handdator

Visa fullständig version : Kolozzeums kosttillskottserie ?


Danne
2002-08-13, 07:06
Första posten i det nya forumet :hbang:

såg nånting om att kolozzeum skulle ta fram en kosttillskottsserie , mer info i nyhetsbrevet..... nu har jag inte fått det och provade att signa mig igen..men fick det inte ändå.. så undrar om nån kan skriv in lite här !

Hog
2002-08-13, 07:50
"Ny produktlinje under utveckling!
Arbetet är i full gång med att ta fram marknadens absolut mest prisvärda produktlinje Exell. Till en början kommer produktlinjen att innehålla Kreatin monohydrat, Kreatin Citrate, Vassle, ALA och L-Glutamin. Till skillnad mot många andra varumärken så kommer Exell smaka mycket bra och kvalitetskontrollen kommer att vara fulländad. Vi kommer även att till en stor del förpacka i miljövänliga och fraktpris besparande refillpåsar.
I fas 2 kommer även en Gainer, kolhydratsdryck och Kreatin med transportsystem. Exell linjen beräknas att finnas till försäljning i slutet av augusti enbart på Kolozzeum"

Saxat från nyhetsbrevet

Danne
2002-08-13, 11:55
Villken styrka och pris på ALA ?

sealr0x
2002-08-13, 14:32
Kolla in den här tråden .....

Exell (http://home.admax.net/kolozzeum/showthread.php?s=&threadid=5634&highlight=exell)

Danne
2002-08-15, 08:10
Funderar på att prova ALA.... är det ingen som läser här som är med att komponera EXELL - serien som vet hur stark den kommer att bli ?? (hörde rykten om att den skulle vara högkoncentrerad och billig)
om serien kommer ut i slutet av augusti så borde väl grejerna vara klar vid det här laget ?? :confused:

Daemon
2002-08-15, 08:24
Är också sugen på att prova ALA.

Så berätta nu priset per gram!!
Eller åtminstone koncentrationen...

Danne
2002-08-15, 08:32
Billigast per gram nu är *************.... men vill inte beställa därifrån för att en vecka senare se EXELL ännu billigare,,, eller vänta flera veckor på EXELL för att se att den är dyrare :nono:

Team 666
2002-08-15, 19:11
************* är inte billigast vad gäller Ala.

kosttillskott.tripod.com säljer Ala för 100 mg / kr har jag för mig och ************* 60 mg / kr.

Nu blir väl tråden stoppad för smygreklam

Nä, men det ska bli klart kul att se vad Exell är för nått. Det kanske blir en framtida favorit. Jag vill också höra lite inside info av grundarna. Kolozzeum kanske slår ut både Twinlab, AST och Eiselt och resten oxå, blir marknadsledande, tar över världen och förslavar oss alla. :devil:

/666

Fairing
2002-08-16, 06:28
Jag vet att företaget som designar & tillverkar etiketter ligger efter tidsmässigt. Så vi hoppas att etikettdesignarna läser det här och "speedar" upp arbetstakten:)

Jag tror/vet att ni som vill ha "Basic" kostillskott kommer att bli mycket nöjda.
Ni som vill ha massor av "hypad" reklam och etiketter med molekyler , blixtar , muskler osv kanske blir besvikna.

Vet även att råvarorna kommer från dom mer exklusiva tillverkarna.

Ang. ALA kan jag ej svara på det pga för lite info från Exell.

Danne
2002-08-16, 06:54
Originally posted by Team 666
************* är inte billigast vad gäller Ala.

kosttillskott.tripod.com säljer Ala för 100 mg / kr har jag för mig och ************* 60 mg / kr.

/666

Hmm... lite suspekt sida.. står inte vad det är för fabrikat på produkten...ingen bild...inte vem som ligger bakom sidan.. man kanske får en påse med koffein piller ;)
någon som har beställt därifrån ?? *skeptisk*

Team 666
2002-08-16, 06:56
Fairing, blir vi som vill ha massor av "muskler" besvikna? Blixtarna, etiketter med molekyler och hypad reklam klarar jag mig utan, men det är ju för musklerna jag tränar och äter tillskott.

Kommer det bli några smaker utöver det vanliga? Polkagris proteinpulver skulle jag vilja ha. Men det kanske är för mycket att begära när det ska va basic.

Nåväl...


MVH/666

Fairing
2002-08-16, 07:05
666, läs noga
Det står etiketter med muskler , molekyler osv

Många verkar handla kosttillskott bara för att det är en ball etikett på burken men det stadiet har väl alla på kolozzeum kommit över (förhoppningsvis)

Vissa lägger tom till amerikanska flaggan på etiketterna;)

The Dwag
2002-08-16, 07:22
Hur inblandade är ni FAIRING / EISELT i den här produkten linjen ?

Fairing
2002-08-16, 07:51
Tjena Dwagen!

Fairing sköter hela distributionen och lagerhållningen av Kolozzeums produkter så vi påverkar inköpen av produkter/tjänster osv.

Eftersom Exell är Kolozzeums produktlinje så är vi inblandade i inköpen av produkten.

Förövrig har jag hört att Hälsa & Tradition säljer massor av Complete till en ABB anställd i Karlstad.
Så frågan är Dwag: Går du och småäter lite Soja berikat Vassle & Kasein utan att våga berätta (skratt);)

Team 666
2002-08-16, 07:57
Fairing, det är ju det jag menar - jag vill ha etiketter med MUSKLER, några krav tycker jag allt man kan få ställa som blivande konsument ;)

Danne - på Powerboarden ha de en tråd om Ala och då nämns det här stället. Jag tror att folk har handlat därifrån men gå till Powerboarden och fråga. De vet nog vad det är för ställe.

Tror dock inte det är rip of för folk i bb-kretsar brukar inte gilla att bli blåsta på pengar.

MVH/666

The Dwag
2002-08-16, 09:22
Originally posted by Fairing
Tjena Dwagen!

Fairing sköter hela distributionen och lagerhållningen av Kolozzeums produkter så vi påverkar inköpen av produkter/tjänster osv.

Eftersom Exell är Kolozzeums produktlinje så är vi inblandade i inköpen av produkten.

Förövrig har jag hört att Hälsa & Tradition säljer massor av Complete till en ABB anställd i Karlstad.
Så frågan är Dwag: Går du och småäter lite Soja berikat Vassle & Kasein utan att våga berätta (skratt);)


Jag väntar fortfarande på Nya Complete som innehåller Kasein/ Vassle och Äggvita !
:smash: ;)

Kristian
2002-08-26, 13:35
Någon som vet om det kommer att börja säljas i slutet av Augusti?
Mitt protein börjar att sina.:(

Fairing
2002-08-26, 15:22
Kristian!

Tydligen är etiketterna försenade och Exell kan inte börja säljas förens i mitten av September .

Men du kan ju alltid handla Eiselt, Fairing eller Twinlab så länge:)

Kristian
2002-08-26, 16:50
Ok!

Det får väl bli lite Complete II då tills det andra kommer.

insano
2002-08-27, 02:41
Det skulle vara grymt med R-ALA i pulverform(billigare så).
Men det lär ju vara den vanliga "racemic mixture"(S-ala+R-ala).