handdator

Visa fullständig version : Grabbar, pojkar, män..


Trassel
2005-12-29, 14:39
Är det så att det är svårt för er att ta emot blommor från er flickvän och känns det knepigt att bli utbjuden på middag av henne?

Lever det fortfarande kvar att det är mannen som ska betala och köpa blommor och det tjejen kan göra är att laga en mysig middag hemma?

Bakåt i tiden så upplevde jag det ( ja jag är jääättegammal) att killar har svårt att få blommor å bli bjudna på middag eller bio, har det ändrats?

Herkulez
2005-12-29, 14:40
svårt att bli bjudna på bio och mat nej

men blommor? skulle du uppskatta att få en modellbil som present när ni ska ut? :D

hangatyr
2005-12-29, 14:40
varför skulle det kännas jobbigt? det är ju jättekul att bli bjuden!

Kwon
2005-12-29, 14:42
Är det så att det är svårt för er att ta emot blommor från er flickvän och känns det knepigt att bli utbjuden på middag av henne?

Lever det fortfarande kvar att det är mannen som ska betala och köpa blommor och det tjejen kan göra är att laga en mysig middag hemma?

Bakåt i tiden så upplevde jag det ( ja jag är jääättegammal) att killar har svårt att få blommor å bli bjudna på middag eller bio, har det ändrats?

För vissa kan det vara svårt.

För de som är lite mer metrosexuella är det inga problem.

Om vi skulle ta och spekulera enormt så tror jag att en person som tex Allan helst vill betala och köpa blommor medans Jarod inte har några problem att ta emot blommor. :D

Det är olika från person till person, men jag tror att den hane du har hittat tillhör lite mer den gamla skolan.

l

DarthHolm
2005-12-29, 14:42
Inte svårt alls. Men hela idén med blommor är ju ganska värdelös. "Här får du lite växter, om 3 dagar är dom döda. Enjoy!"

mistermr
2005-12-29, 14:42
Jag skulle uppskatta det väldigt mycket om jag nu hade en flickvän, men tyvärr så är jag singel.


Gott nytt år!

Solros
2005-12-29, 14:42
Fan heller, låter alltid brudar skjutsa mig, ge mig pengar och presenter.
Blommor tror jag dock dom flesta betackar sig för, satsa på en flaska Jack Daniels så ska du se att han blir gladare!

Piranha
2005-12-29, 14:42
Jag håller med , de är inga problem alls !

man bli ju superglad

Mental
2005-12-29, 14:42
Fan heller, måste börja dejta flickor med pengar dock, för hittils tramsar jag med studentskor, och de har inte många kronor över, så jag som förvärvsarbetare brukar få stå för kapitalet.

Jag skall gifta mig rikt tror jag.

Blommor käns onödigt, både att ge och att få.

Kwon
2005-12-29, 14:43
Har man dessutom gigolo-sugarmomma-mentaliteten så vill man ju helst bli bjuden! (på allt) :D

tinus
2005-12-29, 14:44
Om vi skulle ta och spekulera enormt så tror jag att en person som tex Allan helst vill betala och köpa blommor medans Jarod inte har några problem att ta emot blommor. :D


l


:laugh: :laugh: :thumbup: Du har så rätt så...

Trassel
2005-12-29, 14:44
skrattar, okej så blommor verkar vara överreklamerat att ge till killar, hur kommer det då sig att majoriteten tjejer tycker att det är så mysigt att få ex rosor (för att generalisera ordentligt)

sunkan
2005-12-29, 14:45
Inte svårt alls. Men hela idén med blommor är ju ganska värdelös. "Här får du lite växter, om 3 dagar är dom döda. Enjoy!"

fick en kaktus av en tjejkompis, den håller nog inte bara i 3 dagar ;)

Yes
2005-12-29, 14:45
Det är ju kul att bjuden, men tjejer gör bara sånt där för att dom vill åt min kropp. :(

Kwon
2005-12-29, 14:45
:laugh: :laugh: :thumbup: Du har så rätt så...

You've been givin Jarod flowers lately? :naughty: :laugh:

DarthHolm
2005-12-29, 14:46
fick en kaktus av en tjejkompis, den håller nog inte bara i 3 dagar ;)

Gnögnö, jag talar om blomkvastar. En kaktus däremot, den är exalterande och spännande av oanade dimensioner.

Jorgen
2005-12-29, 14:46
Jag håller med , de är inga problem alls !

man bli ju superglad
http://bestsmileys.com/signs15/25.gif

Kwon
2005-12-29, 14:46
skrattar, okej så blommor verkar vara överreklamerat att ge till killar, hur kommer det då sig att majoriteten tjejer tycker att det är så mysigt att få ex rosor (för att generalisera ordentligt)

Tjejer gillar väl att få rosor, men inte fasiken vill killar ha blommor (om de inte är metro's).

Ett gäng blomster e iaf inte vägen te mitt hjärta :laugh:

Trassel
2005-12-29, 14:46
svårt att bli bjudna på bio och mat nej

men blommor? skulle du uppskatta att få en modellbil som present när ni ska ut? :D


hmmm, kan man relatera det till varandra :)? Är det inte mer relevant att jämföra att ge bort dockor eller bilar??

Eller är modellbilar en grej man ger bort där du bor ;)?

Solros
2005-12-29, 14:47
skrattar, okej så blommor verkar vara överreklamerat att ge till killar, hur kommer det då sig att majoriteten tjejer tycker att det är så mysigt att få ex rosor (för att generalisera ordentligt)

För vi är inte likadana, kvinnor gillar blommor och trams, män gillar våld och sprit.

tinus
2005-12-29, 14:48
You've been givin Jarod flowers lately? :naughty: :laugh:

Nej för tusan, han fick en modellbil..och blev INTE glad :D

Kwon
2005-12-29, 14:48
hmmm, kan man relatera det till varandra :)? Är det inte mer relevant att jämföra att ge bort dockor eller bilar??

Eller är modellbilar en grej man ger bort där du bor ;)?

Kan ej svara för alla kisar, men JAG vill iaf inte ha blommor.

Av denna tråd att döma tror jag ej heller Herkiz vill ha blommor.

Jag generaliserar enormt och säger att jag tror att majoriteten av killarna helst inte vill ha blommor!

Trassel
2005-12-29, 14:48
Tjejer gillar väl att få rosor, men inte fasiken vill killar ha blommor (om de inte är metro's).

Ett gäng blomster e iaf inte vägen te mitt hjärta :laugh:

tramspelle ;) vad kan du jämställa med blomster dådå? vad är den manliga versionen av blommor?

Cilia
2005-12-29, 14:48
och om någon kan Jarod så är det väl Fröken Tinnitus, eller?




själv tycker jag det är tråkigt med blommor om det känns att man får det bara för att det ska vara så. Jag tycker det är trevligare att få ngt som bygger på att personen har tänkt till. Fast jag gillar blommor med. Blev lite svammel där kanske för ovanlighetens skull. *visslar*

Kwon
2005-12-29, 14:48
Nej för tusan, han fick en modellbil..och blev INTE glad :D

Då får du ge han några blommor och en docka nästa gång! :laugh: :thumbup:

Mental
2005-12-29, 14:48
skrattar, okej så blommor verkar vara överreklamerat att ge till killar, hur kommer det då sig att majoriteten tjejer tycker att det är så mysigt att få ex rosor (för att generalisera ordentligt)

Testa fråga kvinntimmren, jag vet inte varför de vill ha grönsaker, men om det gör dem lyckliga så är jag inte dummare än att jag köper en blomma nu eller då.

Fatalist
2005-12-29, 14:48
Jag tar för givet att jag blir bjuden på saker och ting, jag bjuder aldrig om det bara handlar om "smådejter" :)

Trassel
2005-12-29, 14:49
För vi är inte likadana, kvinnor gillar blommor och trams, män gillar våld och sprit.

absolut när polarna står bredvid ;)

Kwon
2005-12-29, 14:50
tramspelle ;) vad kan du jämställa med blomster dådå? vad är den manliga versionen av blommor?

Jämställa med? Ja, någonting som killen VERKLIGEN vill ha isf. Jag HATAR blommor!!!

DU känner väl din kille tillräckligt väl för att veta vad han gillar/tycker om?

Trance
2005-12-29, 14:51
Blommor kanske inte är högst på önskelistan, men skulle nog bli glad ändå. Gesten är väl det som spelar störst roll.

Skulle nog bli gladare av något riktigt i en kruka som lever en stund än något avklippt(t.ex. rosor) som dör snabbt.

Trassel
2005-12-29, 14:52
Jämställa med? Ja, någonting som killen VERKLIGEN vill ha isf. Jag HATAR blommor!!!

DU känner väl din kille tillräckligt väl för att veta vad han gillar/tycker om?


Jag generaliserar, jag tar inte upp någon speciell kille och det är inte råd jag är ute efter, men jag funderar på om det finns något man kan jämställa med, ex: jag har skickat blommor till killar i lite olika sammanhang, en gång när en kompis föräldrar skilde sig, han tog det hårt och bodde långt borta vilket gjorde att det inte gick att åka över och bara hänga, så han fick blommor, i såna lägen finns det annat ni uppskattar mer.

Generalisera lite, vad vill ni verkligen ha, å svarar du en muttask så blir jag upprörd ;)

Herkulez
2005-12-29, 14:54
hmmm, kan man relatera det till varandra :)? Är det inte mer relevant att jämföra att ge bort dockor eller bilar??

