handdator

Visa fullständig version : Missbildad mage?


larre
2006-01-01, 14:02
Såhär ser min mage ut idag:
http://www.joakimlarsen.se/mobillarsen.jpg
Då kan man tydligt se att den nedre högra rutan uteblir och när jag känner på magen så känner jag att den går såhär:
http://www.joakimlarsen.se/mobillarsen2.JPG
Är det något som kommer att rätta till sig senare i "karriären" eller är det så att min magmuskulatur helt enkelt är uppbyggd så?

Jorgen
2006-01-01, 14:11
Magens rutor bildas av senstråk som löper över rectus abdominis. Hur dom löper kan man inte ändra genom träning eller dyl utan det är genetiskt betingat.

HenrY
2006-01-01, 14:12
jaha, min post togs bort!
Men iaf, antagligen så är det bara så! Du är lite ojämn i magmuskulaturen, inte mycket att göra åt än att göra det bästa av situationen och fortsätta träna magen! *flex*

Flygplan
2006-01-01, 15:05
Det där ser ju helt normalt ut.

King Grub
2006-01-01, 15:19
Det är inte ens något som behöver "rätta till sig senare i "karriären"" - det är en helt normal mage, som sagt.

High1ander
2006-01-01, 15:57
Magens rutor bildas av senstråk som löper över rectus abdominis. Hur dom löper kan man inte ändra genom träning eller dyl utan det är genetiskt betingat.
Hur bedömmer ni domare en mage? För de festa jag har sett har ju inte "symetriska" magar...

Sällan man ser folk som har såhär:

_|_
_|_
_|_

Utan de flesta har:

_/_
_|_
.|_


Kanske inte blev så vackert, men men, hoppas du fattar...

rQx
2006-01-01, 16:31
Jag har ingen som helst inblick i det hela hur man dömer men enligt mig vore det konstigt om man skulle döma sämre för det då man itne kan påverka det?

Stoltz
2006-01-01, 16:35
Oroa dig inte, det ser bra ut. Jag hade inte bangat :naughty:

King Grub
2006-01-01, 16:36
enligt mig vore det konstigt om man skulle döma sämre för det då man itne kan påverka det?

Visst påverkar den medfödda strukturen hur långt man kan gå. Har man extremt högt fästande lats döms man inte lika högt som en som har långa, fylliga, svepande lats som fäster nere vid midjan, trots att den förstnämna inte kan påverka det i nämnvärd utsträckning.

High1ander
2006-01-01, 17:21
Visst påverkar den medfödda strukturen hur långt man kan gå. Har man extremt högt fästande lats döms man inte lika högt som en som har långa, fylliga, svepande lats som fäster nere vid midjan, trots att den förstnämna inte kan påverka det i nämnvärd utsträckning.
Jo, det vet jag, men nu undrar jag just om magen... då jag iaf uppfattar att jävligt många som även är pro BB:s inte har "symmetri" på magen. Är en "symetrisk" mage där en fördel? Eftersom symmetri är en sak man bedömer, räknas även magen in där?

Jorgen
2006-01-01, 17:40
Jo, det vet jag, men nu undrar jag just om magen... då jag iaf uppfattar att jävligt många som även är pro BB:s inte har "symmetri" på magen. Är en "symetrisk" mage där en fördel? Eftersom symmetri är en sak man bedömer, räknas även magen in där?
Självklart är en symetrisk mage en fördel. Men det är fortfarande helheten som avgör, det är ytterst sällan man går in och jämför två tävlande muskelgrupp för musklergrupp.

High1ander
2006-01-01, 18:36
Självklart är en symetrisk mage en fördel. Men det är fortfarande helheten som avgör, det är ytterst sällan man går in och jämför två tävlande muskelgrupp för musklergrupp.
Ok, tack :)

Vettfan hur min mage håller på, tror den blir mer symetriskt faktiskt... den är mer symetrisk än osymetrisk vill jag iaf påstå...

Brenner
2006-01-02, 00:18
förutom att dina mage är grön så är allt okej