handdator

Visa fullständig version : Vad ska jag säga?


HenrY
2005-12-21, 20:22
Min chef ringde och talade in ett meddelande på min telefon, han sa att han ville att jag jobbar imorrn morgon. Vilket jag inte alls vill, då jag ska jobba andra dagar och jag vill ha ledigt!
Vad ska jag säga till honom som en bra anledning till att inte jobba imorrn?

Grejen med min chef är att han kör över folk, bryr sig inte om personen inte vill jobba eller inte kan, bara det löser sig för honom! Skulle jag enbart säga att jag inte vill så skulle han tjata och tjata enda tills han får sin vilja igenom. Därför måste jag ha en bra anledning! :)

Help meeee! *cry*

Genesis
2005-12-21, 20:23
Du ska hälsa på farmor på sjukhuset.

Ryska_raketen
2005-12-21, 20:23
En bra som fungerar är: Synd att du ringde så sent på kvällen, eftersom ja är ledig så har ja och familjen planerat in att vi skulle åka till släkten tidigare i år. :)

HenrY
2005-12-21, 20:26
Inget av era alternativ fungerar, eftersom jag ska jobba på Fredag, sen jobbar jobbar jag klockan 5 på morgonen så det är inte direkt en tid då man besöker farmor på sjukhuset!:D

En sak är ju såklart, som jag även gjort förr, att jag skiter i att svara på min mobil. Då kommer han ringa hem till mig, då får morsan svara och säga att jag sover hos min kusin i Stockholm och har glömt mobilen hemma!;)
Men det är endå bra att ha andra bra anledningar!;)

Cilia
2005-12-21, 20:27
Eftersom du inte har pratat med honom personligen kan du skita i det och sen säga att du var borta. Ring honom imorgon inte för sent och säg att du just lyssnat av meddelandet och att du är ledsen att du inte hörde det tidigare för du hade naturligtvis gärna ställt upp och hjälpt honom.

Du framstår då som arbetsvillig och hjälpsam och han kan ju inte hävda att du måste lyssna av telefonen på regelbunden basis.

edit, du hade typ samma alternativ som jag.
räknade inte med att du bodde hemma bara.

Helena B
2005-12-21, 20:30
Ursäkter för att inte gå till jobbet idag

Om det går bra för dig, så kommer jag inte till jobbet idag. Rösterna sa till mig att jag skulle stanna hemma och putsa hagelgeväret.

Jag har satt fram hälften av alla mina klockor en timme och den andra hälften har jag satt bak en timme. Hela lördagen gick jag omkring i ett rullande tidsperspektiv, där jag levde om söndagen gång på gång. Till slut lyckades jag polarisera kraften och på samma gång som jag smällde till min hund på nosen med en hoprullad Aftonbladet så vred jag rätt alla klockor igen.Enligt allt detta, kommer jag att komma in sent idag, eller tidigt.

Min stigmata jobbar övertid just nu.

Jag kommer inte till jobbet idag för jag ska terrorisera min förre chef som avskedade mig för att jag inte kom till jobbet. Ok?

Jag har en ovanlig variant av projektil-spetälska, men jag vet att vi måste vara färdiga med jobbet så snart som möjligt...

Jag sitter fast i blodtrycksmätarmaskinen på Obs!

Det verkar som jag ådragit mig ett uppmärksamhetsförstörande virus, och , hej du, såg du den där filmen, och kan jag hjälpa er med något, ja, de står där borta! Nej, nej, jag kommer att flytta den senare, men tack för att ni ringde.

Förstoppningen har förvandlat mig till en levande bomb.

Jag fick just reda på att jag förväxlades vid födseln, och jag kan inte leva med att komma till jobbet, och veta att min fil som anställd innehåller falsk information.

Min psykiatriker sa att vi hade en underbar pratstund. Han gav mig till och med den här bitleksaken så jag inte ska bita i folk då jag blir skrämd.
När jag gick upp i morse tog jag två Purextabletter tillsammans med min dos av Prozac. Nu måste jag sitta på toaletten hela dagen, men jag känner mig lycklig ändå.

Hunden åt upp mina bilnycklar, så nu ska vi lifta till veterinären.
Jag föredrar att förbli en gåta.

Min styvmor har kommit tillbaka som en vampyr och nu måste vi följa efter henne till hennes kista och där köra en vass påle genom hjärtat så hon dör — igen. Men det borde inte ta mer än en dag.

Jag kan inte komma till jobbet för Naturvårdsverket har konstaterat att marken runt mitt hus är ovanliga våtmarker och får ej röras, så nu måste jag skaffa fram helikoptertransport för att kunna åka någonstans.

Jag kan inte komma för jag håller på att konvertera från den julianska kalendern till den gregorianska.

Jag är väldigt känslig för marknadens höjningar och sänkningar av räntan.
Jag vägrar komma till jobbet förrän det finns en speciell extraskatt för pendlare. Jag vill verkligen betala min del.

Jag har använt alla mina sjukdagar... så jag vill bara ringa in och säga att jag är död.

Jag ringer bara för att kolla om allt är okej om att jag inte kommer till jobbet idag. Jag hoppas att du inte har glömt vår lilla uppgörelse på förra årets julfest.

King Grub
2005-12-21, 20:32
Är det Flygfyren? :( Säg att du måste bygga. *flex* På elitnivå!

Nalfaren
2005-12-21, 20:35
Varför svara, om du absolut inte vill så vadfaen, du är ledig.
Stäng av telefonen eller vägra svara... klagar han så säg att du
va ledig eller att telefonen var avstängd, borta, eller att hunden
åt upp den :)

Dumt att fly problem iofs.

Jag hade nog ringt upp och sagt att pga detta va min enda lediga
dag framöver så har jag bokat upp mig med familjeträff, date, utflykt,
semester på annan ort etc. Så att han får leta vidare.

Piranha
2005-12-21, 20:45
Skita i det är ju ett alternativ och säga du inte hörde meddeladet.

Sen får du snyggt säga att du har lite fritidsintressen och inte är så sugen på att jobba över.

Cilia
2005-12-21, 20:46
Skita i det är ju ett alternativ och säga du inte hörde meddeladet.

Sen får du snyggt säga att du har lite fritidsintressen och inte är så sugen på att jobba över.
papegoja!

HenrY
2005-12-21, 20:47
Cilia: Joo det har du rätt i, grejen är att han bli pissed osv. Även fast man har en bra anledning....han är ett svin! *screwy*

Helena B: Tack för tippsen! Ska jag komma ihåg!:D

Grubb: Joo Flygis, fast inte för flygis, utan för ett företag flygfyren hyr in för hjälp när dom behöver! haha, undra hur han skulle reagera om jag sa att jag skulle bygga.....:D

Nalfaren: Joo det är typ det min taktik går ut på för tillfället!:D

Cilia
2005-12-21, 20:50
Cilia: Joo det har du rätt i, grejen är att han bli pissed osv. Även fast man har en bra anledning....han är ett svin! *screwy*
misstänkte att han var det men det är därför du ska låta ledsen när du ringer för att du glömde lyssna av telefonen.
Han kan ju inte kräva att du ska vara tillgänglig dygnet runt.
Vad säger man till någon som säger jag skulle gärna hjälpa dig men jag visste inte att du behövde hjälp?
säger ngn att dom inte kan hjälpa kan dom bli sura.
det gäller att vara lite slug

H.Emanuel
2005-12-21, 20:51
Vad sägs om "Nej" ?

pilt77
2005-12-21, 21:00
herregud säg nej bara? *rolleyes*

Piranha
2005-12-21, 21:01
papegoja!


Höna !!!

gå å värp eller nåt.

Cilia
2005-12-21, 21:03
Höna !!!

gå å värp eller nåt.
va inte så sur för att du blev påkommen.
copycat ;P

Piranha
2005-12-21, 21:05
va inte så sur för att du blev påkommen.
copycat ;P


Sorry , jag läste inte ditt inlägg ( som vanligt )

*kissass*

Cilia
2005-12-21, 21:07
Sorry , jag läste inte ditt inlägg ( som vanligt )

*kissass*
Skryt lagom
Anledning är ju att du inte kan läsa!

Piranha
2005-12-21, 21:10
Skryt lagom
Anledning är ju att du inte kan läsa!


Jag skulle gärna vilja stanna en stund och sänka ditt självförtroende ner till under 2 miljarderstrecket , men jag måste iväg å posta lite julklappar.

Puss

HenrY
2005-12-21, 21:11
Helena B: Joo, slug måste man vara...

Ni andra som tyckte jag bara skulle säga Nej, det är inte så enkelt!
Då jag jobbar utan något arbets kontrakt för tillfället, så kan han även sparka mig när han vill. Visserligen kommer han inte göra det i nuläget, då han verkar ha ont om folk. Sen om jag bara skulle säga Nej utan anledning skulle han tjata o tjata, samt säga att "det är en nödsituitation" osv, säger man nej då utan anledning så ställer man ju inte direkt "in sig" hos bossen!;)

Men nu har det iaf "löst" sig, då min mamma gjorde en lättare operation idag, så reagerade hon lite starkt på narkosen. Vilket gjorde att hon mått illa idag, samt att jag måste sova i hennes rum (lr precis utanför) så hon kan tillkalla hjälp ifall det skulle hända något!
Hade ju iof hellre ljugit för bossen än att morsan har mått dåligt under dagen:(

Cilia
2005-12-21, 21:14
Helena B: Joo, slug måste man vara...
tror det var jag som föreslog att du skulle var slug, inte riktigt Helenas gebit eller?

Cilia
2005-12-21, 21:16
Jag skulle gärna vilja stanna en stund och sänka ditt självförtroende ner till under 2 miljarderstrecket , men jag måste iväg å posta lite julklappar.

Puss
många har försökt innan dig så du behöver inte känna dig ledsen
Du är bara en en av många som misslyckats

*pat your head*

Helena B
2005-12-21, 21:18
tror det var jag som föreslog att du skulle var slug, inte riktigt Helenas gebit eller?

*popcorn*

HenrY
2005-12-21, 21:22
tror det var jag som föreslog att du skulle var slug, inte riktigt Helenas gebit eller?

Oj sorry.... :em: Finns det något sätt jag kan gottgöra dig? :naughty:
Med tanke på din avatartext....*HOST*

Cilia
2005-12-21, 21:23
Oj sorry.... :em: Finns det något sätt jag kan gottgöra dig? :naughty:
Med tanke på din avatartext....*HOST*
vi tar det via PM *blink*

HenrY
2005-12-21, 21:28
vi tar det via PM *blink*

Okiiiiii *väntar* *rolleyes* :D

fonzie
2005-12-21, 22:04
Fasen du som bygger så mycket jag trodde inte du hade tid med att jobba. ;)

HenrY
2005-12-21, 22:10
Fasen du som bygger så mycket jag trodde inte du hade tid med att jobba. ;)

Haha, vafan tror du betalar mitt protein pulver?? Morsan??!:D

Nejdå, men vanligtvis är det bara 2 dagar i veckan, på annars jäkligt slappa dagar. Så d e inge problem!

Yip_man
2005-12-21, 22:17
Tro mig en sådan chef är det inte värt att ställa in sig hos. Ladda upp dig lite innan du snackar med honom nästa gång och bestäm dig för att inte ge med dig. alt kräv att han ska medela minst 2dagar innan. Har själv haft en sådan chef nämligen och jag vet hur de kan tjata sig till förtvivlan och dra upp en massa saker som att de kommer förlora kunder osv.

abbe
2005-12-21, 22:20
Finns en förklaring som är superbra och den är att du inte kan på grund av privata skäl. Vill chefen höra varför så är det just privata skäl.

fonzie
2005-12-21, 23:52
Tro mig en sådan chef är det inte värt att ställa in sig hos. Ladda upp dig lite innan du snackar med honom nästa gång och bestäm dig för att inte ge med dig. alt kräv att han ska medela minst 2dagar innan. Har själv haft en sådan chef nämligen och jag vet hur de kan tjata sig till förtvivlan och dra upp en massa saker som att de kommer förlora kunder osv.

Bra där! Lägg till att du gärna jobbar över om han säger det 2 dagar innan, så du kan planera bättre. Ser lite bättre ut ifall chefen är kinkig.