, pinsamma mammor och Jimmy Jansson. Det kändes katabolt.

Usch, du har min fulla sympati.

Jorgen
2006-01-30, 22:24
Bra pass fröken Mini. :thumbup:
Men du måste dricka ordentligt.

Det inte bara kändes katabolt. Det är katabolt att sitta för nära tonåringar vars intresse innefattar Big Brother, Jimmy Jansson (?) och pinsamma mammor.

Herkulez
2006-01-30, 22:31
Guy on Airplane: Oh great, I always end up sitting next to a damn baby.
Stewie: What did you just say?
Lois: Stewie, stop fussing.
Stewie: Pipe down Lois. (Slaps guy on head.) Hey big man, turn around. Oh you can't hear me now. I was going to watch the movie, but forget it. For the next 5 hours, you're my bitch.


haha den är så lysande

bra pass och annat fjäsk :thumbup:

mini
2006-01-30, 22:51
Jo, jag vet att Grub har visat en studie om tonårsflickors negativa inverkan på återhämtningen. Tror man fick typ 1482% nedsatt proteinsyntes.

Herk, du fjäskar ju bara för att jag valde dig framför Metal_Boy.

Metal_boy_
2006-01-31, 05:32
Jo, jag vet att Grub har visat en studie om tonårsflickors negativa inverkan på återhämtningen. Tror man fick typ 1482% nedsatt proteinsyntes.

Herk, du fjäskar ju bara för att jag valde dig framför Metal_Boy.


Ja och du vet inte vad du går misste om. Men du kan ju hålla dig till den där lilla norrländska björkstubben om han är så bra. Har du honom som fotpall när du sitter med din Laptop eller? :booty:

mini
2006-01-31, 15:58
Metal; svartsjuka klär dig inte. Du vet att du har en alldeles speciell plats i mitt kollo-hjärta.

Morgonpromenaden var skit. Det var så halt att jag stapplade runt som en låghalt pensionär och gav upp efter 45 minuter. Givande.

På gymmet var det dags för axlar + triceps. Skoj skoj!

Militärpress 2x8 samt 2x6 @ 30 kg, 2x6 @ 25 kg
Sidolyft 4x10 @ 6 kg
Sidolyft i kabel 5x10 @ 5 kg
Framåtlutade sidolyft 4x10 @ 5 kg
Omvänd pec dec 4x6 @ ingen aning om vikten
Kabelövning med rep 4x12 @ 40 kg

Pushdowns med rep 10 @ 30 kg, 4x8 @ 35
Frenchpress 4x7 @ 25 kg
Omvänd ext. i kabel 3x10 @ 5 kg
Bänkdips 3x10

Mycket nöjd med axelträningen. Jag börjar bli lite starkare. Militärpressar är en av mina favoritövningar. Det är något så basic med att pressa en stång över huvudet jag gillar.

Avslutade med 32 minuters cardio (och överlevde!), samt promenad till och från tåget istället för att ta bussen.

Kaboffastar
2006-01-31, 16:04
Du kan ju inte ge upp mini ! efter 45 minuter !
Det måste vara nummer 1, att inte ge upp.
Här pulsar jag i dm-djup snö med tennisdojjor på fötterna, just for the record så har jag aldrig avbrutit en morgonpromenad ;)

Fast... 45 min är ju bra mycket bättre än ingenting alls. Bra pass som vanligt mini, stark !

z_bumbi
2006-01-31, 16:19
Här pulsar jag i dm-djup snö med tennisdojjor på fötterna, just for the record så har jag aldrig avbrutit en morgonpromenad ;)

Att du går i lågskor när det är snö talar mer om hur smart du är än om hur envis du är. Köp ett par kängor.

Kaboffastar
2006-01-31, 16:21
Att du går i lågskor när det är snö talar mer om hur smart du är än om hur envis du är. Köp ett par kängor.

OM jag inte har 5 jävla öre att köpa nånting alls för då och jag fortfarande vill gå morgonpromenad FAST att jag tvingas gå i skitskor.
Fortfarande inte envishet ?

mini
2006-01-31, 16:28
Det är ju ingen mening med att gå i snigelfart och vilopuls förutom sekunderna efter man har hållt på att slå på roten då man får hjärtsnörp. Men, bara för det får jag väl ta en extra vända på crosstrainern ikväll.

