handdator

Visa fullständig version : Har du någon du coachar på gymmet ?


Piranha
2005-12-31, 10:43
Finns det någon på gymmer som du hjälper extra mycket , ägnar tid och visar övningar, teorier, lägger ner tid på som du tycker har bra potencial och försöker hjälpa till att slipa på ?

Piranha
2005-12-31, 10:44
Berätta gärna varför , hur du går till väga och vad du tror den här personen kan räcka till.

Herkulez
2005-12-31, 10:46
nope inte nu.

själv då?

HenrY
2005-12-31, 10:47
Njah, Grubben brukar väl ofta be om tips.... Han kan ju inte riktigt sina saker, så han brukar fråga hur jag har fått så stora pecs bl.a. Då brukar jag säga att jag kör mycket basövningar för brösten, och inte så mycket disco övningar som han! Då brukar han testa något set, men sedan tycker han det är för jobbigt och brukar genast övergå till cabeln!

Inte för att han har någon potential, men det är ju iaf kul att hjälpa till!

Jorgen
2005-12-31, 10:48
Coachar regelbundet, nej. Men alla som tävlar för vårt gym hjälper jag med poseringsträning, allmänna tips om vad som behöver förbättras och hur dom skall förbereda sig inför tävling.
Det är sällan jag lägger mig i dieten eftersom jag inte har så bra koll på det själv. Men träningstips odyl kommer jag med.

Allan
2005-12-31, 10:49
Ja. Flera stycken. Vi får se om det blir nåt (det tror jag).


allan

Piranha
2005-12-31, 10:50
Ja. Flera stycken. Vi får se om det blir nåt (det tror jag).


allan


Av ren nyfikenhet läs post 2 i tråden.

Fettecke
2005-12-31, 11:06
njaa, vet kanske inte riktigt... frågar en polare nånting så försöker jag svara ifall jag kan... han har potential i bänk iaf, men vägrar göra nått åt det :) killen bänkade 100 efter 2 veckors träning...

sen flickvännen för att jag tror att hon kan bli en riktigt svarvad babe om hon får foten ur röven och gör nått åt det :) (försöker få hon intreserad av greppträning)

Piranha
2005-12-31, 11:08
(försöker få hon intreserad av greppträning)


Snuskhummer !

Ironbabe
2005-12-31, 11:09
Av ren nyfikenhet läs post 2 i tråden.
Jag är oxå nyfiken.. *popcorn*

tigerofsweden
2005-12-31, 11:10
njaa, vet kanske inte riktigt... frågar en polare nånting så försöker jag svara ifall jag kan... han har potential i bänk iaf, men vägrar göra nått åt det :) killen bänkade 100 efter 2 veckors träning...

sen flickvännen för att jag tror att hon kan bli en riktigt svarvad babe om hon får foten ur röven och gör nått åt det :) (försöker få hon intreserad av greppträning)

Du gillar hårda tag ?! :naughty:

OnT, Brukar ibland ge mini_Arnold något tips, men det är ju som att kasta tipsen i sjön :thefinger

stoney_king
2005-12-31, 12:26
nja, inte på gymmet direkt, men över nätet... Pepz här på kollo...
Jag tycker att han är en schysst kille som förstår mig och ger mig bra råd... han är en bra lyssnare... duktig som fan... vet vad han snackar om..

Fan vilken kissass jag är... *kissass*

mini_Arnold
2005-12-31, 12:28
nja, inte på gymmet direkt, men över nätet... Pepz här på kollo...
Jag tycker att han är en schysst kille som förstår mig och ger mig bra råd... han är en bra lyssnare... duktig som fan... vet vad han snackar om..

