handdator

Visa fullständig version : Min chef är obehaglig!


Helena B
2005-12-20, 11:15
Som chef så tycker jag att man ska uppträda professionellt. Men min chef är helknäpp och jätte obehaglig, jag vet inte riktigt hur jag ska tolka hans beteende. Bara för att illustrera några exempel: När jag var på besök på företaget för att prova arbetskläder så sa han bland annat att han tyckte att jag skulle ha tajtare jacka etc för det ser snyggare ut, jsg menar som tidiningsutdelare så vill man ha lite svängrum iaf jag. Tänkte inte mer på det, det varväl inget konstigt. Sedan ringer han på min mobil och jag har en mobil som spelar musik när man ringer, för den som ringer alltså. På min telefonsvarare säger han bland annat att när han hörde musiken så ville han komma och dansa med mig!? När jag sedan efter att ha lyssnat på meddelandet han lämnade så ringde jag upp honom och då säger han samma sak igen, att han vill dansa med mig. Igår var jag där för att lämna lite papper och då tog han upp det där med dansandet igen! Jag börjar prata på att jag borde kanske byta musik eftersomd et är jul och så. Sedan så frågar han mig hur jag bor och att han skulle vilja komma hem för att se hur jag har det!? Jag tycker det här är obehagligt när han säger sånt där, vad ska man svara? Vad jag undrar är om det här är normalt beteende för en chef och vad ska jag göra åt saken? Prata med honom eller bara låta det vara? Jag träffar honom väldigt sällan och när vi väl har kontakt så är det via telefon. Eller överreagerar jag bara.

Nina L
2005-12-20, 11:17
Han vill ligga med dig. Håll dig undan.

Helena B
2005-12-20, 11:18
Han vill ligga med dig. Håll dig undan.

Det hoppas jag inte, han är ju gammal.

Nina L
2005-12-20, 11:18
Det hoppas jag inte, han är ju gammal.Gamla killar vill också ligga.

Wennerberg
2005-12-20, 11:19
Han vill ligga med dig. Håll dig undan.

Hahaha antagligen.

Baha
2005-12-20, 11:19
Han vill ligga med dig, håll dig framme!

Big Lou
2005-12-20, 11:20
Han vill ligga med dig. Håll dig undan.

Mycket vanligt beteende hos män.....de vill ligga med tjejer!! :D
Klockren analys....

Helena B
2005-12-20, 11:20
Men vaddå borde jag inte konfrontera honom eller nåt eller ska jag bara låta honom tro att han kan få något :confused: Ingen trevlig arbetsmiljö det är.

Big Lou
2005-12-20, 11:21
Kan också vara så att han inte vill ligga med dig men är otroligt intresserad av heminredning och därför vill se hur du bor *asg*

H.Emanuel
2005-12-20, 11:21
Vaddå gammal, hur menar du att det skulle förändra faktum? Klart han vill ha ungkött. Han är dessutom tydlig med det. Herregud, har du levt inlåst tills nu?

Nina L
2005-12-20, 11:22
Men vaddå borde jag inte konfrontera honom eller nåt eller ska jag bara låta honom tro att han kan få något :confused: Ingen trevlig arbetsmiljö det är.Låtsas som att du inte fattar (det gör du ju egentigen inte) så går det över med tiden. Ni ses ju sällan ändå.

Big Lou
2005-12-20, 11:22
Men vaddå borde jag inte konfrontera honom eller nåt eller ska jag bara låta honom tro att han kan få något :confused: Ingen trevlig arbetsmiljö det är.

Är han normalt funtad så slutar han väl när han inte får nån respons.

mentzer
2005-12-20, 11:22
Han vill ligga med dig. Håll dig undan.

Äsch, han kanske bara vill... dansa.

Nitrometan
2005-12-20, 11:23
Mycket vanligt beteende hos män.....de vill ligga med tjejer!! :D
Klockren analys....
Observant Lou. Det har hänt förr. Att män vill ligga med kvinnor.

Helena B: Du kanske ska säga ifrån? Det där är sexuella trakasserier. Och jävligt obehagligt.

Baha
2005-12-20, 11:23
Om du ligger med honom, kan du då på något vis få ut några fördelar i jobbet av det?

Niclaaas
2005-12-20, 11:23
gissar på att han inte hade velat komma hem till mig för att se hur jag har det.

Helena B
2005-12-20, 11:24
Är han normalt funtad så slutar han väl när han inte får nån respons.

Men han får ingen respons, jag börjar alltid prata om något annat. Jag skulle nästan kunna vara hans dotter, hur kan han tända på det....fattar inte.

elan
2005-12-20, 11:24
Det där känns ju inte behagligt på något sätt alls. *screwy*

Det bästa vore väl om du kunde prata med honom och fråga vad han menar eller säga till honom att det inte uppskattas av dig. Den lite fegare varianten är väl att du håller dig undan och låter bli att tänka på det, om ni aldrig träffas så kanske det "går över".

mentzer
2005-12-20, 11:25
gissar på att han inte hade velat komma hem till mig för att se hur jag har det.

Nej, isåfall hade det varit för att få klappa den söta hunden du har som avatar.

Nina L
2005-12-20, 11:25
Men han får ingen respons, jag börjar alltid prata om något annat. Jag skulle nästan kunna vara hans dotter, hur kan han tända på det....fattar inte.Det funkar inte så. Är man het så är man. :D Hur länge har det pågått?

Yankeee
2005-12-20, 11:26
Jag skulle nästan kunna vara hans dotter, hur kan han tända på det....fattar inte.

Haha wtf? Är det konstigt enligt dig att en äldre man tänder på en ung tjej?

tigerofsweden
2005-12-20, 11:26
Det funkar inte så. Är man het så är man. :D Hur länge har det pågått?

Är du snäll så kan du få dansa med mig? Nöjd nu :laugh:

Helena B
2005-12-20, 11:26
Observant Lou. Det har hänt förr. Att män vill ligga med kvinnor.

Helena B: Du kanske ska säga ifrån? Det där är sexuella trakasserier. Och jävligt obehagligt.

Men är det verkligen det? Han säger inte rätt ut att han vill ligga med mig eller nåt sånt. Men det är verkligen obehagligt, har inte tänkt tanken men efter upprepade situationer så börjar jag undra lite.

Ryska_raketen
2005-12-20, 11:27
Haha wtf? Är det konstigt enligt dig att en äldre man tänder på en ung tjej?


Exakt. åk till thailand och kolla ;)

Yankeee
2005-12-20, 11:27
Ta med en bandspelare och spela in alla era samtal.

Helena B
2005-12-20, 11:27
Det funkar inte så. Är man het så är man. :D Hur länge har det pågått?

Jag har knappt varit anställd 2 månader.

Pez
2005-12-20, 11:28
Men vaddå borde jag inte konfrontera honom eller nåt eller ska jag bara låta honom tro att han kan få något :confused: Ingen trevlig arbetsmiljö det är.
Ok, för att vara seriös.. Säg till honom att du tycker att han beter sig illa mot dig. Ju förr du gör det desto bättre - ju längre du drar ut på det och "accepterar" hans beteende desto större risk är det att han faktiskt inte förstår att du tar illa vid dig.

Alternativet om du är orolig för att förlora jobbet/inkomsten är att spela in lite olämpliga uttalanden riktade mot dig från hans sida innan du konfronterar honom så det inte blir "ord står mot ord" om han surnar till över att du "nobbar honom".
Då kan du i vilket fall som helst lägga fram lite bevis om det kommer till anmälan pga avsked på osaklig grund och på så sätt klämma fram en fördelaktig ekonomisk förlikning med företaget.

Big Lou
2005-12-20, 11:28
Men är det verkligen det? Han säger inte rätt ut att han vill ligga med mig eller nåt sånt. Men det är verkligen obehagligt, har inte tänkt tanken men efter upprepade situationer så börjar jag undra lite.

Men istället för att byta ämne kan du inte bara säga: Nä jag vill inte dansa med dig.... skulle det vara gammeldans då eller? du får sätta gubben på plats på nåt sätt.

Helena B
2005-12-20, 11:28
Haha wtf? Är det konstigt enligt dig att en äldre man tänder på en ung tjej?

Jag menade inte så, men eftersom jag ser på honom som att han vore min pappa så blir det konstigt när han säger sådana saker.

Pez
2005-12-20, 11:29
Låtsas som att du inte fattar (det gör du ju egentigen inte) så går det över med tiden. Ni ses ju sällan ändå.
Nina.. det där var faktiskt rätt puckat skrivet. Inser du inte det?

Helena B
2005-12-20, 11:31
Ok, för att vara seriös.. Säg till honom att du tycker att han beter sig illa mot dig. Ju förr du gör det desto bättre - ju längre du drar ut på det och "accepterar" hans beteende desto större risk är det att han faktiskt inte förstår att du tar illa vid dig.

Alternativet om du är orolig för att förlora jobbet/inkomsten är att spela in lite olämpliga uttalanden riktade mot dig från hans sida innan du konfronterar honom så det inte blir "ord står mot ord" om han surnar till över att du "nobbar honom".
Då kan du i vilket fall som helst lägga fram lite bevis om det kommer till anmälan pga avsked på osaklig grund och på så sätt klämma fram en fördelaktig ekonomisk förlikning med företaget.

Ja förlora jobbet vill jag inte eller det kan jag inte. Men meddelandet han pratade in på min telefonsvarare har jag kvar. Fast bara det i säg säger inte så mycket.

Ryska_raketen
2005-12-20, 11:32
Helena, har du frågat några av dina jobbarkompisar om dom upplever detsamma ?

H.Emanuel
2005-12-20, 11:32
Helena B har mycket att lära. Han vill nog vara din lärare? Precis som du får parera här på forumet från killars sexanspelningar så får du lära dig att göra det där ute. Berätta nåt för honom om din kille, även om du inte har nån alltså. Berätta att ni ska göra ditten och datten. Eller din flickvän. Eller NÅT bara. Var inte lilla tillagsinställda blåsta tjejen.

Nina L
2005-12-20, 11:32
Nina.. det där var faktiskt rätt puckat skrivet. Inser du inte det?Jag kan inte hjälpa det: Jag är på skämtsamt humör idag.

*innocent*

Helena B
2005-12-20, 11:34
Helena, har du frågat några av dina jobbarkompisar om dom upplever detsamma ?

Jag har inga jobbarkompisar, inga som jag har träffat iaf.

Grahn
2005-12-20, 11:36
Helena B: Du kanske ska säga ifrån? Det där är sexuella trakasserier. Och jävligt obehagligt.

Ja jag tänkte samma sak...
Känsligt hur man hanterar det.

Helena B
2005-12-20, 11:36
Helena B har mycket att lära. Han vill nog vara din lärare? Precis som du får parera här på forumet från killars sexanspelningar så får du lära dig att göra det där ute. Berätta nåt för honom om din kille, även om du inte har nån alltså. Berätta att ni ska göra ditten och datten. Eller din flickvän. Eller NÅT bara. Var inte lilla tillagsinställda blåsta tjejen.

Jag är inte blåst, men jag vill inte dra upp något som inte stämmer. Eftersom jag inte har varit i den här situationen förut så vet jag inte om jag överreagerar eller om det är normalt att agera som han gör, han kanske bara vill vara trevlig eller han kanske inte vet hur man umgås med yngre tjejer.

Dissector
2005-12-20, 11:36
Jag kan tänka mig att om du vill ha en fortsatt strikt professionell relation med chefen så kan det ju bli en del fortsatt obehaglig eller snarare olustig stämning er emellan om du tidigare konfronterat honom för något sådant, ungefär som när man säger till någon på skarpen och sedan ska fortsätta prata om något. någon slags spännd stämning blir det.
Missuppfatta mig inte nu, jag avråder dig definitivt inte till att konfrontera honom ifall du känner för det. Jag bara berättar vad som brukar hända mig i såna situationer.
Du kan ju också prata med dina jobbarkompisar om saken och ta reda på om du är ensam. Chefen kanske helt enkelt har en sån stil, men det blir nog lättare att göra något åt det ifall ni är fler som upplevt det.

Pez
2005-12-20, 11:37
Jag kan inte hjälpa det: Jag är på skämtsamt humör idag.

*innocent*
Om än något överdrivet så drar jag paralleller till chattandet med de där ungdomarna som kastade sig framför ett tåg - man ska inte uppmuntra folk att göra dumma saker när dom faktiskt ställer en allvarligt menad fråga, speciellt inte när diskussionen kan ge ett allvarligt negativt utfall för frågeställaren.
Håller du inte med?

Mighty
2005-12-20, 11:37
Han vill ligga med dig. Håll dig undan.
Varför tror alla tjejer det?
Även om ni är fula (inte riktat till dig Nina) tror ni att alla killar alltid vill ha sex med er. Vi vill inte sätta fula brudar, ni kan vara lugna!

Grahn
2005-12-20, 11:37
Jag är inte blåst, men jag vill inte dra upp något som inte stämmer. Eftersom jag inte har varit i den här situationen förut så vet jag inte om jag överreagerar eller om det är normalt att agera som han gör, han kanske bara vill vara trevlig eller han kanske inte vet hur man umgås med yngre tjejer.

Det är möjligt att han inte är helt allvarlig men det är ändå oacceptabelt uppträdande för en chef.

clash
2005-12-20, 11:38
Nina.. det där var faktiskt rätt puckat skrivet. Inser du inte det?

Rådet, ja, i övrigt, nej.

Nina har ju ägt i den här tråden, fan skönt o se en blond tjej med stora bröst som kan säga "han vill ju ****** dig är du trög?" ... visst det händer en gång om året o då vid jul men ändå lite betryggande fan!

Prova att tala högt om din stundande förlovning med din pojkvän, ni skall gifta er o bla bla bla du e såååå lycklig. Sånt är alltid avtändande o skickar vibbar som "ok ja e trög o törs inte säga ifrån men ja e upptagen gubbfan"

Bjud under inga omständigheter med honom hem till dig osv. Allvarligt betrakta honom som en 20-åring du tänder lika mycket på och agera därefter.

clash
2005-12-20, 11:38
Varför tror alla tjejer det?
Även om ni är fula (inte riktat till dig Nina) tror ni att alla killar alltid vill ha sex med er. Vi vill inte sätta fula brudar, ni kan vara lugna!

Nej men då pratar vi inte med dom heller eller hur?

Pez
2005-12-20, 11:39
Jag är inte blåst, men jag vill inte dra upp något som inte stämmer. Eftersom jag inte har varit i den här situationen förut så vet jag inte om jag överreagerar eller om det är normalt att agera som han gör, han kanske bara vill vara trevlig eller han kanske inte vet hur man umgås med yngre tjejer.
Nej. Han stöter på dig. Det är glasklart ffs.
Sen har det inte övergått i några grova grejer och kanske heller aldrig gör det - men faktum kvarstår: Han behandlar inte dig på ett sätt som kan anses professionellt i relationen över/underordnad. Bara det faktum att du frågar gör att jag inbillar mig att du känner dig illa till mods över situationen.. eller?

Chopsuey
2005-12-20, 11:39
Säg ifrån, annars kommer han ju att tro att du uppskattar det han håller på med.

Pez
2005-12-20, 11:41
Rådet, ja, i övrigt, nej.

Nina har ju ägt i den här tråden, fan skönt o se en blond tjej med stora bröst som kan säga "han vill ju ****** dig är du trög?" ... visst det händer en gång om året o då vid jul men ändå lite betryggande fan!

Prova att tala högt om din stundande förlovning med din pojkvän, ni skall gifta er o bla bla bla du e såååå lycklig. Sånt är alltid avtändande o skickar vibbar som "ok ja e trög o törs inte säga ifrån men ja e upptagen gubbfan"

Bjud under inga omständigheter med honom hem till dig osv. Allvarligt betrakta honom som en 20-åring du tänder lika mycket på och agera därefter.
Nigga please.. vad var det jag quotade om inte rådet ifråga? *slap* :D

PS. gör det inte till en vana nu bara.. att kalla blonda tjejer smarta etc..

Mighty
2005-12-20, 11:41
Nej men då pratar vi inte med dom heller eller hur?
Det har du iofs helt rätt i!

H.Emanuel
2005-12-20, 11:42
Jag är inte blåst, men jag vill inte dra upp något som inte stämmer. Eftersom jag inte har varit i den här situationen förut så vet jag inte om jag överreagerar eller om det är normalt att agera som han gör, han kanske bara vill vara trevlig eller han kanske inte vet hur man umgås med yngre tjejer.
Men vafan, "Jag vill dansa med dig"? Jag menar inte att du ÄR blåst, jag menar hur han uppfattar dig om du inte sätter stopp, eller markerar. Men visst, det är ändå på en rätt så oskyldig nivå just nu, från hans sida, även om jag kan tycka att han verkar vara en patetisk gammal skithög. Vissa fattar inte förrän man markerar tydligt. Dessutom är du i ett underläge och beroende av inkomsten. Du har ett ansvar gentemot dig själv att lösa detta.

Helena B
2005-12-20, 11:42
Nej. Han stöter på dig. Det är glasklart ffs.
Sen har det inte övergått i några grova grejer och kanske heller aldrig gör det - men faktum kvarstår: Han behandlar inte dig på ett sätt som kan anses professionellt i relationen över/underordnad. Bara det faktum att du frågar gör att jag inbillar mig att du känner dig illa till mods över situationen.. eller?

Jo det är ju det jag gör, helst efter gårdagens händelse. Okej att det skulle komma någon kommentar, gör inte så mycket men eftersom det har upprepats ett antal ggr nu så känns det jobbigt.

clash
2005-12-20, 11:43
Nigga please.. vad var det jag quotade om inte rådet ifråga? *slap* :D

PS. gör det inte till en vana nu bara.. att kalla blonda tjejer smarta etc..

Jo men bäst att ge henne lite cred annars kommer hon aldrg våga öppna käften igen efter att ha fått en avhyvling den gången då hon tog sats o gjorde det ;)

Fan nu stör jag mig på gubben, vilken stad är det här tal om?

Helena B
2005-12-20, 11:44
Jo men bäst att ge henne lite cred annars kommer hon aldrg våga öppna käften igen efter att ha fått en avhyvling den gången då hon tog sats o gjorde det ;)

Fan nu stör jag mig på gubben, vilken stad är det här tal om?

Gävle

bubbe
2005-12-20, 11:46
Jo men bäst att ge henne lite cred annars kommer hon aldrg våga öppna käften igen efter att ha fått en avhyvling den gången då hon tog sats o gjorde det ;)

Fan nu stör jag mig på gubben, vilken stad är det här tal om?

följ skitlukten så kommer du hamna rätt!

Grahn
2005-12-20, 11:46
Fan nu stör jag mig på gubben, vilken stad är det här tal om?

Nu ska vi inte överdriva, man spräcker inte knäskålarna på han innan han vidrört. :D

Juliette
2005-12-20, 11:47
Prova att tala högt om din stundande förlovning med din pojkvän, ni skall gifta er o bla bla bla du e såååå lycklig. Sånt är alltid avtändande o skickar vibbar som "ok ja e trög o törs inte säga ifrån men ja e upptagen gubbfan"


Håller med!
Om du nu inte vill gå rakt på sak och säga ifrån direkt.

Annars kan du ju smyga in i konversationen att en gubbe (hitta på, typ en granne eller nåt) är intresserad av dig, och garva och säg att det vore ju helt galet och fy vad äckligt och att du aldrig skulle kunna vara intresserad av nån i din pappas ålder. Då borde han ju fatta läget tycker man.

clash
2005-12-20, 11:47
Allright!!!

Kan vi inte i julaktig anda dra igång en snabb insamling till någon bra "local" som kan kila ner på hennes jobb o markera för gubbjäveln!

Intresseanmälningar, gärna med prisuppgtigt kan skickas till mig med PM.

hur jävla svårt skall det vara egentligen! Nu torpederar vi den där kåta pensionären!

Yankeee
2005-12-20, 11:48
Annars kan du ju smyga in i konversationen att en gubbe (hitta på, typ en granne eller nåt) är intresserad av dig, och garva och säg att det vore ju helt galet och fy vad äckligt och att du aldrig skulle kunna vara intresserad av nån i din pappas ålder. Då borde han ju fatta läget tycker man.

Det är iof rätt dumt då chansen att han tar det personligt är rätt stor.

Grahn
2005-12-20, 11:49
Till att börja med är det väl kanske på sin plats att svara "Nej" på hans fråga om dans?

Juliette
2005-12-20, 11:49
Det är iof rätt dumt då chansen att han tar det personligt är rätt stor.
Han verkar ju rätt självgod så den risken är kanske inte så stor.

Helena B
2005-12-20, 11:50
Håller med!
Om du nu inte vill gå rakt på sak och säga ifrån direkt.

Annars kan du ju smyga in i konversationen att en gubbe (hitta på, typ en granne eller nåt) är intresserad av dig, och garva och säg att det vore ju helt galet och fy vad äckligt och att du aldrig skulle kunna vara intresserad av nån i din pappas ålder. Då borde han ju fatta läget tycker man.

Fast det känns inte som att han har gjort något fel än. Hela situationen känns obehaglig helt klart, men jag kanske bara är känslig och överreagerar. Han kanske inte alls menar något illa och att då chansa genom att dra igång något. Vet liksom inte var gränsen går?

Helena B
2005-12-20, 11:51
Till att börja med är det väl kanske på sin plats att svara "Nej" på hans fråga om dans?

Jag svarar ingenting, börjar prata om något annat.

clash
2005-12-20, 11:52
Vet liksom inte var gränsen går?


Oroa dig inte - Det gör jag! ;)

Grahn
2005-12-20, 11:53
Jag svarar ingenting, börjar prata om något annat.

Det är fel, då slutar han inte. Tänk på att män inte är så klyftiga att vi förstår subtila saker.

Yankeee
2005-12-20, 11:53
Han verkar ju rätt självgod så den risken är kanske inte så stor.

Om han nu är intresserad av henne, vilket han förmodligen är. Så tar man med största sannolikhet en sådan kommentar personligt. Oavsett om man självgod eller inte.

clash
2005-12-20, 11:53
Det är fel, då slutar han inte. Tänk på att män inte är så klyftiga att vi förstår subtila saker.

true true

Edde_1
2005-12-20, 11:55
Det hoppas jag inte, han är ju gammal.
Det kan brinna i gamla hus också :D

daggermoon
2005-12-20, 11:55
Jag tycker du ska säga klart och tydligt att du inte uppskattar hans inviter och att du tycker att han är oseriös i sin chefsroll. I bästa fall kanske det får honom att tänka en extra gång innan han behandlar någon annan likadant.

En annan ide kan vara att kontakta facket. De bör kunna avgöra om detta kan klassas som sexuella trakaserier. Jag tror inte att det kan det om du inte sagt ifrån klart och tydligt att du inte uppskattar hans beteende, men å andra sidan vad vet jag.

Helena B
2005-12-20, 11:56
Det är fel, då slutar han inte. Tänk på att män inte är så klyftiga att vi förstår subtila saker.

Men det känns ju som att han skojar, eller det är det jag hoppas han gör...fast på ett konstigt sätt.

Grahn
2005-12-20, 11:56
Men det känns ju som att han skojar, eller det är det jag hoppas han gör...fast på ett konstigt sätt.

Inte efter första gången, även som skämt är det olämpligt för övrigt.

clash
2005-12-20, 11:57
Om han nu är intresserad av henne, vilket han förmodligen är. Så tar man med största sannolikhet en sådan kommentar personligt. Oavsett om man självgod eller inte.

Hemligheten med det där är att få honom att fokusera på någon annan. Tex. Den där 2-meters, 140 kilos negern med guldhalsband och ett kokainmissbruk som står och knådar knogarna på hans kontor och berättar för honom om att det kommit till hans kännedom om vad som försigår här och att gubben är ett äckligt as, pervers snuskgubbe samt en medioker chef.

Då kommer gubben att ta illla vid sig men rikta det emot negern, samt förhoppningsvis även en hälsosam rädsla!

Piranha
2005-12-20, 11:57
Vi gör en insamling och inmutar Zone så han kan åka över på sin choppermoppe å skrämma chefen ..





Ähh vänta nu .... han skulle inte bli skrämmd..

Juliette
2005-12-20, 11:57
Fast det känns inte som att han har gjort något fel än. Hela situationen känns obehaglig helt klart, men jag kanske bara är känslig och överreagerar. Han kanske inte alls menar något illa och att då chansa genom att dra igång något. Vet liksom inte var gränsen går?

fast du behöver ju inte säga det elakt utan lite förtroligt, har faktiskt gjort det själv och det har funkat perfekt, för jag är för feg för att säga ifrån rakt av.

Men att prata på om din pojkvän eller nån kille som du är jättekär i är ju inget konstigt att säga, då borde han ju förstå att du inte är intresserad utan att du sårat honom.

Om du bara försöker prata om annat och låtsas som att du inte hört, kommer han troligen fortsätta.

Yankeee
2005-12-20, 11:58
Jag tycker du ska säga klart och tydligt att du inte uppskattar hans inviter och att du tycker att han är oseriös i sin chefsroll. I bästa fall kanske det får honom att tänka en extra gång innan han behandlar någon annan likadant.


Och hur bra tror du att det kommer att fungera utan något att backa upp det med?

Edde_1
2005-12-20, 11:58
Vi vill inte sätta fula brudar, ni kan vara lugna!
Jo, kanske. Bakifrån då :D

Nina L
2005-12-20, 11:59
Om än något överdrivet så drar jag paralleller till chattandet med de där ungdomarna som kastade sig framför ett tåg - man ska inte uppmuntra folk att göra dumma saker när dom faktiskt ställer en allvarligt menad fråga, speciellt inte när diskussionen kan ge ett allvarligt negativt utfall för frågeställaren.
Håller du inte med?Så står man då här med mössan i hand och skäms. Nej, Pez, det skall man inte. Ja, Pez, det var dumt av mig. :em:

Ave Maria, gratia plena,
Dóminus tecum,
Benedícta tu in mulieribus,
et benedíctus fructus ventris tui, Iesus

Sancta Maria, Mater dei
ora pro nobis peccatóribus,
nunc et in hora mortis nostrae.
Amen

Om jag återgår till frågeställningen, nu fylld av en passande ansvarsfullhet, så skulle jag personligen inte ställa gubbfan mot väggen. Jag skulle låta honom förstå att jag var ointresserad på annat sätt. Att spela dum är inte helt fel, eftersom det hindrar att han känner sig bortgjord. Men det är en konst att få fram rätt budskap utan att säga det rakt ut. Att prata om sin pojkvän är en god idé. Jag hade kanske svarat lite skämtsamt "Nej tack, jag dansar bara med min pojkvän" och sen pratat vidare om något annat. Det beror helt på personen hur pass tydlig man behöver vara.

hultman
2005-12-20, 11:59
Helena, du skulle ju ha kunnat tagit upp det med mig personligen istället för att skriva en tråd om det på kolozzeum.

Jag är djupt besviken.

daggermoon
2005-12-20, 12:01
Och hur bra tror du att det kommer att fungera utan något att backa upp det med?
Tja, man kan ju backa upp det med att hota om en anmälan för sexuella trakaserier? Om han fortsätter efter att hon sagt ifrån tydligt så bör det väl vara över gränsen för dylika?
Jag tror för övrigt att det är hyfsat goda chanser att han slutar om hon säger ifrån.

Helena B
2005-12-20, 12:01
Och hur bra tror du att det kommer att fungera utan något att backa upp det med?

Precis det känns som att jag vill ha några bevis att komma med.

tigerofsweden
2005-12-20, 12:02
Precis det känns som att jag vill ha några bevis att komma med.

Du har ju redan fått massa bra tips Helena! Håller på dig, sånt här beteende ska man inte tolerera, hoppas de löser sig :)

Grahn
2005-12-20, 12:02
Alltså att överreagera kommer nog mest att skada dig....

Helena B
2005-12-20, 12:03
Helena, du skulle ju ha kunnat tagit upp det med mig personligen istället för att skriva en tråd om det på kolozzeum.

Jag är djupt besviken.

:)

clash
2005-12-20, 12:03
Vi gör en insamling och inmutar Zone så han kan åka över på sin choppermoppe å skrämma chefen ..





Ähh vänta nu .... han skulle inte bli skrämmd..


Jodå!

men Zone är b-kändis vid det här laget o kostar mer än han smakar misstänker jag. Nej vad jag vill ha tag i här är en riktigt äcklig heroinist eller nått som gör det här i befintligt skick. Dvs smutsig, långhårig, likblek o skakis med en gammal rostig o stulen yxa i handen lite glömskt eftersom den bara kommit med av misstag, på väg till ett bryt.

Sen stirrar han på gubben med sina avtändningsvidgade ögon och ser skräckslagen ut för ifall han inte sätter det här så får han inte sitt gram Heroin för besväret och vafan gör han då.. kallsvettig o magen i total obalans så han står o pyser rökmoln av likstinkande fisar.

Fan, det här e bra!!!!

Niclaaas
2005-12-20, 12:03
helena: nästa gång han säger något i stil med att han vill dansa med dig borde du försöka att bara säga "nejdu, jag är inte intresserad" eller något liknande, även om det är svårt (gärna säga till på skarpen men det är ju ännu svårare). för just nu kan du inte göra så mycket annat som jag ser det. blir det värre kan du ju självklart anmäla men den positionen är du inte i än (tycker jag).

för att förtydliga så tycker jag att han uppträder olämpligt, helt klart. men som det är nu skulle han aldrig åka dit för något. du skulle däremot vara i en jobbig sits efteråt om du försökte anmäla eller liknande. förolämpa eller krossa knäskålarna känns inte heller helt rätt som första alternativ.

tigerofsweden
2005-12-20, 12:03
Ska kanske tillägga att min spontana reaktion var att du skulle sparka han på kulorna men tror det är kreatinet som gör mig aggresiv :laugh:

Yankeee
2005-12-20, 12:04
Tja, man kan ju backa upp det med att hota om en anmälan för sexuella trakaserier? Om han fortsätter efter att hon sagt ifrån tydligt så bör det väl vara över gränsen för dylika?
Jag tror för övrigt att det är hyfsat goda chanser att han slutar om hon säger ifrån.

Hon har som sagt inget att komma med när det står ord mot ord. Att försöka med något offensivt utan bevis kommer aldrig att fungera. Han kan lika gärna säga att det är hon som vill ha honom och att hon blev sur när han nobbade henne.

Yankeee
2005-12-20, 12:05
Precis det känns som att jag vill ha några bevis att komma med.

Bandspelare :thumbup:

Många telefoner har inspelningsfunktion om inte annat.

Helena B
2005-12-20, 12:05
Du har ju redan fått massa bra tips Helena! Håller på dig, sånt här beteende ska man inte tolerera, hoppas de löser sig :)

Jo men vilket tips ska man gå efter? Jag vill inte göra något som gör att jag mister mitt jobb, tog mig 1 år att hitta ett jobb här. Vill inte heller att han ska behöva känna sig obekväm om jag nu har fel.

Pez
2005-12-20, 12:05
Men det känns ju som att han skojar, eller det är det jag hoppas han gör...fast på ett konstigt sätt.
Ja, men säg till honom att du inte uppskattar hans "skämt" då.

Låt gå för att du inte är pundig, men om du fortsätter att tralla runt och ignorera sånt du mår dåligt över men har möjlighet att göra nåt åt så är du just det - pundig. Då får du heller inte gnälla om det.

Sen vill jag påpeka för dig att du knappast är ensam om det här - det sker dagligen överallt. Chefer som "skämtar" med unga tjejer.. som tar illa vid sig men inte säger nåt - om ni själva inte gör nåt åt det, vem fan ska göra det?

Grahn
2005-12-20, 12:05
Att kontakta facket innan och få sin förfrågan dokumenterad tidigt är iofs inte dummt även om man inte anmäler.

elan
2005-12-20, 12:07
Även om det är så att hans kommentarer är menade som skämt så är det ju hur du uppfattar situationen som är det väsentliga. Han behöver få höra att hans "skämt" inte uppskattas, han kanske inte alls har uppfattat situationen som du har och inte förstår att han gör dig illa till mods. Så länge du inte säger ifrån eller agerar på något sätt så tror han ju att det är fritt fram att fortsätta.

Helena B
2005-12-20, 12:08
Måste man inte vara medlem i ett fack för att kunna göra något?

Piranha
2005-12-20, 12:09
Jodå!

men Zone är b-kändis vid det här laget o kostar mer än han smakar misstänker jag. Nej vad jag vill ha tag i här är en riktigt äcklig heroinist eller nått som gör det här i befintligt skick. Dvs smutsig, långhårig, likblek o skakis med en gammal rostig o stulen yxa i handen lite glömskt eftersom den bara kommit med av misstag, på väg till ett bryt.

Sen stirrar han på gubben med sina avtändningsvidgade ögon och ser skräckslagen ut för ifall han inte sätter det här så får han inte sitt gram Heroin för besväret och vafan gör han då.. kallsvettig o magen i total obalans så han står o pyser rökmoln av likstinkande fisar.

Fan, det här e bra!!!!


Och denna person skall agera Helenas pojkvän ? :D :D

daggermoon
2005-12-20, 12:09
Precis det känns som att jag vill ha några bevis att komma med.
Du behöver väl inga bevis för att säga att du inte uppskattar hans "skämt" eller vad han vill kalla dem?
Om du inte uppskattar det ska du inte behöva lyssna på det.

Krampus
2005-12-20, 12:09
Haha "Jag vill dansa med dig"..... :laugh: Jesus vad corney... Säg till honom att han får dansa med sig själv, som Billy Idol.
Då har du visat att du fattat vinken och inte uppskattar hans manér.
Spela dum som ngn BLOND sa gör nog det hela bara ännu värre...

clash
2005-12-20, 12:09
Och denna person skall agera Helenas pojkvän ? :D :D

Äsch vafan, han skall inte gnälla han får ju fan betalt!!!

Niclaaas
2005-12-20, 12:10
lyssna på pez och elan :thumbup:

bara för att han är chef så får han inte göra vad han vill. om du inte uppskattar hans skämt ("skämt") så har du självklart rätt att säga det till honom utan att han har rätt att sparka dig. risken är väl att han blir lite tjurig men det får ni väl ta båda två då.

daggermoon
2005-12-20, 12:10
Måste man inte vara medlem i ett fack för att kunna göra något?
Tror de kan ge råd även om du inte är medlem?

Dumleman
2005-12-20, 12:14
Jag skulle bara ignorera honom och lägga dövörat, till slut så lär han sluta. Det var det fega men säkra allternativet. Det andra är att spela in vad han säger/gör, se till att ha vittnen osv.. och sedan få bort honom.

Grahn
2005-12-20, 12:16
http://www.jamombud.se/jamsides2/sexuellatrakassC71.asp

"Sexuella trakasserier kan ta olika uttryck. Det kan handla om kränkande uppträdande av sexuell natur, till exempel tafsanden.

– Förnedrande generaliseringar om kvinnor eller män kan räknas som trakasserier på grund av kön och omfattas också av lagen. Det är något som kanske inte så många vet om, berättar Marie Nordström.

Anmälan till JämO måste göras snabbt. Det får inte gå för lång tid mellan handlingen och anmälan, eftersom ärendet då riskerar att preskriberas och JämO inte kan utreda det.

– Viktigt är också att säga ifrån till den som trakasserar. Det blir då tydligt att det är frågan om en ovälkommen handling. Det är dock inte alltid nödvändigt att säga ifrån för att uppträdandet ska betraktas som sexuella trakasserier eller trakasserier på grund av kön, säger Marie Nordström."

http://www.jamombud.se/arbetslivet/diskriminering.asp

"JämO utreder

Om den diskriminerade inte vill ha hjälp av facket eller inte är medlem kan anmälan göras till JämO som då gör en opartisk och kostnadsfri utredning av fallet. "


Men som sagt säg ifrån först, enkelt oladdat och bestämmt.

Krampus
2005-12-20, 12:16
Jag skulle bara ignorera honom och lägga dövörat, till slut så lär han sluta. Det var det fega men säkra allternativet. Det andra är att spela in vad han säger/gör, se till att ha vittnen osv.. och sedan få bort honom.


Fegis. Varför hålla på så? Lite lynnigt faktiskt..
Du får ju säga ifrån innan du börjar konspirera med en massa James Bond metoder!

Piranha
2005-12-20, 12:17
Äsch vafan, han skall inte gnälla han får ju fan betalt!!!


Någon speciell person du har i tanke för detta uppdrag ?

Jishuku
2005-12-20, 12:18
Jamen, hur svårt ska det vara att säga som det är?? Varför göra det så förbannat komplicerat? Jädra kvinnor, går mig på nerverna.
Vad är viktigare? Att behålla jobbet med all säkerhet, men riskera att bli våldtagen av en gammal gubbe.. eller säga att du inte är intresserad av att dansa eller att umgås med honom på något sätt utanför jobbet, och, om du har en väldig otur, bli arbetssökande igen?

Injicera 1g testo före eller vad tusan du nu behöver för att få lite kurage, men snälla: få ett stopp på det hela, NU.

Sorry.. blir bara så less. Ett simpelt "nej" kunde ha förhindrat hela den här tråden.*suck*

clash
2005-12-20, 12:18
Alltså .. nu skall jag höjja ribban för mitt allvar lite (heroinisten e fortfarande aktuell dock) en stund och säga:

Ifall du tycker något känns fel, konstigt, obehagligt, knäppt, jobbigt osv. och inte säger ifrån eller gör din åsikt hörd så förtjänar du fan inget bättre.

Det e väl skit samma vad som är okey eller inte okey i någons ögon, det är i dina ögon det spelar roll och det är du som tar konsekvenserna. Ifall du inte tycker nått är okey så är det, det enda som krävs för att kunna säga "ja tycker inte det här är okey"

Krampus
2005-12-20, 12:20
Alltså .. nu skall jag höjja ribban för mitt allvar lite (heroinisten e fortfarande aktuell dock) en stund och säga:

Ifall du tycker något känns fel, konstigt, obehagligt, knäppt, jobbigt osv. och inte säger ifrån eller gör din åsikt hörd så förtjänar du fan inget bättre.

Det e väl skit samma vad som är okey eller inte okey i någons ögon, det är i dina ögon det spelar roll och det är du som tar konsekvenserna. Ifall du inte tycker nått är okey så är det, det enda som krävs för att kunna säga "ja tycker inte det här är okey"

Wörd.

clash
2005-12-20, 12:23
Någon speciell person du har i tanke för detta uppdrag ?

J.Saarela såklart, jag skall ha nått liknande "the bat-phone" att använda när det behövs oxå!

det trillar in dåligt med pm´s dock, och ja skulle vilja uppmärksamma alla skitiga heroinister i gävle o närområde som befinner sig på kolozzeum att våra pm-slussar fortfarande tar emot anmälningar o 1 gubbe bra horse ligger i potten!

fan ja slänger in ett par verktyg som eventuell bonus oxå!

nu blir det nog fart!

Helena B
2005-12-20, 12:24
Om nu det vore så himla lätt så skulle jag väl ha gjort det, inte sant. Men eftersom jag inte visste som jag hade "rätt" att reagera. Men om det händer igen så ska jag väl försöka säga ifrån på något bra sätt.

Niclaaas
2005-12-20, 12:25
Om nu det vore så himla lätt så skulle jag väl ha gjort det, inte sant. Men eftersom jag inte visste som jag hade "rätt" att reagera. Men om det händer igen så ska jag väl försöka säga ifrån på något bra sätt.

:thumbup:

klart det inte är lätt alla gånger. men du tjänar bara på det själv att säga ifrån.

Grahn
2005-12-20, 12:26
Det är inte lätt alls, det var bra att fråga tycker jag.

Garnax
2005-12-20, 12:32
Säg bara att din nya pojkvän nog inte skulle uppskatta om ni dansade eller
om han kom hem till dig...

Antingen tror han dig, eller så tror han dig inte men vet iaf vart du står...

Kwon
2005-12-20, 12:38
Som chef så tycker jag att man ska uppträda professionellt. Men min chef är helknäpp och jätte obehaglig, jag vet inte riktigt hur jag ska tolka hans beteende. Bara för att illustrera några exempel: När jag var på besök på företaget för att prova arbetskläder så sa han bland annat att han tyckte att jag skulle ha tajtare jacka etc för det ser snyggare ut, jsg menar som tidiningsutdelare så vill man ha lite svängrum iaf jag. Tänkte inte mer på det, det varväl inget konstigt. Sedan ringer han på min mobil och jag har en mobil som spelar musik när man ringer, för den som ringer alltså. På min telefonsvarare säger han bland annat att när han hörde musiken så ville han komma och dansa med mig!? När jag sedan efter att ha lyssnat på meddelandet han lämnade så ringde jag upp honom och då säger han samma sak igen, att han vill dansa med mig. Igår var jag där för att lämna lite papper och då tog han upp det där med dansandet igen! Jag börjar prata på att jag borde kanske byta musik eftersomd et är jul och så. Sedan så frågar han mig hur jag bor och att han skulle vilja komma hem för att se hur jag har det!? Jag tycker det här är obehagligt när han säger sånt där, vad ska man svara? Vad jag undrar är om det här är normalt beteende för en chef och vad ska jag göra åt saken? Prata med honom eller bara låta det vara? Jag träffar honom väldigt sällan och när vi väl har kontakt så är det via telefon. Eller överreagerar jag bara.

Du ser helt enkelt för bra ut.

Tjifen vill komma in under dina trosor, det e allt.

Helena B
2005-12-20, 12:40
Du ser helt enkelt för bra ut.

Tjifen vill komma in under dina trosor, det e allt.

Visste att jag kunde lita på dig Kwon. :)

clash
2005-12-20, 12:43
Säg bara att din nya pojkvän nog inte skulle uppskatta om ni dansade eller
om han kom hem till dig...

Antingen tror han dig, eller så tror han dig inte men vet iaf vart du står...

Det är här vi slänger in med heroinist som backning för att säkerställa att han förstår att någon uppenbarligen e jävligt bekymrad över något iallafall

Kwon
2005-12-20, 12:43
Visste att jag kunde lita på dig Kwon. :)

1 % att han sysslar med heminredning

1 % att han endast vill dansa

98 % att han vill dansa Mazurka på Sängkanten.

Baha
2005-12-20, 13:05
Låt säga att han stöter på dig då, är det fel av hnm på ngt vis,antingen säger du väl till hnm eller så blir du smickrad.

Det är väl inte precis så att han sagt till dig att han vill Kn*lla dig hårt i skitan och spotta dig på ryggen, tycker hela saken verkar ganska harmlös :)


Jag kan ärligt talat inte se vad problemet är, problemet är väl isf på din sida som inte kan hantera att han harmlöst stöter på dig.

Grahn
2005-12-20, 13:09
Jag kan ärligt talat inte se vad problemet är, problemet är väl isf på din sida som inte kan hantera att han harmlöst stöter på dig.

Faktiskt inte då det inte är tillåtet för en chef att sätta sina anstälda i den positionen.

clash
2005-12-20, 13:10
Jag tycker vi glömmer bort min kille (peppe) här nu oxå som e redo o står på standby

Baha
2005-12-20, 13:12
Vad har han satt henne i för position?

tänk om det bara är hans sätt att vara så?


SKicka dit peppe då så får han reda ut det här

Nina L
2005-12-20, 13:12
Jag tycker vi glömmer bort min kille (peppe) här nu oxå som e redo o står på standbyJag kan tänka mig att bidraga med en liten penning till jonkar-peppes fix. PM:a mig kontonumret.

clash
2005-12-20, 13:13
Ja det är dags för en insats

clash
2005-12-20, 13:16
Det är en liten fördröjning just nu, peppe tycks ha förflytat sig ifrån position och vi har ett avbrott i sambandet.

jag får nog fatt på han snart

H.Emanuel
2005-12-20, 13:21
Som sagt, lilla gumman. Ansvaret för att försöka lösa denna situation vilar på dina alldeles egna axlar i verkligheten. Här kan vi skriva oss blåa och göra en rekordlång tråd och dessutom lägga till diverse tortyrmetoder att utsätta din boss för, till ingen som helst nytta om du inte agerar. I verkligheten alltså. Det är idag tisdag. Önskvärt med en liten berättelse från dig om vad och hur du gjorde för att få stopp på denna situation, senast, ska vi säga...torsdag?

Helena B
2005-12-20, 13:26
Som sagt, lilla gumman. Ansvaret för att försöka lösa denna situation vilar på dina alldeles egna axlar i verkligheten. Här kan vi skriva oss blåa och göra en rekordlång tråd och dessutom lägga till diverse tortyrmetoder att utsätta din boss för, till ingen som helst nytta om du inte agerar. I verkligheten alltså. Det är idag tisdag. Önskvärt med en liten berättelse från dig om vad och hur du gjorde för att få stopp på denna situation, senast, ska vi säga...torsdag?

Du nedvärderar mig inte alls!

Jag tänker vänta och se om det här fortsätter, om jag har tur så har han tagit sitt förnuft till fånga eller avgett ett nyårslöfte där han lovar att inte stöta på tjejer som är hälften så gamla som han själv. Annars får jag väl säga ifrån om den situationen uppstår igen.

Baha
2005-12-20, 13:26
Kanske behöver kärleken tid på sig att växa fram oxå.

Helena B
2005-12-20, 13:28
Kanske behöver kärleken tid på sig att växa fram oxå.

Kanske behöver du en spark...

H.Emanuel
2005-12-20, 13:28
Räkna med julhälsningar från honom via sms och dylikt

Kwon
2005-12-20, 13:30
Kanske behöver du en spark...

Tänk på all den livserfarenhet han kan dela med sig av, han har ju varit med ett tag om man säger så... :naughty: :laugh:

H.Emanuel
2005-12-20, 13:31
Kanske behöver kärleken tid på sig att växa fram oxå.
hehe, ja gubben tänker säkert så. "Det måste få mogna hos henne"

Mago
2005-12-20, 13:32
Även om han säkert skulle vilja ha dig i säng så kanske han inte är så seriös. Han tror väl att han är charmig när han håller på sådär. Alla har inte så lätt att föra sig i närheten av en dam.

En klar pik utan att vara taskig får honom nog att lägga ner och visa lite respekt.
Ett "nej tack, jag klarar mig" med normal röst är nog tillräkligt.

Helena B
2005-12-20, 13:33
Tänk på all den livserfarenhet han kan dela med sig av, han har ju varit med ett tag om man säger så... :naughty: :laugh:

Killar har ju sin topp runt 20 och sen går den bara utför så jag förstår inte vad en 40 årig gubbe kan bidra med som jag inte kan få av en i 20 års ålder, som är positivt vill säga.

Kwon
2005-12-20, 13:34
Killar har ju sin topp runt 20 och sen går den bara utför så jag förstår inte vad en 40 årig gubbe kan bidra med som jag inte kan få av en i 20 års ålder, som är positivt vill säga.

Nu tänker du enbartpå det fysiska! :)

Det finns väl en annan aspekt också, eller? :laugh:

H.Emanuel
2005-12-20, 13:36
Killar har ju sin topp runt 20 och sen går den bara utför så jag förstår inte vad en 40 årig gubbe kan bidra med som jag inte kan få av en i 20 års ålder, som är positivt vill säga.
Nu skriver du det till Kwon. Lägg istället den energin på att säga det till din chef, det sänker honom garanterat!

Ungtuppen
2005-12-20, 13:39
Hahahahah oh fyhelvete vad du är SJUKT ROLIG CLASH! HAHAHAHHA :laugh:

Det är fan du ger mig mening att besöka detta forum, förutom grubs kunskap och studier då såklart :cool:

H.Emanuel
2005-12-20, 13:40
...och lär dig att tomtebolyckan är en utopi. :D

Helena B
2005-12-20, 13:40
Hahahahah oh fyhelvete vad du är SJUKT ROLIG CLASH! HAHAHAHHA :laugh:

Det är fan du ger mig mening att besöka detta forum, förutom grubs kunskap och studier då såklart :cool:

Alla löser vi problem på olika sätt

Metal_boy_
2005-12-20, 13:40
Han vill nog att du ska undersöka hans prostata.

Grahn
2005-12-20, 17:09
Jag tänker vänta och se om det här fortsätter, om jag har tur så har han tagit sitt förnuft till fånga eller avgett ett nyårslöfte där han lovar att inte stöta på tjejer som är hälften så gamla som han själv. Annars får jag väl säga ifrån om den situationen uppstår igen.

Problemet bör vara att han är din chef inte hans ålder.....

Yankeee
2005-12-20, 17:10
Du nedvärderar mig inte alls!


wtf *screwy* :laugh:

kimonque
2005-12-20, 17:13
wtf *screwy* :laugh:

what?

Yankeee
2005-12-20, 17:14
what?

:confused:

clash
2005-12-20, 17:14
Problemet bör vara att han är din chef inte hans ålder.....


wtf? *screwy* *rolleyes*

p.s. hänger på wtf-trenden men angriper grahn

Helena B
2005-12-20, 17:16
Problemet bör vara att han är din chef inte hans ålder.....

Jo jag vet. Ett oseriös svar till en oseriös person.

Helena B
2005-12-20, 17:16
wtf *screwy* :laugh:

Han vet vad jag menade....

Baha
2005-12-20, 17:17
Har du seriöst problem med att han stöter på tjejer som är halva hans ålder?

clash
2005-12-20, 17:20
Men varför då? Ur nått ultra-etiskt-vi-skall-fan-inte-******-nått-som-kan-råka-ge-fördelar-på-jobbet-o-tänk-på-arbetsetik-osvosv så stämmer det, visst.

Men fooooor fuuuuucks saaake ... Ur ett vanligt jävla okey-vad-har-vi-här-då perspektiv är det väl fan direkt skabbigt att en någon som e gammal nog för att ha läxat upp hennes far i skolan försöker få till det.... o ibland lyckas!?!?

Fan jag tycker hon skall ta seriöst illa upp över hur gubbjäveln ens har mage att han tror han har en avlägsen chans fan!

säg det till han o hälsa från mig!

Helena B
2005-12-20, 17:23
Har du seriöst problem med att han stöter på tjejer som är halva hans ålder?

Suck.... Ja eftersom han är min chef, vad han gör på sin fritid struntar väl jag i.

Trance
2005-12-20, 17:28
Bit ihop och satsa på karriären.

Nej, men seriöst. Varför inte bara säga "Du, jag tycker det är lite jobbigt med ditt snack. Kan du inte tona ner det lite". Funkar inte det så snacka med fack eller liknande.

mini
2005-12-20, 18:42
Helena för fan, sträck på dig och säg ifrån att du inte är intresserad. Du säger att du inte är blåst, men det är korkat att låta någon trampa över dina gränser utan att markera. Dags att skaffa ryggrad lilla damen. Även om det är läskigt så klarar du det. Tänk ihop vad du vill säga, typ "Jag uppskattar inte dina skämt och vill att du slutar" och säg det nästa gång han säger knasiga saker. Visa att du faktiskt har lite jävlar anamma. Detta är inte första gången någon gör dig illa till mods utan att du säger något. Sluta låta folk köra över dig.

Rock'nRoll
2005-12-20, 19:10
Haha, måste berätta om min chef, en extremt perverterad Syrianier. Minns en av dom första dagarna när jag ringde och frågade om kunderna skulle visa legg, "nej nej, fråga om dom är oskuld eller inte" var svaret jag fick. Han hälsar alltid på tjejerna på jobbet med frågan "hur många meter fick du i natt?".
En gång när jag och en tjej på jobbet skulle sprätta upp massa filmer och lägga in dem i datorn så frågade jag tjejen om hon ville sprätta eller lägga in i datorn, innan hon hunnit öppna munnen hörde man chefen inne på lagret "Hon vill bara suga!".
En annan gång när jag och chefen stod och snackade bakom disken kom det in en kille i 15 års åldern och frågade om han fick praoa hos oss. Visst, svarade chefen, men akta dig för honom bara, han är pedofil sa han och pekade på mig.

Det är så jargongen går på Filmkedjan i Alvik (=

H.Emanuel
2005-12-20, 19:20
Haha, måste berätta om min chef, en extremt perverterad Syrianier. Minns en av dom första dagarna när jag ringde och frågade om kunderna skulle visa legg, "nej nej, fråga om dom är oskuld eller inte" var svaret jag fick. Han hälsar alltid på tjejerna på jobbet med frågan "hur många meter fick du i natt?".
En gång när jag och en tjej på jobbet skulle sprätta upp massa filmer och lägga in dem i datorn så frågade jag tjejen om hon ville sprätta eller lägga in i datorn, innan hon hunnit öppna munnen hörde man chefen inne på lagret "Hon vill bara suga!".
En annan gång när jag och chefen stod och snackade bakom disken kom det in en kille i 15 års åldern och frågade om han fick praoa hos oss. Visst, svarade chefen, men akta dig för honom bara, han är pedofil sa han och pekade på mig.

Det är så jargongen går på Filmkedjan i Alvik (=
Hmm, såna där idiotjävlar försöker gömma sig på det sättet. När de väl begår övergrepp heter det "Ja, men han är sån, det vet ju alla"

hampaN
2005-12-20, 19:29
Säg att du gillar tjejer *kissass*

mini
2005-12-20, 19:35
Säg att du gillar tjejer *kissass*
Ja, det brukar ju hjälpa. Eller inte.

puppas
2005-12-20, 19:37
Säg att du gillar tjejer *kissass*


:bow:

Tomten
2005-12-20, 20:00
Killar har ju sin topp runt 20 och sen går den bara utför så jag förstår inte vad en 40 årig gubbe kan bidra med som jag inte kan få av en i 20 års ålder, som är positivt vill säga.

Skäms, nu gråter ju hälften av alla moderators på kolozzeum :laugh:

Aslan
2005-12-20, 20:05
Säg till honom att du ska fråga din flickvän om det går bra att han kommer hem till er. Ser han chockad ut säger du bara: Oj, jag glömde nog nämna att jag är lesbisk.

Edit: Någon han före :P

christian
2005-12-20, 20:09
Säg till honom att du ska fråga din flickvän om det går bra att han kommer hem till er. Ser han chockad ut säger du bara: Oj, jag glömde nog nämna att jag är lesbisk.

Edit: Någon han före :P

Bra idé. Led in han på alla mäns våta dröm. Det får nog verkligen han att tappa smaken för lammkött.

Aslan
2005-12-20, 20:09
Fast iofs kan det tolkas som om du ska fråga din "flickvän" om hon är sugen på en menage-a-trois. :)

Davil
2005-12-20, 20:11
Säg artigt men bestämt att du inte uppskattar hanns "skämt" med en allvarlig ton !

Gör det NU ! Vänta inte och tro inte att det kanske lugnar ner sig med tiden.

Stå på dig.

Grahn
2005-12-20, 20:13
Tja jag rekomenderar fortfarande ett helt vanligt och absolut, Nej, vid nästa konstiga förslag/fråga. Man kan itne argumentera eller missupfatta ett absolut svar.

clash
2005-12-20, 20:15
Tja jag rekomenderar fortfarande ett helt vanligt och absolut, Nej, vid nästa konstiga förslag/fråga. Man kan itne argumentera eller missupfatta ett absolut svar.

Sant!

Försöker han igen höjj rösten till ett "FYYYY" ... "FYYY DIG CHEFEN! - GÅ O LÄGG DIG!"

Om den här tråden tänker innehålla en ändlös rad av samma tips, dvs variationer på "säg nej tack" så kommer ja i ren frustration börja argumentera för ett "Ja" istället

Grahn
2005-12-20, 20:19
Sant!

Försöker han igen höjj rösten till ett "FYYYY" ... "FYYY DIG CHEFEN! - GÅ O LÄGG DIG!"

Om den här tråden tänker innehålla en ändlös rad av samma tips, dvs variationer på "säg nej tack" så kommer ja i ren frustration börja argumentera för ett "Ja" istället

Det vore iofs rätt underhållande men vet inte om det är rätt tid eller plats för komik av den sorten. :D

clash
2005-12-20, 20:21
Det vore iofs rätt underhållande men vet inte om det är rätt tid eller plats för komik av den sorten. :D

ja väntar givetvis tills du gått o lagt dig så kan du roa dig i modsrummte åt den borttagna tråden ;)

Grahn
2005-12-20, 20:22
ja väntar givetvis tills du gått o lagt dig så kan du roa dig i modsrummte åt den borttagna tråden ;)

Du menar den "andra" best of delen av forumet. :D

Jense
2005-12-20, 20:36
Han vill ligga med dig. Håll dig undan.


aja,

du helena, det kan va som han söker kontakt med dig, en kontakt han kanske inte får med dig men får med sina andra anställda.

Avesta
2005-12-20, 21:23
Säg till din farsa. Så får vi se lite heders-misshandel.

smürfpücko
2005-12-20, 21:31
Lägg upp lite bilder på chefen så är det lättare att bedömma din situation.

Jorgen
2005-12-20, 21:32
Lägg upp lite bilder på chefen så är det lättare att bedömma din situation.
Smart. :thumbup:

Jense
2005-12-20, 21:34
Smart. :thumbup:

ja klart, helena går in sent nån eftermiddag och frågar chefen om hon får fotografera honom! skitbra!

J.Saarela
2005-12-20, 21:37
J.Saarela såklart, jag skall ha nått liknande "the bat-phone" att använda när det behövs oxå!

det trillar in dåligt med pm´s dock, och ja skulle vilja uppmärksamma alla skitiga heroinister i gävle o närområde som befinner sig på kolozzeum att våra pm-slussar fortfarande tar emot anmälningar o 1 gubbe bra horse ligger i potten!

fan ja slänger in ett par verktyg som eventuell bonus oxå!

nu blir det nog fart!



LOL Så du menar jag är äcklig nog att kunna spela Helena b:s pojkvän :hbang:

Metal_boy_
2005-12-20, 21:54
Stryp gubben med en snorgrön halsduk. Eller utmana honom på gymet o släpp en skivstång rakt ner i visdomständerna på honom :D Nä men allvar nu, jag hoppas det går bra för dig. :love:

Kwon: Klart det finns andra aspekter än att han är en gammal skrynklig gubbe och luktar matjesill. Men även om människan skulle vara en jättetrevlig och vänlig person, så innebär det ju inte att Helena B skulle suktas av att få en rutten Rabarb i sig. :D

The_dude
2005-12-20, 22:12
är din chef obehaglig?

grisbil3n
2005-12-20, 22:35
Jag tror att det enklaste skulle vara att äga muppen, man får väl för fan inte sparka folk i Sverige för att dom försvarar sig verbalt på arbetsplatsen.

fonzie
2005-12-20, 22:45
Avvakta ett tag och se om det fortsätter. Ifall det gör det så säg ifrån, på något sätt. Om han inte fattar så lägg en giftorm i hans byrålåda.

The_dude
2005-12-20, 23:24
eller en clowndocka med avhugget huvud?

Krokodil
2005-12-20, 23:38
Killar har ju sin topp runt 20 och sen går den bara utför så jag förstår inte vad en 40 årig gubbe kan bidra med som jag inte kan få av en i 20 års ålder, som är positivt vill säga.
*grr27* *grr* *cry*

Kaboffastar
2005-12-21, 00:06
Jag påtar in ett förslag, nämn att du står med i guinness rekordbok som mest asexuella tjejen i hela världen i hopp om att clash ska börja argumentera för ett "Ja".

Clash for president.

Helena B
2005-12-21, 00:49
Tänk vad mycket olika svar man ka få. Tack för alla som har varit lite seriösa iaf. Tydligen så är det fel det han gör. Om det händer igen så ska jag försöka ha ryggrad (mini) nog att säga ifrån.

Metal_boy_
2005-12-21, 00:56
Helena nu var du inte snäll mot gubbarna på brädan, vadå utför efter 20? Det går ju utför bra mycket senare för för killar än för tjejer, så anse dig själv härmed som pansionär :D

Helena B
2005-12-21, 00:58
Helena nu var du inte snäll mot gubbarna på brädan, vadå utför efter 20? Det går ju utför bra mycket senare för för killar än för tjejer, så anse dig själv härmed som pansionär :D

Man säger ju så, tjejer är som vin blir bara finare med åren medan killar ja blir sämre. Inte jag som har hittat på det, finns säkert en massa vetenskapliga rapporter om detta. Vänta på Grub så får du se :)

aliquis
2005-12-21, 01:06
Säg att du inte är intresserad? svårt?

aliquis
2005-12-21, 01:08
Observant Lou. Det har hänt förr. Att män vill ligga med kvinnor.

Helena B: Du kanske ska säga ifrån? Det där är sexuella trakasserier. Och jävligt obehagligt.Hur fan kan det vara trakasserier att visa intresse? Visst om han fortsätter om hon ber honom sluta, men annars?Men han får ingen respons, jag börjar alltid prata om något annat. Jag skulle nästan kunna vara hans dotter, hur kan han tända på det....fattar inte.Du är yngre än hans fru? ;D

Helena B
2005-12-21, 01:18
Säg att du inte är intresserad? svårt?

Intresserad av vaddå, dansa eller?

Krampus
2005-12-21, 01:36
Men för fan 12 jävla sidor Helena!!!!
Nu gör du så här:



Nästa gång han äcklar sig sätter du ner foten!
Ngra jävla tvåtydiga meningar om att "Dansa" besvaras meg EN mening:

What did the five fingers say to the face?

I´m RICK JAMES BITCH!

..och du ska aldrig, aldrig, aldrig blir besvärad igen.....

Bobo
2005-12-21, 04:20
Intresserad av vaddå, dansa eller?
Usch vilken jävel *grr*
Har inte läst varenda post i tråden, men personligen hade jag gjort såhär om gubbfan kom med sliskiga förslag:


Sagt Nej tack :) med ett mycket vänligt men iskallt leende direkt från helvetet.



GAH! *grr*

H.Emanuel
2005-12-21, 06:07
Ärligt, Helena. Har du blivit ett dugg klokare efter att du startade den här tråden?

Helena B
2005-12-21, 08:52
Ärligt, Helena. Har du blivit ett dugg klokare efter att du startade den här tråden?

Absolut, jag har fått det bekräftat att det han gör är fel. Visste inte när jag startade tråden om jag överreagerade eller inte. Men nu vet jag :)

Grahn
2005-12-21, 09:35
Hur fan kan det vara trakasserier att visa intresse? Visst om han fortsätter om hon ber honom sluta, men annars?

För att det är på arbetsplatsen och som chef.

Nina L
2005-12-21, 09:42
För att det är på arbetsplatsen och som chef.Precis. Som chef FÅR du inte lov att visa intresse för dina anställda.

Peter-N1
2005-12-31, 02:42
Av det jag kan utläsa är hans beteende normalt för någon som är intresserad av någon annan. Hade han varit en vanlig arbetskamrat så hade det inte varit lika farligt. Han visar att han är intresserad och ser om han får något gensvar från dig.

Problemet är att han är din CHEF. Detta gör att hans beteende är högst olämpligt. Jag tycker att du bör agera som du skulle ha gjort om det var en vanlig arbetskamrat och strunta i att han är din chef. Gör klart för honom att du inte är intresserad.
Där finns det inga omvägar. Utan du måste vara rak. Han tror säkert att han har ett trumf för att han är din chef. Han räknar nog med att få respons av dig och kommer kanske inte ge sig direkt. Men du måste stå på dig. Du kommer inte bli lycklig på jobbet om du låter honom komma med gliringar heal tiden.

Skulle ditt avvisade av honom på något sätt påverka din arbetsituation så ska du ta kontakt med facket direkt. Du ska inte behöva ta skit från honom bara för att han är din chef.

Pdaddy
2005-12-31, 07:07
Men för fan 12 jävla sidor Helena!!!!
Nu gör du så här:



Nästa gång han äcklar sig sätter du ner foten!
Ngra jävla tvåtydiga meningar om att "Dansa" besvaras meg EN mening:

What did the five fingers say to the face?

I´m RICK JAMES BITCH!

..och du ska aldrig, aldrig, aldrig blir besvärad igen.....


RICK JAMES ... haha david Chappels show e så skönt Krampilus :D

M

mini_Arnold
2005-12-31, 08:01
Varför tror alla tjejer det?
Även om ni är fula (inte riktat till dig Nina) tror ni att alla killar alltid vill ha sex med er. Vi vill inte sätta fula brudar, ni kan vara lugna!
Jag vill.
Alla tjejer förtjänar minst ett redigt knull under deras livstid.

Ryska_raketen
2005-12-31, 08:12
Jag vill.
Alla tjejer förtjänar minst ett redigt knull under deras livstid.


ja och vart kommer du in i sammanhanget ? ;)

mini_Arnold
2005-12-31, 08:22
ja och vart kommer du in i sammanhanget ? ;)
Erkänn, t.o.m du som kille vill ha mitt nummer nu. ;)

H.Emanuel
2005-12-31, 09:40
Ganska många sidor i denna tråd med massor med tips, en del som skrivs om igen av andra. Hoppas det reder sig, Helena, du vet ju att han gör fel iaf. Så lycka till

Metallica
2005-12-31, 12:12
skulle gärna posta i den här tråden, men nina lätts minst sagt stötande avatar gör att jag inte klarar av det.
:(

internethjälten
2005-12-31, 12:16
Är första inlägget på skoj ? -trodde du var gamal nog att
säga ifrån själv.

mistermr
2005-12-31, 12:51
Som chef så tycker jag att man ska uppträda professionellt. Men min chef är helknäpp och jätte obehaglig, jag vet inte riktigt hur jag ska tolka hans beteende. Bara för att illustrera några exempel: När jag var på besök på företaget för att prova arbetskläder så sa han bland annat att han tyckte att jag skulle ha tajtare jacka etc för det ser snyggare ut, jsg menar som tidiningsutdelare så vill man ha lite svängrum iaf jag. Tänkte inte mer på det, det varväl inget konstigt. Sedan ringer han på min mobil och jag har en mobil som spelar musik när man ringer, för den som ringer alltså. På min telefonsvarare säger han bland annat att när han hörde musiken så ville han komma och dansa med mig!? När jag sedan efter att ha lyssnat på meddelandet han lämnade så ringde jag upp honom och då säger han samma sak igen, att han vill dansa med mig. Igår var jag där för att lämna lite papper och då tog han upp det där med dansandet igen! Jag börjar prata på att jag borde kanske byta musik eftersomd et är jul och så. Sedan så frågar han mig hur jag bor och att han skulle vilja komma hem för att se hur jag har det!? Jag tycker det här är obehagligt när han säger sånt där, vad ska man svara? Vad jag undrar är om det här är normalt beteende för en chef och vad ska jag göra åt saken? Prata med honom eller bara låta det vara? Jag träffar honom väldigt sällan och när vi väl har kontakt så är det via telefon. Eller överreagerar jag bara.

Det låter väldigt obehagligt. Du får nog vara försiktig med honom, han verkar ha oanständiga tankar.

Gott nytt år!

Kwon
2005-12-31, 15:34
Ser du fram emot att träffa Chefen igen Helena?

H.Emanuel
2005-12-31, 16:00
Det låter väldigt obehagligt. Du får nog vara försiktig med honom, han verkar ha oanständiga tankar.

Haha, bästa inlägget i denna tråd

H.Emanuel
2005-12-31, 16:01
Ja, för du har väl inte glömt det, Helena?

xynd
2005-12-31, 16:12
Det hoppas jag inte, han är ju gammal.
du får väl ställa upp..
han är ju din chef iaf.

clash
2005-12-31, 16:38
Det e klart det finns ju en annan sida av saken oxå..

Helena du skulle ju tex. kunna flörta lite med gubben o på så sätt säkra ditt arbete... du låter ju lite orolig över den aspekten. Du kan antagligen få både löneförhöjning o snabb befordran ifall du battar dina eyelashes rätt nu.

I värsta fall får du väl helt enkelt stå för dina hinter o ligga med honom... men vafan, det kan väl vara trevligt att ligga lite oxå nån gång sådär?

H.Emanuel
2005-12-31, 18:18
Precis. du har en gyldene chans till ett lönepåslag. Man behöver faktiskt inte alltid vara så pryd och moralisk.

HenrY
2005-12-31, 21:08
Killar har ju sin topp runt 20 och sen går den bara utför så jag förstår inte vad en 40 årig gubbe kan bidra med som jag inte kan få av en i 20 års ålder, som är positivt vill säga.

Jahaja, du jag e nyss fyllda 19! Har du överseénde med min ålder så har jag överseénde med din ålder, dvs vanligtvis brukar jag undvika 50 åringar! Men i detta fallet så kan jag göra undantag, då det är rätt mycket status att "älska" med kollos bästa spammare! :thumbup:

Nina L
2006-01-02, 15:12
skulle gärna posta i den här tråden, men nina lätts minst sagt stötande avatar gör att jag inte klarar av det.
:(Du postade du ju i alla fall. *screwy*

P.A.O.K.
2006-01-02, 15:18
prata med honnom
det e det bästa :)

H.Emanuel
2006-01-02, 16:06
Ja, någonting måste helt klart göras iaf.