handdator

Visa fullständig version : varför grälas det så lite i träningsdelen?


morte
2005-12-22, 00:33
Förr var det alltid roliga gräl, vissa på låg nivå, andra på riktigt hög nivå, lärorikt, informativt och kul. varför har folk slutat med det? Skräms oliktänkande bort? Är internetpenisstorleken för liten? Nu vet jag att det sitter en hel del med "radikala" träningsåsikter, med en hel del kunskap och en bra förmåga att få kunskapen till text, här och myglar, starta lite gräl-trådar tack.

har ni problem med fantasin? Här är några ämnen till förslag för trådtitlar:

Varför HIT är öfverlägset

Nautiluskonceptet, vetenskapligt och sant

Varför Westside är ghey

Explosivt tramsande, skrock och skrönor

Doggcrap är ren dynga

moue
2005-12-22, 00:43
jag har skitit ner mig. träna på och lär dig själv ett tag tycker jag , and thats what i say today.

Dissector
2005-12-22, 00:43
Jag tycker det är rätt mycket trevligare när trådar inte spårar ut i gräl bara för att någon skrivit nåt fel, och kommande 20 inlägg handlar om att "Jaså, och hur vet du det?" och liknande extremt givande saker. Läser man i träningsdelen är det väl oftast för att man söker någon info, och då är det otroligt jobbigt när man hittar trådar fulla av attacker från folk som äntligen hittade nåt fel så de kan känna sig duktiga nog att kalla den andra för det ena och det andra. Jag tycker det har varit sällsynt med gräl som varit direkt informativa, åtminstone har de varit långt krabbigare än om en person istället påpekat direkt att det inte stämmer och hur det ligger till, istället för att gräla om saken. Diskussion och argumentering är ju en annan femma helt klart.

Slartibartfast
2005-12-22, 00:50
Jag har för lite erfarenhet för att argumentera för ett speciellt program. Sen tränar jag som jag vill och lägger liten vikt vid vad som anses optimalt av andra mera erfarna byggare, om det inte är i linje med min egen träningsfilosofi.

Jag tycker det är onödigt att bråka om såna saker. Var och en med sitt.

Sakliga diskussioner ska det vara.

Dumleman
2005-12-22, 00:50
Jag tror det beror på att alla kan allt idag. Varför diskutera när man vet och kan allt och bäst? Meningslöst^2, speciellt på internet.

Masugn
2005-12-22, 00:51
hahah nu blev jag sugen på att leta upp den coca + bullar = muskler-tråden

Snake
2005-12-22, 00:52
Varför diskutera när man vet och kan allt och bäst? Meningslöst^2, speciellt på internet.

Kom ju från rätt käft.

morte
2005-12-22, 01:15
Jag saknar danzig, han vet hur en slipsten skall dras. Jag saknar gräl där folk överglänser varandra med latinska termer, referenser och vetenskapliga artiklar.

Eller iaf, det skall börja lugnt, sen skall någon gå lite avsides med: "-Testa att dra ner volymen till...", någon tillrättavisar, sen kommer överglänsningskampen och sedan blir det ren pajkastning. Det var the "good old days" innan alla började med de trista: "-Jag har störst internetpenis" "KISS" och "-Gör det som känns bäst".

jwzrd
2005-12-22, 01:21
Förr var det alltid roliga gräl, vissa på låg nivå, andra på riktigt hög nivå, lärorikt, informativt och kul. varför har folk slutat med det? Skräms oliktänkande bort? Är internetpenisstorleken för liten? Nu vet jag att det sitter en hel del med "radikala" träningsåsikter, med en hel del kunskap och en bra förmåga att få kunskapen till text, här och myglar, starta lite gräl-trådar tack.

har ni problem med fantasin? Här är några ämnen till förslag för trådtitlar:

Varför HIT är öfverlägset

Nautiluskonceptet, vetenskapligt och sant

Varför Westside är ghey

Explosivt tramsande, skrock och skrönor

Doggcrap är ren dynga

För att jag låter plantorna vara :D

Jense
2005-12-22, 06:44
för att westside inte är gay, utan din far är.

MasterChief
2005-12-22, 07:02
Jag ids inte längre. Jag har ju känslomässiga band till jwzrd numera och det svider när han hackar på mina teorier.
Sen får vi inte glömma att Medusa har försvunnit.

Nitrometan
2005-12-22, 08:48
Varför HIT är öfverlägset

Nautiluskonceptet, vetenskapligt och sant

Varför Westside är ghey

Explosivt tramsande, skrock och skrönor

Doggcrap är ren dynga
Tja, har inte sett Medusa eller Danzig på länge. Det gör väl sitt till.

Doggcrap är hundskit! Eller?

Dynamit är explosivt!

Westside är inte gay - mer åt det homofoba hållet.

Nautilus är varken vetenskapligt eller sant. Pseudovetenskapligt och pladdrigt är väl mer rätt.

HIT är ünderlägset. MISS är bättre. :laugh:

So there! Bite me.

Juliette
2005-12-22, 09:55
Jag brukade träna mina HIIT pass på Natilus :D

hasse36
2005-12-22, 10:04
Förr var det alltid roliga gräl...[/I]Vad menar du med "förr"? November?

stahlberg
2005-12-22, 18:44
Diskussioner är iof helt okay. Men att i träningsforumet hamna i ändlösa debatter med alla dessa som "vet allt" är inte så givande, iaf träningsmässigt. Det är för övrigt inte latinska termer som avgör hur mycket en människa vet om styrketräning. Det är för all del inte heller hur lång träningserfarenhet man har (jag känner t.ex en som tränat i 53 år, och han är inte lika framgångsrik som tränare som jag, som tränat bara knappt 30 år).

Det finns två slags kunskap om träning. Den ena är teoretisk kunskap, som man ibland - men inte alltid - kan tillämpa i praktiken. Det andra är resultatinriktad praktisk kunskap, som ofta (men inte alltid) visar sig i verkliga resultat.

Att börja debattera med nybörjare om träningsmetoder och liknande intresserar inte mig särskilt. För dem som läser en debatt-tråd om träning kan debatten ge nöje, men knappst så mycket kunskap.

emmzan
2005-12-22, 18:48
Förr var det alltid roliga gräl, vissa på låg nivå, andra på riktigt hög nivå, lärorikt, informativt och kul. varför har folk slutat med det? Skräms oliktänkande bort? Är internetpenisstorleken för liten? Nu vet jag att det sitter en hel del med "radikala" träningsåsikter, med en hel del kunskap och en bra förmåga att få kunskapen till text, här och myglar, starta lite gräl-trådar tack.

har ni problem med fantasin? Här är några ämnen till förslag för trådtitlar:

Varför HIT är öfverlägset

Nautiluskonceptet, vetenskapligt och sant

Varför Westside är ghey

Explosivt tramsande, skrock och skrönor

Doggcrap är ren dynga

Kan ju vara för att dessa diskussioner kommer upp med jämna mellanrum och slutresultatet blir att folk använder fula ord mot varandra i inte allför konstruktiva inlägg... :)

Löjtnant Blank
2005-12-22, 18:51
Jag brukade träna mina HIIT pass på Natilus :D
HIT, inte HIIT.