Kaboffastar
2006-01-31, 16:31
Hmm det var tänkt att peppa lite bara.
Det är inte meningen att jag ska framstå som bror duktig, det var med glimten i ögat.
Lycka till med crosstrainern dock :)

z_bumbi
2006-01-31, 16:31
OM jag inte har 5 jävla öre att köpa nånting alls för då och jag fortfarande vill gå morgonpromenad FAST att jag tvingas gå i skitskor.
Fortfarande inte envishet ?

Stoppa i så fall ner fötterna i ett par plastpåsar så finns det inget att anmärka på. Det finns iofs andra sätt att träna än att gå och frysa om fötterna. :)

mini: Halka och snabba promenader är spännande, bra skor kan underlätta även här.

Edit: Nu ska jag sluta spamma. :em:

mini
2006-01-31, 16:39
Spamma på bara!
Jodå, bra skor knäcker. Nu är jag dock övertygad om att vintern snart är över varför jag köpte nya sneakers till i vår/sommar istället.

JJ
2006-01-31, 16:41
Spamma på bara!
Jodå, bra skor knäcker. Nu är jag dock övertygad om att vintern snart är över varför jag köpte nya sneakers till i vår/sommar istället.

Helt rätt, nu ska våren tvingas fram. Annars kanske ett par broddar vore något för tant?

Jorgen
2006-01-31, 16:41
Nu är jag dock övertygad om att vintern snart är över varför jag köpte nya sneakers till i vår/sommar istället.
3 april.

Metal_boy_
2006-01-31, 16:42
Metal; svartsjuka klär dig inte. Du vet att du har en alldeles speciell plats i mitt kollo-hjärta.


:love:

z_bumbi
2006-01-31, 16:43
Jodå, bra skor knäcker. Nu är jag dock övertygad om att vintern snart är över varför jag köpte nya sneakers till i vår/sommar istället.

Sneakers = joggingskor eller sådana där hemska sk modeskor utan funktion?

Kängor eller vandringskor brukar vara skönare på asfalt, iofs väger jag minst 50 kg mer än vad du gör så jag kanske trampar igenom skorna på ett annat sätt. :D

mini
2006-01-31, 16:59
3 april.
Jag tror fortfarande att det är en missbedömning, men vi får se... Kanske kommer våren redan i mars?

Jorgen
2006-01-31, 17:02
Kanske kommer våren redan i mars?
Det vet man aldrig. :)

mini
2006-01-31, 17:06
Sneakers = joggingskor eller sådana där hemska sk modeskor utan funktion?

Kängor eller vandringskor brukar vara skönare på asfalt, iofs väger jag minst 50 kg mer än vad du gör så jag kanske trampar igenom skorna på ett annat sätt. :D
Absolut helt utan funktion mer än att vara skitsnygga.

z_bumbi
2006-01-31, 17:46
Jag kommer aldrig att förstå vita skor. :D

mini
2006-02-01, 18:40
Morgonpromenad 60 minuter. Inte så halkigt idag. Skönt.

Eftermiddagen var vikt åt benträning.
Knäböj. Värmde på 20, 40. Tänkte träna teknik på 60, men efter ett set kände jag att det var lite lätt, så arbetsseten blev 4x8 @ 70 kg. Kontrollerade, djupa, stadiga, fina.
Benspark 4x7 @ 40 kg, avslutade med ett dropset och ett pumpset. Jobbigt.
Sissy squats med +5 kg 3x10.
Utfall, gående med hantlar. 1,5 vända med 11 kg, 1,5 med 9 kg.
Död.
Benträning är faktiskt inte helt hopplöst läskig. Faktiskt ganska kul.

Eva_E
2006-02-03, 19:58
Moahahaha!!! :smokin:

Vill bara titta in en snabbis i din journal och kolla vad du haft för dig på sistone.

En sak står tämligen klar - vi tränar inte ben på lördag du och jag! Eller hur?!

