handdator

Visa fullständig version : Nu jäklar!!


Dykan
2006-01-02, 11:01
hej alla glada!

Kan ju börja med att jag e en ny prick här på forumet :)

Jag har alltid varit aktiv och hållt på med en hel del grejer så som vindsurfing, styrketräning badminton o cross och ja en hel del olika grejer.

Styrke träningen har alltid varit med där men har nog varit lite i bakgrunden liksom. Nu tänkte jag att nu jävlar ska vi ta tag i det här på riktigt.

jag tänker börja föra en tränings dagbok eller vad det heter och hålla koll på min träning. tror det kan hjälpa mig lite i motivationen :)
För det e nog det som varit problemet innan att jag gett järnet ett tag och sen har motivationen sjunkigt.

men vad jag mest behöver hjälp med är ett shema och tips på mat jag kan kränga snabbt o enkelt och helst billigt då man pluggar o inte har så mycket stålar *grr*

Just nu så har jag gått ner fruktansvärt mycket känns det som då jag typ väger 68kg för en månadsen vägde jag väl iallafall runt en 74-75kg. Jag är 180cm, okej ni tycker väl kanske att 75kg då är en liten tarm men jag va faktiskt ganska nöjd med hur kroppen såg ut då. självklart vill jag mer men det va liksom inte så man kräktes när man såg sig själv i spegeln hehe.

Har kollat runt här på forumet men inte riktigt hittat hjälpen jag söker.

Fråga 1. Ge mig ett bra tränings shema förslag på 4dagars eller 5 dagars då jag vill ha helgerna fria :)

Fråga 2. Jag är galet dålig på att ställa mig och laga mat. och behöver tips på ruskigt enkla grejer man kan hitta på. jag har förstått att nästan alla här kränger i sig en hel del Kvarg o det lutar väl mot att jag kommer börja missbruka det me hehe. Kommer även köra på något protein tillskott. Men andra tips på grejer man kan äta som inte kräver en ugn o massa häftiga mat kunskaper som att steka kyckling o sånt haha. Mikron e min vän
:).


Vet att det där med maten kommer bli svårt eller att det inte går liksom och jag ska fan lära mig med tiden. och ska försöka att ställa mig vid spisen lite iallafall då jag nu bestämt mig för att jag ska äta bättre.


tack på förhand

nu ger vi järnet

better__bodies
2006-01-02, 11:21
Svar 1: Sök på Träning - Vikter & Kondition & Träningsjournaler & Bilder finns massor med tränings scheman bara läsa dom.


Svar 2: Sök på Matlagning & Recept finns många recept där.

Hjälten
2006-01-02, 17:17
köp massor med köttbullar och potatissallad. värm köttbullarna i micron och servera med potatissallad. gott och snabbt.