handdator

Visa fullständig version : Jonnas journal


Sidor : [1] 2 3 4 5

Jonna
2006-01-01, 12:44
Hej Hej alla kollomänniskor!

Jonna heter jag och är 19 (snart 20) år.
Jag har smygit runt här väääldigt länge nu, men inte skrivit särskilt mycket,fast jag har funderat länge på att skriva en journal, och få lite koll på träningen, och vilken dag kan vara bättre att starta på än idag?

Jaha, lite om träningen då kanske:

Jag tränar styrketräning 3-4 ggr/vecka och kondis ca 2 ggr/vecka.
Jag försöker bygga så mycket muskler jag bara kan, och så vill jag ju bli stark förstås *flex*
Jag är 158 cm kort och väger sisådär 53kg, vilket är lite för mycket, så nu blir det en minideff.
Några bilder tänker jag inte visa ännu i alla fall, men vi får väl se sen efter minideffen.

Nu undrar ni kanske hur stark jag är? Inte så stark alls faktiskt, men jag jobbar på det :whipped:

PB:
Mark 70kg
Knäböj 50kg
bänk 37,5

Men te.x i marken kör jag inte på mer än 50-60 i vanliga fall, 70 var maxning, likaså bänken, där traglar jag på 35...
knäböj däremot kör jag ganska lätt på 50, men törs inte öka, har ingen som passar och jag har fastnat i bottenläget en gång, det gör jag inte gärna om...

Dagens träning än så läge: Morgonpromenad 60 min.

mela
2006-01-01, 12:54
Jag är 158 cm kort och väger sisådär 53kg, vilket är lite för mycket, så nu blir det en minideff.


Du har ett BMI på lite mer än 21..
Du behöver inte deffa ;)
Kör på hårt istället, bygg så mycket som möjligt och deffa sedan :)

Jonna
2006-01-01, 12:58
Du har ett BMI på lite mer än 21..
Du behöver inte deffa ;)
Kör på hårt istället, bygg så mycket som möjligt och deffa sedan :)

Hej Mela!

Jo jag vet, men bmi är inget rättvist mått, bättre att känna själv, och jag känner mig pluffsig, ska ju inte köra någon seriös deff, bara ta bort lite överflöd.
och så är jag lite nyfiken på vad som döljer sig där under :)

mela
2006-01-01, 13:01
Hej Mela!

Jo jag vet, men bmi är inget rättvist mått, bättre att känna själv, och jag känner mig pluffsig, ska ju inte köra någon seriös deff, bara ta bort lite överflöd.
och så är jag lite nyfiken på vad som döljer sig där under :)

Ah.. ajo sant.. jag är övervikt enligt BMI.. stämmer inte helt :D
Jag skulle satsa på att köra en minideff närmare sommarn ist :)
Nu på vintern har man ändå 5 lager med kläder:)

Du har inga bilder?

Snorkfröken
2006-01-01, 13:03
Hej Jonna,

Kul med fler tjejjournaler :cool:

Jo jag vet, men bmi är inget rättvist mått, bättre att känna själv, och jag känner mig pluffsig, ska ju inte köra någon seriös deff, bara ta bort lite överflöd.
och så är jag lite nyfiken på vad som döljer sig där under :)

Förstår vad du menar... 53 kg på 158 cm är definitivt inte alls för mycket, men det är ju helt upp till hur man känner själv. Hur länge har du tänkt att deffen skall räcka? Hur har satt upp kosten och träningen?

På ett sätt är det ju smartare att bygga nu då man kan gå omkring med en massa kläder, och sen deffa till sommaren... (Skall jag säga som också snart kör igång med vårens diet :D)

Lycka till och kör hårt!

Jonna
2006-01-01, 13:11
nä, inga bilder, det är jag lite för blyg för :em:

jo, egentligen vore det kanske smartare att vänta till i vår med minideff, men jag känner inte för att vara smart i den frågan.

upplägg, hm, jag tänker inte räkna kcal eller så, ska försöka köra på känsla, minska på kollisarna lite och mer cardio.
Mela: det är ju sant att man har 5 lager kläder nu på vintern UTOMHUS, men på jobbet har jag t-shirt och på gymmet brukar jag inte heller gå runt med 5 lager kläder ;)
Snorkfröken: jag vet inte hur lång tid det tar, får ta hur lång tid det vill, sen när jag är nöjd tänkte jag försöka ligga kvar på ungefär samma vikt till typ maj och då plocka bort det sista.
När börjar du din deff?

Snorkfröken
2006-01-01, 13:33
Snorkfröken: jag vet inte hur lång tid det tar, får ta hur lång tid det vill, sen när jag är nöjd tänkte jag försöka ligga kvar på ungefär samma vikt till typ maj och då plocka bort det sista.

OK, jag förstår. Och det är klart, om du bara vill ner lite funkar det säkert bra att köra på känslan, käka mindre kolisar och röra på dig mer. Men jag tror ändå att det vore bra att sätta upp nåt mål, typ att du vill ner 2 kg och att du vill göra det till mitten av februari eller nåt. Bara för att undvika riskerna för att aldrig bli nöjd... så att inte dieten fortsätter alltför länge menar jag.

När börjar du din deff?

Kommer vara på konferensresa 12-24.1. Före jag sticker skall jag rensa upp kosten (började med det redan förra veckan, men allt det gick förstås back i går :D) och ha allt färdigt planerat. Ifall jag får ordentligt med mat på resan och inte känner mig alltför tom på energi då jag kommer hem, kör jag igång dieten genast då. Annars käkar jag upp mig en vecka för att börja dieten 1.2.
Skall ha med mig en massa prottebars och frukt i bagaget för säkerhets skull...

Upps, lång utredning där ;)

Jonna
2006-01-01, 18:04
Dagens träning:
Friskis medelpass 75 min
Det var sååå kul! Jag hade massvis med energi hela passet, fick aldrig den där "nu orkar jag inte en sekund mer" känslan.
Jag tog verkligen i hela passet igenom och blev rejält svettig, undrar var all den energin kom ifrån, kan det ha varit gårdagens godis? *popcorn*

Snorkfröken: jo, det har du ju rätt i, så har jag inte tänkt förut, får nog fundera lite på vad jag ska sätta för mål...

mela
2006-01-01, 19:52
usch 75 min :D jag hade dött..
men bra jobbat *yourock*

vad gör man på ett sådant pass egentligen? förklara för en ickevetande mela :D

Jonna
2006-01-01, 20:12
usch 75 min :D jag hade dött..
men bra jobbat *yourock*

vad gör man på ett sådant pass egentligen? förklara för en ickevetande mela :D

hahaha, ja vad gör man egentligen? har du varit på något typ av pass?
det börjar med uppvärmning och sen är det uppdelat i styrkemonent (typ armhävningar& situps) och kondis delar, man hoppar och skuttar och springer och jag vet inte allt vad man gör, det står en ledare i mitten och så gör man samma som den, det är grymt jobbigt, om man tar i ordentligt, annars går det nog alldeles utmärkt att fuska sig igenom också, det ser man ofta folk som gör, och vad är det då för mening? *screwy*
Jo, det är ju musik också förstås, oftast bra, men det beror på ledaren. varje ledare har liksom ett eget komponerat pass, så allas är olika.
Förstod nu nåt? kände själv att det blev lite snurrigt :D
(typ som aerobics kan man säga)

mela
2006-01-01, 20:32
hahaha, ja vad gör man egentligen? har du varit på något typ av pass?
det börjar med uppvärmning och sen är det uppdelat i styrkemonent (typ armhävningar& situps) och kondis delar, man hoppar och skuttar och springer och jag vet inte allt vad man gör, det står en ledare i mitten och så gör man samma som den, det är grymt jobbigt, om man tar i ordentligt, annars går det nog alldeles utmärkt att fuska sig igenom också, det ser man ofta folk som gör, och vad är det då för mening? *screwy*
Jo, det är ju musik också förstås, oftast bra, men det beror på ledaren. varje ledare har liksom ett eget komponerat pass, så allas är olika.
Förstod nu nåt? kände själv att det blev lite snurrigt :D
(typ som aerobics kan man säga)

ah ok.. jag fattar..
sett sånt på tv :D
men aerobic har jag varit på.. :P

Jonna
2006-01-02, 22:37
Dagens träning:

Morgonpromenad 60 min, höll på att frysa ihjäl, missbedömde vädret totalt :cryout:

Bröst & triceps:
Bänkpress:
Uppvärmning med bara stången (20kg) x12
25kg x 8
30kg x 8
35kg x 6 (här fick jag passning av en snäll man)
35kg x 5 (samma här)
och så övertalade han mig att testa 40kg!
40kg x 2 PBvet dock inte om han hjälpte till något, han säger att han inte gjorde det, men man vet aldrig...?

Sen fortsatte jag med Lutande hantelpress:
11kg(per hantel) x 10
13,5 kg x8
13,5 kg x 6 (med pass och pepp!)
11kg x 8
8kg x 10 (detta vet jag inte varför jag gjorde? *screwy* )

Sen lekte jag en stund i Pecdecen (stavning?) typ 25kg, men jag gillar inte den övningen så jag gick över till Tricepspress i cabelmaskinen:(vet inte riktigt vad det heter egentligen?)
först med stång: 10kg x10, x8
15 kg x 8
sen bytte jag till rep:
10kg 3x8

Efter det blev det Liggande tricepspress med hantel
4kg 2x8 per arm

Sen skuttade jag runt lite och gjorde lite av varje till, sen insåg jag att det bara var onödigt, så jag gick hem.

Det var ett ganska bra pass, hade mycket energi! *flex*

Jonna
2006-01-03, 21:07
Morgonens promemad blev bara ca 30 min idag, för jag hade med mig en vän som var förkyld och frös och ville gå hem... :MrT:

Sedan sprang vi runt på stan länge länge och jag var fruktansvärt trött när jag kom hem, så jag tänkte hoppa över träningen. Men! sen åt jag lite mat och genast steg humöret avsevärt så jag kom iväg till gymmet trots allt!

BEN :

Knäböj:
uppvärmning med stången (20kg) x 10
30kgx10
40kgx8
50kgx6
50kgx6
50kgx8!(kändes förvånansvärt lätt!)
30kgx10 (med "rumpanigolvet"djup)

Benpress:(har ej räknat med släden, har ingen aning om vad den kan tänkas väga?)
40kgx10
70kgx10x8x8

Här hade jag tänk köra rakamark, men stången ville aldrig bli ledig, så jag provade utfall med hantlar, det gick mindre bra, benen sa ifrån *grr27*

Körde någonslags "kickback för ben" maskin för baksidan, man står upp och kör ett ben i taget, jag fick det inte att kännas knappt.
20kgx8x8(per ben)

Sen lekte jag lite i bensparken, den gillar jag inte riktigt, för det är jag svaaaaag i *cry*
25kgx10x10x10

stående vadpress:
50kg10x3 (i denna gör det mest ont i axlarna...)

Sen stretchade jag en stund och var lite sur för att inget blev riktig som jag ville,och jag kände mig ganska svag, utom i knäböjen då förstås :love:

mela
2006-01-03, 22:28
grymt bänkat!

bra böjar också :thumbup:

släden till benpressen väger 35kg på mitt gym.. märket är OLYMP.. något att mäta på?

Jonna
2006-01-03, 22:51
grymt bänkat!

bra böjar också :thumbup:

släden till benpressen väger 35kg på mitt gym.. märket är OLYMP.. något att mäta på?

Tack Mela! :)

Väger den så mycket?! :eek:
Hoppas den på mitt gym också gör det! då stiger ju vikterna massor :hbang: fast jag undrar om det finns något märke på vår, det är ganska gamla grejer tror jag... ;)

mela
2006-01-03, 22:52
Tack Mela! :)

Väger den så mycket?! :eek:
Hoppas den på mitt gym också gör det! då stiger ju vikterna massor :hbang: fast jag undrar om det finns något märke på vår, det är ganska gamla grejer tror jag... ;)

känner en som kör med en gammal.. den vägde 25kg sa han..
men jag vet inte *screwy*

Jonna
2006-01-04, 21:39
Jag är hungrig!
Blev ingen träning idag, har varit och inhandlat en fotoskrivare/scanner/kopiator, så jag är glad ändå!
Men nu vill jag att klockan ska gå fooort så att jag kan äta min kesella, det är nog det godaste på hela dagen när jag tänker efter :eating:
Friskis är stängt denna veckan så jag kanske borde ägna mig åt någon annan form av cardio? Men vad? :confused:

Pepz
2006-01-04, 21:41
Friskis är stängt denna veckan så jag kanske borde ägna mig åt någon annan form av cardio? Men vad? :confused:

snöpulsning ;)

Jonna
2006-01-04, 21:56
snöpulsning ;)
haha, mm, bra ide...tack ;)
men påtal om snö, kanske skulle åka lite skidor?

Jonna
2006-01-05, 20:34
Jahopp, då var dagens träning avklarad då.

På förmiddagen åkte jag faktiskt Långfärdsskidor!
Åkte en timme ungefär, det var roligt!

På kvällen blev det Axlar & Biceps
började med lite rotatorcuffsövningar
Sen sittande militärpress med stång
20kg 3x6
stående pressar med hantlar
6kgx10
9kgx8
9kg 3x6
det dumma är att det är ett stort glapp mellan 9kg hantlarna och 11,5kg, finns liksom inga 10.
Samma visa med glappet mellan 6kg och 9kg...

Drag till hakan med EZstång.
?kg 4x10
Vet inte vad stången väger, så kan inte räkna ut vad det väger tillsammans.

Kryssdrag i cabel, liggande på bänk.
(hm, jag kanske skulle lära mig de korrekta namnen på övningarna?)
11,5kg per sidax10
13kg per sida 3x8

Hantellyft åt sidan
4kg per hantel 3x10 (Här var jag så arg att jag hade lust att ge upp träningen helt, hur kan man vara så svag?)

Hantelcurls
6kg x10 per arm
9kg 3x10 per arm

stångcurl
20kg x3,3,3,3 *grr27* (nu var jag om möjligt ännu argare och lusten att sluta träna försvann, istället hade jag lust att slå någon, alternativt gråta men jag gjorde inget av det...)
Vad har hänt? nog för att det var ett tag sen jag tränade detta, men förut kunde jag iaf göra 6:or!

stående hantelpressar (igen)
5kg 2x15 PUMP!
Sen gjorde jag somvanligt lite till av varje, till ingen nytta, så nu fick det duga.

Axlar & biceps är nog mina svagaste muskelgrupper tror jag, kan vara därför jag slarvat lite med dem på sistone *grr27* men nu ska det bli ändring på det! :whipped:
Jag saknar min träningskompis!Hon gör lumpen, skulle behöva henne en dag som denna, när motivationen inte är på topp.

Jonna
2006-01-05, 22:38
På förmiddagen åkte jag faktiskt Långfärdsskidor!
Åkte en timme ungefär, det var roligt!
AJ! insåg just att jag helt glömde stretcha efter skidåkningen, och träningsvärken kommer redan smygandes ;)

Jonna
2006-01-06, 17:54
Dagens pass bestod av

RYGG:

Började med lite hantelrodd för stången var upptagen.
11kgx10
13kgx8
16kgx6

här blev stången ledig, så över till Marklyft :
stångenx10
40kgx10
50kgx8
60kgx8 (kändes lätt!)
60kgx8
70kgx6 PB!!! jippi!
70kgx2 (var bara tvungen att testa om det verkligen var på riktigt...)

Så tillbaka till Hantelrodden igen:
18kgx6
22kgx4 PB!
22kgx4
11kgx8
Här funderade jag på om jag skulle vara klar och gå hem, men jag lyckades ta mig i kragen och dra lite i Latsdragen också:
rakstång:
35kg x10
40kgx8
45kgx4
45kgx3,5 fail... *grr*
med "roddhandtag"
45kg2x6 (här gjorde det mest ont i biceps)

Jippi! PB i mark, jag älskar att träna rygg!!
Hade två killar som tittade tveksamt på mig hela passet, hörde en av dem viska nåt om "oj, titta nu lägger hon på mer vikt..." det var när jag körde mark. Sånt irriterar mig fruktansvärt, jag gillar inte när folk tittar på mig, särskilt inte när det tittar så där kritiskt. *grr27* Men jag klarade det, så där fick dem!

Ikväll blir det utgång, fast jag ska bara dricka mineralvatten, hoppas ingen blir provocerad, är så jobbigt att behöva försvara varför man inte vill hälla i sig alkohol. *screwy*

mela
2006-01-06, 17:56
Gött med PB *yourock* :hbang:

Jonna
2006-01-06, 17:58
Gött med PB *yourock* :hbang:

:D Japp, jag är så glad så!

förresten, är du frisk nu?

mela
2006-01-06, 18:31
:D Japp, jag är så glad så!

förresten, är du frisk nu?

Jo jag tror det, vet inte riktigt :D
Men jag mår bra iaf..
Va något konstigt den dagen bara
SÅ imorn ska jag bänka :D

Jonna
2006-01-06, 18:34
Jo jag tror det, vet inte riktigt :D
Men jag mår bra iaf..
Va något konstigt den dagen bara
SÅ imorn ska jag bänka :D

skumt...men du är duktig som vilar!
Lycka till imorgon med bänken, du fixar säkert PB! *flex*

Fettecke
2006-01-06, 18:34
Grymt marklyft... bara att gratulera.... du får ta grabbarnas kommentar som positivt... du lyfter mer än dom säkerligen.!

Själv blir jag bara sporrad ifall folk kollar på mina lyft, brukar kunna ta i lite mer då när jag känner en viss press att prestera.... men som du säger, man har ibland lust att peka finger åt dom ;)

annars är det ju självklart: :hbang:

mela
2006-01-06, 18:35
skumt...men du är duktig som vilar!
Lycka till imorgon med bänken, du fixar säkert PB! *flex*

satte ju PB förra veckan :P
plus att jag drack lite igår :em:
komemr gå bajs :D

Jonna
2006-01-06, 18:38
Grymt marklyft... bara att gratulera.... du får ta grabbarnas kommentar som positivt... du lyfter mer än dom säkerligen.!

Själv blir jag bara sporrad ifall folk kollar på mina lyft, brukar kunna ta i lite mer då när jag känner en viss press att prestera.... men som du säger, man har ibland lust att peka finger åt dom ;)

annars är det ju självklart: :hbang:

Tack! :em:
jo, det är ju bra på ett sätt, som du säger, eftersom man blir lite extra sporrad, men det jobbiga är ju att man ser på dem att de tror att man ska misslyckas.
förresten var det typiska discobyggare som körde tusen set biceps :D

Jonna
2006-01-06, 18:40
satte ju PB förra veckan :P
plus att jag drack lite igår :em:
komemr gå bajs :D

oj, satte du pb förra veckan, då så, då slipper du väl denna gång ;) *uppdate*

Fettecke
2006-01-06, 18:41
Tack! :em:
jo, det är ju bra på ett sätt, som du säger, eftersom man blir lite extra sporrad, men det jobbiga är ju att man ser på dem att de tror att man ska misslyckas.
förresten var det typiska discobyggare som körde tusen set biceps :D

hahaha, du skulle ha kört några set böj och frågat om dom har hört talas om övningen knäböj förut ;)

vi kan hålla en tyst minut för dom stackars discopojkarna :D

vad är ditt mål med tränignen, förutom stor och stark ?

Jonna
2006-01-06, 18:43
hahaha, du skulle ha kört några set böj och frågat om dom har hört talas om övningen knäböj förut ;)

vi kan hålla en tyst minut för dom stackars discopojkarna :D

hahaha, bra ide! det ska jag nog göra nästa gång!

japp, nu är det tyst minut för de stackars små krakarna :)

Mål med träningen? mest bli stor o stark o få en snygg kropp förstås, sen i framtiden (lång långt fram) kanska tävla, men vi får väl se.

Jonna
2006-01-07, 20:16
Idag blev det ingen träning, dock en "ätardag," mums! :eating:
Idag är det också vägardag, tänkte väga mig varje lördagmorgon för att se att det går åt rätt håll, idag blev jag dock besviken, vägde exakt samma som förra veckan, Men, så insåg jag att det var dags för lingonvecka, och då brukar jag alltid väga lite mer, tror att kroppen samlar på sig vätska? ska försöka sköta kost o träning exemplariskt nu i veckan så får vi se om vågen vill visa på lite mindre nästa vecka...
På måndag är det dax att börja jobba igen, hur ska jag komma upp i tid?! har ju vänt på dygnet lite nu :(

Jonna
2006-01-08, 17:22
Dagens träning:
Långfärdsskidåkning!

Det var rooooooligt! :D och så gick det mycket snabbare än förra gången, jag åkte en timme denna gång med, men nu hann jag åka 3 varv i spåret, förra gången bara 2!

Jag sov dåligt inatt, drömde mardrömmar och låg o vände o vred på mig, kan det ha med ätardagen att göra? att kroppen inte är van vid mycket kollisar & socker? *screwy*

Nu väntar jag på att en av mina bästa vänner ska logga in på msn, hon är i dominikanska republiken och ska stanna där länge, tur att internet finns! Men fy för att vänta!

mela
2006-01-08, 17:27
Ah.. lingonvecka sux, går själv upp ca 2 kg när jag har lingon.
not fun :nono:

gött att det gick snabbare idag :D duktigt! *yourock*

Jonna
2006-01-08, 17:40
gött att det gick snabbare idag :D duktigt! *yourock*
Jo, det gick ju visserligen snabbare, men jag tror att tekniken är ytterst skrattretande för dem som kan på riktigt... :laugh: Men man får väl bjuda lite på sig själv ;)

mela
2006-01-08, 17:40
Jo, det gick ju visserligen snabbare, men jag tror att tekniken är ytterst skrattretande för dem som kan på riktigt... :laugh: Men man får väl bjuda lite på sig själv ;)

ska jag följa med och göra så att du ser ut som ett proffs? :D

Jonna
2006-01-08, 18:37
ska jag följa med och göra så att du ser ut som ett proffs? :D
ja! det vore väl något? fast frågan är om det inte ser Dubbelt så roligt ut om man är två :D

mela
2006-01-08, 19:14
ja! det vore väl något? fast frågan är om det inte ser Dubbelt så roligt ut om man är två :D

ja men vafan :D det blir säkert dubbelt så roligt också :D

Jonna
2006-01-08, 20:16
ja men vafan :D det blir säkert dubbelt så roligt också :D

så sant! bara att du kommer hit, du kan väl ta cykeln? ;) :D

mela
2006-01-08, 20:18
så sant! bara att du kommer hit, du kan väl ta cykeln? ;) :D

till norrköping? :D
jodå .P är där om 10 min ;)

Jonna
2006-01-09, 20:52
Dagens träning:

Boxpass60minuter

Egentligen skulle jag köra styrka idag men en kompis ville att jag skulle följa med på boxen, så jag gjorde det! Det var rätt kul, men friskis är roligare *rolleyes*
Min kompis som jag körde med är jättelång, o jag är ju ganska kort, så det var lite knepigt när jag skulle hålla mitzarna och hon skulle köra uppercuts (tror det heter så?) fick massa mjölksyra i armar o axlar, för man skulle stå så läääänge lääänge, men det var grymt roligt att boxa, jag hade massor av kraft/energi!
Dock kändes passet lite för kort. Nu skakar mina händer okontrollerat, svårt att skriva till o med, vet inte riktigt vad det beror på, men det blev så en annan gång också när jag hade boxat... *screwy*

Första arbetsdagen efter ledighet också, kändes bra. Ska bli skönt att sova inatt.

Jonna
2006-01-10, 19:26
Dagens träning:

Friskis medel/Intensivmix-pass 60 min
Ny termin o helt nya pass!
Det var sååååååååååå jobbigt, men helt otroligt roligt! tror jag log stort hela passet trots att det var jobbigt! :D
Energin var på topp, men det är riktigt synd att jag inte kommer kunna gå på detta passet nåt mer, nästa vecka startar nya terminen på komvux och jag ska läsa matte på tisdagar med start kl 18. Passet är 17-18, så det går ju inte *grr27* *cry*

Känns som att det går rätt bra med lilladeffen, vet ju inte ännu om jag gått ner något, men det känns så :thumbup:

Fettecke
2006-01-10, 19:35
Jag kom på en sak jag glömde att fråga förra veckan :), har du bilder, typ före/efter bilder eller liknande ?

Hoppas du för foto-dagbok över deffen... det är riktigt skojj att se skillnaden på kort.!

Jonna
2006-01-10, 19:38
Jag kom på en sak jag glömde att fråga förra veckan :), har du bilder, typ före/efter bilder eller liknande ?

Hoppas du för foto-dagbok över deffen... det är riktigt skojj att se skillnaden på kort.!

Hej, njaa jag har lite bilder, men vill inte lägga ut dem, är liksom lite för blyg :em:
Jo, jag dokumenterar ivrigt med kameran, typ en gång i veckan, lätt att bli "hemmablind" annars kan jag tänka mig?

Fettecke
2006-01-10, 19:44
Hej, njaa jag har lite bilder, men vill inte lägga ut dem, är liksom lite för blyg :em:
Jo, jag dokumenterar ivrigt med kameran, typ en gång i veckan, lätt att bli "hemmablind" annars kan jag tänka mig?

jo, visst.. man vänjer sig vid kroppen därför är det underbart med en fin digitalkamera ;)... åsså nu när du köpte skrivare så är det ju bara att pryda ditt rum med deff-bilder ;=)

har du satt några kortsiktiga mål förästen ?

Jonna
2006-01-10, 19:52
jo, visst.. man vänjer sig vid kroppen därför är det underbart med en fin digitalkamera ;)... åsså nu när du köpte skrivare så är det ju bara att pryda ditt rum med deff-bilder ;=)

har du satt några kortsiktiga mål förästen ?

haha, det vore ju nåt, ha hela lägenheten full med lättklädda foton av mig själv... *screwy* ;)

Det här med mål är lite knepigt. jag har funderat över det och inser ju själv att det är bra med lite mindre del-mål, men jag kan inte komma på något vettigt *grr27* förslag?

Fettecke
2006-01-10, 20:13
haha, det vore ju nåt, ha hela lägenheten full med lättklädda foton av mig själv... *screwy* ;)

Det här med mål är lite knepigt. jag har funderat över det och inser ju själv att det är bra med lite mindre del-mål, men jag kan inte komma på något vettigt *grr27* förslag?

Nejdå, du är ingen diva bara för att du har nude-pics av dig i ditt rum :laugh:

Det beror ju på hur länge du tänkte deffa... det är ju det som styr din utveckling på styrkefronten... det går inte så bra att öka mkt i styrka med kcal-minus precis ;)

Det jag kan tänka på är detta fram tills April eller liknande (?)
Mark 75-80+kg
Knäböj 60+kg
bänk 42+
(siffrorna är tagna ur luften, lite baserade på dina nuvarande siffror)

Eller så mäter du tid runt skridskobanan

Just mark och böj kommer du öka Lätt när du väl kommer in i det hela... blir du starkare i böj så får du lite gratis i mark, och tvärtom... bänken är desto svårare att öka i tycker jag, kanske för att jag själv är sämst att spela bänkpress... men det hör inte hit... eller nått ?

Jonna
2006-01-10, 20:35
Det beror ju på hur länge du tänkte deffa... det är ju det som styr din utveckling på styrkefronten... det går inte så bra att öka mkt i styrka med kcal-minus precis ;)

Det jag kan tänka på är detta fram tills April eller liknande (?)
Mark 75-80+kg
Knäböj 60+kg
bänk 42+
(siffrorna är tagna ur luften, lite baserade på dina nuvarande siffror)

Just mark och böj kommer du öka Lätt när du väl kommer in i det hela... blir du starkare i böj så får du lite gratis i mark, och tvärtom...

Jag undrar när jag ska "komma in i det hela"? *rolleyes* jag har tränat några år nu... ;)
men vi säger så här, Mål:
mark 80kg
böj 60kg
bänk 40x6

Detta ska vara klarat till den siste mars!
Nu får jag nog sätta lite fart om jag ska lyckas :whipped:
Deffen har jag inte satt något slutdatum på, beror helt enkelt på när jag känner mig färdig. men jag ska ju inte ner mer än 3-5kg...


Tack för inspirationen! *kissass*

Jonna
2006-01-11, 20:19
Dagens träning:

Bröst & triceps

Bänkpress:
20kg 2x10
30kg 2x8
35kg x4 jättestrikt och duktigt!!! med passare.

Måste bara berätta, jag törs inte köra 35kg utan pass, det är ju inte så kul att fastna i botten ;) Och jag såg ingen som har passat åt mig tidigare (jag brukar inte behöva fråga nån, de brukar fråga mig) men så tog jag mod till mig och frågade en av gymmets Stooooooooora killar, jag har pratat lite med honom och vet att han är snäll som en nallebjörn, men ändå...det var i alla fall inga problem, och när jag kört mina 4 reps så sa han att jag körde väldigt tekniskt, hm, eller så sa han att tekniken var bra, jaja, sak samma, nåt med teknik&bra var det iaf! jag blev så glaaaad! :D
Jag hade velat köra iaf ett set till på 35 men han gick och jag vågade inte be honom komma en gång till.

sned hantelpress:
(räknar med att stången väger 1 kg)
11kg 2x10
ett försök på 13,5 men jag kunde inte få upp dem i startläge, det är det svåraste!
11kg 4x8
det var knäppt, titsen vägrade ge upp!

pecdec:
25kg x 8 (boooooring :sleep: )

cable pushdown:
just denna är supertung, på en annan kan jag köra det dubbla typ *screwy*
rak stång:
10kg x 10
15kg x 10 PB
15kg x 8

rep:
10kg 2x8

"böjd"stång:
10kg 2 x10

Liggande triceps extension med hantel, en arm i taget:
väldigt strikt
4kg 2x8
4kg 2x6

Smalbänk:
20kg 3x8

Enarms hantelextention:
4kg x 15 (pump!)

Somvanligt gick jag runt och gjorde lite till av ditten o datten tills jag somvanligt insåg att det var onödigt *rolleyes*


En sak var konstig, jag fick typ värmeslag eller nåt, blev helt röd i ansiktet o det hettade massor, det var konstigt, har aldrig varit med om det tidigare!

Helt nöjd med passet, hade massor av energi!

mela
2006-01-11, 20:27
cable pushdown:
just denna är supertung, på en annan kan jag köra det dubbla typ *screwy*
rak stång:
10kg x 10
15kg x 10 PB
15kg x 8



Bra bänkat :hbang:

cablen är lättare (halva vikten) om cabeln går för många varv runt skiten :D fattar du vad jag menar? *screwy*
Så det du körde nu va nog dina riktiga vikter :)

Jonna
2006-01-11, 20:34
aha! det förstås! de med dubbla hjul är förstås lättare!!

Jonna
2006-01-11, 21:16
här i journalen har jag babblat omLångfärdsskidåkningmassor, men hallå, varför har ingen rättat mig? det heter ju förstås Längdskidåkning :D
Långfärdsskridskor måste jag ha tänkt på... :em:

Fettecke
2006-01-11, 21:20
aha! det förstås! de med dubbla hjul är förstås lättare!!

Ok, för att det ska bli lite spänning typ så kan vi göra en liten tävling här :)

Sätter du dina mål, och jag bomar mina... så får du hitta på nått "straff" eller nåt sånt, sätter jag mina, och du bommar dina så får du hänga ut bilder från din deff... med retuscherat ansikte om du så vill.

Sätter/bomar vi båda så får vi skämmas, eller gå med på respektives "straff"

Kolla min dagbok så ser du mina mål... dessa är också fram tills sista mars!!!