Yabadabadooo!
Jag ska träffa Mini! Jag ska träffa Mini!!! *dansar och klappar i händerna*
:D
Eva

mini
2006-02-03, 23:15
Eva, nä, ingen benträning på några dagar för mig. Har fortfarande träningsvärk, och det lär sitta i imorgon också.

Dagens pass var rygg på Delta. Eminent sällskap, halvbra pass.
Stångrodd 2x8 @ 60 kg, 8+5 @ 65 kg
Hantelrodd 3x8 @ 26 kg
Latsdrag med stång 3x8 @ 55 kg (?)
Nordic typ pull up-maskin 4 set

Var det verkligen allt?
Nåväl, roddarna var bra. PB i båda. Stångrodden var dock väldigt ostrikt.
Inget promenerande på morgonen. Krånglande fot pga dåliga skor tror jag. Känns ok nu på kvällen, så imorgon blir det en lång promenix.

Ser fram emot träningen på Fairing imorgon.

Krampus
2006-02-04, 00:32
Yabadabadooo!
Jag ska träffa Mini! Jag ska träffa Mini!!! *dansar och klappar i händerna*
:D
Eva


Hon är skitläskig!
Typ: är glad, har långt hår, läser veckorevyn, har specialkunskaper om Darins privatliv, har syngga kläder och snackar om killar!! Som en helt vanlig tjej alltså! Jag blev rädd..... Varken snaggad eller palestina-sjal.... Röker konstiga cigarreter gör hon inte heller..

mini
2006-02-04, 00:37
Hon är skitläskig!
Typ: är glad, har långt hår, läser veckorevyn, har specialkunskaper om Darins privatliv, har syngga kläder och snackar om killar!! Som en helt vanlig tjej alltså! Jag blev rädd..... Varken snaggad eller palestina-sjal.... Röker konstiga cigarreter gör hon inte heller..
Förstör inte min image nu. Det där med Darin var ju bara för att du frågade, du skulle ju inte berätta.

Cilia
2006-02-04, 07:18
Förstör inte min image nu. Det där med Darin var ju bara för att du frågade, du skulle ju inte berätta.
aasshhh det dar vet vi vall att det bara ar en cover up.
under forkladnaden sa doljer sig bade palestinasjal och rodfarjat har.

Vad blir det idag da, handleder och underarmar?

Yankeee
2006-02-04, 08:33
Vad blir det idag da, handleder och underarmar?

Hon har väl ingen pojkvän?

mini
2006-02-04, 19:07
Idag var det lekträff på Fairing. Kul kul, men mitt pass senaste träffen gick sådär pga problem med fokus. Även denna träff fanns det störande moment (typ alldeles för många att titta på i smyg) men träningen gick bra.

Bröst och biceps var planen.

Bänk som inleddes med värmning på 20 och 40. Arbetsset 6, 5, 4, 5 @ 50 kg.
Lutande hantelpress 10 @ 16 kg, 6, 5, 5 @ 19 kg
Flyes 4x10 @ 10 kg
Kryssdrag 3x8 @ 22,5 tror jag

Stångcurl 8, 6, 6, 5 @ 30 kg (PB)
Hammercurl i kabel 4x8 @ 30 kg
Scottcurl med ez-stång 7,6,3 @ 25 kg

Det var ett klart godkänt pass.

GymTT
2006-02-04, 19:10
Bra bänkar ju, du såg stabil ut

/ TT

Jorgen
2006-02-04, 19:24
Fint curlat av fröken. We like big arms. *flex*

Eva_E
2006-02-04, 19:27
Instämmer! Tack för trevligt sällskap Mini!!!

Du var stark idag! Jag är sååå impad! Precis det lilla försprång jag behöver som extra sporre...

Det här har vi inte gjort för sista gången! Och nästa gång kanske vi kan få med oss fler tjejer! Visst var det kul att titta på grabbarna *flämt*, men lite fler kvinnliga träningskompisar skulle inte vara i vägen.

:bow:

Eva

mini
2006-02-04, 19:29
Ha, stabil, tack tror jag.

Glad att äntligen kunna öka lite i bicepsövningarna som jag tycker går ganska segt framåt. Så jepp, big arms we like indeed!

Yankeee
2006-02-04, 19:32
Stark var du utan tvekan :thumbup:

Bra axlar också.

