handdator

Visa fullständig version : Poker for dummies!?


Helena B
2005-12-19, 20:16
Jag har upptäckt en väldigt rolig grej..Poker på nätet. Okej kanske inte är så nytt. Men jag har aldrig spelat det, inte sån där konstig poker med bara 2 kort iaf. Testade och köra och vann hela tiden, hur kul som helst. Fast jag kan inte reglerna, förstår inte riktigt det här med check och fold. Jo fold att man ska lägga sig, men check då? När ska man trycka på check? Check=syna och det spelar ingen roll om jag trycker på check får ju ändå inte titta på någons kort. Sedan kan man tydligen bluffa och det fattar jag inte heller hur man gör. Testade och körde en turnering idag, startade med 2000 pers och jag slutade som nummer 45 helcoolt. Lite kul eftersom jag inte vet vad jag gör, trycker ibland på check och ibland på bet funkar kanon. Fast om man vill komma etta så antar jag att man måste läsa lite hur man gör.

Ett litet tips bara, om ni inte vill hänga på Kolo hela tiden :D

Jarod
2005-12-19, 20:17
Blivande "Best of..." :D

Piranha
2005-12-19, 20:18
Ha ha ha, skall bli intressant att se de inbitna nätspelarna kommentera.

Catstyle
2005-12-19, 20:18
http://sv.wikipedia.org/wiki/Texas_hold%27em

http://susning.nu/Texas_Hold'em

keffat_liv
2005-12-19, 20:19
och nu undrar vi alla VART FAN SPELAR DU? 45 av 2000!?!? Låter som easy cash där :D

Edde_1
2005-12-19, 20:22
Snälla lär mig!!!
Jag gick minus i helgen :cryout: Första gången på länge som jag gick så mycket back *grr27*

Solros
2005-12-19, 20:22
Du får komma till ett live-game med oss här i Sätra anyday Helena!
(Ta med pengar)

Helena B
2005-12-19, 20:23
Man måste komma bland de 18 bästa för att vinna pengar, men det kan väl inte vara så svårt heller.

Piranha
2005-12-19, 20:24
Man måste komma bland de 18 bästa för att vinna pengar, men det kan väl inte vara så svårt heller.


plättlätt

Helena B
2005-12-19, 20:25
Snälla lär mig!!!
Jag gick minus i helgen :cryout: Första gången på länge som jag gick så mycket back *grr27*

Vad ska jag lära dig, det är väl bara att trycka lite. Tror att om man tänker för mycket så går det galet.

Solros
2005-12-19, 20:25
Vad ska jag lära dig, det är väl bara att trycka lite. Tror att om man tänker för mycket så går det galet.

Snälla, kom!! Ta med pengar!!

Helena B
2005-12-19, 20:26
Du får komma till ett live-game med oss här i Sätra anyday Helena!
(Ta med pengar)

Ni skulle bara förlora då :D Gör man samma sak när man kör live?

Edit: Ska köra min andra turnering om 17 min "håll tummarna"

Solros
2005-12-19, 20:28
Gör man samma sak när man kör live?

Ja, men istället för att trycka lite så knackar man lite i bordet mest.
Är du rik?

Math
2005-12-19, 20:28
Räknar väll mig till "en av dom inbitna onlinespelarna"

Check - Checka (vaf*n ska man annars säga?!) Det är iaf att du inte betar och inte foldar utan du vill se ett kort till.

Bet - Du lägg in mer pengar i potten så du kan vinna mer (alla måste lägga in lika mkt) du ska göra detta när du har har ngt.

Fold - Om någon betar så kan du folda om du inte har ngt.

Bluffa - Du ska bara bluffa om det är en stor pott. Om en spelare har checkat genom hela så kan du beta för att han ska lägga sig. Dock kan han "slow-play:a" sina kort och höja över dig när du bluffar.. då är det bara att lägga sig om du inte tror att du har bättre high card.

Helena B
2005-12-19, 20:30
Räknar väll mig till "en av dom inbitna onlinespelarna"

Check - Checka (vaf*n ska man annars säga?!) Det är iaf att du inte betar och inte foldar utan du vill se ett kort till.

Bet - Du lägg in mer pengar i potten så du kan vinna mer (alla måste lägga in lika mkt) du ska göra detta när du har har ngt.

Fold - Om någon betar så kan du folda om du inte har ngt.

Bluffa - Du ska bara bluffa om det är en stor pott. Om en spelare har checkat genom hela så kan du beta för att han ska lägga sig. Dock kan han "slow-play:a" sina kort och höja över dig när du bluffar.. då är det bara att lägga sig om du inte tror att du har bättre high card.

Det där förklarar ju lite. Trodde check var när man ville se någon annan spelare kort, tydligen inte. Bra tack, lär mig en massa ju:thumbup:

Math
2005-12-19, 20:37
Försökte editera in lite mer men 2 minuter hade gått när jag skrivit färdigt *grr*

är det någt mer som behöver förklaras?

Vet bra poker sidor för nybörjade men vet inte om det räknas som reklam så jag skriver dom inte...

keffat_liv
2005-12-19, 20:38
Det där förklarar ju lite. Trodde check var när man ville se någon annan spelare kort, tydligen inte. Bra tack, lär mig en massa ju:thumbup:

:laugh:

Helena B
2005-12-19, 20:42
Försökte editera in lite mer men 2 minuter hade gått när jag skrivit färdigt *grr*

är det någt mer som behöver förklaras?

Vet bra poker sidor för nybörjade men vet inte om det räknas som reklam så jag skriver dom inte...

Så länge pokersidorna inte säljer kosttillskott så ska det inte vara någon fara.

Helena B
2005-12-19, 20:44
:laugh:

Det är inte så lätt när man är nybörjare :)

keffat_liv
2005-12-19, 20:45
Det är inte så lätt när man är nybörjare :)

Sant sant! men sjukt kul för oss andra! :) Titta på poker på tv och fortsätt spela. Lär man sig mycket på och aningen roligare än att sitta och läsa en massa:)

Helena B
2005-12-19, 20:48
Sant sant! men sjukt kul för oss andra! :) Titta på poker på tv och fortsätt spela. Lär man sig mycket på och aningen roligare än att sitta och läsa en massa:)

Jag har tittat på tv, fast ändå inte förstått. En fråga, hur vet man att man har något värt att spela på då?

Math
2005-12-19, 20:49
Okeey..

Everest (http://www.everestpoker.com)
Bra sida med freerolls hela tiden man vinner bara 0,01$ dom första borden men det går ganska snabbt upp till 4-5$ sen måste du möta lite mer erfarana spelare
Det finns även "play-money" så du inte spelar med riktiga pengar men du kan inte heller vinna nått.

Expekt (http://www.expekt.com)
Det finns många stora turneringar. Man måste komma ganska bra (typ bland de 30 bästa för att få pengar). Även här finns "play-money".

Parbet (http://www.parbet.com)
Ungefär som expekt..

Spelar sjävl bara på everest eftersom parbet och expekt bara har några freerolls per dag och det e svårare att vinna.

Catstyle
2005-12-19, 20:49
Jag har spelat hold em i drygt 5 år, så om du undrar något så får du PMa, och eller fråga på msn/icq etc.

Math
2005-12-19, 20:51
Jag har tittat på tv, fast ändå inte förstått. En fråga, hur vet man att man har något värt att spela på då?


Det bror ju på vad som ligger på bordet..

Om det ligger 4färgkort och du har 2an i samma färg så är det inte jätte bra att spela på.

du vet väll hur bra allt är? alltså färg, stege, kåk osv?

keffat_liv
2005-12-19, 20:52
Jag har tittat på tv, fast ändå inte förstått. En fråga, hur vet man att man har något värt att spela på då?

Det lär du dig med tiden eller så får du läsa om det. Det är ganska logiskt vad som är värt att spela med.

bluelight
2005-12-19, 20:52
www.multipoker.com är en bra sida också!

Helena B
2005-12-19, 20:54
Det bror ju på vad som ligger på bordet..

Om det ligger 4färgkort och du har 2an i samma färg så är det inte jätte bra att spela på.

du vet väll hur bra allt är? alltså färg, stege, kåk osv?

Men det ligger ju ingenting på bordet. Man får ju två kort från början. Är ALL-IN samma sak som att bluffa? Eller kan man bluffa genom att köra all in?

Fagen
2005-12-19, 20:56
Jag har tittat på tv, fast ändå inte förstått. En fråga, hur vet man att man har något värt att spela på då?

Enkelt, man klickar på "Check"-knappen så man får se motståndarnas kort. :)

Jorgen
2005-12-19, 20:57
Men det ligger ju ingenting på bordet. Man får ju två kort från början. Är ALL-IN samma sak som att bluffa? Eller kan man bluffa genom att köra all in?
Går man alla in så satsar man alla sina marker.
Det kan ju vara en bluff om man inte har bra kort. ;)

mini
2005-12-19, 20:58
Det finns pocketböcker som förklarar det enklaste i poker/hold'em plus ger lite tips på strategier. Billigt sätt att lära sig grunderna. Förmodligen behöver du lite mer kött på benen än att veta att syna inte betyder att se motståndarens kort.

Helena B
2005-12-19, 20:59
Okej, men om man inte vill att det ska komma upp fler än tex 4 kort på bordet hur gör man då? Eller måste det komma upp 5 kort alltid?

Jorgen
2005-12-19, 21:00
Okej, men om man inte vill att det ska komma upp fler än tex 4 kort på bordet hur gör man då? Eller måste det komma upp 5 kort alltid?
Det måste komma upp fem kort.

Helena B
2005-12-19, 21:00
Det finns pocketböcker som förklarar det enklaste i poker/hold'em plus ger lite tips på strategier. Billigt sätt att lära sig grunderna. Förmodligen behöver du lite mer kött på benen än att veta att syna inte betyder att se motståndarens kort.

Jo men jag trodde att jag skulle lära mig under turneringens gång. Men det är lite mer komplicerat än vad jag trodde. Snacka vet jag klädpoker, där behöver man inte tänka eller någonting.

