handdator

Visa fullständig version : Finns Jultomten?


Krokodil
2005-12-20, 08:17
FINNS JULTOMTEN?

Den teorin slutade jag tro på för länge sedan. Här kommer fler bevis...

1) Inga kända arter av renar kan flyga. Men det finns ytterligare 300.000 levande organismer som skall klassificeras, och även om flertalet av dessa är insekter och bakterier, så utesluter inte detta HELT de flygande renar som bara Jultomten har sett.

2) Det finns 2 miljarder barn (personer under 18 år) på jorden MEN eftersom Jultomten inte verkar betjäna de muslimska, hinduistiska, judiska och buddistiska religionerna, reduceras arbetstyngden till endast 15 % av det, hela 378 miljoner enligt Befolkningsinstitutet. Genom en snitträkning av 3,5 barn per hushåll blir detta 91,8 miljoner hem. Man förmodar att det finns åtminstone ett snällt barn i varje hem.

3) Jultomten har 31 jultimmar att arbeta på, tack vare de olika tidszonerna och jordens rotation, och om man antar att han reser från öst till väst (vilket verkar logiskt). Detta medför 822,6 besök per sekund. Med detta menas att för varje kristet hushåll med snälla barn har Tomten 1/1000 sekund på sig att parkera, hoppa ur släden, krångla sig ner i skorstenen, fylla sockorna med klappar, lämna resten av klapparna under granen, äta de godsaker som eventuellt blivit kvarlämnade, få sig själv upp genom skorstenen igen, tillbaka upp i släden och sätta fart vidare mot nästa hus. Vi antar nu att vart och ett av dessa hushåll är jämt utplacerade över jorden (vilket vi naturligtvis vet är falskt, men för våra uträkningars skull så accepterar vi detta), och detta ger 1,2 kilometer mellan varje hushåll. En total resa av 120,8 miljoner kilometer, inte inkluderat uppehåll för vad de flesta av oss måste göra minst en gång var 31:a timme, plus matning av djur och så vidare. Med detta menas att Tomtens släde rör sig med en hastighet av 1.045 kilometer i sekunden, 3.000 gånger ljusets hastighet. För jämförande ändamål, det snabbaste människobyggda fordonet på jorden, Ulysses rymdsond, rör sig i den löjliga hastigheten 43,8 kilometer i sekunden - en konventionell ren kan springa i högst, 24 kilometer i timmen.

4) Slädens nyttolast tillför ytterligare ett intressant inslag. Om vi antar att varje barn inte får något mer än en Legosats av lagom storlek (ungefär 1,5 kilo), bär släden 321 000 ton. Inte inkluderat Tomten, som oftast är beskriven som överviktig. På marken kan konventionella renar inte dra mer än 220 kg. Även om man går med på att "Flygande renar" (se punkt 1) kan dra tio gånger den normala vikten räcker det inte med åtta renar. Vi behöver 214.200 renar. Detta ökar slädvikten till 353.430 ton. Åter igen, för jämförande - detta är fyra gånger fartyget Queen Elizabeth´s vikt.

5) 353 000 ton som färdas i 1.045 km i sekunden skapar ett enormt luftmotstånd som kommer att värma renarna på samma sätt som rymdskepp som återvänder till jordens atmosfär. Ledarparet bland renarna kommer att absorbera 14,3 quintiljoner joule av ren energi i sekunden, var. Kort sagt, de kommer att gå upp i eld nästan omedelbart, och utsätter då de bakomvarande renarna och skapar en öronbedövande ljudexplosion i deras kölvatten. Hela rengruppen kommer att upplösas under en tidslängd av 4,26 tusendelar av en sekund. Tomten kommer under tiden att utsättas för centrifugalkrafter som är 17.500 gånger gravitationskraften. En 182 kilos Jultomte (som verkar löjligt smal) kommer då att pressas mot slädens bakre vägg med en kraft av 3.149.961 kg.

Slutsatsen är därför: om Jultomten någonsin funnits så skulle han inte hinna dela ut många julklappar idag...

Piranha
2005-12-20, 08:18
Men självklart finns jultomten och han skiter fullständigt i naturens lagar.


Jag har dessutom haft några ljusa stunder i år så förhoppningarna är höga.

Krokodil
2005-12-20, 08:20
Men självklart finns jultomten och han skiter fullständigt i naturens lagar.


Jag har dessutom haft några ljusa stunder i år så förhoppningarna är höga.
Jag säger till dig som jag sade till barnen: Tomten fick en sån jävla kvarskatt i år att det kommer bli tunnt under granen! :D

skaparn
2005-12-20, 08:39
Misstaget du gär är att anta "Tomten" vara en person. Tomten är snarare ett system för distribution, ungefär som "Posten". Den jovialiske rödklädde tjockisen basar över sambandscentralen och ansvarar för avdelningar som "Centralen för snällhetskontroll" och "Lura-folka-att-vi-finns-i-Rovaniemi-departementet". Sedan används föräldrar och andra godtrogna som verktyg för att fördela klappar till de förtjänande.

Big Lou
2005-12-20, 08:39
Men självklart finns jultomten och han skiter fullständigt i naturens lagar.


Jag har dessutom haft några ljusa stunder i år så förhoppningarna är höga.


Klart att tomten finns....har ju för f-n sett honom med egna ögon!! Såg honom senast på ett köpcenter igår och inte tror jag väl att jag börjat hallucinera.....inte ännu iaf, lite mer julklappshandlande så kanske.

MasterChief
2005-12-20, 08:57
Helt otroligt. Tror ni verkligen att tomten finns? *screwy*

Big Lou
2005-12-20, 09:03
Helt otroligt. Tror ni verkligen att tomten finns? *screwy*

Helt otroligt! tror du verkligen att tomten inte finns?? :laugh:

Nina L
2005-12-20, 09:16
Helt otroligt! tror du verkligen att tomten inte finns?? :laugh:Precis vad jag tänkte. Hallå!? Lixxom.

Know him, fear him: Scared of santa (http://www.southflorida.com/events/sfl-scaredsanta,0,2245506.photogallery?coll=sfe-events-headlines&index=1)

http://www.chicagotribune.com/media/photo/2003-12/10670841.jpg

Big Lou
2005-12-20, 09:22
Precis vad jag tänkte. Hallå!? Lixxom.

Know him, fear him: Scared of santa (http://www.southflorida.com/events/sfl-scaredsanta,0,2245506.photogallery?coll=sfe-events-headlines&index=1)

http://www.chicagotribune.com/media/photo/2003-12/10670841.jpg


Haha, skulle man behöva sitta i den tomtens knä skulle nog de flesta lipa......
Han ser ju hyfsat drogad ut!

hahavaffan
2005-12-20, 09:31
Det textstycket är ett av de absolut skönaste som postats på internet! :D

Dissector
2005-12-20, 09:32
Helt otroligt. Tror ni verkligen att tomten finns? *screwy*
Fick du inga julklappar när du var liten eller? Tillochmed min pappa tror på tomten och han har ändå varit och köpt tidningen varje gång tomten besökt oss, så han har intet sett med egna ögon!!

Hursomhelst så håller jag i år på med att kartlägga tomten, så kommer med rapport efter julafton.
Angående Krokodils teorier så tror jag på att 182 kilos tomte är ganska snabb egentligen, och åker ett flertal lass klappar.

King Grub
2005-12-20, 09:32
Tomten. :bow:

Diana
2005-12-20, 09:38
hahaha underbar tråd
barndomsidyllen åt helvete *cry* :D

Nitrometan
2005-12-20, 09:48
Klart han finns. Jag får ju julklappar? Räcker inte det som bevis?

Jag har hittat en bild på tomten och hans bröder på sommaren, alltså inga röda tomtekläder.

http://i19.photobucket.com/albums/b163/bigbadwolfe800/The_Big_Bad_Wolf.jpg
:thumbup:

Piranha
2005-12-20, 10:21
Klart han finns. Jag får ju julklappar? Räcker inte det som bevis?

