handdator

Visa fullständig version : Shapy creatine


musse1
2005-12-19, 22:33
Har testat Shapy creatine ett tag nu och burken börjat ta slut. Dock märkte jag inga större skillnader. Har aldrig använt kreatin förut och vet inte hur mycket effekt det ska ge. Gick väll upp något kilo i vikt av vattnet men så mycket mer märkte jag inte. Blev inte speciellt törstig och kände inte att jag kunde prestera mer på gymmet. Är detta ett kasst kreatin? Vad ska jag köpa som jag vet fungerar?

keffat_liv
2005-12-19, 22:49
Kreatin funkade inte på mig heller. Vissa svarar inte på det.

nordland
2005-12-19, 22:56
Det är ju inte precis så att du blir hulken på en gång så fort du sätter igång med kreatin, och det tror jag och hoppas att du förstått.. När folk pratar om prestationsökning med kreatin rör det sig om väldigt små ökningar. Ja, kanske bara 2reps extra eller 1,25kg extra i någon övning.. Så förvänta dig inte för mycket..

Men känner du ingenting (extra tryck/explosivitet i kroppen etc) så är du troligtvis en sk "non responder" dvs en som inte får effekt på vanligt kreatin..

Det du kan göra är att prova olika sorters kreatin (citrat, kreatinpyruvat, trikreatin malate mm) och se om du svarar bättre på någon...