handdator

Visa fullständig version : blir det här för mkt träning för biceps?


nirre
2005-12-23, 17:58
måndag: ben,axlar
tisdag: biceps,triceps,underarmar,mage
onsdag: vila
torsdag: rygg
fredag:bröst,biceps,mage
söndag: (kanske chins)

Herkulez
2005-12-23, 17:59
kör 5000set/pass så ja
kör 1set/pass så nej


omöjligt att svara på, beror ju på många faktorer: hur många set och reps, hur du sköter maten, hur du sköter vilan etc etc

Ryska_raketen
2005-12-23, 18:00
måndag: ben,axlar
tisdag: biceps,triceps,underarmar,mage
onsdag: vila
torsdag: rygg
fredag:bröst,biceps,mage
söndag: (kanske chins)


Kort och gott. JA.


Sen ben+axlar *screwy*

Ulf A Big
2005-12-23, 18:03
måndag: ben,axlar
tisdag: biceps,triceps,underarmar,mage
onsdag: vila
torsdag: rygg
fredag:bröst,biceps,mage
söndag: (kanske chins)

Varför lägger du upp programmet så här?

nirre
2005-12-23, 18:05
kom med andra förslag då hur jag ska lägga upp mitt pass. tänkt minska från 5 till 4dagar i veckan.

Ulf A Big
2005-12-23, 18:12
kom med andra förslag då hur jag ska lägga upp mitt pass. tänkt minska från 5 till 4dagar i veckan.
Du kommer få några förslag via pm/

Jay-Z
2005-12-23, 18:12
Jag håller med vattenmelonen. :D

nirre
2005-12-23, 18:14
vattenmelon?

polaren
2005-12-23, 18:14
nirre jag tycker du ska pröva och se hur det känns. Du kan ju köra lättare på ett av bicepspassen :) Men om du är ute efter mer volym på armarna så skulle jag välja att köra triceps 2 gånger istället för biceps!

nirre
2005-12-23, 18:17
nirre jag tycker du ska pröva och se hur det känns. Du kan ju köra lättare på ett av bicepspassen :) Men om du är ute efter mer volym på armarna så skulle jag välja att köra triceps 2 gånger istället för biceps!

jo men får inte de rätt bra träning sekundärt vid bänkpress,dips,militärpress m.m.

Ryska_raketen
2005-12-23, 18:20
jo men får inte de rätt bra träning sekundärt vid bänkpress,dips,militärpress m.m.


borde du inte få det vid tex latsdrag och andra ryggövningar för biceps del oxå?

nirre
2005-12-23, 18:26
borde du inte få det vid tex latsdrag och andra ryggövningar för biceps del oxå?

jo försej, men grejjen är det att jag är ute efter feta biceps, bangar inte på triceps heller (skulle se konstigt ut om de var små mot bicepsarna) men är mest ute efter biceps

Ryska_raketen
2005-12-23, 18:27
jo försej, men grejjen är det att jag är ute efter feta biceps, bangar inte på triceps heller (skulle se konstigt ut om de var små mot bicepsarna) men är mest ute efter biceps


okey. mer är inte alltid bättre som sagt.

nirre
2005-12-23, 18:28
okey. mer är inte alltid bättre som sagt.

jo det var det jag undra oxå om det är värt att lägga till ett extra pass för biceps, kanske bara försämrar tillväxten av bicepserna. kanske räcker med ett pass sen får de lite stryk på rygg dagen med

polaren
2005-12-23, 18:29
jo men får inte de rätt bra träning sekundärt vid bänkpress,dips,militärpress m.m.

Jodå, men precis som Ryska_raketen säger så får ju biceps också en hel del sekundär träning. Men kör på enligt ditt schema så märker du om det "börjar gå bakåt", vilket det förhoppningsvis inte gör.

Ryska_raketen
2005-12-23, 18:31
jo det var det jag undra oxå om det är värt att lägga till ett extra pass för biceps, kanske bara försämrar tillväxten av bicepserna. kanske räcker med ett pass sen får de lite stryk på rygg dagen med


exakt. , eller varför inte rygg+biceps i ett pass ?


Ben+vader
Axlar+tricep
vila
Rygg+biceps
Bröst+underarmr+mage?

nirre
2005-12-23, 20:04
exakt. , eller varför inte rygg+biceps i ett pass ?


Ben+vader
Axlar+tricep
vila
Rygg+biceps
Bröst+underarmr+mage?

men är det inte bättre o köra biceps på en dag då man inte har använt de sekundärt innan. alltså inte köra efter rygg o köra de efter tex bröst istället. man är väl jävligt trött i biccarna då man kört rygg innan, samma sak gäller väl för triceps/bröst,axlar

erks
2005-12-23, 23:21
men är det inte bättre o köra biceps på en dag då man inte har använt de sekundärt innan. alltså inte köra efter rygg o köra de efter tex bröst istället. man är väl jävligt trött i biccarna då man kört rygg innan, samma sak gäller väl för triceps/bröst,axlar

ja, det är väl en smaksak. antingen vill du mosa biceps totalt under rygg/bicepspasset eller så väljer du att mosa dem vid ett pass där biceps enbart används vid just bicepsträningen. personligen kör jag splittat, alltså inte rygg/biceps.

mån: bröst/bic
tis: ben/mage
ons: vila
tors: rygg/vader
fre: axlar/triceps

Tycker detta program fungerar alldeles utmärkt. Dock om du skulle vilja prioritera biceps skulle man kunna flytta vader till benpasset och lägga in biceps tillsammans med rygg, utöver bicepsträningen på måndagen. Men som sagt, alla kroppar fungerar olika. :thumbup: