handdator

Visa fullständig version : Julesorg-tråd


H.Emanuel
2005-12-22, 17:55
Någon som känner sig sorgsen och nere nu inför den stundande julen? Här är tråden för dig! Själv kan jag känna en liten liten liten känning av...olust, det är ett bra ord för det. Jag är splittrad och har naturligtvis en del i det själv, men en far med en kvinna som inte är min mor, och så hennes barn osv som jag inte vill träffa (helst) och så en bror som har diverse problem på sitt håll. Men kanske är DU sorgligare, kanske har DU det värre?

Griip
2005-12-22, 17:59
Luktar skolarbete..

Helena B
2005-12-22, 18:02
Jag tror faktiskt att han är allvarlig. Men det är klart att man tycker synd om dessa personer som inte får uppleva den optimala julglädjen, men hej alla kanske inte vill det också.

Jag ska låta din tråd vara, inget spridande av glädje här "lovar".

H.Emanuel
2005-12-22, 18:02
Luktar skolarbete..
va?

Garnax
2005-12-22, 18:02
Då depressioner och självömkan inte gör mig något gott, eller min
omgivning något gott så sysslar jag inte med sånt.

Man kan säga att det inte fyller någon funktion helt enkelt, med andra ord...

...Meningslöst

Fatalist
2005-12-22, 18:03
Då depressioner och självömkan inte gör mig något gott, eller min
omgivning något gott så sysslar jag inte med sånt.

Man kan säga att det inte fyller någon funktion helt enkelt, med andra ord...

...Meningslöst

Det är sant.

H.Emanuel
2005-12-22, 18:03
Någon som känner sig sorgsen och nere nu inför den stundande julen? Här är tråden för dig! Själv kan jag känna en liten liten liten känning av...olust, det är ett bra ord för det. Jag är splittrad och har naturligtvis en del i det själv, men en far med en kvinna som inte är min mor, och så hennes barn osv som jag inte vill träffa (helst) och så en bror som har diverse problem på sitt håll. Men kanske är DU sorgligare, kanske har DU det värre?
Edit för sent: Stryk det där med kanske DU har det...osv

H.Emanuel
2005-12-22, 18:05
Då depressioner och självömkan inte gör mig något gott, eller min
omgivning något gott så sysslar jag inte med sånt.

Man kan säga att det inte fyller någon funktion helt enkelt, med andra ord...

...Meningslöst
Det är viss skillnad på självömkan och att lägga fram saker som de är. Du skriver som du har förstånd till. Depression gör ingen jävel gott, men vad har det med det här att göra?

Griip
2005-12-22, 18:06
va?


Trying to cheer you up, omg.


@Garnax: Smart, verkligen smart. Men kan du ignorera "all skit" så har du inte tillräckligt med skit för att vara deprimerad heller.

Trance
2005-12-22, 18:06
Då depressioner och självömkan inte gör mig något gott, eller min
omgivning något gott så sysslar jag inte med sånt.

Man kan säga att det inte fyller någon funktion helt enkelt, med andra ord...

...Meningslöst

Exakt som livet då.

Bronkitkorv
2005-12-22, 18:46
Vad fan jag har det alltid förjävligt i pengafrågan runt jul och detta trots att jag får tre löningar i december (tvåveckorslön 1a 14de 28de). Förra julen så gick bilhelvetet sönder och i år så missa jag en lön pga. att barnet pluppade ut och försäkringskassan är så otroligt slöa. Återigen får man tömma sitt kreditkort (vid din bleka skuldra, genom frostigt fönster lyser solen som en huldra, du drömmer om nåt fint jag ser du småler, om du var vaken...osv)

H.Emanuel
2005-12-22, 18:51
Vad fan jag har det alltid förjävligt i pengafrågan runt jul och detta trots att jag får tre löningar i december (tvåveckorslön 1a 14de 28de). Förra julen så gick bilhelvetet sönder och i år så missa jag en lön pga. att barnet pluppade ut och försäkringskassan är så otroligt slöa. Återigen får man tömma sitt kreditkort (vid din bleka skuldra, genom frostigt fönster lyser solen som en huldra, du drömmer om nåt fint jag ser du småler, om du var vaken...osv)
Ojojoj, det låter det. Mår barnet bra? det nyfödda menar jag, eller ganska nyfödda

wintzell
2005-12-22, 18:55
Känner mig nere, men det är inte p.g.a. julen utan av andra anledningar. Dock så får man mycket tid att bara sitta och fundera mycket mer på vad som gör att allt inte är riktigt bra för tillfället så det är väl därför julen suger i år.

H.Emanuel
2005-12-22, 18:59
Jag känner det liksom ett "sug" i magtrakten, så att aptiten avtar, och jag sitter mest rakt upp och ned framför datorn. Nyss tog jag ett hett skumbad som ju normalt sett är så avkopplande, men jag klev upp med skum och allt kvar på kroppen redan efter fyra minuter. Mörkret känns även det plötsligt annorlunda. Det känns...tyngre

Fartman
2005-12-22, 20:56
Då depressioner och självömkan inte gör mig något gott, eller min
omgivning något gott så sysslar jag inte med sånt.

Man kan säga att det inte fyller någon funktion helt enkelt, med andra ord...

...Meningslöst
Haha, jag håller faktiskt med. Dock är jag mycket väl medveten att tex depressioner inte precis är något man kan hjälpa att man får, men man ska fan låta bli att tycka synd om sig själv titt som tätt. (sen att man har rätt att må dåligt vid allvarligare saker är givet, mer typ "onödig" självömkan jag tänker på)

Yankeee
2005-12-22, 21:10
Jag känner sorg för att jag precis förlorade $860 på en jävla skithand jag inte ens skulle ha spelat.

H.Emanuel
2005-12-22, 21:11
Jag känner sorg för att jag precis förlorade $860 på en jävla skithand jag inte ens skulle ha spelat.
Shit. Lider med dig

Ryska_raketen
2005-12-22, 21:11
Jag känner sorg för att jag precis förlorade $860 på en jävla skithand jag inte ens skulle ha spelat.
..

H.Emanuel
2005-12-22, 21:15
Jag var idag till ett stort köpcentrum för att "kika lite", som man brukar säga. Det jag hade i åtanke var att köpa lite kvarg på Lidl, det slutade med att jag kom hem med 20 förpackningar kvarg samt en skinnjacka för 2000 spänn, som jag absolut inte på några villkor egentligen hade råd med.

Ryska_raketen
2005-12-22, 21:16
Jag var idag till ett stort köpcentrum för att "kika lite", som man brukar säga. Det jag hade i åtanke var att köpa lite kvarg på Lidl, det slutade med att jag kom hem med 20 förpackningar kvarg samt en skinnjacka för 2000 spänn, som jag absolut inte på några villkor egentligen hade råd med.


Bättre 20 kvarg i handen än 20 i skogen.

Diana
2005-12-22, 21:22
hehehe poker is a biatch :(

Jag var idag till ett stort köpcentrum för att "kika lite", som man brukar säga. Det jag hade i åtanke var att köpa lite kvarg på Lidl, det slutade med att jag kom hem med 20 förpackningar kvarg samt en skinnjacka för 2000 spänn, som jag absolut inte på några villkor egentligen hade råd med.
det kallar ja impulsköp :D

ja känner viss oro för hur många av mina mostrars hår som skall brinna denna jul :naughty: mammas stearinljus fetischism + ett hus proppat me fyllekärringar har slutat med brandsläckare mer än en gång *screwy* :D

Metal_boy_
2005-12-22, 21:22
Känner alltid obehag när det går mot högtider, men jag tror det är alkoholen i min omgivning. Den har förstört flera ggr också..

Diana
2005-12-22, 21:33
Känner alltid obehag när det går mot högtider, men jag tror det är alkoholen i min omgivning. Den har förstört flera ggr också..
usch kännr igen det där :MrT: tror ärligt talat det skulle bli 100 ggr värre om man bejakade sin innre lust att hälla ut all deras alkohol innan festligheterna.. :angel: skulle man nog gå värre öde till mötes än den stackars julskinkan :whipped: :D

Metal_boy_
2005-12-22, 21:43
usch kännr igen det där :MrT: tror ärligt talat det skulle bli 100 ggr värre om man bejakade sin innre lust att hälla ut all deras alkohol innan festligheterna.. :angel: skulle man nog gå värre öde till mötes än den stackars julskinkan :whipped: :D



jo :) jag fattar inte varför farsan är tvungen att köpa massa öl o sen starkglögg precis som att det är en jävla suparhelg när det är jul.

H.Emanuel
2005-12-22, 21:46
jo :) jag fattar inte varför farsan är tvungen att köpa massa öl o sen starkglögg precis som att det är en jävla suparhelg när det är jul.
Trist med folk som bara ser helger som denna som en förevändning för att kunna supa, men ovanligt är det nog inte

Diana
2005-12-22, 22:02
jo : jag fattar inte varför farsan är tvungen att köpa massa öl o sen starkglögg precis som att det är en jävla suparhelg när det är jul.
nä ja håller med, man får ju knappast ut nåt vettigt ur nån högtid på det viset :(
men de kunnde varit värre, mina föräldrar missbrukar ENBART boxvin i mängder *spy* :D och tvingar mej åka till papp insammlingen/panten me skiten sen :whipped: ok ja får gratis hyra MEN ÄNDÅ :D hehe

Metal_boy_
2005-12-22, 22:09
nä ja håller med, man får ju knappast ut nåt vettigt ur nån högtid på det viset :(
men de kunnde varit värre, mina föräldrar missbrukar ENBART boxvin i mängder *spy* och tvingar mej åka till papp insammlingen/panten me skiten sen :whipped: ok ja får gratis hyra MEN ÄNDÅ hehe


Nä tycker inte heller det faktiskt, synd att skiten finns tycker jag. Jo det kan tyckas mildare, men mängder med vin är ju bara ett "finare" sätt egentligen :( Gratis hyra är ju kanon, själv så bor jag också hos föräldrarna under tiden jag inreder min lya med saker. Kan ju ha lite roligare för matpengarna har jag märkt :D

Trance
2005-12-22, 22:09
Läs detta(och förstå) så blir ni alla gladare:

<Drhubbard> watched this film called 'anal lesbians' the other day.
<Drhubbard> they spent about half the film going through the fridge labelling everything..

Metal_boy_
2005-12-22, 22:10
Trist med folk som bara ser helger som denna som en förevändning för att kunna supa, men ovanligt är det nog inte


Ne det är ju inte det tyvärr, men det finns åtminstonde dom som kan dricka med motta.

Herkulez
2005-12-22, 22:10
Läs detta(och förstå) så blir ni alla gladare:

<Drhubbard> watched this film called 'anal lesbians' the other day.
<Drhubbard> they spent about half the film going through the fridge labelling everything..
:laugh:

fothermucker
2005-12-23, 13:10
Jag känner det liksom ett "sug" i magtrakten, så att aptiten avtar, och jag sitter mest rakt upp och ned framför datorn. Nyss tog jag ett hett skumbad som ju normalt sett är så avkopplande, men jag klev upp med skum och allt kvar på kroppen redan efter fyra minuter. Mörkret känns även det plötsligt annorlunda. Det känns...tyngre
Precis. Julen känns extra svart i år, det är svårt att glädja sig åt något.

Trassel
2005-12-23, 13:15
Jag har svårt att glädjas i år.. det är första gången på tolv år som det är jul utan min vovve, fick ta bort henne i söndags och vid såna här högtider så känns det knepigare än någonsin (inte för att det slutat att kännas knepigt än) för att hon var en del av familjen och för mig är hela poängen med julen att umgås med de man älskar dvs familjen.

Precis innan detta fick jag inbrott och blev av med saker som har ett enormt affektionsvärde.

Svårt att hålla humöret uppe och tycka att det är kul att handla och slå in klappar när det enda man tänker på är hur tyst tyst tyst det är i lägenheten.

Herkulez
2005-12-23, 13:23
Jag har svårt att glädjas i år.. det är första gången på tolv år som det är jul utan min vovve, fick ta bort henne i söndags och vid såna här högtider så känns det knepigare än någonsin (inte för att det slutat att kännas knepigt än) för att hon var en del av familjen och för mig är hela poängen med julen att umgås med de man älskar dvs familjen.

Precis innan detta fick jag inbrott och blev av med saker som har ett enormt affektionsvärde.

Svårt att hålla humöret uppe och tycka att det är kul att handla och slå in klappar när det enda man tänker på är hur tyst tyst tyst det är i lägenheten.
trist med hunden =/

och inbrottet då

The Wolf
2005-12-23, 13:27
Jag har svårt att glädjas i år.. det är första gången på tolv år som det är jul utan min vovve, fick ta bort henne i söndags och vid såna här högtider så känns det knepigare än någonsin (inte för att det slutat att kännas knepigt än) för att hon var en del av familjen och för mig är hela poängen med julen att umgås med de man älskar dvs familjen.

Precis innan detta fick jag inbrott och blev av med saker som har ett enormt affektionsvärde.

Svårt att hålla humöret uppe och tycka att det är kul att handla och slå in klappar när det enda man tänker på är hur tyst tyst tyst det är i lägenheten.

Tråkigt det där med hunden och inbrotten :(

Jag vet inte hur det är själv att ha hund men jag antar att hunden inte är ersättningsbar...

Trassel
2005-12-23, 13:29
Det är ju lite värre med hunden än inbrottet men jag försöker att fokusera att jag har gjort det rätta och att det var bra att jag åkte in med henne när hon blev dålig istället för att tro att hon skulle bli bättre av sig själv bara för att få ha kvar henne några dagar.

carlsm
2005-12-23, 15:22
i slutänden gillar jag ändå julen men blir alltid någonstans sorgsen över flickan med stort F som jag aldrig fick trots att jag kände henne i sju år och älskade henne i fem av dem. Undrar vad hon gör nu?

Löjtnant Blank
2005-12-23, 15:51
Jag känner sorg för att jag precis förlorade $860 på en jävla skithand jag inte ens skulle ha spelat.
Låt mig gissa... Pot-limit Omaha? Trist hur som helst. $860 är mycket att förlora på en hand.

Yankeee
2005-12-23, 15:56
Låt mig gissa... Pot-limit Omaha? Trist hur som helst. $860 är mycket att förlora på en hand.

Yes, enda som är vettigt nog att lira :)

Jo, det är mycket, men är man så dum att man inte gör det man ska får man skylla sig själv.

Löjtnant Blank
2005-12-23, 16:38
Yes, enda som är vettigt nog att lira :)

Jo, det är mycket, men är man så dum att man inte gör det man ska får man skylla sig själv.
Jag har spelat lite PLO på UltimateBet på låga nivåer, och det är verkligen ett galet spel. I en hand var jag all-in på floppen med topptriss. En kille sätter stege på turn och en annan färg på river. Inget par på bordet. Tre spelare all-in på floppen. Galet, galet spel. Vad startade du med för hand?

Yankeee
2005-12-23, 16:53
Jag har spelat lite PLO på UltimateBet på låga nivåer, och det är verkligen ett galet spel. I en hand var jag all-in på floppen med topptriss. En kille sätter stege på turn och en annan färg på river. Inget par på bordet. Tre spelare all-in på floppen. Galet, galet spel. Vad startade du med för hand?

Haha, det är härligt. Action nästan hela tiden.

Jag hade en riktig skithand, kommer inte ihåg exakt, men Q46x var det iaf. Lirade HU mot en snubbe på 10/10 PL (orkar inte leta reda på HH så detta får duga ;)). Han höjde som vanligt preflop, jag synar. Floppen är Q75. Han har spelat med riktiga skithänder förut (synat hela vägen med over pair osv), så jag öser på med top pair och open-ended. Turn är en till 7:a. NU får jag totalt hjärnsläpp, av någon jävla anledning trycker jag in de $4xx jag har kvar. Förmodligen för att bluffa, eller hoppas på att han bara sitter på skit och lägger sig. Han callar naturligtvis, QQ har han.

Men så går det, jag började med $150, så förlusten var inte SÅ stor, surt ändå att jag inte kan hålla mig till min taktik.

H.Emanuel
2005-12-23, 18:16
Testa alfapet på betapet.com
kostar noll
och är kul
:D

Löjtnant Blank
2005-12-23, 18:59
Testa alfapet på betapet.com
kostar noll
och är kul
:D
He, he. Kul även för oss speltorskar?

H.Emanuel
2005-12-23, 19:05
He, he. Kul även för oss speltorskar?
kanske inte. Ni verkar vara ganska illa däran