handdator

Visa fullständig version : mascara


Cilia
2006-01-02, 14:00
ok, ni killar behöver inte trasha den här tråden.

Använder ni vattenfast mascara och i så fall vilket märke och är ni nöjda med den?
Tre frågor alltså.


Jag struntar i det vid träning för då kan jag torka av det på handduken men när jag cyklar till jobbet och det regnar eller snöar kommer jag fram och har all mascara i ansiktet som en ledsen clown och det är lite irriterande. Funderar alltså på att istället gå över till vattenfast och få större problem vid avlägsnandet av skiten på kvällen istället.

Jag läste en test i ngt tidning men dom flesta fick underkänt.
Den enda som fick bra resultat var Body shops och ngn annat märke som jag inte kom ihåg. Men jag tänkte att det säkert finns fullt av kunskap kring det här ämnet på kollo.

Mycket svammel för ingenting, but what is new?

hampaN
2006-01-02, 14:06
Jag kör utan.

mela
2006-01-02, 14:09
Jag har nivea Volyme & Curl Eye Wide Open..

Den funkar fint.. så länge man inte gnuggar sig runt ögonen då fransarna är blöta


billig är denockså :D

sstar
2006-01-02, 14:11
lancome, den är superbra! Men kan du inte ta på dig mascaran när du kommer till jobbet i stället då? Annars måste du ju nästan ha vattenfast...

Cilia
2006-01-02, 14:34
lancome, den är superbra! Men kan du inte ta på dig mascaran när du kommer till jobbet i stället då? Annars måste du ju nästan ha vattenfast...
har haft lancome tidigare.
visst kan jag men jag vill gärna göra iordning mig på morgonen.
Sen är det ju så att man ibland ska iväg på möten och så under dagen och då kan det också regna och snöa så det är inte bara just till jobbet. Om det rinner på vägen hem kan jag köpa.




Tack mela, frågan är bara hur mycket man inte får gnugga *s*

tinus
2006-01-02, 14:38
Definicils från Lancome :hbang: :love: Kommer aldrig,aldrig att byta.

En "biverkning" av den är dock att folk alltid tror att jag har lösögonfransar :MrT: Ifs är de rätt långa och böjda av naturen,men den mascaran är oslagbar! Sitter kvar även under ett svettigt spinningpass & regnfyllda prommisar. :thumbup:

mini
2006-01-02, 14:40
Har haft lite olika. L'Oreal har bra vattenfasta. Nu har jag Max Factor Lash Lift Waterproof. Ingen av dem är av den superdiskreta typen utan bygger på lite.
Favoritmärket bland mascaror är Helena Rubinstein. Det är ju, som alltid, en kostnadsfråga, men jag har förstått att du är tät så det är bara att trippa iväg till NK och köpa.

Cilia
2006-01-02, 14:40
Definicils från Lancome :hbang: :love: Kommer aldrig,aldrig att byta.
tack, otippat tips *L*



En "biverkning" av den är dock att folk alltid tror att jag har lösögonfransar :MrT: Ifs är de rätt långa och böjda av naturen
jävla kärringjävel!!!
precis vad vi behövde höra en första arbetsdag så här!!! gggrrrrr

tinus
2006-01-02, 14:43
tack, otippat tips *L*




jävla kärringjävel!!!
precis vad vi behövde höra en första arbetsdag så här!!! gggrrrrr

Jag tycker om dig också! :love: :D

sweetkarolina
2006-01-02, 14:46
Lash Expansion Maybelline. jag tror iaf att den är vattenfast, den funkar bra för mig iaf. jag brukar gnugga mig i ögonen rätt mycket men brukar inte bli svart i ansiktet av den, utan på händerna.

Semiramis
2006-01-02, 19:02
L'Oreal fungerar bra tycker jag, men man behöver speciell remover för att få bort den. Just nu finns det specialpaket på Kicks med mascara och remover. På somrarna färgar jag ögonfransarna.

mela
2006-01-02, 19:24
Tack mela, frågan är bara hur mycket man inte får gnugga *s*

Den fastnar i ansiktet när jag ska gnugga bort den med tvål på kvällen *grr27*
Annars har jag inte testat så mkt.. den är ny

Bobo
2006-01-03, 00:51
Kör också Lancome men Flex wp (?) ska nog testa tinus version; defenciour eller vad den hette nästa gång!! Flex wp är riktigt ok, men blir lite gogglig eller för tjocka fransar liksom? Ett helvete att få av så det är ju bra!!!

Har testat Estee Lauder, E Arden, Clarins och Clinique och ingen av dem var sådär fantastiskt bra, Lancome klart bäst hittills!! (Rubenstein blev jag ju sugen på att testa nu)
Loreal, nivea och maybellene. M factor osv. har jag bara testat de vattenlösliga och de är inte lika bra som de lyxkosmetiska märkena tyvärr tycker jag :(

Cilia
2006-01-03, 09:55
tack för tipsen nu har jag beslutsångest *L*
men det lutar åt Lancome om jag inte gör så att jag testar ett billigare märke nu och sen kör lancome på tax free.

Semiramis
2006-01-03, 10:57
Vi vill ha en rapport, sökandet efter den perfekta mascaran är inte över än!