handdator

Visa fullständig version : Fy fan för Ex


B-jay
2005-12-21, 00:45
Har precis fått reda på att min för detta sambo numera är tillsammans med min barndomskompis och polare (numera ex-polare)

Det är fan en oskriven lag att exens polare låter man bli.
Sen det värsta är att hon har varit här och haft sex med mig för ca 1,5 veckor sen och då dejtade dessa två.

Fy fan vad jag önskar att jag har klamydia eller något så båda åker på det.

Sitter här och har tankar om att spöa upp killen, men våld löser ju inget!

Ville bara skriva av mig lite!

Metal_boy_
2005-12-21, 00:49
Hon är en slampa och han är ingen riktig kompis. Jag beklagar detta, men en del är tyvärr svin. Ibland önskar jag att mitt ex blir sexuellt utnytjad faktiskt, när jag tänker på att jag slösade dyrbar tid med ett sånt falskt as.

bluelight
2005-12-21, 00:49
Slå honom inte, det löser inget. Ta dock ett rejält snack med honom!

B-jay
2005-12-21, 00:52
Ja tyvärr är det så!
Man tror man känner personer som man spenderat år med, men tydligen inte.

Hade hon träffat en kille som inte är min vän och som jag inte kännerså hade det givetvis känts det med, men jag ahde varit glad för hennes skull.

Nu känner jag bara avsky och hat.

Jag tror inte jag kan snacka med killen för risken finns att det rinner över för mig och det händer något dumt.

bluelight
2005-12-21, 00:57
Ja tyvärr är det så!
Man tror man känner personer som man spenderat år med, men tydligen inte.

Hade hon träffat en kille som inte är min vän och som jag inte kännerså hade det givetvis känts det med, men jag ahde varit glad för hennes skull.

Nu känner jag bara avsky och hat.

Jag tror inte jag kan snacka med killen för risken finns att det rinner över för mig och det händer något dumt.

Vart med om samma sak för ett tag sen, lovar, det går över.

PS. Du presterar bättre på gymmet när du är förbannad och sur DS.

Jakelol
2005-12-21, 01:29
Skit i dom båda och låt aggresionerna gå ut över vikterna, snacka om att du kommer vara peppad!!1!1!!

Mr. Moose
2005-12-21, 04:53
Har precis fått reda på att min för detta sambo numera är tillsammans med min barndomskompis och polare (numera ex-polare)

Det är fan en oskriven lag att exens polare låter man bli.
Sen det värsta är att hon har varit här och haft sex med mig för ca 1,5 veckor sen och då dejtade dessa två.

Fy fan vad jag önskar att jag har klamydia eller något så båda åker på det.

Sitter här och har tankar om att spöa upp killen, men våld löser ju inget!

Ville bara skriva av mig lite!

Om jag förstår dig rätt hade ni gjort slut innan de blev ihop?? I så fall har du inget att säga till om vem hon vill hoppa i säng med!

Om hon nu är ett bra knull, skulle du hindra en polare att testa efter ni gjort slut?? I så fall, egoist!

sp33dy
2005-12-21, 07:35
Bro's before Hoes!

userfriendly
2005-12-21, 07:40
jag blir lika förvånad varje ggn någon skriver nåt sånt här över huvudtaget...

Nitrometan
2005-12-21, 07:57
Ja... Han har ju ingen äganderätt till henne. Hon får väl bestämma vem hon vill vara ihop med? Och kompisen har också en fri vilja.

Sålänge postaren och hans ex hade gjort slut innan så ser jag inte problemet.

Klart att det kan kännas konstigt att se kompisen och exet. Men det är ju ditt problem inte deras.

CoC
2005-12-21, 08:09
Har själv två döttrar. De framtida ex till dom som djävlas med deras kommande pojkvänner ligger risigt till. Väx upp grabben. Patetiskt att se killar/män som tror dom har nån slags djäfla äganderätt till kvinnor.

Nitrometan
2005-12-21, 08:41
Hade jag haft en eller flera döttrar så hade det inte bara varit ex som hade legat illa till. Vem som helst somm hade fått dem att må dåligt hade fått stifta närmare bekantskap med ett yxskaft.

Mental
2005-12-21, 08:43
Jag bryr mig inte ett dugg om vem mina ex knullar, det har jag inte med att göra.
Så mina ex och mina polare får frattanisera så mycket de vill.
Jag vill ju inte ha henne längre, så vill någon annan så är det bara att ta för sig.

Fånig sak att bli sur på, jag menar, en sak om ni fortfarande var tillsammans när de började, då är det ruttet av dem, men nu? skärp dig,

JJ
2005-12-21, 08:46
Trist att höra, dåligt av din s.k. polare.

Nina L
2005-12-21, 08:49
Exen får göra vad de vill, tycker jag, men polare är det annorlunda med.

Mental
2005-12-21, 08:57
Exen får göra vad de vill, tycker jag, men polare är det annorlunda med.

Varför skulle inte ens polare få göra som de vill?

Yankeee
2005-12-21, 08:59
Som andra har sagt. Vad har du med att göra vem hon träffar och inte? Var glad för hennes och din polares skull istället.

J.Saarela
2005-12-21, 09:00
Varför skulle inte ens polare få göra som de vill?


För att är man vänner så inte fan är man med kompisens tjej efter det tagit slut *slap*

hahavaffan
2005-12-21, 09:01
Förstår dig till viss del. Satt i samma sits som du en gång i tiden, och jag var jävligt arg då kan jag säga... men nu har jag lagt några år bakom mig, och det hade nog inte känts som en så big deal längre.

Move on... för det har ju hon gjort.

Nina L
2005-12-21, 09:03
Varför skulle inte ens polare få göra som de vill?Jag tycker att det är en oskriven lag att man som kompis inte blir tillsammans med sina vänners ex (eller brorsor, eller föräldrar) men det är klart att de får göra vad de vill. Fast om jag skall vara ärlig så beror det nog mest på att jag har några stycken riktiga rötägg som ex. :D

mangs
2005-12-21, 09:04
Har precis fått reda på att min för detta sambo numera är tillsammans med min barndomskompis och polare (numera ex-polare)

Det är fan en oskriven lag att exens polare låter man bli.
Sen det värsta är att hon har varit här och haft sex med mig för ca 1,5 veckor sen och då dejtade dessa två.

Fy fan vad jag önskar att jag har klamydia eller något så båda åker på det.

Sitter här och har tankar om att spöa upp killen, men våld löser ju inget!

Ville bara skriva av mig lite!

Trist att höra BJay men har du tänkt på att:

Samma historia från ett annat perspektiv:

Hej Bullen,

Jag har under en längre tid varit olyckligt kär i en person som jag inte trodde mig kunna få. Det visar sig nämligen att hon är ihop med en polare till mig. För en tid sedan så dumpade han dock henne och då visade det sig att ett visst intreese fanns från hennes sida. Vi blev ihop och jag var överlycklig. Nu har det dock visat sig att för ca 1,5 vecka sedan så var hon otrogen mot mig med sitt EX. Jag trodde fan han var min polare. Jag funderar på att åka dit och slå honom på käften men det löser ju ingenting, vad skall jag göra?



Jag tror det stora problemet i frågan är tjejen som tydligen finner ett visst intrese i er båda. jag hoppas ni kan komma på en bra lösning och att inte alltför hårda ord måste utdelas. Jag kan tänka mig att det känns tufft just nu men det bästa för fortsättningen kanske är att bryta kontakten helt med dem och börja om på ny kula?

Piranha
2005-12-21, 09:11
Trist att höra BJay men har du tänkt på att:

Samma historia från ett annat perspektiv:

Hej Bullen,

Jag har under en längre tid varit olyckligt kär i en person som jag inte trodde mig kunna få. Det visar sig nämligen att hon är ihop med en polare till mig. För en tid sedan så dumpade han dock henne och då visade det sig att ett visst intreese fanns från hennes sida. Vi blev iho och jag var överlycklig. Nu har det dock visat sig att för ca 1,5 vecka sedan så var hon otrogen mot mig med sitt EX. Jag trodde fan han var min polare. Jag funderar på att åka dit och slå honom på käften men det löser ju ingenting, vad skall jag göra?



Jag tror det stora problemet i frågan är tjejen som tydligen finner ett visst intrese i er båda. jag hoppas ni kan komma på en bra lösning och att inte alltför hårda ord måste utdelas. Jag kan tänka mig att det känns tufft just nu men det bästa för fortsättningen kanske är att bryta kontakten helt med dem och börja om på ny kula?


Du kan inte slå mentalt handikappade människor i form av den här tjejen.

Du gjorde fel som ens dejtade bönan.

Det känns som hon andv dig för att komma åt hennes X.

FEL FEL FEL !

mini_Arnold
2005-12-21, 09:12
Har själv två döttrar. De framtida ex till dom som djävlas med deras kommande pojkvänner ligger risigt till. Väx upp grabben. Patetiskt att se killar/män som tror dom har nån slags djäfla äganderätt till kvinnor.
*rolleyes* Vet du nåt om situationen som vi andra inte känner till eller vadå?

skaparn
2005-12-21, 09:43
Klipp dig! Om du skulle känna något öht vore det glädje att ditt x efter dig hittat en vettig människa (jag antar att du har polare som är vettiga mäniskor, i ditt tycke då..). Det kan omöjligt finnas något mer patetiskt än de som anser sig ha någon sorts äganderätt till partnern, än mer om det taggit slut. Skulle jag träffa en tjej vars x ville ge mig stryk skulle jag garva mig harmynt medan jag tog emot det. Den enda förloraren efteråt vore den svartsjuke.

Grahn
2005-12-21, 09:57
Skulle jag träffa en tjej vars x ville ge mig stryk skulle jag garva mig harmynt medan jag tog emot det. Den enda förloraren efteråt vore den svartsjuke.

Tycker iofs ni båda skulle förlorat i slutändan då, så kul är det inte att bli misshandlad. Gör ont rätt länge.

B-Jay, du kommer över det. Var den bättre mannen och hantera det rätt så har du mindre att ångra senare.(Hett tips undvik alkohol)

skaparn
2005-12-21, 10:00
Tycker iofs ni båda skulle förlorat i slutändan då, så kul är det inte att bli misshandlad. Gör ont rätt länge.

Jo tack, har visserligen bara fått ett litet kok med stryk, men extrapolationen jag utförde som tankeexpriment var inte tilltalande.

Men här pratade jag förstås bara om ära och ryktbarhet, då är fysisk smärta underordnad.

Grahn
2005-12-21, 10:06
Jo tack, har visserligen bara fått ett litet kok med stryk, men extrapolationen jag utförde som tankeexpriment var inte tilltalande.

Men här pratade jag förstås bara om ära och ryktbarhet, då är fysisk smärta underordnad.

Sant, men tror jag helst undviker att testa det i verkligheten. ;)

HCI
2005-12-21, 10:30
Har själv två döttrar. De framtida ex till dom som djävlas med deras kommande pojkvänner ligger risigt till. Väx upp grabben. Patetiskt att se killar/män som tror dom har nån slags djäfla äganderätt till kvinnor.

Ok, då måste du alltså köpa att dina döttrar om de jävlas med något framtida ex till dom så ligger de risigt till? Det är alltså ok att nån gubbe som är förälder till nån av dina döttrars ex nya flickvän ska se till att din/dina döttrar ska ligga risigt till?

Snake
2005-12-21, 10:53
Jag blir mäkta förvånad hur många som tycker situationen är ok. Visst, dom är (förhoppningsvis) vuxna människor och får göra som dom vill, men JAG tycker som några andra här att det är ett jävligt respektlöst agerande från tjejen och B-Jays s.k. "kompis". Som sagts, oskriven regel.
Va fan är ni för jävla hycklare som säger "väx upp och är glad över deras situation istället", jag skulle vilja se er i samma situation. Självklart mår B-jay pissdåligt, med all rätt.

Jag tycker självklart att killen i fråga ska få veta precis vad du tycker, sen kan du gå vidare och glömma dom båda två.

mini
2005-12-21, 10:58
Jag tycker det är svårt att döma uten mer info. Om exet och kompisen är förälskade på riktigt och vill satsa på en relation tycker jag de ska göra det. Däremot kan man naturligtvis tvivla då hon hade sex med en annan (alltså jay). Vill man bara ha lite booty finns det bättre alternativ än kompisens ex, eller exets kompis.

Yankeee
2005-12-21, 10:58
Jag blir mäkta förvånad hur många som tycker situationen är ok. Visst, dom är (förhoppningsvis) vuxna människor och får göra som dom vill, men JAG tycker som några andra här att det är ett jävligt respektlöst agerande från tjejen och B-Jays s.k. "kompis". Som sagts, oskriven regel.
Va fan är ni för jävla hycklare som säger "väx upp och är glad över deras situation istället", jag skulle vilja se er i samma situation. Självklart mår B-jay pissdåligt, med all rätt.

Jag tycker självklart att killen i fråga ska få veta precis vad du tycker, sen kan du gå vidare och glömma dom båda två.

Varför ska tjejen och hans kompis respektera honom, men inte tvärtom?

Snake
2005-12-21, 11:01
Varför ska tjejen och hans kompis respektera honom, men inte tvärtom?

Man gör inte så bara, så enkelt är det. Men du är bara ute efter att argumentera och jag förutsätter att du inte varit i en liknande situation, då ska man passa sig för att yttra sig.

hangatyr
2005-12-21, 11:06
hur komemr det sig att du har ensamrätt på tjejen? ni är inte ihop längre, klart hon kan bli ihop med någon annan då! spelar väl ingen roll om det är din kompis hon blir tillsammans med?


jag förstår inte problemet.

Yankeee
2005-12-21, 11:08
Man gör inte så bara, så enkelt är det. Men du är bara ute efter att argumentera och jag förutsätter att du inte varit i en liknande situation, då ska man passa sig för att yttra sig.

Hårda ord. Vem bestämmer att man inte gör så?

Nja, jag skrev vad jag tyckte innan du skrev ditt inlägg.

Så man måste ha varit med om något för att få säga vad man tycker om det?

Grahn
2005-12-21, 11:10
Tja man gör inte så eller så gör man det, orka diktera regler.

Oavsett så är det väl kanske inte så konstigt om situationen känns grymmt fel för b-jay.

Snake
2005-12-21, 11:13
Hårda ord. Vem bestämmer att man inte gör så?

Nja, jag skrev vad jag tyckte innan du skrev ditt inlägg.

Så man måste ha varit med om något för att få säga vad man tycker om det?

Nej det måste man inte, men visst underlättar det väl att varit med om något liknande när man ska ge goda råd åt en annan person?

Men din och min diskussion stannar nog här, du vet vad jag tycker, och jag vet vad du tycker - även om jag har svårt att förstå hur man kan tycka så.
Alla är vi olika.

B-jay
2005-12-21, 11:33
Blandade läger här!

Kan bara säga att dom som inte tycker detär en big deal har nog aldrig varit i den situationen själva.
Det gör grymt ont!

Fan vet vad som hänt när vi varit på fester tillsammans förut osv.
Tankarna strömmar genom skallen hela tiden.
Man vet fan inte var man ska ta vägen.

Tyvärr så är det ju så att det finns en del känslor kvar för den här tjejen, men vi kan inte vara tillsammans tyvärr för det inte funkar.

Hade det varit så att hon träffat en annan kille som jag inte vet vem det är, så hade jag givetvis tagit det ganska hårt, men jag hade varit glad för hennes skull.

Det finns fan hur många killar som helst häromkring, men givetvis så ska det vara polaren hon fattar tycker för!
*grr*

olwe
2005-12-21, 11:34
Jag förstår att du är sned på din kompis och ditt X. Många verkar tro at det är enkelt att sitta brevis och se två personer som man har tyckt om väldigt mycket skapa samma relation som man hade med en av desa och höll för speciell. Men man ska inte se så svartvitt på saken, delar de riktiga kännslor kan det vara jäkligt svårt för dem också.

Ofta har man inte alls kommit över en person bara för att det är slut.

Men jag tycker inte att man ska låta en tjej komma emellan två barndomspolare, jag blir ofta förvånad över hur folk kan rangorda en tjej de (som de inte kännt alls lika länge) över en gammal kompis, bara för att de krankar ner sig i tösen.

Förlåt dem. Om du inte klarar av detta direkt så ta bort deras numer om du ska supa ner dig, fyllesamtal är riktigt dåliga.

H.Emanuel
2005-12-21, 11:40
Det snackas ex hit och ex dit. Vaddå ex? Nån tjej man haft sex med ibland. Nästan så det är lite cred att säga att man har ett ex

mini
2005-12-21, 11:41
Det snackas ex hit och ex dit. Vaddå ex? Nån tjej man haft sex med ibland. Nästan så det är lite cred att säga att man har ett ex
Hm, är definitionen på sambo "Nån tjej man haft sex med ibland"?

H.Emanuel
2005-12-21, 11:43
Hm, är definitionen på sambo "Nån tjej man haft sex med ibland"?
sambo, särbo, delsbo, bimbo whatever :D

H.Emanuel
2005-12-21, 11:45
såklart hajar jag smärtan och jag har själv smakat på den. Är bara så förbannat trött på ex-snack.

mini
2005-12-21, 11:49
såklart hajar jag smärtan och jag har själv smakat på den. Är bara så förbannat trött på ex-snack.
Och ändå var du tvungen att öppna och läsa en tråd som heter just Fy fan för Ex? Problem med självdiciplinen, och bitterheten över detta går ut över andra?

Stoltz
2005-12-21, 11:54
Det finns fan hur många killar som helst häromkring, men givetvis så ska det vara polaren hon fattar tycker för!


Ifall känslorna är riktiga/ärliga så är ju nog inte det ett medvetet val. Alltså, hon gick nog inte in med attityden "Nu ska jag få känslor för mitt ex polare"

Dock, situationen suger något otroligt och jag tycker du har rätt att vara upprörd, det är ju så nytt och ingen kan begära att någon ska komma över sitt ex direkt. Och ännu mer självklart tycker jag, är att det svider lite extra när det är ens polare som är den tredje medaljören i smeten.

Ni som säger att det inte ska spela någon roll, ni kan väl ändå förstå ifall en person tycker det är extra jobbigt?

Dock, tragiskt som det är, kan man inte börja säga att exet eller polaren gör skitmycket fel och allt, känslor är ju som sagt inte något man alltid dominerar över med sinnet. Ifall de har riktiga känslor för varandra så borde de bli tillsammans, ditt ex eller ej.

Jag kan lova dig, en dag när detta smälts mycket bättre och under en längre tid, så kommer du känna dig mycket bättre och även kunna se på deras förhållande med lite glädje för dem, även om det är ingenting jag förväntar mig ska hända redan nu.

Hoppas allt löser sig!

B-jay
2005-12-21, 11:55
Hm, är definitionen på sambo "Nån tjej man haft sex med ibland"?


Nä med sambo menar jag precis vad det är!
Vi bodde ihop i 2,5 år.

christian
2005-12-21, 12:09
Vet precis hur det är, från bägge sidor så att säga. Inget jag är stolt över men shit happens och ibland får man igen.

Det tråkiga i det hela var bara att jag förlorade en bra polare iom att han och tjejen strulade medans hon var ihop med mig. Visst ville jag slåss men vad fan skulle det gjort bättre? Det var för övrigt samma tjej som jag "plockat" upp efter honom tidigare, eller njae det var iofs hon som inledde det hela. Så jag fick väl igen lite. Men hon var ändå för dum för mig.. :D :devil:

mangs
2005-12-21, 12:15
Jag vill notera att jag INTE tar tjejens eller polarens parti i detta fallet även om det kanske lät så tidigare. Jag tycker det är riktigt tråkigt men man bör nog se alla korten innan man kan dra en slutsats vem som gjort fel.


Skall jag vara ärlig tycker jag alla gjort fel.

1. Tjejen eftersom hon är ihop med en polare, inte så genomtänkt. + senare otrogen med BJay
2. Polaren, eftersom han sviker BJay och blir ihop med hans Ex.
3. BJay, gör slut med sin sambo och har sedan sex med henne när han vet att hon är i hop med någon annan.

Det är en tuff situation och som du säger så hade det känts nog tufft om hon hittat en annan kille men nu när det är polaren så är det ännu värre. Tiden läker alla sår heter det och det stämmer. Dock får du nog inse att din sambo är förlorad och att du inte får gräva ned dig för djupt. Livet går trots allt vidare och det finns mer fisk i sjön.

Pingu
2005-12-21, 12:20
Faan vad surt, aldrig att jag skulle ta ihop det med en polares ex.

Förlorar du en så står det tusen åter

Herkulez
2005-12-21, 12:22
3. BJay, gör slut med sin sambo och har sedan sex med henne när han vet att hon är i hop med någon annan.
.
han visste ju inte det då

mangs
2005-12-21, 12:24
han visste ju inte det då


Sorry, missade det!

Flåt BJAY, du är nu friad från alla möjliga misstanke.

Det finns bättre tjejer för en kille av din kaliber

skaparn
2005-12-21, 14:12
Tyvärr så är det ju så att det finns en del känslor kvar för den här tjejen, men vi kan inte vara tillsammans tyvärr för det inte funkar.

Hade det varit så att hon träffat en annan kille som jag inte vet vem det är, så hade jag givetvis tagit det ganska hårt, men jag hade varit glad för hennes skull.

Det finns fan hur många killar som helst häromkring, men givetvis så ska det vara polaren hon fattar tycker för!
*grr*

En utveckling av vad jag tidigare skrev. Uppenbarligen finns det känslor kvar för tjejen, det finns antagligen någon sorts respekt för den man du kallar "polare", man brukar gilla sina polare, så vänd det till att hon iallafall träffade en vettig person. Jag skulle ta det betydligt hårdare ifall tjejen gick till en jubelidiot.

Det låter förstås idealistiskt och kindvändarmentalitet dragen till sin spets, men du har allt att vinna.

Skulle ingen kunna förklara för mig lite sakligt varför det skulle vara en oskriven regel att man inte gör så som beskrivet i början av tråden? Svårt att sätta rationalitet på känslor kanske, men ska man hävda en regel så förutsätter jag visst fog.

Diana
2005-12-21, 14:29
detta är ett jäkligt knepigt dilemma.. ja förstår helt hur man kan resonera på båda sätten :)

men min åsikt är att de är viktigt att se förbi sina egna sårade känslor i en sånnhär situation och faktiskt kunna vara glad för sitt ex och kompis om de verkligen funnit och älskar varann, för de extremt svårt att hitta människor man känner har ALLT som man vill ha hos en partner och älskar på de sättet :love: och om dessa två nu har hittat det hos varann så är det inte rätt att de ska behöva ge upp det av hänsyn till någon annan :)

capoje
2005-12-21, 14:36
Känner en som råkat ut för samma , har till och med barn med sitt ex som började data med en av hans bästa polare ( ex polare nu ) en dag stormade han in då båda låg sovandes i sängen. Han var så arg så han tänkte döda killen.

Dock gjorde han inget och gick. Har inge kontakt med den grabben idag :devil:

Lodiz2
2005-12-21, 14:39
Om jag förstår dig rätt hade ni gjort slut innan de blev ihop?? I så fall har du inget att säga till om vem hon vill hoppa i säng med!



Om hon nu är ett bra knull, skulle du hindra en polare att testa efter ni gjort slut?? I så fall, egoist!

verkar som du tror att allt handlar om ****** du har inte tänkt på att det kan vara ganska mycket känslor och att man då inte vill att polaren är med henne jag hade inte accepterat att en kompis rör nått av mina ex om det inte är jag som gjort slut och att jag avskyr henne och bland mina polare så kollar man med kompisen om det är ok innan man gör något

Baha
2005-12-21, 14:41
Förstår det kan va jobbigt, men man kan ju inte styra över andras liv, så är det ju bara.


Bara för att man själv tycker att så gör man ju inte så betyder det ju inte att alla andra tycker likadant.

Solros
2005-12-21, 14:44
Jag har fan inte många moraliska betänkligheter, men att gå på polarens EX, det gör man fan bara inte!

Dålig stil av bruden, men där brukar man ju inte kunna räkna med för mycket.
Värre av polaren, låt han bekanta sig med dina nävar, sedan säger du upp all bekantskap.

yxmannen
2005-12-21, 14:59
Det är bara att ditcha bitchen och slynkompisen och gå vidare. De har visat att de är riktiga luder båda två. De förtjänar dig inte. Förnedra dig inte genom att lägga tid på dem. Visa att du är bättre än dem och gå vidare bara. Det är inget att lägga tid på hoes. De finns överallt, vissa hoes är svårare att läsa än andra, men du blir bättre på det med åren. Tråkigt att din kompis visade sig vara en biatchslyna han också som inte frågade om dina känslor innan han penetrerade ärkeslynan. Biiiiiiiiaatch!!!!

H.Emanuel
2005-12-21, 15:02
Och ändå var du tvungen att öppna och läsa en tråd som heter just Fy fan för Ex?
Förlåt. Naturligtvis skulle jag ha skrivit det i "Klenast på Kolo"-tråden, dumt av mig

B-jay
2005-12-21, 17:14
Kan ju förtydliga lite att detta inte handlar om själva sexet.
Utan det är känslorna.
Självklart har jag känslor kvar för tjejen, men vi funkar inte ihop tyvärr.

Men det gör så jävla ont och fan om dom sitter och diskuterar mig och vad jag gjort tidigare.

Sen en annan jobbigt situation är att vi är ett kompisgäng på 7 personer, där somliga tar mitt parti och somliga tar deras. Det kommer att splitra oss vilket inte heller är speciellt kul.

Jense
2005-12-21, 17:18
Bro's before Hoes!
som Nelson så vacker sa!




snacka med honom, snacka via ditt svärd

H.Emanuel
2005-12-21, 17:25
Kan ju förtydliga lite att detta inte handlar om själva sexet.
Utan det är känslorna.
Självklart har jag känslor kvar för tjejen, men vi funkar inte ihop tyvärr.

Men det gör så jävla ont och fan om dom sitter och diskuterar mig och vad jag gjort tidigare.

Sen en annan jobbigt situation är att vi är ett kompisgäng på 7 personer, där somliga tar mitt parti och somliga tar deras. Det kommer att splitra oss vilket inte heller är speciellt kul.
Man får sålla agnarna från vetet. 7 stycken är ändå några för många. Kan man lita på två får man vara glad

High1ander
2005-12-21, 17:26
Har precis fått reda på att min för detta sambo numera är tillsammans med min barndomskompis och polare (numera ex-polare)

Det är fan en oskriven lag att exens polare låter man bli.
Sen det värsta är att hon har varit här och haft sex med mig för ca 1,5 veckor sen och då dejtade dessa två.

Fy fan vad jag önskar att jag har klamydia eller något så båda åker på det.

Sitter här och har tankar om att spöa upp killen, men våld löser ju inget!

Ville bara skriva av mig lite!
30% av killar som har klamydia har inga symptom (märks dock om man testar sig), och det är över 50% för tjerna, så din önskan kanske ändå är uppfylld...

Annars, ja, jävligt sugit. Men vafan lägg ner "lagar" hit och dit, inte fan ska kärlek stoppas av att ens kompis har varit där förrut (nej, jag personligen skulle bli jävligt sur, men det ändrar inte faktum att jag tycker ändå det är rätt/OK).

Fatalist
2005-12-21, 17:27
Man får sålla agnarna från vetet. 7 stycken är ändå några för många. Kan man lita på två får man vara glad

Jepp. Folk kan vara kul att umgås med men man ska inte ta förgivet att man kan lita på alla... Det visar sig fort i sådana här situationer.

Om du fortfarande har känslor för henne ska du ge fan i att ****** med henne, hon har ju inga känslor för dig så hon gör det av helt andra skäl. Ut och leta reda på 10 nya tjejer och umgås med dem, du KOMMER glömma henne. Sitt inte hemma och tjura.

High1ander
2005-12-21, 17:31
Man gör inte så bara, så enkelt är det. Men du är bara ute efter att argumentera och jag förutsätter att du inte varit i en liknande situation, då ska man passa sig för att yttra sig.
Varför gör man inte så? Visst det är taskigt och känns ju för jävligt för personen, men det känns för jävligt för två personer om man gillar varandra och inte kan göra något.
Det är ett "lose-lose-situation".

Som sagt, jag skulle bli jävligt sur om de hände mig, eventuellt säga upp vänskapen, men jag tycker inte att det finns några moraliska lagar som förbjuder dem att vara med varandra (annat än att det gör ont för en själv).

Värsta är dock om det blir "OMG, hon berätta att hon alltid fejka med dig, att du hela tiden gjorde si o så i sängen" (ok, kanske inte värsta), men skulle vara extremt drygt om Exet "läcker hemligheter" till polaren/fienden...

H.Emanuel
2005-12-21, 17:43
Hat och bitterhet raserar. Undvik dessa två känsloyttringar så gott du kan.

christian
2005-12-21, 18:38
Hat och bitterhet raserar. Undvik dessa två känsloyttringar så gott du kan.

Undvika är dumt, då det betyder förtrycka för mig. Vissa saker är oundvikliga, det är hur man hanterar det som betyder något.

pia
2005-12-21, 18:53
Jag förstår inte hur någon kan göra så. Jag skulle direkt säga upp vänskapen för kompisars ex eller pojkvänner/flickvänner ska man inte röra utan att fråga innan om det är okej. Jag skulle aldrig göra något sådant och skulle inte acceptera att det gjordes mot mig. Jag anser att man inte är kompisar om man gör något sådant utan att fråga innan för det är ingen man kan lita på då.

Mr. Moose
2005-12-21, 20:23
I mitt tycke, är det slut så är det slut!!

Ni som tycker det hela är fel. Varför tycker ni att en kille/tjej ska ha rätt att bestämma vad hans/hennes ex gör och träffar? NÄR DET REDAN ÄR SLUT!!

Och JA, jag har varit i samma situation själv.

H.Emanuel
2005-12-21, 20:28
Undvika är dumt, då det betyder förtrycka för mig. Vissa saker är oundvikliga, det är hur man hanterar det som betyder något.
Okej, hantera det så att man inte blir bitter och hatisk, då. Som jag gör nu när jag kommer att få fetlön samtidigt som jag har fetutgifter så det inte blir nåt outstanding iallafall

H.Emanuel
2005-12-21, 20:31
Jag förstår inte hur någon kan göra så. Jag skulle direkt säga upp vänskapen för kompisars ex eller pojkvänner/flickvänner ska man inte röra utan att fråga innan om det är okej. Jag skulle aldrig göra något sådant och skulle inte acceptera att det gjordes mot mig. Jag anser att man inte är kompisar om man gör något sådant utan att fråga innan för det är ingen man kan lita på då.
Jag tror mer att händer det så händer det. Man vet aldrig vad framtiden har att bjuda på, vilka möten man är med om, vilka känslor som uppstår osv
Rätt vad det är kan man själv befinna sig i en sådan situation. Det har hänr tidigare i världshistorien och det kommer alltid att hända

Helena B
2005-12-21, 20:33
Finns ju en anledning till att ex kallas ex.

H.Emanuel
2005-12-21, 20:36
Bara att kalla nån för sitt ex klingar en form av äganderättstänkande i mina öron

Helena B
2005-12-21, 20:38
Bara att kalla nån för sitt ex klingar en form av äganderättstänkande i mina öron

Har du något bättre ordval så fine. Men det är slang istället för att orka säga min föredetta pojkvän/flickvän.

H.Emanuel
2005-12-21, 20:47
Har du något bättre ordval så fine. Men det är slang istället för att orka säga min föredetta pojkvän/flickvän.
och varför ska man kalla nån för nåt av det där?

Helena B
2005-12-21, 20:53
och varför ska man kalla nån för nåt av det där?

Varför inte? Vad vill du kalla det? Man säger min mamma (som ett ägande enligt dig). Vet inte vart du vill komma...

H.Emanuel
2005-12-21, 20:57
Varför inte? Vad vill du kalla det? Man säger min mamma (som ett ägande enligt dig). Vet inte vart du vill komma...
varför i hela fridens dar ska man gå omkring och kalla nån för sitt ex eller sin föredetta och hur länge ska man göra det, tills man träffat nummer fem? Det är bara sånt där nys som folk håller på med för att få känna sig lite vanliga. Mamma och pappa är ändå en viss skillnad i sammanhanget.

Solros
2005-12-21, 21:13
Finns ju en anledning till att ex kallas ex.

Och att polare kallas polare.

Slayerized
2005-12-21, 21:14
varför i hela fridens dar ska man gå omkring och kalla nån för sitt ex eller sin föredetta och hur länge ska man göra det, tills man träffat nummer fem? Det är bara sånt där nys som folk håller på med för att få känna sig lite vanliga. Mamma och pappa är ändå en viss skillnad i sammanhanget.

Menar du att man ska betrakta sina föredetta flickvänner/pojkvänner som vilken annan person som helst? De är ju ens ex, och inte bara en bekant.

Helena B
2005-12-21, 21:15
varför i hela fridens dar ska man gå omkring och kalla nån för sitt ex eller sin föredetta och hur länge ska man göra det, tills man träffat nummer fem? Det är bara sånt där nys som folk håller på med för att få känna sig lite vanliga. Mamma och pappa är ändå en viss skillnad i sammanhanget.

Men lilla gubben, vad vill du kalla det då?

Trance
2005-12-21, 21:17
varför i hela fridens dar ska man gå omkring och kalla nån för sitt ex eller sin föredetta och hur länge ska man göra det, tills man träffat nummer fem? Det är bara sånt där nys som folk håller på med för att få känna sig lite vanliga. Mamma och pappa är ändå en viss skillnad i sammanhanget.

Lever du totalt utanför verkligheten?

Man använder ex istället för dåvarande flickvän. Låt mig visa hur en normal konversation kan se ut mellan vanliga människor.

- "Jag träffade mitt ex ute idag, hon såg rätt bra ut"
- "Ok"

Ännu ett exempel från verkliga livet.

-"Du känner Sara va?"
-"Hmm, inte säker"
-"Du vet, mitt ex"
-"Ah, just det ja."

Så här kan det se ut i livet. Behöver du fler exempel så säg bara till.

H.Emanuel
2005-12-21, 21:22
Men lilla gubben, vad vill du kalla det då?
Ja, dom heter väl något? Låt oss säga Sara. Jag och Sara bodde ihop i ett antal år, men det blev outhärdligt för oss bägge av diverse orsaker, så vi bröt upp vid ett cykelställ på Odenplan. När jag så är ute på promenad med en annan tjej långt efter det så råkar vi möta Sara på gatan.
"Nejmen Hej H.Emanuel", säger hon glatt."Det var längesen man såg dig"
"Hejsan, Sara", replikerar jag."Ja, det var inte i förrgår precis...Förresten, det här är Helena", säger jag med en gest åt kvinnan vid min sida.
"Hej", säger dom till varandra. Så knallar vi vidare och helena frågar naturligtvis vem det där var.
"Det var Sara", berättar jag.
"Jaha, som du bodde med förut?"
"Ja just det"

Krampus
2005-12-21, 21:24
Lever du totalt utanför verkligheten?

Man använder ex istället för dåvarande flickvän. Låt mig visa hur en normal konversation kan se ut mellan vanliga människor.

- "Jag träffade mitt ex ute idag, hon såg rätt bra ut"
- "Ok"

Ännu ett exempel från verkliga livet.

-"Du känner Sara va?"
-"Hmm, inte säker"
-"Du vet, mitt ex"
-"Ah, just det ja."

Så här kan det se ut i livet. Behöver du fler exempel så säg bara till.

:D

H.Emanuel
2005-12-21, 21:24
Lever du totalt utanför verkligheten?

Man använder ex istället för dåvarande flickvän. Låt mig visa hur en normal konversation kan se ut mellan vanliga människor.

- "Jag träffade mitt ex ute idag, hon såg rätt bra ut"
- "Ok"

Ännu ett exempel från verkliga livet.

-"Du känner Sara va?"
-"Hmm, inte säker"
-"Du vet, mitt ex"
-"Ah, just det ja."

Så här kan det se ut i livet. Behöver du fler exempel så säg bara till.
Hahahaha, snackar du sådär?

Helena B
2005-12-21, 21:27
Ja, dom heter väl något? Låt oss säga Sara. Jag och Sara bodde ihop i ett antal år, men det blev outhärdligt för oss bägge av diverse orsaker, så vi bröt upp vid ett cykelställ på Odenplan. När jag så är ute på promenad med en annan tjej långt efter det så råkar vi möta Sara på gatan.
"Nejmen Hej H.Emanuel", säger hon glatt."Det var längesen man såg dig"
"Hejsan, Sara", replikerar jag."Ja, det var inte i förrgår precis...Förresten, det här är Helena", säger jag med en gest åt kvinnan vid min sida.
"Hej", säger dom till varandra. Så knallar vi vidare och helena frågar naturligtvis vem det där var.
"Det var Sara", berättar jag.
"Jaha, som du bodde med förut?"
"Ja just det"

:laugh:

Ja du lycka till med att undvika ordet ex eller föredetta. Jag ser inget fel med at använda det ordet, om man säger ex så vet alla vad det betyder.

Krampus
2005-12-21, 21:31
:laugh:

Ja du lycka till med att undvika ordet ex eller föredetta. Jag ser inget fel med at använda det ordet, om man säger ex så vet alla vad det betyder.

Nej i min värld ska alla kunna MITT språk!
Vill ni komunicera med mig får ni fan lära er......
Finns väll ingen anledning till att använda exsterande ord?
Jag är så svårt svår att jag är omöjlig.....
Pilutta!

Helena B
2005-12-21, 21:33
Nej i min värld ska alla kunna MITT språk!
Vill ni komunicera med mig får ni fan lära er......
Finns väll ingen anledning till att använda exsterande ord?
Jag är så svårt svår att jag är omöjlig.....
Pilutta!

Har du druckit Slampus eller är det här ett innläg som du inte kommer komma ihåg imorgon :laugh:

Krampus
2005-12-21, 21:35
Har du druckit Slampus eller är det här ett innläg som du inte kommer komma ihåg imorgon :laugh:

Åh........

IRONI!!!!!!!! Jag driver med Emanuell din ***** *****!!!!! *grr27*

Måste man förklara allt för dig?

Piranha
2005-12-21, 21:36
Har du druckit Slampus eller är det här ett innläg som du inte kommer komma ihåg imorgon :laugh:


Han är bara taggad inför poseringen i morrn :)

H.Emanuel
2005-12-21, 21:36
Åh........

IRONI!!!!!!!! Jag driver med Emanuell din ***** *****!!!!! *grr27*

Måste man förklara allt för dig?
Ja, man måste vara övertydlig

Helena B
2005-12-21, 21:38
Åh........

IRONI!!!!!!!! Jag driver med Emanuell din ***** *****!!!!! *grr27*

Måste man förklara allt för dig?

Jag vet gubben...."easy easy" :D

Trance
2005-12-21, 21:38
Hahahaha, snackar du sådär?

Japp, jag är väldigt trevlig, men kortfattad.

Använder du epitetet flickvän? Isåfall varför?

Krampus
2005-12-21, 21:38
Ja, man måste vara övertydlig

Uggndus moxus.
Fichus "ex" tjola-schlang.
Heleeena B - N00bus..... Owned.

H.Emanuel
2005-12-21, 21:40
Japp, jag är väldigt trevlig, men kortfattad.

Använder du epitetet flickvän? Isåfall varför?
Nej, pojkvän *spy*

Helena B
2005-12-21, 21:40
Uggndus moxus.
Fichus "ex" tjola-schlang.
Heleeena B - N00bus..... Owned.

Vad söt du är :D

Undra vem det är som inte förstår ironi här...

Krampus
2005-12-21, 21:41
Jag vet gubben...."easy easy" :D

Vi kan ha en tråd där jag förklarar saker på ett enkelt och ganska otrevligt sätt för dig...
Hade det på Exhale, den var ganska populär.

Trance
2005-12-21, 21:42
Nej, pojkvän *spy*

Gay-humor. Det var oväntat, du som alltid brukar vara så speciell så faller du tillbaka till något sådant banalt. Jag hade väntat mig en dikt om sotat glas eller något.

Jaja, du hade fel. Ner på knä och be om förlåtelse och du skall finna frid i denna glädjens högtid.

H.Emanuel
2005-12-21, 21:44
Gay-humor. Det var oväntat, du som alltid brukar vara så speciell så faller du tillbaka till något sådant banalt. Jag hade väntat mig en dikt om sotat glas eller något.

Jaja, du hade fel. Ner på knä och be om förlåtelse och du skall finna frid i denna glädjens högtid.
Jag har inte fel. Ni har ALLA fel. Så ner på knä och prisa himlens alla makter för att ni trots det tillåts leva

Helena B
2005-12-21, 21:45
Vi kan ha en tråd där jag förklarar saker på ett enkelt och ganska otrevligt sätt för dig...
Hade det på Exhale, den var ganska populär.

Ja eller va nej!? Du behöver inte gilla mig, jag gilla iaf dig *kissass* Det är bara att vänja dig :D

Krampus
2005-12-21, 21:48
Ja eller va nej!? Du behöver inte gilla mig, jag gilla iaf dig *kissass* Det är bara att vänja dig :D

Du får inte säga så!! :cryout:
Jag är sjukt svag för fjäsk. :(

Helena B
2005-12-21, 21:59
Du får inte säga så!! :cryout:
Jag är sjukt svag för fjäsk. :(

Bra då vet jag :thumbup:

Men Krampus du kan fortsätta dina inläggskrivanden som du alltid har gjort. Känns bra att veta att du lägger ner möda och tankeverksamhet för att forma dina inlägg på ett sätt som gör att jag reagerar. :D

pia
2005-12-21, 22:51
I mitt tycke, är det slut så är det slut!!

Ni som tycker det hela är fel. Varför tycker ni att en kille/tjej ska ha rätt att bestämma vad hans/hennes ex gör och träffar? NÄR DET REDAN ÄR SLUT!!

Och JA, jag har varit i samma situation själv.
Man har inte rätt att bestämma vad ens ex gör och det skulle jag skita i men jag tycker att en bra kompis rör inte några ex utan att fråga att det är okej. Det är fult gjort och en sådan kompis går inte att lita på. Visst kan man inte bestämma över sin kompis men om man är en bra kompis så gör man inte så. Vet man också om att ens kompis fortfarande har känslor för personen så är det ännu fulare gjort och det är därför jag tycker att man ska fråga om det är okej. Man får faktiskt ta lite hänsyn till andra människor och inte bara tänka på vad man själv vill alltid för då lär man stå utan vänner tillslut.

Solros
2005-12-21, 22:53
Man har inte rätt att bestämma vad ens ex gör och det skulle jag skita i men jag tycker att en bra kompis rör inte några ex utan att fråga att det är okej. Det är fult gjort och en sådan kompis går inte att lita på. Visst kan man inte bestämma över sin kompis men om man är en bra kompis så gör man inte så. Vet man också om att ens kompis fortfarande har känslor för personen så är det ännu fulare gjort och det är därför jag tycker att man ska fråga om det är okej. Man får faktiskt ta lite hänsyn till andra människor och inte bara tänka på vad man själv vill alltid för då lär man stå utan vänner tillslut.
:thumbup:

H.Emanuel
2005-12-21, 22:53
Man har inte rätt att bestämma vad ens ex gör och det skulle jag skita i men jag tycker att en bra kompis rör inte några ex utan att fråga att det är okej. Det är fult gjort och en sådan kompis går inte att lita på. Visst kan man inte bestämma över sin kompis men om man är en bra kompis så gör man inte så. Vet man också om att ens kompis fortfarande har känslor för personen så är det ännu fulare gjort och det är därför jag tycker att man ska fråga om det är okej. Man får faktiskt ta lite hänsyn till andra människor och inte bara tänka på vad man själv vill alltid för då lär man stå utan vänner tillslut.
"Du, Jakob, en sak bara, är det okej om jag sätter på din gamla tjej?"

clash
2005-12-21, 22:55
"Du, Jakob, en sak bara, är det okej om jag sätter på din gamla tjej?"

Jajamen! Det är inte särskilt ovanligt för övrigt.

Solros
2005-12-21, 22:57
"Du, Jakob, en sak bara, är det okej om jag sätter på din gamla tjej?"

Vem fan vill ha gamla tjejer? Max 16!!

Garnax
2005-12-21, 22:58
Spela roll om polaren blir tillsammans med ditt ex...

Det är ju över mellan er, inget mer att få ut av det.

Kan din vän bli lycklig med en tjej, kanske för livet...vet vet
ska du stå imellan det för att hon är ditt ex...

Testa o lev i en mindre stad som min, här känner du alltid
någon som har vart tillsammans med tjejen du nyss träffat.


fyfan för småsinta egoistiska känslostörda dumpade småpojkar...

Metal_boy_
2005-12-21, 23:01
jag skulle aldrig kunna vara ihop med nån som en kompis varit tillsamans med. Finns så jävla mycket damer, så det känns så jävla inriktat på att jävlas. Nej man kan inte rå för om man blir kär, men man tänker inte ens den tanken att låta sig frestas om man är bra polare med nån!!!

Solros
2005-12-21, 23:02
Men du... Blir du dumpad av en tjej och sedan kommer din polare och trycker henne i krysset, inte fan ska man ta lätt på det.

Gäller alltså om man är kompis med killen, annars har jag inga skrupler, ****** gifta hemmafruar, sambos, whatever. Men inte om du känner maken i förhållandet. :devil:

Metal_boy_
2005-12-21, 23:08
Testa o lev i en mindre stad som min, här känner du alltid
någon som har vart tillsammans med tjejen du nyss träffat.

O allas pappa har barn med sina döttrar?

pia
2005-12-21, 23:08
"Du, Jakob, en sak bara, är det okej om jag sätter på din gamla tjej?"
Om det bara handlar om sex så tycker jag det är väldigt onödigt. Det finns ganska många andra att välja på så varför ta någons ex. Handlar det om mer än så att man tror att det är en person värd att satsa på, att det är ens livs kärlek så kan man ju berätta för kompisen vilka känslor man har för den här tjejen eller killen. Det är ju visserligen upp till en själv om man tycker att tjejen eller killen är värd att förlora en kompis för men jag tycker inte det.

H.Emanuel
2005-12-21, 23:10
O allas pappa har barn med sina döttrar?
Fuck your mother and your son will be your brother

Garnax
2005-12-21, 23:11
Blir man kär så blir man...

Inte fan ska man behöva välja mellan kärleken eller polaren...

Då är det ingen riktig polare som inte kan bjuda på det...

Solros
2005-12-21, 23:17
Då är det ingen riktig polare som inte kan bjuda på det...

Du tycker alltså att man kan bjuda polarna på ett knull när det tar slut med bruden? Vill du bli min vän?

Masugn
2005-12-21, 23:17
synd att höra mannen

Snake
2005-12-21, 23:18
Blir man kär så blir man...

Inte fan ska man behöva välja mellan kärleken eller polaren...

Då är det ingen riktig polare som inte kan bjuda på det...

Du är nog 100% IQ-befriad ändå.

pia
2005-12-21, 23:20
Spela roll om polaren blir tillsammans med ditt ex...

Det är ju över mellan er, inget mer att få ut av det.

Kan din vän bli lycklig med en tjej, kanske för livet...vet vet
ska du stå imellan det för att hon är ditt ex...

Testa o lev i en mindre stad som min, här känner du alltid
någon som har vart tillsammans med tjejen du nyss träffat.


fyfan för småsinta egoistiska känslostörda dumpade småpojkar...
Jag lever i en mindre stad och jag vet inte någon som har det problemet. Lever du i en liten by med 20 personer så kanske problemet uppstår. Sedan är det skillnad på att känna någon och vara bra kompis med någon.

mmartin
2005-12-21, 23:23
ja inte sunt o nämna det som "nått man kan bjuda på"....

nä det är totalt fel handlat av polaren sjävlklart

mini
2005-12-21, 23:32
Är det slut så är det. Det finns inga oskrivna regler om vem som får sätta vems ex osv. Det är omöjligt eftersom det finns olika åsikter om saken. Man har naturligtvis rätt att känna sig sviken och bedragen och ledsen, men att lägga skuld på andra är att dra det ett steg för långt tycker jag. Hur mycket har man rätt att styra andras liv enkom för att lindra sina egna negativa känslor?
Visst finns det smidigare sätt som polaren och exet kunnat lösa detta på. Nu gjorde de inte det, och man måste leva med att situationen är som den är. Man kan bara påverka sitt eget beteende. Vad mår man bäst av, att älta och önska hämnd eller att försöka gå vidare?

Solros
2005-12-21, 23:37
Personligen tycker jag att det visst finns oskrivna regler, och jag tror man mår bäst av att sätta ner foten och inte bara ta all skit som skyfflas över en.

Slayerized
2005-12-22, 00:41
Är det slut så är det. Det finns inga oskrivna regler om vem som får sätta vems ex osv. Det är omöjligt eftersom det finns olika åsikter om saken. Man har naturligtvis rätt att känna sig sviken och bedragen och ledsen, men att lägga skuld på andra är att dra det ett steg för långt tycker jag. Hur mycket har man rätt att styra andras liv enkom för att lindra sina egna negativa känslor?
Visst finns det smidigare sätt som polaren och exet kunnat lösa detta på. Nu gjorde de inte det, och man måste leva med att situationen är som den är. Man kan bara påverka sitt eget beteende. Vad mår man bäst av, att älta och önska hämnd eller att försöka gå vidare?

De "oskrivna reglerna" kan nog förekomma.
Sånt är väldigt olika från en kompiskrets till en annan. Jag hade en kursare vars kompisgäng bytte flickvänner med varandra hela tiden. Medans jag själv fick bråka som fan med en kompis för att få träffa en tjej han hade dejtat lite, några år tidigare.
Men är man mån om sin kompis välmående, så kanske det är bäst att fråga i alla fall om han/hon tar illa upp av att man träffar deras ex. Enligt mig i alla fall.

I övrigt hållet jag med dig att trådskaparen måste försöka leva med detta och försöka gå vidare.

Fatalist
2005-12-22, 01:30
Ingen lyssnar på mig för att jag är 17, liten och har problem med nästan alla moderatorer på brädan (de förnekar det)?

*slap*

Kwon
2005-12-22, 02:12
It's a small world after all...

Ibland kan ödet spela en ett grymt spratt men det är bara att bita ihop o köra vidare!

Fler feskar i feskekörkan som en säger! :thumbup:

Helena B
2005-12-22, 02:31
Ingen lyssnar på mig för att jag är 17, liten


Ja det är säkert därför dom inte lyssnar på dig "klappar på huvudet" *kissass*

H.Emanuel
2005-12-22, 09:07
Mini är bäst!

High1ander
2005-12-22, 10:08
Du är nog 100% IQ-befriad ändå.
Seriöst, vem är IQ-befriad och lever på medeltiden här?

"Allways take the lesser of two evils": Om exet och polaren skiter i att inleda något så är det två personer som det eventuellt sabbas för. Om de inte bryr sig så är det eventuellt en person som det sabbas för.

Som andra också sagt, det är jävligt "ONÖDIGT" dock, och "EXTRA ONÖDIGT" om det bara är för sex eller tillfälligt tjafs, och om en person fortfarande är kär i exet så är det värre. Men bara "ONÖDIGT" men inte fel.

Det är strax 2006, kanske dags och inse att man inte längre har äganderätt på andra personer.

Det ska dock förklaras att jag själv lever efter dessa "oskriva regler" och skulle bli jävligt sur, förbannad, ledsen, osv. men det är bara för man har en dum reptilhjärna.

pia
2005-12-22, 11:15
Tyvärr verkar detta spegla vårt samhälle idag där folk inte bryr sig ett dugg om andra utan tänker mest på sig själv. Huvudsaken att jag kan göra vad jag vill men skiter i andra. Känslokallt och sexfixerat där man inte längre ser sex som något privat mellan 2 personer som har känslor för varandra utan folk hoppar i säng med vem som helst och bryr sig inte om konsekvenser som t ex sjukdomar. Jag ser det som en dålig utveckling att man tycker det är okej att ha sex med vem som helst. Kärlek, empati och respekt för andra försvinner allt mer. Jag anser att det handlar om balans mellan vad man själv vill och ändå ta hänsyn till andra människor och se till vilka konsekvenser ens handlingar får.

Snake
2005-12-22, 12:26
Seriöst, vem är IQ-befriad och lever på medeltiden här?

"Allways take the lesser of two evils": Om exet och polaren skiter i att inleda något så är det två personer som det eventuellt sabbas för. Om de inte bryr sig så är det eventuellt en person som det sabbas för.

Som andra också sagt, det är jävligt "ONÖDIGT" dock, och "EXTRA ONÖDIGT" om det bara är för sex eller tillfälligt tjafs, och om en person fortfarande är kär i exet så är det värre. Men bara "ONÖDIGT" men inte fel.

Det är strax 2006, kanske dags och inse att man inte längre har äganderätt på andra personer.

Det ska dock förklaras att jag själv lever efter dessa "oskriva regler" och skulle bli jävligt sur, förbannad, ledsen, osv. men det är bara för man har en dum reptilhjärna.

Tror du verkligen att jag, och även B-jay, bryr oss ett jävla skit av vad en forum-warrior som du säger?
Det finns så många på den här brädan som alltid vet bäst och dom ska man minsann alltid lyssna på, men jag skulle vilja se hur dom personerna (dig inklusive) agerar i samma situationer som ni dagen innan suttit och givit såna jävla präktiga råd om.

INGET nån säger här kan få mig att ändra min uppfattning, speciellt inte när det kommer från finniga lunar-användare. Jag skiter fullständigt i bruden i fråga, men den s.k. "polaren", det är honom jag m.fl. reagerar över. Det är ingen riktig polare, så jävla enkelt är det.

clash
2005-12-22, 12:48
Tror du verkligen att jag, och även B-jay, bryr oss ett jävla skit av vad en forum-warrior som du säger?
Det finns så många på den här brädan som alltid vet bäst och dom ska man minsann alltid lyssna på, men jag skulle vilja se hur dom personerna (dig inklusive) agerar i samma situationer som ni dagen innan suttit och givit såna jävla präktiga råd om.

INGET nån säger här kan få mig att ändra min uppfattning, speciellt inte när det kommer från finniga lunar-användare. Jag skiter fullständigt i bruden i fråga, men den s.k. "polaren", det är honom jag m.fl. reagerar över. Det är ingen riktig polare, så jävla enkelt är det.


Njaa.. riktigt så jävla enkelt är det inte. Jag är personligen helt emot att ha något som helst samröre med polares ex, eller ännu värre tjejer. Har sagt ifrån oxå ett par gånger och levt efter vad jag sagt.

Dock ... Det finns en sak här i världen som faktiskt är starkare än allt annat skit och det är när man faller dit riktigt jävla ordentligt i nån och blir sådär dyngkär. Det går ärligt talat inte att säga att någon är en dålig polare för att han inte bangar det. När att höra någon säga "jag älskar dig" kickar som xtc-rus i dig så väljer du tamigfan inte själv och så enkelt är det. Jag betvivlar ärligt talat att de som hävdar att det här inte spelar någon roll och att polare alltid går före osv. någonsin kännt så för någon och då är det lättare att stå fast vid sagda åsikt till 100%.

Åandrasidan... just den där typen av kärlek o passion råkar man väl ut för vadå ..en? ett par ggr per liv om man ens har sån tur så frågan är egentligen vilken typ av relation dom har. Man kan vara attraherad, kär och så kan man vara totalt körd.

Tricklev
2005-12-22, 12:54
Tyvärr verkar detta spegla vårt samhälle idag där folk inte bryr sig ett dugg om andra utan tänker mest på sig själv. Huvudsaken att jag kan göra vad jag vill men skiter i andra. Känslokallt och sexfixerat där man inte längre ser sex som något privat mellan 2 personer som har känslor för varandra utan folk hoppar i säng med vem som helst och bryr sig inte om konsekvenser som t ex sjukdomar. Jag ser det som en dålig utveckling att man tycker det är okej att ha sex med vem som helst. Kärlek, empati och respekt för andra försvinner allt mer. Jag anser att det handlar om balans mellan vad man själv vill och ändå ta hänsyn till andra människor och se till vilka konsekvenser ens handlingar får.

Och jag tycker om utvecklingen, folk gör vad dom vill.

Alla bestämmer över sina egna liv, låt din polare och Exet ha så skoj dom vill :thumbup:

pia
2005-12-22, 13:51
Och jag tycker om utvecklingen, folk gör vad dom vill.

Alla bestämmer över sina egna liv, låt din polare och Exet ha så skoj dom vill :thumbup:
Om man alltid gör som man vill så hamnar man i ett samhälle som inte går att leva i för att folk tar inget ansvar och bryr sig inte om något. Idag är det t ex många som inte känner för att arbeta men vad händer om ingen känner för att arbeta utan leva på staten. Ibland måste man tänka lite längre än bara på sig själv om man vill leva i en framtid som går att leva i. Om alla bara tänker på sig själva så utplånar vi oss själva tillslut. Ska världen överleva så måste man tänka lite större än bara på sig själv. Har man varken samvete eller empati så förstår jag om man gillar den utvecklingen men jag vill inte leva i en värld med psykopater/sociopater. Jag säger inte att du är psykopat men psykopater lever utan samvete och empati och vi har alltför många av dem och fler verkar det bli med en här utvecklingen.

Solros
2005-12-22, 13:52
Njaa.. riktigt så jävla enkelt är det inte. Jag är personligen helt emot att ha något som helst samröre med polares ex, eller ännu värre tjejer. Har sagt ifrån oxå ett par gånger och levt efter vad jag sagt.

Dock ... Det finns en sak här i världen som faktiskt är starkare än allt annat skit och det är när man faller dit riktigt jävla ordentligt i nån och blir sådär dyngkär. Det går ärligt talat inte att säga att någon är en dålig polare för att han inte bangar det. När att höra någon säga "jag älskar dig" kickar som xtc-rus i dig så väljer du tamigfan inte själv och så enkelt är det. Jag betvivlar ärligt talat att de som hävdar att det här inte spelar någon roll och att polare alltid går före osv. någonsin kännt så för någon och då är det lättare att stå fast vid sagda åsikt till 100%.

Åandrasidan... just den där typen av kärlek o passion råkar man väl ut för vadå ..en? ett par ggr per liv om man ens har sån tur så frågan är egentligen vilken typ av relation dom har. Man kan vara attraherad, kär och så kan man vara totalt körd.


Sant, med då ska det fanimig vara kärlek. OCH man går till polaren först och berättar hur det ligger till, att detta kan vara "for life", då kan man lyckas med den annars så kniviga switcharoon det är att ****** sin polares ex.

H.Emanuel
2005-12-22, 13:55
Om man alltid gör som man vill så hamnar man i ett samhälle som inte går att leva i för att folk tar inget ansvar och bryr sig inte om något. Idag är det t ex många som inte känner för att arbeta men vad händer om ingen känner för att arbeta utan leva på staten. Ibland måste man tänka lite längre än bara på sig själv om man vill leva i en framtid som går att leva i. Om alla bara tänker på sig själva så utplånar vi oss själva tillslut. Ska världen överleva så måste man tänka lite större än bara på sig själv. Har man varken samvete eller empati så förstår jag om man gillar den utvecklingen men jag vill inte leva i en värld med psykopater/sociopater. Jag säger inte att du är psykopat men psykopater lever utan samvete och empati och vi har alltför många av dem och fler verkar det bli med en här utvecklingen.
Nu vill inte jag vara den som är den, men tänker du Pia överhuvudtaget på något annat än att träna och äta?

clash
2005-12-22, 14:03
Sant, med då ska det fanimig vara kärlek. OCH man går till polaren först och berättar hur det ligger till, att detta kan vara "for life", då kan man lyckas med den annars så kniviga switcharoon det är att ****** sin polares ex.

äsch vafan det är väl rätt troligt att det kan skita sig med polaren ändå, men det hjälps lixom inte... o då skall de som sagt verkligen vare the real shit

pia
2005-12-22, 14:04
Nu vill inte jag vara den som är den, men tänker du Pia överhuvudtaget på något annat än att träna och äta?
Jag ska inte säga att jag är perfekt, långt ifrån. Jag jobbar dock på det att bli bättre. Så länge man inte mår bra själv så är det svårt att vara den människa man vill men jag kämpar för att komma dit. Jag har blivit bättre men jag har ännu en lång väg till att bli den jag vill. Nu är vi lite ute och snurrar från ämnet men jag vill ändå svara på din fråga.

clash
2005-12-22, 14:06
Nu vill inte jag vara den som är den, men tänker du Pia överhuvudtaget på något annat än att träna och äta?

Men Emanuel... läser du inte vad du qoutar? .. uppenbarligen har Pia en hel del tankar kring samhället, solidaritet o att hjälpas åt o dra sitt strå till stacken för allas trevnads skull.

Personligen skiter jag fullständigt i det där. Så länge jag kan gå o kamma mig ett bidrag o få ut 2K mindre än jag hade fått på ett fulltids skitjobb så kammar jag hellre ett bidrag. Samhället kan högaktningsfullt suga min röv! Som man bäddar får man ligga! Det betyder dock inte att jag inte kan se andra sidor av saken och inse att den stora massan antagligen resonerar som Pia. Som tur är så verkar ju inte alla tänka som mig.

H.Emanuel
2005-12-22, 14:08
Jag ska inte säga att jag är perfekt, långt ifrån. Jag jobbar dock på det att bli bättre. Så länge man inte mår bra själv så är det svårt att vara den människa man vill men jag kämpar för att komma dit. Jag har blivit bättre men jag har ännu en lång väg till att bli den jag vill. Nu är vi lite ute och snurrar från ämnet men jag vill ändå svara på din fråga.
Det var ett appropå det här med att bara tänka på sig själv osv.

High1ander
2005-12-22, 18:51
Tror du verkligen att jag, och även B-jay, bryr oss ett jävla skit av vad en forum-warrior som du säger?
Det finns så många på den här brädan som alltid vet bäst och dom ska man minsann alltid lyssna på, men jag skulle vilja se hur dom personerna (dig inklusive) agerar i samma situationer som ni dagen innan suttit och givit såna jävla präktiga råd om.

INGET nån säger här kan få mig att ändra min uppfattning, speciellt inte när det kommer från finniga lunar-användare. Jag skiter fullständigt i bruden i fråga, men den s.k. "polaren", det är honom jag m.fl. reagerar över. Det är ingen riktig polare, så jävla enkelt är det.

Svårt att få in information eller? Jag skulle nog reagera precis som B-Jay, men jag tycker ändå inte att det är rätt bestämma över andra.

Ungefär som jag inte tycker att man ska hålla på med hämnd, men skulle nog fan själv hämnas på personer om de gjorde något taskigt mot mig.

Du kan ju leva efter dina "moralfloskler", men är man sådan person som inte kan önska andra lycka, ja, då förtjänar man smärtan då de andra inte bryr sig och knullar bakom ens rygg. Det är BARA egoistiskt att sätta "förbud"-stämplar på ex, dock så skulle jag inte ha en polare som snor ett ex jag bryr mig om.

Jag skulle "sno en polares tjej" bara om det verkligen handla om "kärlek" (vad fan det nu är), men skulle fan inte göra det för ett engångsligg.

Då menar att en riktig polare inte snor en annans tjej, jag menar att en riktig polare ska också kunna vara glad för andra, inte fan snor en "polare" ens tjej för att jävlas, isf är det inte en polare. Du vet, myntet har två sidor.

Säger man upp kärlek för en svartsjuk polare, så är man blåst.

Garnax
2005-12-22, 19:58
Att ha en åsikt om vad ett ex borde göra och inte borde göra
eller vad en vän borde göra och inte borde göra i saker som du inte
alls har med att göra...

ja jag säger då det...

Sluta äg era vänner och sluta äg era flickvänner/pojkvänner och ex.

Bara för att du har känslor för någon kan du inte räkna med att
andra ska ställa om sina liv för att behaga dig.

Om du blir kär i polarens tjej kanske polaren borde lämna sin tjej för
din skull? Det är ju så jobbigt för dig att se dom tillsammans

Vad går gränserna för vad man ska begära innom områden man inte
har något med att göra?