handdator

Visa fullständig version : Vart FASIKEN är julish?


Big_Vik
2005-12-25, 01:27
Det är så dags att ställa sig frågan nu när den är borta: Var är julen? Har ni några tips för att nästa julafton bättre kunna återerövra och spänna fast vid den där barnsligt lyckliga julkänslan som förut likt en tsunamivåg av eufori översvämmde ens obekymrade sinne? Eller har man helt enkelt blivit för gammal för att njuta av julen?

Sen hoppas jag alla haft en god och optimal jul. :)

Kwon
2005-12-25, 05:50
Hehe jag hade ingen speciell julkänsla alls! (mer än jag har resten av året) :)

Du får en GO JUL dock VIK! :thumbup:

Jense
2005-12-25, 09:06
lika mycket jul idag för mig så julish är här

Kwon
2005-12-25, 09:17
Big_Vik, kan du ha samma känska året om så är det ju toppen!

Varje dag e Julish etc..

raZmus
2005-12-25, 09:36
Jag tycker juldagen är mer julig än självaste julafton. Juldagens lugnt, DET är julen! :D

Kwon
2005-12-25, 09:43
Jao, riktig julish ska vara lugnish, inget stress(ish).

Softish idag.

Kebab-Arne
2005-12-25, 10:07
Det är så dags att ställa sig frågan nu när den är borta: Var är julen? Har ni några tips för att nästa julafton bättre kunna återerövra och spänna fast vid den där barnsligt lyckliga julkänslan som förut likt en tsunamivåg av eufori översvämmde ens obekymrade sinne? Eller har man helt enkelt blivit för gammal för att njuta av julen?


Om jag fattar något av det du skrev så kan jag nog instämma. Kalle Anka känns numera enbart som en plågsam timma. Får mest skämmas när man får högar av paket och inser att man borde kanske ha gett mer till de som ger till mig. Även om jag försökte. Tidigare år har man blivit sur om man fått för lite/tråkiga saker. Känns som jag sket totalt i det i år. Man har sannerligen ändrat sitt beteende senaste åren. Julen behöver inte heller vara över efter man öppnat julklapparna, vilket det tidigare känts som.

puppas
2005-12-25, 11:22
Det är så dags att ställa sig frågan nu när den är borta: Var är julen? Har ni några tips för att nästa julafton bättre kunna återerövra och spänna fast vid den där barnsligt lyckliga julkänslan som förut likt en tsunamivåg av eufori översvämmde ens obekymrade sinne? Eller har man helt enkelt blivit för gammal för att njuta av julen?

Sen hoppas jag alla haft en god och optimal jul. :)



Omedvetet eller ?

Helena B
2005-12-25, 13:33
Har ni några tips för att nästa julafton bättre kunna återerövra och spänna fast vid den där barnsligt lyckliga julkänslan som förut likt en tsunamivåg av eufori översvämmde ens obekymrade sinne?

Tips nja, det kommer automatiskt. Kommer alltid att älska julen och jag vet vad jag har att vänta mig för min mamma är ännu värre än mig.

Big_Vik
2005-12-25, 13:56
Kebab-Arne: Du sätter fingret på det lite sådär. Jag önskade mig ingenting utan blir mest glad för att någon tycker att jag är värd att få någonting alls, vad spelar då en mindre roll. Nu byter jag iofs. bara julklappar med föräldrarna och mormor och morfar.

Tycker också att RaZmus har rätt, idag känns det mycket mer jul. Igår var allt så stressigt, han inte ens träna klart innan vi skulle fara....men man ska väl vara glad att man inte firade med Melishs morfar :D

Tack Kwonish, detsamma. :)

H.Emanuel
2005-12-25, 13:59
Kommer alltid att älska julen

Det här är inte för att rasera dina illusioner, men det kan du aldrig veta.

aliquis
2005-12-25, 15:46
Antagligen "omedvetet", tror inte han ville anspela på datumet iaf.

Du är nog för gammal, kanske blir bättre när du har egna ungar, vem vet.

stahlberg
2005-12-25, 16:31
Men Vik, du håller på att bli vuxen. Barndomens euforiska julkänsla kommer knappast tillbaka.

Själv stressar jag aldrig upp mig inför julen. För mig var julafton en riktigt trevlig tillställning med samvaro, god mat och - inte minst - att få upleva barnens (och ungdomarnas) glädje och förväntningar. Men någon eufori för egen del kände jag naturligtvis inte.

Juldagen ÄR skön. Allt är lugnt och stilla, man behöver inte fundera på sina vardagsbekymmer. Men imorgon eftermiddag är julen över, och det är bara bra.

Big_Vik
2005-12-25, 16:55
Stahlberg:
Man blir ingalunda man utan någon penis. :D Vad hände förresten med den tråden, vet bara att jag var borta ett dygn och sen var den puts väck? Dock var det utan tvekan rätt enligt mig, med tanke på mina drömmar. :(

Antagligen "omedvetet", tror inte han ville anspela på datumet iaf.

Du är nog för gammal, kanske blir bättre när du har egna ungar, vem vet.

Det där är bara en liknelse jag brukar använda, men det är klart att jag inte skulle varit förmögen använda den om inte media eller oppositionen gnällt om att utkräva ansvar, avgångar osv. hit och dit.

Ber om ursäkt om någon tog åt sig, jag borde antagligen ha valt uttrycket en jättevåg istället.

stahlberg
2005-12-25, 19:08
Tråden om förolämpningar verkar spårlöst försvunnen : ett julmysterium.

Jag skrev iof inte att du blivit MAN utan att du blivit VUXEN. Men detdär att du är utan penis gällde bara i förolämpningstråden. Du tror väl inte på allvar att jag verkligen menade allvar med mina förolämpningar t.ex mot dig?

JJ
2005-12-25, 19:55
Stahlberg:
Man blir ingalunda man utan någon penis. :D Vad hände förresten med den tråden, vet bara att jag var borta ett dygn och sen var den puts väck?

Erkänn att du rapporterade den, sanningen var för stark för dig ;)