handdator

Visa fullständig version : Någon som har koll på två tvs?


aliquis
2005-12-31, 18:41
Samsung WS-32M206T
Philips 32PW8620

Gick att köpa för i mitt tycke helt ok pris, 3800kr, min mor hade åkt o tittat o handlat men JAG har ju inte tittat. Någon som vet något om dem och isf vilken som har bäst bild?

I butiken tyckte hon att philipsen var bättre men försäljaren hade sagt att någon hade varit på o fingrat på inställningarna på samsungen och att den egentligen var bättre (bättre än nu eller bättre än philipsen?).

Likaså när det är "sista exempleret", visst borde man pruta lite då? Vem vill ha en begagnad tv? :D. Jag är ju visserligen van med "det finns bara den här kvar så du får ta den", men om man försöker lite lär man ju kunna få rabatt?

hasse36
2005-12-31, 19:07
I butiken tyckte hon att philipsen var bättre men försäljaren hade sagt att någon hade varit på o fingrat på inställningarna på samsungen och att den egentligen var bättre (bättre än nu eller bättre än philipsen?).Det borde i så fall gå att "fingra" tillbaka. Lita aldrig på säljare.

Jag vet inget om de aktuella apparaterna men 3800 är ett otroligt pris. Det är bara att tacka alla narrar som köper platt-TV. Det pressar priset på riktiga TV-apparater.

Jag har en polare som köpte en plasma-TV på 42 tum. Nu är han tvungen att möblera om. Det funkar inte att sitta på 2-3 meter från TV:n som familjen gjorde när de hade 28-tums 4:3-TV.

I stället för att spara plats med platt TV, gör han om vardagsrummet till biosalong. :thumbup:

CyberHamster
2005-12-31, 19:36
I stället för att spara plats med platt TV, gör han om vardagsrummet till biosalong. :thumbup:

Och det är inte soft då?

Är ju iofs inte bara för att "spara" plats som man köper en plasma. Jag skulle inte vilja betala 20k mer för en tv bara för att spara plats. Är ju lite grymmare bild på våran plasma än på någon annan av våra TV-apparater som är nyare än 2 år. plus att den har Dvi ingång.. så det blir soft när man kopplat sin htpc till den :D.

aliquis
2005-12-31, 19:56
Det borde i så fall gå att "fingra" tillbaka. Lita aldrig på säljare.Han hade ju dock försökt men inte misslyckats, vet inte om det säger mest om ärligheten eller kompetensen.
Jag vet inget om de aktuella apparaterna men 3800 är ett otroligt pris. Det är bara att tacka alla narrar som köper platt-TV. Det pressar priset på riktiga TV-apparater.Mjo, 32" 100Hz digitalt kamfilter o så på båda två ju, för 1.5 år sedan gick de väl lös på drygt 10? Såg att man fick pixelplus för strax under 6000, kostade ju 16000 eller så senast jag kollade innan ;)
Jag har en polare som köpte en plasma-TV på 42 tum. Nu är han tvungen att möblera om. Det funkar inte att sitta på 2-3 meter från TV:n som familjen gjorde när de hade 28-tums 4:3-TV.

I stället för att spara plats med platt TV, gör han om vardagsrummet till biosalong. :thumbup:Dock har ju även små platta gått ner, får ju en 28" eller kanske något mindre för runt 8? Fördelarna är väl mindre, kanske lägre strömförbrukning och 720p-upplösning. Men hur är hållbarheten nu? Förr gick de ju sönder hela tiden, mor e ju van med 20år gammal tv så hon kanske inte köpa ny platt om 3år om hon hade köpt en idag ;)

aliquis
2005-12-31, 19:58
Btw, undra om jag har kvaddat mitt ljudkort eller vafan som är fel. Ändrade till jordad ström och sedan dess har musiken hakat sig, men bara när jag kör spdif... Har bytt till ojordat uttag igen, provat att jorda receivern, satt strömspiksskyddtjosan på kontakten, startat om datorn, provat spela med olika program... men nog fan hackar det hela tiden ändå.

Kabeln är rätt kass men tror ju inte det är den, men vem vet.
Det är inte receivern för ljudet från dvd-spelaren fungerar bra.

agahowa22
2005-12-31, 20:00
skulle utan tvekan pruta ner det om det är sissta ifall dom får in nya kasnek vetna om priset är detsamma?

aliquis
2005-12-31, 20:02
Bwah, körde analogt nu med samma kabel o det fungerar ju såklart.. frågan är om den glappar pyttelite så receivern får spel o inte hittar rätt signal eller om ljudkortet e paj :/