Eller är modellbilar en grej man ger bort där du bor ;)?
ok du förstod tydligen inte va jag menade, killar och tjejer uppskattar inte alltid samma saker, med modellbil menade jag nånting som var lite "grabbigare" om man får säga så.

rosor har inte samma betydelse för dom flesta killar som dom har för tjejer om man får generalisera (vilket man oftast måste i sådana här frågor).

emmzan
2005-12-29, 14:54
Min karl blir glad om han får nalle-puh gosedjur istället för blommor iofs :D

Herkulez
2005-12-29, 14:55
Min karl blir glad om han får nalle-puh gosedjur istället för blommor iofs :D
haha vägen till bumbiz hjärta är genom nasse och gänget :D

Trassel
2005-12-29, 14:55
ok du förstod tydligen inte va jag menade, killar och tjejer uppskattar inte alltid samma saker, med modellbil menade jag nånting som var lite "grabbigare" om man får säga så.

rosor har inte samma betydelse för dom flesta killar som dom har för tjejer om man får generalisera (vilket man oftast måste i sådana här frågor).


jodå, jag förstod, men jag vill ha konkreta exempel.

Trance
2005-12-29, 14:55
Jag generaliserar, jag tar inte upp någon speciell kille och det är inte råd jag är ute efter, men jag funderar på om det finns något man kan jämställa med, ex: jag har skickat blommor till killar i lite olika sammanhang, en gång när en kompis föräldrar skilde sig, han tog det hårt och bodde långt borta vilket gjorde att det inte gick att åka över och bara hänga, så han fick blommor, i såna lägen finns det annat ni uppskattar mer.

Generalisera lite, vad vill ni verkligen ha, å svarar du en muttask så blir jag upprörd ;)

Mat är gott, inget säger kärlek så som oxfilé(lagad och klar).

Kwon
2005-12-29, 14:55
tramspelle ;) vad kan du jämställa med blomster dådå? vad är den manliga versionen av blommor?

Om vi generaliserar enormt.

Hade du givit blomster till Herkiz så hade han väl blivit "sådär" glad.

Hade du ist givit honom en halskedja med en barbell på hade han nog blivit gladare. Eller varför inte en minimoto om du skulle vara en sugarmommy och slå på stort.

Då tror jag han skulle bli enormt glad!

-

Jarod tex skulle nog bli mkt gladare av att få ett splitternytt Xbox-lir ist för blommor.

-

Vägen till mitt hjärta är ett par Nunchakus alt knäskydd

-

Detta var dock en generalisering. Poängen var att man måste gå olika vägar/stigar till olika personers hjärtan!

Vad tror du din kis helst vill ha?

Herkulez
2005-12-29, 14:57
jodå, jag förstod, men jag vill ha konkreta exempel.
nä du förstod inte =)

då hade du inte behövt nå konkret exempel, men å andra sidan så är mina grammatiska kunskaper samt writingskills inte dom bästa :D

emmzan
2005-12-29, 14:59
haha vägen till bumbiz hjärta är genom nasse och gänget :D

nalle-puhisar och mat! :thumbup:

Trassel
2005-12-29, 15:02
nä du förstod inte =)

då hade du inte behövt nå konkret exempel, men å andra sidan så är mina grammatiska kunskaper samt writingskills inte dom bästa :D


JOOOOOOOO!!


Hmmm, okej fan vad mycket enklare ni karlar har då som vet att blommor alltid funkar om man ska pigga upp en tjejkompis eller flickvän, medans vi tjejer måste hålla på å analysera vad karln uppskattar.

*surar*

Kwon
2005-12-29, 15:04
JOOOOOOOO!!


Hmmm, okej fan vad mycket enklare ni karlar har då som vet att blommor alltid funkar om man ska pigga upp en tjejkompis eller flickvän, medans vi tjejer måste hålla på å analysera vad karln uppskattar.

*surar*

Blommor är dock ett "generellt" sätt att visa uppskattning.

Bra Jobbat! Jag älskar dig! Grattis till utökning av familjen! etc etc

Det har väl blivit allmänt vedertaget som en uppskattningsmetod.

Men vill man verkligen gå hem så ska man ju ge en gåva som verkligen uppskattas, och därför så finns det ju olika gåvor till olika personer med olika intressent.

Helena B
2005-12-29, 15:12
Tror att tjejer är mer beroende av uppskattning från sin partner genom att få blommor och dylikt. Medan killar känner sig uppskattade om man gör honom pleased på andra områden.

Mental
2005-12-29, 15:13
Blommor är dock ett "generellt" sätt att visa uppskattning.

Bra Jobbat! Jag älskar dig! Grattis till utökning av familjen! etc etc

Det har väl blivit allmänt vedertaget som en uppskattningsmetod.

Men vill man verkligen gå hem så ska man ju ge en gåva som verkligen uppskattas, och därför så finns det ju olika gåvor till olika personer med olika intressent.

Sant, att ge blommor är lite som att ge ett presentkort, man visar att man inte riktigt vet vad den andre uppskattar men att man ändå vill ge något.

Ger man blomstercheckar så visar man att man inte vet något alls *popcorn*

Kwon
2005-12-29, 15:14
Tror att tjejer är mer beroende av uppskattning från sin partner genom att få blommor och dylikt. Medan killar känner sig uppskattade om man gör honom pleased på andra områden.

Helt klart.

Andra områden betyder helt klart mycket mer för mig än ett par blomster.

Kan du pleasa mig på område_x och område_y så är saken biff! :thumbup:

Cilia
2005-12-29, 15:30
Tror att tjejer är mer beroende av uppskattning från sin partner genom att få blommor och dylikt. Medan killar känner sig uppskattade om man gör honom pleased på andra områden.
Jaha.............

