handdator

Visa fullständig version : hjälp! julklappsKRIS


mmartin
2005-12-19, 13:19
situationen är kritisk! Har dejtat en brud ett litet tag nu. Är vi tillsammans? vet ej!!! är väl antaget så från de flesta håll, även från henne tror jag. Nu ska hursomhelst hon o 2 kompisar in till mig på "julklappsutdelning" på onsdag hörde jag nyss!!!

så min fråga är, VAD och hur mkt ska man lägga i presentköp?

vad är det stora problemet! har verkligen ingen aning... lite tips, vad hade ni köpt? TIPS!! måste göra detta idag, enda lediga dagen... hmm, hjärnan går på högvarv...

hangatyr
2005-12-19, 13:22
känenr du henne? i så fall: välj en fyndig present som visar att du lyssnar på vad hon säger och att du är en kul kille.

med andra ord: själva gåvan är omöjlig för oss som itne känner henne att välja ut. tycke rjag.

Diana
2005-12-19, 13:27
svårt att komma på nåt om man inte känner henne..
men priset spelar noll roll ju sålänge de är nåt fyndigt imo :thumbup: ja upplever att de flesta tjejer känner lite obehag/dåligt samvete om en kille spenderar för mkt, så klyschwarning nu men :D -det är tanken som räknas :love:

JJ
2005-12-19, 13:29
Fan vad du är rökt :D
Nej, men kanske biljetter till något ni kan göra tillsammans?

Juliette
2005-12-19, 13:31
En parfym som du tycker luktar gott skulle jag köpt. Eller om du tycker det är för dyrt, ett set med typ bodylotion och duschkräm av samma märke som nån parfym du gillar.
Parfym är ju så individuellt vad man gillar så hon kan ju ev vilja byta den, men om du verkligen väljer ut en som du gillar så tror jag hon gillar den med. Både jag och många av mina kompisar tycker det är kul att få nya parfymer som man kanske inte skulle kommit på att köpa själv.
Är ju lite lagom personligt så här ibörjan om ni inte varit tillsammans så länge.

hangatyr
2005-12-19, 13:35
, ett set med typ bodylotion och duschkräm av samma märke som nån parfym du gillar.


det är ju ungefär så opersonligt och torrt det kan bli. tycker jag i alla fall.

Juliette
2005-12-19, 13:38
det är ju ungefär så opersonligt och torrt det kan bli. tycker jag i alla fall.

Inte om det verkligen är en doft han gillar. Sen hade de inte varit tillsammans så länge heller.

Metal_boy_
2005-12-19, 13:42
Det är ju svårt när man inte vet vad det är för typ av brud liksom. Kanske skulle uppskatta en King-dong med en rosett på, eller hon kanske skulle uppskatta ett par träskor. Det jag menar är att du bör berätta lite mer om bruttan, hur hon är och intressen o så :D

mangemani
2005-12-19, 13:44
DU av någon här på forumet,borde väl veta vad hon har för intressen och vad hon hon skulle vara intresserad av.

men visst,kan väl försöka bidra med nått,tjejer brukar väl gilla parfymer och annat liknande kraffs....så köp en sån där "låda" med dushcreme,parfym osv,det borde göra henne "nöjd".

mini_Arnold
2005-12-19, 13:49
Köp en valfri romantisk dvd. Eller komedi.
Behöver inte kosta mer än 99-139kr

mmartin
2005-12-19, 13:56
aha.. ok... intressanta svar.

Grejjen är att precis som ni poängterar BÖR JAG veta det mest, men eftersom jag inte träffat henne överdrivet mkt o inte haft speciellt mkt konversation #host host# så vad hon exakt e intresserad av vet jag ju inte...

Vad jag vet= 18 bast :D har häst, således hästintresserad (present inom det området är ju ganska uteslutet, känns lite hmm... nja inte rätt bara), gillar kläder som är färg-glada, dock svårt med present där med eftersom storlekar o sånt e hopplöst, presentkort e ju hyffsat opersonligt, iof kan man ge nått OCH ett presentkort... hmm...

Angående att ge för en "bra och lagom summa", vad är lagom summa då?? hon e student så hon kanske tycker det känns dumt om jag ger mkt dyrare än henne? eller e hon golddigger o blir blixter nöjd :D he he nä, men typ 5-600 e väl ganska ok summa, då vi inte känner varandra speciellt bra? tror vi är ihop iof, men det är lite difust he he

Nalfaren
2005-12-19, 13:58
Gör en blandcd med musik som ni har känslor tillsammans med (måste känna)
Måla en teckning (funkar ju för barn)
Bjud henne på middag å sådant, gör ett fint kort som berättar.
Ge henne en överaskning (hemlighet, ett äventyr som ni gör i januari)
Köp en pryl...


Har massor av julklappsproblem själv, har 10 personer att köpa till å
inte ens börjat tänka på vad :(

mini_Arnold
2005-12-19, 13:59
Lägger du 5-600kr på nån du inte känner? Då måste hon vara speciell eller så är du desperat. Möjligtvis dum. Det jag försöker säga är, köp nåt fint till mig med. *kissass*

mmartin
2005-12-19, 14:06
ha ha kanske det ;) desperat e jag definitivt inte, men hur mkt man ska lägga e jävligt svårt o olika uppfattningar av alla om det... jag vet inte om det är för mkt eller för lite, men känns som ok...

vad önskar du dig då? HELVETE ett problem till!! du får dock bara för max 25:- för risken är att jag INTE vill du ska släppa till på juldagen he he :D

Jay-Z
2005-12-19, 14:07
... men eftersom jag inte träffat henne överdrivet mkt o inte haft speciellt mkt konversation #host host# så vad hon exakt e intresserad av vet jag ju inte...



Det förändrar saken. Då bör du köpa... inte ett skit. :)

Flow
2005-12-19, 14:12
Någon pratade om att bränna en skiva. Det tycker jag är en ypperlig idé, åtminstone om ni inte har helt olika musiksmak. Att fixa en skiva med .t.ex. lite softa låtar som du gillar kan vara helt rätt. (Om hon är 18 och gillar dig lär hon tycka det är mysigt med en skiva med musik du gillar och valt ut ...)

Även om ni inte lärt känna varandra överdrivet grundligt måste ni väl ha några gemensamma saker ni skämtar om? Alltså typ roliga upplevelser eller andra saker som ni skrattat åt. Att ge bort något som påminner om något ni skojat om hade iaf jag tyckt var bra. Likaså om det visat sig nån gång att hon inte hade någon "vinöppnare, pastakastrull, extrahandduk m.m." hemma. Med andra ord något som hon skulle kunna tänkas behöva som inte är helt tråkpraktiskt.

Helt ärligt låter 5-600 i häftigaste laget. Jag hade snarare satsat på 2-300. Det lär vara max i den prisklassen hon har köpt åt dig. Sen är det alltid bra att komma ihåg det där med att en bra tanke bakom presenten kan göra nästan vad som helst kul att få ... Kanske blev du inte mycket klokare, men jag gjorde ett försök iaf :)

Metal_boy_
2005-12-19, 14:21
Någon pratade om att bränna en skiva. Det tycker jag är en ypperlig idé, åtminstone om ni inte har helt olika musiksmak. Att fixa en skiva med .t.ex. lite softa låtar som du gillar kan vara helt rätt. (Om hon är 18 och gillar dig lär hon tycka det är mysigt med en skiva med musik du gillar och valt ut ...)

Även om ni inte lärt känna varandra överdrivet grundligt måste ni väl ha några gemensamma saker ni skämtar om? Alltså typ roliga upplevelser eller andra saker som ni skrattat åt. Att ge bort något som påminner om något ni skojat om hade iaf jag tyckt var bra. Likaså om det visat sig nån gång att hon inte hade någon "vinöppnare, pastakastrull, extrahandduk m.m." hemma. Med andra ord något som hon skulle kunna tänkas behöva som inte är helt tråkpraktiskt.