Jay-Z
2006-02-04, 19:35
Stark var du utan tvekan :thumbup:

Bra axlar också.

Håller med dipsmaskinen! :thumbup:

mini
2006-02-04, 19:37
Tack själv Eva. Det är absolut en sporre att träna tillsammans med någon, och nästa gång kommer du känna dig mer fokuserad.

mini
2006-02-04, 19:43
Ååå, jag hinner inte skriva klart ett tack innan nästa snälla inlägg kommer. Nåväl, Yank träffar jag ju på Ung Vänster i veckan, men Jay rymmer ju så tack, det var synd att vi inte hann prata lite mer. Du skulle ju hem och äta tårta. Igen.

Krampus
2006-02-04, 19:53
Melancoolio har en bild där dina armar ser gymma ut i scott-curlen! Men eftersom du inte vill vara med på bild så..... ;)

Krampus
2006-02-04, 20:13
I sammspråk med Mini: En liiten bild.

Krampus
2006-02-04, 20:15
Å DU RUNE!

Mini står direkt under mitt och Allans beskydd så det är 250kg muskler du måste passera.... Plus Mini själv..
Nu vet du.

Snake
2006-02-04, 20:15
Ser ut som att mini dwarfade alla med sina armar - vackert säger snake.

mini
2006-02-04, 20:15
Tack Krampislamp.

Jorgen
2006-02-04, 20:17
Du ser grov ut som vanligt. *flex*

mini
2006-02-04, 20:19
Du ser grov ut som vanligt. *flex*
Grofv som en snusspottande byggjobbare!

Ironbabe
2006-02-04, 20:20
Det var inga dåliga guns det där *flex* :thumbup:

mini
2006-02-04, 20:32
Nåväl, jag dwarfade nog ingen idag, men tack för berömmet, jag suger i mig och njuter.
Jag hade sett fram emot att bli dwarfad av en superkvinna idag däremot, men jag förstår att det tar på krafterna att vara i grossess.

Ironbabe
2006-02-04, 20:44
Nåväl, jag dwarfade nog ingen idag, men tack för berömmet, jag suger i mig och njuter.
Jag hade sett fram emot att bli dwarfad av en superkvinna idag däremot, men jag förstår att det tar på krafterna att vara i grossess.
Om du syftar på denna grossesande kvinnan :em: så hade du nog inte blivit dwarfad idag. Jag har hitills haft förmågan att glömma bort mitt "tillstånd" emellanåt, det fick jag lida för dubbelt idag..Jag kände mig ultra-super-duper-tusenfalt gravid idag *grr27* Allt jag orkade var som sagt att sy två kuddar, inte likt mig för fem öre bläääää

Tänka sig att du fastnade på bild till slut hehehe ;)

mini
2006-02-04, 21:04
Om du syftar på denna grossesande kvinnan :em: så hade du nog inte blivit dwarfad idag. Jag har hitills haft förmågan att glömma bort mitt "tillstånd" emellanåt, det fick jag lida för dubbelt idag..Jag kände mig ultra-super-duper-tusenfalt gravid idag *grr27* Allt jag orkade var som sagt att sy två kuddar, inte likt mig för fem öre bläääää

Tänka sig att du fastnade på bild till slut hehehe ;)
Jo, det hade varit skönt att träffa någon med större mage än min.
Det är bättre att må så bra att man kan "glömma" ibland och sota för det än att ha ständig brist på ork och lust.
Jo, den bilden släpptes igenom den hårda censuren. Men jag vet inte hur länge den ligger kvar. ;)

Naesetgrabb
2006-02-04, 21:22
Vem är du av de 2 damerna på bilden?

Grisen
2006-02-04, 23:32
I sammspråk med Mini: En liiten bild.


Grofva armar!

Davil
2006-02-05, 00:30
Väldigt...JA...väldigt bra armar !! *flex*

Cilia
2006-02-05, 09:43
bra pass dar bruden och du verkar ju ha impat pa typ alla inkl killarna.
men ego vantar pa den informella update rapporten *grin*

mini
2006-02-05, 10:23
bra pass dar bruden och du verkar ju ha impat pa typ alla inkl killarna.
men ego vantar pa den informella update rapporten *grin*
Typ vem som hånglade med vem (Krampus och Pirre var inte lika kärvänliga, anar vi grus i maskineriet?)
Vem som var störst (Hur många tröjor hade egentligen GymTT under sin Canada Goosejacka?)
Vem som hade snyggast ass (Jag väntar på att cykelbyxor ska bli mode igen för herrar, men Yankeee såg söt ut bakifrån)

Jag lovar att göra en sammanställning, har den på ditt bord på måndag klockan 0800.

