handdator

Visa fullständig version : Alla ni som har tänkt att...


Fagen
2005-12-22, 02:53
börja knarka nu till jul. Läs den här storyn så kommer ni tänka om. Det gjorde jag i a f. Usch och fy.

http://www.ep.tc/hooked/

(klicka på bilden för att komma vidare)

bluelight
2005-12-22, 03:15
Riktigt bra, nu vill jag inte börja knarka längre! :D

clash
2005-12-22, 04:05
Vafan alla jävla anti-historier o berättelser skall alltid kliva på "det värsta" på en gång. Det är som doping/narkotika-dagarna i skolan med polisen, Man får se en film med en snubbe som käkar ryssar, får jätteliten snopp, soppar på sin tjej och till slut ligger o har hallicar.

wtf

O även ifall historien här e rörande ... hur många är det som tänker tanken "hmm... fan ifall man skulle testa droger nån gång.. injicera Heroin i en ven i armen skulle nog inte sitta så dumt"

Lixom sprut-heroinist ... fan det är top of the line för fan. Det ät inget du levlar upp dig till på en eftermiddag direkt.

Ninjasmurf
2005-12-22, 08:05
hahaha det är ju en röker-du-hach-börjar-du-med-heroin-direkt-serie...

Nitrometan
2005-12-22, 08:33
Jag säger som doktor Tull i Percy tårar: "Man vill ju bara knarka!"

Herkulez
2005-12-22, 09:16
Vafan alla jävla anti-historier o berättelser skall alltid kliva på "det värsta" på en gång. Det är som doping/narkotika-dagarna i skolan med polisen, Man får se en film med en snubbe som käkar ryssar, får jätteliten snopp, soppar på sin tjej och till slut ligger o har hallicar.

wtf

O även ifall historien här e rörande ... hur många är det som tänker tanken "hmm... fan ifall man skulle testa droger nån gång.. injicera Heroin i en ven i armen skulle nog inte sitta så dumt"

Lixom sprut-heroinist ... fan det är top of the line för fan. Det ät inget du levlar upp dig till på en eftermiddag direkt.
lol, "levlar upp dig" :D

fan fagen, hade tänkt börja knarka innan jul men du fick mig på andra tankar, väntar till efter jul.

Nina L
2005-12-22, 09:18
Fan, nu sabbade du mina julfirarplaner helt. *grr27*

Jag som hade tänkt köra på detta upplägget:

tor: Cigg
fre: Hasch
lör: Amfetamin
sön: Ecstacytablett
mån: LSD
tis: Kokain
ons: Heroin (röka)
tors: Heroin (injicera)
fre: (2006-01-01) HOOKED

Det får väl bli Jansons frestelse, knäck, lussebullar och julklappar istället då.

Metal_boy_
2005-12-22, 09:24
Och jag som hade lagt ut linjer i stuprören på mitt pepparkakshus :(

Nitrometan
2005-12-22, 09:24
Nina: men 2006-01-01 är inte förrän på söndagen

Sheogorath
2005-12-22, 09:27
Nina: men 2006-01-01 är inte förrän på söndagen

Tro du hon vet det, när hon väl skjutit sin sil? NÄ JUST DET!

Big Lou
2005-12-22, 09:29
Fan, nu sabbade du mina julfirarplaner helt. *grr27*

Jag som hade tänkt köra på detta upplägget:

tor: Cigg
fre: Hasch
lör: Amfetamin
sön: Ecstacytablett
mån: LSD
tis: Kokain
ons: Heroin (röka)
tors: Heroin (injicera)
fre: (2006-01-01) HOOKED

Det får väl bli Jansons frestelse, knäck, lussebullar och julklappar istället då.

Undrar jag om inte första alternativet är att föredra...... :D
Julberoende är nåt man ska akta sig för!

Nina L
2005-12-22, 09:29
Nina: men 2006-01-01 är inte förrän på söndagenMinsann. Då hade jag ju hunnit med crack och DMT också. :)

clash
2005-12-22, 09:32
det e väl inga problem , du kan väl stacka olika saker olika dagar .. ett bra kurupplägg skulle tex. kunna innehålla Amfetamin, ren starksprit och toppar på kokset.

nästa dag Käkar du E och röker majja .. osv osv. alla går inte med varandra då blir det recpetorkonkurrans eller nått annat fel, pröva dig fram o ha de så trevligt, bland under inga omständigheter alkohol, GHB och sömntabletter

Nina L
2005-12-22, 09:34
måndag: alkohol, GHB och sömntabletter

michael
2005-12-22, 09:36
Haha vilken fin propaganda, synd bara att de inte klargör varför han blir beroende.

clash
2005-12-22, 09:36
söndag: Akuten/intensiven - slangar i alla kroppsöppningar och en läkare som säger att du hade hjärtstillestånd och har varit kliniskt död inatt. Han säger oxå åt dig att lägga av med heroinet innan du e totalt körd.