Kwon
2005-12-29, 15:30
Jaha.............

Du vill med denna kommentar alltså veta vad dessa andra områden är? :)

Helena B
2005-12-29, 15:31
Jaha.............

Tror du förstår vad jag menar.

Metal_boy_
2005-12-29, 15:38
Uppskattat så klart!


http://www.mda.dds.nl/strip/boek/BC-ferdinand.jpg

Krokodil
2005-12-29, 15:47
När jag var unkis och bodde i en spartanskt inredd lägenhet blev jag jätteglad om jag fick en blomkruka i present. Numera vill jag inte ha blommor, men tar emot om det ges.

Fatalist
2005-12-29, 15:53
Tror att tjejer är mer beroende av uppskattning från sin partner genom att få blommor och dylikt. Medan killar känner sig uppskattade om man gör honom pleased på andra områden.

Äh det är ju inte gåvan i sig som gör tjejen glad när det handlar om smågrejer som blommor, godis o s v utan tanken som ligger bakom, alltså att killen faktiskt tänkt på tjejen och köpt henne en grej.

Am I not right?

Helena B
2005-12-29, 15:56
Äh det är ju inte gåvan i sig som gör tjejen glad när det handlar om smågrejer som blommor, godis o s v utan tanken som ligger bakom, alltså att killen faktiskt tänkt på tjejen och köpt henne en grej.

Am I not right?

Skrev ju uppskattning.

Metal_boy_
2005-12-29, 16:00
Äh det är ju inte gåvan i sig som gör tjejen glad när det handlar om smågrejer som blommor, godis o s v utan tanken som ligger bakom, alltså att killen faktiskt tänkt på tjejen och köpt henne en grej.

Am I not right?

Precis. Eller att han är ute efter samlag.

Pingu
2005-12-29, 16:05
Är det så att det är svårt för er att ta emot blommor från er flickvän och känns det knepigt att bli utbjuden på middag av henne?

Lever det fortfarande kvar att det är mannen som ska betala och köpa blommor och det tjejen kan göra är att laga en mysig middag hemma?

Bakåt i tiden så upplevde jag det ( ja jag är jääättegammal) att killar har svårt att få blommor å bli bjudna på middag eller bio, har det ändrats?

Middag är alltid uppskattat men blommor... det känns 100 % fel

Kwon
2005-12-29, 16:07
Middag är alltid uppskattat men blommor... det känns 100 % fel

Om du får en bukett av mig då, hur känns det Pingu? :laugh:

J.Saarela
2005-12-29, 16:07
Är det så att det är svårt för er att ta emot blommor från er flickvän och känns det knepigt att bli utbjuden på middag av henne?

Lever det fortfarande kvar att det är mannen som ska betala och köpa blommor och det tjejen kan göra är att laga en mysig middag hemma?

Bakåt i tiden så upplevde jag det ( ja jag är jääättegammal) att killar har svårt att få blommor å bli bjudna på middag eller bio, har det ändrats?



Jag har väldigt svårt å bli bjuden,betalar oftast även om det är tjej kompisar.Blommor har jag aldrig fattat grejen med.Finns väl inge bättre än
att tjejen gör go middag åt en:)

Pingu
2005-12-29, 16:08
Om du får en bukett av mig då, hur känns det Pingu? :laugh:

Det är ju skillnad, du är ju förfaaan Kwon och allt du ger är med kärlek *kissass*

Kwon
2005-12-29, 16:09
Det är ju skillnad, du är ju förfaaan Kwon och allt du ger är med kärlek *kissass*

Exactamundo! :laugh: :thumbup:

Helena B
2005-12-29, 16:14
Det är ju skillnad, du är ju förfaaan Kwon och allt du ger är med kärlek *kissass*

:laugh:

Cilia
2005-12-29, 16:17
Skrev ju uppskattning.
men det du säger är att tjejer av naturen behöver mer uppskattning än män av nåon anledning.
varför skulle det vara så?
jag tror båda vill ha uppskattning och jag tror i det långa loppet att även killar tycker det är tråkigt om den enda uppskattning dom får är i sängen.

Piranha
2005-12-29, 16:21
i det långa loppet att även killar tycker det är tråkigt om den enda uppskattning dom får är i sängen.


Men där har du fel serrö.

Cilia
2005-12-29, 16:23
Men där har du fel serrö.
nu pratade jag om män även om jag skrev killar flt.
du är alltså inte innefattad i ovanstående beskrivning, sorry

Piranha
2005-12-29, 16:25
nu pratade jag om män även om jag skrev killar flt.
du är alltså inte innefattad i ovanstående beskrivning, sorry


wtf.... *grr27*

Helena B
2005-12-29, 16:26
men det du säger är att tjejer av naturen behöver mer uppskattning än män av nåon anledning.
varför skulle det vara så?
jag tror båda vill ha uppskattning och jag tror i det långa loppet att även killar tycker det är tråkigt om den enda uppskattning dom får är i sängen.

Jag menar att tjejer uppskattar gåvor i form av blommor mer än vad män gör. Jag tror inte att män behöver en "gåva" för att känna sig uppskattade. Utan att det är mer gester som uppskattas.

Cilia
2005-12-29, 16:28
Jag menar att tjejer uppskattar gåvor i form av blommor mer än vad män gör. Jag tror inte att män behöver en "gåva" för att känna sig uppskattade. Utan att det är mer gester som uppskattas.
då är jag nog en man but fine with me ............


jag tycker det är jobbigt att få blommor/gåva bara för att det ska vara.
är det inte med omtanke så kan det vara.
det finns betydligt fler andra sätt att få mig att känna mig uppskattad än att slentriant köpa en blomma.
det var det jag menade.

Helena B
2005-12-29, 16:29
då är jag nog en man but fine with me ............


jag tycker det är jobbigt att få blommor/gåva bara för att det ska vara.
är det inte med omtanke så kan det vara.
det finns betydligt fler andra sätt att få mig att känna mig uppskattad än att slentriant köpa en blomma.
det var det jag menade.

Klart det finns undantag eller så är min föreställning undantaget.

Cilia
2005-12-29, 16:33
Klart det finns undantag eller så är min föreställning undantaget.
jag är mest förvånad över att du hävdar att majoriteten av alla kvinnor/tjejer nöjer sig med en blomma eller en gåva som uppskattning oavsett baktanken hellre än att få en annan gest som verkligen påvisar att personen ifråga bryr sig.

Är "alla" tjejer så jäkla lättköpta menar du?
då är det väl bara att gratulera männen till en lätt uppgift.

Slartibartfast
2005-12-29, 16:36
Oj, det var en lång tråd. Orka läsa.

Nån tjej får gärna bjuda mig på bio eller mat, men blommor klarar jag mig utan.

Helena B
2005-12-29, 16:39
jag är mest förvånad över att du hävdar att majoriteten av alla kvinnor/tjejer nöjer sig med en blomma eller en gåva som uppskattning oavsett baktanken hellre än att få en annan gest som verkligen påvisar att personen ifråga bryr sig.

Är "alla" tjejer så jäkla lättköpta menar du?
då är det väl bara att gratulera männen till en lätt uppgift.

Ha ha Cilia....Nej så menade jag inte alls :D
Då är jag väl ensam om att tycka om att få blommor som jag tycker visar att en person bryr sig. Men alla är vi olika.

Cilia
2005-12-29, 16:44
Ha ha Cilia....Nej så menade jag inte alls :D
Då är jag väl ensam om att tycka om att få blommor som jag tycker visar att en person bryr sig. Men alla är vi olika.
då tror jag att vi helt enkelt är olika.
är jag den enda som har sett blommor köpas in för att det ska vara så istället för att man har tänkt efter?
jag menar att köpa blommor automatiskt inte behöver innebära att man bryr sig men att det kan göra det och att det då är väldigt trevligt att få.
men man kan visa med buketten att man har brytt sig beroende på hur den är sammansatt.


men här kommer väl min analytiska sida till sin nackdel igen (enligt Jörgen *s*).

mistermr
2005-12-29, 16:48
Ha ha Cilia....Nej så menade jag inte alls :D
Då är jag väl ensam om att tycka om att få blommor som jag tycker visar att en person bryr sig. Men alla är vi olika.

Diskussionen har blivit hiskeligt seriös. Men jag tror att jag håller med Helena B, men undantag finns det alltid.

Gott nytt år!

Cilia
2005-12-29, 16:50
Diskussionen har blivit hiskeligt seriös. Men jag tror att jag håller med Helena B, men undantag finns det alltid.

Gott nytt år!
lättköpta *g*

gott nytt år tillbaka

Helena B
2005-12-29, 16:51
då tror jag att vi helt enkelt är olika.
är jag den enda som har sett blommor köpas in för att det ska vara så istället för att man har tänkt efter?
jag menar att köpa blommor automatiskt inte behöver innebära att man bryr sig men att det kan göra det och att det då är väldigt trevligt att få.
men man kan visa med buketten att man har brytt sig beroende på hur den är sammansatt.


men här kommer väl min analytiska sida till sin nackdel igen (enligt Jörgen *s*).

Det beror ju självklart på situationen och vem personen i fråga är. Men tex att få blommor på Alla hjärtans dag tycker jag är omtänksamt. Jag kanske är "lättköpt" då. Som senaste alla hjärtans dag firade inte jag och min förre pojkvän ihop för han bor 25 mil ifrån mig och då sände han det med blomsterbud. Väldigt uppskattat från min sida.

Cilia
2005-12-29, 16:53
Det beror ju självklart på situationen och vem personen i fråga är. Men tex att få blommor på Alla hjärtans dag tycker jag är omtänksamt. Jag kanske är "lättköpt" då. Som senaste alla hjärtans dag firade inte jag och min förre pojkvän ihop för han bor 25 mil ifrån mig och då sände han det med blomsterbud. Väldigt uppskattat från min sida.
antingen så försöker du medvtet missförstå mig
annars .................................................. ...................................... nä struntar i att säga det.

