handdator

Visa fullständig version : Villken(a) spelare bör sverige vara rädd för i Englandslag?


Mccartney
2005-12-19, 17:05
Nu är det bara månader kvar...tills fotbolls vm börjar..tänkte vi skulle diskutera Englands lag lite. Många journalister skriver att den stora stjärnan i Englandslag är Beckham...Är han verkligen det?

Jag skulle säga att det är näst intill så att han knappt platsar på englandsmittfält.

Dem spelar som jag anser sverige skall se upp med är Lampard,Gerrard, Roony och Owen. Spelare som absolut håller toppklass.

Beckham platsar i Real därför att Figo gick till Inter. Tyvärr är Beckham inte sitt forna jag så jag tror det blir hans sista stora mästerskap.

Spiffy
2005-12-19, 17:41
Beckham platsar i Real därför att Figo gick till Inter. Tyvärr är Beckham inte sitt forna jag så jag tror det blir hans sista stora mästerskap.

Beckham spelade väl massor av matchor i Real innan Figo gick till Inter.
Tycker du på allvar att Figo har varit bra på senaste tiden?

n1tro
2005-12-19, 17:44
Figo är en av Inters bästa spelare för tillfället :hbang:

Löjtnant Blank
2005-12-19, 17:45
De här två tycker jag är farligast:

http://www.4thegame.com/media/00/02/80/lampard_frank_cfc_profile_2005.jpg

http://www.icicom.up.pt/blog/quarto-arbitro/arquivos/rooney%20deu%20triunfo%20ao%20united.jpg

Men vi kommer att krossa England i vilket fall som helst.

Mccartney
2005-12-19, 17:45
Beckham spelade väl massor av matchor i Real innan Figo gick till Inter.
Tycker du på allvar att Figo har varit bra på senaste tiden?

mmm Tre assist i går inte så dåligt.

bigtraps
2005-12-19, 18:36
På papperet så får vi stryk av England lagdel för lagdel
Vi har en bättre målvakt och ett jämnbördigt anfall.
Mittfält och försvar är dom överlägsna oss

Larsson
2005-12-19, 18:41
På papperet så får vi stryk av England lagdel för lagdel
Vi har en bättre målvakt och ett jämnbördigt anfall.
Mittfält och försvar är dom överlägsna oss

Fast pappret och verkligheten är två helt skilda saker.

Trance
2005-12-19, 18:42
Nu är det bara månader kvar...tills fotbolls vm börjar..tänkte vi skulle diskutera Englands lag lite. Många journalister skriver att den stora stjärnan i Englandslag är Beckham...Är han verkligen det?

Jag skulle säga att det är näst intill så att han knappt platsar på englandsmittfält.

Dem spelar som jag anser sverige skall se upp med är Lampard,Gerrard, Roony och Owen. Spelare som absolut håller toppklass.

Beckham platsar i Real därför att Figo gick till Inter. Tyvärr är Beckham inte sitt forna jag så jag tror det blir hans sista stora mästerskap.

Nämn en som skriver att den stora stjärnan är Beckham? Om vi nu pratar på fotbollsplanen.

Garnax
2005-12-19, 18:54
Sverige behöver inte vara rädda...

Sverige är ett helt land medans englands lag bara är något dussin.

Sveriges LAG behöver inte heller vara rädda, för det är bara en meningslös
sport, alltså inget att behöva känna rädsla inför...

Mccartney
2005-12-19, 18:54
kvällsposten och Sydsvenskan nämnde Beckham som den stora stjärnan.

Lampard och Gerrard är betydligt bättre mittfältspelare både defensivt och offensivt. Dem är faktiskt bättre frisparksskyttar än vad Beckham numera är.

Jax
2005-12-19, 18:59
Att Beckham ses som den stora stjärnan beror nog dels på att han är kapten och dels på allt han pysslar med utanför planen. Bortser man från allt det så är han ingen klassisk stjärna. Beckham kämpar mycket och står för en stor del av anfallsuppbyggnaden. Sådana spelare brukar inte ses som stjärnor. Däremot är han förbannat viktigt för Englands spel, stjärna eller inte. Kan inte se hur man kan peta honom från mittfältet. Han är helt klart en av deras viktigaste spelare.

Trance
2005-12-19, 19:03
kvällsposten och Sydsvenskan nämnde Beckham som den stora stjärnan.

Lampard och Gerrard är betydligt bättre mittfältspelare både defensivt och offensivt. Dem är faktiskt bättre frisparksskyttar än vad Beckham numera är.

http://sydsvenskan.se/sport/stoltkronika/article130984.ece
http://sydsvenskan.se/sport/article131069.ece

Hittade bara dessa två artiklar som nämnde spelare, ingen av de pekar ut Beckham som den stora stjärnan.

OggeP
2005-12-19, 19:04
Lampard, Gerrard, Rooney och Terry hyser jag mycket stor respekt för.

Bulldoozer
2005-12-19, 19:04
Lampard!

Mvh//Bulldoozer

kelk
2005-12-19, 19:07
Gerrard, Owen & Rooney

Wuren
2005-12-19, 19:08
Dem spelar som jag anser sverige skall se upp med är Lampard,Gerrard, Roony och Owen. Spelare som absolut håller toppklass.


Lampard och Rooney håller jag med om och i viss mån även Gerrard men Owen kan knappast räknas i världsklass. Personligen tror jag att Englands stora problem är att Svennis "måste" ha med spelare som Beckham och ovan nämda anfallare.

kelk
2005-12-19, 19:49
Lampard och Rooney håller jag med om och i viss mån även Gerrard men Owen kan knappast räknas i världsklass. Personligen tror jag att Englands stora problem är att Svennis "måste" ha med spelare som Beckham och ovan nämda anfallare.

Det där är skitsnack. :)
Owen är verkligen på gång & Gerrard har väl i princip varit nominerad till samtliga utmärkelser som är värda att vinna i år?
England är ett bra lag, rakt igenom!

Edde_1
2005-12-19, 20:19
Är inte Beckham rankad som 7:de bästa spelare i världen *screwy* ? Tyckte jag såg det på nån lista härom veckan. Nej inte Aftonhornan.

mmartin
2005-12-19, 20:32
oj.. beckham kanske inte rosar marknaden i Real, så långt håller alla med.

Men i Engelska landslaget är han ju sjukt bra, han mer än nån annan för högsta betyg av englands spelare i matcherna, visst lampard o gerrard e bättre i dagsläget MEN inte i landslaget. Det är faktiskt skillnad på landslag o klubblag...

sverige är solklart underlägsna tyvärr. En position är jämbördig, målvakten. Annars e det stor klasskillnad inkl anfallet. tyvärr...

spelare att se upp med? Rooney först o främst, sicken lirare... annars med spelare som beckham, owen, lampard, gerrard, ferdinand, terry har de kompetens...
Jag varnar för wright-phillips om han får chansen... virverlvind som lär ställa till besvär...