handdator

Visa fullständig version : Ovanligt irriterad


*Flash*
2005-12-25, 14:46
Jag har på senare tid varit ovanligt lättretlig och irriterad.
Ibland har det nästan slagit helt slint i skallen på mig utan någon egentligt bra anledning, ungefär som en riktig snetändning på fyllan.
Om jag inte ätit på några timmar så blir jag arg för absolut ingenting, kan vara att någon bara frågar mig något som kräver ett längre svar än "mm".
Tycker ett flertal människors existens har blivit så irriterande att jag bara vill att dom försvinner ur min åsyn.
Alltså visst att jag ibland kan vara grinig och lättirriterad, speciellt om jag inte ätit på ett tag men jag har aldrig varit sånhär förut under så lång tid. *screwy*

Någon annan som upplevt samma sak?

christian
2005-12-25, 14:51
Uppstressad under för lång tid och inte kunnat sova tillräckligt?

Garnax
2005-12-25, 14:52
När jag är sjuk, hungrig eller trött är jag lagom irriterad

Tjejen vet direkt när jag är hungrig eller trött :)

mangemani
2005-12-25, 14:53
nope,aldrig varigt med om liknande,men vet hur irriterande det är att vara i närheten av en sådan mäniska som har det problemet=/

Spiffy
2005-12-25, 14:54
Har jag sovit väldigt lite ett par dagar i rad, så blir jag också väldigt lättretad. Minsta lilla som klyddar på jobb, så blir man sur direkt. Kan tex vara saker som att en stol står ivägen *screwy*
Löser sig direkt om jag sover ordentligt.

*Flash*
2005-12-25, 14:57
Nej jag har sovit väldigt mycket, visserligen har jag bråkat mycket med mina föräldrar men det har jag mer eller mindre alltid gjort så.

Kwon
2005-12-25, 14:57
Du behöver något som muntrar upp dig i livet helt enkelt.

Gräla med folk blir man ju aldrig speciellt munter av.

http://img207.imageshack.us/img207/2951/iciclesxmasanim3fs.gif

hum
2005-12-25, 15:09
Haha, sådär känner jag mig jämt.. Finns inget värre än folk som frågar en massa saker när man är trött! :thumbup:

christian
2005-12-25, 15:12
Nej jag har sovit väldigt mycket, visserligen har jag bråkat mycket med mina föräldrar men det har jag mer eller mindre alltid gjort så.

Du bor väl hemma hos dina föräldrar eller missminner jag mig nu? Jag tyckte iaf det var jobbigt att bråka med farsan när jag bodde hos honom, man kunde liksom inte komma undan.

*Flash*
2005-12-25, 15:21
Du bor väl hemma hos dina föräldrar eller missminner jag mig nu? Jag tyckte iaf det var jobbigt att bråka med farsan när jag bodde hos honom, man kunde liksom inte komma undan.
Ja usch påminn mig inte.

Men alltså vi har alltid bråkat såhär, bråkar väl oftare nu än vi gjorde förut kanske men iaf.
Jag säger ibland till folk att inte prata med mig för att jag är på dåligt humör men det finns ändå andra människor som jag utan problem kan snacka med.
Är mest mina närmaste vänner som utlöser den värsta irritationen.

Iofs så ligger väl knappast mina föräldrar på plus efter att ha haft ihjäl mina två kattungar.
Min lilla Smirrevirre kommer aldrig mer att stryka sig mot benen eller attackera benen eller lägga sig på mina fötter eller rulla runt på rygg eller apportera godispapper eller kurra så högt att man nästan behöver använda öronproppar... *cry*
Och Cattis kommer aldrig få vara fisförnäm eller komma och lägga sig på mina tuttar och somna :(

Baha
2005-12-25, 15:24
Varför hade dom ihjäl dom`?

aliquis
2005-12-25, 15:38
för lite mat?

