handdator

Visa fullständig version : Så finns det bara dom som går över gränsen


Brenner
2005-12-30, 08:23
...

Brenner
2005-12-30, 08:23
...

Brenner
2005-12-30, 08:28
....

Brenner
2005-12-30, 08:29
sista

Metal_boy_
2005-12-30, 08:29
Hon till vänster var ju inget större fel på :kinky:


http://www.kolozzeum.com/kolozzeum/attachment.php?attachmentid=26032

Brenner
2005-12-30, 08:37
Hon till vänster var ju inget större fel på :kinky:


http://www.kolozzeum.com/kolozzeum/attachment.php?attachmentid=26032

Förutom att jag skulle vilja vara lika stor...men som sagt inget större fel :P

Mental
2005-12-30, 08:44
Neej, inte en till femtielva sidor lång basha kvinliga byggare tråd *cry*

King Grub
2005-12-30, 08:50
En del av bilderna är ju bara något morfade.

Brenner
2005-12-30, 08:58
En del av bilderna är ju bara något morfade.

då kan jag sova lungt ikväll då

Piranha
2005-12-30, 08:59
Vaddå gå över gränsen ? vi snackar bodybuilding på elite nivå.


Gå över gränsen för vad gemene man tycker är snyggt, säkerligen.

Brenner
2005-12-30, 09:05
Vaddå gå över gränsen ? vi snackar bodybuilding på elite nivå.


Gå över gränsen för vad gemene man tycker är snyggt, säkerligen.


fääään du har rätt.....det är snyggt

Bönne
2005-12-30, 09:09
Helt klart att många var morfade, kändes helt åt skogen.

Herkulez
2005-12-30, 09:43
fääään du har rätt.....det är snyggt
tror tant brenner missförstod pirre lite.

Piranha
2005-12-30, 09:52
tror tant brenner missförstod pirre lite.


Story of my life.

Jorgen
2005-12-30, 10:03
Hoppas att vi slipper kapa i denna tråden.

Pudzianovski
2005-12-30, 10:07
Brenner startar en tråd för att han tycker de gått över gränsen. Jag håller med. Det är inte snyggt. (Dock har jag inte kolla igenom alla bilder han bifogade)

Sen kan man tycka vad man vill om det.

hahavaffan
2005-12-30, 10:09
Fräscha flickor.... eller inte. :(

mela
2005-12-30, 10:15
Det här är väl inte så illa *screwy* förutom hennes min då :laugh:

http://www.kolozzeum.com/kolozzeum/attachment.php?attachmentid=26052

Slartibartfast
2005-12-30, 10:33
Såg att finskan Paulina Talus var med på ett hörn. *spy*

http://www.pauliinatalus.com/galleries/Galleries3/images/Pauliina_j5.jpg

http://www.pauliinatalus.com/galleries/Galleries3/images/Pauliina_j8.jpg

Metal_boy_
2005-12-30, 10:35
Det här är väl inte så illa *screwy* förutom hennes min då :laugh:

http://www.kolozzeum.com/kolozzeum/attachment.php?attachmentid=26052


Nä håller med. Det där är ju inga muskler alls knappt *screwy* Haha jag noterade också minen, ser ut som en jävla näbbmus :laugh:

Bönne
2005-12-30, 10:48
Nä håller med. Det där är ju inga muskler alls knappt *screwy* Haha jag noterade också minen, ser ut som en jävla näbbmus :laugh:Ungefär så mycket muskel en vanlig tjej kan få utan att tillföra dumheter...

Jman
2005-12-30, 10:49
Håller med om att en del av bilder såg lite morphade ut. Tänk vad tjejerna har jobbat för att nå så långt... Det ska dem ha respekt för. Sedan att flera uppenbarligen struntar i vad som är acceptabelt visar ju på ganska stor hängivenhet. Träningen kan ju betyda mycket för vissa. De kanske annars skulle ha haft ett utseende som även det skulle väckt fördomar. Nu har de iaf styrka och en självkänslan som kommer med det.

wreka
2005-12-30, 10:53
För långt och för långt. Världen behöver dom som pressar gränserna och passerar dom, annars hade vi varit i apstadiet fortfarande.

"People are always angry at anyone who chooses very individual standards for his life; because of the extraordinary treatment which that grants to himself, they feel degraded, like ordinary beings."

