handdator

Visa fullständig version : Micron stör ut Wlanet.


Piranha
2005-12-21, 21:48
Nån som har samma problem , samma micro ?

Klart störande när man skall spamma kollo om samtidigt värma på kycklingen.

tossefar
2005-12-21, 21:49
Är det en allvarligt menad tråd? Det låter rätt lustigt isf :)

Testat att byta kanal på wlanet? Frekvensen ändras väl då också om jag inte förstått fel.

hahavaffan
2005-12-21, 21:50
Nu vet ju inte jag riktigt vilken micro du har... så om vi har samma kan jag ej svara på.

Lösning: Gör som sputnik eller vad han hette, linda in micron i alufolie :D
EDIT: Nu lindade inte killen in sin micro, utan sitt huvud... för att inte aliens skulle höra vad han tänkte. Men samma sak här... nästan. :thumbup:

Piranha
2005-12-21, 21:52
Är det en allvarligt menad tråd? Det låter rätt lustigt isf :)

Testat att byta kanal på wlanet? Frekvensen ändras väl då också om jag inte förstått fel.


Nejdå fullt allvarligt , har inte testat byta kanal dock.

Micron är av modell Moulimex och är säkert ett välkänt märke i Honduras.

Slår ja på micron står lanet helt still , alltså 100% avskärmat ifrån routern.

Verni
2005-12-21, 22:05
Testa att byta kanal.

christian
2005-12-21, 22:15
Prova de högre kanalerna, 10:an t ex har dock lite mindre effekt men brukar vara rätt bra. 11 om du kan.

Du kan också pröva med att byta världsdel om du kan då det är lite olika frekvenser på samma kanaler.

Pez
2005-12-21, 23:17
Nån som har samma problem , samma micro ?

Klart störande när man skall spamma kollo om samtidigt värma på kycklingen.
Jag ser framför mig hur Pirre sitter kallsvettig med musen (syftar på pekdonet herkan) i ena handen och en frusen kycklingfilé i andra.. "What to do..what to do..?!" :D

ugglan
2005-12-21, 23:19
Testa att flytta micron till en annan del av lägenheten. Inte helt fel att kunna laga mat och bada badkar samtidigt ska jag be att få tillägga

Mart|n
2005-12-21, 23:21
Testa att ändra watten på mikron eller börja använd ugnen istället.




:D

mangs
2005-12-22, 08:47
Som redan sagt. Micron stör ut WLANet pga att den sänder på samma frekvens. Det första du skall testa är att byta kanal på din AP/Router. DÅ WLAN använder hyffsat smalbandiga kanaler så är det möjligt att det inte hjälper. Alternativet är då att flytta AP/Router till någon bättre placering. Börja med att vinkla antennen ca 90 grader i olika riktningar och se om det hjälper. Små förflyttningar kan innebära stora skillnader.


I värsta fall får du undvika micron eller byta ut den. I normala fall skall inte detta vara något problem. Jag har testat att köra APs liggande på 15 igångsatta microvågsugnar och visst går hastigeheten ner men inte helt.

Lycka till!

Piranha
2005-12-22, 08:49
Som redan sagt. Micron stör ut WLANet pga att den sänder på samma frekvens. Det första du skall testa är att byta kanal på din AP/Router. DÅ WLAN använder hyffsat smalbandiga kanaler så är det möjligt att det inte hjälper. Alternativet är då att flytta AP/Router till någon bättre placering. Börja med att vinkla antennen ca 90 grader i olika riktningar och se om det hjälper. Små förflyttningar kan innebära stora skillnader.


I värsta fall får du undvika micron eller byta ut den. I normala fall skall inte detta vara något problem. Jag har testat att köra APs liggande på 15 igångsatta microvågsugnar och visst går hastigeheten ner men inte helt.

Lycka till!


Tack, det här är ju ifs i ett ilandsproblem , men det var faktiskt likadant på den andra trådlösa routern.


Sen det där med att laga mat i badkarlet låter som självmord :)

Tomten
2005-12-22, 08:50
Food.... or internet... Food... or internet... Food... or internet... I CAN'T DECIDE... aaaaaaaargh.