handdator

Visa fullständig version : Kaboffastars DEFFjournal.


Sidor : [1] 2

Kaboffastar
2006-01-02, 18:50
Vart ska man börja ?
Jag har laddat mentalt inför detta i säkert 3 månader nu.

Kariären :
Fetto som gick ner 8 kg, hittade kolozzeum, började träna och gick på deff istället, deffade bort 14 kg till. Gick från 106 till 97 landade till slut på 84kg.

Idag har jag gått upp 10 utav de 14 på ca 4-5 månaders bulk och jag hoppas att jag gjort NÅT framsteg i alla fall.

Idag väger jag alltså 94 kg så gott som utan muskler ( väl medveten om det )
och planerar att hålla på i ca 20 veckor, satsar på att skala 15-17 kg, lika bra att sikta högt.

Träning :
Måndag : axel / mage

Tisdag : rygg

Onsdag : ben

Torsdag : bröst

Fredag : bicce / tricce

Mått :
Midja : 99cm
överarm H: 42 cm
överarm V: 40 cm
Vad H: 42 cm
Vad V: 41 cm
Bröst : 109 cm
nacke : 43 cm
Underarm V: 31 cm
Underarm H: 32 cm

Fyfan va skev jag är !

19 år gammal.

Tveka inte att kommentera, jag välkomnar ALL kritik.

Lite bilder :

Kaboffastar
2006-01-02, 18:51
Och Ben :
( Jag vet att jag har vinklat fötterna utåt i benposen! )

MilkmaN
2006-01-02, 18:58
Tja, vad ska man säga? Jag tror du fixar detta hur lätt som helst. Ska bli roligt att följa dig.

Kaboffastar
2006-01-02, 19:00
Som sagt :) startade idag.
Har fruktat första morgonens uppstigning och promenad länge nu men jag satt den ! är ledig, har jullov men pallrade mig ändå upp 05:45 och gick en timma i 10 minus, jag är så jävla nöjd rutinerna sitter !

Första veckan kommer antagligen bli lite knackig då allt som skall inhandlas ännu inte är inhandlat och allt som egentligen SKA vara avklarat inte är det, jag ska bland annat åka till stockholm för att göra en fettmätning i veckan.

Det gäller att gå ut hårt och öka ;)

Wish me luck! :D

Kaboffastar
2006-01-02, 19:10
Tja, vad ska man säga? Jag tror du fixar detta hur lätt som helst. Ska bli roligt att följa dig.

Skall icke göra dig besviken.

Det är ingen lek för mitt psyke det här, innan dom sista 4 kilona som jag gått upp så syntes det typ inte att jag hade gått upp nånting alls, nu ser det rent ut sagt förjävligt ut.
Ge mig en månad för att få någorlunda koll på läget sen ni jäflar !

gothen
2006-01-02, 19:21
Hur lång är du? Ska följa den här iaf, vi ligger på samma vikt så då kan jag titta in här och motivera mig då och då :D

Tigerkotten
2006-01-02, 19:23
lycka till, glöm ej skriva din längd med :)

Kaboffastar
2006-01-02, 19:24
Hur lång är du? Ska följa den här iaf, vi ligger på samma vikt så då kan jag titta in här och motivera mig då och då :D

Visste att jag missade nånting =)
jag är 182,5 om man ska vara petig.

tigerofsweden
2006-01-02, 19:24
Detta ska följas, vi ligger ganska lika tillskillnad från någon centimeter här o en centimeter där! Till sommaren kommer vi vara fuckable :kinky: :naughty: ;)

Kaboffastar
2006-01-02, 19:26
Detta ska följas, vi ligger ganska lika tillskillnad från någon centimeter här o en centimeter där! Till sommaren kommer vi vara fuckable :kinky: :naughty: ;)

haha deal !

kan lika gärna slänga upp den här med när ja ändå klantade till det med bilderna.

agahowa22
2006-01-02, 19:27
Lust och skriva lite av de special things du ska inhandla för deffen? *popcorn*

Kaboffastar
2006-01-02, 19:32
Lust och skriva lite av de special things du ska inhandla för deffen? *popcorn*

Mja det är mest mat och sånt som inte finns hemma:
Makrill
tonfisk
bröd, grovt
div frukt
kyckligbackupfiléer.

Sen så är det väl även skor och lite annat träningsrelaterat, desutom så fort jag fixar fettmätningsresultatet så blir jag sponsrad med kosttillskottet LOSE IT genom hela deffen.

tigerofsweden
2006-01-02, 19:34
Mja det är mest mat och sånt som inte finns hemma:
Makrill
tonfisk
bröd, grovt
div frukt
kyckligbackupfiléer.

Sen så är det väl även skor och lite annat träningsrelaterat, desutom så fort jag fixar fettmätningsresultatet så blir jag sponsrad med kosttillskottet LOSE IT genom hela deffen.

Grymt har själv också en burk LOSE IT som ska testas :D Får se om de funkar :)

fonzie
2006-01-02, 20:23
Finns mycket muskler där under ju! Vi ser nästan likadana ut bara att du är muskulösare. :)
Det här fixar du lätt!
Vill du dela med dig med lite styrkestats?

Kaboffastar
2006-01-02, 20:37
Hopp där kom det också :D

vad gör jag egentligen.. hmm har aldrig maxat.

hantelpress : 4 8'or med 27 kiloshantlarna
bänkpress : gjorde 2 8'or på 60 sist och 2 på 70, kan nog pressa 4*8 på 70 ( hade inte kört bänk sen jag började träna. )

Stångcurl : 4*8 med 35 kilo
Hantelcurl : 2 8or med 21 kiloshantlarna och 2 6'or med samma.

Millitärpress : 4*8 40 kilo.
Drag till hakan : 4*8 35 kilo.

Kör tyvärr inte mark, vill dock börja ! men inte utan att någon visar mig teknik.
stångrodd 4 8'or med 60 kg
cablerodd 4 8'or med 80 kg

böj : 4 8'or på 70
benspark lika många set och reps som tidigare med 50 kg

Lite flummigt skrivet men det är nåt såntdär jag brukar hålla mig till.. kan nog pressa lite mer ur de flesta övningar.

Är det mer du vil veta så fråga på.

*trött*

Ziso
2006-01-02, 23:03
Vad mäter benen?

Väntar med spänning på fett%resultatet :D

Kaboffastar
2006-01-03, 07:14
Vad mäter benen?

Väntar med spänning på fett%resultatet :D

Det ser mer ut än vad det är, vänster är 67 och höger 66 cm.

Angående fettmätningen, jag ska försöka komma iväg torsdag-fredag senast det blir en resa på tot 60 mil och 900 riksdaler inklusive mätningen. =)

Kaboffastar
2006-01-03, 10:31
WEY !!! har bokad tid till klockan 4 imorrn hos Paulúns hälsocenter som för övrigt sponsrar mig med en mätning.
Jag scannar in och skickar upp resultatet imorgon kväll :D

Vad tror ni jag bestitter för fett% ?

Herkulez
2006-01-03, 10:40
kör hårt nu kaboff :thumbup:

fonzie
2006-01-03, 13:13
Hur får man sånt sponsrat? :confused:

gothen
2006-01-03, 13:37
Vad ska d skriva i journalen? Varje styrketräningspass, varje cardio eller bara vikt upp och ner?
Hoppas på att bilder trillar in regelbundet *popcorn*

Kaboffastar
2006-01-03, 15:17
Vad ska d skriva i journalen? Varje styrketräningspass, varje cardio eller bara vikt upp och ner?
Hoppas på att bilder trillar in regelbundet *popcorn*

Jag vet inte riktigt hur journalen skall se ut än men här kommer en liten dagsredovisning.
15 grader kallt imorse vid 06:00, det gick lätt att komma upp ur sängen och det känns rätt bra hittills, jag tror dock att jag ligger lite väl lågt på kohlhydrater men jag har tid att slipa på sånna saker.

Dagens träning : RYGG

Stångrodd
värmde lite lätt och sen vart det

8*60 kg
8*60 kg
8*60 kg
8*60 kg

Känns som om tekniken är lite vissen dock, orkar mer men antar att det bara blir ännu sämre då, tror att jag ska sänka och öva lite nästa gång.

Cabelrodd
8*80
8*80
8*80
8*80

Det gick lätt dock, mycket trevlig övning.

Latsdrag
Framför:
8*60
8*60
8*60
8*65

Bakom:
8*60
8*60
8*60

Det var dagens pass, känns som om jag kan göra bättre ifrån mig nu när jag sitter å skriver om det och tänker tillbaka, det får helt enkelt bli skärpning.
( har sämst skriva-upp-pass-teknik :P )

Synpunkter välkomna. :)

Edit : Färska bilder kommer om en månad sen kommer det antagligen dyka upp bilder oftare !

Kaboffastar
2006-01-03, 15:21
Hur får man sånt sponsrat? :confused:

Man ringer och presenterar sig för censur censur censur.... censur censur censur och berättar vad man har tänkt att göra, får personen i fråga intresserad och vips, man har en deal med lite tur =P

Min deff blir också mitt projektarbete i skolan.
( går i 3'an på hotell och restu - anknytning näringslära och allmän hälsa )

EDIT : ( Fast iofs så vet ja inte om du menar LOSE IT eller fettmätningen :P )

userfriendly
2006-01-03, 15:30
hur mkt cardio kör du o hur mkt kolhydrater äter det? vore kul att få veta lite sånt :) (iom. att du oxå skrev att du ligger lågt på carbsen)

lycka till iaf!! :bow: *flex*

Kaboffastar
2006-01-03, 15:37
hur mkt cardio kör du o hur mkt kolhydrater äter det? vore kul att få veta lite sånt :) (iom. att du oxå skrev att du ligger lågt på carbsen)

lycka till iaf!! :bow: *flex*

Kanske ska rätta mig själv med att det KÄNNS som om jag ligger lågt men bör också göra det jag kan redogöra för en vecka tillbaka på måndag när jag fått lite struktur på det hela.
Det är så jefta mycke i mitt huvud såhär precis i början på deffen så jag vet knappt vad som är lågt och vad som är högt kolhydratsintag egentligen.

Fettförbränningen jag kör just nu är helt enkelt bara mogonpromenader 5 st i veckan med tiden så kommer jag öka med åtminstonde 2 motionscykelpass i veckan á 40 min och möjligen lägga till / byta ut nånting mot lite löpande när jag känner att jag orkar det. Jag är lite sugen på att springa redan nu men jag tror att jag kommer tappa bra i början i alla fall och desutom så är det väl lika bra att spara på leder, knän osv.

och tack föresten :D

Kaboffastar
2006-01-04, 21:05
Jag trode inte att det var såhär allvarligt seriöst krappar, jag är 1 SUMO jag har fått det bekräftat, det är ju förjävligt.

Hur som helst en liten resumé, åkte till stockholm idag för att mäta sig hur mycket fett jag har på kroppen i en så kallad BodPod, ett stort vitt ägg som man sätter sig i. De 25 milen enkel resa gick relativt bra.
När vi kom fram fulparkerade vi och ruschade in på paulúns näringscenter där minst 3 halvfräscha milfar jobbade fick mätningen avklarad och nyfiket tittar jag på lappen.. TRETTIOEN jävla % haha, jag är i schock :D

Se själva:

Karl_alfred
2006-01-05, 04:30
Tja!

Kul med en deff hoppas det kommer att gå bra! Är nyfiken på hur ditt schema ser ut både styrka och cardio nu under deffen. Angående funderingar kring cardion tycker jag du kan gå ut relativt lungt så du inte går i väggen på en gång! Du kan ju t ex. köra 5 promenader i veckan ala 20-30 minuter till att börja med och kanske lägga till någon form av förbränning efter varje styrkepass där du också börjar väldigt lungt, säg 10-15 minuter bara. I och med att du även skär ned på din kost dinns det ju ingen anledning till att börja med supermycket cardio på en gång, öka hellre något med tiden t ex. 5 minuter på vadera aktivitet i veckan eller till och med varannan vecka. Variera också vilken typ av förbränning du kör vill du t ex. inte gå en morgon går det ju lika bra att cykla samma tid eller hur du väljer lägga upp det.

Angående kosten så tycker jag du bör se upp med att skära ned för mycket nu i början i och med att du ökar cardion och skär lite på kosten kommer det gå fint och rätt fort ändå i och med att du har rätt mycket att tappa! När du tänker på kosten kan du vara väldigt enkel och helt enkelt äta mindre än tidigare, börjar man tänka på exakta siffror mm o man är ovan är det ju lätt att man tar bort alldeles för mycket. Tänk istället på hur mycket åt jag innan deffen under en dag? Vad kan jag plocka bort där och hur mycket? Vilken mat är mindre bra för min deff, vilken kan jag behålla? Tar du för mycket kolhydrater kommer du bli seg och inte orka köra cardion ordentligt eller orka med vanliga livet på rätt sätt. Hur ser ditt kostschema ut föresten?

Du kan ju se det mer som ett projekt att ändra livsstilen lite. Jag antar att du med din ålder och träningserfarenhet inte tänkt tävla på ett tag? Kom ihåg att träningen är något som ska va kul och livande och inget som går ut över t ex. skolan eller arbetet! Gör man för drastiska ändringar är det lätt att man faller tillbaka i gammla mönster och går upp alla dessa "onödiga" kg igen.

Kul med en kroppsfettsmätning! Kommer du att göra en ny efter deffen?

Slutligen Lycka till! :thumbup:

gothen
2006-01-05, 11:19
Grattism till körkortet :hbang:

Vad kostar en fettmätning som du gjorde för oss vanliga svenssons? Har dom någon hemsidà?

Pumpitup
2006-01-05, 11:22
Mycket intressant läsning Kaboffastar.

Nu är det bara för dig att sätta igång med hårdtärningen så ska dettta bli hur bra som helst, tror på dig! :hbang:

Kaboffastar
2006-01-05, 11:22
Tja!

Kul med en deff hoppas det kommer att gå bra! Är nyfiken på hur ditt schema ser ut både styrka och cardio nu under deffen. Angående funderingar kring cardion tycker jag du kan gå ut relativt lungt så du inte går i väggen på en gång! Du kan ju t ex. köra 5 promenader i veckan ala 20-30 minuter till att börja med och kanske lägga till någon form av förbränning efter varje styrkepass där du också börjar väldigt lungt, säg 10-15 minuter bara. I och med att du även skär ned på din kost dinns det ju ingen anledning till att börja med supermycket cardio på en gång, öka hellre något med tiden t ex. 5 minuter på vadera aktivitet i veckan eller till och med varannan vecka. Variera också vilken typ av förbränning du kör vill du t ex. inte gå en morgon går det ju lika bra att cykla samma tid eller hur du väljer lägga upp det.

Angående kosten så tycker jag du bör se upp med att skära ned för mycket nu i början i och med att du ökar cardion och skär lite på kosten kommer det gå fint och rätt fort ändå i och med att du har rätt mycket att tappa! När du tänker på kosten kan du vara väldigt enkel och helt enkelt äta mindre än tidigare, börjar man tänka på exakta siffror mm o man är ovan är det ju lätt att man tar bort alldeles för mycket. Tänk istället på hur mycket åt jag innan deffen under en dag? Vad kan jag plocka bort där och hur mycket? Vilken mat är mindre bra för min deff, vilken kan jag behålla? Tar du för mycket kolhydrater kommer du bli seg och inte orka köra cardion ordentligt eller orka med vanliga livet på rätt sätt. Hur ser ditt kostschema ut föresten?

Du kan ju se det mer som ett projekt att ändra livsstilen lite. Jag antar att du med din ålder och träningserfarenhet inte tänkt tävla på ett tag? Kom ihåg att träningen är något som ska va kul och livande och inget som går ut över t ex. skolan eller arbetet! Gör man för drastiska ändringar är det lätt att man faller tillbaka i gammla mönster och går upp alla dessa "onödiga" kg igen.

Kul med en kroppsfettsmätning! Kommer du att göra en ny efter deffen?

Slutligen Lycka till! :thumbup:

Träning:
En veckas träning kan se ut såhär med följande övningar set och reps.
Måndag : Axlar / mage
Millitärpress 4 set 8-10 reps
Drag till hakan 4 set 8-10 reps
hantellyft åt sidan 8-10 reps
samt hantel-shrugs.

Tisdag : Rygg
Stångrodd 4 set 8 reps
Cablerodd 4 set 8 reps
Latsdrag 8-9 set varierat, nästan alltid 8 reps.

Onsdag : Ben
Knäböj 4 set 8 reps
Benspark 4-5 set 10 reps
Ligande lårcurl 4 set 8 reps
( Ibland några set benpress )

Torsdag : Bröst
Just nu
Bänkpress 4 set 8 reps
Lutande bänkpress 8 reps
Försök till flyes
Cablecross 4 set 8 reps

Fredag : Triceps / BIceps
Triceps:
Smalbänk 4 set 10 reps
Liggande tricep extension 4 set 8 reps
Pushdowns 3-4 set 8-10 reps
Stående tricepsextention i cable 3-4 set 8 reps.
Biceps:
sittande hantelcurl 4 set 8 reps
Stångcurl 4 set 8 reps
Sen varierar det en hel del men till exempel koncentrationscurls och hammers lika många set och reps där som tidigare.

Där var mitt ungefärliga träningsschema och det tror jag verkligen man kan finslipa på, spec stor vana gällande träning har jag inte.

Just nu lyder cardion : 5 morgonpromenader i veckan måndag till fredag 60 minuter styck.
Varför jag väljer just detta att börja med är för att i morgonpromenaderna ligger den största byggstenen till mina rutiner, jag årdnar helt enkelt upp mitt liv med dem, skolan sköts BRA mycket bättre, försover mig aldrig.
Desutom är det rätt enkelt för mig att välja morgonpromenader iom att jag gjort det förut och vet precis vilka tider jag måste följa.
Varför dom är 60 min långa har jag inget vettigt svar på förutom att det känns bra, jag går till mitt flervägsstopp och vänder :)

Kosten :
Räknar kalorier från början gör jag mest för att lära mig och för att det är roligt, det gjorde jag inte förra gången och jag tror inte heller att det behövs ( i alla fall inte på dom första 10 kilona )
Enligt harrison-benedict ska jag käka 2425,1696 KCAL för att gå ner 1 kg i veckan och enligt uppladdningen 200 kcal mindre så jag har försökt att lägga mig runt 2500 kcal om dagen, min deff har hållt på i 3 dagar nu och jag snittar 2130 (vilket är JÄVLIGT klantigt !)

Snitt protein, Kolhydrater och fett första 3 dagarna :
Protein : 169g
Kolhydrater : 254g
Fett : 45g

Första veckan ser jag som en inkörningsvecka för att få allt på sin plats.

Vad gäller det sista du skrev så är det en radikal förändring jag genomför här vad gäller livsstil, jag gör det för att _förbättra_ så det är bara ett stort pluss allting.

Tävling har jag inga som helst tankar på och självklart kommer det en fettmätning när jag är klar.

Mycket bra råd där Karl alfred, alltihop.
Föresten, fan va jobbig du är, se så mycket jag skrev ! :D :thumbup: och tack såklart :)

Kaboffastar
2006-01-05, 11:25
Grattism till körkortet :hbang:

Vad kostar en fettmätning som du gjorde för oss vanliga svenssons? Har dom någon hemsidà?

Haha, tack så mycket =P
Ja dom har en hemsida( mer kan jag tyvärr inte säga ) och det kostar 300 riksdaler att göra en mätning och det är någonting alla kan göra :).

Kaboffastar
2006-01-05, 11:27
Mycket intressant läsning Kaboffastar.

Nu är det bara för dig att sätta igång med hårdtärningen så ska dettta bli hur bra som helst, tror på dig! :hbang:

Jag har just bjudit på ännu mer läsning ett par inlägg tillbaka, en del om träning, kost och cardi om du skulle missa det =)
Hårdträningen är i full gång, du skulle bara veta, nu är det mat, sen bröööst, gött !
Blir bänkpress idag, hoppas på 4 8or på 70 TROTS att jag aldrig gjort det förut och TROTS att jag deffar.

Börje H
2006-01-05, 11:36
Lycka till nu Kaboff! Tror att det kommer gå riktigt bra för dig och att resultaten faktiskt kommer att bli chockerande bra :thumbup:
Har man bara struktur på hela grejen samt inte avviker från grundkonceptet så löser det sig. Inget egentligen att tillägga, Karl_a hade bra synpunkter!

:bpump: :bpump: :bpump: :bpump:

Kaboffastar
2006-01-05, 11:46
Lycka till nu Kaboff! Tror att det kommer gå riktigt bra för dig och att resultaten faktiskt kommer att bli chockerande bra :thumbup:
Har man bara struktur på hela grejen samt inte avviker från grundkonceptet så löser det sig. Inget egentligen att tillägga, Karl_a hade bra synpunkter!

:bpump: :bpump: :bpump: :bpump:

Precis min mening !

Hade jag inte redan börjat/gjort detta en gång förr så hade jag följt karl alfreds råd mycket mer, bland det bästa jag läst på forumet, borde ligga som stycky det inlägget, det för alldeles för många som tar sig vatten över huvudet och inte insér sina begränsningar.

Tack som faen !!!

Rock'nRoll
2006-01-05, 12:07
benen såg oväntat bra ut.

Kaboffastar
2006-01-05, 12:39
benen såg oväntat bra ut.

Tackar och bockar :D
Vet inte riktigt vart jag fått dem ifrån, cykling kanske...
Kommer säkert bli kycklingklubbor som i de flesta andra fall i slutändan ändå :)

Kaboffastar
2006-01-05, 15:16
Torsdag - Bröst istället för ben ( skada ).

Bänkpress
70*8
70*8
70*8
70*7,5 <- faliure

Aja det var hur som helst PB fast att jag inte klara få upp sista reppen så jag får väl vara nöjd då.

Lutande Bänkpress
60*8
60*8
60*6
60*6
Där hade jag inte orkat en enda rep till !

CableCross
30*8
30*8
30*8
30*7

Det känns lite lamt med bara 3 övningar, några förslag någon ?

Jag har aldrig varit så stum i tittsen som vid de här passet, Bra pass :thumbup:

pocoloco
2006-01-05, 17:56
Torsdag - Bröst istället för ben ( skada ).
Det känns lite lamt med bara 3 övningar, några förslag någon ?

Ser väl okej ut, växla mellan liggande / lutande bänk och liggande / lutande hantelpress. Lägg till chest press och kör bara cableflyes / hantelflyes alt. pullover när du känner att det behövs.

Kaboffastar
2006-01-05, 18:02
Ser väl okej ut, växla mellan liggande / lutande bänk och liggande / lutande hantelpress. Lägg till chest press och kör bara cableflyes / hantelflyes alt. pullover när du känner att det behövs.

? :em:

Cableflyes kanske inte är så dumt !

Ziso
2006-01-05, 18:06
Tjena kaboff, är i liknande situation som dig:

I början av 2005 var jag less på att va tjock så jag började träna och hålla koll på kosten. vägde då 80+nånting(gillade inte vågar på den tiden) på 170 cm och till sommaren hade jag gått ner till ca 65 kg. Då hittade jag styrketräningen och tyckte det var skitkul och förstod att ska det hända nåt måste man äta, så nu ligger jag på ca 77 kg och tror att jag har liknande BF% som dig, då min kropp är liknande din. Har tänkt gå upp lite till i vikt tror jag.

Så jag undrar varför du börjar så tidigt med din deff? Hade också tänkt bli av med det sista fettet en gång för alla inför skolavslutningen men jag tror inte jag behöver börja förrän mars-april. Hur många kg har du tänkt plocka per vecka och när tror du att du är klar?

Kaboffastar
2006-01-05, 18:12
Tjena kaboff, är i liknande situation som dig:

I början av 2005 var jag less på att va tjock så jag började träna och hålla koll på kosten. vägde då 80+nånting(gillade inte vågar på den tiden) på 170 cm och till sommaren hade jag gått ner till ca 65 kg. Då hittade jag styrketräningen och tyckte det var skitkul och förstod att ska det hända nåt måste man äta, så nu ligger jag på ca 77 kg och tror att jag har liknande BF% som dig, då min kropp är liknande din. Har tänkt gå upp lite till i vikt tror jag.

Så jag undrar varför du börjar så tidigt med din deff? Hade också tänkt bli av med det sista fettet en gång för alla inför skolavslutningen men jag tror inte jag behöver börja förrän mars-april. Hur många kg har du tänkt plocka per vecka och när tror du att du är klar?

Varför jag börjar så tidigt är delvis för att jag har fått för mig att jag gillar att göra det här under vintertid.
En annan orsak till att jag börjar så tidigt är som jag sagt i några andra trådar att det är mitt projektarbete i 3'an på gymn också, och för att få bra betyg måste jag börja i tid.
Planen är 1 kg i veckan så länge det går kombinerat med 15-20 veckors tidsram någonstans med marginal att gå över tiden på om det skulle behövas ända fram tills sommaren, jag SKA klara de här och jag tänker inte ge mig förens jag är nöjd!

Ziso
2006-01-05, 18:18
Kommer se skitbra ut efter du är klar :thumbup:
får se när jag sätter igång, vill vara i hyffsad form till sommarn och slippa deffa då...sätter jag igång i början av mars så har jag lite tid över ifall det skulle gå långsammare än vad jag tänkt mig...

Får följa den här journalen flitigt så får vi se hur lång tid det tar för dig, lycka till! :)

gothen
2006-01-05, 18:28
Är också i samma situation på ett ugnefär, min anledning till att jag börjar tidigt med deffen är att jag ska vara i fin fin form på studenten och den här sommaren. Om jag kommer nybulkad och härlig i juni känns det lite segt då den här sommaren blir min sista innan inryckning osv så det skulle kännas bra att se lite bättre ut...

Kaboffastar
2006-01-05, 18:52
Kommer se skitbra ut efter du är klar :thumbup:
får se när jag sätter igång, vill vara i hyffsad form till sommarn och slippa deffa då...sätter jag igång i början av mars så har jag lite tid över ifall det skulle gå långsammare än vad jag tänkt mig...

Får följa den här journalen flitigt så får vi se hur lång tid det tar för dig, lycka till! :)

jag skall göra mitt bästa :)


Är också i samma situation på ett ugnefär, min anledning till att jag börjar tidigt med deffen är att jag ska vara i fin fin form på studenten och den här sommaren. Om jag kommer nybulkad och härlig i juni känns det lite segt då den här sommaren blir min sista innan inryckning osv så det skulle kännas bra att se lite bättre ut...

Det är bara att bestämma sig och sen inte börja förens man är 100% säker på att man kommer klara det schema man mejslar fram.

Edit : Jag tror att, att vara väl förberdd är nyckeln !

Helena B
2006-01-05, 20:53
Var det inte läskigt att sitta i det där "ägget"? Hur lång tid måste man sitta i det?

Tycker du är duktig, lycka till :thumbup:

Kaboffastar
2006-01-05, 21:14
Var det inte läskigt att sitta i det där "ägget"? Hur lång tid måste man sitta i det?

Tycker du är duktig, lycka till :thumbup:

Läskigt hmm =P jag är kille, det finns ett litet fönster, man ser mest dum ut badmössa är ett måste *screwy*
Det är 3 "testperioder" som är kanske 30 sekunder styck, när den första är avklarad så öppnade hon bara luckan å fråga "reddy för 2'a ?" och samma med 3'e så det var ju ingen upplevelse på de viset :)

Tack *flex* :cool:

Kaboffastar
2006-01-05, 22:11
Lite Öva posering stog på schemat innan läggdags :)
Gnatt.

MilkmaN
2006-01-05, 23:18
Shit, du har ju fått muskler. Nu ska bara 20% av det bort så du kommer ner till 10 :P

Kaboffastar
2006-01-06, 10:10
Shit, du har ju fått muskler. Nu ska bara 20% av det bort så du kommer ner till 10 :P

Tack och bock MilkmaN =)
drömmen vore att plocka 20 kg,det borde gemig en % på 10 eller under vi får se hur mycket jag pallar i slutänden eller när jag är nöjd.

tigerofsweden
2006-01-06, 12:22
Tack och bock MilkmaN =)
drömmen vore att plocka 20 kg,det borde gemig en % på 10 eller under vi får se hur mycket jag pallar i slutänden eller när jag är nöjd.

Intressant detta kaboff ;) Kul det att du oxå vill landa på strax under 10 i bf, precis som mig! Bilden va grym!
Bifogar en bild på en kille med 8 i bf, så vill jag se ut :D

GymTT
2006-01-06, 12:32
Lite Öva posering stog på schemat innan läggdags :)
Gnatt.



:eek:


är det du :O helt seriöst....faaan vilken skillnad! jag trodde inte det var du först! helt ärligt!

Shit va bra jobbat man!

Pumpitup
2006-01-06, 14:58
:eek:


är det du :O helt seriöst....faaan vilken skillnad! jag trodde inte det var du först! helt ärligt!

Shit va bra jobbat man!

Kan bara instämma, oerhört bra resultat hittills!

Kaboffastar
2006-01-06, 16:13
Intressant detta kaboff Kul det att du oxå vill landa på strax under 10 i bf, precis som mig! Bilden va grym!
Bifogar en bild på en kille med 8 i bf, så vill jag se ut



:eek:


är det du :O helt seriöst....faaan vilken skillnad! jag trodde inte det var du först! helt ärligt!

Shit va bra jobbat man!


Kan bara instämma, oerhört bra resultat hittills!

Jag kan antingen köra på det-är-ljuset-som-gör-det-spåret eller bara Tack som fan :hbang: :hbang: , väljer det sistnämnda idag, nånstans måste jag ju få motivation ifrån! =D

Kaboffastar
2006-01-06, 16:25
Kan passa på att skriva upp dagens pass på en gång.

Triceps :

Smalbänk
10*50 kg
10*50 kg
10*50 kg
10*50 kg
10*50 kg
10*50 kg

Liggande tricepsextension
8*30 kg
8*30 kg
8*30 kg
8*30 kg

Stående tricepsextension i cable, nerifrån
8*25 kg
8*25 kg
8*25 kg
8*25 kg

Biceps

Stångcurl
4*40 kg
6*40 kg <- 2 sista med hjälp
8*35 kg
8*35 kg

Sittande hantelcurl
10*17 kg
10*17 kg
10*17 kg
10*17 kg
Det var inte värst... stångcurlen är jag inte heller speciellt nöjd med.

Koncentrationscurl
8*17 kg
8*17 kg

Hammers
17*8 kg
17*8 kg
17*6 kg

Tricepsdelen var klart bäst, har iofs sällan varit så mös som jag var efter detta pass !

sumobrottaren
2006-01-06, 19:45
31%.. hur långt ner tänker du gå?

Kaboffastar
2006-01-06, 19:54
31%.. hur långt ner tänker du gå?

nästan 30 % BF, nästan 30 kg fett på kroppen så.. 20 kg nånstans har jag tänkt att plocka för att hamna runt 10%

randomized
2006-01-06, 22:42
du verkar vara en kille som jobbar hårt :). Tränar du aldrig magen? Lycka till!

hpb
2006-01-06, 23:13
Du känner inte för att föra logg över din kost osv samtidigt? :)
Bra jobb hittils iaf! :thumbup:

Kaboffastar
2006-01-07, 00:09
du verkar vara en kille som jobbar hårt :). Tränar du aldrig magen? Lycka till!

Jojo jag tränar magen, jag kom å tänka på det igår att jag missade att skriva upp det. Magen är absolut den muskelgrupp som jag tränar sämst, jag har inget ordenkligt schema för den, nästa mag-dag är det dags att ta tag i rejält.

Jag gör så gott jag kan :)

Du känner inte för att föra logg över din kost osv samtidigt?
Bra jobb hittils iaf! :thumbup:

Thanks :D
Jag kan tänka mig att logga allting sen när jag fått fason på de hela, just nu, första veckan har varit rätt kass om man jämför med vad som går om man får in lite vana.
Det kommer det kommer :)

Kaboffastar
2006-01-09, 07:22
*uppdate*
Måndag : Invägningsdag - 9/1-06

Startvikt : 94 kg
Dagsvikt : 91.0 kg
Diferens : 3 kg
På tiden : 1 vecka

Det är bäst fört att det är 2 kg vätska där och det borde det rimligen vara så jag är inte spec orolig :)
Hur som helst, jag är bäst, applåder applåder, tackar tackar, jag skulle vilja tacka mig själv och alla här på kollo så långt :D

mini
2006-01-09, 07:47
Bra jobbat! Nu känner jag att jag måste lägga på ett kol för att inte bli totaldominerad. Tack för motivation.

Cilia
2006-01-09, 08:01
Grattis till nedgången.
Jag tycker inte man behöver analysera så mycket om vad som är vätska eller inte.
Det är trots allt 3 kg mindre att bära omkring på vilket är kanon.

Pumpitup
2006-01-09, 11:08
Mycket starkt jobbat!
Det här betyder att ditt upplägg håller högsta klass. forsätt i denna stil!

Helena B
2006-01-09, 13:59
Bravo :bow: Det är bara att fortsätta :thumbup:

Kaboffastar
2006-01-09, 15:04
Bra jobbat! Nu känner jag att jag måste lägga på ett kol för att inte bli totaldominerad. Tack för motivation.

Du kan titta in här varje måndag för motivation ;D i will not fail.


Grattis till nedgången.
Jag tycker inte man behöver analysera så mycket om vad som är vätska eller inte.
Det är trots allt 3 kg mindre att bära omkring på vilket är kanon.

jaej jag vill ju inte gärna gå ner bara för viktnergångens skull :) dom surt förvärvade muskler jag har skall stanna, och det till varje pris. Känns ändå bra med en nergång på 3 kg, jag tycker att det visar att allt går som det ska enligt alla bokens regler.

tack så mycket föresten. :)

Mycket starkt jobbat!
Det här betyder att ditt upplägg håller högsta klass. forsätt i denna stil!

Ljuv musik i mina öron där Pumpitup ;D

Bravo :bow: Det är bara att fortsätta :thumbup:

Thaaanks :D I will !

------------------------------------

Följer upp med dagens pass senare, idag är det axel / mage som står på schemat, om ni har några övningstips för mage så tar jag gärna emot dem.

Johan.P
2006-01-09, 15:48
Grymt bra jobbat Kabo! :bow:

Gillar verkligen din målmedvetenhet, jag VET att detta kommer gå hur bra som helst.

Lycka till!

Kaboffastar
2006-01-09, 16:36
Grymt bra jobbat Kabo! :bow:

Gillar verkligen din målmedvetenhet, jag VET att detta kommer gå hur bra som helst.

Lycka till!

Det vet jag också :)

fortsätter i samma anda, det blir inget axel/mage pass idag, jag har ont i vänster armbågsled / axel så det blir en dags vila, kanske 2 *grr*

Three pigs
2006-01-09, 18:37
kommer gå riktigt bra det här tror jag, du ser stark ut, ska bli intressant o se hur du ser ut efter deffen :D

Kaboffastar
2006-01-09, 19:39
kommer gå riktigt bra det här tror jag, du ser stark ut, ska bli intressant o se hur du ser ut efter deffen :D

Haha ja, det är lurigt de där, mina ben ser ut att ta 200 kg ( nja, nästan iaf ) i böj.. mja 8'or på 70 är fan inte så mycket att slänga upp i gran inte :D .. jag antar att jag inte har 100%'ig teknik direkt :/

Kaboffastar
2006-01-10, 07:36
Dagens morgonpromenad var lite halvtuff, ögonen josade, trött som faan 10 minus ute.
men men, inge wajn det gick ju bra iaf.

Från och med nästa vecka ska jag köra 2 konditions / fettförbränningspass i skolan utöver det jag gör nu. Jag vet inte riktigt hur jag ska lägga upp det hela, kanske ha kvar alla morgonpromenader och höja maten lite eller om jag ska plocka bort ett par promenader och ha kvar maten på samma.
I alla fall nu i början, längre in i deffen kommer jag garanterat köra 5 morgon + 2 i skolan + 5 styrka i veckan.

Edit : Morgonpromenaderna är alltid 60 min långa.

myggan
2006-01-10, 13:16
riktigt rolig journal! du verkar riktigt motiverad och det kommer bli riktigt kul och se resultatet!

lycka till *kissass*

Kaboffastar
2006-01-10, 20:10
riktigt rolig journal! du verkar riktigt motiverad och det kommer bli riktigt kul och se resultatet!

lycka till *kissass*

Tackar :D

Dagens pass.

RYGG

Stångrodd

8*60 kg
8*60 kg
8*60 kg
8*60 kg

Cablerodd
8*80 kg
8*80 kg
8*80 kg

Enarmsrodd i cable
8*30 kg
8*30 kg
8*30 kg

Latsdrag till bröstet
8*60 kg
8*60 kg
8*60 kg
8*60 kg

Riktigt jävla jobbigt pass mentalt, tror jag käkade mat vid 15:00 och fick mat i mig igen efter träningen 19:00 på grund av att jag jobbat på ett schema till min syrra, träning, kost och allt som hör till.. allt från dygnsrytm till hur lång tid hon har på sig att sminka sig på morgonen.
( Jag är inte den mest hjälpsamma brorsan i vanliga fall så, passet fick ju iaf lida för en god sak. ) *rolleyes*

EDIT 2 dm ligger på backen, det regnar, morgonpromenaden se rut att bli mumma ! :thumbup:

Kaboffastar
2006-01-11, 06:25
Dagens morgonpromenad... Det första jag möts av när jag kommer utanför dörrn är en 4 meter lång vattenpöl, aja jag går väl i snön ut till vägen, på vägen låt det ett lager is med vatten på så långt ögat kunde nå.
Det var bara att insé, det skulle ta mig 2 månader att gå fram och tillbaka till mitt flervägsstopp, dagens cardio blir på gymmet i eftermiddag *grr27*

Grejen ÄR att jag har lovat mig själv att sånthär inte ska kunna förstöra för mig, jag ska ÄNDÅ gå... men i de här fallet måste ja fan vara realist, de finns inte en chans.

Tack och hej dagboken.

robba_86
2006-01-11, 07:52
Du får skaffa isdubbar till skorna(till gummistövlarna?) ;)

Kaboffastar
2006-01-11, 19:12
Onsdag Bröst istället för ben ( igen ) *grr27*

Börjar bli dags att kolla vad som hänt med mitt höftben eller vad det heter nu, det jag vet är att vänster sida där lårbenet? går ihop med höftbenet? har fått sig en rejäl smäll och gör ont, det känns ytligt, trycker man på det så gör de ont, står man "fel" så gör de ont.

Hur som helst.

BRÖST

Plan Hantelpress

Har inte kört den här övningen sen deffen började och en vecka innan den började så har jag kört bänk 3 pass i rad.

10*26 kg
10*26 kg
10*26 kg
10*26 kg PB

4 10'or ganska lätt jämfört med 4 tunga 8'or förut ! va händer ?

Lutande hantelpress
10*23 kg
10*23 kg
10*23 kg
10*23 kg

Cable cross over
8*30 kg
8*30 kg
8*30 kg
8*30 kg

Ganska bra pass förutom att jag känner nån konstig jobbig smärta i vänster armbågsled när jag kör sista övningen.. känner av samam skit när jag kört biceps... min vänstra sida verkar inte vara min starka just nu :(
( Testade liggande lätta flyes i cable också men det funkade absolut inte, vanesak i guess )

Pumpitup
2006-01-11, 19:28
Gött att tappa i vikt och ändå öka i övningarna! :thumbup:

Kaboffastar
2006-01-11, 19:57
Gött att tappa i vikt och ändå öka i övningarna! :thumbup:

aa jag fattar inte vad som händer.. omväxling förnöjer i guess :) känns riktigt bra hur som helst :D

Camiilla
2006-01-11, 22:02
Riktigt jävla jobbigt pass mentalt, tror jag käkade mat vid 15:00 och fick mat i mig igen efter träningen 19:00 på grund av att jag jobbat på ett schema till min syrra, träning, kost och allt som hör till.. allt från dygnsrytm till hur lång tid hon har på sig att sminka sig på morgonen.
( Jag är inte den mest hjälpsamma brorsan i vanliga fall så, passet fick ju iaf lida för en god sak. ) *rolleyes*

EDIT 2 dm ligger på backen, det regnar, morgonpromenaden se rut att bli mumma ! :thumbup:


Ja men det är bra näru är snäll mot mig ^_^

Kaboffastar
2006-01-12, 15:12
Ja men det är bra näru är snäll mot mig ^_^

aja.. LÄR dig nåt här nu istället och kom ihåg att de inte är nåt lunarstorm de här !

tigerofsweden
2006-01-12, 15:40
aja.. LÄR dig nåt här nu istället och kom ihåg att de inte är nåt lunarstorm de här !

:laugh:

Kaboffastar
2006-01-12, 15:43
Nu är det såhär att mina ben trode att dom skulle komma undan benträning bara för att nåt jävla höftben strejkar. Aldrig i livet, idag vart det ben !

Knäböj
5*80 kg
5*80 kg
5*80 kg
5*80 kg
5*80 kg
5*80 kg

Benspark
8*50 kg
8*50 kg
8*50 kg
8*50 kg

Lårcurl
8*30 kg
8*30 kg
8*30 kg
8*30 kg

Sittande vadpress
20*50 kg
20*50 kg
20*50 kg
20*50 kg
20*50 kg
20*50 kg
20*50 kg
20*50 kg

Jag är stört mör i benen *cry* :cool:

Kaboffastar
2006-01-12, 15:44
:laugh:

Ärligt.. hon är 17 OMG 17.. trode hon var 16... och hon skriver "aah" på msn, ja blir knäpp pået =) men hon har iaf köpt en hushållsvåg, lite nöjd är jag allt över det.

Kaboffastar
2006-01-12, 15:48
Ärligt.. hon är 17 OMG 17.. trode hon var 16... och hon skriver "aah" på msn, ja blir knäpp pået =) men hon har iaf köpt en hushållsvåg, lite nöjd är jag allt över det.

EDIT : Sälvklart vart det morgonpromenad imorse, lite is hindrar mig ICKE 2 dagar i rad, det gick lätt och var nr 9 i årdningen =)

tigerofsweden
2006-01-12, 15:49
EDIT : Sälvklart vart det morgonpromenad imorse, lite is hindrar mig ICKE 2 dagar i rad, det gick lätt och var nr 9 i årdningen =)

Haha ja höll fan på o slå ihjäl mig imorse, så jävla halt, hade regnat igårkväll o töat massor sen fryst på över natten *grr*
Du får berätta lite hur du tycker loose it funkar sen, sitter nämligen på en burk!

Kaboffastar
2006-01-12, 16:07
Haha ja höll fan på o slå ihjäl mig imorse, så jävla halt, hade regnat igårkväll o töat massor sen fryst på över natten *grr*
Du får berätta lite hur du tycker loose it funkar sen, sitter nämligen på en burk!

Exakt samma här.
Hmm jag kör inte LOSE IT än, censur har inte svarat än, han verkar rätt upptagen, chefen. Iofs ingen större skräll, Deffen står eller faller inte på grund av ett kosttillskott det skulle mer vara något av en kul grej. Vi får väl se om ordet hålls.

tigerofsweden
2006-01-12, 16:15
Exakt samma här.
Hmm jag kör inte LOSE IT än, censur har inte svarat än, han verkar rätt upptagen, chefen. Iofs ingen större skräll, Deffen står eller faller inte på grund av ett kosttillskott det skulle mer vara något av en kul grej. Vi får väl se om ordet hålls.

Precis, tror själv inte det är så stor skillnad ärligt talat :)

Kaboffastar
2006-01-13, 07:08
Dagens morgonpromenad.
LÄTT, nr 10 i årdningen, NU ÄR DE HELGA :D
hade till och med så pass mycket energi de sista 200 metrarna så jag sprang 10 steg å gled 3 meter på en isfläck i svag uppförsbacke ;)

Höppes det har gått bra för alla andra som morgonpromenadat idag :D

Herkulez
2006-01-13, 07:51
Dagens morgonpromenad.
LÄTT, nr 10 i årdningen, NU ÄR DE HELGA :D
hade till och med så pass mycket energi de sista 200 metrarna så jag sprang 10 steg å gled 3 meter på en isfläck i svag uppförsbacke ;)

Höppes det har gått bra för alla andra som morgonpromenadat idag :D
hmm få se ska köra min första morgonpromenad på flera månader om 30minuter :D

Kaboffastar
2006-01-13, 09:41
hmm få se ska köra min första morgonpromenad på flera månader om 30minuter :D

Oooooh i know it will *kissass*

Herkulez
2006-01-13, 09:44
Oooooh i know it will *kissass*
hittade inte min mp3spelare så jag jag blev sne och struntade i det :laugh:

Kaboffastar
2006-01-13, 11:24
hittade inte min mp3spelare så jag jag blev sne och struntade i det :laugh:

haha "skräll".
Blir det imorgon lördag då ? ;D

Kaboffastar
2006-01-13, 11:29
Ska jag eller ska jag ICKE vara med i bästa fysiken 2006 ?

Om Ja : varför skulle jag vara med ?

Börjar bli nojig!

Kaboffastar
2006-01-13, 21:56
Dagens Pass : Triceps Biceps.

Körde några set triceps innan jag beslutade mig för att SKITA i de här passet, Min vänstra armbågsled måste få vila och det ska den få göra i ett par veckor i alla fall från biceps / triceps, det var på ett sådant pass smärtan uppstog från början.

Istället gick jag på cykeln ! 40 min och 1,8 mil på en monark träningscykel så de hela vart ju inte totalt misslyckat. Det var det svettigaste jag varit med om på bra länge.
Känns bra =) :thumbup:

Herkulez
2006-01-13, 22:06
haha "skräll".
Blir det imorgon lördag då ? ;D
njet, ben på morgonen sen hojja lite efter det, har inte kört kardio på 1.5v men tappat ändå :D

Kaboffastar
2006-01-15, 14:34
Dokumenteras bör att jag vaknade halv 10 idag tog bilen till gymmet och körde 40 min motionscykel.

Jag är anmäld till bästa fysiken 2006 av någon snledning.

Imorgon är det invägningn hur skall detta sluta !??!?!

tigerofsweden
2006-01-15, 14:44
Jag är anmäld till bästa fysiken 2006 av någon snledning.

Konspirationsteori på g kanske? :D

Kaboffastar
2006-01-15, 14:47
Konspirationsteori på g kanske? :D

haha ja nåt är de...
Äsch vafan det ska nog bli roligt :D
Är du själv anmäld ?

ConeVillage
2006-01-15, 15:36
Bodpoden verkade intressant....
Man kanske själv skulle ta på sig en badmössa & testa skiten!

(hamnar också runt 25-30 bläcket tror jag??)

Kaboffastar
2006-01-15, 21:38
Bodpoden verkade intressant....
Man kanske själv skulle ta på sig en badmössa & testa skiten!

(hamnar också runt 25-30 bläcket tror jag??)

Gör inte testet om du inte är berädd på att få höra högre siffror än vad du har förväntat dig haha.
Ingen aning om vart du hamnar men en sak, BADmössan is the shit ! den har JAG haft på huvet så det är en rena ära om du får ha samma jävel.

Lite OFF-Inlägg här, ÅÅÅÅÅÅÅÅH VA SLÄT JAG ÄR ja är så jävla slät.
Det har gått 2 vecker utav deffen nu och hag ser redan förändringar i kroppen, jag är så jävla nöjd ( och slät... slät slät slät )

deff äger
prison break äger
invägningsdag måndag äger
JAG äger !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

oksiv1
2006-01-15, 21:40
Gör inte testet om du inte är berädd på att få höra högre siffror än vad du har förväntat dig haha.
Ingen aning om vart du hamnar men en sak, BADmössan is the shit ! den har JAG haft på huvet så det är en rena ära om du får ha samma jävel.

Lite OFF-Inlägg här, ÅÅÅÅÅÅÅÅH VA SLÄT JAG ÄR ja är så jävla slät.
Det har gått 2 vecker utav deffen nu och hag ser redan förändringar i kroppen, jag är så jävla nöjd ( och slät... slät slät slät )

deff äger
prison break äger
invägningsdag måndag äger
JAG äger !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Härligt att du börjar se resultat. :thumbup:
Själv har jag inte märkt ett skit på mig själv men jag är väl nojjig helt klart. *cry*
Keep it up!
Förövrigt tror jag du och jag är lika feta ;)
Men det ska bli ändring!

lillakillen
2006-01-15, 21:43
Väntar med spänning, man får sån inspiration när folk lyckas så bra :).. Lycka till Kaboff =)

Antosh
2006-01-15, 22:47
fina framsteg! *flex*
men 3kg på en vecka, ett rätt kraftigt kcal underskott?(visserligen endel vatten också?) Hur mycket siktar du på att gå ner per vecka?

du kanske har skrivit det innan men jag kan inte läsa isåfall :cryout:

keep it up och "gl hf" som man säger *rolleyes*

tigerofsweden
2006-01-15, 23:09
haha ja nåt är de...
Äsch vafan det ska nog bli roligt :D
Är du själv anmäld ?

Ja fan gl man :)

Nja väntar nog ett år till :D

Kaboffastar
2006-01-15, 23:55
fina framsteg! *flex*
men 3kg på en vecka, ett rätt kraftigt kcal underskott?(visserligen endel vatten också?) Hur mycket siktar du på att gå ner per vecka?

du kanske har skrivit det innan men jag kan inte läsa isåfall :cryout:

keep it up och "gl hf" som man säger *rolleyes*

Möjligt att det var ett kraftigt underskott, jag räknar kallt med att 2 kg var vätska !
Det enda jag har gjort på gymmet sen jag började deffa är Ökat !

-------------------------------------

And Thanks To All *yourock*

fonzie
2006-01-16, 00:08
Kul att det går bra för vissa iaf. :(

Lepras
2006-01-16, 00:13
[QUOTE=Kaboffastar]Möjligt att det var ett kraftigt underskott, jag räknar kallt med att 2 kg var vätska !
Det enda jag har gjort på gymmet sen jag började deffa är Ökat !

De e bra mannen,, fortsätt så :thumbup:

Kaboffastar
2006-01-16, 06:58
*uppdate*
Måndag : Invägningsdag - 16/1-06

Startvikt : 94 kg
Dagsvikt : 90.0 kg
Diferens : 4 kg
På tiden : 2 veckor

Ja mina damer och herrar, vad ska jag säga ? Jag har gått ner ett kilo sen förra måndagen och jag är NÖJD ! :D:D:D:D

lillakillen
2006-01-16, 08:38
Härligt :D.. Grattis kaboff

Helena B
2006-01-16, 08:41
Du borde vara mer än nöjd. Starkt deffat :thumbup:

gothen
2006-01-16, 08:53
Går bättre för dig än mig, står still på vågen sedan förra måndagen. Förmodligen bara dålig tajming däremot...

Grattis till 4 kg mindre mage *flex*

Snake
2006-01-16, 10:44
Ja mina damer och herrar, vad ska jag säga ? Jag har gått ner ett kilo sen förra måndagen och jag är NÖJD ! :D:D:D:D

Hur påverkar det träningen? Skynda långsamt brukar ju vara ett gott råd om man vill ha kvar lite styrka på gymmet också.

Kaboffastar
2006-01-16, 11:09
Hur påverkar det träningen? Skynda långsamt brukar ju vara ett gott råd om man vill ha kvar lite styrka på gymmet också.

Det påverkar träning positivt, hittills i alla fall, hur det har kunnat ske har jag ingen aning om. LoTTo(?) som man brukar säga.
jag har ökat i vikter på gymmet sen jag började.
Uppskattar rådet.

Iofs så har deffen bara pågått i 2 veckor så jag skulle mycket väl kunna lägga av mig lite, längre in. Vilket jag inte ser som någonting konstigt... alls.
Om jag tappat ditt eller datt hit eller dit det visar sig när jag följer upp med min slutliga BodPod mätning när jag är nöjd och jag är säker på att resultatet kommer vara possitivt.

tigerofsweden
2006-01-16, 11:11
Det påverkar träning positivt, hittills i alla fall, hur det har kunnat ske har jag ingen aning om. LoTTo(?) som man brukar säga.
jag har ökat i vikter på gymmet sen jag började.
Uppskattar rådet.

Iofs så har deffen bara pågått i 2 veckor så jag skulle mycket väl kunna lägga av mig lite, längre in. Vilket jag inte ser som någonting konstigt... alls.
Om jag tappat ditt eller datt hit eller dit det visar sig när jag följer upp med min slutliga BodPod mätning när jag är nöjd och jag är säker på att resultatet kommer vara possitivt.

Ja kul det går bra, en annan har gått upp 1.2kg den senaste veckan :( Helt oförklarligt

Kaboffastar
2006-01-16, 11:15
Härligt :D.. Grattis kaboff

Tackar.

Du borde vara mer än nöjd. Starkt deffat :thumbup:

Hittills går det ju bra men =) det är ju oförskämt lätt när man har så mycket att ta av i början.


Går bättre för dig än mig, står still på vågen sedan förra måndagen. Förmodligen bara dålig tajming däremot...

Grattis till 4 kg mindre mage *flex*

Tackar :D Hmm det vänder nog för dig ska du se, hur många kg har du tänkt att plocka ?

Ja kul det går bra, en annan har gått upp 1.2kg den senaste veckan =( Helt oförklarligt

Vätska hit och vätska dit. du ska se att det löser sig nästa måndag, I'll bet it will !

MilkmaN
2006-01-16, 11:39
Keep going man, blir det inte bild till varje invägning?

Jacksatan
2006-01-16, 11:54
Du har fattat det här att prio ett för dig att att deffa ner dig. Sen kan du ta tag i muskelbyggandet och hålla en vettig form. Är man tjock kan man aldrig se bra ut, hur mycket muskler man än har där under.
Kör hårt nu!

Kaboffastar
2006-01-16, 12:05
Keep going man, blir det inte bild till varje invägning?

det blir ICKE bilder till varje invägning, du får lov att vänta 2 veckor till för updates =) Efter det kommer det komma upp bilder oftare i promise !


Du har fattat det här att prio ett för dig att att deffa ner dig. Sen kan du ta tag i muskelbyggandet och hålla en vettig form. Är man tjock kan man aldrig se bra ut, hur mycket muskler man än har där under.
Kör hårt nu!

åååfifan ! kloka ord !
Dock så kan man ju se bra ut som tjOckis med mycke muskler, se bara på krampus ;D det är ju bevisat, inte minst här : http://www.kolozzeum.com/kolozzeum/showthread.php?t=60420

Kaboffastar
2006-01-16, 14:18
Det finns en sak som man inte bör göra medans en Kenny är på deff.

och det är att laga....

( Det ser ut som om att det vankas 1 eller 2 extra cardio pass den här helgen... )

EDIT nr 2, det var middag, inte frukost ;)

oksiv1
2006-01-16, 14:50
Det finns en sak som man inte bör göra medans en Kenny är på deff.

och det är att laga....

( Det ser ut som om att det vankas 1 eller 2 extra cardio pass den här helgen... )

EDIT nr 2, det var middag, inte frukost ;)

300 g pasta???
Är inte det hur jävla mycket som helst? :eating:
Jag käkar ungefär 80 g pasta per portion.

Kaboffastar
2006-01-16, 14:52
300 g pasta???
Är inte det hur jävla mycket som helst? :eating:
Jag käkar ungefär 80 g pasta per portion.

Det kan du slå dig i backen på.. för att rena mitt samvete lär ja ska få kalla den här dagen för ätardag eller nåt. *innocent*

oksiv1
2006-01-16, 14:56
Det kan du slå dig i backen på.. för att rena mitt samvete lär ja ska få kalla den här dagen för ätardag eller nåt. *innocent*

Hehe. Trodde för en sekund att jag räknat helt fel när jag räknat kcal-värde på okokt pasta. Alltså att 100g okokt pasta ger 340 kcal. För så är det väl?

Kaboffastar
2006-01-16, 15:21
Hehe. Trodde för en sekund att jag räknat helt fel när jag räknat kcal-värde på okokt pasta. Alltså att 100g okokt pasta ger 340 kcal. För så är det väl?

Hmm ja, 100 gram okokt fullkornspasta pasta ger 340-245 kcal.
Hur räknar man om det är 300 gram kokt pasta man talar om ? är det samam sak okokt som kokt, väger det samma ? de här känns ju föga rutinerat ! kan ja ingenting eller... hjärnsläpp.

Frågan är väl egentligen om 300 gram kokt fullkornspasta är = 300 gram torr, okokt fullkornspasta.

Kaboffastar <---*screwy*

Kaboffastar
2006-01-16, 15:25
EDIT : Klart är ju att jag gjort fel i beräkningarna !

till exempel vanlig pasta :
Pasta makaroner spaghetti 100,0g 353,5kcal
Pasta makaroner spaghetti kokt u salt 100,0g 126,3kcal

det skiljer ju 227 kcal där i alla fall.

Någon som vet hur det ligger till med fullkornspasta t ex från ZETA ?
det finns inte med kokt fullkornspasta att välja i progremmet jag kör.. nånting säger mig att de här är lättare att reda ut än vad jag gör det, sånahär grejer är inte min hjärnas starka sida, känns lite som matte ;)

gothen
2006-01-16, 15:31
Em jag försåt inte riktigt...
Pastan väger ju mer efter kokning pga vatten som den drar åt sig och så vidare. 100 g kokt är inte lika mycket näring i som 100 g okokt.
Vill du veta vad 100 g okokt väger kokt eller?

BTW; jag ska ner till 78 från ca 89 :)

Ascent
2006-01-16, 15:41
Mina snabba beräkningar gör gällande:
1 portion fullkornsmakaroner (Kungsörnen)
100g okokt
300g kokt
340 kcal

Fast har man en våg är det snabbt kollat (på ca 12 minuter).
1) Väg pasta
2) Koka den
3) Väg igen
4) ???
5) PROFIT!!


Utöver det så följer jag din deff med stort intresse. Kämpar på själv sen förra veckan med att bli av med sisådär 7-8kg, helst före sista mars.

Kaboffastar
2006-01-16, 17:52
Em jag försåt inte riktigt...
Pastan väger ju mer efter kokning pga vatten som den drar åt sig och så vidare. 100 g kokt är inte lika mycket näring i som 100 g okokt.
Vill du veta vad 100 g okokt väger kokt eller?

BTW; jag ska ner till 78 från ca 89 :)

Jag vill veta vad 100 gram torr väger när det blivit kokt. :)
Lycka till med deffen hmm har du nån journal ?


Mina snabba beräkningar gör gällande:
1 portion fullkornsmakaroner (Kungsörnen)
100g okokt
300g kokt
340 kcal

Fast har man en våg är det snabbt kollat (på ca 12 minuter).
1) Väg pasta
2) Koka den
3) Väg igen
4) ???
5) PROFIT!!


Utöver det så följer jag din deff med stort intresse. Kämpar på själv sen förra veckan med att bli av med sisådär 7-8kg, helst före sista mars.

Hmm det borde vara ungefär samma.
Jo jag ahde kokat å vägt om jag hade haft pasta kvar hemma, jag får väl köpa imorrn för att kolla mer exakt :)
Roligt att folk intresserar sig i vad man håller på med :D
Same goes for you, lycka till med din deff !

Ziso
2006-01-16, 20:08
Du har fattat det här att prio ett för dig att att deffa ner dig. Sen kan du ta tag i muskelbyggandet och hålla en vettig form. Är man tjock kan man aldrig se bra ut, hur mycket muskler man än har där under.
Kör hårt nu!

Lite kul att Jacksatan alltid förespråkar att ta bort fettet och hålla en bra form...

Kaboff: Bra jobbat! :thumbup:

Kaboffastar
2006-01-16, 21:07
Lite kul att Jacksatan alltid förespråkar att ta bort fettet och hålla en bra form...

Kaboff: Bra jobbat! :thumbup:

Varför ? :)
Tackar.

Dagens pass : Axlar / mage.

ca 10 set axelövningar, testade lite olika, lite nya osv idag, kändes inte värst seriöst mest lärorikt.

Samma med mage, det vart dock 5 set cable crunshes och lite vanliga situps.

gothen
2006-01-16, 21:15
Lycka till med deffen hmm har du nån journal ?

Inte ännu, är lite sugen på att lägga upp en. Har nästan samma specifikationer som dig (längd, vikt, styrka(verkar det som)) så det kanske skulle vara intressant. Väntar tills nästa vecka och se om vikten har åkt ner lite, om så är fallet kommer det nog upp en journal :D

Kaboffastar
2006-01-17, 18:21
Dagens pass : RYGG !

Marklyft
Första gången jag körde mark idag, tänkte att jag testar lite, känner hur det känns osv. Det vart

10*60 kg
8*80 kg
8*80 kg
8*80 kg

Det var ganska lätt hmm
Jag vet inte riktigt hur jag känner gällande de här med mark, utförandet kändes bra och det kändes bra överlag men jag är lite kluven... Bör inte köra mark utan att någon kunnig har dirrigerat lite teknik osv. fan.

Skippade rodd bara för att känna hur marken tagit på ryggen imorgon.

Latsdrag :
Rak stång till bröstet.
8*60 kg
8*60 kg
8*60 kg
8*60 kg
8*70 kg <- PB dessutom ganska lätt, vet inte varför jag inte har höjt tidigare !
8*60 kg
8*60 kg
8*60 kg

Rak stång bakom nacken
8*55 kg
8*55 kg
8*55 kg
8*55 kg

Smalt grepp till bröstet
8*50 kg
8*50 kg
8*50 kg
8*50 kg

Jani, det var et ganska bra pass med tanke på att jag kände mig bra risig imorse. :) haha, tyngden låg på vidd idag ser det ut som :cool:

Kaboffastar
2006-01-18, 19:53
Dagens pass : BRÖST

Bänkpress
6*70 kg
6*70 kg
6*70 kg
6*70 kg

Sned hantelpress
8*24 kg
8*24 kg
8*24 kg
8*24 kg

Stående cable
10*30 kg
10*30 kg
10*30 kg
8*30 kg

Skitpass
------------------

Morgonpromenaden gick iaf fint :) gick upp 5 imorse, 45 min tidigare än vanligt.
jeflar va trött jag är. kvarg snart :eating:

mini
2006-01-18, 19:59
Morgonpromenaden gick iaf fint :) gick upp 5 imorse, 45 min tidigare än vanligt.

Vilka jävla tokerier... *screwy* Kom tillbaka till oss i tjockisklubben istället, här är det varmt och skönt och livet är fullt av gräddtårtor och sega råttor.


(Okej, jag är bara avundsjuk.)

mystic[-_-]
2006-01-18, 20:04
tyckte jag var duktig som gick min prommenad vid 08 men inte då *slap*

Kaboffastar
2006-01-18, 20:06
Vilka jävla tokerier... *screwy* Kom tillbaka till oss i tjockisklubben istället, här är det varmt och skönt och livet är fullt av gräddtårtor och sega råttor.


(Okej, jag är bara avundsjuk.)

Äsch, så jefla gött att få rätsida på livet, jag var i och för sig jävligt risig i måndags/tisdags men men, det var nog min gamla 1 års förkylning som jävlades lite med mitt immunförsvar bara.
Jag börjar bli BRA trött på skiten hur som helst, har testat allt allergier, röntgen av bihålor, pencilin och annan allergimedicin men inget hjälper det går inte ens att diagnostisera.

Jag kan föresten inflika att jag har sjuk träningsvärk i ryggen sen marken(?) tror jag i alla fall, helt otoligt, körde bara 4 set, relativt lätt, aldrig testat mark innan.

Föresten, jag hittade inget i din journal mini om hur det gick på måndagens invägning ?

Kaboffastar
2006-01-18, 20:08
']tyckte jag var duktig som gick min prommenad vid 08 men inte då *slap*

Börjar ju skolan 8 :naughty: ( Oftast iaf. )
OKEJ då, jag gjorde en fuling idag, hade sovmorgon till 09:40 gick upp 05:00 promenerade,duch,frulle sen gick jag å la mig igen ett par timmar. på så sätt tajmar jag skollunchen lite bättre också :)

mini
2006-01-18, 20:21
Föresten, jag hittade inget i din journal mini om hur det gick på måndagens invägning ?
Jag åt buffé och (ehum) två portioner glass på södagen. Hur tror du själv att det gick? Idag var jag tillbaka på normal igen, imorgon hoppas jag ha släppt ytterligare lite.

Kaboffastar
2006-01-18, 20:30
Jag åt buffé och (ehum) två portioner glass på södagen. Hur tror du själv att det gick? Idag var jag tillbaka på normal igen, imorgon hoppas jag ha släppt ytterligare lite.

Aha, glömde helt bort hela Frescati grejen :) har ju till och med sett bilder på kalaset när jag tänker efter.

Kaboffastar
2006-01-18, 21:53
YEEEEEES 3 jävla reps med RB 180'n ( H ) vafan händer? :D jag känner mig skitslö och superklen !
Jag har varit på gång med den i nån vecka nu ! Jag satt den och det var så jävla lätt ! trode att det var 130'in jag fått tag i ! Å va nöjd jag är :D

Sov gott alles ! :D

Kaboffastar
2006-01-19, 20:48
60 min motionscykel, helt sjukt va träligt det är... SKITTRÅKIGT men jag missade mina 2 pass som jag skulle ha måndag / tisdag i skolan så det är bäst att at igen dem.
känns gött efteråt iaf.

Snart är det måndag, jag har en negativ känsla över't. Hoppas att det går vägen den här veckan också !

Kaboffastar
2006-01-19, 20:51
nej men vafan, jag glömde !
Meningen var att ja inte skulle köra biceps/triceps den här veckan men vi fick lite tid över innan cyklarna vart lediga så vi brände av ett pass, det slutade såhär :

BICEPS

Sittande Hantelcurl
10*17 kg
10*17 kg
10*17 kg
10*17 kg

Stångcurl
6*35 kg
8*30 kg
8*30 kg
8*30 kg

Konc curl
8*14 kg
8*14 kg

Hammers
8*14 kg
8*14 kg
8*14 kg

Relativt kort vila mellan seten, sjukt slut, bra pump :)

EDIT : 4 inlägg i rad.. fan va nördigt :D *innocent*

Kaboffastar
2006-01-22, 17:46
Triceps
Smalbänk
10*50 kg
10*50 kg
10*50 kg
10*50 kg

liggande tricepextention
8*30 kg
8*30 kg
8*30 kg
8*30 kg

stående extention i cable
8*25 kg
8*25 kg
8*25 kg
8*25 kg

Pushdowns
10*50 kg
10*50 kg
10*50 kg
10*50 kg

----------------

Cardio : 40 minuter motionscykel, rejält svettigt !

Meningen var att köra lite motionscykel bara men kunde inte hålla mig ;D
Imorgon är det måndag, invägning. Måndagen efter det blir det en update på bildfronten :D

( jag måste ha ett nytt träningsschema ! )

Sinew
2006-01-23, 12:50
5 inlägg i rad, fan va nördigt :D

Skämt åsido, ser ut som det går bra för dig, jobba på!

Pumpitup
2006-01-23, 13:07
Det verkar ju gå skitfint för dig! invägning idag? :naughty:

gothen
2006-01-23, 16:26
Upp med bilder och vikt!!! *grr27*
Hoppas det går lika bra för dig som för mig :)

Kaboffastar
2006-01-23, 17:04
Ja fyfan.. vart ska jag börja ? Jag vägde in på 90,2 idag det har alltså stått still den här veckan men det gör ingenting, jag räknade nästan med det.
Min matvåg har harvat och jag har kännt att jag legat vääl högt på maten så nyss kom jag hem från greeks med en sprillans ny OBH nordica ooh va fin den är ;) 1-gramsintervall, jävla lyx :D

Morgonpromenaden idag uteblev då jag faktiskt försov mig hör och häpna, dagen började med frukost/lunch sedan 40 min cardio ( motionscykel ) i skolan, jag har börjat med det nu 2 pass i veckan på cykeln ( i skolan alltså ) !

Jag har desutom börjat med LOSE IT och jag vet väl inte än om det fungerar riktigt det jag kom på förut bara hipp som happ att jag inte var speciellt hungrig så den delen kanske fungerar ändå, en vettigare utvärdering om nån månad kommer :)

Dagen är ju inte slut än, tryckte just lite kyckling och ris med ett glas mjölk och lite sötsur sås ( 423 kcal ) , gu va fint det var ! om en timma bär det iväg till gymmet och Axlar/mage.

Vad beträffar bilder så kommer det komma bilder på söndag / måndag, håll ut ! ;D

Tack ni som pepper mig, det betyder en hel del :)
Nu jävlar kör vi igen !

Kaboffastar
2006-01-23, 20:34
AXEL / MAGE

MAGE :
3 set vanliga situps med 15 kg vikt.

3 set snea situps

3 set situps med benen i luften

4 set cablecrunshes

AXEL :

Millitärpress

8*40 kg
8*40 kg
8*40 kg
8*40 kg

Hantellyft åt sidan
10*9 kg
10*9 kg
10*9 kg
10*9 kg

Hantellyft frammåt
10*9 kg
10*9 kg
10*9 kg
10*9 kg

Stpende drag för baksida i cable
8*15 kg
8*15 kg
8*15 kg
8*15 kg

Träningsvärk kommer jag ju i alla fall att få !

Kaboffastar
2006-01-23, 21:04
Jag tänkte att jag bjuder på lite Ointressanta bilder ;)
Här är en på min nya våg, oh va fin den är :D
400 riksdaler.. det är grym skillnad på exakthet om man jämför denna med mina gamla skitvåg !

Kaboffastar
2006-01-23, 21:06
Här är en på min mat som i det närmaste ser ut som hundskit bara för att kameran suger ;D aja, ni ska få se varför jag lägger upp denna !

Kaboffastar
2006-01-23, 21:08
Tänk er att ni deffar, ni är sugna på en massa goda saker, vänder er om 180 grader och öppna lucka nummer 2. Under en mycket hemlig bakhandduk liger dessa !!!!!!!! AAmigod ! jag längtar till sommarn *grr27*

Johan_P
2006-01-23, 21:35
Go Kaboffastar! *yourock*

Fina bullar, och fin våg :D

Kaboffastar
2006-01-24, 15:32
Go Kaboffastar! *yourock*

Fina bullar, och fin våg :D

;)

----------------

Hmm morgonens promenad gick bra, jag kom upp i tid å hela rasket 05:30, perfekt !
Nyss hemkommen från skolan där jag mosat på en motionscykel 40 minuter.
Tycker fortfarande jag ser skillnad i kroppen redan trots en nedgång på endast 4-5 kilo och jag är grymt sugen på en jämförelse snart.. oroar mig dock att jämförelsen kommer bli i bästa laget i och med att jag står som en hösäck på första relaxed bilden. Det ska vara rättvist !

Har föresten möblerat om lite i schemat då jag har bytt bröstdagen mot ryggdagen så rygg hamnar alltså på tisdagar ( idag ) och bröst imorgon.

Kan hända att dagens pass faller bort i och med en tur till IKEA för lite nya möbler ( ibland är det najs att bo hemma iaf ;D )

Uppdaterar med passet senare om det blir något, hoppas jag hinner, MARK idag :D !

GymTT
2006-01-24, 15:38
härligt kaboff, kör hårt.

Kaboffastar
2006-01-25, 01:20
Klockan börjar närma sig halv 2... Jag ska upp till 05:10, har en sprillans ny säng..

de här bådar fan inte gott ! Cred till mig om jag pallar att ta mig upp så tidigt ! ;)

Kaboffastar
2006-01-25, 06:27
ja kom upp :D ;D inga större problem dock så jäääävla trött.

När jag kom utanför dörren så möttes jag av ett varmt välkommet lager på 1 dm nysnö *bs*
I helvete heller, när jag kom ner till cykelbanan så såg jag över vägen i korset där jag skulle över att "YESS dom har plogat FYFAN VA GÖTT"... a tjena väl där så möttes jag av en jävla snövall och jag hade en resa på 6 km pulsandes i nysnö att se fram emot.

Lagom svettig är jag dessutom, dags för duschen och frulle. Imorgon kommer det gå lättare !

Sinew
2006-01-25, 20:12
Här är en på min mat som i det närmaste ser ut som hundskit bara för att kameran suger ;D aja, ni ska få se varför jag lägger upp denna !

Men vad är det här?! Vart är grönsakerna?! :D

Kaboffastar
2006-01-26, 13:51
Men vad är det här?! Vart är grönsakerna?! :D

Haha, det intas en hel del sådana om dagarna faktiskt :) just där så var det lite tunnt som synes =P

------------------------------------------

Mitt schema som det ser ut för tillfället för den intresserade.

MilkmaN
2006-01-26, 22:27
Min mage kved när jag såg den portionen, blir man ju inte ens en tredjedels mätt!

Kämpa på!

Kaboffastar
2006-01-26, 22:29
Min mage kved när jag såg den portionen, blir man ju inte ens en tredjedels mätt!

Kämpa på!

Det var ett kvällsmål som tur var :)
Thanks, I will !

Känner att morgonpromenaden imorrn kommer bli tuff.. klockan är mycket redan nu !
Gonatt alla !

Kaboffastar
2006-01-28, 00:45
Det var ett kvällsmål som tur var :)
Thanks, I will !

Känner att morgonpromenaden imorrn kommer bli tuff.. klockan är mycket redan nu !
Gonatt alla !

Jag kan för övrigt meddela att jag SKET i den morgonpromenaden då jag gick upp och kollade tempen på morgonen och var vm i trött.. 17 minus !

Cypher
2006-01-28, 00:55
Jag har skummat igenom journalen och jag måste säga riktigt bra jobbat med viktnedgången! :bow:
Jag var själv uppe på 110kg, rent späck så jag vet hur tungt det är att skala av skiten!

/ Cypher

Krampus
2006-01-28, 00:56
"Deeht ääer KABoofasTrrr DEaFjouyrnnaaalll!"
Plz? :D

Kaboffastar
2006-01-28, 01:01
"Deeht ääer KABoofasTrrr DEaFjouyrnnaaalll!"
Plz? :D

OK, jag bjuder på den här :

gothen
2006-01-28, 13:01
Hoppas att bilder kommer upp imorgon :whipped:

fonzie
2006-01-28, 13:57
OK, jag bjuder på den här :

haha wtf?

HenrY
2006-01-28, 14:17
Jag kan för övrigt meddela att jag SKET i den morgonpromenaden då jag gick upp och kollade tempen på morgonen och var vm i trött.. 17 minus !

vafan! Det är ju då promenaderna är som skönast!:D
Samt bränner mest kcal!;)

Kaboffastar
2006-01-28, 14:30
Hoppas att bilder kommer upp imorgon :whipped:

Jag jobbar på det =)
Om jag får tag i kameran jag använde sist så kommer det garanterat upp bilder. i annat fall orkar ja nog inte vänta ändå så ja tar nån anan skitkamera :P

haha wtf?
*rolleyes*


vafan! Det är ju då promenaderna är som skönast!:D
Samt bränner mest kcal!;)

Jag var braaa trött. Jag har inget vettigt att säga till mitt försvar :em:
NU bär det i alla fall av till ett extrainsatt Ryggpass vilket jag missade i veckan pga möbelköp =)

Kaboffastar
2006-01-28, 20:48
RYGG

Mark
8*80 kg
8*80 kg
8*80 kg
8*80 kg
Andra gånen jag kör mark, kändes fint.

Latsdrag framför
8*70 kg
8*70 kg
8*70 kg
8*70 kg
8*70 kg
8*70 kg

lite enhandsrodd sen bar det hemmåt.
Någon som har nåt tipps på ett bra rygg-pass-upplägg ? tränar rygg 1 gång i veckan och på det passet blir det endast rygg.

Krampus
2006-01-28, 21:49
OK, jag bjuder på den här :
:laugh: *yourock*

Henke
2006-01-28, 22:15
Jag tycker om att börja ryggpass med mark, sedan lite roddövningar för att avsluta med dragövningar.
De rodd övningar jag varierar mellan är skivstångsrodd med olika handfattningar, tbar och hantelrodd. Drag övningar varierar jag mellan chins och latsdrag med olika handfattningar och så.

Vet inte ifall det är ngn hjälp men alltid något kanske.

MVH

Sinew
2006-01-28, 23:14
OK, jag bjuder på den här :

WTF? Skrivit på fyllan? :D

Kaboffastar
2006-01-28, 23:53
:laugh: *yourock*

:cool:


Jag tycker om att börja ryggpass med mark, sedan lite roddövningar för att avsluta med dragövningar.
De rodd övningar jag varierar mellan är skivstångsrodd med olika handfattningar, tbar och hantelrodd. Drag övningar varierar jag mellan chins och latsdrag med olika handfattningar och så.

Vet inte ifall det är ngn hjälp men alltid något kanske.

MVH

Hmm tack :)
Ska bygga mig ett nytt schema så attd et blir fason på doningarna !


WTF? Skrivit på fyllan? :D
du.. du skulle sett resten haha.. usch

Kaboffastar
2006-01-29, 15:20
BRÖST

Plan hantelpress :
Jag har länge funderat på att öka ett snäpp i vikter på hantlarna. PÅ mitt gym är 31 kg's hantlar det närmast efter 27 kg som jag brukar göra 8'or på.
Hur som helst idag, under deff och allt så beslutade jag mig för att testa, resultatet vart såhär :

5*31 kg
7*31 kg
6*31 kg
3*31 kg

Inte så jävla jämnt men ändå :cool:

Efter det gick jag på lutande hantelpress, ville öka även här så jag ryckte 27 kilosarna istället för 24 ( som jag brukar göra 8'or med ) , det slutade såhär :

6*27 kg
6*27 kg
6*27 kg
5*27 kg

Därefter så kände jag att nu jävlar är det dags att ta tag i flyesen, ( andra gången jag testar övningen ) Det fick bli lite teknik på relativt lätta vikter ;D

8*11 kg
8*11 kg
8*11 kg
8*11 kg

Avslutade med stående i cable
8*25 kg
8*25 kg
7*25 kg
7*25 kg

Ett riktigt bra pass faktiskt. Lite bättre laddning med mat och lite mer vana så kan jag nog få upp några fler reps overall ! Jag är nöjd :)

hahavaffan
2006-01-29, 18:41
Har läst alla sidorna nu, och du gör ett jäkla bra jobb!! Creds som fan till dig för din grymma motivation!

Själv gör jag det motsatta... jag försöker öka i vikt. Har alltid varit smal som fan, och lång. Är 189cm, och vägde förra sommaren runt 75-77kg. Vägde mig igår och var uppe på 84kg. Har tränat i ett par år väldigt oseriöst men nu sen en månad innan jul har jag tagit det mycket seriöst. Både kost och träning... och ja då kommer resultaten direkt :)

Inget slår känslan av att man lyckats forma kroppen i den riktning man vill, ellerhur?

Lycka till!

oksiv1
2006-01-29, 18:51
Kabo, ungefär vilket kcal-intag ligger du på i dagsläget?
Planer på att höja/sänka?

Kaboffastar
2006-01-29, 19:20
Har läst alla sidorna nu, och du gör ett jäkla bra jobb!! Creds som fan till dig för din grymma motivation!

Själv gör jag det motsatta... jag försöker öka i vikt. Har alltid varit smal som fan, och lång. Är 189cm, och vägde förra sommaren runt 75-77kg. Vägde mig igår och var uppe på 84kg. Har tränat i ett par år väldigt oseriöst men nu sen en månad innan jul har jag tagit det mycket seriöst. Både kost och träning... och ja då kommer resultaten direkt :)

Inget slår känslan av att man lyckats forma kroppen i den riktning man vill, ellerhur?

Lycka till!

Det är underbart. Enda källan jag får en kick ifrån just nu !


Kabo, ungefär vilket kcal-intag ligger du på i dagsläget?
Planer på att höja/sänka?

Enligt mina beräkningar så ligger jag runt 2200-2500 men jag tror att det i själva verkat handlar om nära 3000 kcal.
Om du sett mitt schema nån sida tillbaka ?

Det är med nöd och näppe jag går ner 1 kg i veckan ( och har "misslyckats" 1 vecka ) trots hur mycket cardio och träning som helst. funderar på att sänka maten lite lite.

Om jag ska berätta en hemlighet för er så har det hänt att jag fuskat lite, igår tex käkade jag en näve brända mandlar och 5 bitar salt och blandat ;D

Iofs så har jag inga ätardagar, har aldrig haft, jag vet inte hur jag fungerar med det heller och jag har verkligen ingen lust att testa det just nu och kanske hamna en vecka efter i planeringen, det är det värsta jag vet.

mini
2006-01-29, 20:44
Ryktet säger att du funderar på att hoppa av Fysiken? Skäms på dig, din deff går ju bra, du går ner i lagom takt, våga inte banga nu. Jag ska vara med, och min deff går åt helvete. Kämpa på istället.

fonzie
2006-01-29, 21:55
FÅr Vi Se Lite Bilder Elle?!?!

oksiv1
2006-01-29, 22:21
Enligt mina beräkningar så ligger jag runt 2200-2500 men jag tror att det i själva verkat handlar om nära 3000 kcal.
Om du sett mitt schema nån sida tillbaka ?

Det är med nöd och näppe jag går ner 1 kg i veckan ( och har "misslyckats" 1 vecka ) trots hur mycket cardio och träning som helst. funderar på att sänka maten lite lite.

Om jag ska berätta en hemlighet för er så har det hänt att jag fuskat lite, igår tex käkade jag en näve brända mandlar och 5 bitar salt och blandat ;D

Iofs så har jag inga ätardagar, har aldrig haft, jag vet inte hur jag fungerar med det heller och jag har verkligen ingen lust att testa det just nu och kanske hamna en vecka efter i planeringen, det är det värsta jag vet.

Shit, du ligger riktigt högt och ändå med så gott reslutat. Massa creds för det. :thumbup:
Själv pendlar jag mellan 1800-2100 kcal/dag och tycker det fungerar utmärkt. Dock kör jag inte särskilt mycket cardio än men det kommer ökas i framtiden.

Kaboffastar
2006-01-30, 07:27
*uppdate*
Måndag : Invägningsdag - 30/1-06

Startvikt : 94 kg
Dagsvikt : 89.0 kg
Diferens : 5 kg
På tiden : 4 veckor

Jahopp what to say ?
89 Kg visade vågen imorse, 1 kilogram ner alltså - SÅ JÄVLA GÖTT !!!!
Jag säger inge mer, låter bilderna tala för sig själva i kväll :D

Kaboffastar
2006-01-31, 09:36
Lite bilder då, eller ja 3 typ.
Att stå avslappnad verkar fan inte vara min starkaste sida, står som ett mongo på varenda bild ! men men lite skillnad är det ju hur som helst :)

Kaboffastar
2006-01-31, 09:38
Vi går väl direkt på dubbel biccen. jaja ;) Jag är nybörjare på de här !

Kaboffastar
2006-01-31, 09:39
Side chest - lär mig !

Kaboffastar
2006-01-31, 09:44
Vi kan ta en vad-bild också .. hmm det vart ingen specifik benbild men storkbenen syns på db bilden.

Lat spread vägrar jag för övrigt att lägga upp då ja varken kan posen eller har några lats what so ever.

oksiv1
2006-01-31, 11:12
Ser kanon ut. :thumbup: Bar att kämpa på. :whipped:
Förresten, hur lång är du?

Antosh
2006-01-31, 12:07
stabila bilder, syns att de hänt saker. :hbang:

Kaboffastar
2006-01-31, 12:44
Ser kanon ut. :thumbup: Bar att kämpa på. :whipped:
Förresten, hur lång är du?

Thanks :D
jag är 182.5 cm lång.


stabila bilder, syns att de hänt saker. :hbang:

Så jävla gött ! det inte inte stor skillnad men ändå.
En fin reminder av hur långt det är kvar också för den delen :)

tigerofsweden
2006-01-31, 12:46
En fin reminder av hur långt det är kvar också för den delen :)


Jepp men fy fan vad det kommer vara värt allt kämpande sen :D

Såg bra ut på bilderna

Om en vecka ska jag också uppdatera, hoppas man ser skillnad *flex*

Kaboffastar
2006-01-31, 14:17
Jepp men fy fan vad det kommer vara värt allt kämpande sen :D

Såg bra ut på bilderna

Om en vecka ska jag också uppdatera, hoppas man ser skillnad *flex*

Ska bli intressant tiger ! :)

------
Var inte rädda att kommentera nu barn ;D

Kung Ichmil
2006-01-31, 16:41
Grymma vader!

mela
2006-01-31, 17:06
:eek: du har tappat huvudet !? :laugh:

Kaboffastar
2006-01-31, 17:23
Grymma vader!

Tack och bock =)


:eek: du har tappat huvudet !? :laugh:

Jag hoppas verkligen inte att du antyder att mitt huvud / ansikte ska vara med på bilderna ;D
Eller syftar du på mitt överlägsna sätt att maskera med sprayen i paint ? ;D

mela
2006-01-31, 17:25
Jag hoppas verkligen inte att du antyder att mitt huvud / ansikte ska vara med på bilderna ;D
Eller syftar du på mitt överlägsna sätt att maskera med sprayen i paint ? ;D

ditt överlägsna sätt att maskera..
jag var tvungen att kommentera :em:

Kaboffastar
2006-01-31, 17:29
ditt överlägsna sätt att maskera..
jag var tvungen att kommentera :em:

Haha jag är i alla fall skitnöjd och det viktigaste är att JAG vet att jag gjort ett bra jobb ;D
och det har ni inte sett det sista av :D

fonzie
2006-01-31, 18:29
Ser skitbra ut! :)

Kaboffastar
2006-01-31, 20:18
Ser skitbra ut! :)

Tack där fonzie :)

Hmmm nästa omgång bilder kommer nog om ytterligare en månad !

Sinew
2006-01-31, 23:32
Stor skillnad! Och du är ju rätt bra på att posa också! :thumbup:

Måste säga att det är kul att "följa" din journal och se att du gör framsteg!

Kaboffastar
2006-01-31, 23:36
Stor skillnad! Och du är ju rätt bra på att posa också! :thumbup:

Måste säga att det är kul att "följa" din journal och se att du gör framsteg!

Den var ny :D
Jag tycker att jag står som ett fel-vré'et tr'ä blandat med typ.. permoman.
OM någon har något tjeckt att säga i tipps-väg gällande just poseringen så tar jag gärna emot dem :)


Nöjet är helt på min sida... :bow:

Axon
2006-02-01, 00:33
kollos mest intressanta journal.
Keep it that way :hbang:

gasoliner
2006-02-01, 00:48
heja kaboff! heja! :whipped:

Kaboffastar
2006-02-01, 05:11
kollos mest intressanta journal.
Keep it that way :hbang:

Fan då :) det var kul att höra.
Hmm mina ögon säger emot nu 8 min över 5 fyfa'an va trött jag är. 00:00 gick jag och lade mig, VARFÖR ? ingen vet...
Nu är det dags för morgonpromenad och de enda jag kan göra är att hoppas på att det inte har töat, haha.

heja kaboff! heja! :whipped:

OoOoOh I'm gonna win it ! ;D

ja.. jag är trött.. det är sant. :sleep:

Börje H
2006-02-01, 09:26
Du är på rätt väg Kaboff. Om några månader ser det nog riktigt bra ut :thumbup:

Pumpitup
2006-02-01, 18:04
Fan då :) det var kul att höra.
Hmm mina ögon säger emot nu 8 min över 5 fyfa'an va trött jag är. 00:00 gick jag och lade mig, VARFÖR ? ingen vet...
Nu är det dags för morgonpromenad och de enda jag kan göra är att hoppas på att det inte har töat, haha.



OoOoOh I'm gonna win it ! ;D

ja.. jag är trött.. det är sant. :sleep:

Fy fan vad starkt att kliva upp så tidigt! önskar jag hade klarat av samma bedrift i alla fall en gång i veckan... :em:

Keep on rockin! :hbang:

Kaboffastar
2006-02-01, 18:55
Du är på rätt väg Kaboff. Om några månader ser det nog riktigt bra ut :thumbup:

Jag hoppas det.. bättre i alla fal.
Jag förstår hur långt jag har kvar till en någorlunda fysik ändå, jag har inga lats till exempell, dom tar tiiid, men tid har jag väl kanske :)

Fy fan vad starkt att kliva upp så tidigt! önskar jag hade klarat av samma bedrift i alla fall en gång i veckan... :em:

Keep on rockin! :hbang:

Det handlar om vilken tid man går och lägger sig.. jag brukar gå och lägga mig 21:30 22:00 senast !
Dock vart klockan nästan halv 1 igår natt så upp 05:00 var lite mastigt faktiskt, det var det :cool:

Adio
2006-02-02, 06:21
Jävligt bra jobbat av dig! Som nån annan sa, de är de kul å följa din utveckling!

Fan att min ena polare inte har samma drivkraft som dig! Sen lär du nog va en bra inspirationskälla för många...


Kan man få höra lite vad du käkar åså? Iofs har du väl skrivit de innan, men min slapphet orkar inte leta upp.. så kopiera å posta de igen :)

:hbang: :bow:

kanfall
2006-02-02, 15:54
Fan då :) det var kul att höra.
Hmm mina ögon säger emot nu 8 min över 5 fyfa'an va trött jag är. 00:00 gick jag och lade mig, VARFÖR ? ingen vet...
Nu är det dags för morgonpromenad och de enda jag kan göra är att hoppas på att det inte har töat, haha.
Mycket stark! :bow: hur lång tid går du och har du något jobb efter det? Isåfall när börjar du? :)

Kaboffastar
2006-02-02, 21:45
Jävligt bra jobbat av dig! Som nån annan sa, de är de kul å följa din utveckling!

Fan att min ena polare inte har samma drivkraft som dig! Sen lär du nog va en bra inspirationskälla för många...


Kan man få höra lite vad du käkar åså? Iofs har du väl skrivit de innan, men min slapphet orkar inte leta upp.. så kopiera å posta de igen =)

:hbang: :bow:

För det första, tacker så mycket =)

Din polare, vill han gå ner i vikt ? är han medlem här ? annars, fixa in honom, det kanske finns något för honom som kan hjälpa honom och hans bristande motivation =)

Hur jag äter finns på sida 2 eller 3 mer exakt vad jag äter har jag ännu inte skrivit upp.