Fagen
2005-12-19, 21:00
Okej, men om man inte vill att det ska komma upp fler än tex 4 kort på bordet hur gör man då? Eller måste det komma upp 5 kort alltid?

hahaha, du är ju helt underbar, min vän.

Catstyle
2005-12-19, 21:01
Okej, men om man inte vill att det ska komma upp fler än tex 4 kort på bordet hur gör man då? Eller måste det komma upp 5 kort alltid?
Om inte nån väljer att lägga sig innan så kommer det alltid upp fem kort.

Helena B
2005-12-19, 21:02
Det måste komma upp fem kort.

Men om jag har jätte bra kort och det bara ligger tre kort på bordet och så satsar jag alla marker så att alla lägger sig, då går det väl?

Edit: Bra =)

Jorgen
2005-12-19, 21:03
Men om jag har jätte bra kort och det bara ligger tre kort på bordet och så satsar jag alla marker så att alla lägger sig, då går det väl?

Edit: Bra =)
Självklart.

Helena B
2005-12-19, 21:06
Kul, verkar vara några som spelar poker. Vart spelar ni någonstans?

Catstyle
2005-12-19, 21:07
Expekt oftast, ibland mer organiserat ute i verkligheten.

Star ibland.

Fagen
2005-12-19, 21:07
Kul, verkar vara några som spelar poker. Vart spelar ni någonstans?

Har slutat. Brukade spela på expekt.

Jorgen
2005-12-19, 21:07
Kul, verkar vara några som spelar poker. Vart spelar ni någonstans?
Hemma.

Gillar inte att spela på nätet.

Helena B
2005-12-19, 21:10
Hemma.

Gillar inte att spela på nätet.

Spelar man med två kort hemma också? När jag har spelat poker så har det varit med 5 kort och inga kort på bordet. Kanske finns olika sorters poker.

Jorgen
2005-12-19, 21:12
Det finns olika sorters poker ja.
Vi spelar Texas Hold´em.

Schture
2005-12-19, 21:14
[QUOTE=Math]Okeey..

Everest (http://www.everestpoker.com)
Bra sida med freerolls hela tiden man vinner bara 0,01$ dom första borden men det går ganska snabbt upp till 4-5$ sen måste du möta lite mer erfarana spelare
QUOTE]


Reggade mej nyss på everest...var hittar man dessa freerolls som du snackar om?

Catstyle
2005-12-19, 21:14
http://www.texas-holdem.se/ är en bra sida.

Helena B
2005-12-19, 21:15
[QUOTE=Math]Okeey..

Everest (http://www.everestpoker.com)
Bra sida med freerolls hela tiden man vinner bara 0,01$ dom första borden men det går ganska snabbt upp till 4-5$ sen måste du möta lite mer erfarana spelare
QUOTE]


Reggade mej nyss på everest...var hittar man dessa freerolls som du snackar om?

Jag kör på freerolls www.absolutepoker.com

Niclaaas
2005-12-19, 21:15
det gör ont i hjärtat att läsa den här tråden.

Helena B
2005-12-19, 21:16
det gör ont i hjärtat att läsa den här tråden.

Ont....why? Kan du inte heller spela poker?

Jorgen
2005-12-19, 21:17
det gör ont i hjärtat att läsa den här tråden.
Läs inte då.

Du kan få hjärtinfarkt. Jag har hört att man kan avlida då.

Niclaaas
2005-12-19, 21:20
Ont....why? Kan du inte heller spela poker?

jo, det är dina inlägg som gör ont ;)

Vad ska jag lära dig, det är väl bara att trycka lite. Tror att om man tänker för mycket så går det galet.

Det där förklarar ju lite. Trodde check var när man ville se någon annan spelare kort, tydligen inte. Bra tack, lär mig en massa ju:thumbup:

att du på det där kom 45:a av 2000... det gör ont :D

(ta det inte alltför allvarligt. fortsätt spela, det blir ännu roligare när du lärt dig mer.)

Helena B
2005-12-19, 21:26
jo, det är dina inlägg som gör ont ;)





att du på det där kom 45:a av 2000... det gör ont :D

(ta det inte alltför allvarligt. fortsätt spela, det blir ännu roligare när du lärt dig mer.)

Måste väl bara betyda att jag är duktig, värsta pokerhajen eller vad man säger. Men det är säkert lättare att spela online för irl så är det ju svårt att bluffa utan att visa det. Som bluffstop är jag så dålig i. Så jag ska nog hålla mig till nätet.

Dumleman
2005-12-19, 21:27
jo, det är dina inlägg som gör ont ;)





att du på det där kom 45:a av 2000... det gör ont :D

Hon vann ju inte ett ruttet öre, är du avundsjuk eller :D?

Niclaaas
2005-12-19, 21:28
Måste väl bara betyda att jag är duktig, värsta pokerhajen eller vad man säger. Men det är säkert lättare att spela online för irl så är det ju svårt att bluffa utan att visa det. Som bluffstop är jag så dålig i. Så jag ska nog hålla mig till nätet.

ja, antagligen. :)

Niclaaas
2005-12-19, 21:29
Hon vann ju inte ett ruttet öre, är du avundsjuk eller :D?

45 av 2000 är inte fy skam, även om hon inte vann något. klart jag är avundsjuk =)

Helena B
2005-12-19, 21:30
Hon vann ju inte ett ruttet öre, är du avundsjuk eller :D?

Nu ska du vara snäll. Inte så lätt att vinna på första försöket :whipped:

Catstyle
2005-12-19, 21:37
Även om det är skoj att vinna på internet, så finns det inget som slår poker i verkligheten.

Motståndarens min när man kammar hem 5000+ pott, mumma! :hbang:

Helena B
2005-12-19, 21:38
Även om det är skoj att vinna på internet, så finns det inget som slår poker i verkligheten.

Motståndarens min när man kammar hem 5000+ pott, mumma! :hbang:

Är det lagligt?

Catstyle
2005-12-19, 21:40
Nej det tror jag inte.

keffat_liv
2005-12-19, 21:42
Är det lagligt?

:laugh:

Dumleman
2005-12-19, 21:42
Även om det är skoj att vinna på internet, så finns det inget som slår poker i verkligheten.

Motståndarens min när man kammar hem 5000+ pott, mumma! :hbang:
Hur är din min när du förlorar då? Men du går väl förståss bara + som alla andra pokerspelare.

Helena B
2005-12-19, 21:45
Nej det tror jag inte.

Men om man skattar och betalar egenavgifter etc så borde det vara lagligt, eller?

blasr
2005-12-19, 21:50
Vann nyss 100 euro tillsammans med en polare :D. Fan vad jag älskar det här spelet!

Math
2005-12-19, 21:55
[QUOTE=Math]Okeey..

Everest (http://www.everestpoker.com)
Bra sida med freerolls hela tiden man vinner bara 0,01$ dom första borden men det går ganska snabbt upp till 4-5$ sen måste du möta lite mer erfarana spelare
QUOTE]


Reggade mej nyss på everest...var hittar man dessa freerolls som du snackar om?


Ta "enborsturneringar" och välj .0$ + .0$ och sen bara dubbelklicka på ett bord.. det kommer nya ungefär var 10nde minut.. man måste vara ganska snabb för att komma in på kväll.. mitt på dagen e d lättare...



Cat: Star är det dom som fixar 100kr och 300kr turneringar i Lund också?

z_bumbi
2005-12-19, 21:55
Snart kommer Helena B att bli inbjuden till massor av spel och sen kommer det att finnas ganska många på Kollo som har ont om pengar. Ett gediget arbete för att bygga upp en nybörjarfasad är grunden för att lätt sno åt sig potten.

Catstyle
2005-12-19, 21:57
Hur är din min när du förlorar då? Men du går väl förståss bara + som alla andra pokerspelare.
Jag vill tro att jag har relativt bra pokerface.

Och jag för protokoll över allt jag vinner och förlorar, så jag vet exakt hur jag ligger.

Som bäst gick jag över 70.000 plus över ett tidsspann av 6 månader.

Totalt sett, sen jag började lira seriöst med ordentliga potts, så har jag gått ungefär 100.000kr plus.

Helena B
2005-12-19, 21:58
Snart kommer Helena B att bli inbjuden till massor av spel och sen kommer det att finnas ganska många på Kollo som har ont om pengar. Ett gediget arbete för att bygga upp en nybörjarfasad är grunden för att lätt sno åt sig potten.

Avslöja mig inte *grr27*



:D

m0gh
2005-12-19, 22:05
Steg 1 är ju att lära sig alla möjliga "kit" du kan få :D t.ex. stege, flush, par, 2par, triss etc...
Skaffa partypoker så lirar vi =) http://www.partypoker.com/

//m0gh

Helena B
2005-12-19, 22:07
Ha tydligen så är det så att man måste tänka på hur de andra spelarna gör, om de synar eller höjer...enligt tiger iaf. Ge mig förslag på strategier som ni använder. Om man höjer i början har denne person bra kort eller bluffar den? Om den synar vad har den då? Ja hur spelar ni? Inte för att jag tror att det kommer gå bättre om man tänker, men jag kan alltid testa.

Catstyle
2005-12-19, 22:09
Ha tydligen så är det så att man måste tänka på hur de andra spelarna gör, om de synar eller höjer...enligt tiger iaf. Ge mig förslag på strategier som ni använder. Om man höjer i början har denne person bra kort eller bluffar den? Om den synar vad har den då? Ja hur spelar ni? Inte för att jag tror att det kommer gå bättre om man tänker, men jag kan alltid testa.
Du skulle kunna skriva en uppsats om det och ändå inte få med hälften. *popcorn*

keffat_liv
2005-12-19, 22:11
Ha tydligen så är det så att man måste tänka på hur de andra spelarna gör, om de synar eller höjer...enligt tiger iaf. Ge mig förslag på strategier som ni använder. Om man höjer i början har denne person bra kort eller bluffar den? Om den synar vad har den då? Ja hur spelar ni? Inte för att jag tror att det kommer gå bättre om man tänker, men jag kan alltid testa.

En bra spelar periodiserar sitt spel. Men om någon höjer i början så räkna med att det är bra kort. Du synar inte med dina knäckt 10 i alla fall. Höjer i början gör man för att folk med halvbra och dåliga kort ska lägga sig så de inte har chans att träffa på floppen.

mini
2005-12-19, 22:18
Inte för att jag tror att det kommer gå bättre om man tänker, men jag kan alltid testa.
Där gissar jag att de flesta pokerspelare skulle säga emot dig.

Helena B
2005-12-19, 22:26
En bra spelar periodiserar sitt spel. Men om någon höjer i början så räkna med att det är bra kort. Du synar inte med dina knäckt 10 i alla fall. Höjer i början gör man för att folk med halvbra och dåliga kort ska lägga sig så de inte har chans att träffa på floppen.

Men då kan ju jag höja i början för att luras fast jag är dåliga kort.

-GP-
2005-12-19, 22:26
Ha tydligen så är det så att man måste tänka på hur de andra spelarna gör, om de synar eller höjer...enligt tiger iaf. Ge mig förslag på strategier som ni använder. Om man höjer i början har denne person bra kort eller bluffar den? Om den synar vad har den då? Ja hur spelar ni? Inte för att jag tror att det kommer gå bättre om man tänker, men jag kan alltid testa.

Läs en pokerbok! Poker ser lätt ut på ytan, men skenet bedrar. Det finns oerhört mycket att lära om olika strategier, odds, sannolikheter etc. Och det kräver en massa tålamod, då en bra strategi bland annat innebär att man spelar få starthänder (omkring 1/5 starthänder). Spelar man enbart för nöjes skull så är det bäst att spela live med dom man känner, eller spela om småpengar i turneringar på nätet. Ha't så kul! :)

keffat_liv
2005-12-19, 22:27
Men då kan ju jag höja i början för att luras fast jag är dåliga kort.

Visst men de med bra kort kommer självklart gå med. Alternativt bluffar de tillbaka och höjer ännu mer, vad gör du då? Eller så har de helt enkelt så bra kort så de höjer tillbaka.

Jorgen
2005-12-19, 22:28
Men då kan ju jag höja i början för att luras fast jag är dåliga kort.
Ja, men risken är ju att någon annan vid bordet sitter med bra kort och då åker du.

Helena B
2005-12-19, 22:31
Ja, men risken är ju att någon annan vid bordet sitter med bra kort och då åker du.

Så det handlar egentligen om tur då?

Jorgen
2005-12-19, 22:32
Så det handlar egentligen om tur då?
Delvis.

Men inte bara. Det handlar om att läsa spelet, dom andra spelarna och hålla koll på hur stora oddsen är att någon kan slå din hand.

Helena B
2005-12-19, 22:39
Någon som kan berätta vad nh betyder eller muck?

Toker
2005-12-19, 22:41
nh = nice hand
muck du är du visar inte din hand för dom andra...

m0gh
2005-12-19, 22:41
Någon som kan berätta vad nh betyder eller muck?
Nice hand.. Och om du förlorar efter att rivern kommit dvs att du kört hela racet ut och de visar sig att du förlorar kan du välja att visa kortet eller Mucka dom ( inte visa dom )

m0gh
2005-12-19, 22:42
Så det handlar egentligen om tur då?
Tur.. Lite tur kanske.. beror ju på. Sen spelar man ju inte på varje hand.. kanske var fjärde eller femte hand. ( om inte ännu färre händer )

Helena B
2005-12-19, 22:44
Nice hand.. Och om du förlorar efter att rivern kommit dvs att du kört hela racet ut och de visar sig att du förlorar kan du välja att visa kortet eller Mucka dom ( inte visa dom )

spelar det någon roll eller?

keffat_liv
2005-12-19, 22:44
Tur.. Lite tur kanske.. beror ju på. Sen spelar man ju inte på varje hand.. kanske var fjärde eller femte hand. ( om inte ännu färre händer )

beror på. Ess ess varje hand så hade jag nog spelat :)

keffat_liv
2005-12-19, 22:45
spelar det någon roll eller?

Självklart. Visar du vet de hur du har spelat. Du kan välja visa det ena för att teasas lite. Men aja du lär dig sen:)

m0gh
2005-12-19, 22:45
beror på. Ess ess varje hand så hade jag nog spelat :)
Grattis om du får A A varje hand :P

Klart att du inte spelar var fjärde hand bara.. men ibland kanske du kör på 3 händer irad... sen kanske du inte spelar ngn hand alls på 8 händer.

-GP-
2005-12-19, 22:45
Så det handlar egentligen om tur då?

Under en kort tid kan turen spela stor roll i poker, men under en längre tid så vinner de bättre spelarna. Det är turen som gör att förlorande spelare ändå spelar, då man kan vinna i perioder pga turen trots att man spelar felaktigt. Det är därför många åker i fällan. Skulle man istället spela t.ex. schack om pengar, där turen inte spelar in, så skulle förlorande spelare sluta rätt omgående.

Dumleman
2005-12-19, 22:46
Så det handlar egentligen om tur då?
För en utförlig diskussion sen den här tråden :D : http://www.kolozzeum.com/kolozzeum/showthread.php?t=57198&page=2

keffat_liv
2005-12-19, 22:47
Grattis om du får A A varje hand :P

Klart att du inte spelar var fjärde hand bara.. men ibland kanske du kör på 3 händer irad... sen kanske du inte spelar ngn hand alls på 8 händer.

Jopps:) Förstår vad du menar, statistiskt sett så spelar man inte mer än ungefär var fjärde hand.

Helena B
2005-12-19, 22:49
Kan ju bara meddela att jag suger på att bluffa, ingen går ju på det ;)

Helena B
2005-12-19, 22:50
Jopps:) Förstår vad du menar, statistiskt sett så spelar man inte mer än ungefär var fjärde hand.

Jag spelar på varje hand, inge kul att bara sitta och titta på.

keffat_liv
2005-12-19, 22:51
Jag spelar på varje hand, inge kul att bara sitta och titta på.

:laugh: Spelar du verkligen om pengar? Sluta innan du har spelat upp hela ditt hus.

Helena B
2005-12-19, 22:56
:laugh: Spelar du verkligen om pengar? Sluta innan du har spelat upp hela ditt hus.

Nej absolut inte, det skulle jag aldrig våga... :D Man kan vinna pengar om man kommer på en bra placering, men man behöver inte satsa något.

-GP-
2005-12-19, 22:56
Jag spelar på varje hand, inge kul att bara sitta och titta på.

:) Om jag var du skulle jag inte spela mer än för några korvören. Du kommer nog få en massa inbjudningar till att spela med folk nu! :)

m0gh
2005-12-19, 22:56
Nån som är med på poker nu ? Jag formaterade nyss om datorn så jag kan ladda ner en ny pokerklient :}Annars är jag redan reggad på Pokerstars ifall ni vill köra där :)

keffat_liv
2005-12-19, 22:57
Nej absolut inte, det skulle jag aldrig våga... :D Man kan vinna pengar om man kommer på en bra placering, men man behöver inte satsa något.

Va?! Var då någonstans? Det vill fan jag lira, kanske farsan går med på med:) Då ska de fan börjas vinna pengar;)

m0gh
2005-12-19, 22:57
Nej absolut inte, det skulle jag aldrig våga... :D Man kan vinna pengar om man kommer på en bra placering, men man behöver inte satsa något.
Var spelar du ngnstans ?

Helena B
2005-12-19, 22:58
www.absolutepoker.com

Catstyle
2005-12-19, 22:58
Visst, men play money då.
Alldeles för trött för att köra på riktigt.

Har bara expekt installerat nu, så PMa rum eller nåt.

Helena B
2005-12-19, 23:00
Vad står AP för på essen?

Catstyle
2005-12-19, 23:00
absolute poker?

Helena B
2005-12-19, 23:01
absolute poker?

men varför bara på essen?

Catstyle
2005-12-19, 23:02
För att essen är king! :hbang:

Catstyle
2005-12-19, 23:02
Jag är i rummet driving my life away på expekt PM nu, om nån känner för att vara social. *popcorn*

Helena B
2005-12-19, 23:12
Vann 12000 dollar i en hand, tänk om det var riktiga pengar :D

-GP-
2005-12-19, 23:23
Jag är i rummet driving my life away på expekt PM nu, om nån känner för att vara social. *popcorn*

Thx for the money ;)

keffat_liv
2005-12-19, 23:25
Behöver man på AP inte ange kort nr osv direkt? Verkar som man kan spela free tournamenten utan att sätta in pengar. Hur gör man sedan om man vinner några pengar då? Antar att det bara är väldigt små summor på free tournamenten, men kan jag sedan casha ut dem eller spela med dem?

Undrar eftersom jag vill spela som fan, men farsan vill inte att jag ska använda hans visa och jag är inte 18 förrän om 7 månader.

Helena B
2005-12-19, 23:28
Behöver man på AP inte ange kort nr osv direkt? Verkar som man kan spela free tournamenten utan att sätta in pengar. Hur gör man sedan om man vinner några pengar då? Antar att det bara är väldigt små summor på free tournamenten, men kan jag sedan casha ut dem eller spela med dem?

Undrar eftersom jag vill spela som fan, men farsan vill inte att jag ska använda hans visa och jag är inte 18 förrän om 7 månader.

Jag har inte vunnit några pengar än, har 150 till och avverka=) Men pma Tiger han vet allt om ap.

tigerofsweden
2005-12-19, 23:28
Behöver man på AP inte ange kort nr osv direkt? Verkar som man kan spela free tournamenten utan att sätta in pengar. Hur gör man sedan om man vinner några pengar då? Antar att det bara är väldigt små summor på free tournamenten, men kan jag sedan casha ut dem eller spela med dem?

Undrar eftersom jag vill spela som fan, men farsan vill inte att jag ska använda hans visa och jag är inte 18 förrän om 7 månader.

Du kommer knappast vinna så stora pengar där på freerolls att det kommer vara värt att plocka ut de :) Då är det bättre du pantar burkar :laugh: Men om du skulle vilja de så måste du såklart ge dem uppgifter. Jag satt 5h igår o spelade samma tävling, kom 13 av 2000 och vann 1 dollar *jippi* :laugh:

keffat_liv
2005-12-19, 23:28
Jag har inte vunnit några pengar än, har 150 till och avverka=) Men pma Tiger han vet allt om ap.

Vem tiger? jaså han tiger, hej tiger:)

tigerofsweden
2005-12-19, 23:30
Men låt säga att du vinner några dollar så kan du ju spela cashgames sen där insatserna är låga till en början, då kan du ju tjäna en del pengar men det kommer ta sin lilla tid, men vem vet du kanske är en jävel på poker :)

Helena B
2005-12-19, 23:31
Men låt säga att du vinner några dollar så kan du ju spela cashgames sen där insatserna är låga till en början, då kan du ju tjäna en del pengar men det kommer ta sin lilla tid, men vem vet du kanske är en jävel på poker :)

Jag är det :booty:

keffat_liv
2005-12-19, 23:31
Du kommer knappast vinna så stora pengar där på freerolls att det kommer vara värt att plocka ut de :) Då är det bättre du pantar burkar :laugh: Men om du skulle vilja de så måste du såklart ge dem uppgifter. Jag satt 5h igår o spelade samma tävling, kom 13 av 2000 och vann 1 dollar *jippi* :laugh:

haha, jag hade inte tänkt plocka ut dem. Framförallt vill jag spela där det handlar om pengar för att det förhoppningsvis blir mer seriöst (vet intehur det är på freerolls, men hoppas det är bättre än play money iaf?) Och sen så vinner man nåra freerolls så kan man börja spela andra bord sen och förhoppningsvis spela sig upp....

Kommer ihåg när jag var liten och spelade kula. Kom till skolan med nån mellan kula, efter en vecka hade jag vunnit hur mycket som helst. Är fan grymt på sådant och det är sjukt kul:)

keffat_liv
2005-12-19, 23:33
Men låt säga att du vinner några dollar så kan du ju spela cashgames sen där insatserna är låga till en början, då kan du ju tjäna en del pengar men det kommer ta sin lilla tid, men vem vet du kanske är en jävel på poker :)

så jag menade;) Om inte annat så är det kul! Poker är för jävla kul, sitter varje rast och spelar det i skolan med marker och allt:)

Skulle dock inte installerat ap nu i natt, har kemiprov på onsdag, hur fan ska nu det gå *cry* Får packa ner datorn imorn så jag får övat nåt.

Helena B
2005-12-19, 23:34
så jag menade;) Om inte annat så är det kul! Poker är för jävla kul, sitter varje rast och spelar det i skolan med marker och allt:)

Skulle dock inte installerat ap nu i natt, har kemiprov på onsdag, hur fan ska nu det gå *cry* Får packa ner datorn imorn så jag får övat nåt.

Jag har tenta imorgon kl 9 och jag sitter och spelar poker *screwy*

tigerofsweden
2005-12-19, 23:35
haha, jag hade inte tänkt plocka ut dem. Framförallt vill jag spela där det handlar om pengar för att det förhoppningsvis blir mer seriöst (vet intehur det är på freerolls, men hoppas det är bättre än play money iaf?) Och sen så vinner man nåra freerolls så kan man börja spela andra bord sen och förhoppningsvis spela sig upp....

Kommer ihåg när jag var liten och spelade kula. Kom till skolan med nån mellan kula, efter en vecka hade jag vunnit hur mycket som helst. Är fan grymt på sådant och det är sjukt kul:)

Det krävs en del för att vinna freerolls, tålamod och en del kunskap, eftersom det är gratis satsar folk till höger och vänster så det gäller o ligga lågt i början, låta nötterna gå all-in på sina skitkort för att sen komma in i matchen :D Du kan annars testa Nordic Bet, de har även freerolls fast inte lika ofta som AP, dock är deras prissummor betydligt högre! De kör iofs inte alls många freerolls men desto mer pengar :D

keffat_liv
2005-12-19, 23:36
Jag har tenta imorgon kl 9 och jag sitter och spelar poker *screwy*

That's my girl! :laugh:

keffat_liv
2005-12-19, 23:38
Det krävs en del för att vinna freerolls, tålamod och en del kunskap, eftersom det är gratis satsar folk till höger och vänster så det gäller o ligga lågt i början, låta nötterna gå all-in på sina skitkort för att sen komma in i matchen :D Du kan annars testa Nordic Bet, de har även freerolls fast inte lika ofta som AP, dock är deras prissummor betydligt högre! De kör iofs inte alls många freerolls men desto mer pengar :D

Aja, försöker bli chipleader tidigt sen ligga lågt:) Behöver man inte anger kort nr osv på nordic bet heller? Förrän man ska casha ut pengarna.

tigerofsweden
2005-12-19, 23:38
Aja, försöker bli chipleader tidigt sen ligga lågt:) Behöver man inte anger kort nr osv på nordic bet heller? Förrän man ska casha ut pengarna.

Nupp, tror fan inte det är många som vill man ska det?!

keffat_liv
2005-12-19, 23:39
Nupp, tror fan inte det är många som vill man ska det?!

Party poker vill iaf, fast de har nog inga freerolls alls? Enda jag lirat på iaf, på playmoney då.

tigerofsweden
2005-12-19, 23:42
Party poker vill iaf, fast de har nog inga freerolls alls? Enda jag lirat på iaf, på playmoney då.

Aha ja där ser man :)

Helena B
2005-12-19, 23:48
81000 dollar har jag nu, ledaren har 81025 dollar =)

Frantic
2005-12-19, 23:56
Skippa tentan! Man kan tjäna bra med pengar på poker:)

Helena B
2005-12-20, 00:03
Skippa tentan! Man kan tjäna bra med pengar på poker:)

Fast det är bara nybörjartur så jag tror jag håller mig till mina studier :D

Mago
2005-12-20, 00:10
Vill inte låta negativ, men det är ju inga bra som sitter och spelar med play money och de flesta som spelar med play money spelar ju inte heller så seriöst.
Men det är ju såklart bra i början för att lära sig vad som slår vad osv. :)

Dumleman
2005-12-20, 00:16
Vill inte låta negativ, men det är ju inga bra som sitter och spelar med play money och de flesta som spelar med play money spelar ju inte heller så seriöst.
Men det är ju såklart bra i början för att lära sig vad som slår vad osv. :)
Jag antar att alla förstår att pokerföretagen har en baktanke med att låta folk spela gratis. De låter folk spela för låssaspengar och känna sig som pokerkungar för att sedan med självförtroendet i topp börja spela med riktiga pengar men då går det helt plötsligt inte lika bra :).

Helena B
2005-12-20, 00:26
Jag känner mig duktig iaf och kommer aldrig att börja spela med riktiga pengar, inte online iaf.


90 pers kvar nu...Blir galen på alla pauser de ska ha jämt.

Helena B
2005-12-20, 01:23
Helena ledsen, slutade på en 26 plats *cry* Och Helena har tenta om 7,5 h tror Helena behöver plugga lite :D

Helena trött därför Helena pratar om sig själv i tredje person.

Helena B
2005-12-20, 17:55
Nu börjar det bli komplicerat ju. Tiger tjatar om att jag måste kolla om motståndarna synar eller höjer och hur många som gör det och något om att jag är sist så har jag större chans etc... to much information! Varför göra det så komplicerat. Jag vill bara ha fokus på mina egna kort. Ska uppfinna ett pokerspel där man inte behöver tänka. Och vet ni vad dom man spelar med sitter och psykar varandra, kallar varandra mexikanska terrorister och sånt.

Löjtnant Blank
2005-12-20, 23:43
Hur har jag missat den här tråden? Så otroligt skön. Bästa tipset jag kan ge är att bluffa med dåliga kort och gå all-in med bra. När du trycker ut någons par i kungar med par i fyror kanske någon skriver "fish" eller "donk" i chatten, men det är bara avundsjuka. (7-2 är för övrigt en väldigt underskattad hand.) Easy money.

fat_joe
2005-12-21, 01:54
Hur har jag missat den här tråden? Så otroligt skön. Bästa tipset jag kan ge är att bluffa med dåliga kort och gå all-in med bra. När du trycker ut någons par i kungar med par i fyror kanske någon skriver "fish" eller "donk" i chatten, men det är bara avundsjuka. (7-2 är för övrigt en väldigt underskattad hand.) Easy money.


:bow: :D

Helena B
2005-12-21, 12:15
Några frågor till er pokeraces! :hbang:

Hur kommer det sig att man ibland får betala för att lägga sig och ibland inte?

Varför kommer ibland checkrutan upp men inte call och vice versa? Ibland kan man trycka på bet och ibland inte. Ibland får man betala och ibland inte.

Mago
2005-12-21, 15:16
Några frågor till er pokeraces! :hbang:

Hur kommer det sig att man ibland får betala för att lägga sig och ibland inte?

Varför kommer ibland checkrutan upp men inte call och vice versa? Ibland kan man trycka på bet och ibland inte. Ibland får man betala och ibland inte.


Betala för att lägga sig behöver man ju aldrig. Men har du betalat innan och sen vill lägga dig så tar de ju såklart pengarna du redan lagt in. Du kanske tänker på blinds (automatiska små bets som görs innan korten delats ut av de 2 personerna direkt efter han med dealer-knappen).

Checkrutan kommer bara upp om du har möjligthet att checka (d.v.s. om ingen har höjt före det är din tur). Om du kan checka så har ju ingen höjt och där med kan du inte calla.
Bet ska du alltid kunna trycka på om det är din tur att agera (om du har några pengar kvar att satsa).

Helena B
2005-12-21, 15:38
Betala för att lägga sig behöver man ju aldrig. Men har du betalat innan och sen vill lägga dig så tar de ju såklart pengarna du redan lagt in. Du kanske tänker på blinds (automatiska små bets som görs innan korten delats ut av de 2 personerna direkt efter han med dealer-knappen).