Kwon
2005-12-29, 16:55
Catfight! :D

Helena B
2005-12-29, 16:55
antingen så försöker du medvtet missförstå mig
annars .................................................. ...................................... nä struntar i att säga det.

Nej då försöker få dig att förstå mig. Men du menar att jag ska förstå dig också. Tyvärr inte...eller så är det som vanligt att jag missar något.

Helena B
2005-12-29, 16:57
Catfight! :D

In your dreams kwonnen *slap*

Nej då, det är ju Cilia...*ta det med en nypa salt*

Kwon
2005-12-29, 17:01
In your dreams kwonnen *slap*

Nej då, det är ju Cilia...*ta det med en nypa salt*

Juste, man får ta det varligt, annars kanske 65-åringen gör illa sig! :(

Cilia
2005-12-29, 17:04
Men du menar att jag ska förstå dig också.
my bad
borde ha förstått det från start.
glöm bort det jag har skrivit.

Helena B
2005-12-29, 17:07
my bad
borde ha förstått det från start.
glöm bort det jag har skrivit.

Du är skön Cilia :D Känner ingen empati vet du...

AFanatic
2005-12-29, 17:10
HAHA omgsh...

Blommor dör som nån nämnde....efter ett par dagar (om inte tidigare). Sånt kallas skräp. Jag förstår inte varför en del tjejer envisas med att säga att: tjejer tycker ju om blommor...they do not, I say! HA! Bio och mat går däremot bra :D


Ska man köpa nåt grönt får det vara nåt sådant här: (ev i mindre storlek)
http://www.clurrnspli.com/albums/album05/DSC00159.sized.jpg

Kwon
2005-12-29, 17:12
HAHA omgsh...

Blommor dör som nån nämnde....efter ett par dagar (om inte tidigare). Sånt kallas skräp. Jag förstår inte varför en del tjejer envisas med att säga att: tjejer tycker ju om blommor...they do not, I say! HA! Bio och mat går däremot bra :D


Rosor från rätt person får nog även dig att smälta... :laugh:

Lätt o säga bio o mat när du skriver på Kolo! :thumbup:

Helena B
2005-12-29, 17:12
HAHA omgsh...

Blommor dör som nån nämnde....efter ett par dagar (om inte tidigare). Sånt kallas skräp. Jag förstår inte varför en del tjejer envisas med att säga att: tjejer tycker ju om blommor...they do not, I say! HA! Bio och mat går däremot bra :D


Ska man köpa nåt grönt får det vara nåt sådant här: (ev i mindre storlek)
http://www.clurrnspli.com/albums/album05/DSC00159.sized.jpg

Det är lättare att generalisera än att skriva jag. Fast jag vet ingen tjej som inte tycker om blommor, ja förutom du och Cilia då :D

Men det där skulle man inte tacka nej till :thumbup:

AFanatic
2005-12-29, 17:19
Rosor från rätt person får nog även dig att smälta...

Lätt o säga bio o mat när du skriver på Kolo!:

Möjligt...Men det är inte blommorna som får mig att smälta. :naughty:

Ja visst är jag tuff. :cool: Wohoo Internet! :thumbup:


Det är lättare att generalisera än att skriva jag. Fast jag vet ingen tjej som inte tycker om blommor, ja förutom du och Cilia då

Men det där skulle man inte tacka nej till :thumbup:

Nej du får göra en massa omskrivningar när du generaliserar: de, dom, tjejer, killar bla bla bla. Istället för att bara säga 'jag'....Man behöver inte klä om det man verkligen menar i generaliseringar.

Då känner du inte många tjejer.

Slartibartfast
2005-12-29, 17:19
Jag köpte en liten palm åt min tjej. Den växer i vårt fönster och är så grön och grann.

Helena B
2005-12-29, 17:21
Då känner du inte många tjejer.

Nej jag gör väl inte det.

AFanatic
2005-12-29, 17:22
Jag köpte en liten palm åt min tjej. Den växer i vårt fönster och är så grön och grann.

Precis, de håller länge. :D

Kwon
2005-12-29, 17:24
Möjligt...Men det är inte blommorna som får mig att smälta. :naughty:

Ja visst är jag tuff. :cool: Wohoo Internet! :thumbup:


That's what i mean...

Så snacka inte skit om blommorna nu tomboy! :D

mistermr
2005-12-29, 17:28
Alla är väl olika, men jag skulle uppskatta blommor. Jag ser situationen som en slags uppskattning eller markering på att man bryr sig.

Men jag föredrar också att bjuda på mat/bio eller att bli bjuden själv. Men som sagt det är gesten man uppskattar inte det matriella.

Gott nytt år!

AFanatic
2005-12-29, 17:30
That's what i mean...

Så snacka inte skit om blommorna nu tomboy! :D

Tala då ur skägget Kwon! För det var inte det du skrev.

http://images.killermovies.com/k/killbillvolume2/gallery/kb2_14.jpg

Kwon
2005-12-29, 17:31
Tala då ur skägget Kwon! För det var inte det du skrev.