Måste ha lite motivation att lyckas med allt joxx.... :D

Så, Are you with me!!!!! :MrT:

Jonna
2006-01-11, 21:44
Fettecke:

JAG ÄR MED! :hbang:

wohooo, här ska det ökas (för jag tänker inte förlora :devil: )

Jonna
2006-01-12, 18:01
Dagens träning:

BEN
Knäböj:
20kg x 10
30kg x 10
40kg x 8
50kg x8 kändes lätt.
55kg! x8 PB! :D
55kg x 6
55kg x 8
40kg x 8,8 (med rumpan i golvet djup) litet pb, pga djupet på den vikten...

Raka mark:
(från upphöjning)
20kg x 10
40kg x 6, 8,8
30kg x 8, 8

Sen lite Benspark och Vader och benpress , dock inga vikter att tala om.

Jag är riktigt nöjd med knäböjen!
Fettecke, se upp, jag är redan på G! :naughty: :D

Deceiver85
2006-01-13, 11:56
Fina böjar, som vanligt. Inga bilder? :naughty:

Jonna
2006-01-13, 20:37
Fina böjar, som vanligt. Inga bilder? :naughty:

hejsan!
Tack, dom känns idag i benen vill jag lova :naughty:
Nä, inga bilder, men förlorar jag tävlingen mot fettecke blir jag ju så illa tvungen ;) men ingen fara, jag ska inte förlora :devil:

Jonna
2006-01-13, 20:53
Idag blev det ett
Friskis medelpass 75min

Det var inte riktigt i min smak det här passet. Lite för lungt tempo och dåligt med variation i övningarna. Sen var inte ledarna speciellt inspererande heller, en av dem hade fått barn för 3 månader sen *rolleyes*
Sen att jag har träningsvärk i benen från igår gjorde kanske inte passet bättre, men just det här lär jag inte gå på så många fler gånger.

Imorgonbitti ska jag väga mig, hoppas verkligen att det har hänt lite, jag tycker att jag har varit duktig nu i veckan! Det känns iaf som att jag har tappat några hekto.

Det blir ingen ätardag imorgon, eller jo, lite grann, ska äta sushi med en vän och så blir det nog en fika med något gott också, sen får det vara bra, jag mådde så dåligt efter förra lördagen, sov riktigt dåligt och drömde mardrömar, det gör jag aldrig i vanliga fall, så det måste bero på godis mm?

mela
2006-01-13, 21:55
Bra böjt :hbang: :thumbup:

Jonna
2006-01-14, 14:08
Tack mela!

Idag är det min vägningsdag, men, den dumma vågen visar samma som förra veckan! *grr27*
Jag som varit så duktig.
Jag mätte lite också, och de resultaten var något gladare, hade minskat ca en cm nästan överallt! (utom underarmarna som hade ökat med en halv cm, :confused: )
Tog lite kort också, tycker att det ser ut som att det har hänt lite, men varför vägrar vågen visa mindre? inte för att det spelar någon roll egentligen, så länge jag minskar i omfång, men jag förstår inte rktigt hur det går ihop... Någon som vill förklara?

Tror det får bli en vilodag idag, känner inte för att träna.

mela
2006-01-14, 14:11
Lita mer på måttbandet än på vågen :)
Ska mäta&väga på måndag..

Hoppas att det går lika bra för mig :D

Jonna
2006-01-14, 14:19
Lita mer på måttbandet än på vågen :)
Ska mäta&väga på måndag..

Hoppas att det går lika bra för mig :D

mm, fast lite skumt känns det ju att väga samma men vara mindre?

Det går säker jättebra för dig! du verkar ha bra koll på vad du stoppar i dig.

mela
2006-01-14, 14:48
mm, fast lite skumt känns det ju att väga samma men vara mindre?

Det går säker jättebra för dig! du verkar ha bra koll på vad du stoppar i dig.

muskler väger mer än fett vettö ;)

Fettecke
2006-01-14, 16:23
muskler väger mer än fett vettö ;)

Sluta uppmuntra... det ser dåligt ut från min sida... :D :D

Jonna... i kick yo´ass.!!!! :devil:

det är fan bra detta, hittils har inte jag nått att förlora på tävlingen... det är bara du som får hänga ut bilderna om du loosar, förlorar jag... så verkar det inte hända nått ännu ;)

Jonna
2006-01-14, 19:45
Sluta uppmuntra... det ser dåligt ut från min sida... :D :D

Jonna... i kick yo´ass.!!!! :devil:

det är fan bra detta, hittils har inte jag nått att förlora på tävlingen... det är bara du som får hänga ut bilderna om du loosar, förlorar jag... så verkar det inte hända nått ännu ;)

vänta du bara, jag tänker ut något riktigt hemskt straff ska du se :devil:

Jonna
2006-01-14, 21:29
Okej, jag behöver hjälp att komma på bra "straff" till Fettece om han förlorar tävlingen, nån som har en ide? *popcorn*

Jay-Z
2006-01-14, 21:32
Okej, jag behöver hjälp att komma på bra "straff" till Fettece om han förlorar tävlingen, nån som har en ide? *popcorn*

Bara en tanke...:D

Jonna
2006-01-14, 21:34
hahaha :laugh: jaa, det var ju en ide iaf :naughty:

Fettecke
2006-01-15, 11:07
Bara en tanke...:D

hörrö, Gay-Z, va de inte nån text till dne i nån tråd, "fis inte i ...." :D

Fettecke
2006-01-15, 11:08
Jag kom på att maxlyftet ska filmas också, så det finns dokumenterat :)
annars så kommer jag böja 250, dra 345 i mark och bänka 500... (faill det inte behöver filmas) :D

Jonna
2006-01-15, 11:14
Jag kom på att maxlyftet ska filmas också, så det finns dokumenterat :)
annars så kommer jag böja 250, dra 345 i mark och bänka 500... (faill det inte behöver filmas) :D

Vänta lite nu va, det innebär ju att jag måste medverka på bild(film) även om jag vinner? det går ju inte riktigt ihop *slap*
Jaså man kan inte lita på dig ;)

Fettecke
2006-01-15, 12:02
Vänta lite nu va, det innebär ju att jag måste medverka på bild(film) även om jag vinner? det går ju inte riktigt ihop *slap*
Jaså man kan inte lita på dig ;)

hihihi :D
du får väll ha på dig huva eller nått *kissass*

Jonna
2006-01-15, 12:15
hihihi :D
du får väll ha på dig huva eller nått *kissass*
haha, en helkroppshuva då eller?

Jonna
2006-01-15, 19:55
Dagens träning blev idag på friskis gym, men inte trodde väl jag att typ halva norrköping skulle träna där en söndagkväll? *screwy*
Det blev iaf
Rygg

Marklyft:
20kg 2x10
30kg x 8
50kg x 8
60kg x 6
70kg x 4 (tappade greppet)
70kg x 3 (bara gled, det fanns inget magnesium...)
70kg x 3
60kg x 5
50kg 2x8
oj, det blev ganska många set såg jag nu, det kändes inte så mycket.
Det var tre killar i min ålder som markade lite brevid mig, de körde på 50kg och var nog rätt nöjda med det, tills de såg att jag hade ökat till 70, då ökade de till 90 och tittade nöjt på mig. men så säger en av killarna, lite tyst sådär, "men, jag kan nog inte ens lyfta den där..."
oh, jag fick titta bort för att inte skratta! Den tuffaste av dem körde typ 2 reps med mycket möda och stort besvär, sen sänkte de till 50 igen. Tänk att inte killar kan tåla att en tjej kör tyngre *rolleyes*

Hantelrodd
11kg x 10
16kg x 6
22kg 2x4
18kg x6
16kg x8

Assisterade chins i maskin
hjälpvikten tänker jag inte berätta, för jag är såååååå svag i denna.
körde kanske5-6 set.
och så lite dipps i samma maskin.


Sen ville jag köra rodd i cabel, men den var upptagen hela tiden.
så då tänkte jag köra lite kardio, men nej nej, inte en enda liten maskin var ledig *grr27*
Så jag gav upp och åkte hem. Alldeles för mycket folk.

Marklyften var tunga idag, huuuur ska jag någonsin klara 80kg?!

Nu har jag lagat mat till hela veckan.
Imorgon börjar nya terminen på komvux, det är lite pirrigt, nya lärare, nya elever... men det ska bli kul!

Fettecke
2006-01-15, 20:00
men damnit kvinna, du gör ju till 95% chans 80*1 redan idag i marklyft... eller tänkte du göra en 8a på 80 om 3 månader ?

vad pluggar du förästen ?

*Drar till gymmet och löper*

mela
2006-01-15, 20:03
Kör inte så många set innan du ska testa 80 ;)

När jag kör så kör jag
2 set på 20
1 set på 60
1 set på 80
och sedan höjer jag om jag vill,.,.
körde et netta på 100 sist.

Kör typ..
2 set på 20
1 set på 40
1 set på 60
och sedan testar du 80 ;)

Jonna
2006-01-15, 20:09
men damnit kvinna, du gör ju till 95% chans 80*1 redan idag i marklyft... eller tänkte du göra en 8a på 80 om 3 månader ?

vad pluggar du förästen ?

*Drar till gymmet och löper*

Nä, jag tänkte inte göra nån 8:a på 80, skojar du med mig eller? :MrT:
men helst mer än en 1:a, kanske en 4:a...?
70 är TUNGT ska du veta! *spy*

Jag pluggar in gymnasiet på komvux kvällskurser, denna termin blir det matte B (blääääää) och religionskunskap A.

Fettecke
2006-01-15, 20:11
Jag håller med Mela... färre set tills du kommer upp i målvikt... , men du får ju ändra lite sen när du kommer upp i vikter :)

under mitt 200 lyft så vart det typ:
100*5
130*4
150*3
160*2
170*1
180*1
190*1
200*1

mela
2006-01-15, 20:12
Nä, jag tänkte inte göra nån 8:a på 80, skojar du med mig eller? :MrT:
men helst mer än en 1:a, kanske en 4:a...?
70 är TUNGT ska du veta! *spy*

Jag pluggar in gymnasiet på komvux kvällskurser, denna termin blir det matte B (blääääää) och religionskunskap A.

ah har precis läst klart religion A.. börjar med B nu i veckan *cry*

Jonna
2006-01-15, 20:13
Kör inte så många set innan du ska testa 80 ;)

När jag kör så kör jag
2 set på 20
1 set på 60
1 set på 80
och sedan höjer jag om jag vill,.,.
körde et netta på 100 sist.

Kör typ..
2 set på 20
1 set på 40
1 set på 60
och sedan testar du 80 ;)

Du har så rätt, idag hade jag iofs inte en tanke på 80, men ändå.
Det är nån dum ovana jag har att liksom öka med typ 10 kg hela tiden, istället för att hoppa direkt på lite tyngre.
Nästa gång ska jag prova något liknande vad du föreslog ;)

jag är såå avundsjuk på din 100:ing! jag vill också marka 100, det är ju coooolt :cool:

Jonna
2006-01-15, 20:14
ah har precis läst klart religion A.. börjar med B nu i veckan *cry*
åh, har du :naughty: kanske jag kan pumpa dig på lite kunskap om det skulle behövas :D
var det en roligt kurs?

mela
2006-01-15, 20:16
Du har så rätt, idag hade jag iofs inte en tanke på 80, men ändå.
Det är nån dum ovana jag har att liksom öka med typ 10 kg hela tiden, istället för att hoppa direkt på lite tyngre.
Nästa gång ska jag prova något liknande vad du föreslog ;)

jag är såå avundsjuk på din 100:ing! jag vill också marka 100, det är ju coooolt :cool:
ah det är bara att satsa.. spräck inte byxorna på 80 bara :MrT:

åh, har du :naughty: kanske jag kan pumpa dig på lite kunskap om det skulle behövas :D
var det en roligt kurs?
denär helt ok.. jag gillar religion, men allt hänger på läraren.

Jonna
2006-01-15, 20:22
ah det är bara att satsa.. spräck inte byxorna på 80 bara :MrT:


denär helt ok.. jag gillar religion, men allt hänger på läraren.

hihi, jag ska försöka undvika att spräcka byxorna, det finns ju inga nya att köpa på mitt gym ;) :D

jo det brukar vara så, att det hänger på läraren alltså, jag får se imorgon vad det är för typ av lärare *popcorn*

mela
2006-01-15, 20:39
hihi, jag ska försöka undvika att spräcka byxorna, det finns ju inga nya att köpa på mitt gym ;) :D

jo det brukar vara så, att det hänger på läraren alltså, jag får se imorgon vad det är för typ av lärare *popcorn*

ha ett par med stretch eller ett par extra i väskan :D
man lär sig av sina misstag *nicka menande*

vi hade mkt diskussioner om människans värde, om döden och livet efter döden och liknande.. utifrån vad vi själva trodde typ..

Jonna
2006-01-15, 20:44
ha ett par med stretch eller ett par extra i väskan :D
man lär sig av sina misstag *nicka menande*

vi hade mkt diskussioner om människans värde, om döden och livet efter döden och liknande.. utifrån vad vi själva trodde typ..

ja det är bra när man lär sig av andras (läs:melas) misstag :laugh:

Det låter väldigt intressant! hoppas hoppas att det är en bra lärare nu då!

Jonna
2006-01-16, 23:06
Dagens träning gick i full fart för jag kom ifrån jobbet lite sent och skulle ju till skolan... men det blev iaf

Axlar & Biceps

hantelpress, stående
5kg x10
7kg 2x8
9kg 3x6
sen fick jag ont i ländryggen och satte mig på en bänk med ryggstöd o körde lite till.

lyft framåt med viktskiva
5kg 2x8
10kg x 6

drag till hakan med ez-stång
vet inte vikten men 3x8reps

hantellyft åt sidan
4kg 3x8

omvänd pecdec
25kg x 10
30kg 3x8

hantelcurl
7kg 2x10
9kg 2x10
7kg 3x15 (puuuump!)

stångcurl
20kg 4x3
20kg x5 (med pass o liiite hjälp)

Sen hann jag inte mer, tror hela passet tog kanske 35min, typ ingen vila alls.

Nu har jag varit på min första religionslektion! Läraren verkar vara bra. Vi fick gå en liten tipspromenad i grupper om 2-3pers, min grupp vann överlägset :D
vi vann en dubbel dajm, det var tänkt att man skulle vara två i varje grupp, men vi var ju 3...jag avstod dock mer än gärna från min bit!(dietar ju)
Imorgon blir det matte B, hur ska det gå? :confused:

Fettecke
2006-01-18, 19:01
Hur gick de på matten då... ?

Jonna
2006-01-18, 20:24
Hur gick de på matten då... ?

Jo det gick bra, sannorlikhetslära handlade första lektionen om.
men vi körde igång direkt, ingen mjukstart här inte! och läxa... :whipped:

Jonna
2006-01-18, 20:48
Dagens pass:

Bröst & triceps

bänkpress:
20kg 2x10
30kg 2x8
32,5kg 2x6
Idag fanns det ingen som kunde passa :( då vågar jag inte köra så tungt som jag vill, men lite modig var jag som körde på 32,5 ;) förut har jag bara kört 30 ensam.

Hantelpress, lutandebänk:
11kg x 10
13,5kg x8 (jaaaa! idag fick jag upp hantlarna i startläge, brukar ha problem med det...)
13,5kg 2x6
11kg 2x8

Pushdown:
10kg x 10
15kg x 10
15kg 2x8
15kg x 6

liggande triceps extension med en arm i taget:
4kg x10
4kg 3x8

smalbänk
20kg 2x10 (har lite problem med balansen här)

stående tricepsextension med hantel:
(en arm i taget)
3kg x 15

Jag tror det var allt. Jag är inte helt säker på att jag fick med allt och att jag skrev rätt set&reps antal, tänkte på massa annat idag.
Fick en förfrågan om ett jobb nästa termin, som assistent till en handikappad tjej, under skoltid då alltså. Problemet är att hon väger uppemot 60-70kg och man måste kunna flytta henne mellan rullstol o permobil...hm...
De frågade om jag var intresserad, så vi får väl se hur det blir. det var ett vikariat för en termin isf.


Jag tror "lilladeffen" går helt ok, känns bra, men jag vet ju inte förrens på lördag.

mela
2006-01-18, 20:53
Känner igen det när med att inte våga köra tungt i bänken utan pass.
Men i värsta fall kan du ju "bara" rulla stången över kroppen sedan ;)

Bra pass.. Balansen i smalbänken kommer succesivt ;) Gäller bara att hålla exakt i mitten.. typ *screwy* :thumbup:

Jonna
2006-01-18, 20:56
Känner igen det när med att inte våga köra tungt i bänken utan pass.
Men i värsta fall kan du ju "bara" rulla stången över kroppen sedan ;)

Bra pass.. Balansen i smalbänken kommer succesivt ;) Gäller bara att hålla exakt i mitten.. typ *screwy* :thumbup:

jo..man kan ju rulla stången, men det gör ont och känns förnedrande :em:

mm, jag har inte kört smalbänk så mycket förut, men det är en bra övning! gäller bara att öva upp balansen lite!

mela
2006-01-18, 20:57
jo..man kan ju rulla stången, men det gör ont och känns förnedrande :em:

mm, jag har inte kört smalbänk så mycket förut, men det är en bra övning! gäller bara att öva upp balansen lite!

eh.. vafan :D jag har fått stången på läppen och sprungit igenom hela gymmet med en blödande fläskläpp samt näsblod.. DET är pinsamt!

kör bara strikt och långsamt i smalbänken så kommer balansen :)

Fettecke
2006-01-18, 21:00
.....
Jag tror det var allt. Jag är inte helt säker på att jag fick med allt och att jag skrev rätt set&reps antal, tänkte på massa annat idag.
Fick en förfrågan om ett jobb nästa termin, som assistent till en handikappad tjej, under skoltid då alltså. Problemet är att hon väger uppemot 60-70kg och man måste kunna flytta henne mellan rullstol o permobil...hm...
De frågade om jag var intresserad, så vi får väl se hur det blir. det var ett vikariat för en termin isf.


Jag tror "lilladeffen" går helt ok, känns bra, men jag vet ju inte förrens på lördag.

Frontböj sägs vara bra om man ska flytta personer ;)...
men... går inte du i skola nästa år också ?

maffigt pass.!

Fettecke
2006-01-18, 21:02
jo..man kan ju rulla stången, men det gör ont och känns förnedrande :em:

mm, jag har inte kört smalbänk så mycket förut, men det är en bra övning! gäller bara att öva upp balansen lite!

Vart håller du på stången ? tidigare höll jag ganska tätt...
förklaring: ifall jag fällde ut tummarna och de nuddade varandra, så tätt höll jag

Det var inte bra, hade stora balansproblem, men sen breddade jag greppet till kroppsbredd, då vart det genast mkt bättre, och smidigare rörelsebana/ bättre kontakt och allt vad det medförde...

Jonna
2006-01-18, 21:04
Frontböj sägs vara bra om man ska flytta personer ;)...
men... går inte du i skola nästa år också ?

maffigt pass.!

Aha, då är det frontböj jag ska satsa på då...
jag jobbar ju nu, skolan går jag i på kvällskurser (gäsp!)
så då får det bli så nästa termin också, jobb på dan, skola på kvällen. OM jag får jobbet. Får jag inte det jobbet så blir det skola på heltid.

Fettecke
2006-01-18, 21:07
Aha, då är det frontböj jag ska satsa på då...
jag jobbar ju nu, skolan går jag i på kvällskurser (gäsp!)
så då får det bli så nästa termin också, jobb på dan, skola på kvällen. OM jag får jobbet. Får jag inte det jobbet så blir det skola på heltid.

Adjö med din fritid då *vinkar sorgset* :cryout:

Jonna
2006-01-18, 21:07
eh.. vafan :D jag har fått stången på läppen och sprungit igenom hela gymmet med en blödande fläskläpp samt näsblod.. DET är pinsamt!

kör bara strikt och långsamt i smalbänken så kommer balansen :)

Oj :em: jag som tyckte att det var pinsamt när jag råkade släcka lampan när jag lutade mig mot en vägg på gymmet idag ;)

Jonna
2006-01-18, 21:10
Vart håller du på stången ? tidigare höll jag ganska tätt...
förklaring: ifall jag fällde ut tummarna och de nuddade varandra, så tätt höll jag

Det var inte bra, hade stora balansproblem, men sen breddade jag greppet till kroppsbredd, då vart det genast mkt bättre, och smidigare rörelsebana/ bättre kontakt och allt vad det medförde...

jag håller ganska nära ja.. hm, kanske med en handsbredd mellan mina händer.
Men jag får prova att hålla bredare nästa gång o se hur det känns!

Nej, inte adjö fritid, jag läser ju bara några kurser i taget *screwy* denna termin är det ju matte o religion, det är inte så mycket :)

Fettecke
2006-01-18, 21:12
jag håller ganska nära ja.. hm, kanske med en handsbredd mellan mina händer.
Men jag får prova att hålla bredare nästa gång o se hur det känns!

Nej, inte adjö fritid, jag läser ju bara några kurser i taget *screwy* denna termin är det ju matte o religion, det är inte så mycket :)

en till nackdel som va med så pass tätt grepp var att handleden hamnade i nmått konstigt läge =( gjorde ont på tyngre vikter när den skullt böjas bakåt av vikten, sen innåt pga armens rörelse neråt... vart bara bajs och ont av det...

Jaha, då är det ju lugnt jue ;).... hur ofta är de skola ?

mela
2006-01-18, 21:14
Oj :em: jag som tyckte att det var pinsamt när jag råkade släcka lampan när jag lutade mig mot en vägg på gymmet idag ;)

Ja tänk på mobbade mela så fort du klantar till dig :D
Jag gick på finmiddag med fläskläpp 2 dgr senare *cry* *grr27*

Jonna
2006-01-18, 21:30
Jaha, då är det ju lugnt jue ;).... hur ofta är de skola ?

Det är 2 kvällar/vecka men det går i ett rasande tempo vilket innebär att det är mycket självstudier, förra terminen pluggade jag minst en timme om dagen. *spy*

Jonna
2006-01-18, 22:12
Ungefär så här äter jag en vanlig (deff)dag:

06.30 frukost
Havre&rågflingegröt 1 port. med kanel & mjölk, en proteindrink med minimjölk, en frukt.

9.30 mellis
kaffe & banan o lite keso (ibland bara banan& kaffe, ibland bara bönsallad)

12.30 Lunch
Det vi har lagat på jobbet om det är ok mat, annars keso & bönor & sallad.

13.30 Kaffe & ibland frukt.

Om jag har tränat:
proteindrink & malto

Middag:
Råris/potatis & quorn/tonfisk/makrill mm

Kvällsmål:
Kesella med funlight, en svätt mjölk, hackade mandlar & lite frysta blåbär&hallon.

jag väger inte maten o räknar inte kcal, kör på känsla. Några synpunkter någon?

Fettecke
2006-01-18, 22:35
Jag måste tipsa om en burk keso m. lite fun-light.... sen släng i 10-15 skivor med rökt skinka... ät med kniv och gaffel.... himelskt gott.... nyttigt också...

Det enda jag tänker på är typ efter middagen när du har tränat... lite "mat" efteråt... en middag och "flytande" föda... men det är jag det.. jag brukar vara tokhungrig efteråt och vill helst ha nån typ av fast föda, överfyllt bröd m. keso/skinka/gurka sen en väldigt utspädd proteindrink på det... 1dl protein till 7dl vatten typ... gott.

sen verkar det vara ett långt hopp från lunch till middag på någon "mättande" föda...

Jonna
2006-01-18, 22:49
Jag måste tipsa om en burk keso m. lite fun-light.... sen släng i 10-15 skivor med rökt skinka... ät med kniv och gaffel.... himelskt gott.... nyttigt också...

Det enda jag tänker på är typ efter middagen när du har tränat... lite "mat" efteråt... en middag och "flytande" föda... men det är jag det.. jag brukar vara tokhungrig efteråt och vill helst ha nån typ av fast föda, överfyllt bröd m. keso/skinka/gurka sen en väldigt utspädd proteindrink på det... 1dl protein till 7dl vatten typ... gott.

sen verkar det vara ett långt hopp från lunch till middag på någon "mättande" föda...
Tack för tipset!

som du kanske såg så har jag inte skrivit några tider på eftermiddagen, för det varierar mycket beroende på hur dags jag slutar jobbet (vi slutar när vi är klara,( kan bli allt mellan 14-16) och hur dags jag kommer iväg till gymmet.
jag blir mätt på proteindrink&malto!! nästan jobbigt att äta middagen sen, som jag äter en timme efter, och kesellan äter jag oftast vid 22-23 så det finns liksom ingen tid att äta mer på kvällen :eating:
Men du har rätt i att det blir ett lite stort hopp mellan lunch o middag, men iofs så tränar jag gärna lite småhungrig, går bättre då än om man är mätt & trött tycker jag ;)

Fettecke
2006-01-18, 22:56
Tack för tipset!

som du kanske såg så har jag inte skrivit några tider på eftermiddagen, för det varierar mycket beroende på hur dags jag slutar jobbet (vi slutar när vi är klara,( kan bli allt mellan 14-16) och hur dags jag kommer iväg till gymmet.
jag blir mätt på proteindrink&malto!! nästan jobbigt att äta middagen sen, som jag äter en timme efter, och kesellan äter jag oftast vid 22-23 så det finns liksom ingen tid att äta mer på kvällen :eating:
Men du har rätt i att det blir ett lite stort hopp mellan lunch o middag, men iofs så tränar jag gärna lite småhungrig, går bättre då än om man är mätt & trött tycker jag ;)

Huvvva för att träna hungrig... *hatar det* kan inte prestera på tunga vikter =(
hade jag vart du hade jag puttat in några obligatoriska frukter kring 14.00 som mellanmål eller nått... sen kanske lite protein ? äpple har inte mkt kalorier i sig, och mättar iaf en timme eller 2... 52kcal enligt www.SLV.se
men det är jag det, som inte tycker om att träna hungrig ;)

mela
2006-01-18, 23:16
keso + fun light + skinka *spy*
lät inte så mums :D

Fettecke
2006-01-19, 00:27
keso + fun light + skinka *spy*
lät inte så mums :D
blanda keso och Lite funlight... sen släng i skinka... det Är gott... try it... typ.... eller nått :eating:

Jonna
2006-01-19, 19:28
Dagens träning:

Friskis medelpass 60min.

Det var ett roligt pass, men jag hade typ 10ggr mer energi än ledaren... ;)
jag blev alltså inte så trött, trots att jag tog i och nästan överdrev alla rörelser. Jag vill gå på intensivpasset på tisdagar *cry* Inget pass är lika roligt som det ju!
Norrköpings tidning var där och tog lite kort och pratade med folk, hoppas att jag inte kom med på nåt kort, tror man ser lite knäpp ut när man hoppar o skuttar!
Jag har tänk på en sak, nu för tiden känner jag mig vältränad. Inte för att jag tror att det är så stor skillnad mot för kanske ett halvår, eller år, sen. Skillnaden är nog helt enkelt känslan, och jag gillar den.


Just ja, jag fick ett jobberbjudande idag också *screwy* Handlar om att driva ett cafe, men vi får se hur det blir. Skolan är ju rätt viktig också, även om det är ruskigt roligt att jobba.

mela
2006-01-19, 19:30
fettecke: keso = blääh.. så noo :P

jonna: dessa förbannade cardiopass, hur orkar du? :eek:

Jonna
2006-01-19, 19:40
fettecke: keso = blääh.. så noo :P

jonna: dessa förbannade cardiopass, hur orkar du? :eek:

Keso är mums, fast skinka är blääää.

Ja men man måste hitta någon form av cardio som man tycker är rolig!
jag skulle aldrig orka stå på nån maskin i en timme eller mer, det är för tråkigt.Dock önskar jag att jag kunde löpträna,(UTOMHUS!) för det tycker jag är skönt, men mitt knä säger ifrån *grr27*

kan du inte prova typ box eller nåt? du kanske fastnar du med och blir en inbiten cardiofantast? :naughty:

mela
2006-01-19, 19:41
Keso är mums, fast skinka är blääää.

Ja men man måste hitta någon form av cardio som man tycker är rolig!
jag skulle aldrig orka stå på nån maskin i en timme eller mer, det är för tråkigt.Dock önskar jag att jag kunde löpträna,(UTOMHUS!) för det tycker jag är skönt, men mitt knä säger ifrån *grr27*

kan du inte prova typ box eller nåt? du kanske fastnar du med och blir en inbiten cardiofantast? :naughty:

vafan box blir man ju trött av..
enda cardion jag kör är tvåmanna :naughty: *innocent*
men hmm måste börja mer.. mer något..
kanske.. känns det som..

Jonna
2006-01-19, 19:49
vafan box blir man ju trött av..
enda cardion jag kör är tvåmanna :naughty: *innocent*
men hmm måste börja mer.. mer något..
kanske.. känns det som..

hahahaa, men Mela, det är ju meningen att man ska bli trött :devil:
jo men all cardio är ju bra *rolleyes*
Man får ju faktiskt mer energi av att träna lite cardio...så det lönar sig.
Det Finns säkert nåt friskis o svettis nånstans i närheten av dig, gå dit! :naughty: *smygreklam*

mela
2006-01-19, 20:21
hahahaa, men Mela, det är ju meningen att man ska bli trött :devil:
jo men all cardio är ju bra *rolleyes*
Man får ju faktiskt mer energi av att träna lite cardio...så det lönar sig.
Det Finns säkert nåt friskis o svettis nånstans i närheten av dig, gå dit! :naughty: *smygreklam*

jobbigt att vara trött :P skillnad på cardiotrött och typ marktrött :D
marktrött vill man bara lägga sig ner och skrika..
cardiotrött är samma känsla som att man vill skjuta skallen av sig. usch

ja det finns friskis här.. men I hate it :D

Jonna
2006-01-19, 20:43
ja det finns friskis här.. men I hate it :D

Har du provat :MrT:

mela
2006-01-19, 20:57
Har du provat :MrT:

varit på ett friskisboxpass en gång..
jag va starkast av alla *screwy*

Jonna
2006-01-19, 21:30
varit på ett friskisboxpass en gång..
jag va starkast av alla *screwy*

haha, joo, man får akta sig för vissa pass, baspassen tex, inte att rekomendera, om man inte gillar pensionärsträning alltså.

Men du kan ju ge det en chans till, gå på ett medelpass isf, och gå på en bra tid, typ 17-19, där lägger de dem bästa passen, tror jag.

Eller prova spinning kanske?

mela
2006-01-19, 21:39
haha, joo, man får akta sig för vissa pass, baspassen tex, inte att rekomendera, om man inte gillar pensionärsträning alltså.

Men du kan ju ge det en chans till, gå på ett medelpass isf, och gå på en bra tid, typ 17-19, där lägger de dem bästa passen, tror jag.

Eller prova spinning kanske?

tycker du att jag är tjock och lat? :D
räcker det inte med styrketräning *slap*

ne men.. funderar på något.. hmm.. typ.. nått.. haha.. dansaktigt kanske

Jonna
2006-01-19, 21:42
tycker du att jag är tjock och lat? :D


ne men.. funderar på något.. hmm.. typ.. nått.. haha.. dansaktigt kanske

neej, du är inte tjock & lat, men du förstår ju inte att det KAN vara kul med cardio!
ja men dansaktigt, då är ju friskis bra...hahaha, neej, nu slutar jag tjata om det :D

Balett kanske? :thumbup: *popcorn*


EDIT:
bäst jag går o lägger mig nu, börjar flippar ur lite känner jag :D

Fettecke
2006-01-19, 21:46
Hörrö... lägg in nått pass nu så jag ser vad du går för ;)
verkar vara nån sy-junta här i tråden just nu :)

Mela... "Total Posts: 5,234 (18.02 posts per day)"... inte funderat på att köra lite mer cardio så du spenderar mindre tid på kolo ? ;)

*Klämmer lite gripper*

mela
2006-01-19, 21:48
Hörrö... lägg in nått pass nu så jag ser vad du går för ;)
verkar vara nån sy-junta här i tråden just nu :)

Mela... "Total Posts: 5,234 (18.02 posts per day)"... inte funderat på att köra lite mer cardio så du spenderar mindre tid på kolo ? ;)

*Klämmer lite gripper*

Ja jag är geek :D something new? :D

Jonna
2006-01-20, 21:11
Dagens träning:

Rygg
på friskis gym.

Tror jag hade ätit lite dåligt för jag hade inte mycket energi.

Minns inte vikter o set, men inga Pb:s :(

Körde Mark, hantelrodd, liiite stångrodd, assisterade chins i maskin och kanske nåt mer?

mest fokus på marken, men det gick inget vidare idag. några reps på 70kg, men det var riktigt tungt och så gjorde det ont i handen, har fått ett sår som går upp när jag kör lite tyngre, så det var svårt med greppet.
Har jag sagt att jag aldrig använder dragrämmar eller bälte? kanske kan fundera på att börja med det när jag markar 120 och böjer 150 ;)

Nån som har tips på huuuur jag ska kunna öka i marken? känns som en omöjlighet just nu.

På söndag ska jag jobba, det känns inte helt bra, blir så kort helg då. Men det ska bli rätt kul ändå, det är en vernissage på konstmuseet och vi har hand om buffen.

Fy för fredagar, jag är alltid så trött då. tror jag skulle kunna somna nu om jag försökte *screwy*

Fettecke
2006-01-20, 21:14
Jag säger ingenting om hur du ökar i marken :booty:

nejdå.... men hur håller du stången ? hur tätt håller du, fotställning ?...
kör med hudsalva på händerna för såret....

Jonna
2006-01-20, 21:22
Jag säger ingenting om hur du ökar i marken :booty:

nejdå.... men hur håller du stången ? hur tätt håller du, fotställning ?...
kör med hudsalva på händerna för såret....

Jag håller med ena handflatan uppåt och andra neråt, vad heter det? blandat grepp eller nåt?
Kanske med axelbredd eller lite bredare. Fötterna ganska smalt, men stadigt ;)

hudsalva på såret??? det är ett öppet sår, tror det skulle sviiiiida! Får skylla mig själv, har ju markat mig till det *rolleyes*

Fettecke
2006-01-20, 21:28
Jag håller med ena handflatan uppåt och andra neråt, vad heter det? blandat grepp eller nåt?
Kanske med axelbredd eller lite bredare. Fötterna ganska smalt, men stadigt ;)

hudsalva på såret??? det är ett öppet sår, tror det skulle sviiiiida! Får skylla mig själv, har ju markat mig till det *rolleyes*

ehh.... ju längre ut du håller från kroppen, desto längre blir lyftvägen från golvet och upp, ju längre lyftväg = tyngre för kroppen kort sagt....

Jag har mittat mitt ultimata nu iaf, hålla en tumlängd från lättringen, samt att fötterna skall vara lite innanför lättringen...
Du kan även prova Sumo-mark också.... (om du vet hur det går till?)

Sen får jag kanske passa på och fråga vad för vikter du använder...
ska du köra efter "regelboken", så ska du ju använda dom stora vikterna alltså... på mitt gym så är dom "rätta" vikterna i radie 20kg/styck.... använder jag mindre vikter så hamnar stången närmare golvet så att säga.... och stämmer inte mot SL-regler (om man nu ska vara sådan)

sen är det bara att nöta på tyngre-> färre reps för att bli starkare på maximala vikter

hur många reps/set kör du idag ?

Jonna
2006-01-20, 21:36
ehh.... ju längre ut du håller från kroppen, desto längre blir lyftvägen från golvet och upp, ju längre lyftväg = tyngre för kroppen kort sagt....

Jag har mittat mitt ultimata nu iaf, hålla en tumlängd från lättringen, samt att fötterna skall vara lite innanför lättringen...
Du kan även prova Sumo-mark också.... (om du vet hur det går till?)

Sen får jag kanske passa på och fråga vad för vikter du använder...
ska du köra efter "regelboken", så ska du ju använda dom stora vikterna alltså... på mitt gym så är dom "rätta" vikterna i radie 20kg/styck.... använder jag mindre vikter så hamnar stången närmare golvet så att säga.... och stämmer inte mot SL-regler (om man nu ska vara sådan)

sen är det bara att nöta på tyngre-> färre reps för att bli starkare på maximala vikter

hur många reps/set kör du idag ?

Nepp, jag har läst lite om sumomark men aldrig sett någon köra det, så det är nog ingen bra idè.
Uppvärmningen blir ju på mindre vikter,närmre golvet, men när jag kommer upp i 60 kg så åker ju 2st 20kgs på stången så då blir det rätt :D

jag kör kanske 4x4 på 70kg, och låt säga 2x6 på 60, men alltså, det varierar beroende på hur det känns.

Fettecke
2006-01-20, 21:46
Nepp, jag har läst lite om sumomark men aldrig sett någon köra det, så det är nog ingen bra idè.
Uppvärmningen blir ju på mindre vikter,närmre golvet, men när jag kommer upp i 60 kg så åker ju 2st 20kgs på stången så då blir det rätt :D

jag kör kanske 4x4 på 70kg, och låt säga 2x6 på 60, men alltså, det varierar beroende på hur det känns.
var det du som skulle göra 80*1 i marklyft?!... jo tjena... de gör du ju idag med dom resultaten ;D

Iaf, med sumo så är det lättare att hålla korrekt ställning genom lyftet, men kräver desto mer av hamstrings i lyftet, du får även kortare lyftväg om jag inte missminner mig...

Iaf... ta en titt på denna, fötter och hållningen:
http://d31940.u27.jx.se/files/mark147.mpg (3.5mb)

en film från senaste markpasset... en stil som jag trivs bra med iaf, vissa går djupare med benen och lägger mer press på benen i själva startmomentet... jag är lite klenbent så jag använder mer rygglyft... starkeman-lyft har jag hört det kallas typ ?

Jonna
2006-01-20, 21:56
Du anar inte hur tungt 70 är säger jag bara, jag KÄMPAR med de repsen och ser ut som en kokt kräfta, pustar och stånkar gör jag också, så alla undrar vad jag är för en konstig tjej (tjejer gör inte så i allmänhet, de är tysta o snälla o sitter i nån maskin i ett hörn *rolleyes* ) så 80 tror jag inte jag skulle kunna få upp.
Tittade på filmen och du håller ju precis som jag med händerna om jag inte såg fel? Jag lyfter mer med benen i början av lyftet också.
Det såg väldigt lätt ut, inte som när jag kör mina tunga, icke feminina, lyft *spy*

Fettecke
2006-01-20, 22:00
Du anar inte hur tungt 70 är säger jag bara, jag KÄMPAR med de repsen och ser ut som en kokt kräfta, pustar och stånkar gör jag också, så alla undrar vad jag är för en konstig tjej (tjejer gör inte så i allmänhet, de är tysta o snälla o sitter i nån maskin i ett hörn *rolleyes* ) så 80 tror jag inte jag skulle kunna få upp.
Tittade på filmen och du håller ju precis som jag med händerna om jag inte såg fel? Jag lyfter mer med benen i början av lyftet också.
Det såg väldigt lätt ut, inte som när jag kör mina tunga, icke feminina, lyft *spy*

haha :D kan bero på att det var lätt också... ska ju upp till 210kg i mark damnit om 8 veckor.!

hehe, njaa... det verkar finnas 2 typer av kvinnor alltså?... en sort som sitter och rullar tummarna i hörnet, och en typ som är mer maskulin och lyfter tunga grejjer från golvet.... :D *dagens lärdom*

Men du, hur har du det med andningen ?
Andas in djupt i stående läge, håll andan, gå ner och upp, andas ut och in, fyllda lungor och ner igen...

Vissa andas konstant under lyftet, får då hängrygg, osv... det är inte bra alls... buktrycket är underskattat.

Jonna
2006-01-20, 22:06
Hjääääälp! är det bara 8 veckor kvar?
njaa, fast jag är inte maskulin alls, bara när jag lyfter tunga saker, :D :bpump:
Jag är ganska duktig med andningen får jag nog lov att säga. iaf när jag tänker på det, fast det gör jag oftast.

Fettecke
2006-01-20, 22:09
Hjääääälp! är det bara 8 veckor kvar?
njaa, fast jag är inte maskulin alls, bara när jag lyfter tunga saker, :D :bpump:
Jag är ganska duktig med andningen får jag nog lov att säga. iaf när jag tänker på det, fast det gör jag oftast.


Nej, det är inte 8 veckor kvar ;D... det är väll typ 9-10 ? men jag har satt som ett eget mål att 210 ska upp om 8 veckor.

Nej, nu är de några snabba på RB160 sen sängen.. upp å jobba imårrn 05.54 =(

Jonna
2006-01-20, 22:12
Nej, det är inte 8 veckor kvar ;D... det är väll typ 9-10 ? men jag har satt som ett eget mål att 210 ska upp om 8 veckor.

Nej, nu är de några snabba på RB160 sen sängen.. upp å jobba imårrn 05.54 =(

åh..okej, du skrämde mig där.
Jobba på en lördag? stackars dig! (säger jag som ska jobba på söndag)
go natt.

Jonna
2006-01-21, 14:40
Dagens träning:

Friskis medelpass 60min.

Det var ett helt ok pass, ganska jobbigt faktiskt. Fast det var lite för nära inpå frukosten, gillar inte att träna med mycket mat i magen.
De söker nya friskisledare nu...jag funderade på om det skulle vara kul, ha ett eget pass en gång i veckan, kom fram till att KUL skulle det helt klart vara, men TID har jag inte. man måste ju gå utbildning först och sätta ihop sitt pass och bla bla bla.
Kanske nästa gång de söker folk? ;)


jaha, idag var det väg & ,mät dag igen då, blääää säger jag bara. Vågen är inte min vän.
jag väger fortfarande samma, alltså, jag fattar verkligen inte.
Det har försvunnit en cm från höfterna & 1cm från brösten , men det har tillkommit en halv cm på biceps *screwy* och hur kan det komma sig att vågen inte visar fast det försvinner centimetrar?
Jag måste nog göra om lite i matschemat, frågan är VAD jag ska plocka bort?

Fettecke
2006-01-21, 14:44
Dagens träning:

Friskis medelpass 60min.

Det var ett helt ok pass, ganska jobbigt faktiskt. Fast det var lite för nära inpå frukosten, gillar inte att träna med mycket mat i magen.
De söker nya friskisledare nu...jag funderade på om det skulle vara kul, ha ett eget pass en gång i veckan, kom fram till att KUL skulle det helt klart vara, men TID har jag inte. man måste ju gå utbildning först och sätta ihop sitt pass och bla bla bla.
Kanske nästa gång de söker folk? ;)


jaha, idag var det väg & ,mät dag igen då, blääää säger jag bara. Vågen är inte min vän.
jag väger fortfarande samma, alltså, jag fattar verkligen inte.
Det har försvunnit en cm från höfterna & 1cm från brösten , men det har tillkommit en halv cm på biceps *screwy* och hur kan det komma sig att vågen inte visar fast det försvinner centimetrar?
Jag måste nog göra om lite i matschemat, frågan är VAD jag ska plocka bort?

Varför ska du tabort mat ?, mer cardio och sånt...
eller se övet vad som är "onyttigt" i din mat... själv bytte jag ut smör mot keso på mina mackor...

Jonna
2006-01-21, 14:53
Varför ska du tabort mat ?, mer cardio och sånt...
eller se övet vad som är "onyttigt" i din mat... själv bytte jag ut smör mot keso på mina mackor...
problemet är att om jag ska köra mer cardio innebär det mindre styrketräning, och det vill jag inte ;)
jag vet inte riktigt vad det skulle vara, äter nästan inget onyttigt.
ingen sylt, inget smör, ingen ost, inget socker (som jag är medveten om iaf)
inget vitt bröd osv...alltså, det finns liksom inga livsmedel att byta ut, som jag kan komma på iaf, alltså måste jag ta bort något, så att jag får i mig mindre kcal. Frågan är i vilken måltid jag ska plocka bort, och vad.

Fettecke
2006-01-24, 16:11
Hörrö... har du dött eller ?

Jonna
2006-01-24, 22:15
Nu ska jag förklara min frånvaro!(och nej, jag är inte död)

Söndag:tvättade 7-11, jobbade 12-20 alltså ingen tid till träning.

Måndagens träning:
Ben!

Knäböj:
20kg 2x10
40kg 2x8
50kg x 8
55kg x6 (kändes lätt)
60kg x 6!!! PB! Fettecke :booty:

Sen lite raka mark, och lite annat, minns inte så noga, var bara LYCKLIG över böjen!
Det var så här, när jag gjorde mina första set så såg jag i spegeln att en äldre herre stod och stirrade på mig, väldigt intensivt och länge, hm, tänkte jag, är det en snuskgubbe?
men, så kom han fram efter mitt set och presenterade sig och förklarade att han tävlat inom styrkelyft i massa år och bla bla...men iaf så tyckte han att jag hade bra teknik, men det var lite jag kunde ändra på, så jag provade och det kändes mycket bättre, han var bra på att förklara och se hur jag skulle göra, så där av ökningen skulle jag tro! 60 kändes inte så fasligt tungt heller faktiskt, men jag vågade inte öka mer.
Hm, nu har jag fått beröm för både min bänk&böj teknik, kanske skulle bli styrkelyftare? Synd bara att jag är så svag :em:

Idag: jobbat och sen jobbat extra på fritids efter vanliga jobbet och sen komvux, alltså ingen tid att träna.
Imorgon blir det bänk! Roooligt!

mela
2006-01-25, 09:01
Yeah bra böjt :hbang:
Du är snart ikapp mig ;)

Jonna
2006-01-25, 15:28
Yeah bra böjt :hbang:
Du är snart ikapp mig ;)

Tack, men det lär dröja lääänge innan jag är uppe i samma vikter som du i böjen, och när jag väl är det så är väl du på 120 eller nåt ;)
Fast jag är ju iofs mindre än dig. han styrkelyftaren som hjälpte mig trodde jag vägde sisådär 42kg *screwy* han trodde inte på mig när jag sa vad jag väger...jag är liten :(

mela
2006-01-25, 15:30
Tack, men det lär dröja lääänge innan jag är uppe i samma vikter som du i böjen, och när jag väl är det så är väl du på 120 eller nåt ;)
Fast jag är ju iofs mindre än dig. han styrkelyftaren som hjälpte mig trodde jag vägde sisådär 42kg *screwy* han trodde inte på mig när jag sa vad jag väger...jag är liten :(

ooohwww plutt.. hur liten är sig? *klappa på huvudet*

Jonna
2006-01-25, 15:35
jag känner mig inte så liten ju! Men nu ska lilla jag iväg o bänka!

Fettecke
2006-01-25, 16:30
men vafan, detta e ju lite fusk, du gjorde ju säkert resultaten du satt som mål redan den dag du satte resultaten ;D

åsså komme du här med 6 reps på en vikt som du ska klara 1rep i mars, 20 dagar senare ;D *Gahh* ser inge lovande ut för min del =(

Jonna
2006-01-25, 17:53
men vafan, detta e ju lite fusk, du gjorde ju säkert resultaten du satt som mål redan den dag du satte resultaten ;D

åsså komme du här med 6 reps på en vikt som du ska klara 1rep i mars, 20 dagar senare ;D *Gahh* ser inge lovande ut för min del =(

neej, inget fusk här inte!! ja jag blev förvånad själv ska jag säga! men det var ju inga jättedjupa böjar precis ;)

Nu får du ta i lite på passen!!! *popcorn*

Jonna
2006-01-25, 18:14
Dagens träning:

Bröst & triceps

bänkpress
20kg 2x12
30kg 2x8
35kg x 6
40kg x1 Med liiite hjälp, så den räknas inte, ville mest känna på hur tungt 40 är.
35kg x6 kändes ganska lätt för att vara tungt! *screwy*

lutande hantelpressar:
(vikt per hantel)

13,5kg x 8PB i reps.
13,5kg 2x6
11kg 3 x 8

Pushdown med v-handtag
10kg x 10
15kg 2x8

sittande tricepsextension med hantel
En arm i taget
4kg 3x 10

Smalbänk
20kg 3x8

och så någon sorts dips fast med fötterna på en bänk o händerna på en annan, vet inte vad det heter men 3x10 iaf.

jag körde med en kille idag, och det är nog inte min grej att köra tillsammans med andra, jag tycker det blir så dålig intensitet på passen och så måste man komma överrens om övningar...neej, bättre att köra själv, men en passare behöver man ju *rolleyes*

Det var en BBtjej o tränade på gymmet idag, det var roligt att tjuvtitta lite när hon tränade! Men jag skulle inte vilja bli så stor, AF fysik är nog mer lagom, om man får önska sig alltså :D

Jonna
2006-01-26, 19:37
dagens träning:

Friskis medelpass 60min

Ganska kul pass, men lite knepigt med koordinationen ibland, jag var inte riktigt "med" idag kände jag, hade tankarna på annat håll, men jag gjorde ju allt jag skulle, även om det inte var den mest energiska Jonna som skuttade omkring idag. :sleep:

Imorgon är jag LEDIG från jobbet! jippi! det är studiedag på skolan, så det finns inga hungriga elever att laga mat till.

Jag ska istället kolla på lite bilar, vad som helst är bättre än min gamla opålitliga volvo 244... ;)

mela
2006-01-26, 20:18
åååh ledig imorn.. gud va fuskit *grr27*

blir det 2 träningspass då eller? :D

Jonna
2006-01-26, 20:29
åååh ledig imorn.. gud va fuskit *grr27*

blir det 2 träningspass då eller? :D

haha, jag funderade faktiskt på om jag skulle styrketräna på förmiddagen och gå ett friskispass på eftermiddagen :D vi får väl se...
I somras så brukade jag först simma innan frukost 1000m, sen styrka mitt på dagen och friskis/löpning på eftermiddagen...så går det när man är ledig :em:

mela
2006-01-26, 20:31
haha, jag funderade faktiskt på om jag skulle styrketräna på förmiddagen och gå ett friskispass på eftermiddagen :D vi får väl se...
I somras så brukade jag först simma innan frukost 1000m, sen styrka mitt på dagen och friskis/löpning på eftermiddagen...så går det när man är ledig :em:


skillnad på att köra dubbla pass och överträna ;)
ta det lugnt hörrö ;)

Jonna
2006-01-26, 20:38
skillnad på att köra dubbla pass och överträna ;)
ta det lugnt hörrö ;)
jo jag vet :) men så kör jag ju inte nu, det var i somras, då jag inte jobbade och hade massor av överskottsenergi...jag är äldre o klokare nu...kanske :D

jobbet mitt känns ibland som ett låååångt träningspass med tunga lyft och mycket spring.
Måste vara jobbigt att sitta i skolbänken hela dagarna? jag minns knappt hur det var.

Fettecke
2006-01-27, 14:49
jobbet mitt känns ibland som ett låååångt träningspass med tunga lyft och mycket spring.
Måste vara jobbigt att sitta i skolbänken hela dagarna? jag minns knappt hur det var.

Gamling... hur ska du kunna ta dig till dina vikter igentligen, folk börjar ju bli senil vid 70+... *screwy*

mela
2006-01-27, 15:59
jo jag vet :) men så kör jag ju inte nu, det var i somras, då jag inte jobbade och hade massor av överskottsenergi...jag är äldre o klokare nu...kanske :D

jobbet mitt känns ibland som ett låååångt träningspass med tunga lyft och mycket spring.
Måste vara jobbigt att sitta i skolbänken hela dagarna? jag minns knappt hur det var.

sitta vid skolbänken? nej nej nu för tiden ligger vi i soffor ;)

Jonna
2006-01-27, 21:43
sitta vid skolbänken? nej nej nu för tiden ligger vi i soffor ;)
aha! är det så det går till nu för tiden? jag känner mig gammal :D

Jonna
2006-01-27, 21:53
Dagens träning:

Axlar & biceps
på friskis gym, och det var fullproppat med folk som var ivägen!

Jag minns inte vikter, men jag körde:

Stående hantelpressar, militärpress, superset med hantellyft åt sidan & hantellyft framåt, hantelcurls, konsentrationscurl, hammercurl, stångcurl och chins & dips i maskin

Tror jag kommer ihåg allt.
Chins & dips hör ju inte hemma på detta passet egentligen, men jag passar på att köra det varje gång jag kör styrka på friskis för den maskinen är underbar!! Man liksom lägger på hjälpvikt så att det blir lättare :naughty:

Imorgon är det mät&väg dag igen, misstänker att det inte har hänt så mycket, men vi får väl se.

Jonna
2006-01-28, 16:51
Dagens träning:


Friskis medelpass 75min

Det var rooooligt!!! men förfärligt jobbigt, när jag i min enfald trodde att det närmade sig slutet så skriker ledaren "bara 14 låtar kvar" med ett sadistiskt leende...det var alltså typ halva passet kvar. *spy* Men jag överlevde.

Nu har jag fått lite mer deff-inspiartion också, personen som har min "drömkropp" var på passet, och jag konstaterade ännu en gång, att så vill jag också se ut...nej förresten, så SKA jag också se ut! :hbang:

Det har inte hänt så mycket varken på måttband eller våg den här veckan, så nu blir det ändring i matschemat, jag tar bort frukten på morgonen, äter enbart en banan till fikat (ist för keso&banan) minskar lite på lunchen och tar bort den frysta frukten i kvällsmålet,kanske borde jag ta bort de hackade nötterna också?
Så får jag se om det blir någon skillnad eller om jag måste göra mer drastiska ändringar.

Jonna
2006-01-29, 16:57
Det blev träning idag fast jag hade tänkt ta vilodag, men jag har ju vilat en dag nu i veckan så det får duga.

Dagens träning:

Rygg & lite mage

Sittade rodd i cabel:
(i väntan på att stången skulle bli ledig)
30kg x 10
40 kg x 8

Marklyft:

20kg x 10
40kg x 8
50kg x 6
60kg x 6
70kg x 4,4
75kg 3 singlar!! PB! nu är jag på G här också fettecke... :D
60kg x 6

provade sumotekniken med bara stången men det var svååårt.

hantelrodd:
13,5kg x 10
18,5kg 2x5
18,5kg x6

Stångrodd:
nu var jag trött så det fick bli bara stången (20kg)
3x15

sittande rodd i cabel:
(igen)
45kg x 6
35kg 2x8

och sen fick det bli lite mage också, brukar inte köra mage på gymmet för det är mycket mage på friskispassen, men nu fick jag lust.

Jag är så glaaaad över marklyften! tyckte själv att tekniken kändes ok, men vad vet jag. Det var inte så farligt tungt med 75 heller, ska nog nöta på det några ggr nu innan jag provar 80kg!

Det är rooooooligt att träna! :D

mela
2006-01-29, 17:00
JAAA! Bra markat :hbang:
Jag får börja passa mig nu :MrT:

Jonna
2006-01-29, 17:04
JAAA! Bra markat :hbang:
Jag får börja passa mig nu :MrT:

Tack! men vänta lite nu, du har väl markat 100kg om jag inte minns fel? :MrT: men vem vet en dag kanske jag också klarar 100 *rolleyes*

mela
2006-01-29, 17:09
Tack! men vänta lite nu, du har väl markat 100kg om jag inte minns fel? :MrT: men vem vet en dag kanske jag också klarar 100 *rolleyes*

*innocent* Du ökar ju som fan.. jag lär inte öka på ett tag :MrT:

Jonna
2006-01-29, 17:15
*innocent* Du ökar ju som fan.. jag lär inte öka på ett tag :MrT:

jag MÅSTE ju öka ju...om jag inte vill skämma ut mig för all framtid genom att tvingas lägga ut bilder här *cry*

men du behöver väl inte öka...100kg är grymt mkt!!! :bow:

mela
2006-01-29, 17:16
jag MÅSTE ju öka ju...om jag inte vill skämma ut mig för all framtid genom att tvingas lägga ut bilder här *cry*

men du behöver väl inte öka...100kg är grymt mkt!!! :bow:

bara att tvinga sig till det ;) det går..

vill ta 120 innan studenten.. blri svårt *cry*

Jonna
2006-01-29, 17:21
120 innan studenten? oj jösses... bara att kämpa på! *flex*
fixar du det så är du RIKTIGT stark (i mina ögon iaf :D )

mela
2006-01-29, 17:22
120 innan studenten? oj jösses... bara att kämpa på! *flex*
fixar du det så är du RIKTIGT stark (i mina ögon iaf :D )

bakar du en kladdkaka till mig isf? :D

Jonna
2006-01-29, 17:24
bakar du en kladdkaka till mig isf? :D

ABSOLUT! och inte vilken kladdis som helst, nej nej, VÄRLDENS GODASTE kladdkaka kommer på posten! :thumbup:

mela
2006-01-29, 17:25
ABSOLUT! och inte vilken kladdis som helst, nej nej, VÄRLDENS GODASTE kladdkaka kommer på posten! :thumbup:

vaåd på posten? du ska stå på min skolgård *grr27*

börjar bli lite mkt skitsnack här nu :D
fortsätt att träna hårt och är kvarg så blir du grovf!

Jonna
2006-01-29, 17:29
vaåd på posten? du ska stå på min skolgård *grr27*

börjar bli lite mkt skitsnack här nu :D
fortsätt att träna hårt och är kvarg så blir du grovf!

haha, okej, du har rätt, nu är det skärpning här ;)
(fast det är ändå nästan ingen som läser här, så det gör inte så mycket om det blir lite skitsnack :) )

men träna hårt du med och tryck i dig kvag & tonfisk så blir du snart arnold. *flex*

Stumpis
2006-01-29, 18:05
Bra jobbat med marklyften! :thumbup:
Håller med dig till fullo: det är jätte-roligt att träna! :)

Jonna
2006-01-29, 18:15
Bra jobbat med marklyften! :thumbup:
Håller med dig till fullo: det är jätte-roligt att träna! :)

Hejsan & tack! jag satt just o läste i din journal...imponerande läsning må jag säga! *yourock*

Fettecke
2006-01-29, 18:35
Jonna... lilla stumpan... du får ta de lugnt så du inte får ont i ryggen eller nått ;D

Jag kommer äga upp dig i brygga iaf... totalt sett iaf ;D
Kan säga att Jag är i toppform nu iaf... så det är kört för dig... kommer nog bli lite mer än 210 i mark... och över 100 i bänk.!
Bara jag får ha massa arg musik på gymmet och fri tillgång till mitt eget kylskåp :D
har tappat 1kg hittils också.!

Jonna
2006-01-29, 18:45
Jonna... lilla stumpan... du får ta de lugnt så du inte får ont i ryggen eller nått

Jag kommer äga upp dig i brygga iaf... totalt sett iaf
Kan säga att Jag är i toppform nu iaf... så det är kört för dig... kommer nog bli lite mer än 210 i mark... och över 100 i bänk.!
Bara jag får ha massa arg musik på gymmet och fri tillgång till mitt eget kylskåp
har tappat 1kg hittils också.!

haha, bra försök du..ont i ryggen *rolleyes*
Då är vi två som är i toppform då :devil:
jag kommer nog en bit över mitt mål i knäböj också, så skryt lagom va :booty:
jag trodde du visste att arg musik och eget kylskåp var förbjudet i denna tävling :MrT: bara klassiskmusik & donken som gäller för dig alltså!
Må bäste kvinna vinna :D

Fettecke
2006-01-29, 19:05
haha, bra försök du..ont i ryggen *rolleyes*
Då är vi två som är i toppform då :devil:
jag kommer nog en bit över mitt mål i knäböj också, så skryt lagom va :booty:
jag trodde du visste att arg musik och eget kylskåp var förbjudet i denna tävling :MrT: bara klassiskmusik & donken som gäller för dig alltså!
Må bäste kvinna vinna :D

Ähhh, det är bara du som super i nattmössan...

Måste klipa gripper och uppdatera min hemsida igen, gammalt innehåll...
har äntligen fått webbhotellet tillbaka... sidan har varit nere i snart 8 månader =(...

www.anderswickman.net

*Poff*

Jonna
2006-01-29, 19:15
Ähhh, det är bara du som super i nattmössan...

Måste klipa gripper och uppdatera min hemsida igen, gammalt innehåll...
har äntligen fått webbhotellet tillbaka... sidan har varit nere i snart 8 månader =(...

www.anderswickman.net

*Poff*
fin hemsida! och att fotografera har vi visst som gemensamt intresse såg jag! skoj! :)

Fettecke
2006-01-29, 19:23
fin hemsida! och att fotografera har vi visst som gemensamt intresse såg jag! skoj! :)

tar du vulgära nakenbilder då? annars är det inget gemensamt :D

hehe, Fotografering är kul, men jag sålde min utrustning ganska nyligen... hade massa grejjer + en Canon EOS 300D...

Jonna
2006-01-29, 19:27
tar du vulgära nakenbilder då? annars är det inget gemensamt :D

hehe, Fotografering är kul, men jag sålde min utrustning ganska nyligen... hade massa grejjer + en Canon EOS 300D...
ehhm, neej, det gör jag inte. *slap*

Fettecke
2006-01-29, 20:06
ehhm, neej, det gör jag inte. *slap*

hahaha :D
bara driver med dig...

Vad fotar dudå?
allt i din väg eller nått mer specifikt ?

*nyss hemkommen från gymmet*

Jonna
2006-01-29, 20:20
hahaha :D
bara driver med dig...

Vad fotar dudå?
allt i din väg eller nått mer specifikt ?

*nyss hemkommen från gymmet*
nja, mestadels allt i min väg, men jag jobbade åt en tjej ett tag och följde med henne på alla hästhopp-tävlingar och fotade...det blev jag rätt bra på. Annars gillar jag närbilder :cool:

men nog om det, detta är ju trots allt en träningsjournal, även om man inte kan tro det ibland... ;)

mela
2006-01-29, 20:21
men nog om det, detta är ju trots allt en träningsjournal, även om man inte kan tro det ibland... ;)

sääääker?

Jonna
2006-01-29, 20:30
sääääker?

njaaa....jag har sett ett och annat träningspass slinka förbi iaf! :D

mela
2006-01-29, 20:46
njaaa....jag har sett ett och annat träningspass slinka förbi iaf! :D


aah duktigt :)
*klappa på huvudet*

Jonna
2006-01-30, 21:27
Dagens träning:

Ben,vader

knäböj:
20kg 2x10
30kg x 6
40kg x 6
50kg x 4
60kg 2x6
65kg 2x6!!! PB!! :D
50kg x 8 relativt djupa o fina (litet pb för djupet på den vikten)

Liggande lårcurl
3set på fjantvikter, kändes bra.

sen nånslags ståendelårcurl med ett ben i taget.

Rakamark
med hantlar:
16kgs hantlarna 2x 10
med stången, från upphöjning:
2x15

utfall
med bara stången
2x10

Några böjjar med upphopp, enbart stången.

Sittande vadpress:
3 x 10 på ingen vikt att tala om.

Jag är förvånad över mina egna ökningar!
Roooligt är det hur som helst, och ärligt talat kändes inte 65 så tungt heller, om jag hittar en passare nästa vecka kanske jag vågar mig på 70? :naughty:
Fast det var inte jättesmart att köra ben dagen efter marklyft, jag har redig träningsvärk i både rygg o mage, men det gick ju bra ändå!

Snorkfröken
2006-01-30, 21:27
Snygga böjar tjejen!!! Man kan ofta mer än man tror :hbang:

Jonna
2006-01-30, 21:30
Snygga böjar tjejen!!! Man kan ofta mer än man tror :hbang:


Tack! ja det verkar så, det sitter nog mycket i psyket det där, bara att släppa alla "gränser" och höja vikter! *flex*

Jonna
2006-01-31, 22:10
Dagens träning:

Bröst & triceps

bänkpress:
20kg 2x10
30kg 2x6
35kg x 3..fail *grr27*
35kg 3x2
30kg 2x6

Lutande hantelpress:
(vikt per hantel)
11kg x 8
13,5kg 3x6
11kg x 6

Pushdown:
med rakstång
10kg x 15
15kg 2x6
10kg 2x10
med rep
10kg 2x10

Dips mellan två bänkar:
(händerna på en bänk, fötterna på en annan...)
2x12
1x10

Liggande tricepsextension med hantel
4kg 3x8 (per arm)

Inget vidare bra pass idag, men jag förstod att det skulle bli så, jag var stressad och trött, ingen lyckad kombination.
Men jag gjorde som vanligt mitt bästa.

Bänken var katastrof idag, att 35 var så tungt helt plötsligt är ett mysterium, fast jag hade iofs ingen passare som skrek på mig heller ;)
o så fastanade jag ju en gång också, men lyckades rulla stången över mig och sätta mig upp, just då råkar en av killarna som reppade hantelpress på 60-nånting hantlarna titta åt mitt håll, den ena kom fram och frågade om jag behövde hjälp... :em:
Jaja, bättre lycka nästa gång kanske?

Jonna
2006-02-01, 20:05
Dagens träning:

Friskis medelpass 60min.

Ganska trist pass, fast jag var väl inte på topp jag heller, borde nog ha vilat, känner mig lite sliten i kroppen, får bli vilodag imorgon.

Hoppas verkligen att jag inte håller på att bli sjuk! :(

Fettecke
2006-02-01, 21:23
har du tappat nå vikt ännu då ?
verkar ju inte vara klokt att svettas som en gris i 60 min på friskis ;D

Jonna
2006-02-01, 22:00
har du tappat nå vikt ännu då ?
verkar ju inte vara klokt att svettas som en gris i 60 min på friskis ;D

vikten står ganska stilla, däremot har det försvunnit några cm här o där!

jag förstår inte riktigt hur det går ihop :confused:

Fettecke
2006-02-01, 22:38
vikten står ganska stilla, däremot har det försvunnit några cm här o där!

jag förstår inte riktigt hur det går ihop :confused:

Vikten är ju sak samma, det är ju det kroppsliga resultatet som spelar roll...

ser att du är påväg att bli sjuk :D *Sucker*... kommer bli en lätt seger när du går å sjukar ner dig ;D

Jag ägde upp gymmet idag... du ligger i lä kvinna :D

Jonna
2006-02-03, 20:19
Dagens träning:

Axlar & biceps

hantellyft åt sidan
4kg 2x 10
5kg 3x8

hantelpressar
6kg x 10
9kg 4x6

lyft framåt med viktplatta
10kg 3x6

Drag till hakan med ez-stång
vet inte vad stången väger, men 10kg på stången
3x10

omvänd pecdec
25kg x 10
30kg 3x10

konc. curl
6kg 2x6

hantelcurl
9kg 4x 10

Avslutade med några högreps set i hantelcurl & lyft åt sidan med hantlar.

Ok pass, kände mig inte så stark idag, men det var roligt ändå.
Köpte nytt årskort idag också, känns bra :)

tror att deffen har gått bra denna veckan! får se imorgon!
Idag bakade jag kladdkaka på jobbet som jag ska ta med imorgon till en vän, MUMS!

Jonna
2006-02-03, 20:22
Vikten är ju sak samma, det är ju det kroppsliga resultatet som spelar roll...

ser att du är påväg att bli sjuk :D *Sucker*... kommer bli en lätt seger när du går å sjukar ner dig ;D

Jag ägde upp gymmet idag... du ligger i lä kvinna :D

jag vilade igår och...JAG MÅR BÄTTRE :booty:

hahaha, lätt seger? knappast :devil:

mela
2006-02-03, 21:47
jag vilade igår och...JAG MÅR BÄTTRE :booty:


klenis :D

ne men bra med vila ibland :thumbup:

Jonna
2006-02-04, 20:31
Dagens träning:


Friskis medelpass 75min


roooligt :hbang:

Fast jösses vilket jobbigt pass det är! Samma som jag var på förra veckan, men nu var jag instäld på att det skulle vara långt och jobbigt, så det gick mycket bättre.
Den här gången skrek dem: "kom igen nu, bara 34 låtar kvar!" och jag bara log åt det. :cool:


deffen har gått bra denna veckan, 0,7kg ner :thumbup:

Fettecke
2006-02-05, 01:52
deffen har gått bra denna veckan, 0,7kg ner :thumbup:

FFS... flickvännen har gått ner 4kg, och jga bara 1 tills idag... och du går ner bara mer och mer =/... *Snyft*... men då kommer jag ju vinna vikt-tävlingen med mest vikt+ på stången :D *lite full i huvet*

Jonna
2006-02-05, 12:34
FFS... flickvännen har gått ner 4kg, och jga bara 1 tills idag... och du går ner bara mer och mer =/... *Snyft*... men då kommer jag ju vinna vikt-tävlingen med mest vikt+ på stången :D *lite full i huvet*

ehh..va? liiite full i huvudet sa du? :laugh:

mela
2006-02-05, 12:36
FFS... flickvännen har gått ner 4kg, och jga bara 1 tills idag... och du går ner bara mer och mer =/... *Snyft*... men då kommer jag ju vinna vikt-tävlingen med mest vikt+ på stången :D *lite full i huvet*

kanske därför du inte går ner i vikt?:D alkis *slap*

Jonna
2006-02-05, 18:19
Dagens träning:

Rygg!

Marklyft:
20kg x 8
40kg x 8
50kg x 6
60kg x6
70kg x 4
80kg x 5 singlar!!!Pb
60kg x 6

Hantelrodd:
(en arm i taget)
13,5kg x10
16kg x 8
18,5kg x 8
21kg 2x4 pb? kanske.
13,5 x 10

stångrodd
bara stången (var så trött efter hantelrodden) :em:
3x10

sittande rodd i cable
40kg x 4
50kg x 2...blä, det gick inte idag!
35kg x 8

latsdrag
45kg 3x4
35kg 2x6

Jag är så glad! 80kg i marklyft! jag vill öka meeeeeeer! *flex*
Jag råkade slå mig själv på ett knä på vägen ner i lyftet, men det blir nog bara ett blåmärke.
Hoppas att det inte påverkar knäböjen imorgon!

Fettecke: Nu har jag klarat två av mina mål...bara den där dumma bänken som fattas, så se upp! :devil:

Fettecke
2006-02-05, 19:30
Nu ligger du risigt till vill jag lova!
Titta i min journal så ser du vad jag har gjort idag!! :cool:

kommer ändå köra ifrån dig totalt :D
*Vinkar och sjunger*

Jonna
2006-02-05, 19:38
kommer ändå köra ifrån dig totalt :D
*Vinkar och sjunger*

du har inte glömt vad tävlingen gäller? :D
Vi ska klara våra individuellt uppsatta mål, och om vi inte klarar det blir det straff!
Vem som ökar mest ingick inte i tävlingen, men vi kan ju lägga till det ;)

Fettecke
2006-02-05, 22:15
du har inte glömt vad tävlingen gäller? :D
Vi ska klara våra individuellt uppsatta mål, och om vi inte klarar det blir det straff!
Vem som ökar mest ingick inte i tävlingen, men vi kan ju lägga till det ;)

nejdå, jag har inte glömt, men hittils är det ju typ bara du som förlorar på det :D
För jag har inget straff än :D

Lyckas jag med mina mål så kommer jag iaf lägga på ca 35kg på mina tidigare PBn i bänk/mark/böj...

jag tror jag kommer ta mina mål + lite till...

Fettecke
2006-02-06, 19:34
Nu ligger du risigt till vill jag lova!
Titta i min journal så ser du vad jag har gjort idag!! :cool:
Du kan ju kolla min så du får se vad jag sysslat med istället ;D

Jonna
2006-02-06, 21:29
Dagens träning:

ben & vader

knäböj
20kg x 10
40kg x 8
50kg x 6
60kg x 6
65kg x 4
70kg 3 set 2reps, utan pass
70kg x 4 ganska ok djup! med passare.Pb!

Liggande lårcurl
3 x 10 på fjantvikt..jag är så svaaaag här!

Raka marklyft
bara stången x 10
30kg 3x10 från upphöjning.

sittande vadpress
1x15
2x10

Hade lite bråttom för jag skulle ju till kvällskursen, men jag är riktigt nöjd med knäböjarna! :cool:
Fast nu ska jag nog inte maxa böjarna mer på ett tag, tänkte att jag ska nöta in teknik och djup riktigt bra på kanske 50kg ett tag nu, och köra lite fler reps.
Nu är jag HUNGRIG!

Jonna
2006-02-07, 21:57
dagens träning:

Bröst & triceps
Även idag ett ganska stressat pass, pga skolan.

Bänkpress
20kg 2x10
25kg x 8
30kg x 6
35kg x 4 (kändes väldigt lätt)
40kg 3x2 med passare som hjälpte till lite, jag fick nästan upp den helt själv flera gånger, det är inte långt kvar nu iaf!

lutande hantelpress
vikt per hantel
13,5kg 2x6
11kg 2x10

någonsorts dips mellan två bänkar
1x10
2x15

Pushdown rakstång
10kg 2x15
10kg x10

Liggande tricepsextension med hantel
5kg 3x6Pb!

Jag tror att jag måste göra om lite i schemat, kanske är det dumt att köra bänk (som jag prioriterar) efter mark ena dagen och böj andra, kanske vore det bra med en vilodag där emellan.
Även om jag inte är trött just i bröstmusklerna så kanske hela kroppen är lite mör? :MrT:

Hjälp! matten är just nu väldigt förvirrande! massa X&Y koordinater och delta hit o dit och funktioner och jag vet inte allt vad det är! och nästa lektion är det prov *spy*
jag måste plugga duktigt :sleep:

mela
2006-02-07, 22:01
WOHO! 40 i bänk :hbang:

Jonna
2006-02-07, 22:07
WOHO! 40 i bänk :hbang:
nje, det var ju fusk. Räknas inte förrens jag klarar det helt ensam.
men däremot 70 i böj! det känns som WOOOHOOO! :D

Jonna
2006-02-08, 22:36
dagens träning:

Friskis medelpass 75min

ojojoj vad jobbigt det här passet var! men det är ju så det ska vara ;)

Det är visst någonsorts taktprov på söndag som man kan gå på om man skulle vilja bli ledare o ha ett eget pass/vecka...jag är ju lite sugen på det, men jag har egentligen inte tid!
Fast det vore ju kul...gaaah, jag kan inte bestämma mig! *screwy*

Nu är klockan massor helt plötsligt! jag måste sova,så jag blir pigg, för imorgon ska vi laga lasagne på jobbet, mums :naughty:

Eva_E
2006-02-09, 09:10
Har inte varit här och läst tidigare... Måste bara säga att dina knäböj börjar se bra ut nu tjejen! Och du är 19 år - vad månde bliva???

Lycka till! :thumbup:

Eva

Jonna
2006-02-09, 19:06
Har inte varit här och läst tidigare... Måste bara säga att dina knäböj börjar se bra ut nu tjejen! Och du är 19 år - vad månde bliva???

Lycka till! :thumbup:

Eva

Hej Eva!

Tack! jo, böj och mark har gått väldigt bra nu ett tag!
Men nu vill jag bli stark, starkare, starkast! :D

AFanatic
2006-02-10, 00:02
Har missat denna journalen! Riktigt fina knäböj och mark du kör, och bra ökningar har du gjort där oxå. :thumbup:

Jonna
2006-02-10, 19:14
Har missat denna journalen! Riktigt fina knäböj och mark du kör, och bra ökningar har du gjort där oxå. :thumbup:

Hejsan & tack!
vad roooligt att några tittar in här!
Din journal brukar jag faktiskt smygläsa lite i ibland ;)

Jonna
2006-02-10, 19:34
Igår var det vila och idag:

Axlar & biceps

Först lite rotatorcuffsövningar som uppvärmning.

Stående hantelpress
vikt per hantel
6kg x10
9kg 5x6 (inte så farligt tungt, kanske ska testa på 11kg nästa gång?)

Drag till hakan med stång
Vad väger egentligen en ez-stång? jag vet inte riktigt hur mycket jag körde på, men lagom tungt var det ;)
4 x 8reps

omvänd pecdec
25kg x 10
30kg x 10
30kg 2x8

hantellyft åt sidan
vikt per hantel
4kg 3x 10
5kg 2x6

hantelcurls
vikt&repsantal per arm
6kg x 12
9kg 3 x 6

stångcurl
samma visa här, vet ej vad stången väger.
varierade smalt & brett grepp, men jag tycker att brett känns tusen gånger mer!
4 x 8reps

hantelcurl
(igen)
fick för mig att köra lite högreps
5kg x 15 per arm
4kg 2 x 20 per arm. pump!


Jag tror det var allt, jag var inte helt fokuserad idag, men det är ju fredag.
Dessutom irriterade jag mig något fruktansvärt på två tjejer, den ena jobbade i receptionen och den andra var bara sällskap, men de stirrade på mig, och det var inga snälla blickar direkt, snarare väldigt kritiska. Hon som jobbar i receptionen brukar vara väldigt konstig mot mig, sur och vresig, undrar om jag har gjort henne något eller vad det handlar om? :confused:

mela
2006-02-10, 20:04
IJag tror det var allt, jag var inte helt fokuserad idag, men det är ju fredag.
Dessutom irriterade jag mig något fruktansvärt på två tjejer, den ena jobbade i receptionen och den andra var bara sällskap, men de stirrade på mig, och det var inga snälla blickar direkt, snarare väldigt kritiska. Hon som jobbar i receptionen brukar vara väldigt konstig mot mig, sur och vresig, undrar om jag har gjort henne något eller vad det handlar om? :confused:

Tjejer gillar inte när de får konkurrens.
Du är mycket snyggare och starkare än henne, det är därför ;)

Pinglan
2006-02-10, 20:04
Jag har också missat din journal Jonna! Jag håller med Eva och AFan: bra jobbat :thumbup:

Jonna
2006-02-10, 20:26
Mela: hmm, kanske det. Men hur som helst jobbigt att ha en elak tjej stirrandes på sig hela passet! Och jag har faktiskt aldrig sett henne träna, men hon är ofta på gymmet...skumt!

Pinglan: hej & tack! :)
jo just ja, jag tänkte fråga dig om du vet om norrköpings styrkelyftarklubb (den som ligger under centralbadet) har någon hemsida? jag hittar ingen.

AFanatic
2006-02-10, 21:27
Hejsan & tack!
vad roooligt att några tittar in här!
Din journal brukar jag faktiskt smygläsa lite i ibland ;)

Klart...precis som emmzan sa en gång i tiden, så måste man stötta alla tjejer då vi är så få ;) Det är nästan självskrivet att man läser journalerna.

Pinglan
2006-02-11, 08:48
Pinglan: hej & tack! :)
jo just ja, jag tänkte fråga dig om du vet om norrköpings styrkelyftarklubb (den som ligger under centralbadet) har någon hemsida? jag hittar ingen.
Klubben heter NAK och är dessvärre ingen styrkelyftarklubb utan en tyngdlyftarklubb. Det finns dock många som tränar styrkelyftsinspirerat där, man behöver således inte vara tyngdlyftare för att träna där. NAK har ingen hemsida tyvärr. Om du vill kan jag PM:a telefonnumret till NAK:s tränare så kan du snacka lite med honom...annars finns det ett par stycken på Kolo som tränar där, kan skicka deras namn i PM också om du vill! Bor du i Norrköping Jonna? Jag bodde där innan jag flyttade till världsmetropolen Kisa :D

Jonna
2006-02-11, 19:13
Klubben heter NAK och är dessvärre ingen styrkelyftarklubb utan en tyngdlyftarklubb. Det finns dock många som tränar styrkelyftsinspirerat där, man behöver således inte vara tyngdlyftare för att träna där. NAK har ingen hemsida tyvärr. Om du vill kan jag PM:a telefonnumret till NAK:s tränare så kan du snacka lite med honom...annars finns det ett par stycken på Kolo som tränar där, kan skicka deras namn i PM också om du vill! Bor du i Norrköping Jonna? Jag bodde där innan jag flyttade till världsmetropolen Kisa :D

japp, jag bor i norrköping!
Mhm, en tyngdlyftarklubb... det var inte lika bra.
Jag är i smyg lite intressead av att prova träna styrkelyft! Men säg inget till nån ;)
Du får gärna skicka ett pm med namnen på kolofolket som tränar där.
Varför i hela friden vill man flytta från norrköping -till kisa :confused:

Jonna
2006-02-11, 19:20
Dagens träning:

Friskis medelpass 75min.

Jobbigt och roligt! Men energin var inte på topp, alltså, jag förstår inte, idag borde jag ha massor av energi! Med sovmorgon, mer frukost än vanligt och inget jobb innan träning...det borde vara väldigt bra förutsättningar kan jag tycka, men det tycker uppenbarligen inte min kropp.

Mnideffen går bra! Ner 0,7kg denna vecka! :D Äntligen händer det något på vågen också, inte bara måttbandet.

Pinglan
2006-02-11, 21:02
Varför i hela friden vill man flytta från norrköping -till kisa :confused:
Gissa en gång :love: :love: :) Jag mötte kärleken i Kisas skogar (nåja, det var inte i skogen vi träffades förvisso) och sedan var det kört.....bara att flytta dit :D

Jonna
2006-02-11, 21:20
Gissa en gång :love: :love: :) Jag mötte kärleken i Kisas skogar (nåja, det var inte i skogen vi träffades förvisso) och sedan var det kört.....bara att flytta dit :D

Jaha..okej, det kan jag faktiskt förstå! Men det är nog den enda anledningen jag skulle förstå mig på! Fast vad vet jag, kisa kanske är jättefestligt? ;)

Fettecke
2006-02-13, 20:48
Stumpan.... upp med ett pass nu så jag får se va du går för :D
gjorde ett fett PB idag... läs för mer info ;D

Jonna
2006-02-13, 21:26
Jepp lille gubben, här kommer det! det var visst inte bara du som satte pb idag *rolleyes*

Igår blev det Rygg, men jag hann inte skriva upp det och nu minns jag förstås inte allt, men några ljusglimtar var marklyft, 3 x 1 på 80kg, och en 8:a på 60 som är pb i reps på den vikten tror jag!
Dessutom en 6:a i hantelrodd med 21kgs hantlarna, också det pb i reps.
45kg i latsdrag x 6 var också pb i reps...så det blev några pbn, men inga i vikt.

och så dagens pass som bestod avBröst & triceps:

Bänkpress:
20kg x 10
25kg x 6
30kg x 6
35kg x 4
40kg x 1!!! PB! :hbang:
Först gjorde jag ett försök på 40 som jag var löjligt nära att klara, men det blev lite snedpress av det och passaren hjälpte till.
Men på andra försöket gick det! Lite segt, men helt själv! Jag är så glad! :D

lutande hantelpress
vikt per hantel
11kg x 10
13,5 kg x 6
16kg x 4 PB
13,5 2x6

Pecdec
25kg x 10
30kg x 6
35kg 2x6 pb
30 kg x 6

dips mellan bänkar
1x20 PB
2 x 15

pushdown
15kg 2x8
10kg x 10
med rep:
10kg 2 x 10
enarms:
5kg 2 x 8 per arm


liggande tricepsextension med hantel
en arm i taget
5kg 3 x 5

Hm..jag tror det var allt, svårt att minnas, har just varit på religionslektion, så det snurrar saker om judarna i diasporan mm i huvudet.

AFanatic
2006-02-13, 22:15
Starkt! Grattis till ett fint pass. PB-regn we like. :naughty: :thumbup:

Jonna
2006-02-14, 22:15
Idag lyckades jag hinna med ett mycket stressigt pass:

Ben & vader

Knäböj
20kg x 10
30kg x10
40kg 2 x 8 djuuuuupt
50kg 3 x 8 skapligt djupa och fina! nästa gång gör jag 10:or.
Det var svårt att låta bli att slänga på mer vikt när det kändes så bra, men nu har jag ju bestämt mig för att köra så här ett tag...

Liggande lårcurl
riktiga flugvikter
2 x 10reps
2 x 8 reps på lite tyngre.

Ett set benspark smög sig in också, men den är inget för mig. (det kommer jag på varenda gång jag gör ett nytt försök) ;)

sittande vadpress
vet inte vad själva ställningen väger men jag lade på
20kg 3 x15

Sen stretchade jag ovanligt noga, för jag har tänkt köra ett friskispass imorgon, och det är svårt om man har allt för mycket träningsvärk.

Puh, då var denna dagen avklarad också, med jobb, träning och skola.
Jösses vad förvirrad jag börjar bli på matten, det enda som har fastnat ordentligt är Y=kx+m men nu är det snart lov, får passa på att plugga då.
Nu ska det bli skönt att sova :sleep:

Jonna
2006-02-15, 22:19
Dagens träning:

Friskis medelpass 75 (lååånga) min.

Som vanligt riktigt riktigt jobbigt, men också väldigt roligt!
Idag hade jag skapligt med energi och körde stenhårt hela passet!

Fettecke
2006-02-16, 19:16
Stabilt pass... är du inne på Matte B ?

Jonna
2006-02-16, 20:56
Fettecke: jepp, nu är det matte b, bara massa koordinater och sånt. *screwy*




Idag är det vilodag, men vilat har jag inte direkt gjort... Jobbet var minst sagt jobbigt idag :whipped:
Sen har jag städat massor här hemma, för i helgen kommer det lite släkt o sånt.
Imorgon lämnar jag ÄNTLIGEN tonåren bakom mig :thumbup:

Fettecke
2006-02-16, 21:08
Fettecke: jepp, nu är det matte b, bara massa koordinater och sånt. *screwy*




Idag är det vilodag, men vilat har jag inte direkt gjort... Jobbet var minst sagt jobbigt idag :whipped:
Sen har jag städat massor här hemma, för i helgen kommer det lite släkt o sånt.
Imorgon lämnar jag ÄNTLIGEN tonåren bakom mig :thumbup:

Jag får gratulera till 18 års dagen :D.....

Jonna
2006-02-16, 21:24
Jag får gratulera till 20 års dagen .....


tackar :D

Eva_E
2006-02-17, 10:38
Grattis på födelsedagen Jonna!!!

:D :cheers: :D

Eva

Snorkfröken
2006-02-17, 10:48
Grattis! http://cheesebuerger.de/images/more/bigs/e118.gif

Pinglan
2006-02-17, 11:09
Grattis!!!!!!!!

Fettecke
2006-02-17, 14:51
...

emmzan
2006-02-17, 16:22
Grattttis! *popcorn*

Jonna
2006-02-17, 22:23
Tack tack allihopa! :)

Jag har haft en väldigt trevlig dag med flera oväntade uppvaktningar! :em:
Men det är imorgon jag ska fira "på riktigt" så kvällen har jag ägnat åt städning...suck.
Ett litet Axel & biceps pass har jag faktiskt hunnit med också!

Imogon är det dags att väga sig igen, hoppas det har gått åt rätt håll.
Hur som helst ska jag äta massor av tårta :D

Fettecke
2006-02-18, 09:46
Imogon är det dags att väga sig igen, hoppas det har gått åt rätt håll.
Hur som helst ska jag äta massor av tårta :D
och du tror att vågen är din polare idag:D

Jonna
2006-02-18, 22:58
och du tror att vågen är din polare idag:D
ja men det är ju idag jag har ätit massor av tårta, efter vägningen, men får väl vara lite listig :D

Jonna
2006-02-18, 23:07
Dagens träning:

Friskis medelpass 75 min

De två tjejerna som i vanliga fall har det här passet var på semester, så det var en kille som höll i det istället, det var roligt, men inte alls lika jobbigt som vanligt.
Jag var inte ens särskilt trött efter :(


Idag har jag firat 3ggr, först mammas sida av släkten, sen några vänner, sen pappas sida...mycket tårta blev det, :eating: men som tur är så fyller man ju bara år en gång om året.
Bästa presenten var en dramatenbiljett till premiären av Macbeth, som är i maj...men den som väntar på nåt skoj...(väntar alltid för länge!)

Jonna
2006-02-19, 16:54
Dagens träning:

Rygg

Marklyft:
20kg x 8
40kg x 8
60kg x 6
70kg x 4
80kg x 2
80kg x 3 PB! :hbang:
80kg x 2
60kg 2 x 8 (kanske pb i reps?)

hantelrodd
(vikt & reps per arm)
16kg x 8
18,5kg x 6
21kg 3 x 4
13,5 2 x 15- PUMP!

Stångrodd
Bara stången
2 x 20

Sen var det klart, jag hade velat köra mer, men för en gång skull var min träningskompis från den Gamla Goda Tiden med, och hon ville gå hem.

Åh jag är så nöjd med marklyften idag!! 3 x 80 jippi! Fast det var kanske inte mina snyggaste lyft direkt. däremor 8:orna på 60 kändes vääääldigt lätta, hade nog kunnat göra en 10:a.

Jag ÄLSKAR att träna :D

emmzan
2006-02-19, 16:58
Bra jobbat med marklyften! Underbar övning! :hbang:

Jonna
2006-02-19, 17:00
Bra jobbat med marklyften! Underbar övning! :hbang:
Tack! jaa, den är verkligen underbar! :love:

Stumpis
2006-02-19, 17:10
Faslig massa set i marken, härligt jobbat! :thumbup:
Visst är det skönt när en övning lossnar, själv kämpade jag i något som kändes som en evighet för att komma upp i vikt i marken. Men, skam den som ger sig! :)

Jonna
2006-02-20, 17:56
Tack stumpis, bänken är helt klart en sån övning för mig, jag kämpar och kämpar men ökar nästan inget alls, fast jag tänker inte ge upp :)

Dagens träning:

Bröst & triceps

Bänkpress
Nu har jag jagat de där 40kg så länge att det kändes som att det var dags att köra lite lättare och med fler reps.
20kg x 12
25kg x 10
30kg x 6 (larvigt lätt :D )
30kg x 8
30kg 2x10 PB i reps!
30kg x 8

Lutande hantelpress
vikt per hantel
11kg x 8
13,5kg 3 x 8
11kg 3x10

Pushdown
med böjd stång:
10kg x 6...för lätt
15kg x 10 pb i reps
bytte till min vanliga cabel och rakstång:
15kg x 2...va? vad har hänt? det vägde inget helt plötsligt!
20kg x 5
20 kg 2 x 6 tuuuungt!PB!
Denna cabelmaskin är väääldigt tung, och gammal ;) men jag gillar den ändå, i en annan kan jag köra på typ dubbla vikten, men det känns som fusk.
Med rep:
10kg 2 x 10

dips mellan bänkar
inget smart att köra den så sent, borde förstås ha börjat med den!
2 x 10 PUMP

Enarms hantelextension:
4kg x 8
3kg 2 x 10

Pecdec:
25kg x 8
30kg 3 x 6
25kg x 8

jag är nöjd med passet, fick bra kontakt i stort sett alla övningar, och bra pump!

emmzan
2006-02-20, 18:24
2 PB-n är inte fy skam :thumbup:

Det är alltid lika kul med olika kabelmaskiner och deras olika vikter. Vi har en på gymet där jag kan köra på 30 och då är jag död, i den andra körde jag en 2a på fullt mag (75) idag :D

Jonna
2006-02-20, 18:32
Jag bara måste berätta vad som hände på gymmet idag, glömde det när jag skrev förut.
Det var som så att jag kom ganska precis samtidigt som en av de "stora tjejerna" det finns bara två iofs men hur som helst så satt det en kille och bläddrade lite i en body-tidning när vi kom in, han tittade på henne och sa:
"Jag väntar fortfarande på att få se dig i den här" och så viftade han lite med tidningen. Hon svarade:
"neej du, min tid är förbi ;) det är henne(och den generationen) vi väntar på" sa hon och tittade på mig.
Jag rodnade lite och sa: " då lär ni få vänta länge"
"nä, det tror jag inte! " sa hon.

Och lite senare sen så kom hon fram och pratade (första gången någonsin tror jag, brukar bara hälsa annars)
och frågade lite om jag hade tänkt tävla och så, och så berättade hon att hon hade tävlat i BB men lagt av nu.
Det var riktigt roligt!

Nu hoppas jag bara att hon inte läser här, liite pinsamt i så fall :em: :D

Jonna
2006-02-20, 18:36
2 PB-n är inte fy skam :thumbup:

Det är alltid lika kul med olika kabelmaskiner och deras olika vikter. Vi har en på gymet där jag kan köra på 30 och då är jag död, i den andra körde jag en 2a på fullt mag (75) idag :D

Mm, det är konstigt det där, men vill man känna sig stark kan man ju köra på den lätta :D
(och vill man känna sig död kör man på den tunga!)

Jonna
2006-02-21, 20:28
Dagens träning:

Friskis medel/intensiv-mix pass 60 min

woohooo! mitt favvopass! Det är verkligen synd att jag inte kan gå på det, eftersom det krockar med matte lektionerna :( , men denna veckan är det lov från skolan, så då passade jag på!
Jooooobbigt var det verkligen, men det kändes lite för kort, jag har nog vant mig vid 75min passen.

Imorse skulle jag ha gått en morgonpromenad var det tänkt, men jag försov mig och hann inte med det :em:
Men, jag kompenserade genom att gå hem från träningen, det tog 55minuter och var KALLT!

jag är sjuuukt sugen på efterätt av något slag! *grr27*

Jonna
2006-02-22, 17:31
Dagens träning:


Ben & vader

Knäböj
20kg x 10
30kg x 8
40kg x 8 rumpan i golvet (nåja, så nära golvet det bara går iaf)
50kg x 8 Bra Djup!!!
50kg x 10! Dessutom helt ok djup på samtliga böjar!PB i reps
50kg x 8 nu vågade jag gå ännu djupare! :hbang:
50kg x 6
40kg 2 x 8 jättedjupa & fina.

Rakamark
20kg x 10
30kg x 10
40kg 2 x 10 PB i reps (tror jag?)
Från upphöjning:
30kg 2 x 8

Liggande lårcurl
4 x 10 reps på fjantvikt, men det känns vill jag lova!

Sittande vadpress
20kg (+själva maskinen)
3 x 15

Det går rätt bra med knäböjen just nu, det är iofs ganska trist att inte lassa på så mycket vikt, men jag tror det lönar sig att köra lite teknik & djup ett tag.
Får se hur länge jag kan låta bli att öka ;)

Idag har jag varit duktig och pluggat massor, matte är verkligen inte min grej, men det går framåt iaf, fast med små steg :)

mela
2006-02-22, 18:21
Gött med PB!
:hbang:

AFanatic
2006-02-22, 20:06
Härligt du sätter PB varje pass. Det är så det ska se ut. :hbang:

cam
2006-02-22, 20:58
Japp, lika små är vi. Jag har kollat lite här med :)
Schyssta knäböjar. Jag har en lite krånglande ländrygg och kinkig höft/ben. Vet inte om jag vågar mig på det än...

Jonna
2006-02-22, 21:27
mela & Afanatic: Tack, fast jag är inte riktigt nöjd om det bara är pb i reps, det räknas liksom inte riktigt *rolleyes* , pb i vikt ska det vara :hbang:

cam: aha, ja då är det kanske bättre att ta det lungt! Dumt att riskera att bli skadad...
(fast du kan ju testa med bara stången? :D )

cam
2006-02-22, 21:38
cam: aha, ja då är det kanske bättre att ta det lungt! Dumt att riskera att bli skadad...
(fast du kan ju testa med bara stången? :D )

Haha, flina lagom du :) Få se om jag blir så bra att jag kan börja göra mig till åtlöje framöver. Än så länge håller jag mig till min älskling Smithmaskinen, han är mitt stora stöd :D