Checkrutan kommer bara upp om du har möjligthet att checka (d.v.s. om ingen har höjt före det är din tur). Om du kan checka så har ju ingen höjt och där med kan du inte calla.
Bet ska du alltid kunna trycka på om det är din tur att agera (om du har några pengar kvar att satsa).

Vad betyder call, trodde det var samma sak som check?

Yankeee
2005-12-21, 15:38
Vad betyder call, trodde det var samma sak som check?

Syna.

Helena B
2005-12-21, 15:42
Syna.

Men check är ju syna. Jag har för mig att det finns två rutor som heter call och check. Båda kan väl inte betyda samma sak?

jesse
2005-12-21, 15:43
Betala för att lägga sig behöver man ju aldrig. Men har du betalat innan och sen vill lägga dig så tar de ju såklart pengarna du redan lagt in. Du kanske tänker på blinds (automatiska små bets som görs innan korten delats ut av de 2 personerna direkt efter han med dealer-knappen).

Checkrutan kommer bara upp om du har möjligthet att checka (d.v.s. om ingen har höjt före det är din tur). Om du kan checka så har ju ingen höjt och där med kan du inte calla.
Bet ska du alltid kunna trycka på om det är din tur att agera (om du har några pengar kvar att satsa).

Nu orkar jag inte läsa igenom tråden men om man kör fixed limit så kan du inte alltid trycka på raise.

Yankeee
2005-12-21, 15:44
Men check är ju syna. Jag har för mig att det finns två rutor som heter call och check. Båda kan väl inte betyda samma sak?

Check och syna är inte samma sak. Checka kan du bara göra om ingen har höjt innan dig. Syna är när någon har höjt och du betalar för att få se nästa kort / motspelarens kort.

Helena B
2005-12-21, 15:45
Check och syna är inte samma sak. Checka kan du bara göra om ingen har höjt innan dig. Syna är när någon har höjt och du betalar för att få se nästa kort / motspelarens kort.

Aha fattar, tack :)

jesse
2005-12-21, 15:45
Men check är ju syna. Jag har för mig att det finns två rutor som heter call och check. Båda kan väl inte betyda samma sak?

För att man skall kunna syna så måste ju någon höja innan dig. Och har någon höjt innan dig så kan du inte checka.

Edit:jag sitter vid en SEG dator :D

TheSQUAT
2005-12-21, 16:30
Åhhh!...hur kunde jag missat den här underbara tråden!

Best of, helt klart! :thumbup:


När jag själv började lira Hold'em för drygt ett år sedan hade jag ingen riktig koll. Ändå vann jag en hel del på ren tur. Jag fattade inte knappt vad jag gjorde. Sen kom en period då jag började lära mig spelet från grunden. Då började jag backa. Vann en del men förlorade desto mer. Fick betala lärpenningar helt enkelt. Men efter en hel del pluggande och praktiserande så plussar jag stadigt ända sen i somras. Dock inga stora pengar det handlar om. Fast jag har full koll och vet att jag nu oxå hämtat igen lärpenningsförlusterna med råge.

Helena B
2005-12-21, 16:35
Åhhh!...hur kunde jag missat den här underbara tråden!

Best of, helt klart! :thumbup:


När jag själv började lira Hold'em för drygt ett år sedan hade jag ingen riktig koll. Ändå vann jag en hel del på ren tur. Jag fattade inte knappt vad jag gjorde. Sen kom en period då jag började lära mig spelet från grunden. Då började jag backa. Vann en del men förlorade desto mer. Fick betala lärpenningar helt enkelt. Men efter en hel del pluggande och praktiserande så plussar jag stadigt ända sen i somras. Dock inga stora pengar det handlar om. Fast jag har full koll och vet att jag nu oxå hämtat igen lärpenningsförlusterna med råge.

Jag märker det för fortast jag börjar tänka på vad jag gör går det åt skogen.

Mago
2005-12-21, 21:26
Nu orkar jag inte läsa igenom tråden men om man kör fixed limit så kan du inte alltid trycka på raise.

Visst ja, man kan köra annat än no limit också. :)

Måste bara tipsa om Pokermiljonen ikväll 23:10. Världens vackraste kvinna Cecilia Nordenstam är med. :love:

keffat_liv
2005-12-21, 21:29
Visst ja, man kan köra annat än no limit också. :)

Måste bara tipsa om Pokermiljonen ikväll 23:10. Världens vackraste kvinna Cecilia Nordenstam är med. :love:

är det inte finalen ikväll?

Mago
2005-12-21, 21:56
är det inte finalen ikväll?

Nooooooo, säg inte att jag har missat ett avsnitt?!?! *cry*

Helena B
2005-12-31, 00:35
Vad betyder det när det står All in remaining=1. Alltså jag vet vad det betyder men vad betyder det?

ake
2005-12-31, 00:57
Vad betyder det när det står All in remaining=1. Alltså jag vet vad det betyder men vad betyder det?

Byter infon mot vad det är för knark du nu tar. :laugh:


Det är hur många "disconnect-protections" du har kvar. D.v.s om du blir disconnected så blir inte din hand foldad utan det blir showdown utan att du behöver stoppa in mer pengar. Något som lätt kan missbrukas, därav gränsen på hur många gånger man får använda det.

Helena B
2005-12-31, 00:59
Byter infon mot vad det är för knark du nu tar. :laugh:


Det är hur många "disconnect-protections" du har kvar. D.v.s om du blir disconnected så blir inte din hand foldad utan det blir showdown utan att du behöver stoppa in mer pengar. Något som lätt kan missbrukas, därav gränsen på hur många gånger man får använda det.

Lät bättre i mitt huvud, men du förstod iaf.

Förstår inte, showdown vad betyder det?

Mr Zero
2005-12-31, 01:06
Vad betyder det när det står All in remaining=1. Alltså jag vet vad det betyder men vad betyder det?
Det betyder att om du tappar kontakten med siten när du har pengar i potten så delas potten av och du får vara med och spela om den del som du bidragit till.

Mr Zero
2005-12-31, 01:09
Showdown är när korten visas.

Helena B
2005-12-31, 01:17
Det betyder att om du tappar kontakten med siten när du har pengar i potten så delas potten av och du får vara med och spela om den del som du bidragit till.

Det är ju hur bra som helst. Så du menar om man har satsat en massa men har dåliga kort så stänger man bara ner och sedan får man komma tillbaka då med andra kort och fortsätta spela?

Mr Zero
2005-12-31, 01:25
Det är ju hur bra som helst. Så du menar om man har satsat en massa men har dåliga kort så stänger man bara ner och sedan får man komma tillbaka då med andra kort och fortsätta spela?
Nej, dina kort är med till showdown även om du är bortkopplad. De övriga spelare som är med i potten får fortsätta satsa även efter att du blivit bortkopplad. De pengarna läggs då i en sidopott som dom spelar om utan dig.

Helena B
2005-12-31, 01:32
Nej, dina kort är med till showdown även om du är bortkopplad. De övriga spelare som är med i potten får fortsätta satsa även efter att du blivit bortkopplad. De pengarna läggs då i en sidopott som dom spelar om utan dig.

Men om de hinner spela klart innan jag kommer tillbaka?

ake
2005-12-31, 01:42
Boh.

Alltså, handen spelas klart som om du vore all in.

Exempelvis. Du har Två hjärter på handen och floppen kommer med två hjärter. Potten är på $100 och spelaren innan dig satsar $100. Du har kassa odds för att syna och försöka träffa din färg. Men om du drar ut sladden till nätverket så du blir bortkopplad spelas handen klart ändå. Utan att du behöver stoppa in pengar för att syna. Fjärde och femte kortet delas alltså ut precis som vanligt. Den bästa handen vinner sedan den ursprungliga potten ($100).

Meningen är förstås inte att det ska missbrukas på detta vis, utan skydda dig om du blir bortkopplad oavsiktligt i en hand.

Alles klar?

Helena B
2005-12-31, 01:44
Boh.

Alltså, handen spelas klart som om du vore all in.

Exempelvis. Du har Två hjärter på handen och floppen kommer med två hjärter. Potten är på $100 och spelaren innan dig satsar $100. Du har kassa odds för att syna och försöka träffa din färg. Men om du drar ut sladden till nätverket så du blir bortkopplad spelas handen klart ändå. Utan att du behöver stoppa in pengar för att syna. Fjärde och femte kortet delas alltså ut precis som vanligt. Den bästa handen vinner sedan den ursprungliga potten ($100).

Meningen är förstås inte att det ska missbrukas på detta vis, utan skydda dig om du blir bortkopplad oavsiktligt i en hand.

Alles klar?

Ja nästan, lite överkurs för mig bara. :)

Löjtnant Blank
2005-12-31, 10:34
Men om de hinner spela klart innan jag kommer tillbaka?
Du får inte tillbaka dina satsade pengar automatiskt när du kopplar upp dig igen. Bara om du vinner. Handen fortsätter som vanligt utan dig, men om du har de bästa korten vid showdown vinner du det som fanns i potten innan du blev frånkopplad, varken mer eller mindre. Pengarna de andra spelarna stoppade in i potten efter att du blev frånkopplad kan du inte vinna.

Helena B
2005-12-31, 13:45
Jag satt och såg på Pokermiljonen (finalen) inatt/imorse eller vad det heter, helt otroligt. EN kille får A 5 och går ALL-IN medan den andra killen har AA. Det hela slutar med att på bordet dyker det upp tre stycken 5:or så killen får fyrtal. SKulle vara intressant och veta vad han tänkte innan floppen kom.

keffat_liv
2005-12-31, 14:12
Jag satt och såg på Pokermiljonen (finalen) inatt/imorse eller vad det heter, helt otroligt. EN kille får A 5 och går ALL-IN medan den andra killen har AA. Det hela slutar med att på bordet dyker det upp tre stycken 5:or så killen får fyrtal. SKulle vara intressant och veta vad han tänkte innan floppen kom.

att det var kört?

Helena B
2005-12-31, 14:19
att det var kört?

Men att det hela kunde vändas så där, häftigt att se.

Helena B
2006-01-08, 00:01
Sitter och tittar på poker men när de säger "pressa blindsen lite" vad betyder det?