Fan vilken kissass jag är... *kissass*

Kärleksförklaringen var gullig men skicka PM istället.
Trådens första post lyder:
" Har du någon du coachar på gymmet ?
Finns det någon på gymmer som du hjälper extra mycket , ägnar tid och visar övningar, teorier, lägger ner tid på som du tycker har bra potencial och försöker hjälpa till att slipa på ?"

mela
2005-12-31, 12:28
njea.. men alla tjejkompisar är på mig om hur de ska träna och äta och dylikt :D

gjorde träningsschema åt en vän igår, ska visa henne övningarna nångång nästa år :D

Piranha
2005-12-31, 12:34
njea.. men alla tjejkompisar är på mig om hur de ska träna och äta och dylikt :D

gjorde träningsschema åt en vän igår, ska visa henne övningarna nångång nästa år :D


Posta gärna det schemat här på kollo för revidering.

mistermr
2005-12-31, 12:40
Jag skulle gärna vilja bli coachad och få nya tips och förslag på övningar.

Piranha
2005-12-31, 12:42
Jag skulle gärna vilja bli coachad och få nya tips och förslag på övningar.



Sånt måste göras på plats, utförandet av övningarna går helt enkelt inte att förklaras på nätet.

mistermr
2005-12-31, 12:42
Sånt måste göras på plats, utförandet av övningarna går helt enkelt inte att förklaras på nätet.

Jo, det förstår jag fullständigt. Jag uttryckte bara en önskan.

MVH

Jorgen
2005-12-31, 12:43
Förresten Pirre, skall du inte svara på din egen fråga?

High1ander
2005-12-31, 12:45
Har en polare i USA på 40+ som redan är bra biffig som jag "hjälper", spottar och hela tiden tjafasar om dittan o dattan angående träning :)

Piranha
2005-12-31, 12:50
Förresten Pirre, skall du inte svara på din egen fråga?


Jag har ingen specifikt som jag coachar även om jag gärna lägger mig i andras träning , Cinna och Power tex har så grymmt bra egen diciplin men vi bollar en hel del teorier på gymmet, Jag skulle gärna dra någons träning hårt om rätt person dyker upp.

muddler
2005-12-31, 12:53
ja det har ja. Coachar en polare som precis börjat träna han gör stora framsteg, från att ha gjort en 8:a på 40 i bänken gör han nu en 8:a på 80 och killen har bara tränat ett par månader *screwy*

mangemani
2005-12-31, 13:15
OM jag får jobbet inom föreningen där jag senare kommer att bo,så kommer jag med all sanolikhet bli den som får jobbet att sköta om gymmet samt bli instruktör där samt att jag får fria händer att göra vad jag vill....så ja,får jag jobbet så blir jag personlig tränare till ett antal personer(500 kort ute,dvs 500 personer som jag blir instruktör till)........en dröm går i uppfylelse?JA!!!!

mentzer
2005-12-31, 13:17
Finns det någon på gymmer som du hjälper extra mycket , ägnar tid och visar övningar, teorier, lägger ner tid på som du tycker har bra potencial och försöker hjälpa till att slipa på ?

Ett 30-tal.

Ryska_raketen
2005-12-31, 13:18
Nejmen gymmet ja tränar på verkar det finnas ett par som anser sig vara coacher.Vilket är lite skrattretande.

Tricklev
2005-12-31, 13:26
Jag coachar ingen, vem fasen vill lyssna på en 70kilos klump?


PS: Fast jag är en besserwisser dock :hbang:

MilkmaN
2005-12-31, 13:39
Jag hjälper min kusin som är ett löfte inom fotboll att komma igång med ordentlig styrketräning, utförande, olika program och att han ska äta ordentligt och vad osv. Lite PT, även om mina kunskaper börjar sina och jag har inte sååå mkt att lära ut längre.

Frippe_L
2005-12-31, 13:40
JA, min kompis daniel, han har bara lekt med maskinerna i ca 1 år på gymmet sen fick jag han till att tänka om lite och faktiskt ta i när han tränade. så nu i höstas satte jag ett mål att han skulle klara iaf 80kg i bänk innan jul (tog runt 65 innan), vilket han klarade på 2 månader (85), så nu tränar han mycket själv med fria vikter och växer bra på det. Nu är det jag som börjar bli efter istället :-( Om någon frågar efter råd så hjälper man klart till i den mån man kan.

Helena B
2005-12-31, 14:03
Otroligt men sant så hjälper jag en klasskompis. Men nu har hon sagt upp sitt kort för att hon inte vill ha stora muskler "suck" ja men hon behöver verkligen träna.

mela
2005-12-31, 14:04
Posta gärna det schemat här på kollo för revidering.


ain't gonna happen :D
nu är det jag som är coach *grr27*

internethjälten
2005-12-31, 14:06
Finns det någon på gymmer som du hjälper extra mycket , ägnar tid och visar övningar, teorier, lägger ner tid på som du tycker har bra potencial och försöker hjälpa till att slipa på ?

Flickvännen.

Allan
2005-12-31, 14:09
Om vi säger så här - två SKA upp på scen. Jag vill inte ens kalla det coachning egentligen. Jag är bra på att pusha och hålla tempo genom passen. Dessutom är jag duktig på att korrigera teknik. Vidare är jag duktig på att peppa folk på rätt sätt.
Kosten är rätt enkel till en viss nivå - och på den nivån lyckas sällan ens de som förväntas kunna det första gångerna.


allan

internethjälten
2005-12-31, 14:14
Om vi säger så här - två SKA upp på scen. Jag vill inte ens kalla det coachning egentligen. Jag är bra på att pusha och hålla tempo genom passen. Dessutom är jag duktig på att korrigera teknik. Vidare är jag duktig på att peppa folk på rätt sätt.
Kosten är rätt enkel till en viss nivå - och på den nivån lyckas sällan ens de som förväntas kunna det första gångerna.


allan

Låter helt klart som om de två är i goda händer, hoppas det går
bra för dem på scenen sen också =)

sweetkarolina
2005-12-31, 14:22
coachar och coachar vet jag inte.
har oftast få bli instruktör åt kompisarna (4st hitills) när de börjat träna, visat övningar, peppat och en gång fått skriva ett träningsschema.
vissa har fortsatt även utan mig, andra har lagt ner verksamheten.

just nu försöker jag dock få igång en kompis för att han ska börja tävla i bänk/sl. med han blir det mer seriöst, diskussioner om träningsupplägg, teknik och på måndag ska han prova bänktröja första gången.
ska bli mycket spännande att se hur det går för han.

Sverker
2005-12-31, 14:47
Coacha...nää. Det krävs en hel del att coacha. Man måste ju hela tiden utvärdera och analysera hur det går för adepten och konstruktivt komma med råd och förslag till varje avvikelse.


Hur många gånger har jag inte hört coachen säga:
-N.N. lyssnade ju inte. Tokf-n körde ju sitt eget race på slutet och allt blev bara soppa.

Hur många gånger har inte adepten sagt:
- Coachen hjälpte ju inte till på slutet. Lämnade mig helt vind för våg och jag blev tvungen att fixa allt själv.


Däremot hjälper jag mina nära och kära med råd, tips och hjälp på alla nivåer.

H.Emanuel
2005-12-31, 15:07
Jag skulle inte ge mig på att coacha någon så, däremot har det sista tiden hänt att några biffar coachat mig lite, men då har jag frågar förstås (ot, jag vet) En tjej har börjat med "riktig" knäböj på grund av att jag tipsat henne, men det är väl inte coaching direkt.

Allan
2005-12-31, 15:12
Coacha...nää. Det krävs en hel del att coacha. Man måste ju hela tiden utvärdera och analysera hur det går för adepten och konstruktivt komma med råd och förslag till varje avvikelse.


Hur många gånger har jag inte hört coachen säga:
-N.N. lyssnade ju inte. Tokf-n körde ju sitt eget race på slutet och allt blev bara soppa.

Hur många gånger har inte adepten sagt:
- Coachen hjälpte ju inte till på slutet. Lämnade mig helt vind för våg och jag blev tvungen att fixa allt själv.


Däremot hjälper jag mina nära och kära med råd, tips och hjälp på alla nivåer.