Saga
2005-12-25, 15:45
Du är gravid! :naughty:

*Flash*
2005-12-25, 15:49
Du är gravid! :naughty:
För att vara gravid så måste man haft sex. *rolleyes*

*Flash*
2005-12-25, 15:52
Varför hade dom ihjäl dom`?
Därför att mina föräldrar är dumma i huvudet.
Hade bråkat med min mamma två dagar på raken, eller om jag ska vara helt ärlig så var det hon som bråkade med mig.
Och när jag varit en olydig liten flicka så ska jag straffas genom att ta bort saker som jag älskar mest här i livet, mina föräldrar gillar att känna när dom har makt...

Baha
2005-12-25, 15:55
Seriöst?

låter riktigt sjukt

Cilia
2005-12-25, 15:55
pms kan ge sånna resultat.

Grisen
2005-12-25, 15:55
Därför att mina föräldrar är dumma i huvudet.
Hade bråkat med min mamma två dagar på raken, eller om jag ska vara helt ärlig så var det hon som bråkade med mig.
Och när jag varit en olydig liten flicka så ska jag straffas genom att ta bort saker som jag älskar mest här i livet, mina föräldrar gillar att känna när dom har makt...

Var det av den simpla anledningen? Det var inte så att du inte fick ha katt el. dylikt? Om det nu är så försök att flytta så snabbt som möjligt, min relation med mina föräldrar var inte bra när jag bodde hemma, åtminstonde inte efter jag slutat gymnasiet.

Kwon
2005-12-25, 15:55
Vafan, döda kattungar låter ju helsjukt.

Dom låter ju inte speciellt snälla dina föräldrar.

Grisen
2005-12-25, 15:57
Hur ser ditt liv i övrigt ut; Känner du dig någorlunda lycklig, eller åtminstonde nöjd med tillvaron.

timoat
2005-12-25, 16:03
Jag blir så mot slutet av veckan då jag inte käka carbs, eller kört en låg kcal vecka.. Helt löjligt lättirriterad, så jag blir förbannad på mig själv tom. Speciellt ifall jag glömt nåt, fan jag blir ursinnig. Men efter en ätardag e jag bra igen.

*Flash*
2005-12-25, 16:03
Baha: Ja jag är helt seriös.
Cilia: Jag har inte ens mens.
Grisen: Ja det var det faktiskt, fast om du frågar mina föräldrar kommer dom säkert med någon annan anledning.
Känner mig för övrigt knappast lycklig eller nöjd med någonting.
Det enda som kan få mig att iaf tillfälligt må bättre är sex och sprit och sen att umgås med djur.
Kwon: Nej dom är inte alltid extremt snälla direkt..

Cilia
2005-12-25, 16:04
tror du kan ha pms trots att du inte har mens
och det där med mensen bör du kolla upp
även om det inte står överst på min lista över kroppsvätskor jag gillar så tycker jag att det är jobbigare när den uteblir.

*Flash*
2005-12-25, 16:06
tror du kan ha pms trots att du inte har mens
och det där med mensen bör du kolla upp
även om det inte står överst på min lista över kroppsvätskor jag gillar så tycker jag att det är jobbigare när den uteblir.
Möjligt men pms i två-tre veckor?
Inget jag behöver kolla upp, barnmorskan satte mig på dom p-pillrerna just därför att hon hoppades att min mens skulle utebli av dom :D

Pecca
2005-12-25, 16:08
Hmmm... Svaret på den här frågan blir nog:

-Antingen har man *** eller så vill man ha....



Det finns ett b-alternativ också... O det är att du inte hört ifrån mig på länge.... men jag tror dock att svars alternativ A ligger högst....

Grisen
2005-12-25, 16:09
Det är knappast pms som ligger bakom din irritation, snarare att du inte trivs i din nuvarande situation och känner dig obenägen att förändra den.

Vad kan du göra för att trivas bättre?

Cilia
2005-12-25, 16:11
Möjligt men pms i två-tre veckor?
Inget jag behöver kolla upp, barnmorskan satte mig på dom p-pillrerna just därför att hon hoppades att min mens skulle utebli av dom :D
jag är ingen expert men det är inte normalt att vara sådär arg
eller det är det iofs i tonåren.
vet inte riktigt hur ung du är men hormonerna kör ju fritt då.
fast jag tror också svaret kan ligga i dom där pillren och annat tjafsande med hormoner.
jag är skeptisk mot sånt men antagligen finns det en bra förklaring till att hon satte dig på dom.
men du fick dom av barnmorskan?

Yankeee
2005-12-25, 16:11
haha varför skulle det vara pms? det är knappast så att hennes föräldrar blev som de blev på en natt.

*Flash*
2005-12-25, 16:12
Hmmm... Svaret på den här frågan blir nog:

-Antingen har man *** eller så vill man ha....



Det finns ett b-alternativ också... O det är att du inte hört ifrån mig på länge.... men jag tror dock att svars alternativ A ligger högst....
Dig såg jag ju live för inte alltför länge sedan ;)

Grisen: Även om det är så så har jag aldrig tidigare blivit så irriterad på andra personer än mina föräldrar.
Speciellt inte dom som står mig närmast.

Yankeee
2005-12-25, 16:12
jag är ingen expert men det är inte normalt att vara sådär arg


Läs vad grisen skrev istället.

Yankeee
2005-12-25, 16:13
Grisen: Även om det är så så har jag aldrig tidigare blivit så irriterad på andra personer än mina föräldrar.
Speciellt inte dom som står mig närmast.

Efter ett tag så kommer din irritation att tas ut över andra, det är oundvikligt.

Cilia
2005-12-25, 16:14
Efter ett tag så kommer din irritation att tas ut över andra, det är oundvikligt.
glöm inte vita rocken och glasögonen nästa gång *g*

*Flash*
2005-12-25, 16:14
jag är ingen expert men det är inte normalt att vara sådär arg
eller det är det iofs i tonåren.
vet inte riktigt hur ung du är men hormonerna kör ju fritt då.
fast jag tror också svaret kan ligga i dom där pillren och annat tjafsande med hormoner.
jag är skeptisk mot sånt men antagligen finns det en bra förklaring till att hon satte dig på dom.
men du fick dom av barnmorskan?
Österogefria p-piller, ja det var barnmorskan som tyckte att jag skulle prova då jag har cp mens och blir okåt av alla andra p-pillersorter jag provat..

Grisen
2005-12-25, 16:15
Dig såg jag ju live för inte alltför länge sedan ;)

Grisen: Även om det är så så har jag aldrig tidigare blivit så irriterad på andra personer än mina föräldrar.
Speciellt inte dom som står mig närmast.


Har något förändrats den senaste tiden, det kanske bara är "bägaren som håller på att rinna över", du är helt enkelt less på din situation som du inte trivs i och det kanske känns som du inte kan göra någontingt åt den.

Går du fortfarande i gymnasiet, jobbar du eller är du arbetslös?

Efter ett tag så kommer din irritation att tas ut över andra, det är oundvikligt.

Sant!

Yankeee
2005-12-25, 16:15
glöm inte vita rocken och glasögonen nästa gång *g*

Lägg din energi på vettiga svar istället :thumbup:

Cilia
2005-12-25, 16:17
Lägg din energi på vettiga svar istället :thumbup:
har energi över till dig med darling *bat my lashes*

*Flash*
2005-12-25, 16:18
Har något förändrats den senaste tiden, det kanske bara är "bägaren som håller på att rinna över", du är helt enkelt less på din situation som du inte trivs i och det kanske känns som du inte kan göra någontingt åt den.

Går du fortfarande i gymnasiet, jobbar du eller är du arbetslös?
Sedan vi flyttade hit för 1,5 år sedan så har dom börja dricka mycket mer och oftare, röka inomhus..