Catstyle
2006-01-08, 00:18
Sätta press på de som sitter på small och/eller big blind, genom att raisa.

MrBoris
2006-01-08, 00:18
Lite OT men ett tips Helena, passa dig för nätpoker då det är VÄLDIGT beroende framkallande *grr*

Catstyle
2006-01-08, 00:22
Lite OT men ett tips Helena, passa dig för nätpoker då det är VÄLDIGT beroende framkallande *grr*
Framförallt om man kan leva på det. :D

Helena B
2006-01-08, 00:26
Sätta press på de som sitter på small och/eller big blind, genom att raisa.

Varför vill man göra det? Vad är det för speciellt med att sitta med blinds?

Catstyle
2006-01-08, 00:26
För att förtydliga för Helena: Om ingen satsar preflop så kan spelaren på small blind limpa in
billigt och spelaren på big blind får en gratis flop.

Helena B
2006-01-08, 00:27
Lite OT men ett tips Helena, passa dig för nätpoker då det är VÄLDIGT beroende framkallande *grr*

Jo jag vet...men det är roligt :D

Helena B
2006-01-08, 00:28
För att förtydliga för Helena: Om ingen satsar preflop så kan spelaren på small blind limpa in
billigt och spelaren på big blind får en gratis flop.

Jag förstod tills du skriver limpa in etc.

Ingen satsar preflop, alltså ingen höjer innan floppen kommer?

Catstyle
2006-01-08, 00:28
Helena vi kan ta det över PM eller msn om du vill, kanske blir lättast.

Blindsen är en viss summa, och en spelare måste satsa det innan korten kommer och en spelare satsar halva den summan.

Men Pma msn eller något så får du fråga hur mycket du vill. :)

Inte satsa preflop = inte höja innan floppen, ja.

Limpa in = bara syna för att få se floppen.

Helena B
2006-01-08, 00:30
Helena vi kan ta det över PM eller msn om du vill, kanske blir lättast.

Blindsen är en viss summa, och en spelare måste satsa det innan korten kommer och en spelare satsar halva den summan.

Men Pma msn eller något så får du fråga hur mycket du vill. :)

Inte satsa preflop = inte höja innan floppen, ja.

Okej du är min nya pokerguru då :thumbup: Kommer dimpa in frågor lite hur som helst....bara så att du vet!

Catstyle
2006-01-08, 00:31
Alltid trevligt med en padawan. *kissass*

Har spelat holdem runt 4 år, har tjänat tillräckligt på det för att inte behöva jobba. :thumbup:

Helena B
2006-01-08, 00:34
Alltid trevligt med en padawan. *kissass*

Har spelat holdem runt 4 år, har tjänat tillräckligt på det för att inte behöva jobba. :thumbup:

padawan?

Coolt, då kan du reglerna menar du :)

Catstyle
2006-01-08, 00:35
padawan?

Coolt, då kan du reglerna menar du :)
Padawan är lärling *slap*

Både de skrivna och oskrivna. :devil:

Helena B
2006-12-18, 16:10
BUMPAR min gamla tråd.

Tydligen har en del saker förändrats och jag har en fråga, vad menas med att man måste ha 10 Raked Hands innan man får spela freeroll? Så har det aldrig varit förut på den klienten jag spelar på.

Yankeee
2006-12-18, 16:13
BUMPAR min gamla tråd.

Tydligen har en del saker förändrats och jag har en fråga, vad menas med att man måste ha 10 Raked Hands innan man får spela freeroll? Så har det aldrig varit förut på den klienten jag spelar på.

Det innebär att du måste sätta in pengar och spela 10 händer där du bidrar till potten för att få spela freerolls.

Helena B
2006-12-18, 16:16
Det innebär att du måste sätta in pengar och spela 10 händer där du bidrar till potten för att få spela freerolls.

Jaha;)

Finns det inte några pokerklienter där man inte behöver satsa pengar utan bara kan vinna?

Catstyle
2006-12-18, 16:19
BUMPAR min gamla tråd.

Tydligen har en del saker förändrats och jag har en fråga, vad menas med att man måste ha 10 Raked Hands innan man får spela freeroll? Så har det aldrig varit förut på den klienten jag spelar på.
Ofta finns det dock en gräns för vad som räknas som raked, tex att potten måste vara över X antal dollar.

Det finns en del siter för det med, ja.
Kolla runt på forumet på www.poker.se

Helena B
2006-12-18, 16:21
Ofta finns det dock en gräns för vad som räknas som raked, tex att potten måste vara över X antal dollar.

Det finns en del siter för det med, ja.
Kolla runt på forumet på www.poker.se

Skall göras, tack :)

Helena B
2006-12-18, 16:26
Men var står det om att man får köra freeroll utan att behöva bidra till potten? Jag går igenom alla pokerklienter men det står ju inget om det.

Sadde
2006-12-18, 16:26
haha jodå, poker var ju ganska längesena man spelade nu, men jag vann 7800kr strax innan sommarlovet :). De pengarna rök lika fort som jag vann de :P

prime^
2006-12-18, 16:32
haha jodå, poker var ju ganska längesena man spelade nu, men jag vann 7800kr strax innan sommarlovet :). De pengarna rök lika fort som jag vann de :P

på tal om?

regus
2006-12-18, 16:33
Men var står det om att man får köra freeroll utan att behöva bidra till potten? Jag går igenom alla pokerklienter men det står ju inget om det.

Det brukar stå hur många "raked hand" man måste ha, vart det står beror lite på vilka pokerklienter du spelar på. Klicka på info om rollen och kolla efter en noll-raked hand.

Catstyle
2006-12-18, 16:34
på tal om?
Så fort man pratar poker är alla vinnare.
Det ser man ju inte minst på det jag skrev tidigare i tråden. Pinsamt att blicka tillbaka.


Helena: Det får man oftast inte reda på förrän man reggat sig. Gissa varför? =)

prime^
2006-12-18, 16:37
Så fort man pratar poker är alla vinnare.
Det ser man ju inte minst på det jag skrev tidigare i tråden. Pinsamt att blicka tillbaka.


Helena: Det får man oftast inte reda på förrän man reggat sig. Gissa varför? =)

Haha nej jag vet, det är lite roligt. Folk vinner miljontals kronor men absolut ingen går back. *screwy*
Förstod dock inte vad hans kommentar hjälpte tråden.

En gång vann jag en pott på 2,50 dollar!

Helena B
2006-12-18, 16:38
Så fort man pratar poker är alla vinnare.
Det ser man ju inte minst på det jag skrev tidigare i tråden. Pinsamt att blicka tillbaka.


Helena: Det får man oftast inte reda på förrän man reggat sig. Gissa varför? =)

Men då kan ju du vara gullig och berätta en sida som det är så på. Jag är ju din padawan :D

Fick bara lust att spela lite och vill ha en klient som det är så på, nordicbet kan jag ju stryka då.

mister_power
2006-12-18, 17:22
Jag är en vinnare efter ett år

Catstyle
2006-12-18, 17:31
Men då kan ju du vara gullig och berätta en sida som det är så på. Jag är ju din padawan :D

Fick bara lust att spela lite och vill ha en klient som det är så på, nordicbet kan jag ju stryka då.
Vet dessvärre inte det, spelar bara på Svenska Spel nuförtiden.

krilleh
2006-12-18, 17:58
svenska spel är nice. då ere i kronor och inte dollar. Du kan även föra över pengar från din internetbank dit på en sekund! behöver inge visa o skit!

Helena B
2006-12-18, 18:55
Jag behöver hjälp. Fixade ett spelkort på svenskaspel.se och förde över 10 kr till mitt spelkort som jag sedan köpte marker för. Men när jag joinar ett bord så kan jag inte lägga till marker, även fast det står att 10 kr är max och min. Det kommer upp en ruta där det står att jag ska lägga till marker men det går inte. Kan bara trycka på avbryt och sedan kan jag inte spela står bara köper in under mitt namn. Vad gör jag för fel?

heltzonicka
2006-12-18, 19:08
Poker ÄR för dummies!

Löjtnant Blank
2006-12-18, 20:22
Poker ÄR för dummies!
:D

Catstyle
2006-12-18, 20:48
Jag behöver hjälp. Fixade ett spelkort på svenskaspel.se och förde över 10 kr till mitt spelkort som jag sedan köpte marker för. Men när jag joinar ett bord så kan jag inte lägga till marker, även fast det står att 10 kr är max och min. Det kommer upp en ruta där det står att jag ska lägga till marker men det går inte. Kan bara trycka på avbryt och sedan kan jag inte spela står bara köper in under mitt namn. Vad gör jag för fel?
Måste föra över från Kassa > Pokerkonto.

Helena B
2006-12-18, 21:19
Måste föra över från Kassa > Pokerkonto.

Jag har gjort det. Det står att jag har 10 kr i pokermarker.

Catstyle
2006-12-18, 21:28
Jag har gjort det. Det står att jag har 10 kr i pokermarker.
Hmm.
Är inte minimum för alla insatser 20kr?

Löjtnant Blank
2006-12-18, 21:33
Helena, tänk på att inte spela för mer än du har råd att förlora.

Lelle Pelle
2006-12-18, 21:39
Läste att folk tyckte att alla vann, eller i alla fall att alla som spelar säger att de vinner. Så är inte fallet. En kompis har förlorat 150k bara över den senaste sommaren, och en annan är totalt spelberoende och har förlorat 350k sedan börjat av året, detta är folk i 17-20 års åldern vi pratar om, tragiskt.

Sen finns det folk lyckostjärnan lyser för, som mig, men även jag har förlorat ibland, och det stort. Den största potten jag förlorat var en 3vägspott på $46K, och den största potten jag vunnit var på $37K, också det en 3vägspott.

Vet inte riktigt vad ni pratar om, orkar inte läsa igenom, ville bara säga detta.

Helena B
2006-12-18, 22:03
Hmm.
Är inte minimum för alla insatser 20kr?

Det står när jag joinar ett bord och ska öveföra marker att max är 10 kr och min är 10 kr.

