handdator

Visa fullständig version : whey-80 eller annant pulver+finnar(akne)


nirre
2005-12-21, 18:17
funderat starkt på att börja med whey-80 eller annat proteinpulver eller gainer efter träningen för jag orkar inte köpa kesella elelr liknande varje gång efter träningen blir dyrare också.

men jag har varit länge deppat över mina finnar i ansiktet, de har börjat läka men har kvar en del, det kommer och går några också med tiden men till frågan: finns det risk att man får finnar för proteintillskott (speciellt whey-80 för det är nog det jag ska köpa) eller andra tillskott. har ni fått det när ni började med erat?

King Grub
2005-12-21, 18:21
Hormonpåverkan från kost (och därmed kosttillskott) är en stor faktor bland dom påverkbara sådana vad gäller acne. Både vassleprotein och druvsocker/maltodextrin ger kraftig insulinpåverkan. Svårt att säga om det ger dig ökade besvär, men det är en faktor, och risken finns.

http://www.thepaleodiet.com/articles/Final%20Acne%20Article.pdf

nirre
2005-12-21, 18:21
glömde fråga, har hört att man inte behöver inta snabba kolhydrater efter träningen utan att det enbart räcker med protein efter. därför räcker whey-80 att inta efter träningen eller är det bättre att ta en gainers för bästa resultat. kan säga att oftast efter jag tränat drar jag ändå hem o käkar vitt bröd m.m. med högt GI

aowen
2005-12-21, 18:21
Min mage började må dåligt när jag använde Whey 80, gick över till micro whey active. Funkar mkt bättre, testa det :thumbup:

nirre
2005-12-21, 18:24
Hormonpåverkan från kost (och därmed kosttillskott) är en stor faktor bland dom påverkbara sådana vad gäller acne. Både vassleprotein och druvsocker/maltodextrin ger kraftig insulinpåverkan. Svårt att säga om det ger dig ökade besvär, men det är en faktor, och risken finns.

http://www.thepaleodiet.com/articles/Final%20Acne%20Article.pdf

men har whey-80 mkt mer insulinpåverkan än en vanlig kesella burk får?

King Grub
2005-12-21, 18:26
Vassle frisätter mer insulin är motsvarande energimängd kasein, ja. Nu är det dock inte bara insulin som är en faktor, utan den totala kombinationen av faktorer som påverkar akne är inte riktigt (inte alls?) klarlagd.

Alexlindgren
2005-12-21, 19:08
jag har inte fått nå problem, käkar malto och whey 80 efter varje träning.

Markus H
2005-12-21, 19:26
Finns inget som säger att kosten har ngt som hellst att göra med om man får acne elelr inte, däremot ska man tänka på att talk-körtlarna stimularas att producera mer talk (större risk för igentäppning i porerna) när man svettas....

nirre
2005-12-21, 20:07
jag har inte fått nå problem, käkar malto och whey 80 efter varje träning.

men hade/har du haft akne innan du började ta whey-80?

King Grub
2005-12-21, 20:30
Finns inget som säger att kosten har ngt som hellst att göra med om man får acne elelr inte

"A substantial body of literature now exists that directly implicates diet as the most likely environmentalf actor underlying the development of acne."

Semin Cutan Med Surg. 2005 Jun;24(2):84-91.

Markus H
2005-12-21, 21:21
"A substantial body of literature now exists that directly implicates diet as the most likely environmentalf actor underlying the development of acne."

Semin Cutan Med Surg. 2005 Jun;24(2):84-91.

Hmm... då var det gamla uppgifter jag fått...

Jaja . man lär sig ngt ....varje dag.