Just nu kan jag titulera mig som arbetslös, pluggade i början av terminen men orkade inte med det så jag hoppade av.
Detta var ju iofs inget som var särskilt uppskattat av min pappa framförallt men iaf så måste han ju inse nångång att jag bestämmer över mitt eget liv.

Kwon
2005-12-25, 16:18
Idag är Cillia on FIRE! :laugh:

Hon slog till med en *bats my lashes* till och med!

Nu måste du allt ta tillfället i akt Yankee! Slå slag i saken!!!! :thumbup:

Grisen
2005-12-25, 16:19
Sedan vi flyttade hit för 1,5 år sedan så har dom börja dricka mycket mer och oftare, röka inomhus..

Just nu kan jag titulera mig som arbetslös, pluggade i början av terminen men orkade inte med det så jag hoppade av.
Detta var ju iofs inget som var särskilt uppskattat av min pappa framförallt men iaf så måste han ju inse nångång att jag bestämmer över mitt eget liv.

Flytta hemifrån?

*Flash*
2005-12-25, 16:20
Flytta hemifrån?
Jag ska, om jag får det jobbet jag sökt kommer jag flytta i början på januari.
Annars kommer jag flytta när min lägenhet blivit klar.

Cilia
2005-12-25, 16:21
Flytta hemifrån?
håller nog med Mr Pig du måste hemifrån det är en naturlig reaktion att vilja det.
men då måste du ju också kunna försörja dig själv
ta tag i ditt liv helt enkelt.

Grisen
2005-12-25, 16:24
Jag ska, om jag får det jobbet jag sökt kommer jag flytta i början på januari.
Annars kommer jag flytta när min lägenhet blivit klar.


Bra, då har du något att se fram emot!

Du får helt enkelt försöka att uthärda till det blir bättre. Men hänger det på ett jobb du sökt? Det räcker inte om du vill ha något jobb, om du verkligen vill flytta och förändra din situation.

*Flash*
2005-12-25, 16:29
Bra, då har du något att se fram emot!

Du får helt enkelt försöka att uthärda till det blir bättre. Men hänger det på ett jobb du sökt? Det räcker inte om du vill ha något jobb, om du verkligen vill flytta och förändra din situation.
Skulle gärna vilja ha just det jobbet, dock kan jag säkert få ett annat jobb någon annanstans om jag vill.

Jag ska dit och provjobba den 27:e så vet väl då om jag får det eller inte.

aliquis
2005-12-25, 16:35
För att vara gravid så måste man haft sex. *rolleyes*Det som är problemet då?

High1ander
2005-12-25, 16:36
Jag har på senare tid varit ovanligt lättretlig och irriterad.
Ibland har det nästan slagit helt slint i skallen på mig utan någon egentligt bra anledning, ungefär som en riktig snetändning på fyllan.
Om jag inte ätit på några timmar så blir jag arg för absolut ingenting, kan vara att någon bara frågar mig något som kräver ett längre svar än "mm".
Tycker ett flertal människors existens har blivit så irriterande att jag bara vill att dom försvinner ur min åsyn.
Alltså visst att jag ibland kan vara grinig och lättirriterad, speciellt om jag inte ätit på ett tag men jag har aldrig varit sånhär förut under så lång tid. *screwy*

Någon annan som upplevt samma sak?
Du har antagligen fått din första mens och förvandlingen till "kvinna" har påbörjats, dvs. helt normalt.

Nemen, det är nog bara vintern som bröjar krypa in under skinnet på dig... Bra dock att du fattar själv att du kanske snetänder. Hur är matvanorna? Du ger inte direkt tillräckligt mycket information. Har saker börjat gå downhill, extra mycket arbete, osv? Är du stressad, är väl antagligen någon form av stress eller så kanske det är 30-års sträcket som närmar sig och du inte har pumpat upp 20 barn än, vad vet jag?

aliquis
2005-12-25, 16:38
Ja usch påminn mig inte.

