handdator

Visa fullständig version : Energidrinkar och mat med sig till skolan?


Stoltz
2006-01-01, 19:34
1. Jag har lite svårt att trycka i mig en riktig frukost som det allra första på morgonen, så började istället med en energidrink direkt på morgonen, sen efter 1 ½ timme gick det att ge sig in på en riktig frukost. Dock, att ta två ägg, 2 dl laktosfri mjölk och 1 banan blir lite tjatigt i längden.
Någon som har fler idéer på vad som kan vara en bra energidrink, inte bara för frukost, utan överhuvudtaget? (Helst inte några förslag på att köpa proteintillskott XYZ, just nu ska jag försöka klara mig utan att köpa tillskott)

2. Snart börjar jag studera igen, och för att kunna upprätthålla mitt ätande varannan timme så blir det nog till att ha med sig två små lådor med mat. Någon som har tips för vad som kan passa? Än så länge har jag kört på rester, kycklingfiléer och gud vet, skulle vara kul att höra vad ni brukar ta med er.

userfriendly
2006-01-01, 19:45
2. jag tycker det e lite knepigt med mellis i skolan - ofta blir det frukt, nötter o smörgåsar med mager ost/skinka. Praktiskt men dyrt är att köpa 250gs Kesoburkar... proteindrinkar rekommenderar jag inte då de är svåra att diska ur i skolan (?) Och inte mättar spec bra. Dessutom måste man hela tiden förklara vad man dricker.

emmzan
2006-01-01, 20:05
2. Proteindrinkar, mackor med olika pålägg, frukt, proteinbars. Fungerar alltid :)

HenrY
2006-01-01, 20:09
Jag kör proteindrinkar och mackor med bra pålägg!

pecson
2006-01-02, 00:43
om du har råd så köp proteindrinkar på burk och sen ta en bit fullkornsbröd till :thumbup:

oowl
2006-01-02, 12:38
Proteindrinkar och matlåda(2 burkar tonfisk och ris)

GymTT
2006-01-02, 13:00
Jag kör alltid extreme med pålägg i skolan och polarna blir alltid lika förvånade när jag plockar fram brödet på historia lektionen :hbang:

King Grub
2006-01-02, 13:31
Sitter du och äter under lektionen? *screwy*

Stoltz
2006-01-02, 13:41
Vid eget arbete är väl inte det några problem egentligen - Fast jag brukar spara mig till rasterna, 20 minuter hit eller dit dödar inte ;)

Tack så mycket allihopa, ska börja inhandla.

Mer, mer, mer! :cool:

musse1
2006-01-04, 00:09
Sitter du och äter under lektionen? *screwy*
där jag kommer ifrån är det helt ok att äta på lektionen så länge man inte låter eller stör någon, prasslar osv...

men käkar du två ägg, 2 dl laktosfri mjölk och 1 banan till frukost? inte mycket till frukost tycker jag.

Stoltz
2006-01-04, 06:38
Kanske var lite sluddrigt, det är min "pre-energidrink" som innehåller det, så jag får i mig lite och sen en timme senare kan inta en riktig frukost istället för en halvdan som man mest mår gojja av direkt när man vaknar ;)