Jag sa ju rosor från RÄTT person!!!

Hur kan du missförstå? :)

Helena B
2005-12-29, 17:32
Jag sa ju rosor från RÄTT person!!!

Hur kan du missförstå? :)

Detta är fortfarande Kolo, det mesta kan missförstås :D

Kwon
2005-12-29, 17:33
Detta är fortfarande Kolo, det mesta kan missförstås :D

Hon gör det med flit!

Ibland är Afan så jobbig så hon LÅTSAS missförstå fast hon mycket väl vet vad som menas!

Tex vad den här bilden gör här!

http://sportsnavi.yahoo.co.jp/headlines/images/20051227/20051227-00000021-spnavi-spo-view-000.jpg

AFanatic
2005-12-29, 17:33
Jag sa ju rosor från RÄTT person!!!

Hur kan du missförstå? :)

Jag ogillar blommor fortfarande lika mkt. Vad har ändrats? För vi talar fortfarande om blommor va? ;)

Helena B
2005-12-29, 17:34
Tex vad den här bilden gör här!

http://sportsnavi.yahoo.co.jp/headlines/images/20051227/20051227-00000021-spnavi-spo-view-000.jpg

Vad gör den bilden här :laugh:

AFanatic
2005-12-29, 17:36
Hon gör det med flit!

Ibland är Afan så jobbig så hon LÅTSAS missförstå fast hon mycket väl vet vad som menas!

Tex vad den här bilden gör här!



Hmmm...precis som den här då?

http://www.irishqueers.org/freestpats.jpg

Kwon
2005-12-29, 17:36
Jag ogillar blommor fortfarande lika mkt. Vad har ändrats? För vi talar fortfarande om blommor va? ;)

Hej! Rätt person får dig att gilla blommorna!

Skickar person_x dig blommorna = Vad e det här för skit, kastar i soptunnan

Skickar rätt person dig blommorna = Oh, vad vackra blommor, dom ska vi genast hitta en vas åt.

http://www.kolozzeum.com/kolozzeum/showthread.php?t=58811

Kwon
2005-12-29, 17:38
Vad gör den bilden här :laugh:

Det är en av mina favvisar som anlänt i Japan! Han har bantat rejält och lagt ner en månads träning anpassad speciellt för Crocop!

PS. Han gillar blommor.

AFanatic
2005-12-29, 17:38
Hej! Rätt person får dig att gilla blommorna!

Skickar person_x dig blommorna = Vad e det här för skit, kastar i soptunnan

Skickar rätt person dig blommorna = Oh, vad vackra blommor, dom ska vi genast hitta en vas åt.

http://www.kolozzeum.com/kolozzeum/showthread.php?t=58811

Tja!

Nej. Blommorna ogillas fortfarande.

:thumbup:

Kwon
2005-12-29, 17:41
Tja!

Nej. Blommorna ogillas fortfarande.

:thumbup:

Snicksnack! Du skulle sparat blommorna även efter de vissnat!
Förvarat bladen i en bok som minne om det hade varit rätt person som skickat dom! "Åh, vad jag saknar honom..."

Jag vet nog att du kan vara sentimental bakom fasaden Tomboy! Försök inte!

Du kan enkelt förneka här på Kolo, men innerst inne vet du!

BTW.

Takada tränar inför Nyårsafton. Han vill ha blomster han med.

http://www.sponichi.co.jp/battle/news/2005/12/28/images/KFullNormal20051228028_l.jpg

Helena B
2005-12-29, 17:41
Tja!

Nej. Blommorna ogillas fortfarande.

:thumbup:

Om killen/tjejen har plockat blommorna själva då? Finns väl inget finare att få än en bukett nyplockade blommor av den man älskar :love:

AFanatic
2005-12-29, 17:44
Snicksnack! Du skulle sparat blommorna även efter de vissnat!
Förvarat bladen i en bok som minne om det hade varit rätt person som skickat dom! "Åh, vad jag saknar honom..."

Jag vet nog att du kan vara sentimental bakom fasaden Tomboy! Försök inte!

Du kan enkelt förneka här på Kolo, men innerst inne vet du!

BTW.

Takada tränar inför Nyårsafton. Han vill ha blomster han med.



Fint Kwon...låter som du sparat hela blombuketter av den utförliga förklaringen att döma.

http://bjj.org/editorials/19980215-prowrest/takada-severn.jpg

AFanatic
2005-12-29, 17:45
Om killen/tjejen har plockat blommorna själva då? Finns väl inget finare att få än en bukett nyplockade blommor av den man älskar :love:


:D


Jag föredrar en väl tillagad biff.

Kwon
2005-12-29, 17:46
Fint Kwon...låter som du sparat hela blombuketter av den utförliga förklaringen att döma.

http://bjj.org/editorials/19980215-prowrest/takada-severn.jpg

LOL! Försök byta ämne du! :) (Apropå din bild, Dan Severn till vänster va?)

Handen på hjärtat, har jag rätt eller har jag rätt? :)

Skit i att du är på Kolo nu, utan öppna ditt hjärta!