Helt ärligt låter 5-600 i häftigaste laget. Jag hade snarare satsat på 2-300. Det lär vara max i den prisklassen hon har köpt åt dig. Sen är det alltid bra att komma ihåg det där med att en bra tanke bakom presenten kan göra nästan vad som helst kul att få ... Kanske blev du inte mycket klokare, men jag gjorde ett försök iaf :)

Kan ju för fan inte bränna en skiva till en fin ung kvinna för i helvete, då lär han även bränna sin chans kan jag säga haha!! Ska han rita ett fodral till henne också? :laugh:

mmartin
2005-12-19, 14:25
tvärtom var det bra info du gav flow :thumbup:

ok kanske lägga lite mindre då... musik dock har vi inte alls samma smak av men det bruakr vi dock skämta om ;)

är inne på en presentkort på massage?
även britneys nya parfym har jag fått tips om av en annan tjejkompis ;)

hahavaffan
2005-12-19, 14:31
Ett riktigt sexigt raffset hade jag satsat på... bör iaf få fart på saker och ting :whipped: :hbang:

Annars håller jag med om att bodylotion från Boss, Armani och allt vad de heter är otroligt tråkigt. Köp då hellre massageolja eller liknande, lite porrigare, mycket roligare. Garanterat uppskattat nästa gång ni ska se film och du river fram massagehänderna och ber att få knåda hennes gluteus maximus *kissass*

elan
2005-12-19, 14:32
Om du känt henne så pass kort tid så tycker jag nog att både presentkort på massage och parfym är lite för dyra prylar. Det är ju sådant du kan ge till flickvänner du varit tillsammans med länge.

Jag röstar på något personligt, lite gulligt och inte alltför dyrt. Det kan ju bli jättefel om hon har gått och köpt dig en badanka för 30 spänn och så kommer du där med en dyr parfym eller liknande. Något som relaterar till dig, henne, er relation eller något som ni gjort är den perfekta julklappen. Finns det någon seriefigur eller liknande som hon gillar? I sådana fall kanske du kan köpa någon pryl med denna på. Eller kanske köpa ett sånt här "tryck-bilder-på-tyg"-set på Clas Ohlson och trycka dit bilder på ett par vita sockar eller trosor.

Jag är tjej och när jag hade varit ihop med min nuvarande pojkvän i några veckor (lite samma situation som ni har nu, inte så mycket prat och så ;)) så gav jag honom en röd plånbok med Hello Kitty på. Det blev mycket uppskattat, dels för att jag visste att han gillade Hello Kitty och dels så höll hans dåvarande plånbok på att falla sönder. En lagom dyr, lite skämtsam men ändå användbar och personlig present!

Metal_boy_
2005-12-19, 14:32
tvärtom var det bra info du gav flow :thumbup:

ok kanske lägga lite mindre då... musik dock har vi inte alls samma smak av men det bruakr vi dock skämta om ;)

är inne på en presentkort på massage?
även britneys nya parfym har jag fått tips om av en annan tjejkompis ;)


Massagen är :thumbup:

Flow
2005-12-19, 14:36
Kan ju för fan inte bränna en skiva till en fin ung kvinna för i helvete, då lär han även bränna sin chans kan jag säga haha!! Ska han rita ett fodral till henne också? :laugh:
Jodå, det är precis det han kan göra. Om han har en tanke bakom låtvalen dvs ... Då får vi ju med den personliga touchen! :)

Att bara bränna en existerande skiva rakt av är ju däremot helt galet. Ett snyggt ritat omslag kan ju faktiskt vara en hit ... Om jag ska vara lite krass kan jag ju dessutom säga att en 18-årig tjej som är kär gillar nästan allt som föremålet för hennes beundran åstadkommer ... haha, på det sättet hade det varit skönt att vara 18 igen :D

Metal_boy_
2005-12-19, 14:41
Jodå, det är precis det han kan göra. Om han har en tanke bakom låtvalen dvs ... Då får vi ju med den personliga touchen! :)

Att bara bränna en existerande skiva rakt av är ju däremot helt galet. Ett snyggt ritat omslag kan ju faktiskt vara en hit ... Om jag ska vara lite krass kan jag ju dessutom säga att en 18-årig tjej som är kär gillar nästan allt som föremålet för hennes beundran åstadkommer ... haha, på det sättet hade det varit skönt att vara 18 igen :D


Det är ditt val :)

keffat_liv
2005-12-19, 14:46
Om man inte vet om man är tillsammans med personen är det nog inte dags att köpa presenter....

Ge henne en middag istället på nån romantisk resturang.

Flow
2005-12-19, 14:57
Det är ditt val :)

Jag antar att du menar att det är mitt val om jag vill ge bort brända skivor. Som enda present är det kanske ingen hit. Men om man inte känner varandra mer än de gör kanske man inte ska överdriva nivån heller. Men jag ska lägga på minnet att du inte önskar dig någon bränd skiva i julklapp iaf ;)

Massagepresentkort lät för övrigt som ett trevligt alternativ! Middag också :)

Metal_boy_
2005-12-19, 15:08
Jag antar att du menar att det är mitt val om jag vill ge bort brända skivor. Som enda present är det kanske ingen hit. Men om man inte känner varandra mer än de gör kanske man inte ska överdriva nivån heller. Men jag ska lägga på minnet att du inte önskar dig någon bränd skiva i julklapp iaf ;)

Massagepresentkort lät för övrigt som ett trevligt alternativ! Middag också :)


Det är tanken som räknas iof, men det är lite fjantigt med en bränd skiva tycker jag iaf. Det är som att hon inte är värd en skiva som kostar en slant. Istället så lägger du ner energi på att komponera ihop en skiva med väl utvalda låtar, för att sedan framstå som en snål jävel som gör allt för att slippa betala hehe :) Men det beror ju på hur hon tolkar det, hon kanske tycker att det är kreativt och gulligt ;)

Rockhard
2005-12-19, 15:13
Köp henne en så där liten julbock i halm. Kostar väl inte mer än en tjugo-lapp. Med tanke på att hon gillar hästar....och en julbock ser ju ut som en sån. Du måste även påpeka att det var för att hon gillar hästar så hon fattar att du bryr dig om hennes intressen.

Metal_boy_
2005-12-19, 15:14
Köp henne en så där liten julbock i halm. Kostar väl inte mer än en tjugo-lapp. Med tanke på att hon gillar hästar....och en julbock ser ju ut som en sån. Du måste även påpeka att det var för att hon gillar hästar så hon fattar att du bryr dig om hennes intressen.

Sen tar han fram fickpluntan, häller lite på bocken och tänder på?

*Flash*
2005-12-19, 15:15
Det är tanken som räknas iof, men det är lite fjantigt med en bränd skiva tycker jag iaf. Det är som att hon inte är värd en skiva som kostar en slant. Istället så lägger du ner energi på att komponera ihop en skiva med väl utvalda låtar, för att sedan framstå som en snål jävel som gör allt för att slippa betala hehe :) Men det beror ju på hur hon tolkar det, hon kanske tycker att det är kreativt och gulligt ;)
Hellre det än en köpt skiva iaf.
Sen ska han ju kanske inte ENBART ge henne en bränd skiva som knappt kostar honom nånting ;)

Rockhard
2005-12-19, 15:15
Sen tar han fram fickpluntan, häller lite på bocken och tänder på?

Det beror på om hon gillar den eller ej :)

Metal_boy_
2005-12-19, 15:19
Det beror på om hon gillar den eller ej :)


Antagligen kommer hon att tycka att den är "jättefin" i vilket fall, så han får nog elda upp den för säkerhets skull :D

aliquis
2005-12-19, 15:21
presentkort på massage?

(eller varför inte ett inslaget foto på dig själv a la vodaphone...)

HellCat
2005-12-19, 20:58
DU av någon här på forumet,borde väl veta vad hon har för intressen och vad hon hon skulle vara intresserad av.

men visst,kan väl försöka bidra med nått,tjejer brukar väl gilla parfymer och annat liknande kraffs....så köp en sån där "låda" med dushcreme,parfym osv,det borde göra henne "nöjd".

Skulle bli vansinnig om min pojkvän köpte nåt sånt skit till mig. Hoppas verkligen att trådskaparen är lite mer lyhörd än så! Som sagt du om nån borde ju veta vad hon är intresserad av.

