handdator

Visa fullständig version : Profil


AndersJohansson
2005-12-26, 13:37
Hur kommer jag in på min profil?
Kommer inte på nåt annat sätt än att kolla på memberlist.

Varför kan man inte editera inläggen?
Kan man på dom flesta moderna forum.

Officer
2005-12-26, 13:38
klicka på USER CP uppe till vänster.


Editera inläggen kan du göra i 2(?) minuter.

AndersJohansson
2005-12-26, 14:19
klicka på USER CP uppe till vänster.


Editera inläggen kan du göra i 2(?) minuter.

USER CP och sen då?
Jag kan ställaom i profilen men jag kan fortfarande inte gå in och kolla mina trådar och inlägg utan att söka efter mig själv.

Jaha, man kunnde visst editera. Men bara en stund. :confused:

Sonny
2005-12-26, 17:17
USER CP och sen då?
Jag kan ställaom i profilen men jag kan fortfarande inte gå in och kolla mina trådar och inlägg utan att söka efter mig själv.

Jaha, man kunnde visst editera. Men bara en stund. :confused:Det är ett forum, inte lunarstorm..

AndersJohansson
2005-12-26, 22:07
Det är ett forum, inte lunarstorm..

Jo, men om jag har skrivit en tråd och sen vill jag gå in och kolla om jag fått några svar eller kolla om någon svarat på mina senaste inlägg tycker jag det vore bra om man kunnde komma in på sin profil. Tycker inte du?


Edit:
Man kan inte ändra alls på lunar så det här är ju mer likt lunar isåfall. :thumbup:

Jorgen
2005-12-26, 22:09
Jo, men om jag har skrivit en tråd och sen vill jag gå in och kolla om jag fått några svar eller kolla om någon svarat på mina senaste inlägg tycker jag det vore bra om man kunnde komma in på sin profil. Tycker inte du?


Edit:
Man kan inte ändra alls på lunar så det här är ju mer likt lunar isåfall. :thumbup:
Du kan alltid prenumerera på tråden då.
User CP->Messaging & Notification->Default Thread Subscription Mode.

AndersJohansson
2005-12-27, 12:06
Du kan alltid prenumerera på tråden då.
User CP->Messaging & Notification->Default Thread Subscription Mode.

Ja, eller så får jag läga till min profil i favoriterna på datan.
Ser nu att när man förfatar ett inlägg så står det vem man är inloggad. Trycker man där så kommer man ju in på användaren.

Så då är väl problemet löst.

Allan
2005-12-29, 20:25
Dessutom kan du klicka på avataren för att komma direkt till profilen. Alla forum är inte stöpta i samma form - det har att göra med programvaran. Vissa funktioner är begränsade pga serverkapacitet, andra - som EDIT - pga att folk missbrukade det. Det var en dåre som för läääänge sen bara ville skriva allt i sin journal i första posten - vilket gjorde att tråden blev helt vansinnig. Vissa - inga namn - använde sedan samma metod i debatter vilket också blev sjukt. I en bättre värld kommer vi att styra upp allt det där.

allan

AndersJohansson
2005-12-30, 11:51
Dessutom kan du klicka på avataren för att komma direkt till profilen. Alla forum är inte stöpta i samma form - det har att göra med programvaran. Vissa funktioner är begränsade pga serverkapacitet, andra - som EDIT - pga att folk missbrukade det. Det var en dåre som för läääänge sen bara ville skriva allt i sin journal i första posten - vilket gjorde att tråden blev helt vansinnig. Vissa - inga namn - använde sedan samma metod i debatter vilket också blev sjukt. I en bättre värld kommer vi att styra upp allt det där.

allan

Jo men eftersom jag inte är så aktiv på det här forumet så kan det bli lite jobbigt att sitta och söka igenom en tråd för att hitta där jag gjort ett inlägg. Särskiltl då dom kan ha hamnat långt back men jag har löst det på ett eget sätt nu men tack för hjälpen ändå.