handdator

Visa fullständig version : Wrestling Entertainment Skolor?


Stoltz
2006-01-02, 09:40
Jag vet att här finns fler som tycker om wrestling här( Erik :hbang: ), och jag upptäckte att skolan jag egentligen funderade på inte verkar vara aktiv längre, så kanske någon som har några länkar till några skolor?
Söker ju en massa på Google, Altavista, Evreka, etc, men eftersom jag är ett apskaft på den fronten så tänkte jag utnyttja er expertis ;)

Cloe
2006-01-02, 13:45
Finns ju Ohio Valley Wrestling i Louisville, Kentucky. WWE's officiella skola.

ErikWrestlingFreaket
2006-01-03, 22:22
HÄR (http://www.obsessedwithwrestling.com/information/schools.html) finns en ganska stor lista med wrestling skolor, men det finns säkert en del på listan som är oaktiva.



Förresten är du helt säker på att du vill bli wrestlare, det är en väldigt brutal bransch.

Jag kan lista ett par grejer i wrestling som du kanske ska tänka över innan du går och vill bli wrestlare


För att åstadkomma blod i wrestling, så tar wrestlarna oftast en liten rakhyvel och skär ett snitt, vilket oftast är i pannan. Det finns dock blodkapslar men det används iprincip nästan aldrig, förutom när det ska föreställa att en wrestlare får internal bleeding(kommer inte på svenska ordet ;) ) vilket jag har sett WWE göra ett fåtal gånger.


Blir man skadad som wrestlare så har man ingen försäkring som täcker ens skada, med undantag om man wrestlas för ett stort förbund som WWE. En wrestlare som heter Sabu som wrestlas i massor med småförbund men betraktas som en legend skadade sig för inte allt så länge, han låg i sjukhus i 90 dagar(riktigt allvarligt alltså) och han hade själv inte råd med sina räkningar från sjukhuset, men han lyckades få dom betalda på grund av att ett gäng wrestlare gjorde en gala som pengarna dom tjänade in, gick till Sabu, men om man är en ung wrestlare som försöker skapa ett namn åt sig själv, så har man ju inte den turen.


En wrestling stil som kallas "hardcore" är allt vanligare nuförtiden och den stilen går ut på att man slår varandra med stolar, slänger varandra igenom bord, skär varandra med vassa grejer och andra brutala saker för att "impa" på publiken, det finns dock wrestlare som inte kör den här stilen men även dom åker på "hardcore grejer" som att åka igenom bord och slåss med stolar, vilket igentligen är rätt brutala grejer också men som i dagens hardcore wrestling inte är så brutalt pågrund av att vad som är hardcore ribban har dragits upp såpass mycket på senare tiden.


Det är väldigt mycket skador i wrestling, en del värre än andra, Hayabusa, en jjapansk wrestlare bröt tyvärr sin nacke när han försökte sig på en bakåtvolt från andra repet men halkade på repet och landade på sitt huvud, han blev tyvärr förlamad, liknande grej hände en wrestlare i WWE som hetter Droz, motståndaren gjorde en springande powerbomb på han och han landade fel och bröt också sin nacke och blev förlamad. Det finns massor som har skadat sig som jag skulle kunna nämna men jag tycker det räcker med dom har två exemplena på hur det verkligen kan gå.


HÄR (
http://www.eastbayexpress.com/Issues/2004-01-14/news/feature.html) är länken på en sida som rapporterar om en som tränade i en wrestling skola för att bli wrestlare som tyvärr dog under en träningen.



Men om du älskar wrestling såpass mycket och tycker det är värt alla dom riskerna, så GO FOR IT :hbang:


Se till att wrestling skolan har ett bra ryckte och så, för du vill inte ända upp i en dålig wrestling skola som bara vill ha dina pengar.

mangemani
2006-01-03, 22:23
wrestling....shawn michaels,aaahhh,vilken wrestler det var :hbang:

ErikWrestlingFreaket
2006-01-03, 22:31
http://www.eastbayexpress.com/Issues/2004-01-14/news/feature.html

Det var länken som var om han som dog medans han tränade till att bli wrestlare i en wrestling skola, jag råkade klanta mig i mitt förra inlägg då den skulle varit med där.

Cerberus
2006-01-03, 22:38
är inte wrestling det där man ser på tv, där usla skådisar får utagera sin vrede mot varandra för att de var för dåliga för ngn annan produktion?

ErikWrestlingFreaket
2006-01-03, 23:19
är inte wrestling det där man ser på tv, där usla skådisar får utagera sin vrede mot varandra för att de var för dåliga för ngn annan produktion?


Nej wrestlare är inte personer som har gått och blivit det bara för att dom inte har lyckats med annat utan oftast är det fans som har växt upp med wrestling och sedan har gått och blivit wrestlare. Och nej dom är inte bara några skådespelare som du uttryckte det.

Liten Men Fet
2006-01-03, 23:23
Det är väl den där dåliga teatern dom visar upp på TV ibland där stora killar låtsasdunkar på varandra efter manus utan att det ser alls trovärdigt ut?

Cerberus
2006-01-04, 00:44
Det är väl den där dåliga teatern dom visar upp på TV ibland där stora killar låtsasdunkar på varandra efter manus utan att det ser alls trovärdigt ut?

lol! word!

ErikWrestlingFreaket
2006-01-04, 00:52
Stoltz, Jag glömde nämna att det är mycket turnera runt och vara borta från sin hem/familj också som wrestlare, iallafall i WWE vet jag.

Det är väl den där dåliga teatern dom visar upp på TV ibland där stora killar låtsasdunkar på varandra efter manus utan att det ser alls trovärdigt ut?


Många misstag i den där texten, wrestlarna har inte direkt något manus i ringen utan dom bestämmer slutet och ett par stora händelser som ska hända i matchen men mycket mer är det inte iprincip.


Wrestling går ut på att underhålla, skulle wrestlarna försöka få matcherna att se trovärdiga ut , så skulle dom inte klättra upp på hörnena i ringen och hoppa med bakåtvoltar på sina motståndare eller liknande, utan det är för att underhålla.


Jag skulle nog inte kalla wrestling teater, men ifall du ska kalla wrestling teater så borde du åtminstonde kalla den atletisk teater.

Liten Men Fet
2006-01-04, 00:56
Stoltz, Jag glömde nämna att det är mycket turnera runt och vara borta från sin hem/familj också som wrestlare, iallafall i WWE vet jag.




Många misstag i den där texten, wrestlarna har inte direkt något manus i ringen utan dom bestämmer slutet och ett par stora händelser som ska hända i matchen men mycket mer är det inte iprincip.


Wrestling går ut på att underhålla, skulle wrestlarna försöka få matcherna att se trovärdiga ut , så skulle dom inte klättra upp på hörnena i ringen och hoppa med bakåtvoltar på sina motståndare eller liknande, utan det är för att underhålla.


Jag skulle nog inte kalla wrestling teater, men ifall du ska kalla wrestling teater så borde du åtminstonde kalla den atletisk teater.

Några hopp ser man väl och kanske någon backåtvolt men jag kan nog inte få det till atletiskt.. Det är ju ett plus då att dom iallafall kan improvisera med skådespeleriet men jag har nog lite svårt att till fullo uppskatta den här konst-arten. Alla kan vi ju inte tycka om samma saker.

ErikWrestlingFreaket
2006-01-04, 01:17
Några hopp ser man väl och kanske någon backåtvolt men jag kan nog inte få det till atletiskt..


I wrestling krävs ju både styrka och kondition, om du har eurosport slå på det på någon fredag en kort stund och du ska se att det är atletiska insatser i det som inte vilken vanlig person som helst skulle kunna åstadkomma.


Jag tror ärligt talat att du knappt har sett något av wrestling.

Stoltz
2006-01-04, 06:45
Måste springa till jobbet så ska läsa igenom allting grundligt senare och svara :)

Dock, Håll er gärna OnTopic - Jag kunde inte ge ett skvatt mindre om ni tycker det är dåligt skådespel eller whatever, de inläggen stör mig mest med tanke på varför jag skapade tråden ;)

Information = Välkommen
"Jag avskyr wrestling" = Ointressant så det förslår.

Stoltz
2006-01-04, 18:44
Erik, tack så mycket för länkarna, hade inte sett dem förut (Hade sett ObsessedWithWrestlings sidor innan, men missat den verkar det som). Jag har också märkt att hardcore stilen börjar komma tillbaka mer och mer, att köra stolgrejer blir mer och mer vanligt inom WWE också, fast det har väl aldrig varit ovanligt egentligen.
Jag tror de försöker gå tillbaka till mer extreme grejer (Bara karaktären Boogeyman (stavning) visar att nått är på gång)


Erik, du var inne på att också bli wrestler eller hur var det?

Fartman
2006-01-04, 18:59
Säga vad man vill om Wrestling man jag blir iaf rätt ordentligt impad när stora jävla byggarsnubbar på 130 pannor hoppar omkring och flaxar som värsta cirkusartisterna. Alla jävla grejer när dom hoppar upp på varandra och snurrar och har sig osv, grymt!
Sen att däremot handling och sånt kan kännas lite larvigt är en annan femma. Men att säga att wrestlarna är usla är fan inte rätt, dom är ju värsta akrobaterna!

guzdertaker
2008-06-17, 14:57
Jag vet att här finns fler som tycker om wrestling här( Erik :hbang: ), och jag upptäckte att skolan jag egentligen funderade på inte verkar vara aktiv längre, så kanske någon som har några länkar till några skolor?
Söker ju en massa på Google, Altavista, Evreka, etc, men eftersom jag är ett apskaft på den fronten så tänkte jag utnyttja er expertis ;)

hej jag heter gustaf och skulle veta vart det finns wrestling skolor eller liknande här i gäte borg ja ahr läst allt du skrivit:Virro och tyxcker d e ebra snälla svara för fan eller c´vem som ce detta

Stoltz
2008-06-17, 21:11
hej jag heter gustaf och skulle veta vart det finns wrestling skolor eller liknande här i gäte borg ja ahr läst allt du skrivit:Virro och tyxcker d e ebra snälla svara för fan eller c´vem som ce detta

Din stavning och meningsbyggnad är sådant som ger "oss" wrestlare dåligt PR ;) Kanske borde ta det lungt lite först, och tänka igenom lite :)

GBG Wrestling finns väl fortfarande, men annars vet jag inget. Jag lärde mig av en bekants bror som wrestlar i USA vanligtvis. Hade rejäl tur.

guzdertaker
2008-06-18, 09:41
Din stavning och meningsbyggnad är sådant som ger "oss" wrestlare dåligt PR ;) Kanske borde ta det lungt lite först, och tänka igenom lite :)

GBG Wrestling finns väl fortfarande, men annars vet jag inget. Jag lärde mig av en bekants bror som wrestlar i USA vanligtvis. Hade rejäl tur.

vad heter han, lessen för felstavningen men vad lärde du dig då. körde du matcher eller bara för skoj skull vad ligger gbg wrestling e de bra där eller e de spinkiga gubbbar ha d:hbang:

Stoltz
2008-06-18, 10:21
vad heter han, lessen för felstavningen men vad lärde du dig då. körde du matcher eller bara för skoj skull vad ligger gbg wrestling e de bra där eller e de spinkiga gubbbar ha d:hbang:

Han heter John Leverne eller något likande, minns inte exakt vad han bytte till när han flyttade till USA. Förut var det "Holmberg" :D Hans wrestlingnamn minns jag inte heller men jag vet att han körde på indy-scenen, inte i något av de större, fast jag hörde något om att han var på väg mot RoH.

Jag lärde mig olika grepp, holds, manövrar, uppbyggnader, etc. Vi hade några matcher men mest inför andra som också tränade det. Var ingen stor grupp heller.

Jag vet inte mycket om GBG Wrestling, är inte så insatt i dem då jag fick ett rätt taskigt intryck av dem från början pga att deras gimmicks var tagna från redan existerande från WWE och TNA (majoriteten, inte alla). Vet heller inte om det är en skola i det eller om det endast är ett showföretag.