Som nån annan sa.. presentkort på nån massage eller annan kroppsbehandling kanske?

tegel
2005-12-19, 21:12
Förslag: ge henne följande 'hemmagjorda' presentkort tillsammans med en flaska massageolja. På presentkortet står följande punkter beskrivna på något fyndigt sätt av dig.
1. en middag eller liknande (kan ju vara hemlagat eller ute på restaurang)
2. en massage behandling, med nyttjande av den medföljande oljan

Klappat och klart :thumbup:

mmartin
2005-12-19, 22:40
efter mkt lyssnande av kolomedlemmar är det nu handlat och klart!!! :cool:

ihop eller inte... som sagt i hennes ögon är vi det, jag har inte tänkt så riktigt men får väl funderar på det där he he :hbang: hursomhelst var det liksom tvunget till julklapp då hon pikade mig om jag hade köpt ännu för hon hade det osv.. jag läste mellan raderna: KÖP MIG EN PRESENT :D

5-600 var för mkt.... Så jag lydde kolo o köpte för exakta summan av 359:-

presenterna:
Halvkroppsmassage på en halvtimme
1 Bmw cab gjord i ren choklad (storlek ca 15 cm lång, 6 cm bred och 4 cm hög)

ja ja, godkänt?

keffat_liv
2005-12-19, 22:46
efter mkt lyssnande av kolomedlemmar är det nu handlat och klart!!! :cool:

ihop eller inte... som sagt i hennes ögon är vi det, jag har inte tänkt så riktigt men får väl funderar på det där he he :hbang: hursomhelst var det liksom tvunget till julklapp då hon pikade mig om jag hade köpt ännu för hon hade det osv.. jag läste mellan raderna: KÖP MIG EN PRESENT :D

5-600 var för mkt.... Så jag lydde kolo o köpte för exakta summan av 359:-

presenterna:
Halvkroppsmassage på en halvtimme
1 Bmw cab gjord i ren choklad (storlek ca 15 cm lång, 6 cm bred och 4 cm hög)

ja ja, godkänt?

Bäst för dig att där är en röd marsipan ros på huven!! :D

elan
2005-12-19, 22:50
Det låter väl som en bra julklapp! Lite nyfiken bara, hur tänkte du när du valde just en BMW cab? ;)

mini
2005-12-19, 22:52
Det låter väl som en bra julklapp! Lite nyfiken bara, hur tänkte du när du valde just en BMW cab? ;)
Haha, det kan man undra. För att det är så romantiskt eller juligt kanske?

Menigar
2005-12-19, 22:52
1 Bmw cab gjord i ren choklad (storlek ca 15 cm lång, 6 cm bred och 4 cm hög)

Hoppas hon förväntar sig ett par nycklar inuti!

*Flash*
2005-12-19, 22:52
jag läste mellan raderna: KÖP MIG EN PRESENT
Tummen upp för det :thumbup:

keffat_liv
2005-12-19, 22:54
Hoppas hon förväntar sig ett par nycklar inuti!

Tror nog bilen smälter när motorn går igång, tyvärr:(

mmartin
2005-12-19, 23:14
:thumbup: he he ok mina tankar:

Massagepresentkort, dels för det är ju en bra present egentligen till vemsomhelst, alltså en helgardering. Men även därför jag lagt märke till hon verkar gillar när man typ masserar nacken eller kliar henne över ryggen... så hon uppskattar nog massagen...

Angående chokladbilen :D ehh... ja, har märkt hon är en liten chokladfantast, gillar sötsaker helt enkelt så tänkte att nått speciellt i det området kanske? så hittade då denna bilen, fanns en annan model med en bubbla, men bmw cab blev det...

får se reaktionen nu.. onsdag ska vi ha en mini-julafton så uppdaterar då!

Arne Persson
2005-12-19, 23:19
Jag hoppas sannerligen inte att du är så korkad att du lägger ner en smärre förmögenhet på en brud som du knappt känner? Var det mycket länge sedan du hade sex eller?

mmartin
2005-12-19, 23:22
det är väl ingen större summa? man ska hitta balans i att inte köpa för dyrt men inte vara snål heller.

sex? en gentleman berättar inte sånt men kan säga att mitt självförtroende har varit på topp senaste halvåret som singel och oroar mig aldrig för att vara utan sex ;)

keffat_liv
2005-12-19, 23:28
det är väl ingen större summa? man ska hitta balans i att inte köpa för dyrt men inte vara snål heller.

sex? en gentleman berättar inte sånt men kan säga att mitt självförtroende har varit på topp senaste halvåret som singel och oroar mig aldrig för att vara utan sex ;)

Told ya! Man ger inte någon saker som man knappt känner och nu har t.o.m arne sagt så och då är det verkligen så! ;) Nej, men seriöst slöseri med pengar... Ska hon ge dig nåt?

mmartin
2005-12-19, 23:33
ja alltså hon nämde ju att vi skulle ha litet "julklappsutbyte" så hennes pik till mig.. så visst var det antydan att hon hade fixat till mig o gjorde sig säker på att jag skulle köpa också..

men seriöst 350 pix e det för mkt?? alltså naturligtvis "Känner" jag henne så till vida att vi träffats ett antal gånger och är väl i gråzonen för förhållande enligt mig men vad jag uppfattat är vi ihop enligt henne.. knepigt det där! *screwy*

hur mkt lägger ni på era respektive? spelar kanske roll beroende på ekonomisk sits och hur länge man varit ihop men kan vara kul o höra, nämn gärna vad ni köpt med! Personligen ligger min inkomst på helt generellt medel så inga krusiduller där inte! :D

keffat_liv
2005-12-19, 23:35
ja alltså hon nämde ju att vi skulle ha litet "julklappsutbyte" så hennes pik till mig.. så visst var det antydan att hon hade fixat till mig o gjorde sig säker på att jag skulle köpa också..

men seriöst 350 pix e det för mkt?? alltså naturligtvis "Känner" jag henne så till vida att vi träffats ett antal gånger och är väl i gråzonen för förhållande enligt mig men vad jag uppfattat är vi ihop enligt henne.. knepigt det där! *screwy*

hur mkt lägger ni på era respektive? spelar kanske roll beroende på ekonomisk sits och hur länge man varit ihop men kan vara kul o höra, nämn gärna vad ni köpt med! Personligen ligger min inkomst på helt generellt medel så inga krusiduller där inte! :D

Att bara ha träffats ett par gånger är ändå för tidigt för att lägga ner pengar på någon. När ni träffats någon månad så snackar vi och då kan du börja köpa presenter. Men du gör ju självklart som du vill! Hon lär ju säkert uppskatta det! Och ja har du pengar så.. Sen så verkar hon ju intresserad så vafan bara kör på:)

olwe
2005-12-20, 00:31
Jag skulle nog ha slopat choklad-BMW-caben (hahahaha :laugh: , för jäkla kul med en BMW cab i choklad! hahaha).

Massagen kommer garanterat att göra henne glad och det visar på ett visst engagemang från din sida.

Men Mmartin! Hur bra ekonomi har du?!! Du går väll på gymnasiet om jag inte tog fel? Hade jag levt på ca 1000kr i månaden så hade jag ju absolut inte gjort slut med 350 pickalurvas på en tös du "nästan" är tillsammans med (för övrigt känner jag till det där stadiet när man inte vet om man är tillsammans med tjejen... jäkligt klurigt, tjejerna tycker garanterat att man är ihop snabbare än de flesta grabbar).

Aja, MYCKET rolig tråd, du måste berätta hennes reaktion på BMW:n i choklad samt hennes present till dig.

mmartin
2005-12-20, 20:10
Jag skulle nog ha slopat choklad-BMW-caben (hahahaha :laugh: , för jäkla kul med en BMW cab i choklad! hahaha).

Massagen kommer garanterat att göra henne glad och det visar på ett visst engagemang från din sida.

Men Mmartin! Hur bra ekonomi har du?!! Du går väll på gymnasiet om jag inte tog fel? Hade jag levt på ca 1000kr i månaden så hade jag ju absolut inte gjort slut med 350 pickalurvas på en tös du "nästan" är tillsammans med (för övrigt känner jag till det där stadiet när man inte vet om man är tillsammans med tjejen... jäkligt klurigt, tjejerna tycker garanterat att man är ihop snabbare än de flesta grabbar).

Aja, MYCKET rolig tråd, du måste berätta hennes reaktion på BMW:n i choklad samt hennes present till dig.


He he njae, alltså jag e 24 och jobbar, men ska studera snart så inkomsten e ju helt klart ok men inte alls så att jag e rik om det nu skulle ges sken utav :D

Japp jag meddelar infon!!

Kul grejj!!! he he, hon var i min lägenhet och hittat massagepresentkortet igår!!!! helt sanslöst jag inte lagt undan den bättre! men men, jag hann ta den snabbt men hon började fråga om varför jag inte använt den och att den gick ut "igår", det hon tyckte att det stod var att den gick ut, men det stod inköpsdatum... ja ja sjabblade till det direkt!! får se imån, detta uppdateras!