GymTT
2006-02-05, 10:25
haha bara en t-shirt vafan *grr27*

Ironbabe
2006-02-05, 10:48
Jo, det hade varit skönt att träffa någon med större mage än min.
Det är bättre att må så bra att man kan "glömma" ibland och sota för det än att ha ständig brist på ork och lust.
Jo, den bilden släpptes igenom den hårda censuren. Men jag vet inte hur länge den ligger kvar. ;)
hehehe, nu tycker jag inte det ser ut som du har en så värst stor mage. Jag hade nog slagit de flesta med mitt midjemått nu. PB 103,5 cm :hbang:

Jag är glad för att jag mått så bra som jag gjort under den här tiden! Tackar gud (eller nån) för den goda hälsan jag har :D

Du har väckt mitt bildsug nu..vill se MER av dig *flex*

Yankeee
2006-02-05, 11:03
Vem som hade snyggast ass (Jag väntar på att cykelbyxor ska bli mode igen för herrar, men Yankeee såg söt ut bakifrån)


Löpartights *grr27*

mini
2006-02-05, 11:24
Ironbabe - jag blir smickrad. Bilder kommer att komma i april. Hoppas jag. Respekt för ditt pb. Hur ser fötterna ut? Vi skrattar dagligen åt en kollegas abnorma gravidfötter. Hon tassar omkring i ett par stödstrumpor och mocksiner.

Yankeee - same same. Det är innehållet i paketet som räknas.

AFanatic
2006-02-05, 22:37
Fina vikter! Grofva armar tjejen. :thumbup:

Ironbabe
2006-02-06, 17:35
Ironbabe - jag blir smickrad. Bilder kommer att komma i april. Hoppas jag. Respekt för ditt pb. Hur ser fötterna ut? Vi skrattar dagligen åt en kollegas abnorma gravidfötter. Hon tassar omkring i ett par stödstrumpor och mocksiner.

Kan knappt vänta till april :hbang:

Märkte häromkvällen att mina fingrar såg ut som prinskorvar *cry* Har klarat mig hitills från några värre vätskeansamlingar :) Mina fötter ser fortfarande rätt så ok ut tycker jag, vad tycker du?? Subbo klagar varken på lukten eller storleken iaf heheheehe

mini
2006-02-06, 18:29
Afanatic - jag har ett tag kvar innan jag leker med samma vikter som du, men jag hoppas du känner flåset i nacken.

Ironbabe - du har annat att se fram emot. Usch, du verkar vara en sådan där jobbig människa som bara är lyckad hela tiden. Skulle kännts bättre om du åtminstone hade haft fotsvett.

Dagen började med 20 minuter crosstrainer. Åkte till stan och bojkottade de kommunala färdmedlen så jag har gått en hel del idag. Inte så kallt trots snöfall.

Dagens gympass blev ben.
Böj. Värmde på 20, 40, 60. Arbetsset 3x7 @ 80 kg.
Benpress 8 @ 100, 3x6 @ 120 kg. Stoppet flyttat, blev lite djupare.
Benspark 4x8 @ 40 kg. Avslutade med dropset.

Raka mark 4x10 @ 47,5 kg.
Sittande lårcurl 3x8 @ 30 kg.
Utfall 3 vändor med 9 kg i varje hand.

Blev ett kortare pass än tänkt. Böjen gick sådär, nästa gång måste jag sänka hållarna då jag hade problem med att lägga upp stången vid avslutat set. Det enda som kändes riktigt bra idag var bensparken och raka mark.

Ironbabe
2006-02-06, 21:45
Ironbabe - du har annat att se fram emot. Usch, du verkar vara en sådan där jobbig människa som bara är lyckad hela tiden. Skulle kännts bättre om du åtminstone hade haft fotsvett.

