handdator

Visa fullständig version : "Knäpp" i knät


hio
2006-01-03, 18:04
För nästan precis 3 v sedan körde jag ett benpass. Jag började med att värma upp med lätta benböj. Men när jag hade 30 kg på stången (även här uppvärmning) och skulle gå ner knäppte det till i mitt vänstra knä. Svårt att beskriva hur det lät, ungefär som att man knäpper med fingrarna fast ljusare. Även min träningkompis hörde det.

Jag vilade några minuter och körde igång igen. Kändes inte värst mycket så jag tänkte att det var lugnt och slutförde passet. Sen nästa dag när jag vaknade och skulle ställa mig upp kunde jag knappt stöjda mig på vänster ben pga knät. Detta fortsatte i några dagar och det började bli lite bättre. Knät svullnade inte upp något men det gjorde ruskigt ont när man tryckte på "strängen" under knäskålen. Kunde knappt gå i trappor heller.

Nu 3 v senare har jag bara gått och hoppats på att det ska bli bra igen och uteslutit all träning om har haft nåt med knäna att göra. Jag kan gå och springa som vanligt, men när jag belastar endast vänstra knät hårt kommer smärtan igen.

Tänkte att jag skulle ge det en chans och fråga här före jag går till någon doktor. Vad ska jag göra och vad kan det vara för någonting som knäppte till? Ska jag fortsätta träna ben/knät lätt? Köra på som vanligt? Ska jag stretcha? Eller bara fortsätta vila?

/hio

Zerom
2006-01-05, 09:47
Vila och gå till läkare direkt, är ingen mening att chansa.

hio
2006-01-07, 15:31
Du har nog rätt.

hio
2006-01-07, 17:45
Kanske lite dum fråga men, är det närmsta vårdcentral som gäller?

qubie
2006-01-07, 21:26
Kanske lite dum fråga men, är det närmsta vårdcentral som gäller?

Lita på din manliga intution *screwy*