Kebab-Arne
2005-12-30, 10:56
Neej, inte en till femtielva sidor lång basha kvinliga byggare tråd *cry*

Tycker annars man aldrig får klaga på att en del kvinnliga byggare inte är speciellt snygga, ur nån synpunkt. Det verkar vara tabu här på forumet, men det beror väl på vilken sida man står på. Jag står ju på motståndar sidan till det, och jag tycker själv att jag är ganska konstig då jag ex. tycker detta är skitsnyggt. Gustavo Badells hamstring och vad från Ironman 2004. Men så fort det sitter på en kvinna finner jag det i det närmaste äckligt. Fråga mig inte varför, men är bara så jag tycker.

Metal_boy_
2005-12-30, 11:01
Ungefär så mycket muskel en vanlig tjej kan få utan att tillföra dumheter...


Nja, du lär kunna komma ett stycke till som tjej. Sen är det olika hur väl man kan utvecklas.

Styrkebyggare
2005-12-30, 11:04
Så finns det bara dom som aldrig lär sig att skilja på proffsbyggning och Miss Universum...

Hur många procent av landets kvinnor tror ni skulle välja någon i Mr O - toppen framför valfri "officiell" sexikon (typ Brad Pitt, Johnny Depp.... osv). Löst antaget så tror jag ju inte att vi klarar tvåsiffrigt iaf.

Metal_boy_
2005-12-30, 11:06
Tycker annars man aldrig får klaga på att en del kvinnliga byggare inte är speciellt snygga, ur nån synpunkt. Det verkar vara tabu här på forumet, men det beror väl på vilken sida man står på. Jag står ju på motståndar sidan till det, och jag tycker själv att jag är ganska konstig då jag ex. tycker detta är skitsnyggt. Gustavo Badells hamstring och vad från Ironman 2004. Men så fort det sitter på en kvinna finner jag det i det närmaste äckligt. Fråga mig inte varför, men är bara så jag tycker.

Det är ju när det är trådar angående BB och kvinnor, som det sätts i fokus hur fula dom är som tjejer och komentarer som " jag skulle aldrig pippa med henne". Nu handlar förvisso den här tråden inte hur dom ser ut i BB perspektiv så det är väl bara att klaga på hur mycket man blir äcklad.

Piranha
2005-12-30, 11:10
Det är ju när det är trådar angående BB och kvinnor, som det sätts i fokus hur fula dom är som tjejer och komentarer som " jag skulle aldrig pippa med henne". Nu handlar förvisso den här tråden inte hur dom ser ut i BB perspektiv så det är väl bara att klaga på hur mycket man blir äcklad.


Ha ! som om de nånsin skulle ha en chans att få göra så iaf.

Kebab-Arne
2005-12-30, 11:11
Det är ju när det är trådar angående BB och kvinnor, som det sätts i fokus hur fula dom är som tjejer och komentarer som " jag skulle aldrig pippa med henne". Nu handlar förvisso den här tråden inte hur dom ser ut i BB perspektiv så det är väl bara att klaga på hur mycket man blir äcklad.

Jo, det stämmer. Tur att man får klaga i denna tråd. Jürgen sitter nog annars och väntar på att kunna banna folk. ;)

Metal_boy_
2005-12-30, 11:15
Ha ! som om de nånsin skulle ha en chans att få göra så iaf.

Troligtvis inte, dom vill nog ha riktiga kvinnor :D

Nä, men jag håller med :)

Sheogorath
2005-12-30, 11:43
Tycker annars man aldrig får klaga på att en del kvinnliga byggare inte är speciellt snygga, ur nån synpunkt. Det verkar vara tabu här på forumet, men det beror väl på vilken sida man står på. Jag står ju på motståndar sidan till det, och jag tycker själv att jag är ganska konstig då jag ex. tycker detta är skitsnyggt. Gustavo Badells hamstring och vad från Ironman 2004. Men så fort det sitter på en kvinna finner jag det i det närmaste äckligt. Fråga mig inte varför, men är bara så jag tycker.

Det är inte alls konstigt. Framträdande muskelmassa är en manlig sekundär könskaraktär, och du som heterosexuell man tänder på kvinnliga könskaraktärer. När manliga könskaraktärer appliceras på en kvinna (överdriven muskelmassa, hårväxt på kroppen, grova ansiktsdrag etc.) finner du det avtändande och det lyfts över till "i det närmaste äckligt" med dina ord.

Johan86
2005-12-30, 11:50
kolla baken på denna!!! *spy*

http://www.kolozzeum.com/kolozzeum/attachment.php?attachmentid=26054

Sonny
2005-12-30, 11:51
Hur många sådana här trådar måste vi avverka?

Runda Grodan
2005-12-30, 11:53
Trist att bilderna var morphade. Hade varit roligare att se de riktiga bilderna.

Talus har grymma ben. Hela hon såg rätt bra ut i byggarperspektiv.

Såg att finskan Paulina Talus var med på ett hörn. *spy*

http://www.pauliinatalus.com/galleries/Galleries3/images/Pauliina_j5.jpg

http://www.pauliinatalus.com/galleries/Galleries3/images/Pauliina_j8.jpg

Metal_boy_
2005-12-30, 12:04
Trist att bilderna var morphade. Hade varit roligare att se de riktiga bilderna.

Talus har grymma ben. Hela hon såg rätt bra ut i byggarperspektiv.

SÅG bra ut? Har hon lagt av? Död?

michael
2005-12-30, 12:08
Vad folk inte förstår är att muskler är sekundärakönsegenskaper av manlig natur.
Därav definierar sig en individ sig själv som mer manlig med mer muskler.

Nu borde det vara självklart att det ses som oattraktivt av heterosexuella män när kvinnor går och skaffar sig manliga drag. Lika oattraktivt som när män går o skaffar sig en timglasformad kropp med stora rattar och går i högklackat(och beter sig allmänt feminint).


(inte för att muskler är det enda manliga könsdraget synligt hos vissa av dessa kvinnor, ty testosteron har en effekt bortom bara muskelbyggande, en slags generellt förmanling uppstår där kvinnorna utvecklar bredare käkar och haka, basröst, hårväxt i ansikte och på kropp)

Runda Grodan
2005-12-30, 12:29
SÅG bra ut? Har hon lagt av? Död?
Hehe, sorry det är jag som inte kan skriva. Jag tror hon lever.

Jorgen
2005-12-30, 12:47
Jo, det stämmer. Tur att man får klaga i denna tråd. Jürgen sitter nog annars och väntar på att kunna banna folk. ;)
Vad får dig att tro att ni får klaga i denna tråden? :confused:

Och nej, jag sitter inte och väntar på att banna folk. Jag tycker inte att det är vidare kul att banna folk heller för den delen, jag tycker att det är tråkigt och sorgligt att vissa medlemmar inte har vett nog att följa reglerna och att använda insidan av huvudet innan dom postar. Jag kan sätta en peng på att majoriteten av dom som vräker ur sig korkade saker på detta forumet inte skulle säga samma sak om samtalet hade ögt rum irl.

High1ander
2005-12-30, 14:36
Men så fort folk skriker om Kålmannens vattenhuvud så är det lugna puckar, eller om hur jävla störd Cutler ser ut att vara, eller att någon har fett ful mage, osv. då är det helt OK.

Alltså de där tjejerna är imponerande, men precis som killar så finns det tjejer med sämre symmetri, fula kroppar, osv. man ska kunna basha ner dem också. Säga saker som "de ser ut som män" är kanske inte bra, men att säga de är "fula" tycker jag faktiskt är OK, så länge man kanske inte håller på och kör racet att stora muskler på tjejer per automatik är fult.

Jag tyckte det var många tjejer som var redigt fula, kroppar det vill säga, pga. oproportioneligt stora armar (vilket även är fult på killar).

Griip
2005-12-30, 14:40
Får jag bara fråga er killar som är tvungna att påpeka att det gått över gränsen för vad som är snyggt osv, vad tycker ni om dem manliga bodybuilders då? Tror ni kvinnorna tycker Ron Coleman har världens snyggaste kropp? Nej. Själv tycker jag inte alls det är attraktivt med så mycket muskler, men inte det dem är ute efter heller.

michael
2005-12-30, 14:49
Men så fort folk skriker om Kålmannens vattenhuvud så är det lugna puckar, eller om hur jävla störd Cutler ser ut att vara, eller att någon har fett ful mage, osv. då är det helt OK.

Alltså de där tjejerna är imponerande, men precis som killar så finns det tjejer med sämre symmetri, fula kroppar, osv. man ska kunna basha ner dem också. Säga saker som "de ser ut som män" är kanske inte bra, men att säga de är "fula" tycker jag faktiskt är OK, så länge man kanske inte håller på och kör racet att stora muskler på tjejer per automatik är fult.

Jag tyckte det var många tjejer som var redigt fula, kroppar det vill säga, pga. oproportioneligt stora armar (vilket även är fult på killar).


Varför inte då?
Om fult betyder oattraktivt, och män över lag finner feminina drag tilltalande och muskler uppenbarligen är ett manligt drag så borde det ju stöta ifrån snarare än att attrahera.

Metal_boy_
2005-12-30, 14:49
Vad får dig att tro att ni får klaga i denna tråden? :confused:

Och nej, jag sitter inte och väntar på att banna folk. Jag tycker inte att det är vidare kul att banna folk heller för den delen, jag tycker att det är tråkigt och sorgligt att vissa medlemmar inte har vett nog att följa reglerna och att använda insidan av huvudet innan dom postar. Jag kan sätta en peng på att majoriteten av dom som vräker ur sig korkade saker på detta forumet inte skulle säga samma sak om samtalet hade ögt rum irl.


Han menar väl inte ständigt gnäll, men den här gången handlade ju tråden om hur osmakligt utseendet var på bilderna och där måsste man väl få hålla med och även förklara varför man tycker så?

Cerberus
2005-12-30, 14:53
Jag vågar fan inte säga någonting om detta, exakt var i regelboken det står att man inte får "klaga" på kvinnliga bodybuilders undrar jag fortfarande. Roligt påhitt?

Ryska_raketen
2005-12-30, 14:56
Trist att bilderna var morphade. Hade varit roligare att se de riktiga bilderna.

Talus har grymma ben. Hela hon såg rätt bra ut i byggarperspektiv.




SÅ jävla vacker!!

Trance
2005-12-30, 14:56
Klart man skall få klaga, speciellt i en tråd som är dedikerad till det.

Men många av de bilderna var så jäkla morphade så man har inte riktigt något bra att titta på.

Jorgen
2005-12-30, 14:57
Jag vågar fan inte säga någonting om detta, exakt var i regelboken det står att man inte får "klaga" på kvinnliga bodybuilders undrar jag fortfarande. Roligt påhitt?
Alla typer av personpåhopp eller kränkande inlägg är förbjudet. Detta inkluderar även nazistiska, rasistiska och likartade inlägg.

Trance
2005-12-30, 14:58
Gäller det påhopp på personer som inte är medlemmar? Alltså kända personer som t.ex. Brad Pitt och Coleman?

Jorgen
2005-12-30, 14:59
Klart man skall få klaga, speciellt i en tråd som är dedikerad till det.
Det beror på hur man gör det. Inte för att tråden är "dedikerad" till det.

Jorgen
2005-12-30, 14:59
Gäller det påhopp på personer som inte är medlemmar? Alltså kända personer som t.ex. Brad Pitt och Coleman?
Hur kan det misstolkas???

mr ruhl
2005-12-30, 15:02
tycker det var en dålig tråd det här, många bilder var ju fruktansvärt morphade och en lite mindre tjej som hade ett konstigt ansiktsuttryck, antar att trådskaparna har ett syfte med att sätta ut dom konstigaste bilderna han hittat, och ang den mindre tjejens ansiktsuttryck så kan ni prova deffa ner er tills ni knappt har nåt kroppsfett kvar och sen stå och spänna er på scen, lovar att det kan bli rätt roliga ansiktsuttryck..

håller föesten med ryska raketen, tallus är fruktansvärt vacker :thumbup:

Trance
2005-12-30, 15:02
Hur kan det misstolkas???

Jag tänkte mer att det är en rätt omöjlig regel att följa om man inte sätter en gräns.

För jag antar att ni kommer att behandla alla lika. T.ex. "fan vad den kvinnliga byggaren var ful" kommer behandlas exakt lika som "Hehe, Göran Persson är så fet", "Brad Pitt är en fjolla" etc.

Griip
2005-12-30, 15:02
Hur kan det misstolkas???


Tex: Nån klagar på hur ful skådespelerskan som spelar Rachel Green är, ingen bryr sig. Nån klagar på hur fula kvinnliga bodybuilders är, det blir ett jevla liv.

Var inget svar på frågan direkt, men kanske var det Trance fiskade efter.

Cerberus
2005-12-30, 15:04
Tex: Nån klagar på hur ful skådespelerskan som spelar Rachel Green är, ingen bryr sig. Nån klagar på hur fula kvinnliga bodybuilders är, det blir ett jevla liv.

Var inget svar på frågan direkt, men kanske var det Trance fiskade efter.

Precis min poäng, du tog orden ur mina fingrar :D. Väldigt otydlig forumregel, i princip betyder den att om vi säger att Brad Pitt är en discotränande fjolla så är det ett personligt påhopp på honom.

Jorgen
2005-12-30, 15:07
Varför blir det alltid samma skit varenda gång det kommer upp en tråd med kvinnliga byggare?

Hur kan det komma sig att ni, trots att vi skriver det i varje sådan tråd, fortfarande inte fattar att det inte är ok att skriva kränkande om byggartjejer?

