handdator

Visa fullständig version : tips på träningsshema!


nirre
2005-12-21, 17:50
kör förnuvarande
måndag:ben
tistag:armar,mage
onsdag:axlar
torsdag:rygg
fredag: bröst

men tycker att detta börja bli psykiskt och jobbigt att hålla, vill få tillbaka motviationen m.m.. därför skulle jag vilja minska till 4 eller 3 dagar styrketräning per vecka. men kan man bygga lika mkt muskelmassa på 3 eller 4dagar som på 5dagar. asså tappar jag på det här, när jag minskar på dagarna

vad tycker ni om detta?

måndag: rygg,triceps,mage
onsdag: ben axlar,underarmar
torsdag: löpning 1mil+chins
fredag: bröst, biceps,mage

övningarna blir då:
måndag: chins,latsdrag,marklyft, sittande rodd,t-row/skivstångsrodd, hantelrodd, push-downs (rep eller stång eller båda), smalbänk, liggande tricepspress,dips +magövningar

onsdag: knäböj,benpress,stela marklyft,lårcurl, (ibland st. vadpress,bryr mig inte så mkt om vader), ibland benspark, militärpress, hantelpress, drag till hakan, hantellyft åt sidan, framåtlutande hantelyft åt sidan, sen curl för underarmarna

fredag: bänkpress, snedhantelpress/bänkpress, dips, skivstångscurl,hantelcurl, preachercurl + magövningar

tycker det blir många övningar på måndag och onsdag. har ni några tips hur jag kan lägga upp detta?

nirre
2005-12-21, 18:01
glömde tilläga att om jag byter till måndag,onsdag,fredag. är det viktigt att äta likadant som förut när man körde på måndag,tisdag,onsdag,torsdag,fredag

allstå är det viktigt att äta bra kost på de dagar jag inte tränar på. är så van att träna alla dagar i veckan förutom lördag,söndag. så det har blivit bra kost hela tiden men nu när jag minskar på dagarna ska jag forsätta äta som förut?

nirre
2005-12-21, 20:36
eller detta kanske:
mån:Ben+axlar
ons:Armar,mage
tors:Rygg
fred:Bröst+mage

vad tycker ni isf är bäst på måndag. börja med ben eller axlar först?

userfriendly
2005-12-21, 20:44
kör du fem dagar i rad? jag skulle splitta på 4 o köra en dag vila i mellan..
typ

mån:rygg + biceps
tis: ben
onsdag: vila
torsdag: axlar
fredag: bröst o triceps..

eller slänga om om man vill :)

mentzer
2005-12-22, 07:28
Psykiskt jobbigt att köra ett axelpass, eller armar och mage?

Prova dig fram. Testa ditt förslag, du bör märka vad som funkar och inte, för att sedan göra små ändringar för att få det att funka.

db
2005-12-22, 07:31
förstår inte varför man måste avsluta en träningscykel i veckan. jag har en fyra dagars split men kör 2-4 dagar i veckan beroende på hur kroppen känns..

mentzer
2005-12-22, 07:41
förstår inte varför man måste avsluta en träningscykel i veckan. jag har en fyra dagars split men kör 2-4 dagar i veckan beroende på hur kroppen känns..

Får många kan det vara enklare pga arbetstider, familj mm.
Själv kör jag 4-split 5 ggr/vecka, 3-split 4 ggr/vecka eller 2-split varannan dag.

nirre
2005-12-22, 20:57
Psykiskt jobbigt att köra ett axelpass, eller armar och mage?

Prova dig fram. Testa ditt förslag, du bör märka vad som funkar och inte, för att sedan göra små ändringar för att få det att funka.

nämen tycker det börja bli psykist jobbigt att hänga på gymmet varje dag förutom lördag och söndag. tänkte köra lika mkt men på mindre dagar, så att jag slipper dra till gymmet lika ofta.

kallebanan
2005-12-22, 23:22
nämen tycker det börja bli psykist jobbigt att hänga på gymmet varje dag förutom lördag och söndag. tänkte köra lika mkt men på mindre dagar, så att jag slipper dra till gymmet lika ofta.


Gymmet äger mitt andra hem brukar jag säga :)