Jag har hittat en bild på tomten och hans bröder på sommaren, alltså inga röda tomtekläder.

http://i19.photobucket.com/albums/b163/bigbadwolfe800/The_Big_Bad_Wolf.jpg
:thumbup:


hilfe !!!!!!!!!

Är det sådär man skall se ut för att bli riktigt stark så blir jag fan mörkrädd.

Han till höger kan ju varken onanera eller torka sig själv.

mentzer
2005-12-20, 10:25
Klart han finns. Jag får ju julklappar? Räcker inte det som bevis?

Jag har hittat en bild på tomten och hans bröder på sommaren, alltså inga röda tomtekläder.

http://i19.photobucket.com/albums/b163/bigbadwolfe800/The_Big_Bad_Wolf.jpg
:thumbup:

Vem av dem är tomten?

Nitrometan
2005-12-20, 10:31
Snubben till höger. Känner du inte igen honom utan skägget?

mentzer
2005-12-20, 10:36
Snubben till höger. Känner du inte igen honom utan skägget?

Kunde aldrig trott att Tomten var tatuerad. Fan va coolt!

Big Lou
2005-12-20, 11:00
hilfe !!!!!!!!!

Är det sådär man skall se ut för att bli riktigt stark så blir jag fan mörkrädd.

Han till höger kan ju varken onanera eller torka sig själv.

Frågan man måste ställa sig är:
Vill jag
1. Kunna böja 400 kg.
2. Kunna onanera.

Jo jag vet att svaret för de flesta av oss är nummer 2.....
Men det finns ju dom som prioriterar annorlunda.

mentzer
2005-12-20, 11:04
Frågan man måste ställa sig är:
Vill jag
1. Kunna böja 400 kg.
2. Kunna onanera.

Jo jag vet att svaret för de flesta av oss är nummer 2.....
Men det finns ju dom som prioriterar annorlunda.

Men man kanske skulle välja att böja 400 kg, och hitta någon annan som kan fixa onanerandet. Men å andra sidan, ser man ut så där kan ju det bli svårt.
Och ännu svårare att hitta nån som kan torka en i röven.

Juliette
2005-12-20, 11:09
Det textstycket är ett av de absolut skönaste som postats på internet! :D
Hehehe på nummer 11 så verkar tomten lika rädd för barnen som barnen för honom :D

Nitrometan
2005-12-20, 11:20
hilfe !!!!!!!!!

Är det sådär man skall se ut för att bli riktigt stark så blir jag fan mörkrädd.

Han till höger kan ju varken onanera eller torka sig själv.
Det är bara snubben i mitten som är stark. De andra två tränar visserligen en del. Men starka? Nja, mer hungriga tror jag.

Mike Wolfe i mitten väger ungefär 170 kg. Då kan du ju gissa vad de andra väger.

Tomten (han till höger) var och hälsade på hos Louie. Louie frågade hur mycket han vägde. Men tomten väger sig inte så han gissade på 200 kg. Louie bara skrattade.

Big Lou
2005-12-20, 11:37
Det är bara snubben i mitten som är stark. De andra två tränar visserligen en del. Men starka? Nja, mer hungriga tror jag.

Mike Wolfe i mitten väger ungefär 170 kg. Då kan du ju gissa vad de andra väger.

Tomten (han till höger) var och hälsade på hos Louie. Louie frågade hur mycket han vägde. Men tomten väger sig inte så han gissade på 200 kg. Louie bara skrattade.


Ja 200 verkar ju inte så troligt....300 kanske.
Jobbigt att böja utan vikt om man väger 300 ju!
Om han klarar böja 100 kg så har han ju "egentligen" böjt
400 kg.....typ. :D

Garnax
2005-12-20, 12:34
http://www.kolozzeum.com/kolozzeum/showthread.php?t=34999

Pingu
2005-12-20, 12:36
klart som fn att tomten finns :bow: