handdator

Visa fullständig version : 3 styrkepass i veckan


Mr A
2006-01-01, 14:31
Under en tid nu hade jag tänkt att köra 3 styrkepass i veckan och skulle behöva lite tips hur jag ska lägg upp passen. Tänkte köra igenom hela kroppen på en vecka uppdlat på dessa 3 pass. Någon som har några bra tips på upplägg och erfarenheter av att köra 3 pass i veckan?

Och en sak till angående protein, kolhydrater efter träning. Kan man hoppa över proteinpulver etc efter träning och istället inta tex lite fruktyoughurt + 1 fullkornsbrödskiva eller liknande efter träning för att sedan äta en ordentlig måltid tex middag när man kommer hem från gymmet? Är detta tillräckligt för att man ska behålla muskelmassa under en diet eller bör man inta proteinpulver och tex maltodextrin efter träning för bästa resultat?

God fortsättning till er alla förresten och hoppas ni hade en trevlig nyårsafton!

Bönne
2006-01-01, 16:53
Rygg/biceps
Bröst/axlar/triceps
Ben/mage

Så hade jag lagt upp det. Du behöver inte proteinpulver, körde utan (delvis) under min diet utan problem.

Slartibartfast
2006-01-01, 17:04
Helkropps!

Yip_man
2006-01-01, 17:22
Dag 1 bröst/biceps/underarmar
Dag 3 ben/triceps
Dag 5 Rygg/Axlar/mage (rotatorkuffar)

Detta är mittförslag som jag själv kör efter. fördelen är att jag kan köra väldigt tungt om jag vill. dvs till fail utan att andra pass blir lidande.

mistermr
2006-01-01, 17:26
Helkropps!

Amen to that my friend!

:hbang:

nirre
2006-01-01, 17:28
Dag 1 bröst/biceps/underarmar
Dag 3 ben/triceps
Dag 5 Rygg/Axlar/mage (rotatorkuffar)

Detta är mittförslag som jag själv kör efter. fördelen är att jag kan köra väldigt tungt om jag vill. dvs till fail utan att andra pass blir lidande.

är det inte svårt att köra axlar efter rygg. själv när jag testade gick det knapp för när jag hade rejäl pump i latsen gick det inte köra militärpress efter för mig.

H.Emanuel
2006-01-01, 18:32
Helkropps!
:hbang:

Yip_man
2006-01-01, 18:56
är det inte svårt att köra axlar efter rygg. själv när jag testade gick det knapp för när jag hade rejäl pump i latsen gick det inte köra militärpress efter för mig.
hur lyckas du blanda in latsen i militärpress :confused:

nirre
2006-01-01, 19:17
hur lyckas du blanda in latsen i militärpress :confused:

vet inte men det är ju typ samma rörelse med händerna som chins. visst man tränar säkert inte latsen i mp:n men själv kände jag att det var sjukt svårt att utföra militärpressen med grym pump i latsen. hade oxå pump i övriga ryggen o läste att mp:n tar på trapezius

Yip_man
2006-01-01, 20:02
Chins och militärpress är ju totalt motsatta rörelser. Men visst du kan väl möjligen känna lite i trapsen av militärpressen. Men militärpressen blir knappast lidande. Annar kan man kasta om rygg & axlar så man kör axlar först. Jag gillar dock att köra rygg först efterssom det kräver lite mera ork än vad axlar gör.

emmzan
2006-01-01, 20:07
Under en tid nu hade jag tänkt att köra 3 styrkepass i veckan och skulle behöva lite tips hur jag ska lägg upp passen. Tänkte köra igenom hela kroppen på en vecka uppdlat på dessa 3 pass. Någon som har några bra tips på upplägg och erfarenheter av att köra 3 pass i veckan?

God fortsättning till er alla förresten och hoppas ni hade en trevlig nyårsafton!


Mitt upplägg under hösten har varit

Pass 1: Bröst/Triceps/axlar: Bänk, Smalbänk, Militärpressar, Sidolyft med hantlar

Pass 2: Ben/Mark: Frontböj, Raka mark alt Marklyft, Liggande lårcurl

Pass3: Rygg/Biceps: Latsdrag/chins, Hantelrodd, Sittande rodd, Bicepscurl

Mage ett el flera pass/v. Fungerat riktigt strålande! :thumbup:

petersson
2006-01-01, 20:10
Sök efter Arnes program. Ska finnas några trådar om det. Har för mig att det var tre dagar / vecka.