handdator

Visa fullständig version : Att hjälpa folk


Avesta
2005-12-23, 21:56
Igår var lill brorsan var på väg till gymmet och ser en tjej som är fasthållen av en kille som skriker åt henne och hotar att slå sönder henne. Hon skriker åt honom att låta henne gå och drar sin arm vilt och fortsätter att skrika.

Det är mörkt och inga andra är där så brorsan går fram till killen och säger åt honom att låta henne vara. Killen skriker åt honom att hållakäften. Lillen säger åt killen en gång till, då kommer killen fram och säger åt honom "du kommer få stryk, lägg dig inte i". Då kastar brorsan ner killen på marken och håller fast honom. Samtidigt kommer tjejen fram och ger lillen den hårdaste örfil han någonsin fått.

Brorsan blir generad, lämnar scenen och drar därifrån utan att säga nåt. Det visslade i hans öron rätt länge.

Rätt dålig erfarenhet av att hjälpa folk för en 15 åring.

Kunde dock inte sluta skratta åt det. :laugh:

MilkmaN
2005-12-23, 21:57
Ahha, rolig bror.

Kwon
2005-12-23, 21:58
helt sjukt

andeN.
2005-12-23, 21:59
Svårt att veta i vilka situationer man ska agera och inte. Men han gjorde ju rätt egentligen till viss del.

Avesta
2005-12-23, 22:01
Sa åt honom, nästa gång hjälp till när nån ber dig om det. :)

wreka
2005-12-23, 22:02
folk är sorgliga

Kwon
2005-12-23, 22:02
Hon kanske var masochist och gillade stryk.

Grahn
2005-12-23, 22:02
En klassiker, hoppas han inte blir rädd för att hjälpa i framtiden.

Avesta
2005-12-23, 22:04
Hon kanske var masochist och gillade stryk.

Haha, man tänker om det hade varit jag skulle jag sparkat på honom först, sen gett henne en bitch slap med bakre delen av handen. De kan väl spela sina sex-rollspel hemma.

Metal_boy_
2005-12-23, 22:05
Ganska logiskt om det var nån hon var ihop med. Antagligen tyckte hon om honom och reagerade på hur han blev behandlad, oavsett att han behandlat henne som en röv.

Kwon
2005-12-23, 22:05
Haha, man tänker om det hade varit jag skulle jag sparkat på honom först, sen gett henne en bitch slap med bakre delen av handen. De kan väl spela sina sex-rollspel hemma.

Hon kanske fick psykbryt mitt på stan. :laugh:

GO JUL!

Avesta
2005-12-23, 22:09
Ganska logiskt om det var nån hon var ihop med. Antagligen tyckte hon om honom och reagerade på hur han blev behandlad, oavsett att han behandlat henne som en röv.
Men då kan hon väl säga åt stackaren att "vi bara grälar lite, du kan låta honom vara", en såndär brud är psycho, förtjänar definitiv en bitch slap!

Bulldoozer
2005-12-23, 22:31
Kärlek börjar alltid med bråk*host*host*

Fartman
2005-12-23, 22:39
Din bror gjorde helt rätt. Alltid rätt att ingripa om man tror någon är illa ute. Sen att bruden var ett jävla pucko var ju synd.

mangemani
2005-12-23, 22:56
vadå,uppskattade hon inte att brorsan din hjälpte henne från denna våldsamma kille?hon ville hellre bli hotad än att bli "räddad" *screwy*

Dumleman
2005-12-23, 23:03
Han gjorde rätt men han borde fan ha rest sig och nypit tjejen i örat!

carlsm
2005-12-24, 00:24
Jävla dum brud...

Niclaaas
2005-12-24, 01:52
bra gjort av bror din. det är inte många som vågar ingripa när de tror att någon far illa.

Avesta
2005-12-24, 02:12
haha nästa gång man hjälper någon sådär ska man ta ner båda...för säkerhetsskull :laugh:

Sheogorath
2005-12-24, 02:56
Kan tänkta mig att detta hänt MÅNGA gånger... Bra gjort av din brorsa, dock. Mer sådant :thumbup:!

polaren
2005-12-24, 03:03
Ja si varelserna från venus är inte alltid lättförstådda av oss marsianer :)

Sve
2005-12-24, 03:26
han skulle ju dragit ner bruden på marken istället å gett henne en fet armbåge rätt på ögat!

Unsub
2005-12-24, 03:48
haha nästa gång man hjälper någon sådär ska man ta ner båda...för säkerhetsskull :laugh:

When in doubt, knock them out :D
Sorglig reaktion dock, bra gjort av din brosa som vågade göra ngt.

Tigerkotten
2005-12-24, 03:59
bra gjort av brorsan, skulle gapat på tjejen och fråga vad fan hon sysslar med när han försöker hjälpa.

HookersUnited
2005-12-24, 04:04
Din bror ska ha cred för sitt civilkurage! :thumbup:

Jense
2005-12-24, 05:19
din brossa skulle laddat en fet örfil på henne bara för att hon är så jävla korkad

Bronkitkorv
2005-12-24, 06:57
Ja där ser man .. Hur fan ska man veta att bruden är cp *grr27* . Han gjorde ändå det rätta och han var ett pucko med helt klart och förtjänade att bli slängd i marken.

PowPow
2005-12-24, 13:44
det kan vara väldigt svårt att avgöra huruvida det bara handlar om ett ordentligt gräl, eller om killen verkligen är på väg att göra henne fysiskt illa. Vanliga gräl kan ju säkerligen uppfattas värre än det upplevs för de inblandade.

Men din brorsa gjorde ju absolut rätt. Det värsta som kan hända (förutsatt att killen inte var större och starkare än din bror) var ju att han kunde bli (och blev) lite generad och bortgjord i situationen. Å andra sidan så kunde han även ha stoppat en regerätt misshandel. Så han gjorde helt klart rätt, i mina ögon.

Jag var med om något liknande inne i Malmö city för någon månad sen. En kille och en tjej stod och stormskrek åt varandra inne i en hörna på gågatan. Han verkade väldigt aggro - men det gjorde å andra sidan hon också. Jag valde att bara stå och låtsas göra något annat en bit därifrån, men om han hade tagit till fysiskt våld så hade jag ingripit. Nu stod jag bara och kollade, och eftersom han inte gjorde henne fysiskt illa, och hon senare gick därifrån så såg jag ju ingen anledning att ingripa.

Peter-N1
2005-12-31, 01:45
Tycker att det var helt rätt av din brorsa!
Om man är så pass aggressiv mot någon offentligt hur är det inte då hemma?

Den här tjejen har säkert blir illa behandlad länge. Det var på tiden att någon lade i sig i och visade att hans beteende inte är ok. Det är annars lätt för tjejer att tro att de inte är något värda och att det är normalt beteende.

Att hon agerade som hon gjorde beror nog varken på att hon var arg på din bror eller att hon var "pucko". Hon agerade troligen för att visa sin pojkvän att hon var på hans sida, pga av rädsla. Hon var nog rädd för att få ännu mer stryk pga av att killen blivit förnedrad. Nu slätade hon över det istället och killen behöver inte vända sin förnedring mot henne.

Bra gjort av din brorsa. Fram för mer folk med civilkurage.