handdator

Visa fullständig version : Ert tidigaste minne?


Slartibartfast
2005-12-21, 13:46
Mitt tidigaste minne, som jag kommer ihåg såpass bra att jag vet att det är mitt eget minne och inte nåt som jag fyllt i från sånt som folk berättat om mig, var att jag stod bredvid telefonbordet och tjurade för att morsan ville sätta på mig en typ av blöja som sattes fast med tejp och den där jävla tejpen rev alltid min hud. Jag var väl en 2-3 år då.

Scratch89
2005-12-21, 13:49
När jag satt i bilen och diskuterade med min familj huruvida gammal jag var. Jag sa att jag var 2, fast de sa att jag var 3. Eller tvärtom.

Fredrik_
2005-12-21, 13:51
Jag var tre år och fick en present av min mamma, som råkade vara ett leksaksflygplan istället för den leksaksbil som jag ville ha. Så jag blev ledsen och arg, slängde flygplanet i något så det gick sönder. Den starka känslan som gjorde att minnet stannat kvar är antagligen att jag fick fruktansvärt dåligt samvete för att jag gjorde så efteråt.. min mamma blev rätt ledsen över det.

Kwon
2005-12-21, 13:53
Jag ritade dinosaurier när jag var 2-3 år.

Minns att det blev ett jäkla rabalder.

Han har ju aldrig sett några sådana böcker eller sett sådana varelser förut sa alla omkring en.

Det var tydligen tre olika typer, Tyrannosaurus Rex (Stor skalle, små armar, feta ben), Brachiosaurus (Fyrbent lirare me låååång hals) och Brontosaurus (Lika grofv som Krampis).

Själv vet jag inte varför jag ritade dom men har bilderna fortfarande sparade och det var ganska lustigt.

Måste ha sett dom i en vision från förr (Kompisar från förr)

Nitrometan
2005-12-21, 13:53
Ett ljus, sen blev det kallt och jag skrek. Jätteljust var det. Nån höll mig upp och ner. Kallt och ljust. Sen låg jag på mammas bröst, varmt och gott igen, det luktade mamma. Jag slutade skrika.

Nåt i den stilen.

Krampus
2005-12-21, 13:54
Körde pushpress.
Fick stången i skallen.
Värme, musik. Z-bumbi. Någon tar på mig i duschen. Vaga bilder.
Kommer tyvär inte ihåg ngt innan det.

MilkmaN
2005-12-21, 13:55
Jag var nog 1,5 eller 2 år. Jag tittade under ett sånt hus som det är på lekplatser och så såg jag en kanin. Jag blev rädd.

sunkan
2005-12-21, 13:58
När min katt måns smet in på mitt dagis å alla trodde att de va en vildkatt men då sa jag att det var min måns, åsså kom han å började gosa med mig :love:

Kwon
2005-12-21, 13:58
När min katt måns smet in på mitt dagis å alla trodde att de va en vildkatt men då sa jag att det var min måns, åsså kom han å började gosa med mig :love:


Aww, det där värmde när jag läste det där! :)

Gulligt sunkan!

Gosisen! :thumbup:

Juliette
2005-12-21, 14:01
När jag var liten lurade de andra dagbarnen i mig att det fanns spöken på vinden så jag var livrädd för att gå dit. Min mamma bar upp mig dit och tvingade mig för att se att det inte fanns några spöken där. Jag minns hur jag klamrade mig fast med ansiktet mot hennes axel och vägrade kolla, var hur rädd som helst.
Jag var nog närmare två år, kanske ett och ett halvt.

Krampus
2005-12-21, 14:04
Brontosaurus (Lika grofv som Krampis).



Åh coolt! Den snälle jätten som bara käka löv hela dagarna (och en å annan uteliggare som försökte dansa i tvättstugan..).

Kwon
2005-12-21, 14:06
Åh coolt! Den snälle jätten som bara käka löv hela dagarna (och en å annan uteliggare som försökte dansa i tvättstugan..).

Att dansa i tvättstugan och vara intresserad av heminredning går tydligen inte hem hos Helena B! :laugh:

Diana
2005-12-21, 14:08
Körde pushpress.
Fick stången i skallen.
Värme, musik. Z-bumbi. Någon tar på mig i duschen. Vaga bilder.
Kommer tyvär inte ihåg ngt innan det.
:laugh:

mitt första minne var en dag när ja precis börjat bemästra min fina röda trehjuling, och mama skulle cykla iväg till centrum och klippa sej, jag cyklade efter henne utan att hon såg det (värsting tendenser redan på den tiden i know :D ) och när ja kommit nåra hundratal meter från huset tappade ja bort henne och cyklade planlöst omkring tills ett pensionärspar hittade mej, tack vare dom slapp ja hamna i lost-and-found :thumbup: minns det som om det va igår, detaljer och så, skitskumt :D

Dissector
2005-12-21, 14:09
Svårt att komma på. Tidiga minnen har jag lite svårt med kronologin i... Har minnen från hur det kändes att ligga på skötbordet och få blöjan bytt iaf. Sedan har jag svaga minnen från när jag låg i en spjällsäng hemma hos min farmor också.

Jag vet att jag var besatt av elvispar och dammsugare sen tidig tidig ålder. Redan vid 1½ - 2 år så frågade jag ut en kassörska i en affär om vad hon hade för dammsugare hemma. Hon visste inte, så jag rabblade tiotals tills hon nämnde att någon av dom var rätt. Just detta tillfälle minns jag inte själv dock. Men jag var ganska märklig som sagt.

victor_n
2005-12-21, 14:10
mitt första minne var att alla såg så jäkla besvikna ut när jag för första gången öppna ögonen *cry*

Diana
2005-12-21, 14:11
När jag var liten lurade de andra dagbarnen i mig att det fanns spöken på vinden så jag var livrädd för att gå dit. Min mamma bar upp mig dit och tvingade mig för att se att det inte fanns några spöken där. Jag minns hur jag klamrade mig fast med ansiktet mot hennes axel och vägrade kolla, var hur rädd som helst.
Jag var nog närmare två år, kanske ett och ett halvt.
aww! önskar min mamma gjort desamma mot mej, kanske ja hade sluppit denna handikappande spökrädsla ja lider av idag :laugh:

kan tex inte klicka på kwons elelr ryska_raketens länkar längre osv :( :D

Kwon
2005-12-21, 14:13
aww! önskar min mamma gjort desamma mot mej, kanske ja hade sluppit denna handikappande spökrädsla ja lider av idag :laugh:

kan tex inte klicka på kwons elelr ryska_raketens länkar längre osv :( :D

VA? Har jag någonsin postat en spöklänk? :D

Krampus
2005-12-21, 14:14
:laugh:

mitt första minne var en dag när ja precis börjat bemästra min fina röda trehjuling, och mama skulle cykla iväg till centrum och klippa sej, jag cyklade efter henne utan att hon såg det (värsting tendenser redan på den tiden i know :D ) och när ja kommit nåra hundratal meter från huset tappade ja bort henne och cyklade planlöst omkring tills ett pensionärspar hittade mej, tack vare dom slapp ja hamna i lost-and-found :thumbup: minns det som om det va igår, detaljer och så, skitskumt :D


Inga förnimmelser av Bumbi där?
Han är lixom med mig överallt....

Pingu
2005-12-21, 14:26
Mitt tidigaste minne är nog då farsan, blomman och Per "Kingen" Åström (dom 3 muskeltörerna) cyklade i väg för at träna. Jag var alltid superledsen då han for så morsan fick sitta med mig i knäet och trösta

Puttrik
2005-12-21, 14:42
Mitt första minne var väl när jag och farsan var inne på en stormarknad. Jag var väl 3år. Jag ville ha någon leksak men han sa nej så jag blev skit arg och började skrika. Så när det hade samlats en liten grupp skrek jag "SLÅ MIG INTE". Då fick jag till slut min leksak för min pappa skämdes... (han slog mig inte). Ja jag var slug och bortskämd.

hangatyr
2005-12-21, 14:47
sjungande svampar lika stora som mig själv. det var i holland, say no more... *rolleyes*

Juliette
2005-12-21, 15:15
aww! önskar min mamma gjort desamma mot mej, kanske ja hade sluppit denna handikappande spökrädsla ja lider av idag :laugh:

kan ju informera om att det inte hjälpte det minsta, var extremt mörkrädd hela uppväxten, kunde inte ens sova ensam i min säng utan sov hos mina föräldrar väldigt länge. Där fick hon för att hon tvingade upp mig på vinden :D

Diana
2005-12-21, 15:38
Inga förnimmelser av Bumbi där?
Han är lixom med mig överallt....
:laugh:
nä tyvärr :(
kan ju informera om att det inte hjälpte det minsta, var extremt mörkrädd hela uppväxten, kunde inte ens sova ensam i min säng utan sov hos mina föräldrar väldigt länge. Där fick hon för att hon tvingade upp mig på vinden
hahaha hämnden är ljuv!! :angel: ja va exakt likadan! skyller tragedin på min storebrors skräckfilms fetischism :whipped: :D

hahavaffan
2005-12-21, 16:25
Hur i jäsiken kommer ni ihåg så tidiga saker? Minns när pappa ville leka gömma korven... jag var kanske 12-13 år då.

:D

Seriöst... mitt tidigaste minne var när jag körde morfars åkgräsklippare. 8 hästars vridstark tvåstånkare, det glömmer man sent!