handdator

Visa fullständig version : problem med knäböjdräkten- igen


Pinglan
2005-12-19, 10:43
:em: Jag vet, ni blir skittrötta på mitt eviga tjat om utrustning men vad ska jag göra, detta är ju ett sådant bra sätt att få tips och synpunkter. Jag har gnällt i min journal men eftersom inte alla SL:are är där och läser tänkte jag att det är bäst att smälla av frågan här också....

Klippt från journalen:

Det dök upp ett stort problem med dräkten.....inga problem över låren som med den lilla dräkten (har alltså en större storlek nu) men däremot kunde jag inte stå rak med dräktjäveln *grr27* Jag har ju sytt upp axelbanden litegrann, men inte SÅ mycket så det borde innebära att jag dras framåt. Men vad kan annars vara problemet? Det gick bara inte att stå rak med den, inte kunde jag andas heller.....hmmm, finner inget annat råd än att lossa på banden då.....men gör jag det är banden så stora att jag utan probelm kan få upp dem själv.....inte ska man väl behöva ha så rymliga axelband?

Gahhhhhhhhhh, jag blir tokig på utrustningen, ärligt talat så tycker jag det är skitråkigt....nästan så tråkigt att jag överväger att tävla RAW men det innebär i sin tur att jag kan glömma landslaget......äsch, jag får väl härda ut och ha lite mer tålamod kanske....

Efter att ha läst runt lite på nätet har jag sett följande tips:

1: att inte ha bältet lika tajt som vanligt eftersom bältet gör att axelbanden drar en framåt

2: vänta och hoppas på att banden töjer sig

3: lossa på axelbanden......problemet med detta lär ju bli att jag inte kommer att få så mycket hjälp av dräkten....å andra sidan lär jag inte få nersingnal om jag inte kan stå rak med stången och då får jag ju inget resultat alls ;)

NÅ SL:are vad tycker ni jag ska göra? Finns det något annat jag kan göra?

Nitrometan
2005-12-19, 12:53
1 - håller jag inte med om.

Axelbanden ska inte sitta hårdare än att du kan ståi din korrekta startställning. Ja, det kan vara jobbigt att komma dit men du ska kunna stå riktigt.

Övning och att prova sig fram.

KRILLE!
2005-12-20, 13:32
Du kan inte ens stå rakt i startläget innan du har börjat böja?

Pinglan
2005-12-20, 18:21
Du kan inte ens stå rakt i startläget innan du har börjat böja?
Nej så fort jag lyfte av stången fällde jag fram ryggen....och detta på väldigt lätta vikter dessutom.....det aktuella passet hade jag probelm med att stå rak med 110kg på ryggen.....när jag kör utan dräkt har jag inga problem att stå rak med 130kg på ryggen......jag får lossa på banden helt enkelt.

KRILLE!
2005-12-20, 20:49
Nej så fort jag lyfte av stången fällde jag fram ryggen....och detta på väldigt lätta vikter dessutom.....det aktuella passet hade jag probelm med att stå rak med 110kg på ryggen.....när jag kör utan dräkt har jag inga problem att stå rak med 130kg på ryggen......jag får lossa på banden helt enkelt.

Ja, sy in banden allteftersom dom töjer ut sig. materialet brukar gå ut sig rätt mycket i början

Berra_88
2005-12-22, 01:45
Testa att dra upp benen och sen hela dräkten lite mer, annars så får du släppa på axelbanden lite.

Pinglan
2005-12-22, 07:58
Testa att dra upp benen och sen hela dräkten lite mer, annars så får du släppa på axelbanden lite.
Nejmen, en klubbkompis :thumbup: Vad kul :) Tack för tipset :thumbup: