handdator

Visa fullständig version : Ang morgonpromenader


LarsB
2006-01-01, 20:13
Har nu tänkt börja med en promenix på mornarna men då undrar jag vad som är bäst.
En lång promenad eller kortare joggingrunda? Eller kankse cykla? Vad tycker ni? Och hur lång tid ska rundan ta?

H.Emanuel
2006-01-01, 20:38
Har nu tänkt börja med en promenix på mornarna men då undrar jag vad som är bäst.
En lång promenad eller kortare joggingrunda? Eller kankse cykla? Vad tycker ni? Och hur lång tid ska rundan ta?
Först måste du nog bestämma dig för om du ska gå eller jogga

LarsB
2006-01-01, 21:10
Joo men det är ju det jag behöver hjälp med att välja. Vilket som ni tycker är bäst..

King Grub
2006-01-01, 21:14
Du förbrukar mer kalorier och mer fett över en given tidsperiod eller sträcka vid en högre intensitet än promenadtempo, men då påverkar förstås också hur stor skillnad i sträcka/tid du menar i första inlägget.

Helena B
2006-01-01, 22:54
Joo men det är ju det jag behöver hjälp med att välja. Vilket som ni tycker är bäst..

Jogging självklart. Men om du inte är van att träna innan frukost så kanske du bör börja med promenader. Eller så varierar du, promenader, cykling och jogging. Lättare att hålla lågan uppe om man får variation i sin träning.

LarsB
2006-01-01, 23:15
Jogging självklart. Men om du inte är van att träna innan frukost så kanske du bör börja med promenader. Eller så varierar du, promenader, cykling och jogging. Lättare att hålla lågan uppe om man får variation i sin träning.

Tack så mkt för tipset! Hur lång tid ca ska rundan ta?

Helena B
2006-01-01, 23:22
Tack så mkt för tipset! Hur lång tid ca ska rundan ta?

Det är olika, beror på hur duktig du vill vara. Om man ser på Kolofolket så ligger väl promenader på 45-90 min. Beror på hur många dagar i veckan du vill och hur mycket du tränar annars. Börja försiktigt och trappa sedan upp.

BRÖÖÖÖD
2006-01-02, 01:23
Jag skulle rekomendera dig, om du vill bränna fett, att ta morgonpromenader ca 45-90min långa. Alltså inte jogga då det snarare bränner fett än muskler. ta en kopp grönt tee och sen är det bara att köra ;)

Inzza
2006-01-02, 01:39
Jag skulle rekomendera dig, om du vill bränna fett, att ta morgonpromenader ca 45-90min långa. Alltså inte jogga då det snarare bränner fett än muskler. ta en kopp grönt tee och sen är det bara att köra ;)

du verkar vara smått efterbliven.

Antosh
2006-01-02, 02:16
Joo men det är ju det jag behöver hjälp med att välja. Vilket som ni tycker är bäst..

i min mening är den motionsform som du själv tycker är roligast också den bästa, för det är den du kommer fortsätta med under lång tid :)

Helena B
2006-01-02, 02:20
du verkar vara smått efterbliven.

Alla kan väl skriva fel, fast det där var ganska kul :D

Mel
2006-01-02, 10:34
du verkar vara smått efterbliven.

:D

BRÖÖÖÖD
2006-01-02, 13:04
Ouups ;)