Kan ni som inte förstår (för ni är ju ett gäng) vänligen förklara det.

Jorgen
2005-12-30, 15:08
Precis min poäng, du tog orden ur mina fingrar :D. Väldigt otydlig forumregel, i princip betyder den att om vi säger att Brad Pitt är en discotränande fjolla så är det ett personligt påhopp på honom.
Otydlig? Hur kan den vara otydlig????

Du har ju fattat ju.

Stoltz
2005-12-30, 15:10
Smaksak - De har förmodligen följt sina mål för att komma dit, vem i helvete orkar klaga på någons utseénde?

En anledning till att man kanske ska vara söt nog att inte göra en massa påhopp på sådana bilder är att det ibland kommit upp bilder på medlemmar, som blivit mer än lite påhoppade. (Rätta mig om jag har fel moderatorer, har för mig att jag såg en sådan situation i början av mitt medlemskap)

PS. Det är skillnad på att klaga och ge kritik, om allt man har att säga är att något är fult så kan man för böveln snacka med en vägg eller nått. DS
PPS. Byggartjejer, jag börjar lida med er :-( DS.

Dipshit
2005-12-30, 15:10
tack tack! en del va ju riktigt heta! :thumbup:

Trance
2005-12-30, 15:18
Otydlig? Hur kan den vara otydlig????

Du har ju fattat ju.

Då hoppas jag verkligen att jag får slippa inlägg som dessa:

http://www.kolozzeum.com/kolozzeum/showpost.php?p=1247985&postcount=25

i framtiden. Jag tycker de skapar en väldigt otrevlig atmosfär här på forumet. Många här är byggare och att klanka ner så skadar hans känslor. Så var vänlig att sluta med påhopp som dessa.

High1ander
2005-12-30, 15:20
Varför inte då?
Om fult betyder oattraktivt, och män över lag finner feminina drag tilltalande och muskler uppenbarligen är ett manligt drag så borde det ju stöta ifrån snarare än att attrahera.
Finns ju olika "fult".

Jag tycker att det är fel att använda "fult" i bemärkelsen som att "usch, de ser ut som män".

Men att säga "usch, hennes axlar är aldeles för stora jämfört med bröstet" är OK, precis som hos manliga byggare.

BB handlar ju inte om att vara "snygg" i ansiktet därför är kommentar om sånt ganska irrelevant. Men att klanka ner på symmetri tycker jag är helt OK.

Jag tycker att de flesta tjejerna är fula pga "fula" muskler, dåliga gener, dålig symmetri, what have you... Men vissa är snygga ur BB perspektiv. Jag antar ju att vissa av de biffigaste som visas inte ens har en chans på BB-tävlingar då de har "fula kroppar"...

Liksom kolla andra tråden om "byggare" som är uppe nu, där får folk klaga på en killes ansiktsutryck utan problem, sen om hans fula mage och allt annat på honom. Har någon moderator sagt åt folk att uppföra sig bättre där, tror inte det...

High1ander
2005-12-30, 15:21
Då hoppas jag verkligen att jag får slippa inlägg som dessa:

http://www.kolozzeum.com/kolozzeum/showpost.php?p=1247985&postcount=25

i framtiden. Jag tycker de skapar en väldigt otrevlig atmosfär här på forumet. Många här är byggare och att klanka ner så skadar hans känslor. Så var vänlig att sluta med påhopp som dessa.
Bra Trance! :D Jag verkar inte vara den enda som tycker att det här "skydda tjejerna men basha killarna"-betendet suger.

Jorgen
2005-12-30, 15:24
Då hoppas jag verkligen att jag får slippa inlägg som dessa:

http://www.kolozzeum.com/kolozzeum/showpost.php?p=1247985&postcount=25

i framtiden. Jag tycker de skapar en väldigt otrevlig atmosfär här på forumet. Många här är byggare och att klanka ner så skadar hans känslor. Så var vänlig att sluta med påhopp som dessa.
Det var väl en fråga?

Inte ett påhopp. Fast allt går ju att övertolka, något som du är rätt bra på.

Jorgen
2005-12-30, 15:24
Bra Trance! :D Jag verkar inte vara den enda som tycker att det här "skydda tjejerna men basha killarna"-betendet suger.
Nej, det är du inte heller.

Jag tycker inte att man skall basha killarna. Var har du fått det ifrån?

Jorgen
2005-12-30, 15:26
Varför blir det alltid samma skit varenda gång det kommer upp en tråd med kvinnliga byggare?

Hur kan det komma sig att ni, trots att vi skriver det i varje sådan tråd, fortfarande inte fattar att det inte är ok att skriva kränkande om byggartjejer?

Kan ni som inte förstår (för ni är ju ett gäng) vänligen förklara det.
Bump.
Trance? High1ander?

Trance
2005-12-30, 15:29
Bump.
Trance? High1ander?

Jag klagar inte i varje tråd. Jag anser(och har skrivit det innan) att om man vill posta en tråd om kvinnliga bodybuilders så skall man få göra det utan att folk börjar skriva att hon var ful etc. Däremot så anser jag också att man skall få posta trådar som är kritiska till de ideal som råder inom kvinnlig och/eller manlig bodybuilding. Sedan skall ju argumenten ge något också, "hon var ful" ger ju inte mycket till diskussionen.

High1ander
2005-12-30, 15:30
Nej, det är du inte heller.

Jag tycker inte att man skall basha killarna. Var har du fått det ifrån?
Jag har ALDRIG sett dig eller någon annan moderator ge varningar eller liknande då folk bashar manliga byggare.

Bump.
Trance? High1ander?
Har jag bashat någon kvinnlig byggare eller sagt saker som är irrelevant. Jag säger ju att vissa är fula precis som det finns fula manliga byggare, jag säger då inte att fula har något med deras "sex-appeal" att göra, utan rent vad jag skulle sätta för betyg på dem i en tävling från rent BB-perspektiv.

Det är fan inte mig i den här tråden du behöver förklara att man ska respektera kvinnliga BB:s eller inte snacka skit om dem.

Jorgen
2005-12-30, 15:32
Jag klagar inte i varje tråd. Jag anser(och har skrivit det innan) att om man vill posta en tråd om kvinnliga bodybuilders så skall man få göra det utan att folk börjar skriva att hon var ful etc. Däremot så anser jag också att man skall få posta trådar som är kritiska till de ideal som råder inom kvinnlig och/eller manlig bodybuilding. Sedan skall ju argumenten ge något också, "hon var ful" ger ju inte mycket till diskussionen.
:thumbup: Mycket bra. Jag håller helt med.

En byggare skall bedömmas ur ett kroppsbyggarperspektiv.

Jorgen
2005-12-30, 15:36
Jag har ALDRIG sett dig eller någon annan moderator ge varningar eller liknande då folk bashar manliga byggare.
Nej, det har nog ingen annan medlem heller eftersom vi skickar varningar via PM och vår lista på vem som är varnade är inte officiell.

Har jag bashat någon kvinnlig byggare eller sagt saker som är irrelevant. Jag säger ju att vissa är fula precis som det finns fula manliga byggare, jag säger då inte att fula har något med deras "sex-appeal" att göra, utan rent vad jag skulle sätta för betyg på dem i en tävling från rent BB-perspektiv.

Det är fan inte mig i den här tråden du behöver förklara att man ska respektera kvinnliga BB:s eller inte snacka skit om dem.
Det är mig du skall förklara för. Varför dom som inte förstår (om du nu gör det) inte gör det. Du verkar ju vara väldigt klok.

High1ander
2005-12-30, 15:41
Några kommentarer från senaste BB-tråden...
*rolleyes* stor kille men *screwy*
grodan :thumbup:
sjyssta bilder som vanligt
förutom på heiko då *screwy*
Allvarligt talat. Är det någon här på Kolo som eftersträvar en Heiko-fysik? :confused:
hoppas jag inte
Finns det någon någonstans som eftersträvar det där?
grymt stor men äcklig o ful mage

Skulle någon prata sådär om tjejerna här inne, så skulle de få skit...

Jorgen
2005-12-30, 15:44
Några kommentarer från senaste BB-tråden...

Skulle någon prata sådär om tjejerna här inne, så skulle de få skit...
Ja? Nirres kommentar var onödig. Vad var problemet med dom andra?

Glöm inte att svara på min fråga.

High1ander
2005-12-30, 15:44
Nej, det har nog ingen annan medlem heller eftersom vi skickar varningar via PM och vår lista på vem som är varnade är inte officiell.


Det är mig du skall förklara för. Varför dom som inte förstår (om du nu gör det) inte gör det. Du verkar ju vara väldigt klok.
Men varningar så menar jag bara hur ni varnar i själva tråden.

Som sagt, har jag sagt något om byggartjejerna som innebär att jag inte klagar på nått annat än deras fysik?

Eftersom vissa bilder är morphade också så är det inte konstigt heller att säga de är groteskt fula (eftersom det ser "omänskligt" ut...)
Ja? Nirres kommentar var onödig. Vad var problemet med dom andra?

Glöm inte att svara på min fråga.
Jag är inte säker att jag förstår frågan, så ställ om den. Att de en efter en "klagar" och "driver"...

Jorgen
2005-12-30, 15:45
Men varningar så menar jag bara hur ni varnar i själva tråden.
Och jag garanterar att du inte hinner se allt som alla skriver innan det försvinner in i dom dunkla hörnen av kolozzeum.

High1ander
2005-12-30, 15:47
Och jag garanterar att du inte hinner se allt som alla skriver innan det försvinner in i dom dunkla hörnen av kolozzeum.
Det gör jag inte, det vet jag. Men som sagt, jag har sett många trådar under min korta tid här, där det är free for all att säga hur fula GH-magar folk har. Att Coleman har ett gravitationsfält runt huvudet som motsvarar en mindre planet.

High1ander
2005-12-30, 15:48
Jorgen
Skulle jag kunna komma undan i den här tråden med att bara säga.

"Stora tjejer, men *screwy* " ?


edit: du får gärna delete det jag skrivit också, vill inte spamma sönder den här tråden...

Jorgen
2005-12-30, 15:49
Det gör jag inte, det vet jag. Men som sagt, jag har sett många trådar under min korta tid här, där det är free for all att säga hur fula GH-magar folk har. Att Coleman har ett gravitationsfält runt huvudet som motsvarar en mindre planet.
Men GH-magar är fula. Och dom är en del av fysiken. Jag har inga problem att folk kommenterar fysikerna ur ett byggarperspektiv.

Avesta
2005-12-30, 16:00
Vad är egentligen byggarperspektivet? Finns det ens deffinition för det? Verkar som det är upp till var och en att tolka då varje missfoster med alla möjliga medel i kroppen och oestetisk fysik (även synthol) kan vara "byggare".

Jorgen
2005-12-30, 16:03
Vad är egentligen byggarperspektivet? Finns det ens deffinition för det? Verkar som det är upp till var och en att tolka då varje missfoster med alla möjliga medel i kroppen och oestetisk fysik (även synthol) kan vara "byggare".
Öööö, henne vill jag inte kn***a. Inte byggarperspektiv.
Fy vilkas kassa/fula delts på henne. Byggarperspektiv.

Kwon
2005-12-30, 16:04
Hehe ÄNNU en sån här tråd! Känns som vi avverkat ett antal av denna art redan.

Kändes som att jag var i en gammal tråd och läste, såg ut som Sheo hade skrivit typ samma sak! :D

Jaja, folk gör vad dom vill med sina kroppar! :)

Vi har ju redan klargjort vad som betraktas mer manligt resp kvinnligt i andra trådar.

High1ander
2005-12-30, 16:04
Vad är egentligen byggarperspektivet? Finns det ens deffinition för det? Verkar som det är upp till var och en att tolka då varje missfoster med alla möjliga medel i kroppen och oestetisk fysik (även synthol) kan vara "byggare".
Mitt byggarperspektiv går först ut på "storlek-harmoni/symmetri", sen definition. Men när man ser sådana bilder så är ju vissa off-season så då kan man kanske inte direkt säga nått. Jag vet att det är mer saker man tar hänsyn till då man dömer. Men jag säger ju bara vad jag tycker, och lägger inte in några värderingar som har med deras "attraktivitet" att göra, eftersom det inte handlar om det.

Avesta
2005-12-30, 16:07
Öööö, henne vill jag inte kn***a. Inte byggarperspektiv.
Fy vilkas kassa/fula delts på henne. Byggarperspektiv.
"väldigt oattraktiv och ful (stor) kropp, passar inte en tjej" Borde räknas som byggarperspektiv, tror visserligen ett perspektiv tar hänsyn till det estetiska. Eller är det påhopp på ett kön?

High1ander
2005-12-30, 16:08
"väldigt oattraktiv och ful (stor) kropp, passar inte en tjej" Borde räknas som byggarperspektiv, tror visserligen ett perspektiv tar hänsyn till det estetiska. Eller är det påhopp på ett kön?
Varför, ska man applicera det på männen då också?

Jorgen
2005-12-30, 16:09
"väldigt oattraktiv och ful (stor) kropp, passar inte en tjej" Borde räknas som byggarperspektiv, tror visserligen ett perspektiv tar hänsyn till det estetiska. Eller är det påhopp på ett kön?
Nej. Det handlar inte om huvuda du tycker fysiken är attraktiv eller inte.