Jag kan skriva upp vad jag käkat idag.
Frulle : Brottom imorse, fick i mig 400 gram valia yoghurt i alla fall.

lunch i skolan fiskpannetter säkert 250 gram bara fisk, 70-80 gram pizzasallad, rårivna morötter och lite filsås.

Mellis hemma : 1 liter minimjölk.

Middag : Spaghetti och "köttfärsås", jag kastade ihop en mix med lite färska champignons, selleri, paprika, morötter, majs, tomater, vitlök, det vart med av en gönsaks/köttfärssoppa med spaggar som tillbehör ;D

mellis : kvarg

Kvälls : litte "köttfärsås" från tidigare =)


Mycket stark! :bow: hur lång tid går du och har du något jobb efter det? Isåfall när börjar du? :)

Jag går i 3'an på gymn.
Börjar 8:00 mån tors fre och 9:40 tis / ons.
Då jag börjar 8 går jag upp 05:30 och när jag börjar 9:40 så går jag upp 05:00 ;) promenerar, duschar, frulle, torkar frillan sen går jag och lägger mig ca 1 timma igen =) ( när jag börjar senare alltså )

Pumpitup
2006-02-02, 22:32
Känner mig helt dum i huvudet för jag har ingen aning vad kvarg är!?

har du lust att berätta? :)

Antosh
2006-02-02, 22:38
går under namnet kesella i sverige. mjölkprodukt med väldigt låg fetthalt och hög proteinhalt, kan köpas billigt på lidl där under namnet kvarg :)

Pumpitup
2006-02-02, 22:42
går under namnet kesella i sverige. mjölkprodukt med väldigt låg fetthalt och hög proteinhalt, kan köpas billigt på lidl där under namnet kvarg :)

haha okej, vad smakar det?

gothen
2006-02-03, 11:41
haha okej, vad smakar det?

Finns en kvarg FAQ i näringsforumet. Smakar ganska så surt men det är gott :eating:

Kaboffastar
2006-02-05, 21:24
Tänkte skriva ner lite tankar jag haft kring min deff på sistone och lite i den stilen.

1. Jag har beslutat mig för att inte vara med i bästa fysiken 2006 med den enkla anledningen att jag vill kunna lägga upp bilder här i min journal.

2. Jag tänker inte ge upp deffen innan rutor ( om jag har några ;) ) jag tänker lyckas som FAN med det här.

3. Ätardagar : hmm det är någonting jag inte har. Jag har aldrig haft ätardagar i mitt "schema". Varför jag inte stoppar in några är för att jag inte vet hur min kropp fungerar med dessa och det är ingenting jag vill testa nu, ju färre veckor det här blir avklarat på desto bättre ( Självklart max 1 kg i veckan ).
Det har gått 5 veckor nu och jag har hållt mig ifrån allt va onödigt onyttigt heter ( i alla fall enligt mina mått mätt ). Ingen pizza när polarna käkar det, ingen mcd, inte ens ett enda chips när polarna sitter å flåsar sourcreme & onion i ansiktet på mig, ingen alkohol, ingen läsk ingenting

4. "cardio" : Jag kör för tillfället 5 morgonpromenader á 60 min i veckan tilld et tillkommer 2-3 motionscykelpass á 40-60 min i veckan.
Det känns okej, All extra kondition jag kan skrapa ihop är ett stort pluss, visst jag kan jobba upp min kondition rejält med löp-pass och annan intensiv cardio men... inte än. Jag ska orka med också. det kommer !

5. Styrka : Det märks att jag inte är speciellt jämn på gymmet det hänger väldigt mycket på hur pass jag har laddat inför passen och det är riktigt riktigt stor skillnad på liiiiite för lite kolhydrater innan jämfört med då jag prickar in en perfekt kolhydratladdning . Jag har ökat i styrka på gymmet under den här tiden som min diet hållt på vilket jag inte riktigt förstår mig på hur det har gått till.
Min träningspolare har varit i sälen under veckan som gått så den här veckan har jag passat på att vila ifrån träningen, laddat ordenkligt, imorgon kör vi på igen med några justeringar på schemat.

6. Den här punkten är till för att klaga på hur jävla jobbigt det faktiskt är att genomföra den här förbanande jävla skiten ! Mer tänker ja inte skriva för så jävla jobbigt ÄR det ju faktiskt inte ;D
Det ovan kan ju verka en aning tvetydigt men jag tror att de flesta som givit sig in på detta förstår vad jag menar.
Ge aldrig upp !

Pumpitup
2006-02-05, 21:57
Tänkte skriva ner lite tankar jag haft kring min deff på sistone och lite i den stilen.

1. Jag har beslutat mig för att inte vara med i bästa fysiken 2006 med den enkla anledningen att jag vill kunna lägga upp bilder här i min journal.

2. Jag tänker inte ge upp deffen innan rutor ( om jag har några ;) ) jag tänker lyckas som FAN med det här.

3. Ätardagar : hmm det är någonting jag inte har. Jag har aldrig haft ätardagar i mitt "schema". Varför jag inte stoppar in några är för att jag inte vet hur min kropp fungerar med dessa och det är ingenting jag vill testa nu, ju färre veckor det här blir avklarat på desto bättre ( Självklart max 1 kg i veckan ).
Det har gått 5 veckor nu och jag har hållt mig ifrån allt va onödigt onyttigt heter ( i alla fall enligt mina mått mätt ). Ingen pizza när polarna käkar det, ingen mcd, inte ens ett enda chips när polarna sitter å flåsar sourcreme & onion i ansiktet på mig, ingen alkohol, ingen läsk ingenting

4. "cardio" : Jag kör för tillfället 5 morgonpromenader á 60 min i veckan tilld et tillkommer 2-3 motionscykelpass á 40-60 min i veckan.
Det känns okej, All extra kondition jag kan skrapa ihop är ett stort pluss, visst jag kan jobba upp min kondition rejält med löp-pass och annan intensiv cardio men... inte än. Jag ska orka med också. det kommer !

5. Styrka : Det märks att jag inte är speciellt jämn på gymmet det hänger väldigt mycket på hur pass jag har laddat inför passen och det är riktigt riktigt stor skillnad på liiiiite för lite kolhydrater innan jämfört med då jag prickar in en perfekt kolhydratladdning . Jag har ökat i styrka på gymmet under den här tiden som min diet hållt på vilket jag inte riktigt förstår mig på hur det har gått till.
Min träningspolare har varit i sälen under veckan som gått så den här veckan har jag passat på att vila ifrån träningen, laddat ordenkligt, imorgon kör vi på igen med några justeringar på schemat.

6. Den här punkten är till för att klaga på hur jävla jobbigt det faktiskt är att genomföra den här förbanande jävla skiten ! Mer tänker ja inte skriva för så jävla jobbigt ÄR det ju faktiskt inte ;D
Det ovan kan ju verka en aning tvetydigt men jag tror att de flesta som givit sig in på detta förstår vad jag menar.
Ge aldrig upp !

Är jävulskt imponerad av det du åstadkommit hittills! :thumbup:

Förstår att det måste kännas oerhört frustrerande för kroppen att bara "byta liv" över en natt men nu har du trots allt klarat 5 veckor så nu är den tuffatse delen över.

Keep on the fuckin goood work! :hbang: :hbang:

hio
2006-02-05, 21:58
Gillar din inställning! Tror det kommer att gå bra det här, är även imponerad över hur mycket cardio du kör. Jag som har lite småångest över att jag ska börja två ggr i veckan :em:

Kaboffastar
2006-02-06, 10:13
*uppdate*
Måndag : Invägningsdag - 6/2-06

Startvikt : 94 kg
Dagsvikt : 87.1 kg
Diferens : 7 kg
På tiden : 5 veckor

1,9 kilo ner den här veckan och jag måste ju erkänna att det inte riktigt är min favorit att gå ner så mycket på en vecka. Det har iofs hänt nån gång tidigare och då har jag snabbt gått upp de där extra tappade kilot så att det blir enligt planen igen.
Jag har ju som sagt inte styrketränat en enda gång veckan som gått, det kan väl vara orsak till det hela också ? tömd på glykogen ?.

Just nu har jag riktigt ont i huvet, ingen morgonpromenad och skolan får lida ! *grr27*

tigerofsweden
2006-02-06, 10:47
*uppdate*
Måndag : Invägningsdag - 6/2-06

Startvikt : 94 kg
Dagsvikt : 87.1 kg
Diferens : 7 kg
På tiden : 5 veckor

1,9 kilo ner den här veckan och jag måste ju erkänna att det inte riktigt är min favorit att gå ner så mycket på en vecka. Det har iofs hänt nån gång tidigare och då har jag snabbt gått upp de där extra tappade kilot så att det blir enligt planen igen.
Jag har ju som sagt inte styrketränat en enda gång veckan som gått, det kan väl vara orsak till det hela också ? tömd på glykogen ?.

Just nu har jag riktigt ont i huvet, ingen morgonpromenad och skolan får lida ! *grr27*

Tror du gav förklaringen själv :thumbup:

Jobba på! Ikväll ska nog jag plåta lite :naughty:

oksiv1
2006-02-06, 12:31
*uppdate*
Måndag : Invägningsdag - 6/2-06

Startvikt : 94 kg
Dagsvikt : 87.1 kg
Diferens : 7 kg
På tiden : 5 veckor

1,9 kilo ner den här veckan och jag måste ju erkänna att det inte riktigt är min favorit att gå ner så mycket på en vecka. Det har iofs hänt nån gång tidigare och då har jag snabbt gått upp de där extra tappade kilot så att det blir enligt planen igen.
Jag har ju som sagt inte styrketränat en enda gång veckan som gått, det kan väl vara orsak till det hela också ? tömd på glykogen ?.

Just nu har jag riktigt ont i huvet, ingen morgonpromenad och skolan får lida ! *grr27*

Shit!
Oavsett om det är glykogen eller något annat så är det fortfarande 1,9 kg. :hbang:
Bara att köra på. Själv tappade jag 1,3 kg för-förra veckan och va lite orolig. Dock va ordningen återställd denna veckan med -0,8kg så det är bar att köra på.

tigerofsweden
2006-02-06, 12:34
Shit!
Oavsett om det är glykogen eller något annat så är det fortfarande 1,9 kg. :hbang:

Nu är det ju iofs fettmängd man vill tappa och inte massa annat ;)

Är dock ganska säker på att stor del av viktnedgången var det eftertraktade fettet :thumbup:

oksiv1
2006-02-06, 12:44
Nu är det ju iofs fettmängd man vill tappa och inte massa annat ;)

Är dock ganska säker på att stor del av viktnedgången var det eftertraktade fettet :thumbup:

Precis vad jag menar. Men om inte annat så är det lättare att leva med 1,9 kg mindre :D

Kaboffastar
2006-02-06, 18:31
Måndag - Axlar

Millitärpress
10*40 kg
6*40 kg - vilade alldeles för kort tid där.
8*40 kg
6* 40 kg

Ojämn som få.

Hantellyft frammåt
10*9 kg
10*9 kg
10*9 kg

hantellyft åt sidorna
10*9 kg
10*9 kg
10*9 kg

Lite grejandes i cablen sen avrt det mage.
det är skam va dåligt ja tränar mage, idag vart det 2 övnignar 4 set vardera.

Kaboffastar
2006-02-07, 17:59
Ett snabbt tricepspass i skolan

Smalbänk
8*60 kg
8*60 kg
8*60 kg
8*60 kg
Här la jag på 10 kilo extra den här gången än vad jag brukar och det ju fint.. nästan för fint.

Liggande tricepsextention
10* 30kg + stångvikt
10* 30kg + stångvikt
10* 30kg + stångvikt
10* 30kg + stångvikt

Tate press
10* 11 kg
10* 11 kg
10* 11 kg
10* 11 kg

Sen vart jag avnbruten av jumpaläraren som var tvungen att dra!

Nu bär det iväg till pass nummer 2 för dagen ( Förutom den krävande morgonpromenaden förståss ;) ) BRÖST. Rapport följer senare ikväll =)

Kaboffastar
2006-02-07, 19:57
Om det är nåting ni inte bör testa så är det ett tricepspass före bröstpasset samma dag ! Speciellt inte när axlar var dagen innan.

Hur som helst såhär slutade bröstpasset.

Plana hantelpressar
8*27 kg
8*27 kg
8*27 kg
8*27 kg

Lutande hantelpressar
8*21 kg
8*21 kg
8*21 kg
7*21 kg

Flyes
8*11 kg
8*11 kg
8*11 kg
8*11 kg

Stående i cable
8*25 kg
8*25 kg
7,5*25 kg ;)
7*25 kg

Blä va tungt allt var !

Pumpitup
2006-02-07, 20:11
*uppdate*
Måndag : Invägningsdag - 6/2-06

Startvikt : 94 kg
Dagsvikt : 87.1 kg
Diferens : 7 kg
På tiden : 5 veckor


Fan vad bra viktsänkning!

Speciellt eftersom du inte verkar ha tappat så mycket muskelmassa med tanke på ökningarna i gymmet! :thumbup:

Kaboffastar
2006-02-08, 19:46
Onsdag : Leg day.

Benpress.
8*180 kg
8*180 kg
8*180 kg
8*180 kg
Tuuuuuuuuuuuuuuungt !

Benspark i nån apparat med fria vikter.
8*50 kg
8*50 kg
8*50 kg
8*50 kg

Lårcurl i samma apparat.
8*30 kg
8*30 kg
8*30 kg
8*30 kg

Sittande vadpress
20*50 kg
20*50 kg
20*50 kg
20*50 kg
20*50 kg
20*50 kg
20*50 kg
20*50 kg
20*50 kg
20*50 kg
Vid de här laget var jag nära att börja gråta.

Stående vadpress i smith.
15*80 kg
10*80 kg

Höll på att dö och åkte hem.
Imorgon kommer bli... ingen jävla lek.

Trident
2006-02-08, 20:46
Helvet vilket vadpass!

Respect mannen! *kissass*

Kaboffastar
2006-02-08, 20:50
Helvet vilket vadpass!

Respect mannen! *kissass*

Meningen var ju nånstans där efter 8 set sittande pressar att ja skulle gå på stående i smith.. lastade på 100 kg på stången, ställde mig till rätta.. då gjorde sig axelträningsvärken påmind och på det, vaderna som redan var en aning möra, det fick bli att sänka men det räckte faen inte långt alltså, vaderna var för sladdriga så jag betade av 2 set till sittandes istället.

Jay-Z
2006-02-08, 20:51
Stabilt vadpass. Fast vadan denna attack på soleus och fjantandet kring gastrocnemius? Borde det inte vara tvärtom? ;)

Kaboffastar
2006-02-08, 20:57
Stabilt vadpass. Fast vadan denna attack på soleus och fjantandet kring gastrocnemius? Borde det inte vara tvärtom? ;)

Tanken var ju som sådan att jag skulle skjuta av 8 set ståendes också men det gick ju i stöpet den här gången. Jag får helt enkelt samla mig till nästa onsdag och göra rätt för mig.

