handdator

Visa fullständig version : Är ni skadade?


Bönne
2005-12-19, 19:03
Fysiskt skadade då, på ett eller annat sätt :)


Tänkt som Poll.

Trance
2005-12-19, 19:04
Tå, axel samt sjuk. Går bra nu.

Mago
2005-12-19, 19:07
Ja, som fan, men det är mitt eget fel. *cry*

Daniel Mattusch
2005-12-19, 19:08
Axlarna och knäna spökar lite då och då.

Herkulez
2005-12-19, 19:08
ja, 4% invalid sen en bilolycka, ryggen är riktigt paj samt ena axeln får jag ont i när jag pressar uppåt med händerna.

Lasse Kongo
2005-12-19, 19:09
ja, 400% invalid sen en bilolycka, ryggen är riktigt paj samt ena axeln får jag ont i när jag pressar uppåt med händerna.

jobbigt =7

BigForre
2005-12-19, 19:13
Axlarna småkrånglar och har gjort det några månader, vilket gjort att axlar och bröst halkar lite...vet ej vad felet är och håller på och undersöker saken...

Lepras
2005-12-19, 19:14
fick reda på att jag hade ett bråck förra veckan, ljumsken,, skoj *grr27*

blekfet2
2005-12-19, 19:19
har ont i axlarna för 3:de veckan i rad. Annars lite ont i ljumsken efter en promenad på 1h 30min i 2 decimeter snö...

Bite
2005-12-19, 19:21
Nu har jag bara normala småkrämpor, värre var det i somras :( Inflammationer och djävulskap..

King Grub
2005-12-19, 19:22
Bara normala småkrämpor här också. Det knäpper lite oroväckande i vänsteraxeln, men det känns i alla fall inte.

mini
2005-12-19, 19:23
Skadad har jag aldrig varit, men ont har jag fått av träningen då och då. Det är en betydande gradskillnad för mig.
Har däremot haft två treveckors sjukfrånvaro det senaste året. Störigt då jag vanligen aldrig blir sjuk.

Fartman
2005-12-19, 19:31
typ, inget speciellt allvarligt men den högra axeln är inget vidare.. gör ont vid pressar ibland och speciellt vid pressar uppåt.
Kör numera axlar tillsammans med bröst och utan några axelpressar pga detta.

tossefar
2005-12-19, 19:32
Nepp jag är nära på felfri, aldrig varit skadad och har inte ont någonstans. Att jag tränar som en kärring kan ha med saken att göra.

kelk
2005-12-19, 19:33
Inget som hindrar träningen just nu. Lite ont i lederna bara.

BigForre
2005-12-19, 19:39
typ, inget speciellt allvarligt men den högra axeln är inget vidare.. gör ont vid pressar ibland och speciellt vid pressar uppåt.
Kör numera axlar tillsammans med bröst och utan några axelpressar pga detta.

Och jag känner igen mig, tror att jag fått den vänstra axeln av det här måndagsexemplaret till axlar...

Herkulez
2005-12-19, 19:41
jobbigt =7
äh bara mata på med en massa sidolyft, axlarna är ändå bra kan skicka nån bild till dig sen när jag börjar bli hård =)

Runda Grodan
2005-12-19, 19:58
Diskbråck med ischiassmärtor.

Spiffy
2005-12-19, 20:16
Töjt ut ett ledband i vänster axeln så att nyckelbenet inte ligger som det ska. Gjorde något med högeraxeln för ett par veckor sedan i en bandymatch så den har lite samma symptom som vänstran *screwy* Tror det var ett kraftigt drag i armen neråt, som orsakade det.
Förutom detta har jag inget direkt som är något att skriva om. lite småkrämpor så där som de flesta har.
Allt skaffat på bandyplanen.

HenrY
2005-12-19, 20:41
äh bara mata på med en massa sidolyft, axlarna är ändå bra kan skicka nån bild till dig sen när jag börjar bli hård =)

Du ska LÄGGA UT en bild när du börjar bli hård!;) Du har andra som vill masturbera till dina bilder, inte bara Lasse Kongo! *cry*


OnT: Själv har jag problem med min förbannade rygg, men har blivit lite bättre när jag börjat stretcha mer...men fortfarande inte bra på långa vägar!

elan
2005-12-19, 20:46
Inget som stör just nu i alla fall. :D Har ett före detta brutet nyckelben som hindrade tunga övningar för bröst några veckor i somras men nu känns det lugnt igen. Peppar, peppar.

Jorgen
2005-12-19, 20:49
Japp.
Kronsika skador i båda armbågarna som jag nu har toppat med tennisarmbåge i höger. It´s great. ;)

tinus
2005-12-19, 21:37
Ja för tusan *screwy* :D
För utom den "uppenbara" skadan har jag en trasig fot som eventuellt väntar på operation nr 2,,gjorde en ny MR förra veckan..den tredje *rolleyes* dax att inse snart att de inte kommer att se något på de bilderna? :MrT:

Mikeman
2005-12-19, 22:08
Hade en jobbig sträckning i nacke/rygg för ett tag sen. Var helt handikappad ett tag.

Ame
2005-12-19, 22:30
Sträckte mig på en tävling förra helgen, skitsurt då det hade gått hur bra på träningen som helst veckan innan *grr*

*Flash*
2005-12-19, 22:48
Paj nacke som knakar och knastrar och är allmänt stel.
När jag tränar och gör vissa övningar så (kan) det göra ont i vänstra tutten, vänster triceps, vänster underarm, vänster axel, nacken, övre delen av ryggen på vänstra sidan, vänster biceps.

Förutom det har jag taskiga knän och fötter :D

Haft inflammation i båda underarmarna och en nerv i kläm i armbågen (triceps) som jag känner av ibland.
Hade även snea höfter ett tag och nåt skit i rumpan som gjorde att jag ibland inte kunde stå på ena benet fast det var väl för att jag var helt sne.
Haft benhinneinflammation i båda benen pga dåliga inlägg och en paj fot som dom aldrig hittade något fel på.

Ehm kan väl tillägga att jag knappast tror att jag skulle haft några problem alls (eller iaf inte så stora problem som nu) om jag inte skadat nacken för fem år sedan då jag gjorde en bakåtkullerbytta på idrotten (jag hade nämligen inga problem alls med överkroppen innan det hände). *screwy*

För övrigt ska jag till en läkare den 23:e december, har tänkt ta reda på vad det är för fel på nackjäveln en gång för alla. :thumbup:

Kan ju tillägga att mina föräldrar emellanåt säger att jag är en hupokondriker.

Vesseldahl
2005-12-19, 23:39
Haft problem med axlar, muskelbristningar baksida lår, uttänjda ledband i fötterna, stukade fingrar, lårkakor, hjärnskakning.

hio
2005-12-19, 23:46
Knäppte till i knät lite förra veckan när jag körde benböj, sen efter det har jag haft ont i knät när jag belastat det. Börjar dock bli bättre nu så jag tror inte det är något allvarligt, körde iaf några lätta marklyft idag.

Till alla er som är allvarligare skadade, hoppas ni repar er! Finns det nåt värre än att avstå en övning pga skada? *cry*

mangemani
2005-12-19, 23:47
ja,i axeln och ryggen.

Bärs
2005-12-20, 00:14
Inflammerad vänster supraspinatus. Utmattade tibialis anterior i båda benen, blir alldeles öm i smalbenen efter någon kilometers löpning. Därtill någon fullständigt obegriplig skada i vänster quadriceps. En morgon för en månad kunde jag knappt stöda på benet och var alldeles stel längs med hela knät.

Johan O
2005-12-20, 00:42
Svar Nej.
Har haft grymt flyt hela livet trots att "tillbuden" varit många och trots att jag har spelat fotboll regelbundet i 15 år. Det värsta som hänt är väl ett par utlagna tänder och ett och annat stukat finger.

m0gh
2005-12-20, 00:51
"zkadad i hjärnan".. nee fullt frisk :P Klickar lite i mitt knä men de gör ju inte ont så np *flex*

Zlin
2005-12-20, 01:15
Extrem smärta i vänster handled vid alla sorters bicepscurl. Stångcurl värst, hammercurl minst dålig. Smärtan ökar alltså i takt med att jag supinerar (?).

carloskar
2005-12-20, 02:07
Inget nämnvärt, lite småskador som kommer och går har väl de flesta. Typ verk i någon led eller så...

Jman
2005-12-20, 04:02
Har inga direkta skador nu. Dock lite småkrämpor som dyker upp ibland. Vänster axel är lite känslig, likaså ländryggen. Dvs uppvärmning och ordentligt utförande. Höger fot är lite stel och kan smärta lite ibland. En gammal fraktur... Insidan på benen nere vid knät kan också göra lite ont ibland. Muskeln/Senan blir stel och öm. Troligtvis orsakat av hastiga rörelser när man inte är uppvärmd. (Man tror man är bruce lee fast man väger 100 pannor *rolleyes* )

Gymträning fungerar utmärkt så länge jag kör smart. De flesta skadorna man ådragit sig har varit utanför gymmet.

Allan
2005-12-20, 04:45
Utmattade tibialis anterior i båda benen, blir alldeles öm i smalbenen efter någon kilometers löpning.

Låter som benhinneinflammation. Kolla upp det!


allan

Jense
2005-12-20, 07:10
ryggen va kass fram till förra veckan. igår gick det bra att lyfta!

så nu är jag hel igen

Davil
2005-12-20, 07:28
Bröt handen på 2 ställen för ca 1,5år sedan.

Det läkte ihop fel så de fick såga upp benet igen och borra 3st hål där de satte i genomgående spikar genom hela handen för att det skulle läka ihop rätt. Spikarna drogs sedan ut efter en tid.

Jag har inte riktigt full rörlighet i den handen och ett ärr idag.

hahavaffan
2005-12-20, 09:22
Efter att en kille fällde mig på dasset på pubben, och jag slog loss ett element modell grövre med min armbådsknopp, så har jag haft ont i den som fan när jag kör triceps. Synd som fan, men det går oftast att ignorera smärtan.

Yankeee
2005-12-20, 10:13
Har lite problem med ryggen, men det är inte pga skada utan för att benen är olika långa. Håller på med rehab dock. Det enda jag inte kan köra är tunga mark, så det känns rätt lugnt ändå.

Bärs
2005-12-20, 18:08
Låter som benhinneinflammation. Kolla upp det!


allan

Tack för tipset men det är inte benhinneinflammation. Har haft dylik flera gånger och detta är något annat. Smärtan försvinner efter ca 6-7 km. Tippar på att min viktuppgång (72 kg till 85 kg (mestadels äckligt, hängande fett) på några månader) kombinerat med långpass på över 20 km varje vecka har gjort musklerna utmattade. Lär ha ett ganska högt fotvalv vilket innebär att Tibialis anterior får arbeta mycket för att hålla upp det. Efter julhelgen börjar deffen till minst 75 kg och min förhoppning är att det är lösningen, i alla fall på sikt.

Svarten81
2005-12-20, 18:30
diskbrock som man ådrog sig i sin tidigare hockey karriär=nedsatt rörlighet i ländryggen