handdator

Visa fullständig version : Allting man vill skiter sig


Angel
2006-01-02, 10:29
Ush nu vet jag inte vad jag skall göra.

Sökte och kom in på en utbildning som börjar den 16de.
Sökte både studiebidrag och lån från CSN då eftersom jag inte kan överleva annars,med hyra och allting.

Sen fick ja ett brev att ja inte kan få studiemedel för att resultaten från mina senaste studier va för dåliga.

Jag skulle läst 250p på komvuxnivå men ja fick bara godkänt i 100p. Detta beroende på att ja flyttade i april/maj och dom andra kursera skrevs av så ja gjorde bara klart distanskursen.

Nu måste ja alltså läsa 150p för att få studiebidrag igen. Ja skulle läsa 500p nu under våren, och en kurs på 100p sträcker sig ju oftast över en hel termin. Alltså år ja inget studiebidrag under hela våren, och de klarar ja ej utan.

Så nu får man skita i utbildningen och fortsätta med jobbet som man inte trivs med..... :sad:

hangatyr
2006-01-02, 10:30
alltså, vad talar du om? man gör väl 20p per termin??

Cilia
2006-01-02, 10:31
Skriv ett brev till CSN och förklara situationen.
Dom kan vara mänskliga ibland och ge en dispens.
Det brukar iaf fungera en gång men sabbar du den här gången så måste du slita utan medel nästa gång.

Fokusera i brevet på saker utanför din kontroll och att du inte bara sket i studierna.

Trance
2006-01-02, 10:32
alltså, vad talar du om? man gör väl 20p per termin??

skillnad på högskola och komvux

Allan
2006-01-02, 10:32
Kom igen tjejen. Livet är inte slut för att sånt händer - du vet ju vad du kan och vad du vill. Den här gången räckte inte tiden eller ambitionerna till. Nästa gång - för det blir en nästa gång!!! - har du lärt dig lite av det och gör det hela snabbare och bättre!!!


allan

hangatyr
2006-01-02, 10:32
skillnad på högskola och komvux


ah.

Angel
2006-01-02, 10:38
Ja det är ju på komvux nivå.
Anledningen var ju som sagt att ja flyttade från gbg till jkpg.

Ja kommer ju aldrig kunna läsa vidare nånting nu iom de innebär en termin utan studiemedel och de kommer aldrig gå.

Jävla skit!!!

Cilia
2006-01-02, 10:39
Ja det är ju på komvux nivå.
Anledningen var ju som sagt att ja flyttade från gbg till jkpg.

Ja kommer ju aldrig kunna läsa vidare nånting nu iom de innebär en termin utan studiemedel och de kommer aldrig gå.

Jävla skit!!!
men läs mitt inlägg kvinna och lägg lite energi på ett brev till CSN iställer för att gnälla här.


sen är det så att många pluggar utan studielån.
jag har en kompis som tog sig igenom hela juristlinjen utan studiemedel genom att jobba nätter.

Angel
2006-01-02, 10:40
men läs mitt inlägg kvinna och lägg lite energi på ett brev till CSN iställer för att gnälla här.


sen är det så att många pluggar utan studielån.
jag har en kompis som tog sig igenom hela juristlinjen utan studiemedel genom att jobba nätter.


Vad sjutton ska ja skriva då?


Det va ju stark av henne...

xplizit
2006-01-02, 10:44
Ska oxå börja plugga den 16:e jan, csn nekade mig oxå men jag skrev ett snyftbrev till dom där jag förklarade varför jag hoppade av samtliga kurser under komvux -04. [ *cry* * 10 ]

Gick bra. Nu får jag mitt bidrag.
:D

Jay-Z
2006-01-02, 10:45
Vad sjutton ska ja skriva då?


Det va ju stark av henne...


Anledningen till att du vill ha studiemedel trots att du inte är berättigad?

Angel
2006-01-02, 10:46
Ska oxå börja plugga den 16:e jan, csn nekade mig oxå men jag skrev ett snyftbrev till dom där jag förklarade varför jag hoppade av samtliga kurser under komvux -04. [ *cry* * 10 ]

Gick bra. Nu får jag mitt bidrag.
:D


sjutton skrev du då????

xplizit
2006-01-02, 10:54
sjutton skrev du då????

Jag klargjorde hur himla gärna jag vill gå utbildningen och det inte möjligt utan deras stöd, bla bla bla, buhuu, gråtskvätt, buhuu.

Satt o garva när jag skrev brevet men det var effektivt och jag fick vad jag ville ha. :D

Att använda barnens psykattacker för att få vad man vill ha funkar i vuxenlivet oxå.

Trance
2006-01-02, 10:54
Hejsan

Mitt namn är Angel och skriver till er i hopp om att få mitt beslut om studiemedel omprövat. Jag har innan studerat på komvux men kunde inte slutföra utbildningen då jag och min pojkvän gjorde slut och detta medförde att jag var tvungen att flytta ut ur våran gemensamma lägenhet. Då han var den enda jag kände i Göteborg samt att jag inte kunde få lägenhet där så valde jag att flytta hem till Jönköping. Jag tog separationen väldigt hårt och med avståndet så hade jag svårt att fortsätta med mina studier så jag var tvungen att avbryta. Jag skaffade jobb och jobbade för att täcka kostnaderna för flytt och nya möbler.

Nu har jag dock kommit in på en X, en utbildning som jag väldigt länge velat läsa och anledningen till att jag gick på komvux. Jag vet att jag klarar av det och är väldigt motiverad. Jag klarar mig tyvärr dock inte ekonomiskt utan studiemedel och därför hoppas jag att jag kan få en chans till.

Vänligen Angel.

Allan
2006-01-02, 10:55
Hejsan

Mitt namn är Angel och skriver till er i hopp om att få mitt beslut om studiemedel omprövat. Jag har innan studerat på komvux men kunde inte slutföra utbildningen då jag och min pojkvän gjorde slut och detta medförde att jag var tvungen att flytta ut ur våran gemensamma lägenhet. Då han var den enda jag kände i Göteborg samt att jag inte kunde få lägenhet där så valde jag att flytta hem till Jönköping. Jag tog separationen väldigt hårt och med avståndet så hade jag svårt att fortsätta med mina studier så jag var tvungen att avbryta. Jag skaffade jobb och jobbade för att täcka kostnaderna för flytt och nya möbler.

Nu har jag dock kommit in på en X, en utbildning som jag väldigt länge velat läsa och anledningen till att jag gick på komvux. Jag vet att jag klarar av det och är väldigt motiverad. Jag klarar mig tyvärr dock inte ekonomiskt utan studiemedel och därför hoppas jag att jag kan få en chans till.

Vänligen Angel.


Nu hoppade du upp på pluslistan!!!!


allan

Angel
2006-01-02, 10:56
Hejsan

Mitt namn är Angel och skriver till er i hopp om att få mitt beslut om studiemedel omprövat. Jag har innan studerat på komvux men kunde inte slutföra utbildningen då jag och min pojkvän gjorde slut och detta medförde att jag var tvungen att flytta ut ur våran gemensamma lägenhet. Då han var den enda jag kände i Göteborg samt att jag inte kunde få lägenhet där så valde jag att flytta hem till Jönköping. Jag tog separationen väldigt hårt och med avståndet så hade jag svårt att fortsätta med mina studier så jag var tvungen att avbryta. Jag skaffade jobb och jobbade för att täcka kostnaderna för flytt och nya möbler.

Nu har jag dock kommit in på en X, en utbildning som jag väldigt länge velat läsa och anledningen till att jag gick på komvux. Jag vet att jag klarar av det och är väldigt motiverad. Jag klarar mig tyvärr dock inte ekonomiskt utan studiemedel och därför hoppas jag att jag kan få en chans till.

Vänligen Angel.




Du va bra på det där :)


Jag ska skrifva ihop nått ikväll när ja känner mig bättre, får avreagera mig på lite cs nu

Mago
2006-01-02, 14:44
Sitter i nästan precis samma sits som du, men mer p.g.a. att jag är en lat jävel. Så nu måste jag fixa mig ett jobb samtidigt som jag läser 200p i vår. Jag är sämst. *grr27*
McDonals's here I come!