Edit : Tack föresten :)

Lepras
2006-02-08, 21:07
Usch usch usch,, 20 repare i vadpressen *cry*
hur gick det att gå sen, hehe,, kämpa på :thumbup:

fonzie
2006-02-08, 21:28
Du tycker inte om dina vader förstår jag? :)

Kaboffastar
2006-02-08, 22:17
Usch usch usch,, 20 repare i vadpressen *cry*
hur gick det att gå sen, hehe,, kämpa på :thumbup:

Min träningspolare som körde som rut var ;)
haha sitter här vid datorn. 0 respekt för vaderna tar 5 kliv till trappan ner, öljer ner i full fart och då jeflar känns det. man tänker "kom ihåg de här nu till nästa gång" men nej.. likadant då.

Du tycker inte om dina vader förstår jag? :)De har blivit skonade för länge det är i alal fall ett som är säkert. :D

Lepras
2006-02-08, 22:33
[QUOTE=Kaboffastar]Min träningspolare som körde som rut var ;)
haha sitter här vid datorn. 0 respekt för vaderna tar 5 kliv till trappan ner, öljer ner i full fart och då jeflar känns det. man tänker "kom ihåg de här nu till nästa gång" men nej.. likadant då.

:hbang:
själv har jag börjat köra lite tyngre med vaderna o ser vad det ger,, vader är läskiga men kan bli riktigt snygga!

Kaboffastar
2006-02-08, 22:35
[QUOTE=Kaboffastar]Min träningspolare som körde som rut var ;)
haha sitter här vid datorn. 0 respekt för vaderna tar 5 kliv till trappan ner, öljer ner i full fart och då jeflar känns det. man tänker "kom ihåg de här nu till nästa gång" men nej.. likadant då.

:hbang:
själv har jag börjat köra lite tyngre med vaderna o ser vad det ger,, vader är läskiga men kan bli riktigt snygga!

Ja vader är svårt.
Jag får följa din journal och se vart det leder. :)

---


Btw : Fan vilket bra humör jag är på nu ! =) länge sen nu.

Kaboffastar
2006-02-09, 16:53
Såhär blev det...

Drog till gymmet, hade maxning i mark i sikte. Diet, benträningsvärk, 3'e markpasset ever förutsättningarna var lysande.

en 10'a på 40 kg
2 reps på 90
1 på 120
bom på 140 och det var ju faktiskt inte så jävla oväntat ( haha )

Tappade motivationen totalt, bestämde mig för att inte träna mer det passet som en tjurig 5 åring.

En polare som brukar vara med och träna hade fått lite extra ledigt från lumpen och var med idag. Jag maxade i bänk samtidigt som honom för ett tag sen, då fick vi båda upp 70 kg.
Idag berättade han att han tagit 75 med träningsvärk. Jag var inte sen med att lasta på 75 kg på stången, jag har själv träningsvärk i bröst triceps och axlar. pressade den jävla vikten, höjde till 80 och tog det med. På med 5 kg till och 85 var ett faktum ( då vart jag glad igen ). la på 90 men där var det stopp tyvärr, hade jag varit fräsch i bröst / armar / axlar så lovar jag att ja inte ens fått upp 70 kg !
Hur kommer detta sig ? jag fattar ingenting...

Pumpitup
2006-02-09, 18:49
Såhär blev det...

Drog till gymmet, hade maxning i mark i sikte. Diet, benträningsvärk, 3'e markpasset ever förutsättningarna var lysande.

en 10'a på 40 kg
2 reps på 90
1 på 120
bom på 140 och det var ju faktiskt inte så jävla oväntat ( haha )

Tappade motivationen totalt, bestämde mig för att inte träna mer det passet som en tjurig 5 åring.

En polare som brukar vara med och träna hade fått lite extra ledigt från lumpen och var med idag. Jag maxade i bänk samtidigt som honom för ett tag sen, då fick vi båda upp 70 kg.
Idag berättade han att han tagit 75 med träningsvärk. Jag var inte sen med att lasta på 75 kg på stången, jag har själv träningsvärk i bröst triceps och axlar. pressade den jävla vikten, höjde till 80 och tog det med. På med 5 kg till och 85 var ett faktum ( då vart jag glad igen ). la på 90 men där var det stopp tyvärr, hade jag varit fräsch i bröst / armar / axlar så lovar jag att ja inte ens fått upp 70 kg !
Hur kommer detta sig ? jag fattar ingenting...

Grattis till PB! :thumbup:

Gött som tusan att öka i just bänk ;)

Kaboffastar
2006-02-13, 07:31
Grattis till PB! :thumbup:

Gött som tusan att öka i just bänk ;)

tack där Pumpitup :D

-----------

*uppdate*
Måndag : Invägningsdag - 13/2-06

Startvikt : 94 kg
Dagsvikt : 87.0 kg
Diferens : 7 kg
På tiden : 7 veckor

Hopp 87 kg denna vecka och det räknar jag som att jag gått ner ett !
Det tog 1 dag att gå upp från 87 till 88 förra veckan när jag började träna igen efter viloveckan så jag hade nog rätt om det där med vätskan :) känns bra.

Dagens morgonpsomenad, den första på 7 dagar ca kändes kanon ! lite ny musik i lurarna och härliga 10 minus gör susen ! ;D

fonzie
2006-02-13, 15:14
Går ju bra det här! Hur mycket äter du? Jag äter 2000 kcal och vågen har inte rört på sig ett jävla skit!

gothen
2006-02-13, 15:29
Jag har gjort en reform av min deff och ligger nu på 2500 kcal per dag med endast 1 kortare promenad. Tidigare åt jag runt 2000 kcal med en massa cardio så jag ska se om detta koncept fungerar bättre.

Trevligt att det går bra för dig *yourock*

Kaboffastar
2006-02-13, 20:16
Går ju bra det här! Hur mycket äter du? Jag äter 2000 kcal och vågen har inte rört på sig ett jävla skit!

Hur mycket motionerar du ?
Jag får en känsla av att du räknar fel, kan det stämma ? :)

Jag har gjort en reform av min deff och ligger nu på 2500 kcal per dag med endast 1 kortare promenad. Tidigare åt jag runt 2000 kcal med en massa cardio så jag ska se om detta koncept fungerar bättre.

Trevligt att det går bra för dig *yourock*

Hmm hur menar du nu, gick du ner för fort förut ?

tack :)

Kaboffastar
2006-02-13, 20:22
Måndag : BRÖST


Maxningsförsök på 90 kg i bänk vilket gick åt helvete, men vafan, det gör mig inget =) man ska tydligen ha träningsvärk i hela kroppen för att få upp PB vikter ! ;)
Annars så var detta pass inget speciellt.

Plana hanterpressar.
8*24 kg
8*24 kg
8*24 kg
8*24 kg

Lutande hantelpressar.
8*24 kg
8*24 kg
6*24 kg
6*24 kg

Flyes
8*14 kg
8*14 kg
8*14 kg
8*14 kg
Ökning från förra veckan, teknik övas fortfarande.

Cable.
10*25 kg
8*25 kg
8*25 kg
6*25 kg

EDIT : jag trivs inte med mitt schema, jag trivs inte med en muskelgrupp per pass men jag är totalt avsaknad av idéer till ett nytt schema :(

oksiv1
2006-02-13, 20:27
Måndag : BRÖST


Maxningsförsök på 90 kg i bänk vilket gick åt helvete, men vafan, det gör mig inget =) man ska tydligen ha träningsvärk i hela kroppen för att få upp PB vikter ! ;)
Annars så var detta pass inget speciellt.

Plana hanterpressar.
8*24 kg
8*24 kg
8*24 kg
8*24 kg

Lutande hantelpressar.
8*24 kg
8*24 kg
6*24 kg
6*24 kg

Flyes
8*14 kg
8*14 kg
8*14 kg
8*14 kg
Ökning från förra veckan, teknik övas fortfarande.

Cable.
10*25 kg
8*25 kg
8*25 kg
6*25 kg

EDIT : jag trivs inte med mitt schema, jag trivs inte med en muskelgrupp per pass men jag är totalt avsaknad av idéer till ett nytt schema :(


Testa så som jag kör då.
Dag 1: Ben & Mage
Dag 2: Bröst & Rygg
Dag 3: Axlar & Armar
Skönt som fan att avsluta med ett lätt pass för att få tillbaka motivationen för nästa två tunga pass.
Detta funkar bra för mig.

Kaboffastar
2006-02-13, 20:54
Testa så som jag kör då.
Dag 1: Ben & Mage
Dag 2: Bröst & Rygg
Dag 3: Axlar & Armar
Skönt som fan att avsluta med ett lätt pass för att få tillbaka motivationen för nästa två tunga pass.
Detta funkar bra för mig.

Det tål att tänkas på.
Det känns som att 4 dagr i veckan skulle kännas bra att träna.. jag vill helst inte köra biceps/triceps på samma dag.


-----------------


Lite mer tankar om mål och så vidare som jag har gällande deffen osv.

1, Det mest kortsiktiga målet som alltid finns där, att tappa 1 kg i veckan, 1 kg mindre nästa måndag mot måndagen som var.

2, Gå ner till 84 kg ( väger 87 idag ). Varför ? jo för att ta bilder och jämföra min fysik mot förra gången jag vägde 84 kg det var nämligen vid 84 kg jag stoppade min "deff" förra gången.

3, Klara att gå ner 7 kg på 7 veckor. Varför ? Jo det är projektredovisning om 7 veckor och för att det ska bli maximal skillnad ( då mitt projektarbete går ut på att gå ner i vikt och visa att det går på ett vettigt sätt bara man anstränger sig ) på min kropp så är det ju lämpligt att jag håller mig till "planen" :) det sporrar lite extra förståss.

4, En drömgräns - 79 kg då nånstans borde jag börja på å bli relativt hård iaf :) Hit är det långt ! riktigt långt men man ska ha sina mål !

5, Rutor ! om ja inte redan har rutor här.. vem faen vet hur ja kommer se ut på 79 kg så är målet rutor, hur lång tid jag än ska hålla på.

En dröm vore att göra det här så snabbt som möjligt, göra en Micke Body B helt enkelt 1 kg i veckan från början till slut ( förutom domdär 14 kg sista veckan eller va de va ;) )
Varför jag mäter allting i kilon är för att jag har bättre koll på det än vad jag har på mått i cm.

Tack för mig den här gången :)

Pumpitup
2006-02-13, 21:01
Two words: Bästa träningsjournalen!

Kaboffastar
2006-02-13, 22:06
Two words: Bästa träningsjournalen!


:em: Jag tycker att allt går för sakta, jag är ivrig att se resultat både på vågen och i spegeln, kan knappt vänta på att de hur jag ser ut i kroppen låt säga... 17'e juni :)

tigerofsweden
2006-02-13, 22:07
:em: Jag tycker att allt går för sakta, jag är ivrig att se resultat både på vågen och i spegeln, kan knappt vänta på att de hur jag ser ut i kroppen låt säga... 17'e juni :)

Ja tänk hur man ser ut då :kinky:

Kommer fan inte kunna låta bli att pilla på mig själv :laugh:

Sinew
2006-02-14, 00:37
Two words: Bästa träningsjournalen!

Kan bara hålla med *yourock* kaboff!

sgtbarnes
2006-02-14, 00:45
Grymma bänk! :hbang:

70
75
85

bara "sådär"
"kände för att maxa"

göttt

Kaboffastar
2006-02-14, 14:30
Kan bara hålla med *yourock* kaboff!

:cool: Den blir bättre med resultaten, när de väl kommer ;D


Grymma bänk! :hbang:

70
75
85

bara "sådär"
"kände för att maxa"

göttt

Tack där =D Ska inte försöka mig på att maxa förens jag tar 90 nu, ännu ett mål.

------------------------------

Bilder kommer om 2 veckor igen tror jag, då har det gått en månad från sist.

Dagens pass : Rygg, mark, rodd. YESS :D uppdaterar senare.

Kaboffastar
2006-02-14, 20:00
Tisdag : Rygg.


Mark
8*90 kg
8*90 kg
8*90 kg
8*90 kg
Jag fick ta i ordenkligt sista setet där ! riktigt skönt var det !
La på 10 kg extra den här gången och det känns kanon, tekniken kan man kanske diskutera när det börjar bli tungt bort åt en 25'e reppen men ändå =P

Stångrodd
8*60 kg
8*60 kg
8*60 kg
8*60 kg
Det var riktigt tungt efter marken ! men det funkade ju också =)

Latsdrag till bröstet
8*60 kg
8*60 kg
8*60 kg
8*60 kg
8*60 kg
8*60 kg
8*60 kg
8*60 kg
GAaaaaaaH! Borde höja i den här !

------------------------------------------

Vet inte om jag skrev det förut, idag = tisdag = 40 min motionscykel i skolan. Likadant igår.
Missade dagens morgonpromenad, försov mig. Tänker inte klantmissa några fler nu !

tigerofsweden
2006-02-14, 20:04
Missade dagens morgonpromenad


:whipped:

Kaboffastar
2006-02-15, 19:03
Onsdag = ben.

Tänkte som sådant att jag skippar böj och benpress idag pga träningsvärk som fan i korsryggen efter gårdagens ryggpass.

Öppnade med sittande benspark.

Körde mitt första andra och tredje set
10*50 kg ( fria vikter )
10*50 kg
10*50 kg
körde mitt fjärde
10*50 kg
Under tiden som jag körde set nr 4 kom det in en jävligt bitig herre på gymmet som såg mitt utförande och tur för mig så hade han ett par synpunkter ( Jag körde en aning slarvigt och liksom "kastade" upp vikterna och höll i dåligt på nervägen ) så han instruerade mig ett riktigt utförande och visst det tog 10 ggr bättre.
Set nr 5
10*50 kg
Körde likadant som set nr 4 dock fortfarande en tendens till att ha för brottom.
Sista setet, set nr 6
Kom han fram igen och sa "Det är bara att pressa :)"
Jag tryckte upp rep nr 1 han peppade, "Stanna, hålli, sakta ner"
samma på rep nr 2 3 4 5 6 7 då klämmer han "FYRA TILL" haha NOOO tänkte jag men öste på när jag har 1 rep kvar säger han igen "TVÅ TILL" haha NOOOOOOOOOOOOOOOOOO.

Vart vill ja komma med de här dravlet ? jo.. haha jag har aldrig känt så mycket i framsida lår någonsin, sanslöst vilken skillnad, han hjälpte till en aning på de 3 sista repsen och jävlar va ja fick ta i.
"Det är viktigt med kontakt ;)" jo ja tackar.

( Jag har växlat ett par ord med honom ett par ggr tidigare men inte mer )
Hur som helst det var jävligt inspirerande ! Tack.

Pumpade på med lite böj ( ändå ) i smith - teknik.
8*50 kg
8*50 kg
8*50 kg
8*50 kg

Sittande vadpress
20*50 kg
20*50 kg
20*50 kg
20*50 kg
20*50 kg
20*50 kg
20*50 kg
20*50 kg
Jag har ingenting att säga till mitt försvar gällande vaderna då jag än en gång hade tänkt att köra 8 set stående pressar i smith men hann inte med dem !

Tack för mej :)