Det är alltid den som står där till sist som gör jobbet. Och som ska ha äran. Om jag kan hjälpa till en smula är jag bara glad för det. Hittills har det funkat i varje fall!

allan

ArooN
2005-12-31, 16:10
Hjälper de som frågar.
Polarna får ganska regelbundet uppdateringar om vad man läser här och då skall de banne mig följa mina råd! :)
Annars bollar jag och en likasinnad polare mycket idéer samt information när vi gymmar.
Skulle nog inte orka coacha folk varje gång jag går på gymmet.
Men nån gång ibland är det kul att instruera folk om de undrar vad man gör.
Speciellt om personen i fråga är en söt tjej :cool:

Cerberus
2005-12-31, 16:37
jag brukar hjälpa kompisar, tips på teknik i vissa övningar, sen över msn brukar jag snacka om näringsfysiologin för kroppsbyggare.

bubbe
2005-12-31, 17:16
coachar och blir coachad, bollar mycket teknik i lyftningen. Brukar köra ihop med andra aktiva lyftare för att hjälpa till eller bli hjälpt. Hade gärna sett en "riktig" dedikerad tränare i klubben men än så länge får vi nöja oss med veteranlyftare som är halvcoach istället.

ante
2005-12-31, 20:15
Ja, en jävla tunnhårig snubbe som aldrig är med på benpassen, jävligt lätt då isåfall och skyller på ryggont, men han missar fan inte ett arm- eller bröstpass. I slutändan har det ändå blivit så att jag står ut med honom, har t o m lärt mig lite och är en erfarenhet rikare.

ErikWrestlingFreaket
2005-12-31, 20:33
Jag coachar ingen, vem fasen vill lyssna på en 70kilos klump?


PS: Fast jag är en besserwisser dock :hbang:


Man skulle kunna säga att du coachar mig :cool:

Diana
2005-12-31, 22:54
har en tjejkompis som ja brukar coacha en del, blir en jäfvla massa smith och gynstolsfrågor *popcorn*

de roligaste va iaf att coacha en kompis farmor på 80+ :hbang: vilken respekt hon fick när hon maxa bensparken :D
sitta och sticka tröjjor ÄR överskattat! ja ska oxå stajla på gym när ja är pensionär :naughty:
Nejmen gymmet ja tränar på verkar det finnas ett par som anser sig vara coacher.Vilket är lite skrattretande.
en av dom du hedrar på avataren va? ser ut att kunna sin grejj aber jaah :D

_Robbie_
2005-12-31, 23:17
Jag skulle gärna vilja ha någon som coacha mig! *kissass*

Jorgen
2005-12-31, 23:50
Jag skulle gärna vilja ha någon som coacha mig! *kissass*
[skämt]Jag tar 800 spänn i timmen. Skicka ett PM.[/skämt]

_Robbie_
2006-01-01, 00:16
[skämt]Jag tar 800 spänn i timmen. Skicka ett PM.[/skämt]

Hoppas man får valuta för pengarna. *innocent* :booty:

Mehdi
2006-01-01, 01:29
Har varit aktiv coach för klubben under en kortare tid (några månader) för ett ungdomsgäng. Men är numera ett utav många andra coacher som turas om att ta hand om ungdomarna.
Har aldrig riktigt satsat mer på någon utav personliga skäl utan har tillbringat mer tid åt den som har velat bli hjälpt och är villig att lyssna och diskutera. Tyvärr har jag inte den tid, ork och resurs som jag vill kunna lägga ner på coachingen och har resulterat i katastrofala följder. Många ungdomar har hoppat av och lyssnar mindre på en då man inte är nere vid lokalen och är närvarad.
Hade/Har en ungdom som har tränat regelbundet i snart ett år nu och har en sån grym potential att bli duktig i OL så man blir avundsjuk. Tolv år, ~50kg och repsar på 50kg i knäböjfram. Helt OKEJ enligt min mening. Och tekniken är fan i mig den bästa i klubben, klår alla seniorer lätt. Men tyvärr så har han tappat motivation och det svider att se en sån 'stjärna' gå miste pga ens lathet *spy*