Nina L
2005-12-22, 09:38
söndag: Akuten/intensiven - slangar i alla kroppsöppningar och en läkare som säger att du hade hjärtstillestånd och har varit kliniskt död inatt. Han säger oxå åt dig att lägga av med heroinet innan du e totalt körd.Bhut, then I'm hooked! Så han kan säga vad han vill. Förresten, clash. Handlar den här historien om "en kompis" eller? :)

clash
2005-12-22, 09:38
Bhut, then I'm hooked! Så han kan säga vad han vill. Förresten, clash. Handlar den här historien om "en kompis" eller? :)

haha ja faktiskt, två stycken tom =)

Nitrometan
2005-12-22, 09:39
Haha vilken fin propaganda, synd bara att de inte klargör varför han blir beroende.
Varför? det är ju knark!!!

Herkulez
2005-12-22, 09:58
haha ja faktiskt, två stycken tom =)
vi kan kalla dom H erkulez och V aldemar

Sheogorath
2005-12-22, 10:11
Varför? det är ju knark!!!

Exactly. And drugs are bad, m'kay?

michael
2005-12-22, 10:49
Varför? det är ju knark!!!

För att öka förståelsen runt knark och VARFÖR man blir beroende.
De målar upp de som att han blir "hooked" så fort han tar sin första spruta.
Faktum är att det kan ta månader av intravenöst bruk innan en fysiologisk skiftning i homeostasen i relation till heroinet kan påvisas. Och det förklarar då sideffekterna han känner när han går "cold turkey". De är ett resultat av rubbningen i den homeostas som råder i kroppen beroende utav heroin i blodet, eller snarare bristen därav.

michael
2005-12-22, 10:51
Det är bra dock, de spelar på människors känslor med sån sensationalistisk skit. Personligen föredrar jag mer faktabaserade förklaringar av hur mekaniken ser ut och fungerar runt saker.

Nina L
2005-12-22, 11:03
Det är bra dock, de spelar på människors känslor med sån sensationalistisk skit. Personligen föredrar jag mer faktabaserade förklaringar av hur mekaniken ser ut och fungerar runt saker.Den serietidningen skulle inte sälja, det fattar du väl?

Fagen
2005-12-22, 11:23
Denna serie lär vara Amerikans anti-drogpropaganda från 60-talet. Dom kan sina saker dom där jänkarna.
Det värsta är att nu sitter man här med flera hekto knark som var tänkt för julen och som jag inte vet vad jag ska göra med. *screwy* (ni som inte har fixat alla julklappar än, pm:a mig så kanske vi kan ordna det på ett schyst sätt)

clash
2005-12-22, 11:29
vadå julklappar...

du har strax pm! ;)

Tricklev
2005-12-22, 11:38
:laugh: :laugh:

michael
2005-12-22, 11:49
Äh knark skapar jobb i USA , aldrig i livet att dom skulle slopa knarket helt i USA.
Tänk på alla inom säkerhetsbranschen, polisväsendet, rehabiliteringsinstitut och liknande när inga knarkare springer lösa på gatorna och begår brott.

Nitrometan
2005-12-22, 12:25
Äh knark skapar jobb i USA , aldrig i livet att dom skulle slopa knarket helt i USA.
Tänk på alla inom säkerhetsbranschen, polisväsendet, rehabiliteringsinstitut och liknande när inga knarkare springer lösa på gatorna och begår brott.
Och langarna köper ju massor av grejer för sina pengar. Bilar, hus m.m.
Det är bra för ekonomin... *rolleyes*

clash
2005-12-22, 12:28
Och langarna köper ju massor av grejer för sina pengar. Bilar, hus m.m.
Det är bra för ekonomin... *rolleyes*

Helt seriöst så är väl en framtid där företagen mer eller mindre prackar på sina anställda olika droger för att kunna arbeta bättre o bli lönsammare för företaget.. samtidigt som dom minimerar avhoppande nyckelpersoner.. inte helt otrolig.

Sheogorath
2005-12-22, 12:29
Och langarna köper ju massor av grejer för sina pengar. Bilar, hus m.m.
Det är bra för ekonomin... *rolleyes*

Jepp. Och heroinisterna gör inbrott och stjäl saker, som de säljer vidare. Ägarna måste då köpa nya grejor, och deras gamla grejor säljs som begagnat. Det är så man håller kapitalet i rörelse! :thumbup: :D

optimist
2005-12-22, 13:07
Denna serie lär vara Amerikans anti-drogpropaganda från 60-talet. Dom kan sina saker dom där jänkarna.
Håller med:
http://www.moonmac.com/Mormon_masturbation.html

MilkmaN
2005-12-22, 13:50
Jepp. Och heroinisterna gör inbrott och stjäl saker, som de säljer vidare. Ägarna måste då köpa nya grejor, och deras gamla grejor säljs som begagnat. Det är så man håller kapitalet i rörelse! :thumbup: :D


Haha, hela denna historien skall sparas och skrivas ner som en novell tills nästa gång man ska skriva något i svenska eller engelska.