handdator

Visa fullständig version : DoggCrap, men med modifikation?


Rotski
2005-12-20, 20:06
Jag hade nu tänkt börja med lite DC, men jag skulle gärna vilja löpa istället för att ligga i benpressen eller stå i racken och köra Widomakers. Vilken sorts löpning är bra för att bygga muskler med? Jag vet mycket väl att ingen löpning kan vara så effektiv som ren styrketräning, men vilket är det närmsta man kan komma?
Anledningen att jag vill löpa istället är att jag vill kunna träna upp konditionen seriöst, och det skulle bli lite tungt o löpa efter benträningen.

så här hade jag tänkt att det skulle se ut:

Del 1:
- Bröst
- Axlar
- Triceps
- Rygg (Vidd, alla ryggövningar där man drar neråt)
- Rygg (Tjocklek, alla ryggövningar där man drar bakåt + marklyft)

Del 2:
- Biceps
- Underarmar
- Löpning

Postar denna för att få lite synpunkter!

Så skriv på! =)

jwzrd
2005-12-20, 20:14
Vilka delar av DoggCrapp använder du överhuvudtaget? Löpning bygger sen i princip nada.

Rotski
2005-12-20, 20:20
Följer alla hans principer och ideér. Kör med RP och hans stretching.

Innan löpningen tänkte jag dock köra nåt set benpress lite sonika, inget jag kommer föra statestik över. Bara för att få lite motstånd för benen. Med löpning menar jag inte 1 timmes springande. Jag syftar på 10 min, 20 min och 30 min varierande från pass till pass. Springa i uppförsbacke och så. Det måste väl ändå bygga lite?

Fatcan
2005-12-20, 20:27
Varför inte köra både benträningen och löpning? Du kortar ju ned ena passet drastiskt och gör det rätt fattigt genom att ta bort benträningen.

jwzrd
2005-12-20, 20:28
Följer alla hans principer och ideér. Kör med RP och hans stretching.

Innan löpningen tänkte jag dock köra nåt set benpress lite sonika, inget jag kommer föra statestik över. Bara för att få lite motstånd för benen. Med löpning menar jag inte 1 timmes springande. Jag syftar på 10 min, 20 min och 30 min varierande från pass till pass. Springa i uppförsbacke och så. Det måste väl ändå bygga lite?

Tyckte din split över dom två dagarna såg lite fattig ut för Del 2. Och nej, löpning ger dig ingenting som kommer att synas. Det är möjligt att du efter ett par års idogt sprint-tränande eventuellt har lite mer hamstring och vader, men utöverdet kan du bara glömma det. Träna benen ordentligt och hårt på gymmet så kommer du att få en del kondition där, sen tränar du konditionsträning utöver det också. Om du kör intensiva och korta pass så får du konditionsträning som eventuellt inte inkräktar så mycket på ditt muskelbygge.