Bite
2005-12-30, 16:09
"väldigt oattraktiv och ful (stor) kropp, passar inte en tjej" Borde räknas som byggarperspektiv, tror visserligen ett perspektiv tar hänsyn till det estetiska. Eller är det påhopp på ett kön?
"Oattraktiv" har väl inget med saken att göra?

"För stora" verkar ju IFBB själva anse att vissa tjejer är.

Jorgen
2005-12-30, 16:09
Mitt byggarperspektiv går först ut på "storlek-harmoni/symmetri", sen definition. Men när man ser sådana bilder så är ju vissa off-season så då kan man kanske inte direkt säga nått. Jag vet att det är mer saker man tar hänsyn till då man dömer. Men jag säger ju bara vad jag tycker, och lägger inte in några värderingar som har med deras "attraktivitet" att göra, eftersom det inte handlar om det.
:thumbup:

Avesta
2005-12-30, 16:10
Ja absolut, majoriteten av alla människor tycker att sånna kroppar är oattraktiva. Gäller män också.

High1ander
2005-12-30, 16:12
Ja absolut, majoriteten av alla människor tycker att sånna kroppar är oattraktiva. Gäller män också.
Finns redan tävlingar där man bedömmer hur attraktiva människor är. Hört talas om Miss Universe?

Avesta
2005-12-30, 16:12
Finns redan tävlingar där man bedömmer hur attraktiva människor är. Hört talas om Miss Universe?
Attraktiva ur byggarperspektiv. ;)

Kebab-Arne
2005-12-30, 16:16
Det är inte alls konstigt. Framträdande muskelmassa är en manlig sekundär könskaraktär, och du som heterosexuell man tänder på kvinnliga könskaraktärer. När manliga könskaraktärer appliceras på en kvinna (överdriven muskelmassa, hårväxt på kroppen, grova ansiktsdrag etc.) finner du det avtändande och det lyfts över till "i det närmaste äckligt" med dina ord.

Då vet jag iaf att jag är normal. :thumbup:

Jorgen och efterföljande diskussion:

Ojdå...
Tråkigt nog kommer jag inte på något vettigare att säga än ojdå. Själv tycker jag då aldrig mina inlägg blivit personangrepp mot en grupp personer, och det har heller aldrig varit meningen. I detta fall undrade jag ju själv varför jag tycker som jag gör, och en förklaring kom av Sheo. Sen av dömma av andras och Jorgens svar så blir det nästan alltid diskussion hurvida man vill k*ulla med tjejerna eller inte. Vilket såklart inte hör till saken. Nu startade trådskaparen tråden med att försöka visa vad han tyckte är att gå över gränsen, och en efterföljande diskussion kom om det men var visst inte alls lämplig. Sen är det visst att gå till personangrepp att säga att de tjejer som tar byggningen till en extremt högnivå inte är vidare snyggt. Så är det visst. Skillnad på att säga att "rörmokare luktar illa" och "det inte är snyggt" är. I fallet med rörmokare bör jag gå och lukta på varenda rörmokare och sedan kan jag dra en slutsats. Om jag tycker att en viss grupps fysik inte är speciell snygg är tydligen också personangrepp. För man läser ganska ofta om folk som dömer ner Olympia lineupen då alla tydligen har stora och fula magar. Men visst där klankar man ner en kroppsdel, magen. Här rör det sig om en hel fysik. Jag skrev visst lite mer än ojdå och börjar redan ångra jag skrev detta inlägg. Sen kommer ni aldrig få se mig skriva ett inlägg i en tråd med byggartjejer "henne skulle aldrig jag k*ulla". Jag är faktist 18 och ett halvt.

Jorgen
2005-12-30, 16:16
Attraktiva ur byggarperspektiv. ;)
Vi tar det ännu en gång då.

Det handlar inte om hurvida fysiken är attraktiv eller inte.

Tredje gången gillt?

Avesta
2005-12-30, 17:05
Vi tar det ännu en gång då.

Det handlar inte om hurvida fysiken är attraktiv eller inte.

Tredje gången gillt?
Om fysiken inte är estetisk attraktiv...vad är den då? Dags o spruta in synthol överallt.

MilkmaN
2005-12-30, 17:15
Jag håller med Avesta. I själva verket tycker jag att ni två säger samma sak, jörgen säger att man bara får bedöma ur byggarperspektiv och avesta vill lämna åsikter om hurvida dem är attraktiva, byggarsynpunkt sett. En fysik som är snygg, må det vara Flex Wheeler eller Jessica Alba är attraktiv, man attraheras av den, man kanske vill "ha" den på något vis. Det är bara en fråga av hur man definierar attraktion.