handdator

Visa fullständig version : Gå ner 2 kg på 2 dar??


Linusen
2005-12-29, 08:46
Nyår nalkas och jag har inte tränat nåt på en vecka.. plus julmat på detta.. ja så nu sitter kjolen för tajt *popcorn* .. får lixom lite panik och jag har gjort suntan så jag kan inte träna dessa dar fram till lördag utöver promenader med hunden (skall va brun o fin till nyår :laugh: )...

Så jag tänkte äta väldigt lite dessa två dar så ja kommer o kjolen o kläderna till lördag kväll..

har ni tips på VAD för mat som jag kan äta? utan att fölora för mycket vätska? jag dricker massa vatten... men hur mer kan jag göra för att gå ner 2 kg på två dar :thumbup: ??

stoney_king
2005-12-29, 09:19
Dra på dig skoteroverallen (SVENGELSKA), ställ in trampcykeln i bastun... vrid på en 100 grader... och trampa några mil... du lär ju tappa all vätska, men du kanske når ditt mål... :naughty:

King Grub
2005-12-29, 09:28
Två kilo fett kan du inte gå ner på två dagar, om du inte åker en Vasaloppsrunda varje dag.

Mental
2005-12-29, 09:57
Två kilo fett kan du inte gå ner på två dagar, om du inte åker en Vasaloppsrunda varje dag.

Om man teoretiskt belastade kroppen så pass att man skulle bränna 14.000kcal mer är sitt intag på 2 dar, hinner kroppen då verkligen omvandla 2kg fett till användbar energi, eller har den andra tjuvknep i rockärmen?

userfriendly
2005-12-29, 10:08
töm dig på glykogen o vatten så tappar du säkert 3kg! :) (du går upp det igen på typ en dag :D )

annars ere tyvärr bara äta mindre o röra på sig mer - 2 dagar är lite för lite

Ninjasmurf
2005-12-29, 10:10
Om man teoretiskt belastade kroppen så pass att man skulle bränna 14.000kcal mer är sitt intag på 2 dar, hinner kroppen då verkligen omvandla 2kg fett till användbar energi, eller har den andra tjuvknep i rockärmen?

skulle gissa att även glykogen och muskelprotein åker med i förbränningen...

Linusen
2005-12-29, 10:39
De är sant svårt o gå ner två kilo fett på två dar, hihi... men i vätska kanske.. så kjolen sitter snyggt iallfall :hbang:

jakke
2005-12-29, 11:51
syns verkligen 2kg så mycket. På mig gör det inte det iallafall

pragmatist
2005-12-29, 12:02
Hugg av dig foten så går du ned 2 kilo på en sekund. :D

Men allvarligt talat, om du mer eller mindre slutar med kolhydrater så kan du nog gå ned något kilo eller två i vätska.

hattfan
2005-12-29, 12:08
Hugg av dig foten så går du ned 2 kilo på en sekund. :D

:hbang: Old School!

Linusen
2005-12-29, 12:16
2 kilo kanske inte syns så mycket, men det känns väldigt mycket på mig.. jag känner mig pösig nu.. bläää.. två kilo ner o jag känner mig smalare o mer FIT for fight.. :D .. håller mig borta helt från kolhydraterna..o de är alltså i det hela stora??????

hattfan
2005-12-29, 15:59
2 kilo kanske inte syns så mycket, men det känns väldigt mycket på mig.. jag känner mig pösig nu.. bläää.. två kilo ner o jag känner mig smalare o mer FIT for fight.. :D .. håller mig borta helt från kolhydraterna..o de är alltså i det hela stora??????

Inget jag skulle föreslå, att ta bort den främsta energikällan är inget att rekommendera... Känns som du får väga: må bra/ väga 2 kilo mindre, mot varandra. För att gå ner 2 kg i vätska brukar inte vara sådär skitskönt i huvudet.

Avesta
2005-12-29, 16:22
Om man teoretiskt belastade kroppen så pass att man skulle bränna 14.000kcal mer är sitt intag på 2 dar, hinner kroppen då verkligen omvandla 2kg fett till användbar energi, eller har den andra tjuvknep i rockärmen?
Jepp, kollaps i väldigit kritisk tillstånd långt innan man har hunnit förbränna 2 kilo fett.

King Grub
2005-12-29, 16:26
I den gamla studien Metabolic rate, blood sugar and the utilization of carbohydrate. Am J Physiol.1934; 108: 203-209 undersöktes energianvändningen vid långvarig konditionsträning, och energiförbrukningen fanns vara 11-12 kcal per minut, och efter 6 timmar bestod energiförbrukningen till hela 85% av fettenergi. Nästan ingen muskelproteinnedbrytning.

Cilia
2005-12-29, 17:03
I den gamla studien Metabolic rate, blood sugar and the utilization of carbohydrate. Am J Physiol.1934; 108: 203-209 undersöktes energianvändningen vid långvarig konditionsträning, och energiförbrukningen fanns vara 11-12 kcal per minut, och efter 6 timmar bestod energiförbrukningen till hela 85% av fettenergi. Nästan ingen muskelproteinnedbrytning.
härligt så efter 6 timmar så kan man bara köra på järnet hur länge som helst utan att bränna muskler!
finnemang då återstår det bara att ha kondis att klara dom där 6 timmarna plus dom andra med.
När man väl har den kondisen så är ju iofs den andra frågan hur stort behov man har av att bränna just fett men men men värt att pröva iaf!



sorry men en seriös fråga
de här 6 timmarna är det samma "teori" det bygger på som att motionera på fastande mage och då bränna nästan bara fett?

