handdator

Visa fullständig version : Deff start.


xloy*
2006-01-03, 18:17
Tränat i ca 3 år.
18 år gammal.
Vikt/bf: 125 kg, 17% bf(calipper)vinterbulken vart lite väl hård, så fläskat på mig för mycket tyvärr.
Kommer hålla på 4 månader.
Börjar med cardio, 40 min 4 ggr i veckan innan frukost, trappar upp det allt eftersom, känner efter, och anpassar efter mina reslultat/mål som uppnåtts/skall uppnås.

Följer inget matschema till exakt punkt och pricka, utan räknar på kommande dags mat så ja får i mig liknande som matschemat nedan(väger allt) går fortfarande i skola, så ett mål (12.00) får ja helt enkelt ta vad som erbjuds.

exempel på en dag:
09.30= gainer(35 g protein, 40 g kol)
10.30= 250g kvarg, 120 g youghurt, 40 g musli
12.00=200g kyckling
14.30=200 g kyckling
16.30=200 g lax, 150 g youghurt.
17.45 träning.
18.10=gainer (35 g protein, 40 g kol
19.10=70 g pasta, 175 g nötfärs
21.00=220 g kyckling
22.30 proteindrink


protein=382g kolisar=235g fett=120g kcal=3200


kommentarer och tips, bör ja lägga till några övriga tillskott(äter endast vitamin och mineral tillskott)?

// X

keffat_liv
2006-01-03, 18:19
bilder? du verkar grofffv. Lycka till med deffen.

och sen måste jag fråga, vad är hemligheten? Hur klarar du äta så mkt kycklign per dag? Själv tycker jag det blir torrt som fan och spyr nästan på det. Brukar skölja ner med vatten.

blekfet2
2006-01-03, 18:30
tränar du på morgonen (med tanke på gainer kl. 09,30)

keffat_liv
2006-01-03, 18:31
tränar du på morgonen (med tanke på gainer kl. 09,30)

17.45 träning.

många som tar gainers på morgonen, eller proteinpulver iaf.

xloy*
2006-01-03, 18:42
tackar för det! angående kycklingen så vet i fan faktiskt *spy*
Men nått som funkar är ju att steka det på olika vis varje gång, låter helknas, men kör man typ tärningar ett mål, å hela fileer ett mål, och filear filen ett mål så blir det ju lite variation i det, sen slänga på en liten skvätt sojja, å en jävla massa vatten=)
bilder kommer nära ja tjockat av mig lite, sen kommer för och efter bilder när ja är klar, ska köra en journal också.




angående gainern så var det efter cardion på morgon, och kör därför något med snabba kolisar innan ja kommer hem och kan äta en ordentlig frukost.

Kaboffastar
2006-01-03, 18:54
tackar för det! angående kycklingen så vet i fan faktiskt *spy*
Men nått som funkar är ju att steka det på olika vis varje gång, låter helknas, men kör man typ tärningar ett mål, å hela fileer ett mål, och filear filen ett mål så blir det ju lite variation i det, sen slänga på en liten skvätt sojja, å en jävla massa vatten=)
bilder kommer nära ja tjockat av mig lite, sen kommer för och efter bilder när ja är klar, ska köra en journal också.




angående gainern så var det efter cardion på morgon, och kör därför något med snabba kolisar innan ja kommer hem och kan äta en ordentlig frukost.

varför en gainer ?
Onödigt snabba kohlhydrater...
onödigt mycket "extraenergi" bara sådär ? rätt maig om jag har fel :)

userfriendly
2006-01-03, 19:00
varför en gainer ?
Onödigt snabba kohlhydrater...
onödigt mycket "extraenergi" bara sådär ? rätt maig om jag har fel :)

han kanske kör cardio på gym o har en bit att åka för att komma hem=?

xloy*
2006-01-03, 19:13
han kanske kör cardio på gym o har en bit att åka för att komma hem=?



Tackar för det! Behöver något snabbt, skulle nog troligen inte orka annars, inte såhär i början iaf, förns ja vant mig något sådär vid det...

blekfet2
2006-01-03, 20:01
Tackar för det! Behöver något snabbt, skulle nog troligen inte orka annars, inte såhär i början iaf, förns ja vant mig något sådär vid det...

Ok klart du själv som väljer, men jag håller faktiskt med Kaboffastar angånde gainer.. För den ganiner innehåller ungefär 300kcal, ganska mycke kcal för ganska lite.... personligen så skulle jag då helt klart hellre lägga in mindre måltid på 300kcal.


Men som sagt helt klart du själv som avgör hur du vill göra! ;)

xloy*
2006-01-03, 21:01
Ok klart du själv som väljer, men jag håller faktiskt med Kaboffastar angånde gainer.. För den ganiner innehåller ungefär 300kcal, ganska mycke kcal för ganska lite.... personligen så skulle jag då helt klart hellre lägga in mindre måltid på 300kcal.


Men som sagt helt klart du själv som avgör hur du vill göra! ;)


tanken är att senare plocka med nästa måltid(kvarg, youghurt ist för gainern) är ledig från skolan för tillfället, och gjorde då sådär, eftersom ja kunde komma hem efter cardion och äta, och ville då ha något snabbt innan, eftersom ja tyckte det tog för lång tid att vänta tills ja kom hem med att äta det riktiga målet, vart lite rörigt nu...

blekfet2
2006-01-04, 01:31
tanken är att senare plocka med nästa måltid(kvarg, youghurt ist för gainern) är ledig från skolan för tillfället, och gjorde då sådär, eftersom ja kunde komma hem efter cardion och äta, och ville då ha något snabbt innan, eftersom ja tyckte det tog för lång tid att vänta tills ja kom hem med att äta det riktiga målet, vart lite rörigt nu...


vad är lång tid? Och om det är på gymmet du tränar morgoncardio varför inte promenare istället så du kan få i dig en riktigt frukost direkt du kommer hem?

xloy*
2006-01-04, 10:14
vad är lång tid? Och om det är på gymmet du tränar morgoncardio varför inte promenare istället så du kan få i dig en riktigt frukost direkt du kommer hem?



halvtimma iaf...
eftersom jag har gymmet precis vid skolan och får så pass mycket lättare att portionera ut tiden då, och känner av att ja får ut bra mycket mera av cardio på gymmet.