Önskar jag kunde säga att mina fisar luktar hallon oxå :booty: men mina nära o kära säger nåt annat *rolleyes*

Längtar efter lite utfallsträning när jag läser ditt pass *drömmer* Mitt ass har antagit andra propotioner än jag är van vid :eating:

Jorgen
2006-02-06, 21:46
Mitt ass har antagit andra propotioner än jag är van vid :eating:
Trots din strikta diet? :eating:

:D

AFanatic
2006-02-06, 22:00
Afanatic - jag har ett tag kvar innan jag leker med samma vikter som du, men jag hoppas du känner flåset i nacken.

Äh nu snackar du gojja, vi är ju jämnstarka/svaga i bröst och i mark drar vi lika.

You bet I do!

mini
2006-02-10, 21:21
Blivit några morgonpromenader och ett riktigt uselt axel + tricepspass som inte ens förtjänar att skrivas upp.

Idag var det morgonpiggt (nåväl) ryggpass. Trodde det skulle gå åt skogen då jag hade en bultande huvudvärk och för lite sömn i kroppen, men ville inte ha två misslyckanden på två dagar, så jag satte mig på bussen och tänkte att jag gör ett försök. Bra beslut.

Chins 11, 8, 7
Hantelrodd 3x8 @ 26 kg (PB)
Latsdrag smalt grepp 8 @ 45 kg, 3x8 @ 52,5 kg
Lats i kabel 3x10 @ 20 kg
Hyperexensions 3x10 med 10 kg extra (och fötterna två decimeter från fotplattan)
Ganska kort pass, men bra, bättre än väntat, riktigt nöjd!

En liten omläggning av kosten planeras, ska pula med det i helgen.

Kaboffastar
2006-02-10, 21:27
Du får gärna skriva ner lite tankar osv gällande kosten sen när du är färdig med det om du vill :)

Lepras
2006-02-10, 21:39
Bra chins och hantelroddar- :thumbup:
morgonpass e grymt skönt!

mini
2006-02-10, 21:42
Du får gärna skriva ner lite tankar osv gällande kosten sen när du är färdig med det om du vill :)
Absolut. Kommer en rapport när planen är färdig.

Eva_E
2006-02-10, 22:18
Elva chins!!! Det var inte illa!

Själv har jag som mest klarat sex någorlunda snygga... *rodnar förläget*

Bra att du kom iväg till gymmet trots motigheterna!

Eva

Jorgen
2006-02-11, 00:00
PB trots träning i arla morgonstund. :hbang: (Ffa eftersom man inte kan träna innan kl 11, allt annat är *screwy* )

mini
2006-02-11, 00:24
PB trots träning i arla morgonstund. :hbang: (Ffa eftersom man inte kan träna innan kl 11, allt annat är *screwy* )
Nåväl, jag anser ju att det är konstigare att äta lunch vid 9. Mina PB komer sig mest av att jag är kaxig och envis och påstår att jag klarar allt, och då får jag ju genomföra det också.

Cilia
2006-02-11, 09:00
Nåväl, jag anser ju att det är konstigare att äta lunch vid 9. Mina PB komer sig mest av att jag är kaxig och envis och påstår att jag klarar allt, och då får jag ju genomföra det också.
haller med dar, da har jag knappt fatt i mig morgonmalet an.

envis ar bra, iaf forsoker jag havda det for att inte knackas av min envishet

AFanatic
2006-02-14, 21:49
Tränas det inte här? Jag måste läsa något pass snart, lider av abstinens (då jag inte kan träna själv).

mini
2006-02-14, 21:55
Tränas det inte här? Jag måste läsa något pass snart, lider av abstinens (då jag inte kan träna själv).
Jag är som du - förkyld. :cryout:
Tar det lugnt några dagar med både promenader och styrketräning. Hoppas slippa bli riktigt sjuk och sängliggande.

AFanatic
2006-02-14, 21:58
Jag är som du - förkyld. :cryout:
Tar det lugnt några dagar med både promenader och styrketräning. Hoppas slippa bli riktigt sjuk och sängliggande.


Ajdå...trist att höra, men då får vi krya på oss då. ;)

Cilia
2006-02-14, 23:19
oj, krya pa dig

jag vill inte hem *cry*, det verkar vara varsta sjukstugan......

Snorkfröken
2006-02-19, 00:14
Ojojoj, här hittar man en massa intressant man missat så här när man sitter och smurfar miss i nassen (läses snabbt 15 ggr). Har plöjt igenom HELA tråden, och gapflabbat inte bara en gång. Det med tanterna på bussen som pratade om BB och Darin :laugh:

Jaja, slut på small talket. Blev grymt impad av det jag läste, och kommer definitivt hålla koll på dig framöver. Har själv just kört igång en diet, och hoppas kunna få lite idéer av ditt nya kostupplägg.

Krya på dig så vi får se det nån gång :D

mini
2006-02-19, 00:49
Idag är det över en vecka sedan mitt senaste pass. Funderade på att gå och träna idag, men efter att ha pratat med flera som sa att det verkade smartare att stanna hemma gjorde jag så.

Så, till alla mina fans i Märsta vill jag bara säga att jag inte har avlidit av min förkylning, uppdateringar i journalen kommer förhoppningsvis nästa vecka.

Och ett tack till alla som skriver bra saker och peppar mig, även om jag glömmer att svara ibland.

Jay-Z
2006-02-19, 00:52
Så, till alla mina fans i Märsta vill jag bara säga att jag inte har avlidit av min förkylning, uppdateringar i journalen kommer förhoppningsvis nästa vecka.


:laugh: :laugh:

Diana
2006-02-19, 01:28
:laugh:
Du får skriva extra mkt autografer på nästa genomresa där

Smart att hålla sej hemma en dag för mkt än en dag för lite :thumbup:
ävenom ja själv är kass på att följa just de rådet :em:

kör hårt nästa vecka nu!!

mini
2006-02-22, 19:22
Nu har jag äntligen varit på gymmet igen. Någon redovisning av passet blir det inte, jag körde ett lätt pass för överkroppen, 3x12 på allt, låg på 50-60 % av min kapacitet. Kändes mer som ett cardiopass, hjärtat tar mer stryk än viljan av en förkylning. Var hur som helst skönt att vara tillbaka på gymmet, ska göra ett lätt benpass imorgon.

AFanatic
2006-02-22, 20:09
Nu har jag äntligen varit på gymmet igen. Någon redovisning av passet blir det inte, jag körde ett lätt pass för överkroppen, 3x12 på allt, låg på 50-60 % av min kapacitet. Kändes mer som ett cardiopass, hjärtat tar mer stryk än viljan av en förkylning. Var hur som helst skönt att vara tillbaka på gymmet, ska göra ett lätt benpass imorgon.

Oh tell me about it. Hjärtat får kämpa. Gött att ha dig tillbaka.

Cilia
2006-02-22, 21:37
skönt att du kan träna igen men du vet att om man börjar för tidigt är det en risk att man åker dit igen och att det bara tar längre tid
we have all been there

mini
2006-02-22, 21:43
skönt att du kan träna igen men du vet att om man börjar för tidigt är det en risk att man åker dit igen och att det bara tar längre tid
we have all been there
Jo, men jag har inte varit så sjuk att jag varit sängliggande. Jag har jobbat och så, så nu tycker jag det är dags. Vila är tråkigt.

mini
2006-02-23, 18:20
Dagens pass blev ben. Fortfarande lätt, kändes dock mycket bättre idag. Orkade mer, hjärtat blev inte lika ansträngt. Höll det ändå kort och lätt.

Böj 4x8 @ 60 kg
Benspark 4x10 @ 30 kg, ett sista på 25 kg
Raka mark 4x12 @ 35 kg
Lårcurl 4x10 @ 25 kg

Nöjd, faktiskt. Träffade dessutom på den trevliga tomten Pdaddy.

GymTT
2006-02-23, 18:26
good mini

Cilia
2006-02-23, 18:47
hhmmm det där är typ som ett maxat benpass för mig.
vet inte hur det får mig att känna mig *L*

mini
2006-02-23, 19:36
hhmmm det där är typ som ett maxat benpass för mig.
vet inte hur det får mig att känna mig *L*
Som att vi måste köra ben ihop någon gång?