Metal_boy_
2006-01-02, 14:58
Jag är inte förvånad över att CSN är ghey som vanligt.

mini
2006-01-02, 15:03
Och - för att jag är en kärring - måste jag inflika att jag hoppas att du har tagit lärdom.
MVH Tanten (som genast skriver ut ett brev till CSN från Trances manus för att förklara varför jag måste få studiemedel trots att jag inte hunnit färdigt med c-uppsatsen.)

P.A.O.K.
2006-01-02, 15:08
gratis skola till alla som vill plugga :thumbup:

mini
2006-01-02, 15:08
gratis skola till alla som vill plugga :thumbup:
Ja, det är bra, eller vad menar du?

Cilia
2006-01-02, 15:09
gratis skola till alla som vill plugga :thumbup:
skolan är ju gratis nu pratar vi om att försörja oss under tiden studierna utförs

P.A.O.K.
2006-01-02, 15:11
ja jag menar att skolan inte e gratis men att den skulle vara det

Cilia
2006-01-02, 15:12
ja jag menar att skolan inte e gratis men att den skulle vara det
vilken skola betalar du för då?

clash
2006-01-02, 15:13
Angel din amatör!!!!!

Är det första gången du ej egentligen e berättigad till studielån/bidrag så räcker det i regel med att skriva ett snyft-brev till CSN.

Andra gången du fuckar upp så är det lite tuffare men kan gå ändå.

Skriv o berätta hur hemskt allt varit, använd penna o papper så ser det mer personligt ut. Ja berättade själv om hur ja ej hade kunnat sköta mina studier pga den oerhört tuffa o svåra abborten jag och min flickvän hade gått igenom, hur det resulterade i att förhållandet med min livs kärlek kraschade och jag blev bostadslös på kuppen osv osv. Jag fick tillbaka ett godkännande med önskningar om att saker skulle reda ut sig för mig skrivit för hand =)

mini
2006-01-02, 15:13
Skolan är gratis. Det är dock inte boende, mat, sex och annat nödvändigt. Där kommer CSN in i bilden.

clash
2006-01-02, 15:15
Skolan är gratis. Det är dock inte boende, mat, sex och annat nödvändigt. Där kommer CSN in i bilden.


fy fan vilket lågbudget sex ifall du har råd att finansiera det på csn...

*kram* - håll hakan högt!

Cilia
2006-01-02, 15:15
Skolan är gratis. Det är dock inte sex och annat nödvändigt. Där kommer CSN in i bilden.
sex är skitdyrt!
bara det borde berättiga till höjda bidrag iaf om man är singel

hangatyr
2006-01-02, 15:19
Skolan är gratis. Det är dock inte boende, mat, sex och annat nödvändigt. Där kommer CSN in i bilden.

however: sex kan användas till att betala studierna boende, mat och annat nödvändigt. där komemr CSN in i bilden.

P.A.O.K.
2006-01-02, 15:21
vilken skola betalar du för då?
men hallojs du ska ju leva oxo man har ju hyror mm mm asso e det inte gratis, det ska vara helt gratis med mat hyra mm
på sommaren får man inget csn alls

hangatyr
2006-01-02, 15:23
men hallojs du ska ju leva oxo man har ju hyror mm mm asso e det inte gratis, det ska vara helt gratis med mat hyra mm
på sommaren får man inget csn alls

va fan nu då: ska det vara gratis att bo, äta och knullla när man pluggar? varför då om jag får fråga?

P.A.O.K.
2006-01-02, 15:26
så alla har chans till o pluga o inte bara dom med rika päron, den som gjorde tråden hade ju tydligen problem o fundera p att inte plugga
men nu e vi off topic så jag slutar skriva mer i tåden jag sa vad jag tyckte

hangatyr
2006-01-02, 15:28
så alla har chans till o pluga o inte bara dom med rika päron, den som gjorde tråden hade ju tydligen problem o fundera p att inte plugga
men nu e vi off topic så jag slutar skriva mer i tåden jag sa vad jag tyckte

nja, alltså: vitsen med lånet är ju just att alla ska ha råd att plugga. även de med fattiga föräldrar. detta funkar ju knaske inte helt hundra i praktiken, men tanken är ju god i alla fall.

Cilia
2006-01-02, 15:28
så alla har chans till o pluga o inte bara dom med rika päron, den som gjorde tråden hade ju tydligen problem o fundera p att inte plugga
men nu e vi off topic så jag slutar skriva mer i tåden jag sa vad jag tyckte
därför att hon inte har uppfyllt sin del av överenskommelsen.
men många här påvisar också att trots det så är systemet oftast så generöst så att det ger en minst en andra chans att fortsätta.

Skolan är likväl fri men du beredd att betala för att alla ska få studera gratis och få fritt underhåll under studierna utan några restriktioner för att prestera något resultat?

Trance
2006-01-02, 15:38
så alla har chans till o pluga o inte bara dom med rika päron, den som gjorde tråden hade ju tydligen problem o fundera p att inte plugga
men nu e vi off topic så jag slutar skriva mer i tåden jag sa vad jag tyckte

Alla har råd att plugga. Där missade din klasskamp sitt mål rätt stort.

P.A.O.K.
2006-01-02, 15:50
därför att hon inte har uppfyllt sin del av överenskommelsen.
men många här påvisar också att trots det så är systemet oftast så generöst så att det ger en minst en andra chans att fortsätta.

Skolan är likväl fri men du beredd att betala för att alla ska få studera gratis och få fritt underhåll under studierna utan några restriktioner för att prestera något resultat?
ehhh jag skulle inte skriva mer det e off topick men jag bara måste :)
pengarna ska givetvis tas der dom finns

aliquis
2006-01-02, 16:08
Ush nu vet jag inte vad jag skall göra.

Sökte och kom in på en utbildning som börjar den 16de.
Sökte både studiebidrag och lån från CSN då eftersom jag inte kan överleva annars,med hyra och allting.

Sen fick ja ett brev att ja inte kan få studiemedel för att resultaten från mina senaste studier va för dåliga.

Jag skulle läst 250p på komvuxnivå men ja fick bara godkänt i 100p. Detta beroende på att ja flyttade i april/maj och dom andra kursera skrevs av så ja gjorde bara klart distanskursen.

Nu måste ja alltså läsa 150p för att få studiebidrag igen. Ja skulle läsa 500p nu under våren, och en kurs på 100p sträcker sig ju oftast över en hel termin. Alltså år ja inget studiebidrag under hela våren, och de klarar ja ej utan.

Så nu får man skita i utbildningen och fortsätta med jobbet som man inte trivs med..... :sad:Varför fortsatte du ta lån om du ändå inte kunde plugga? Hade ju gått att höra av sig till csn o säga att det inte blev så många poäng.

Cilia
2006-01-02, 16:12
ehhh jag skulle inte skriva mer det e off topick men jag bara måste :)
pengarna ska givetvis tas der dom finns
du får nog fortsätta och tänka över din teori lite och återkomma när du förstår hur galen den är eller så redogör du mer exakt hur du hade tänkt att det skulle fungera.

egge
2006-01-02, 16:44
ehhh jag skulle inte skriva mer det e off topick men jag bara måste :)
pengarna ska givetvis tas der dom finns

T ex äldrevården. Är man över 60 borde man avlivas. *whatever*

P.A.O.K.
2006-01-02, 17:00
T ex äldrevården. Är man över 60 borde man avlivas. *whatever*
nej det e inte där pengarna finns

ps vill ni debbatera det här starta en egen tråd ni förstör tråden

mmmCay
2006-01-02, 18:42
Varför fortsatte du ta lån om du ändå inte kunde plugga? Hade ju gått att höra av sig till csn o säga att det inte blev så många poäng.

JAg tänkte precis fråga om hon fortsatte ta CSN-lån även när hon inte pluggade. Det var ju hmm "dumt". :P

Angel
2006-01-02, 19:47
ja tog ej lån, ja fick bidraget. och ja läste fortfarande en distanskurs. Sen rörde de sig bara om någon månad där så ja tänkte inte riktigt på att avanmäla de...tyvärr

Nils.R
2006-01-03, 03:01
Råkade ut för samma sak,läste på chalmers innan o hoppade av för att jag tröttnade,började nu i höstas läsa kost o friskvård men kunde inte få studiemedel pga för dåliga tidigare resultat.
Skrev ett personligt brev där jag förklarade hela situationen och allt löste sig,fick retroaktivt det jag skulle fått från första början o allt.

Kwon
2006-01-03, 03:06
Hur gick det med BigBrother Angel?

Angel
2006-01-03, 20:05
Hur gick det med BigBrother Angel?


kom inte med

Fartman
2006-01-03, 20:15
men hallojs du ska ju leva oxo man har ju hyror mm mm asso e det inte gratis, det ska vara helt gratis med mat hyra mm
på sommaren får man inget csn alls
Varför ska man få pengar på sommaren? Då pluggar man ju inte!

evil
2006-01-03, 20:23
Hur kan man få studiemedel för att läsa på komvux? Fick man inte det på gymnasiet då man läste på motsvarande nivå? Verkar ganska rubbat.

Fartman
2006-01-03, 20:27
Hur kan man få studiemedel för att läsa på komvux? Fick man inte det på gymnasiet då man läste på motsvarande nivå? Verkar ganska rubbat.
Varför det? Klart man ska kunna komplettera/förbättra sina betyg om det behövs!

evil
2006-01-03, 20:30
Varför det? Klart man ska kunna komplettera/förbättra sina betyg om det behövs!

Man har betald utbildning plus bidrag under tre år på gymnasiet. Varför ska man då få fortsätta att kosta pengar genom att läsa samma saker igen? Alla har ju haft möjlighet att läsa sina tre år. Orättvist mot övriga som inte valt att flumma vidare på komvux.

Fartman
2006-01-03, 20:37
Man har betald utbildning plus bidrag under tre år på gymnasiet. Varför ska man då få fortsätta att kosta pengar genom att läsa samma saker igen? Alla har ju haft möjlighet att läsa sina tre år. Orättvist mot övriga som inte valt att flumma vidare på komvux.
Jasså? Du tror inte att samhället får tillbaka cashen som komvuxsnubben kostat när han äntligen lyckats få sig ett slutbetyg tillslut och därmed kanske kan börja jobba istället för som det annars förmodligen hade slutat dvs inget slutbetyg från gymnasiet = inget jobb = bidrag för att sitta hemma och pilla stjärt.

evil
2006-01-03, 20:39
Jasså? Du tror inte att samhället får tillbaka cashen som komvuxsnubben kostat när han äntligen lyckats få sig ett slutbetyg tillslut och därmed kanske kan börja jobba istället för som det annars förmodligen hade slutat dvs inget slutbetyg från gymnasiet = inget jobb = bidrag för att sitta hemma och pilla stjärt.

Nej, tror inte arbetsgivaren blir så impad över någon som glidit runt på komvux. Vem har sagt att personen ska få bidrag för att pilla syjärt?

Tomten
2006-01-03, 20:40
Man har betald utbildning plus bidrag under tre år på gymnasiet. Varför ska man då få fortsätta att kosta pengar genom att läsa samma saker igen? Alla har ju haft möjlighet att läsa sina tre år. Orättvist mot övriga som inte valt att flumma vidare på komvux.

Du är en otroligt smart människa...






















I din egen lilla värld. *screwy*

evil
2006-01-03, 20:42
Du är en otroligt smart människa...






















I din egen lilla värld. *screwy*

Och du har ju otroligt smarta argument.

Metal_boy_
2006-01-03, 20:42
va fan nu då: ska det vara gratis att bo, äta och knullla när man pluggar? varför då om jag får fråga?

knullla hoppas jag är gratis, men det kanske bara är plugghästar som måsste betala för sånt? :D

Bite
2006-01-03, 20:48
Man har betald utbildning plus bidrag under tre år på gymnasiet. Varför ska man då få fortsätta att kosta pengar genom att läsa samma saker igen? Alla har ju haft möjlighet att läsa sina tre år. Orättvist mot övriga som inte valt att flumma vidare på komvux.
Såhär då:

Man går en yrkesutbildning, tar studenten med fina betyg.

Får inget jobb trots att man söker massor.

Bestämmer sig för att plugga vidare på högre nivå, för att ha en bättre framtid än ett bidragsberoende.

Oj...man kan visst inte komma in på högskolan med ett slutbetyg från en yrkesutbildning! Jaha, komvux nästa, komplettera betyg, in på högskola, plugga, ta examen, bli din chef.

Tomten
2006-01-03, 20:49
Och du har ju otroligt smarta argument.

Jag tänkte att jag lägger mig på samma nivå som dig.

Du måste ju forstå att Komvux är ett säkerhetsnät som finns för att Sverige ska kunna ha en befolkning med hög utbildningsnivå. Komvux måste finnas om folk som har misslyckats med sina gymnasiestudier ska ha en chans att få en högre utbildning. Om du hade något som helst vett så skulle du förstå att utbildning är sanslöst viktigt idag, speciellt när det finns små möjligheter att börja vid ett företag som lärling. Idag är det sanslöst svårt att få jobb om du inte gått vid universitet eller har en riktigt yrkesutbildning, speciellt om du inte bor i storstadsregionerna.

Fartman
2006-01-03, 20:50
Nej, tror inte arbetsgivaren blir så impad över någon som glidit runt på komvux. Vem har sagt att personen ska få bidrag för att pilla syjärt?
Så du tror att man får höra av arbetsgivarn: "jasså, du har chillat runt på komvux du, nej då blir det inget jobb!" Det är ju snarare ett bevis på att man har mognat mer sen gymnasietiden då man kanske inte var speciellt brydd i betygen tex...

Sen så kanske du inte riktigt tänkte på att med ett slutbetyg från gymnasiet så kan man faktiskt läsa på högskola vilket oftast brukar betyda jobb efter avslutade studier.
Däremot för en person utan slutbetyg från gymnasiet så kan det vara så inihelvete svårt att få jobb då det brukar vara ett standardkrav på i princip alla jobb.
Angående "pilla stjärt" så var det ett kanske lite klumpigt och negativt utlåtande om att gå arbetslös utan att göra något och få bidrag för att klara sig ekonomiskt. (ej att förväxla med en arbetsSÖKANDE)

evil
2006-01-03, 20:53
Jag tänkte att jag lägger mig på samma nivå som dig.

Du måste ju forstå att Komvux är ett säkerhetsnät som finns för att Sverige ska kunna ha en befolkning med hög utbildningsnivå. Komvux måste finnas om folk som har misslyckats med sina gymnasiestudier ska ha en chans att få en högre utbildning. Om du hade något som helst vett så skulle du förstå att utbildning är sanslöst viktigt idag, speciellt när det finns små möjligheter att börja vid ett företag som lärling. Idag är det sanslöst svårt att få jobb om du inte gått vid universitet eller har en riktigt yrkesutbildning, speciellt om du inte bor i storstadsregionerna.

Utbildning är överskattat. Idag krävs det högskoleutbildning för varenda litet skitjobb. Vet du förresten hur många arbetslösa akademiker det finns i Sverige?

Tomten
2006-01-03, 20:56
Däremot för en person utan slutbetyg från gymnasiet så kan det vara så inihelvete svårt att få jobb då det brukar vara ett standardkrav på i princip alla jobb.


Idag konkurerar man ju fan med akademiker när man söker städjobb, så det är ju definitivt kört om man inte har något gymnasiebetyg eller någon ordentlig arbetserfarenhet. :D

Tomten
2006-01-03, 20:58
Utbildning är överskattat. Idag krävs det högskoleutbildning för varenda litet skitjobb. Vet du förresten hur många arbetslösa akademiker det finns i Sverige?

Just därför får du inte ens ett städjobb om du inte ens har gymnasiebetyg. Idag är det nog smartast att välja någon form av kvalificerad yrkesutbildning eller fara utomlands och arbeta... men då vill de ju att man har *minst* gymnasiebetyg.

Fartman
2006-01-03, 20:59
Utbildning är överskattat. Idag krävs det högskoleutbildning för varenda litet skitjobb. Vet du förresten hur många arbetslösa akademiker det finns i Sverige?
Snick snack!
Utbildning är snarare underskattat. Därmed inte sagt att man måste gå en högskoleutbildning i tre år för att kunna jobba med nånting, ex sånna utbildningar som finns inom en del sektorer där man blir typ anställd och utbildad av arbetsgivaren är ju mycket bra.
Att det finns många arbetslösa akademiker är ju bara pga att just deras kompetens inte är så eftertraktad att alla kan få jobb, dvs det har utbildats för många.

Fartman
2006-01-03, 21:00
Idag konkurerar man ju fan med akademiker när man söker städjobb, så det är ju definitivt kört om man inte har något gymnasiebetyg eller någon ordentlig arbetserfarenhet. :D
Jo, så är det. Därför är man ju definitivt rökt om man inte ens har slutbetyg från gymnasiet.

Tomten
2006-01-03, 21:02
http://www.ky.se/
http://www.lernia.se

är ju bra om man vill ut i arbetslivet snabbt.

Tomten
2006-01-03, 21:03
Jo, så är det. Därför är man ju definitivt rökt om man inte ens har slutbetyg från gymnasiet.

www.mcdonalds.se
www.max.se
www.burgerking.se

:laugh:

några riktigt bra karriärval!

Fartman
2006-01-03, 21:11
www.mcdonalds.se
www.max.se
www.burgerking.se

:laugh:

några riktigt bra karriärval!
:D

Angel
2006-01-22, 01:04
Ursäkta att ja drar upp tråden igen.

NMen ja ville bara berätta att ja fortfarande inte hört något från CSN, ja började skolan för en vecka sedan och har även jobbat hela veckan efter skolan för o försöka få ihop det här om ja nu ej får bidrag. Om ja ej får måste ja nog tyvärr hoppa av. Käns tråkigt för ja trivs verkligen.

jakke
2006-01-22, 01:13
CSN har väldigt mkt att göra såhär i terminsstarten

Angel
2006-01-22, 01:52
CSN har väldigt mkt att göra såhär i terminsstarten


jo men man vill gärna veta om man kan fortsätta plugga lr inte....om det e ngon ide att satsa på det....

Farzan
2006-01-22, 01:54
alltså, vad talar du om? man gör väl 20p per termin??

400komvux poäng (heltid) = 20högskolepoäng.

mmmCay
2006-01-22, 03:16
Nu vet jag inte vad du pluggar men troligtvis kan du nog klara både komvux och jobb om du lägger manken till :) Lycka till!

Angel
2006-01-22, 11:07
Nu vet jag inte vad du pluggar men troligtvis kan du nog klara både komvux och jobb om du lägger manken till :) Lycka till!

nej det är det som inte går för då missar ja eftermiddagens lektioner för ja måste åka vid 12 till jobbet, jobba till 17.30, hemma vid 18.30 och då har ja vart så trött så ja bara somnat....

The_RobRoy
2006-01-22, 12:04
nej det är det som inte går för då missar ja eftermiddagens lektioner för ja måste åka vid 12 till jobbet, jobba till 17.30, hemma vid 18.30 och då har ja vart så trött så ja bara somnat....

Försök fåtag på ett jobb där du jobbar helger istället, annars får du plugga ikapp på helgerna..

Cilia
2006-01-22, 13:25
jo men man vill gärna veta om man kan fortsätta plugga lr inte....om det e ngon ide att satsa på det....
livet är inte lätt ibland måste man slita för att få ihop det.
och om det är lite jobbigt ett tag för att du sen ska få göra ngt du verkligen vill är det inte värt det?
i värsta fall är det ju bara en termin vi pratar om sen är du ju inne i systemet igen och kan få studielån om inte scn skulle bevekas av ditt brev nu.