handdator

Visa fullständig version : Fisktips sökes


H.Emanuel
2005-12-21, 22:25
Jag har ett gäng, kanske ett tiotal, rätt så stora pangasiusfiskfileér och söker tips på nåt bra sätt att tillreda dessa.

MyungChul
2005-12-22, 02:05
Vad är det för sorts fisk?

Till vitt fiskkött, vitvinssås
Till rött fiskkött, chilisås/yoghurtsås

mela
2005-12-22, 07:52
Spenat och kokt potatis :eating:

userfriendly
2005-12-22, 08:33
grytor av alla de slag!!! saffran är gott till fisk

H.Emanuel
2005-12-22, 08:40
Det är vit fisk. Köpes i storpack för 59 spänn. Gryta lät bra. Men jag hade nog trott att jag skulle få mer detaljerade recept. Man "Tänk själv", menar ni? "Slå i receptböcker", menar ni?

userfriendly
2005-12-22, 08:53
Det är vit fisk. Köpes i storpack för 59 spänn. Gryta lät bra. Men jag hade nog trott att jag skulle få mer detaljerade recept. Man "Tänk själv", menar ni? "Slå i receptböcker", menar ni?

hahaa... jag gör alltid så enekl mat.. fisk, grönsaker, kryddor, olja ner i en gryta typ.. servera med bröd/ ris :) gärna avokado till :)

spenatgryta med vit fisk är gott.. jag brukar ha i morot, potatis, fisk, stuvad spenat (som bas) o nån mini fraiche i. VITLÖK

H.Emanuel
2005-12-22, 09:12
hahaa... jag gör alltid så enekl mat.. fisk, grönsaker, kryddor, olja ner i en gryta typ.. servera med bröd/ ris :) gärna avokado till :)

spenatgryta med vit fisk är gott.. jag brukar ha i morot, potatis, fisk, stuvad spenat (som bas) o nån mini fraiche i. VITLÖK
Okej. Låt oss säga att jag gör så som du beskriver och så blir det nån grötig sörja av det som jag får slänga.

H.Emanuel
2005-12-22, 19:23
Jag gjorde en gryta som blev riktigt god. Fräste purjolök i olja och curry, skivade fiskfiléerna som jag la på, på med lock och lät det sjuda ca 10 minuter, sen hade jag i hackade tomater och hackade ägg och persilja!