handdator

Visa fullständig version : Blir vattnig vid överätning.


Bönne
2005-12-31, 04:00
Helt sanslöst, varje gång jag börjar bulka, så blir jag så jäkla vattnig, riktigt jobbigt, känner mig helt svullen.

Försvinner inte förrens jag slutar överäta. Något man bör undvika eller käka extra av för att undvika att lägga på sig så mycket vätska?

Tar inget skumt förutom lite proteinpulver ibland.

Nina L
2005-12-31, 07:29
1 gram kolhydrater binder 2,7 gram vatten i kroppen. Du tar inte kreatin?

userfriendly
2005-12-31, 08:04
alla lagrar vi vatten när vi trycker i oss mat... mitt vatten "går inte" ( :) ) förrän jag tränat hårt några dagar o ligger på typ +/- 0.. det kan skilja ungefär 1kg mellan två dagar bara då

Sverker
2005-12-31, 08:12
1 gram kolhydrater binder 2,7 gram vatten i kroppen. Du tar inte kreatin?

Det vattnet sitter i musklerna och ger "tryck" och volym åt musklerna. 99.98 % av alla Kolozzeums medlemmar vill ha det vattnet.

Det vattnet som fördelar sig runt i underhuden är svårare att göra något åt.

userfriendly
2005-12-31, 08:20
Det vattnet sitter i musklerna och ger "tryck" och volym åt musklerna. 99.98 % av alla Kolozzeums medlemmar vill ha det vattnet.

Det vattnet som fördelar sig runt i underhuden är svårare att göra något åt.

joo... man blir verkligen svullen, ett tips är att köra lite extra cardio om du inte redan gör det.. tycker det hjälper lite grand..

Nina L
2005-12-31, 08:21
Det vattnet sitter i musklerna och ger "tryck" och volym åt musklerna. 99.98 % av alla Kolozzeums medlemmar vill ha det vattnet.

Det vattnet som fördelar sig runt i underhuden är svårare att göra något åt.Kommenterar du mitt påstående (1 gram kolhydrater binder 2,7 gram vatten i kroppen.) eller min fråga (Du tar inte kreatin?)?

Sverker
2005-12-31, 08:48
Kommentaren var att ingen ska vara rädd för att öka i vikt och muskelvolym pga att de fyller upp glykogenförråden vilket är en naturlig följd av att äta rejält. Jag var bara tacksam över att du tog upp det :thumbup:

Det där med kreatin kan vara lite komplicerat.
Visst kreatin binder upp vatten i kroppen och slätar ut underhuden ( har ingen bra förklaring men det är nog överskottet och kreatinin och kreatin som ökar blodvolymen och därmed också att vatten läcker ut i underhuden ? )
Hur som helst så går det ju att undvika med mindre doser kreatin moohydrat eller med kreatinpyruvat.

Yes
2005-12-31, 12:13
Det vattnet sitter i musklerna och ger "tryck" och volym åt musklerna. 99.98 % av alla Kolozzeums medlemmar vill ha det vattnet.

Det vattnet som fördelar sig runt i underhuden är svårare att göra något åt.
För mig har nog vattnet på något sätt lyckats missa musklerna och lagt sig under huden istället...
Det räcker med att jag tränar för att jag en liten stund senare skall känna mig riktigt slapp i hullet. Sen äter jag förstås lite extra på träningsdagar och det gör inte saken bättre. Det tar ett par dagar innan jag börjar känna mig och se ut som folk igen. Riktigt jobbigt.

Zerohero
2005-12-31, 12:51
natrium kan ju binda vatten om du har kalium natrium obalans. Det kanske blir stora mängder salt när du börjar bulka vilket gör så att du rubbar balansen och bröjar binda vatten.

Bönne
2005-12-31, 13:24
Kommenterar du mitt påstående (1 gram kolhydrater binder 2,7 gram vatten i kroppen.) eller min fråga (Du tar inte kreatin?)?Tar inte kreatin, käkar inte särskilt stora mängder kött, längre, heller. Ett par kilo i veckan, lär dock inte bli mycket kreatin från det.

Aja, lägga på sig 1kg vätska hade inte gjort någon, men jag lägger väl på mig 20kg vätska i ansiktet så fort jag börjar bulken och sitter i minst en vecka efter avslutad bulk också, det är jobbigt :p