BTW Wand är i form för nyårsafton

http://www.prideofficial.com/free/news/img/photo_b/1135768860.jpg

Ryska_raketen
2005-12-29, 17:46
:D


Jag föredrar en väl tillagad biff.


Min oxfile smakade du på väl och länge :D

AFanatic
2005-12-29, 17:51
LOL! Försök byta ämne du! (Apropå din bild, Dan Severn till vänster va?)

Handen på hjärtat, har jag rätt eller har jag rätt?

Skit i att du är på Kolo nu, utan öppna ditt hjärta!



BTW Wand är i form för nyårsafton

http://www.prideofficial.com/free/news/img/photo_b/1135768860.jpg

Ja snackar fortfarande blommor ...promise :D

Nej, du hör dåligt...eller ser snarare, jag gillar inte blommor. <3

Se pra ut där.

http://bjj.org/editorials/19980215-prowrest/riley.jpg


Min oxfile smakade du på väl och länge :D

Haha den såg jag inte röken av. :D

Kwon
2005-12-29, 17:52
Min oxfile smakade du på väl och länge :D

Vad för sorts sås?

AFanatic
2005-12-29, 17:53
Vad för sorts sås?

LOL! Att du frågar Boris. :laugh:

Helena B
2005-12-29, 17:54
Vad för sorts sås?

Skulle gissa på ingen.

Ryska_raketen
2005-12-29, 17:54
Vad för sorts sås?



Ja vet inte riktigt. Men den var lite salt tyckte hon allt.

Kwon
2005-12-29, 17:54
LOL! Att du frågar Boris. :laugh:

Oj! Vad för sås te Oxfilén?

AFanatic
2005-12-29, 17:56
Vet inte...Boris hann äta upp allt både oxfilé och sås innan jag ens såg röken av det.

Ryska_raketen
2005-12-29, 17:56
Vet inte...Boris hann äta upp allt både oxfilé och sås innan jag ens såg röken av det.


ja var snabb ut med såsen. Och om du inte såg den , så borde du väl kännt den ? Det var inte mkt, men det var lite :D

AFanatic
2005-12-29, 17:57
ja var snabb ut med såsen. Och om du inte såg den , så borde du väl kännt den ? Det var inte mkt, men det var lite :D

Du blev nog hög på din egen oxfilé hörrö. :D

Kwon
2005-12-29, 17:58
Du blev nog hög på din egen oxfilé hörrö. :D

Oxfilé med salt sås, hur skall man tolka det?

Ryska_raketen
2005-12-29, 17:58
Oxfilé med salt sås, hur skall man tolka det?


Som något man kan avnjuta i 2 min, sen är det nog :confused:

AFanatic
2005-12-29, 17:59
Oxfilé med salt sås, hur skall man tolka det?

Det får du fråga Boris om.

Edit: som sagt...

mangemani
2005-12-29, 17:59
Lever det fortfarande kvar att det är mannen som ska betala och köpa blommor och det tjejen kan göra är att laga en mysig middag hemma?




jo tyvär lever eländet kvar.
finns tom tragiska mäniskor som förväntar sej att det är mannen som ska betala,bjuda upp,uppvakta osv osv och dom inte göra ett skit så gott som :laugh:

Kwon
2005-12-29, 18:00
Det får du fråga Boris om.

Edit: som sagt...

Jag frågade två andra russian brothers Aleks o Fedor...Och dom sa att dom var redo för Nyår!

http://sportsnavi.yahoo.co.jp/headlines/images/20051229/20051229-00000025-spnavi-spo-view-000.jpg

AFanatic
2005-12-29, 18:01
Jag frågade två andra russian brothers Aleks o Fedor...Och dom sa att dom var redo för Nyår!

http://sportsnavi.yahoo.co.jp/headlines/images/20051229/20051229-00000025-spnavi-spo-view-000.jpg


Skoj! :)

Mr. Moose
2005-12-30, 10:47
Blommer?? Nja, jag hade föredragit om damen ifråga hade kommit med ett storpack kondomer och sagt...

"Jag har hittat en kanon restaurang som har en pepparstek som inte är av denna världen, ska du med? Jag bjuder, sen går vi hem och gör slut på det här paketet."

DET är romantik på högsta nivå. ;)

Claes

Zpliff
2005-12-30, 10:57
Inte orkat läsa igenom tråden.
Har inga problem med att bjudas på middag eller bio, tycker att det är helt normalt att ett "ömsesidigt bjudande" ska finnas mellan kvinnor och män.
Blommor skulle jag bli väldigt glad över, skulle uppskatta gesten, inte för att jag på något sätt är galen i blommor, men just för att det är en lite ovanligare gåva från det motsatta könet :)

Lalla
2005-12-30, 19:31
Jag håller med , de är inga problem alls !

man bli ju superglad

Håller med, man blir uppriktigt glad.
Framförallt då de kommer från någon man tycker om/älskar.

lauria
2005-12-30, 19:50
Jag blir bara glad när tjejen vill bjuda på käket, billigare så ;)...Näerå, men det är väl allmänt trevligt bara.