handdator

Visa fullständig version : Sjuk


H.Emanuel
2005-12-21, 17:46
Ger mig fan på att det är den icke fungerande luftkonditioneringen på mitt jobb som orsakat denna min förkylning. Gick tidigare idag, hyrde Dawn of the dead, som jag redan sett en gång, samt The Ring 2. Skulle ha tränat annars, men det är ju inte att tänka på. TRÅKIGT. Har ni klarat er från förkylningar denna "vinter"?

agahowa22
2005-12-21, 17:49
nej har haft det denna vecka ush. *cry*

King Grub
2005-12-21, 17:55
Har ni klarat er från förkylningar denna "vinter"?

Ja. *flex*

Nina L
2005-12-21, 18:00
Jag är sjuk just nu. Vidrigt. Jag har legat i soffan och kollat på när Erika Eleniak som har sprungit i slow motion. Vad tiden går... Var det verkligen så länge sedan hon var alla killars våta dröm? Feber gör (som ni säkert märker) mig djup.

http://www.familie-im-web.de/familie/cyberserien/b/baywatch/00/erika_eleniak_1989_01.jpg

Perscitus
2005-12-21, 18:10
Jag är sjuk just nu. Vidrigt. Jag har legat i soffan och kollat på när Erika Eleniak som har sprungit i slow motion. Vad tiden går... Var det verkligen så länge sedan hon var alla killars våta dröm? Feber gör (som ni säkert märker) mig djup.

http://www.familie-im-web.de/familie/cyberserien/b/baywatch/00/erika_eleniak_1989_01.jpg

Nja, det finns bättre. Hon ser ju för mainstream ut, "perfekt" utseende men man lär sticka ut lite också.

Jense
2005-12-21, 18:15
Ja. *flex*


jag med, men jag äter bara skärpmat :D undrar hur min kropp mår nu egentligen

H.Emanuel
2005-12-21, 18:19
Ja. *flex*
Blir du någonsin sjuk? :confused:

H.Emanuel
2005-12-21, 18:23
Mmm, smakar bra med mat samtidigt

King Grub
2005-12-21, 18:24
Jag var förkyld en dag förra året. Innan dess var det jättelänge sedan.

Andra små krämpor än förkylning har jag väl haft; jag hade bältros en vecka för en 5-6 år sedan och det kliade något alldeles vansinnigt. Annars är jag rätt frisk av mig.

Billy
2005-12-21, 19:15
Jag var förkyld en dag förra året. Innan dess var det jättelänge sedan.

Andra små krämpor än förkylning har jag väl haft; jag hade bältros en vecka för en 5-6 år sedan och det kliade något alldeles vansinnigt. Annars är jag rätt frisk av mig.

Förkyld en dag?! Alla förkylningar under 1,5 vecka är korta perioder för mig :) Vad finns det för faktorer som påverkar längden på en förkylning?

H.Emanuel
2005-12-22, 09:17
Ska passa på att åka till Lidl, måste vara sjuk för att få sånt gjort. Jag ska köpa in mig på Kvarg. Men risken finns att jag får i mig för mycket protein och för lite kolhydrater. Men då går jag bara in på "Kost"-delen här och lyssnar till Grub och gänget.

bubbe
2005-12-22, 09:41
förkyld jag med, fasiken vad ruttet. Har tagit ledigt från jobbet igår em och idag. Ska försöka vara någorlunda form tills imorgon då tröjfan ska fungera i bänken.

Tänkte försäkerhetsskull ta med en termos med glögg till träningen, så man kan sätta sig och ta det lugnt en stund.

H.Emanuel
2005-12-22, 09:46
förkyld jag med, fasiken vad ruttet. Har tagit ledigt från jobbet igår em och idag. Ska försöka vara någorlunda form tills imorgon då tröjfan ska fungera i bänken.

Tänkte försäkerhetsskull ta med en termos med glögg till träningen, så man kan sätta sig och ta det lugnt en stund.
ska du träna trots förkylningen menar du?

bubbe
2005-12-22, 09:47
ska du träna trots förkylningen menar du?

ja. därför vill jag vila så mycket som möjligt innan. Tänker dock inte köra rövarpass utan bara få till några lyft med bänktröjan.

H.Emanuel
2005-12-22, 09:49
ja. därför vill jag vila så mycket som möjligt innan. Tänker dock inte köra rövarpass utan bara få till några lyft med bänktröjan.
hmm, trodde att man inte ska träna alls då, att det är farligt på nåt sätt.

Nitrometan
2005-12-22, 09:51
Kardio är farligt...

Styrketräning är bara lite småfarligt.

bubbe
2005-12-22, 09:51
hmm, trodde att man inte ska träna alls då, att det är farligt på nåt sätt.

är det säkert, beror väl på vad man definerar med träna. En promenad brukar ju inte anses farlig fast det är ju också en typ av fysisk träning.

H.Emanuel
2005-12-22, 09:53
är det säkert, beror väl på vad man definerar med träna. En promenad brukar ju inte anses farlig fast det är ju också en typ av fysisk träning.
jo, men en promenad i "normal" takt är inte påfrestande, tvärtom bara bra tror jag. Att ta i och lyfta vikter däremot är mer påfrestande

bubbe
2005-12-22, 10:10
jo, men en promenad i "normal" takt är inte påfrestande, tvärtom bara bra tror jag. Att ta i och lyfta vikter däremot är mer påfrestande

nja, ta på tröjan är nog mer påfrestande än själva lyftet, i just detta fallet.

Självklart vet jag om att man inte ska spränga hjärtat med ett dunderpass mitt i en förkylning. Men att träna teknik behöver man inte ta ut sig till max. Skulle lika gärna kunna skjuta på passet, men vill hemskt gärna sätta detta innan julen :)

larre
2005-12-22, 16:09
hmm, trodde att man inte ska träna alls då, att det är farligt på nåt sätt.
Det är väl farligt som fan att träna när man är sjuk?
Få massa härliga inflammationer, pest och kolera?

Wooch
2005-12-22, 16:14
Har inte heller varit sjuk på länge. Det som drabbar mig istället, är min allergi.

Fjanten
2005-12-22, 16:41
Min förkylning och ögoninflammation ser ut att ge med sig så äntligen kan jag koncentrera mig till 1000000000% på träningen!! :D