Löjtnant Blank: Ingen fara, ville bara testa att spela för 10 kr. Men det går ju tydligen inte så.

Helena B
2006-12-18, 22:05
Läste att folk tyckte att alla vann, eller i alla fall att alla som spelar säger att de vinner. Så är inte fallet. En kompis har förlorat 150k bara över den senaste sommaren, och en annan är totalt spelberoende och har förlorat 350k sedan börjat av året, detta är folk i 17-20 års åldern vi pratar om, tragiskt.

Sen finns det folk lyckostjärnan lyser för, som mig, men även jag har förlorat ibland, och det stort. Den största potten jag förlorat var en 3vägspott på $46K, och den största potten jag vunnit var på $37K, också det en 3vägspott.

Vet inte riktigt vad ni pratar om, orkar inte läsa igenom, ville bara säga detta.

Var får dina kompisar som bara är 17-20, 350.000 kronor från?

Lelle Pelle
2006-12-18, 22:10
Var får dina kompisar som bara är 17-20, 350.000 kronor från?

Den som förlorade 150K, hade aktier som han sålde för att kunna spela. Aktier han fått när han föddes, som hade stigit en del. Allt är dock borta nu.

Den andra har äckligt rika föräldrar, som har flyttade från stan, så han har fått en massa pengar till boende m.m. Har inget med saken att göra, men jag måste bara berätta hur avundsjuk jag är över att han har fått en lägenhet mitt i stan för över millen, och i den har han en Linn anläggning för över 200k*gah!*

Baan
2006-12-18, 22:11
Den som förlorade 150K, hade aktier som han sålde för att kunna spela. Aktier han fått när han föddes, som hade stigit en del. Allt är dock borta nu.

Den andra har äckligt rika föräldrar, som har flyttade från stan, så han har fått en massa pengar till boende m.m. Har inget med saken att göra, men jag måste bara berätta hur avundsjuk jag är över att han har fått en lägenhet mitt i stan för över millen, och i den har han en Linn anläggning för över 200k*gah!*

Ok, men du har iaf en roligare kolozzeumavatar än honom. Sådär snäll-kille avatar.

Edit: Han är förmodligen inte ens medlem. Du är en bättre människa direkt för det.

prime^
2006-12-18, 22:14
Läste att folk tyckte att alla vann, eller i alla fall att alla som spelar säger att de vinner. Så är inte fallet. En kompis har förlorat 150k bara över den senaste sommaren, och en annan är totalt spelberoende och har förlorat 350k sedan börjat av året, detta är folk i 17-20 års åldern vi pratar om, tragiskt.

Sen finns det folk lyckostjärnan lyser för, som mig, men även jag har förlorat ibland, och det stort. Den största potten jag förlorat var en 3vägspott på $46K, och den största potten jag vunnit var på $37K, också det en 3vägspott.

Vet inte riktigt vad ni pratar om, orkar inte läsa igenom, ville bara säga detta.

Nä vi sa att "alla" påstår dom vinner. Eller går +- 0.. Otur för dina polare. DOck så borde man insee att man behöver hjälp såfort man förlorar mycket pengar, eller så borde ens föräldrar eller kompisar inse det och hjälpa till.

boinnk
2006-12-18, 22:20
Men var står det om att man får köra freeroll utan att behöva bidra till potten? Jag går igenom alla pokerklienter men det står ju inget om det.

www.everestpoker.com
Där kör du gratisturneringar hela tiden, dock på bord med 10-personer på varje . Så var det sist jag var där för några veckor sedan iallafall. Även en del större gratisturneringar med 1000+ deltagare.

Lelle Pelle
2006-12-18, 22:21
Nä vi sa att "alla" påstår dom vinner. Eller går +- 0.. Otur för dina polare. DOck så borde man insee att man behöver hjälp såfort man förlorar mycket pengar, eller så borde ens föräldrar eller kompisar inse det och hjälpa till.

Sant, men han vann ju också, sa han. Fick dock av en slump syn på ett antal bankpapper som han hade liggandes hemma. Så jag lyckades rädda det lilla som fanns kvar, nu går han på något missbrukartjohej 2grr/månad. De sitter tydligen i en cirkel och pratar, precis som i alla filmer!

Helena B
2006-12-18, 22:31
Hmm.
Är inte minimum för alla insatser 20kr?

Finn fem fel:

http://img162.imageshack.us/img162/8822/pokeref4.jpg

Varför kan jag inte trycka på lägg till marker?

Longshot
2006-12-18, 22:45
Helena du är en riktig highroller ser jag :D

Helena B
2006-12-18, 22:47
Helena du är en riktig highroller ser jag :D

:cool:

Vill ju bara testa och se hur det är att spela mot personer som har något att förlora. När man spelar med låtsaspengar så spelar ju folk lite hur som helst, går all-in hela tiden och har sig.

Men det vill ju inte funka.

Drfg
2006-12-18, 22:54
Det blir sådär ibland vilken summa man än försöker skriva in, brukar funka igen om man joinar om bordet eller suddar och skriver osv så funkar det helt plötsligt :)

Helena B
2006-12-18, 22:55
Det blir sådär ibland vilken summa man än försöker skriva in, brukar funka igen om man joinar om bordet eller suddar och skriver osv så funkar det helt plötsligt :)

Kanske ska testa att logga ur och logga in igen. Tack för tipset:thumbup:

Löjtnant Blank
2006-12-19, 00:18
Sant, men han vann ju också, sa han. Fick dock av en slump syn på ett antal bankpapper som han hade liggandes hemma. Så jag lyckades rädda det lilla som fanns kvar, nu går han på något missbrukartjohej 2grr/månad. De sitter tydligen i en cirkel och pratar, precis som i alla filmer!
Jag tror att du ljuger. Om allt du har berättat.

Tricklev
2006-12-19, 02:16
Helt allvarligt, jag är totalt nerkärade i helena nu.

Kan hon inte få bli moderator? Superadmin? Mer makt än Grub?

Helena för president. *cupid*

Calleman
2006-12-19, 09:26
Vet dessvärre inte det, spelar bara på Svenska Spel nuförtiden.

Hur är Svenska spel att lira på? Mkt fisk på medelhöga nivåer motsvarande 1/2 NL el. 2/4 NL. Faktiskt aldrig provat att köra där, men låter lite skoj att spela med kr.

Lelle Pelle
2006-12-19, 11:41
Jag tror att du ljuger. Om allt du har berättat.

Haha, okej. Noterat.

Calleman
2006-12-19, 11:43
Haha, okej. Noterat.

Ja, synd att säga att din historia känns särskilt realistisk...men men...mår du bra av det nu i juletider och allt så please continue.

Lelle Pelle
2006-12-19, 11:45
Hur är Svenska spel att lira på? Mkt fisk på medelhöga nivåer motsvarande 1/2 NL el. 2/4 NL. Faktiskt aldrig provat att köra där, men låter lite skoj att spela med kr.

Det är total idioti upp till 50-100 NL, finns grofva cash att dra in om man är tålmodig :)

Sen finns det ju förståss, som alltid, någon som är lite bättre än resten, men det är bara lista ut vem det är och spela varsmt mot denna. Om du kan Omaha H/L8 ska du så klart prova det med, de flesta verkar inte ens veta att det är skillnad från Omaha hi.

Lelle Pelle
2006-12-19, 11:47
Ja, synd att säga att din historia känns särskilt realistisk...men men...mår du bra av det nu i juletider och allt så please continue.

Min historia är då klar, har sagt det jag vill säga. Upp till er om ni vill tro det eller ej.

Catstyle
2006-12-19, 13:12
Min historia är då klar, har sagt det jag vill säga. Upp till er om ni vill tro det eller ej.
Vad nickar du och vilket nätverk lirar du på?
Prints? Pokertracker? Nivå?

Catstyle
2006-12-19, 13:13
Hur är Svenska spel att lira på? Mkt fisk på medelhöga nivåer motsvarande 1/2 NL el. 2/4 NL. Faktiskt aldrig provat att köra där, men låter lite skoj att spela med kr.
Det är ett av de fiskigare ställena, lirar du 2/4NL motståndet riktigt kasst.
Andra spel är medelnivån lite högre på, men på NL vill folk lira TVpoker.

Catstyle
2006-12-19, 13:14
Finn fem fel:

http://img162.imageshack.us/img162/8822/pokeref4.jpg

Varför kan jag inte trycka på lägg till marker?
Jag tror att det står 10kr på min/max för att du inte har mer på kontot.
Ska kolla upp hur det går för mig, vänta lite.

Edit: Det stämde. Minimum är 20kr helena.

Calleman
2006-12-19, 13:16
Det är ett av de fiskigare ställena, lirar du 2/4NL motståndet riktigt kasst.
Andra spel är medelnivån lite högre på, men på NL vill folk lira TVpoker.

Ok, men i svenska kronor menar jag då 10/20 och 15/30 NL. Men samma princip kanske gäller där? Vad är det som har fått dig att gå över till Svenska Spel t ex? Överlag på den site jag lirar på är annars svenskarna klart bättre än övriga nationer, och då lira på en site där endast svenskar lirar känns spontant lite dumt. Men överbevisa mig gärna :)

Everest
2006-12-19, 13:44
Vad nickar du och vilket nätverk lirar du på?
Prints? Pokertracker? Nivå?

Vill också veta:)
Inte speciellt många svenskar som är regulars på NL 25/50+ så man borde ju veta vem du är/känna till ditt nick osv.

Helena B
2006-12-19, 13:58
Helt allvarligt, jag är totalt nerkärade i helena nu.

Kan hon inte få bli moderator? Superadmin? Mer makt än Grub?

Helena för president. *cupid*

Jag har försökt, men inte lyckats (än) :cool:



Catstyle: Okej så det är 20 kr, då var det problemet löst. Tackar!

Catstyle
2006-12-19, 15:13
Ok, men i svenska kronor menar jag då 10/20 och 15/30 NL. Men samma princip kanske gäller där? Vad är det som har fått dig att gå över till Svenska Spel t ex? Överlag på den site jag lirar på är annars svenskarna klart bättre än övriga nationer, och då lira på en site där endast svenskar lirar känns spontant lite dumt. Men överbevisa mig gärna :)
Därför att Svenska Spel är betydligt mer "folkligt", och på 1/2 2/4 NL (kronor) så är det rena fiskedammen, vilket betyder att väldigt många går upp i nivå för att spela tvpoker även där.

Med alla kampanjer och reklam SS har så lockas en hel del svenssons dit, som tidigare varit lite främmande för onlinepoker.

Helena B
2006-12-19, 15:29
Fast folk är inte så sociala på Svenska spel. Alla sitter typ tyst och spelar bara, lite tråkigt.

Drfg
2006-12-19, 15:31
Fast folk är inte så sociala på Svenska spel. Alla sitter typ tyst och spelar bara, lite tråkigt.

Du får dra igång snacket så är det säkert nån som hänger på

Catstyle
2006-12-19, 15:32
Fast folk är inte så sociala på Svenska spel. Alla sitter typ tyst och spelar bara, lite tråkigt.
Jag tycker att det är mer chat där än andra ställen, faktiskt.
Men vill du ha riktigt mycket snack får du nog ta dig till Casino Cosmopol. =)

Helena B
2006-12-19, 15:35
Nu har jag bara spelat på "prova på borden" och där är det tyst. Jo ibland skriver någon Zzzzzzzzzzzz när någon tar för lång tid på sig. Blir nog skillnad när man kommer till bord där folk stannar lite längre och inte går all in hela tiden. Om ni ser mitt namn vid något bord så är det bara att börja prata =D

Catstyle
2006-12-19, 15:43
Nu har jag bara spelat på "prova på borden" och där är det tyst. Jo ibland skriver någon Zzzzzzzzzzzz när någon tar för lång tid på sig. Blir nog skillnad när man kommer till bord där folk stannar lite längre och inte går all in hela tiden. Om ni ser mitt namn vid något bord så är det bara att börja prata =D
Will do. :)

Löjtnant Blank
2006-12-19, 20:19
Vi tror dig inte, Lelle Pelle. Som sagt, om du spelar på de nivåerna du säger dig göra lär ett flertal av oss veta vem du är, eftersom många här har ganska bra koll på onlinepokervärlden.

Av nivåerna att döma (NL 100/200) borde du spela på Prima eller Full Tilt. Kan du ge oss en hand history från den där potten på 330 000 kronor? Eller ditt nick?

Matte_Maiden
2006-12-19, 21:15
Vi tror dig inte, Lelle Pelle. Som sagt, om du spelar på de nivåerna du säger dig göra lär ett flertal av oss veta vem du är, eftersom många här har ganska bra koll på onlinepokervärlden.

Av nivåerna att döma (NL 100/200) borde du spela på Prima eller Full Tilt. Kan du ge oss en hand history från den där potten på 330 000 kronor? Eller ditt nick?
+1 eller vad allt innefolk säger!

Shakemynuts
2006-12-19, 22:02
Vad vet ni här om allt snack om fixade bord online?

Hört ganska många olika saker.. Nu är det mesta av det på internet och kan va hur mycket skitsnack som helst. Men, aa.
Har hört en som sa att han sett program där man kan göra inställningar och så, från ställena som har de här online grejer, andra som visat att allt är fejk och att de inte fixar bord alls.

Lelle Pelle
2006-12-19, 22:05
Jag kan gå ut med mitt nick på Cryptonätverket, vilket är Rubinjude, då jag itne varit aktiv där sedan slutet av sommaren. Så om ni spelat på Interpoker eller Sunpoker mfl. så kanske vi setts vid något bord.

Edit:Även på svenskaspel heter jag Rubinjude, spelar dock inte allt för mycket där.

Drfg
2006-12-19, 22:08
Vad vet ni här om allt snack om fixade bord online?

Hört ganska många olika saker.. Nu är det mesta av det på internet och kan va hur mycket skitsnack som helst. Men, aa.
Har hört en som sa att han sett program där man kan göra inställningar och så, från ställena som har de här online grejer, andra som visat att allt är fejk och att de inte fixar bord alls.

Om det skulle vara fixat tror jag att man hade upptäckt det pga alla som loggar stats i pokertracker osv, även om det skulle gå att göra tror jag det är rent skitsnack. Det händer tillräckligt mkt utan att fixa det så ser inte att de skulle tjäna något på att göra det. Finns rätt roliga trådar på en del pokerforum där folks "bevis" för att det är fixat bygger på att de åkt på 3-4 bad beats.

Lelle Pelle
2006-12-19, 22:10
Vad vet ni här om allt snack om fixade bord online?

Hört ganska många olika saker.. Nu är det mesta av det på internet och kan va hur mycket skitsnack som helst. Men, aa.
Har hört en som sa att han sett program där man kan göra inställningar och så, från ställena som har de här online grejer, andra som visat att allt är fejk och att de inte fixar bord alls.

Låter konstigt att borden skulle vara riggade, spelsidorna tjänar ju inget på de, spelar ju ingen roll vem som vinner, de får ju deras rake.

Dock så undrar man ju ibland...

Löjtnant Blank
2006-12-19, 22:12
Jag kan gå ut med mitt nick på Cryptonätverket, vilket är Rubinjude, då jag itne varit aktiv där sedan slutet av sommaren. Så om ni spelat på Interpoker eller Sunpoker mfl. så kanske vi setts vid något bord.

Edit:Även på svenskaspel heter jag Rubinjude, spelar dock inte allt för mycket där.
Hittade en hand med dig på pokerhand (du satt ut). Är det här du?

http://www.pokerhand.org/?459288

Lelle Pelle
2006-12-19, 22:15
Hittade en hand med dig på pokerhand (du satt ut). Är det här du?

http://www.pokerhand.org/?459288

Om det är från Crypto, så ja.

Löjtnant Blank
2006-12-19, 22:22
Lelle Pelle,

Jag ser att du spelade 0.5/1 så sent som i september. Därifrån är hoppet till 100/200 ganska stort. Är det inte psykiskt påfrestande?

http://forumserver.twoplustwo.com/showflat.php?Cat=0&Board=ssplnlpoker&Number=7326155&Searchpage=1&Main=7326155&Words=rubinjude&topic=&Search=true#Post7326155

Lelle Pelle
2006-12-19, 22:30
Det högsta jag spelat var £40/80NL, en gång. Tappade ett inköp. Är regular på $5/10 - 25/50, där 10/20 är det jag spelar mest. Vet inte vart du fått 100/200 ifrån.

Psykiskt påfrestande? Ja, självklart. Under feta downsving så är det ju inte mer än naturligt att man läser någon bok, går ner i nivåerna och börjar om för att få trygghet i spelet?

Lelle Pelle
2006-12-19, 22:34
Det högsta jag spelat var £40/80NL, en gång. Tappade ett inköp. Är regular på $5/10 - 25/50, där 10/20 är det jag spelar mest. Vet inte vart du fått 100/200 ifrån.

Psykiskt påfrestande? Ja, självklart. Under feta downsving så är det ju inte mer än naturligt att man läser någon bok, går ner i nivåerna och börjar om för att få trygghet i spelet?

Edit: Tänkte bara, i och med att du hittar händer rätt fort och bra, så bör du ju även hitta händer från högre stakes? Posta de kanske, så är saken ur världen?

Lelle Pelle
2006-12-19, 22:39
Ahh, det var ju enkelt, googlade "rubinjude" och fick en träff från ett £5-10 bord.

http://www.pokerhand.org/?430437

Löjtnant Blank
2006-12-19, 22:40
Edit: Tänkte bara, i och med att du hittar händer rätt fort och bra, så bör du ju även hitta händer från högre stakes? Posta de kanske, så är saken ur världen?
Grejen är den att de här händerna var de enda jag hittade. Eller vänta, en där du spelade 5/10 också, tror jag.

Löjtnant Blank
2006-12-19, 22:42
Det högsta jag spelat var £40/80NL, en gång. Tappade ett inköp. Är regular på $5/10 - 25/50, där 10/20 är det jag spelar mest. Vet inte vart du fått 100/200 ifrån.

Så du spelar med andra ord 0.5/1 hela vägen upp till 25/50? Wow.

Den största potten jag förlorat var en 3vägspott på $46K, och den största potten jag vunnit var på $37K, också det en 3vägspott.
När inträffade de här potterna? På ett 10/20-bord - där du är stammis? Ni måste ha haft väldigt djupa stackar.

Lelle Pelle
2006-12-19, 22:50
När inträffade de här potterna? På ett 10/20-bord - där du är stammis? Ni måste ha haft väldigt djupa stackar.

Jag sa aldrig något om vilket bord jag spelade dessa händer på. Dessa händer hände ca 2månader sedan, samma dag, på ett $40/80 PL Omaha, max buy-in 20k.

Edit: Din föjldfråga är väll "Du spelar ju bara 5/10-25/50, sa du?"

Mitt svar: Jag följer fisken...

Catstyle
2006-12-19, 23:42
1. Ingen spelare värd namnet inleder en tråd med att berätta hur mycket de vunnit.
2. Jag tror dig inte, och kommer inte göra det förrän du visar bevis på dessa 46.000$ potter.
3. Man "följer" inte fisken till ett 40/80 bord.
Din typ är inte direkt ovanlig.

nutz
2006-12-20, 00:10
Låter konstigt att borden skulle vara riggade, spelsidorna tjänar ju inget på de, spelar ju ingen roll vem som vinner, de får ju deras rake.

Dock så undrar man ju ibland...

Det blir större rake och det blir rake oftare, det är därför man vill få med många i potten från början.

jakke
2006-12-20, 00:52
Lelle Pelle kommer ju med "förklaring" efter förklaring..
Nu är jag inte CG spelare men har många kompisar som är.
Det tar en lång tid att gå från regular på 05/1 till 25/50. Inte för att snacka om bankrullen man måste bygga. Det tar mer än från i September till nu, mycket längre...

jakke
2006-12-20, 00:53
Alltså uppgjorda spel är ju skitsnack. Folk skulle märka det, kanske inte med det egna ögat, men med något poker statestik program..