handdator

Visa fullständig version : Vad krävs egentligen?


skillz
2005-12-20, 17:21
Vad är det som krävs för att bli en personlig tränare?

Megatuttarna
2005-12-20, 17:22
Skillz.

Nina L
2005-12-20, 17:22
Maney

Jorgen
2005-12-20, 17:23
Inget.

Vem som helst kan kalla sig PT.

skillz
2005-12-20, 17:25
Skillz.
Hahaha.
Sant.

skillz
2005-12-20, 17:26
Inget.

Vem som helst kan kalla sig PT.

Mycket snack om att det krävs särskild utbildning.
Något i stil med "Nu har jag gått en kurs i två månadet och läst hur man skall äta och träna för att må kalas bra, så nu kan jag bli PT innan den här kursen var det omöjligt".

Solros
2005-12-20, 17:26
Hockeyfrilla, solariebränna och en tribal?

Jorgen
2005-12-20, 17:30
Mycket snack om att det krävs särskild utbildning.
Något i stil med "Nu har jag gått en kurs i två månadet och läst hur man skall äta och träna för att må kalas bra, så nu kan jag bli PT innan den här kursen var det omöjligt".
Det krävs ingen utbilding. Och dom licensierade PT´s som finns är inte licensierade av någon annan än företaget som har utbildat dom.

Att man sen bör ha gått någon form av utbildning och ffa ha tränat ett antal år innan man bör kalla sig PT är en annan femma.

skillz
2005-12-20, 17:34
Det krävs ingen utbilding. Och dom licensierade PT´s som finns är inte licensierade av någon annan än företaget som har utbildat dom.

Att man sen bör ha gått någon form av utbildning och ffa ha tränat ett antal år innan man bör kalla sig PT är en annan femma.
Aight, tänkte nästan det.
Hur fan arbetar dom då?
Finns dom till för alla som behöver hjälp med lite övningar eller tar dom sig an säg 4-5 personer som dom utvecklar individuella tränings och kostscheman?

Jag själv tror mer på det förstnämnda faktiskt, att dom bara är där och om någon vågar fråga dom om hjälp så kanske dom ger lite pointers på några övningar.

clash
2005-12-20, 17:35
Posta sålunda igen men omformulera din fråga såhär

"Hur OPTIMERAR jag mina chanser för anställning som pt?"

Pez
2005-12-20, 17:40
Aight, tänkte nästan det.
Hur fan arbetar dom då?
Finns dom till för alla som behöver hjälp med lite övningar eller tar dom sig an säg 4-5 personer som dom utvecklar individuella tränings och kostscheman?

Jag själv tror mer på det förstnämnda faktiskt, att dom bara är där och om någon vågar fråga dom om hjälp så kanske dom ger lite pointers på några övningar.
Skilj på PT och Instruktör så är du i hamn.
Att glassa runt och vara tillgänglig är instruktörens funktion, går på timlön och är anställd/volontär/ideell beroende på anläggning/kedja.
Att under 45 minuter träna en eller flera personer som betalat hutlösa summor för att få full uppmärksamhet samt ett kostschema i klass med det den samlade kollokåren skiter ur sig dagligen är PTs uppgift. En PT är oftast egen företagare och debiterar därmed kunderna för sin tid samt betalar gymmet en slant för att driva sin verksamhet där. Kan även vara anställd och dubblar då ofta som instruktör osv.

Lite generaliserat kanske. :)

skillz
2005-12-20, 18:03
Skilj på PT och Instruktör så är du i hamn.
Att glassa runt och vara tillgänglig är instruktörens funktion, går på timlön och är anställd/volontär/ideell beroende på anläggning/kedja.
Att under 45 minuter träna en eller flera personer som betalat hutlösa summor för att få full uppmärksamhet samt ett kostschema i klass med det den samlade kollokåren skiter ur sig dagligen är PTs uppgift. En PT är oftast egen företagare och debiterar därmed kunderna för sin tid samt betalar gymmet en slant för att driva sin verksamhet där. Kan även vara anställd och dubblar då ofta som instruktör osv.

Lite generaliserat kanske. :)

Aight, lite klokare nu :).

30cm
2005-12-20, 18:09
För att vara en bra PT behöver man mycket kunskap och erfarenhet av ämnet samt bra pedagogisk förmåga.

Pez
2005-12-20, 18:12
För att vara en bra PT behöver man mycket kunskap och erfarenhet av ämnet samt bra pedagogisk förmåga.
Jaså.
Jag trodde det var tvärtom - att ren och skär inkompetens innebar att man var "bra". :)

Griip
2005-12-20, 18:19
Hockeyfrilla, solariebränna och en tribal?


:laugh: :laugh:

Fina nya träningskläder och ett gulligt ansikte också väl?

PowPow
2005-12-20, 18:27
Inget.

Vem som helst kan kalla sig PT.

Man måste väl ha någon att träna? Ananrs är man bara personlig :)

hahavaffan
2005-12-20, 18:29
:laugh: :laugh:

Fina nya träningskläder och ett gulligt ansikte också väl?
Glöm inte testo-biceps och kroppsfettnivå på under 7%. Kirrar du allt det, så ÄR du automatiskt en PT om du vill. Så är det. :thumbup:

30cm
2005-12-20, 21:07
Jaså.
Jag trodde det var tvärtom - att ren och skär inkompetens innebar att man var "bra". :)

Enligt vem? Jag antar att du skämtar(?).