Avesta
2005-12-29, 17:10
I den gamla studien Metabolic rate, blood sugar and the utilization of carbohydrate. Am J Physiol.1934; 108: 203-209 undersöktes energianvändningen vid långvarig konditionsträning, och energiförbrukningen fanns vara 11-12 kcal per minut, och efter 6 timmar bestod energiförbrukningen till hela 85% av fettenergi. Nästan ingen muskelproteinnedbrytning.
Gäller samma studie för folk med muskelmassa utöver den normala kroppsbyggden?

nirre
2005-12-29, 17:50
2kilo tar väl drygt 2veckor att gå ner i vikt tror jag. så ser mörkt ut för din del.

Linusen
2005-12-29, 18:06
Jo men äter jag inget på 2 dar ska du nog se att jag går ner, men jag vill inte utesluta allt... Jag kan som sagt var INTE träna då jag gjort SUN tan på kroppen.. då rinner färgen av mig, haha... Så de blir till att äta betydligt mindre tills på lördag så ska nog kjolen sitta lite snyggare (enligt min hjärna ;) ) tack för tipsen :MrT:

nirre
2005-12-29, 18:09
bara att du lär inte va lika pigg på festen direkt. sen kanske du får nå bulimi attack på festen oxå för du är så jävla utsvulten

Linusen
2005-12-29, 19:23
Haha sant.. nä de blir ingen ut o stan festa, vi ska bara festa hemma hos kompisar, så nu gör de inget om jag ser lite pluffsig ut :devil: .. efter denna helg är de dax för 4 dagar i veckan spinning schema igen :hbang:

gazze1
2005-12-29, 19:55
Om du ska äta så lite som möjligt innan får du akta dig för alkoholen. Den brukar ju ha en förmåga att slå jävligt hårt om man inte ätit :)

mini
2005-12-29, 23:30
Jo men äter jag inget på 2 dar ska du nog se att jag går ner, men jag vill inte utesluta allt... Jag kan som sagt var INTE träna då jag gjort SUN tan på kroppen.. då rinner färgen av mig, haha... Så de blir till att äta betydligt mindre tills på lördag så ska nog kjolen sitta lite snyggare (enligt min hjärna ;) ) tack för tipsen :MrT:
Oj, du har inte läst speciellt mycket här va? Eller någon annanstans heller? Lunar?

Linusen
2005-12-30, 07:34
Haha jo da jag har hängt här ett bra tag och vet mycket väl om att ja ej kan gå ner två kilo på två dar i rent fett... men just nu är jag så jädrans svullen över magen.. o jag känner mig mer pluffsig ... gillar inte den känslan.. o jag vill inte träna nu innan nyår så jag får helt enkelt leva med att vara lite mer slapp under nyår :D ...

Efter nyår börjar hårtkörningen igen.. :hbang: ,jogging,spinning o styrketräningen..

Och MINI.. Lunarhar jag aldrig varit medlem på sånna sidort intresserar mig knappast..Är inte 13 år gammal *screwy*

Trident
2005-12-30, 16:07
Man går lätt upp något / några kilo i juletider, pga av hög saltsammansättning i den mesta av maten (samt att de FLESTA brukar ligga lågt med träning under åtminstone juldagarna). Saltet binder till sig vätska, så käka grönt och nyttigt och möjligen lite (?) så ska nog kanske de där 2 kg sticka iväg.

Detta gäller ju då förstås att det beror på julmaten, och i form av vätska. Rent FETT däremot måste du bränna på rätt rejält fysiskt för att få bort, tyvärr!

hasse36
2005-12-30, 16:38
Två dygn med lite mat gör underverk med midjemåttet.

Linusen
2005-12-30, 16:57
Jo jag har inte tränat på en hel vecka de är väldigt ovanligt för min del ;) .. tränar annars hårt 4-5 dar i veckan :) ..

Sen julmaten på de och en hel del alkohol under kryssningen över julen.. så visst får man skylla sig själv, att man känner sig uppblåst *grr27* ... men känner mig redan idag mindre jäst så de ska nog gå vägen imorrn :D

dvortex
2005-12-31, 21:57
Funderat på fettsugning? :D

Linusen
2006-01-01, 11:49
Hmm , får nog inte göra det :cryout: *yourock*

muddafrikka
2006-01-05, 17:39
I den gamla studien Metabolic rate, blood sugar and the utilization of carbohydrate. Am J Physiol.1934; 108: 203-209 undersöktes energianvändningen vid långvarig konditionsträning, och energiförbrukningen fanns vara 11-12 kcal per minut, och efter 6 timmar bestod energiförbrukningen till hela 85% av fettenergi. Nästan ingen muskelproteinnedbrytning.
11-12 kcal/min = 660 - 720 kcal/h.

Promenad förbränner väl ungefär 300 kcal/h?

Vem fan orkar hålla dubbel promenadtakt i sex timmar? :confused:

Men om man nu lyckas med det på något jävla sätt.. Då blir det 700 * 6 = 4200 kcal * 0,85 = 3570 kcal fettvävnad.
Ett halvkilo fett på en dag! Teoretiskt sätt så kan man alltså gå ner 3,5 kg fett i veckan på det här sättet! Glukogenförbränningen uppgår till ungefär 160 g per sextimmarssession.

King Grub
2006-01-05, 18:02
11-12 kcal/min = 660 - 720 kcal/h.

Promenad förbränner väl ungefär 300 kcal/h?

Vem fan orkar hålla dubbel promenadtakt i sex timmar? :confused:

Jag har inte nämnt några 700+ kcal.