handdator

Visa fullständig version : Photoshop


trym
2005-12-29, 13:05
Inte uppdaterat mig på ett tag så jag sitter på 7.0.
Sitter o ska göra om formatet på en hel hög av bilder
och hittar inte auto-grejjen som "spelar in" ett "mönster"
o sedan gör det hela automatiskt på de återstående bilderna
utan att mans jälv behöver sitta o klicka...
Går de inte att göra i 7.0 eller vart är de jag gör de?

Jarod
2005-12-29, 13:11
actions eller makro...

Jarod
2005-12-29, 13:13
Ska du ha samma makro på en hel mapp så får du gå in i File/Automate/Batch sedan...

trym
2005-12-29, 13:41
hmmmt ackar! ska se om jag kan klura ut de där nu...

en annan sak i samma kategori... det är till en hemsida, gjord i frontpage...ja jag vet, jag är oldschool...=)
finns det ngt vettigt sätt att lägga upp dessa 100 bilder utan att hyperlänka varenda bild 1 o 1 menuellt?

Jarod
2005-12-29, 14:16
Finns oxå under File/Automate/Web Photo Gallery i Photoshop. Tror att det finns i din gamla version oxå.

Nismo
2005-12-29, 14:18
Det är bara att kopiera de gamla och klistra in i nya i sökvägen: C:\Documents and Settings\<login name>\Application Data\Adobe\Photoshop\8.0\Adobe Photoshop CS Settings\Actions Palette.psp

Edit
Nu läste jag för fort igen. Trodde du uppdaterat till nyare version av PS och ville lägga över gamla makron till nya versionen.

trym
2005-12-29, 20:09
bumpar upp tråden med tidigare frågan:

"en annan sak i samma kategori... det är till en hemsida, gjord i frontpage...ja jag vet, jag är oldschool...=)
finns det ngt vettigt sätt att lägga upp dessa 100 bilder utan att hyperlänka varenda bild 1 o 1 menuellt?"

Jarod
2005-12-29, 21:02
bumpar upp tråden med tidigare frågan:

"en annan sak i samma kategori... det är till en hemsida, gjord i frontpage...ja jag vet, jag är oldschool...=)
finns det ngt vettigt sätt att lägga upp dessa 100 bilder utan att hyperlänka varenda bild 1 o 1 menuellt?"

Ok...då bumpar jag svaret jag skrev till dig för sju timmar sen. *slap*

Finns oxå under File/Automate/Web Photo Gallery i Photoshop. Tror att det finns i din gamla version oxå.

trym
2005-12-29, 21:42
Ok...då bumpar jag svaret jag skrev till dig för sju timmar sen. *slap*

det var snällt att bumpa de igen...:)
hittat ngt nu...nu ska här bara pillas lite med kodningen så blir nog braa...
thnx guys