handdator

Visa fullständig version : Maltodex


maximuscle
2002-08-12, 12:35
När skall man ta det och hur många gånger per dag.

Som jag förstår skall man ta det innan och efter träningen.

vad skall man blanda ut det me???

en del frågor men det vore snällt om nån kunnde svara på dom!


MVH

Munter
2002-08-12, 13:28
Före träningen :nono: ...då får du blodsockerfall mitt i passet och blir slö. Enda gången man egentligen behöver så pass snabba kolhydrater är efter träningen för att fylla på muskelglykogenet samt utsöndra insulin. Finns väl säkert folk som äter maltodextrin på andra tillfällen, men det ser jag inget skäl till. Det går bra att blanda i juice, proteinshaken eller vad som helst...smakar ingenting och löser sig mycket bra.

maximuscle
2002-08-12, 14:50
Tack för svaret

Peter
2002-08-13, 13:05
Går även att ta direkt innan träningen, finns forskning som visar att snabbt protein och snabba kolhydrater innan träningen är bättre än efter. Men då handlar det om omedelbart innan. Det vanligaste är annars som munter säger att ta det efter träningen. Går bra att blanda i vatten.

Peter

muskelbyggarn
2002-08-13, 13:16
Det Peter skrev om att ta innan träning kan jag inte annat än rekommendera. Fungerar mycket bra!


Vänl,,,
Tobbe

develer
2002-08-22, 14:27
Ska du ta det FÖRE träningen så måste du se till att träningen INTE överstiger 60 minuter. Men ännu bättre är om du håller passet på ca 35-40 minuter.

Men ta givetvis även efter träningen!!

Petrus
2002-08-22, 14:37
>develer,,,

Precis min åsikt. Det bästa är givetvis om du tar det både precis före och efter träningen tillsammans med vassle och ev glutamin. Det är en bra grundsten att bygga på!

Lite liknande "bracketing-tekniken" fast maltodex istället för kreatin-transporters.

Vänligen,,,
Petrus

psyko_bob
2002-08-22, 15:02
Tinner, var kan man läsa om "bracketing-tekniken"?

muskelbyggarn
2002-08-22, 15:03
Givetvis menade jag även efteråt. Glömde det :D

Sorry pöjkar :angel:

Vänl,,,
Tobbe

Petrus
2002-08-22, 15:11
>develer,,,

Bracketing finns att läsa om på AST´s sida. Både .se och .com
Vänligen,,,
Petrus