Men alltså vi har alltid bråkat såhär, bråkar väl oftare nu än vi gjorde förut kanske men iaf.
Jag säger ibland till folk att inte prata med mig för att jag är på dåligt humör men det finns ändå andra människor som jag utan problem kan snacka med.
Är mest mina närmaste vänner som utlöser den värsta irritationen.

Iofs så ligger väl knappast mina föräldrar på plus efter att ha haft ihjäl mina två kattungar.
Min lilla Smirrevirre kommer aldrig mer att stryka sig mot benen eller attackera benen eller lägga sig på mina fötter eller rulla runt på rygg eller apportera godispapper eller kurra så högt att man nästan behöver använda öronproppar... *cry*
Och Cattis kommer aldrig få vara fisförnäm eller komma och lägga sig på mina tuttar och somna :(
Därför att mina föräldrar är dumma i huvudet.
Hade bråkat med min mamma två dagar på raken, eller om jag ska vara helt ärlig så var det hon som bråkade med mig.
Och när jag varit en olydig liten flicka så ska jag straffas genom att ta bort saker som jag älskar mest här i livet, mina föräldrar gillar att känna när dom har makt...
Men shiet vad efterblivet, stick direkt? Du är väl tillräckligt gammal? Fan vad taskigt gjort.

Stackars katt :(

Hata hur folk beter sig mot katter bara för att de är gratis.

Grisen
2005-12-25, 16:38
Skulle gärna vilja ha just det jobbet, dock kan jag säkert få ett annat jobb någon annanstans om jag vill.

Jag ska dit och provjobba den 27:e så vet väl då om jag får det eller inte.


Då är det så gott som kirrat! Vad är det för slags jobb?

*Flash*
2005-12-25, 16:39
Du har antagligen fått din första mens och förvandlingen till "kvinna" har påbörjats, dvs. helt normalt.

Nemen, det är nog bara vintern som bröjar krypa in under skinnet på dig... Bra dock att du fattar själv att du kanske snetänder. Hur är matvanorna? Du ger inte direkt tillräckligt mycket information. Har saker börjat gå downhill, extra mycket arbete, osv? Är du stressad, är väl antagligen någon form av stress eller så kanske det är 30-års sträcket som närmar sig och du inte har pumpat upp 20 barn än, vad vet jag?
:laugh:
Jag är 19 så ingen 30-årskris än...

Inget jobb alls, det är iofs en anledning att bli stressad.'
Visst problem hemma men det har jag alltid haft.
Sen dom gånger när jag varit irriterad och det gått ut över andra har jag ändå kännt att det är därför jag blivit irriterad, nu känns det mest som att jag blir irriterad helt utan anledning och det är det jag inte förstår...

*Flash*
2005-12-25, 16:41
Men shiet vad efterblivet, stick direkt? Du är väl tillräckligt gammal? Fan vad taskigt gjort.

Stackars katt :(

Hata hur folk beter sig mot katter bara för att de är gratis.
Även om jag är tillräckligt gammal så är det inte alltid så lätt

Grisen: Ett hästjobb som jag tror skulle passa mig faktiskt, provjobbade på ett annat hästställe i somras och konstigare människor får man leta efter.
Fast som sagt det jag ska till nu verkar högst "normalt" :D

Tricklev
2005-12-25, 16:55
Vad i helvete, ursäkta mig.

Men dina föräldrar DÖDAR djur för att bestämma över sin dotter?

Fyfan i helvete vad rubbade människor, dom sållas in direkt in i högen bland andra idioter såsom våldtäcktsmän och mördare.

Ont: Dra hemifrån, fort som FAN.

Slartibartfast
2005-12-25, 16:55
Kommer bli bra när du flyttat ut och får lite distans till det hela. :thumbup:

Tricklev
2005-12-25, 16:56
Kommer bli bra när du flyttat ut och får lite distans till det hela. :thumbup:

Jag som var övertygad om att du skulle erbjuda sex eller iaf ta upp dylika ämnen.

Du förvånar mig varje dag :D

High1ander
2005-12-25, 17:05
:laugh:
Jag är 19 så ingen 30-årskris än...

Inget jobb alls, det är iofs en anledning att bli stressad.'
Visst problem hemma men det har jag alltid haft.
Sen dom gånger när jag varit irriterad och det gått ut över andra har jag ändå kännt att det är därför jag blivit irriterad, nu känns det mest som att jag blir irriterad helt utan anledning och det är det jag inte förstår...
Du vet så länge du är tonåring får du skrika på päronen och säga "men ohhhh ni fattar inget, jag älskar honom, bara att han sitter i fängelse för mord gör inte honom till en sämre människa... men Ohhh, ni fattar inget". Men vafan, du är 19, saknar jobb, har strul hemma, klart du ska vara lättirriterad. Sen har du ju hela "Ohh... vet inte vad jag vill bli, ända tills jag var 12 trodde jag att jag kunde bli en prinsessa... Nu kommer jag nog som bäst bli hemmafru eller städtant för jag inte plugga tillräckligt bra". Eller "Jag har haft sådan jävla press på mig att prestera och ALLA MVG duger inte...", ffs du är 19, du ska vara omöjligt att ha och göra med.

Edit: Men sen när du är 20 måste du bli en klad hest som mig, då är man inte tonåringen längre och får inte skylla ifrån sina problem på hormoner o skit...

High1ander
2005-12-25, 17:10
Jag flytta hemifrån när jag var 16, så jag har mer eller mindre sluppit allt vad det heter att skrika på päronen. Nyss gav jag dock morsan en utskällning för hon inte uppfattat mina telepatiska signaler som sagt åt henne att tvätta min tröja som jag köpte bara för att ha ikväll (har inga vinterkläder då jag bor i USA) så jag nu måste vänta en timme till. Jag klaga på henne helt utan anledning, men hon fattar att jag är blåst också.

*Flash*
2005-12-25, 19:03
Vad i helvete, ursäkta mig.

Men dina föräldrar DÖDAR djur för att bestämma över sin dotter?

Fyfan i helvete vad rubbade människor, dom sållas in direkt in i högen bland andra idioter såsom våldtäcktsmän och mördare.

Ont: Dra hemifrån, fort som FAN.
Ingen fara, dom som vet hur mina föräldrar är/kan vara tycker väl som dig ungefär..

*Flash*
2005-12-25, 19:38
Du vet så länge du är tonåring får du skrika på päronen och säga "men ohhhh ni fattar inget, jag älskar honom, bara att han sitter i fängelse för mord gör inte honom till en sämre människa... men Ohhh, ni fattar inget". Men vafan, du är 19, saknar jobb, har strul hemma, klart du ska vara lättirriterad. Sen har du ju hela "Ohh... vet inte vad jag vill bli, ända tills jag var 12 trodde jag att jag kunde bli en prinsessa... Nu kommer jag nog som bäst bli hemmafru eller städtant för jag inte plugga tillräckligt bra". Eller "Jag har haft sådan jävla press på mig att prestera och ALLA MVG duger inte...", ffs du är 19, du ska vara omöjligt att ha och göra med.

Edit: Men sen när du är 20 måste du bli en klad hest som mig, då är man inte tonåringen längre och får inte skylla ifrån sina problem på hormoner o skit...
Jaså får jag det?
Varför har ingen sagt det till mig tidigare, inte för att det hade hjälpt men iaf.

Näe men mina föräldrar säger alltid att dom vill att jag ska vara glad och trivas med mitt framtida jobb och att det kvittar vad jag blir men då ljuger dom.
Dom tycker att det är slöseri med att bara sitta hemma och ta det lugnt i mer än en månad typ.
Antingen ska man jobba eller arbeta för att göra mina föräldrar nöjda.
Dessutom är min pappa elitist och vill att vi ska få väldigt bra jobb men det är inga problem för jag skulle ändå inte nöja mig med ett skitjobb, det är bara det att jag inte orkar sätta igång med en hel utbildning just nu men det vägrar dom inse.