handdator

Visa fullständig version : Erector shirts


Chopsuey
2005-12-27, 19:52
Ngn styrkelyftare som kör med erector shirts och kan säga om det ger ngt alls i extra kilon?

Blev sugen på att köpa en... dock känns det lite dyrt att köpa en t-shirt för 1000kr =)

Nitrometan
2005-12-27, 20:00
Jag har hört några som har problem med att de rundar ryggen för mycket på maxvikter (där det just är det problemet som göt att de missar lyften) som har fått ut nåt av dem.

Men i de flesta fall tror jag inte att de ger nåt.

Titta på ett VM. Om de var bra (gav en massa kilon, eller bara tre) så skulle fler använda dem. Man ser inte många såna.

Jag har inte sett många världsrekord i vare sig böj eller mark där de har använts.

bubbe
2005-12-27, 20:26
är dessa tillåtna i marklyft? när jag läser reglerna så står det att undertröja ska bäras men inte i marklyft, då borde det vara svårt att få in en er-shirt. iofs kanske man kan ha lite hjälp i böj med en sådan men låter inte mycket.

Berra_88
2005-12-27, 21:12
är dessa tillåtna i marklyft? när jag läser reglerna så står det att undertröja ska bäras men inte i marklyft, då borde det vara svårt att få in en er-shirt. iofs kanske man kan ha lite hjälp i böj med en sådan men låter inte mycket.

Det står att undertröja måste bäras i knäböj men att det är valfritt i marklyft.

O.W.
2005-12-27, 23:06
Ngn styrkelyftare som kör med erector shirts och kan säga om det ger ngt alls i extra kilon?

Blev sugen på att köpa en... dock känns det lite dyrt att köpa en t-shirt för 1000kr =)

Slösa inte pengar på den.